Mini_molle10
2007-05-10, 09:08
Hej!
Detta är första gången jag är medryttare och jag har en fundering med detta och sommarbete.
Brukar man betala sin medryttaravgift under tiden hästen är på sommarbete?
Jag har inte frågat ägaren ännu, ville bara kolla upp vad som är normalt, att betala eller ej den månaden.
Om du rider hästen som vanligt, är där lika ofta osv så är det nog samma pris. Brukar du mocka, fodra mm då hästen står inne? Isånnafall bör priset sänkas eftersom du nu inte gör det.
fancyfree
2007-05-10, 13:20
Om du inte rider så tycker jag inte att du ska betala!
Betazoid
2007-05-10, 18:15
Om du rider hästen som vanligt, är där lika ofta osv så är det nog samma pris. Brukar du mocka, fodra mm då hästen står inne? Isånnafall bör priset sänkas eftersom du nu inte gör det.
Snarare borde väl priset höjas eftersom hon slipper mocka m.m.
TS-Rider du hästen som vanligt, betala som vanligt!
elefanten
2007-05-10, 18:23
Eftersom stallhyran för ägaren vanligtvis blir mkt lägre skulle jag säga nej. Tycker du ska betela samma procent av hyran som du gjort innan.
Mini_molle10
2007-05-10, 23:57
Brukar man rida hästrna fast de är på bete?
Trodde de hade semester då.
Om inte får rida under betesperioden, borde jag då ändå betala medryttaravgiften?
Om jag får rida som vanligt, givetvis så betalar man då.
Betazoid
2007-05-11, 07:55
Det är olika, endel rider hästarna mer eller mindre som vanligr medan andra låter de få semester. Har din medryttarhäst semester ska du naturligtvis inte betala.
fancyfree
2007-05-11, 11:22
Det är väl vanligast att man inte rider lektionshästar under betet, privathästar rids nog ganska ofta ändå men kanske inte hårdträning..
lånar knapp..
Jag betalar varje månad även om hästen är halt eller avställd.
Nu betalar jag ju ingen jättesumma men vi räknade ut ett snittpris baserat på årskostnaden som jag betalar varje månad.
Så då jämnar det ju ut sig!