Visa fullständig version : Inatt blev det kattungar!
Duchesse 2007-05-15, 20:25 Ja, inatt födde "våran" katt sina ungar - hemma hos oss! Utan vår vetenskap. Kom ner i källaren på morgonen och vad hittar man då?! Ett helt gäng kattungar.
Det är inte ens våran katt, fast den saknar förmodligen hem så den mer eller minder bor hos oss.. Vi trodde att det var en hane, men de vart det inte :D Och vips sådär bara så har vi fått en massa katter att ta hand om. Mamma är ju lagom glad :angel: Men jag är överlycklig, för de små liven är helt underbart söta :love: 5 stycken är dem :p
Nått speciellt man ska tänka på med kattungarna? Vad ska man göra? Nått speciellt med mamman?
Här kommer en liten bild på dem, då de bara var några timmar gamla:
http://i113.photobucket.com/albums/n202/Duchesse_/P1010010.jpg
Se till så att mamman har tillgång till mat och vatten.
Duchesse 2007-05-15, 20:49 Ja det har den =)
Mamma for iväg och köpte massa näringsriktig mat till den :p
Nussikan 2007-05-15, 20:58 Va kul, så söta! Grattis till tillökningen! ;) Vi väntar smått här hemma oxå men det dröjer nog ca 4 vekor till :( *otålig*
CindyLou 2007-05-15, 21:05 Min mammas kisse fick 4 kattungar i lördagsnatt. En spräcklig och tre gula. Alla hanar..ingen som vill ha....:angel:
Duchesse 2007-05-15, 21:06 tackar tackar, ja visst är de helt underbara :love: man blev ju ganska glatt överraskad på morgonen om man säger så :D
okej vad roligt att ni oxå ska ha det :) hoppas att allt går bra och sådära =) förstår att du e otålig!
Duchesse 2007-05-15, 21:07 Naaw :) Ingen bild? :angel: Jo jag hade gärna velat men jag tror inte att min mamma är så pigg på det ;)
Hoppas ni kan hitta bra hem till alla!
CindyLou: Jag förstår inte varför man skaffar kattungar om man inte har köpare, vad händer om ingen vill köpa dem?
Duchesse 2007-05-16, 08:21 Ja det hoppas jag med :)
Jag tror att CindyLou glömde frågetecken..jag tror det mer var tänkt som en fråga..
håller med, klart man inte ska skaffa kattungar om man ändå måste avliva dem...
vad tillfredställd hon ser ut...;)
Duchesse 2007-05-16, 12:40 haha de har du rätt i :D ;)
Dark_Iris 2007-05-16, 12:56 Fyyy vad söta :love:
Jag kan ta en eller två :D :angel:
det kan jag förstå att hon är med sådär söta barn:love:
Duchesse 2007-05-16, 13:04 ja visst e de urgulliga? :love:
fast dem ser ut som små råttor :p
men visst kom du o hämta ett par sedan :angel:
fantasy_: ja det e klart, massa kattungar runt sig och en som kliar en, kan det bli bättre? :p
Dark_Iris 2007-05-16, 14:00 Det låter fint :D
Jag måste ju komma o se dem iaf, och så råkar jag nog stoppa ned två i fickan innan jag går hem :angel: :devil: :love:
nordsvensken 2007-05-16, 14:11 Du får gärna komma hit också sedan och titta på våra ungar, då kan JAG råka stoppa ner en eller två i dina fickor! :angel:
Dark_Iris 2007-05-16, 14:23 haha, varför inte :D:angel:
Jag ska väl ändå såsmåningom skaffa mig ny katt... Jag måste nog avliva min älskade kisse väldigt snart... Alltifrån om en timme till om en månad... :(
Så efter det måste jag nog skaffa mig en kisse att krama på :angel:
nordsvensken 2007-05-16, 14:29 Du får gärna boka en av mina! De kommer nog snart! (Hoppas jag. De kan ju inte bo i den där stora magen hela livet! :angel: ) Eftersom det här är en "hittekatt" så är ju ungarna absolut oplanerade, och utan hem. Tidigare kullar har varit blandat långhåriga och korthåriga, och grå, randiga eller svarta med div tecken*gör reklam*:D
Dark_Iris 2007-05-16, 14:39 Jag ska försöka minnas det, så får vi faktiskt höras när du fått dina kisseungar och jag tvingats ta bort min katt...
