Visa fullständig version : Återbetalning depostionsavgift?

diana_sven
2007-05-03, 13:04
Hej!

Jag bytte stall för ca 2 månader sedan.
När jag flyttade in i det förra stallet så fick jag erlägga en depositionsavgift.
Denna avgift skall man enligt kontraktet få tillbaka när man flyttar om man har städat boxen mm.

Hur lång tid tycker ni att stallägaren har på sig att återbetala depositionsavgiften?

Tack på förhand!
/Di

liten_virrig
2007-05-03, 13:14
Hej!

Jag bytte stall för ca 2 månader sedan.
När jag flyttade in i det förra stallet så fick jag erlägga en depositionsavgift.
Denna avgift skall man enligt kontraktet få tillbaka när man flyttar om man har städat boxen mm.

Hur lång tid tycker ni att stallägaren har på sig att återbetala depositionsavgiften?

Tack på förhand!
/Di

om det står att den ska återfås NÄR boxen är ren och tom är det väl (tycker jag) självklart att du ska få dina pengar då när du flyttar o boxen är städad?

Jen80
2007-05-03, 13:14
Står det någonting i kontraktet om det?

De kontrakt jag sett där depositionsavgift erläggs, står det att pengarna betalas ut inom en månad från utflyttningsdatumet. Det tycker jag är helt ok!

diana_sven
2007-05-03, 13:26
Står ingenting i kontraktet om 1 månad efter uppsägningsdatum.
Står bara att dep.avgiften återbetalas om hyresgästen har fullgjort sina åtaganden + utstädad box.

Boxen är tömd och skurad, höll på i 3 timmar med städningen!
Har alltid betalt hyran i tid.

Så jag anser att jag har fullgjort mina skyldigheter enligt kontraktet.
Men tycker att det har gått lite lång tid...

/Di

Jen80
2007-05-03, 13:41
Ah, men då har du gjort det som du ska ha gjort :) .

Vad säger stallägaren? Har h*n lovat att betala tillbaka pengarna så fort det är klart ska hon naturligtvis göra det.