Visa fullständig version : Rida med Kavaj
gullebarn 2007-04-11, 18:58 Antingen har jag inbillat mig och det sitter bara i huvudet på mig eller så är det så.. Jag kan inte tävla med kavaj.. eller ja kan och kan..Det känns så iallafall:crazy:
Är jag ensam om det här problemet?
Ska man träna att rida med kavaj eller hur 17 ska man göra?:o
LillaGeisha 2007-04-11, 22:15 Jag har storlek 38 på kavajen men 36 på vanliga kläder. En kavaj som sitter lite stramt tycker jag är otroligt obekvämt, men med min lite för stora känner jag inte av den. Kanske ett tipps :).
Tävlar du i hoppning eller dressyr?
om du tävlar i hoppning, om det inte är stilhoppning ha snygg jacka då vad gör det? :angel:
Jag har tycker det känns barnsligt men jag använder kavaj oftast ändå, men i bland hoppar jag i klubbjackan .. :D
Men om du tävlar tillsamans med nån så kan ni göra upp att båda har det då käns det inte lika barsnligt. :P:) Altså om ni tävlar samma dag på samma ställe eller nått ^^
sun_beam 2007-04-12, 09:14 Jag har dilemmat att jag inte vill ha säkerhets västen (haah, ja är sååå dålig på att använda den, den åker i stort sett bara på på tävling:angel: )
, jag vill inte ha den över kavajen, så jag har tävlat med min lumberjacka istället=)
kan slänga in en bild på hur det ser ut när jag har västen under den.
http://i123.photobucket.com/albums/o304/sunbeam__/DSCN4203.jpg
Dressefyr 2007-04-12, 11:50 Jag och mina 2 bästisar haaatar att rida i kavaj ! så vi tar våra klubb jackor med vårat namn på och så rider vi med dom så ser vi ut som ett litet lag :) men hörrni jag ska vara med på dressyr km kan jag ha min klubb jacka då eller kommer dom klaga på att jag inte ser ut som jag sträcker upp ryggen ?? ;) ;) :confused:
PrinceFair 2007-04-12, 12:05 På KM är det klubben som bestämmer vilka klädselregler som ska gälla.
På vanlig dressyrtävling (lokal och uppåt) måste man ha kavaj.
Streetflash 2007-04-12, 12:45 Jag är tvärtom! :p Jag kan inte rida på en tävling i något annat än kavaj! Tom med på lokaltävling har jag kavajen på! Men inte på clear round dock, men det räknas ju inte som tävling...
jag tycker du borde ha kavaj i km i dressyr man har det alltid i dressyr så är det ;)
Men du kan ju bara ha den när du är inne på banan å tävlar.
hoppning_95 2007-04-12, 21:03 jag tänker inte på att jag har en kavaj på mig när jag tävlar:p
castle_bar 2007-04-12, 23:36 Åh jag som tycker att det känns mycket bättre att tävla i kavaj!
Men det är väl olika vad man tycker... det gäller ju att ha en bekväm kavaj som man trivs i och tycker är snygg också! :)
gullebarn 2007-04-13, 12:22 I hoppning mest. Jo brukar rida med klubbjackan istället.. :angel: men jag vill ha kavaj.. det är fint juh :p
gullebarn 2007-04-13, 12:23 Jag är tvärtom! :p Jag kan inte rida på en tävling i något annat än kavaj! Tom med på lokaltävling har jag kavajen på! Men inte på clear round dock, men det räknas ju inte som tävling...
ahha okej :) ja alla är vi olika ;)
Fredrica_Fantasma 2007-04-15, 18:15 Jag tävlar alltid med kavaj men inte när det e lag tävling då rider jag med klubb jacka.
Men om man tycker att det e obekvämt att ha kavaj såklart att man ska hoppa över den o rida i jacka. :)
CarolineB 2007-04-16, 09:15 Du kanske behöver en annan kavaj? Annan modell, storlek? Sitter kavajen fel så är det klart det känns lite ovant.
Annars är det nog en vanesak, du får öva att rida med kavajen hemma:idea:
gullebarn 2007-04-16, 10:05 haha jaa jag tror nästan det.,.:rofl: kommer att se kul ut.. hihi :D
bangade kavajen igår på tävlingen å :angel: (red i klubbjackan) men å blir så avensjuk på dom somr ider så fint i kavaj.. jag måste lära mig de nu.. :crazy: :bump:
Jag har en kavaj men den är lite liten så på höst-vinter-vår tävlar jag i min lite tunnare jacka, både snyggt & bekvämt. På sommaren tävlar jag ofta i väst med en lite tunnare långärmad under.
