Visa fullständig version : Vilka kattraser?

Zarro
2007-05-20, 11:52
Jag kanske ska börja på universitetet till hösten och funderar då på att skaffa mig en katt,helst en Maine coon.
Nu är frågan så här...kan dom leva hela sitt liv inomhus lr måste dom få komma ut också?
Annars har ni några andra bra förslag på kattraser?
Jag skulle gärna vela att min katt är sällskaplig och kärvänlig utav sig.Att den pratar har ingen betydelse eftersom våran huskatt som vi har nu gör detta.
Pälsvård är inga problem för mig.
Hmm...någon som kan något bra?
:p

amaliia
2007-05-20, 12:12
Min katts pappa är Main Coon och är inomhuskatt så jag antar att det går :)

Sassy
2007-05-20, 12:15
Alla raser kan leva inomhus, om man ger dem en stimulerande miljö. MCOn är inte väldigt aktiv, utan en ganska "lagom" katt för de flesta (om man vill ha en stor och semilånghårig katt ;) ). Sällskapliga och väldigt snälla är de generellt, och de har ett väldigt speciellt läte (de låter som kattungar hela livet, trots att de är gigantiska).

Zarro
2007-05-20, 18:41
Ok vad härligt att höra,dom är ju verkligen underbara :love:

Tviggy1081
2007-05-20, 20:29
jag har mco, inomhuskatter hela gänget och de trivs utmärkt :)
går dock med dem i sele då och då, vilken uppskattas :D

Keanu
2007-05-21, 17:32
Jag har haft en Main Coon flicka i en lägenhet o det gick jätte bra, men hon ville ha mycket sällskap för att må riktigt bra o älskade att promenera med oss i parken. Jag tog med henne utan koppel faktiskt o hon följde efter, hur långt som helst! Då o då kom hon på "semester" hos mamma där hon fick vara lös på landet o jaga, det gillade hon väldigt! (som alla katter skulle antar jag!)