Är det någon här som har en, eller har sett någon sådan? Jag har aldrig sett någon i verkligheten men däremot på bild för många herrans år sedan - och det var banne mig bland det snyggaste jag har sett! Vad tror ni om den blandningen, skulle det kunna tänkas bli bra fysiskt, mentalt och arbetsmässigt? Förutsatt att det är bra individer som avlas på förstås!
OBS! Bäst att tillägga att jag inte har några funderingar på blandrasavel, jag är bara lite nyfiken;)
cillamuffins
2007-06-20, 22:53
jag har sett en i verkligheten och det var nog det fulaste jag sett. såg ut som en spinkig schäfer med kort nos och ett rejält underbett. och typiska "schäferblandisöron", sådär lite halvstående.
Ja, där ser man hur det kan bli;) Den här hade en väldigt fin "boxerkropp" och ett ovanligt vackert huvud, lite åt ridgebackhållet fast finare. Den var ljusbrun med svart mask - skitsnygg!
Markus Holst har en sådan blandis, Mindy - som är helt underbar som hund, och verkligen jättefin att se på!!!
Precis som du beskriver - mer som en boxer i kroppen o ridgebackhuvud!
Nej, men jag har sett en blandis mellan boxer o irländsk setter som är det vackraste jag skådat :love:
Om du tänker dig boxerns kropp o päls. setterns färg, och som ovan..typ ridgebackhuvud.....Så jäkla läcker....
Kul att det är fler som har sett lyckade boxerblandningar! Jag tycker att boxrar är så jäkla snygga i kroppen men jag gillar inte huvudet, tyvärr. Undrar förresten hur en boxer/rigdeback skulle se ut - nån som har sett en sån?
Nä, men en sch/ridgeback har jag sett...sen såg ut som en schäfer med ridge :D .
chicasweep
2007-06-21, 13:52
*KL*
Min mamma har en boxer/rottis:rofl: Ser ut som en tigrerad rottis, ganska så söt