På sommaren tävlar jag ofta i väst med en lite tunnare långärmad under.[/QUOTE]
Är detta godkänd klädsel?
Trodde det antingen var kavaj eller klubbjacka.:confused:
PrinceFair 2007-04-17, 08:32 om vi pratar hoppning är det kavaj eller fritidströja/jacka utan luva som gäller.
beppe400 2007-11-14, 19:54 ahha okej :) ja alla är vi olika ;)
:rofl:precis:devil:tänkte säga de:bump:
Filippa99 2007-11-19, 13:39 Jag är tvärtom tycker helt klart att man sk ha kavaj när man tävlar lokalt och uppåt
Antingen har jag inbillat mig och det sitter bara i huvudet på mig eller så är det så.. Jag kan inte tävla med kavaj.. eller ja kan och kan..Det känns så iallafall:crazy:
Är jag ensam om det här problemet?
Ska man träna att rida med kavaj eller hur 17 ska man göra?:o
Har du rätt kavaj?
Det finns ju olika modeller.Jag har en i stretchmaterial så den känns inte som den är ivägen.Jag rider alltid i kavaj.Med den på blir det tävling,det blir lite som att man ska skärpa till sig.
Mitt råd är att titta på din kavaj och se om den är rätt för dig....
Annars är det väl bara att öva med den :D
gullebarn 2007-11-20, 16:48 jo jag har lärt mig att rida med min kavaj nu :D har tävlat i den hela säsongen nästan ;) det sitter väl inte helt perfekt.. men jag behövde nog bara vänja mig :p
My Beauty 2007-11-20, 21:46 Kan inte heller rida med kavaj. Känner mig obekväm osv med kavaj. Har det bara när jag dressyr tränar. När jag hoppar så har jag en MÖRKBLÅ golftröja super skön elr klubbjackan. Men föredrar tröjan.
Fick min första placering när jag red med tröja haha;)
Du behöver inte ha kavaj eller det beror ju helt på vilken nivå du tävlar på. Men allt fler som tävlar lokalt och även reg tycker jag rider i klubbjackor eller liknade och skiter i kavajen. HAr jag fel?
gullebarn 2007-11-21, 18:33 nej jag veta att man inte behöver det :) men nu har jag "lärt" mig :Dja tycker det är snyggare med kavaj :p
Svanhild 2007-12-11, 19:38 Jag har sett att det börjar komma kavajer i stretchigt material. De verkar kanonsköna att ha på sig, skurna som vanligt men inte sådär stumma å det tar i överallt. Nått att satsa på kanske? Fråga mig för guds skull inte efter märke, det minns jag inte vad det var...:crazy:
Jag är tvärtom! :p Jag kan inte rida på en tävling i något annat än kavaj! Tom med på lokaltävling har jag kavajen på! Men inte på clear round dock, men det räknas ju inte som tävling...
haha så är jag också, väljer verkligen kavajen före en jacka. Tycker det är såå mkt snyggare :p
Du kan ju tävla i klubbjackan eller klubbtröjan. I allafall i hoppning. Själv föredrar jag kavaj för då skärper jag till mig lite. Det blir lite mer allvar med en uniform liksom.
i dressyr har jag kavaj, även på klubb, annars klubbjacka ;)
när jag var mindre avskydde jag kavajen (då var det från lokal uppåt) men efter några gånger vande man sig.. speciellt då armarna "fastnade" när man hoppade.. :crazy: men kavajerna idag är nog bättre än den gamla jag använder... ;)
chrysler 2008-01-01, 03:42 Har oftast inte heller kavaj, känns som man gör så stort väsen av tävlandet då, men i min "sport" är det ju inte samma regler som i hoppning & dressyr på viss nivå.
chrysler 2008-01-06, 10:44 Tävlar islandshäst.Där är det mer avslappnad klädsel även om det finns vissa regler.
kanontjej 2008-02-08, 12:04 Man måste ha kavaj på regional och uppåt.
På lokal måste man ha kavaj/klubbjacka.. :smirk:
|