Visa fullständig version : Underlägsenhet

millus
2007-06-12, 20:04
För några veckor sedan så delade jag på mina shettisar. Valacken och newforeststoet fick gå tillsammans i en hage och ettårshingstarna i en hage. Eftersom shettisarna ska ut på äventyr tillsammans i sommar så släppte jag in valacken till hingstarna efter några dagar. Han sprang genast i väg och började beta. Min lilla åring sprang då efter och fick då en kick på benet, inte hårt utan mer en markering. Tyvärr så träffade den olyckligt och den lille blev halt, fast det gick över efter en stund.När min åring sedan gick efter valacken så gapade han så där underdånigt som småttingar gör och efter en stund så LA han sig ner framför valacken.

Idag så släppte jag ihop dem igen för new foresten har boxvila. När valacken kom in i hagen så kom åringarna genast o hälsade. Jag stod en stund och iakttog dem och åkte sen hem. Efter en stund åkte jag ner till stallet igen för att se hur det gick. Valacken gick nyfiket och nosade på åringen som i sin tur nästan gick på knäna av underlägsenhet. Dessutom la han sig ner tre gånger för att visa vad liten han är...

Lite konstigt är det för valacken och åringen har gått i samma hage hela vintern och åringen har inte visat nån särskild respekt då...

Vad tror ni, är det bra för min åring att bli ordentligt satt på plats? Har ni varit med om samma beteende och hur vanligt tror ni att det är?

//millus