För man kan ju inte leva utan katt?! :eek: :cry:
Gud, va mysigt det ser ut!
Men vad är det för säng hon har hittat? En kylväska? ;)
Duchesse 2007-05-16, 18:41 Nej hon ska ha min katt juuu!! :D :angel: Fast äh, jag behåller dem gärna för mig själv :love:
Fannsan: Jadu :crazy: Hon hittade sig ner till källaren där alla våra väskor låg :D det var tydligen mysigt där :angel: vi hade ju ingen aning om att hon skulle ha kattungar så snart (för mindre än en vecka sedan trodde vi att det var en hane:angel: ) så det blev en liten överraskning på morran :D men nu har vi fixat en ny sovplats åt henne och kattungarna :p
Tant Gredelin 2007-05-16, 19:03 åhh vad söta, min drömfärg på en katt :love: synd att husisar fäller så mycket annars hade jag varit intresserad. Hoppas ni kastrerar henne nu
Duchesse 2007-05-16, 19:11 va, drömfärg? :D jag tycker den e lite tråkig ja, men söt e hon iaf :)
fast inte fäller dem väl så mycket? :confused: fast det beror kanske vad man jämför med.. jag har ju min hund oxå som har en mega fluffig och tjock päls :D
japp kastrering får de väl bli, om vi behåller katten iaf..den är ju inte våran, fast frågan är om den ens har en ägare..
Gud va mysigt det ser ut! Att hon har valt att få sina ungar mitt bland källar-bråten!!:rofl:
Duchesse 2007-05-16, 19:36 Ja visst gör det :love:
haha ja :D det var säkert mysigt där :p
vilka häftiga färger ungarna verkar ha :love:
Väg kattungarna varje dag och för anteckningar över det. Ser du att någon kattunge står stilla i vikt väldigt länge eller minskar i vikt bör du kontakta veterinär, det är möjligt att kattungen dragit på sig någon infektion eller att den inte får i sig tillräckligt med mat då.
I övrigt behöver de bara lugn och ro samt värme.
Och jo, avmaska dem (och mamman) innan de blivit 21 dagar gamla.
Lycka till med de små!
Duchesse 2007-05-17, 22:11 Jodå :) En är ljusgrå med lite längre päls (än de övriga) och med vita tecken, och resterande fyra är svart/bruna varav två av dem väldigt svarta över ryggarna. Urgulliga :love:
Sol: Okej, vi har inte vägt dem än så länge men vi kanske borde göra det då :p alla verkar ha vuxit och ökat lite i vikt än så länge iaf, och verkar pigga (för att vara så små) och krya.
okej det där med avmaskning ska jag tänka på :)
tintilar 2007-05-18, 10:48 Åh va härligt det ser ut. :)
Jag hade inhandlat näringsrik (bebis-) mat, ordnat med låda och vatten. Vägt ungarna hade jag nog också gjort första veckan så att man ser att de går upp i vikt. Sen pysslat med dem varje dag. Ta i dem och så, så att mamman vänjer sig vid att människor plockar med hennes små.
tintilar 2007-05-18, 10:50 Va spännande att din ljusgråa har längre päls än de övriga. Så blev det i vår kull också. Fick iof bara två mend e har helt olika päls. Och varken mamman eller pappan är långhåriga så det blir spännande att se hur han kommer att bli. Men som sagt helt olika pälskvalité. :)
Duchesse 2007-05-18, 11:09 Okej :) Ja pyssla med dem kan man ju inte säga att vi gör för lite iaf :angel: :love:
Ja, eller jag vet inte om den har så jätte mycket längre, men lite iaf och lite fluffigare päls. de två svartaste har väldigt tunn päls så om man jämför med dem så har den lilla gråa mycket päls :p
okej :) så en av dem har "lång" päls och den andra kort? vad sött :p ja jag vet ju inte ens vem som är fadern till dessa små ungar, men jag tippar på att det är en mörkare katt iaf, förmodligen med ganska kort päls ändå..
|