Försöker hitta info på nätet om eftergymnasial hästutbildning men lyckas inte...:mad:
Det måste väl finnas? :confused: (hoppas det!)
Någon som vet? Tips på skola/utbildning?
Är ej ute efter hippolog-/högskoleutbildning, så det återstår typ Folkhögskola eller annan variant.
Tacksam för tips. //jojja
Dingles naturbruksgymnasium (i bohuslän) har en ettårig hästutbildning på distans. man är på skolan ca 1 gång i månaden i 3-5 dagar, resten hemma.
Vreta har en tvåårig ridinstruktörsutbildning.
BYS i skara har några olika hästutbildningar.
Sen finns Ridsportens Folkhögskola (tror jag den heter) på strömsholm som har lite allt möjligt.
_Blippan66_
2007-05-07, 14:04
delvis knapprån*
Dingles naturbruksgymnasium (i bohuslän) har en ettårig hästutbildning på distans. man är på skolan ca 1 gång i månaden i 3-5 dagar, resten hemma.
Är det någon som vet om det finns andra utbildningar liknande denna? Men som mer riktar in sig på hästföretagande..?
Tusen tack!:bow: Ska genast kolla:banana: //jojja
Evenstar
2007-05-07, 14:28
delvis knapprån*
Är det någon som vet om det finns andra utbildningar liknande denna? Men som mer riktar in sig på hästföretagande..?
I Vaggeryd (utanför Jönköping) finns en utbildning som heter hästentreprenör, fast jag vet inte riktigt vad den innebär, men du kan ju googla fram hemsidan och läsa. Den är nog dock inte på distans.
Tack:bow: Är öppen och nyfiken för "allt", dock ej gymnasieutbildningar... jag har passerat bäst-före-datumet för sådana, haha!:D Bara tipsa på, gott folk! Allt är välkommet! Mvh//jojja
MaddeLen
2007-05-07, 19:09
kolla in på http://www.bys.nu/
Det kanske kan vara till någon hjälp
/Madde
_Blippan66_
2007-05-07, 20:13
Har redan hittat dit själv, men tack ändå! :) :bow:
independent
2007-05-08, 08:38
min kompis gick en utbildning för hästföretagare uppe i åre. kom inte ihåg vad den hette, men det är väl bara att googla fram..? :)
vaggvisa
2007-05-08, 19:09
I Åre finns Hästturism och Jönköping/Tenhult finns ridskolepedagog.
Tack för tipset! :bow: Ska genast kolla:) //jojja
Fridajgirl
2007-05-09, 10:04
:smirk: Vaggeryd har en KY utbildning som är om hästföretagande och man får välja olika inriktningar, mycket praktik med.
Hoppas du hittar något.