Visa fullständig version : 1-års present?

Naggur
2007-08-23, 11:52
Bästa kompisens som fyller snart ett år. Men vad ska man köpa?

Kläder vet jag att mamman vill ha, men sonen håller nog inte me=)

Det jag kan komma på är en vagnsleksak, typ sån där ratt. men dom e ju så tråkiga! Vet någon vart man kan hitta lite roligare sånna?

Andra tips mottages åxå tacksamt=)

Tajger
2007-08-23, 12:33
Såna där pop-up-leksaker brukar vara kul i den åldern. Typ, slå på en knapp så hoppar nåt djur fram. Ingen finmotorik, bara att banka på!

Naggur
2007-08-23, 13:09
ja sånt e ju kul=) men han har så mycket sånna leksaker. man vill ju köpa nått som inte försvinner i mängden=)
Men tack för tipset

Tajger
2007-08-23, 14:34
En busenkel ficklampa (Sån där stötsäker med gummi runt hela)? Kanske litet för liten, men ljus som blinkar är kul, annars.

ulda
2007-08-25, 14:07
Klossar, klossar, klossar....... Vi föräldrar blev visserligen döless på klossarna som låg spridda över hela huset men dottern älskade dem. Både vi och hon älskar däremot ett klosstorn i hårdpapp med fina bilder på (finns i välsorterade, lite finare leksaksaffärer) för det var både kul, fint och tog inte så mycket plats när man lägger klossarna i varann (bra att ta med på resa etc).

Annars är alla vagnar populära här. Har man trädgård kan man köpa en gräsklippare t ex.

Timsetim
2007-08-25, 15:21
Mina barn gillar saker att dra efter sig. Har de ingen i närheten så drar de runt på pappas arbetsskor! :D

Det finns jättefina sådana leksaker i trä!

I 1-års present fick mina barn varsin bok där de själva var "hjälten". Lite tidigt än, men roligt längre fram.

Annars var jag själv jätteglad för alla kläder vi fick! :)

/Timsetim

bettysmatte
2007-08-25, 16:35
Har man trädgård kan man köpa en gräsklippare t ex.

Behövs ingen trädgård. Ungarna på dagis "klipper" precis lika gärna asfalten :D!

Timsetim
2007-08-25, 17:30
Har man trädgård kan man köpa en gräsklippare t ex.

Men då ska man nog värdera vänskapen först! För visst är det sådana som låter så förskräckligt?? :D

/Timsetim

Bebben
2007-08-25, 19:18
Vi har första kalaset nästa månad, och jag har önskat roliga leksaker från Fisher-Price, sådana som låter en del och som man utvecklas av. Lite att tänka på, när man leker med dom. Sebastian älskar allt sånt just nu!
Sen är han överförtjust i Duplo! Sådana stora legobitar med alla möjliga sorters gubbar till.

I övrigt vill vi ha kläder i nästa storlek, det är alltid bra att ha. Kostar ganska mycket att köpa en helt ny garderob på en gång sen annars :D

Naggur
2007-08-26, 08:57
Tack för alla bra tips. men de blev kläder ändå. han lär få leksaker så de räcker och blir över ändå=)

ulda
2007-08-26, 12:45
Nej, vår låter nästan ingenting. Lite småsurr bara, men inte mycket.

Och visst klipper man gärna asfalt med gräsklipparen men bor man i lägenhet är ju balkongen kanske inte lika lockande (man vill inte gärna ha gräsklipparen inomhus, den kan ju repa golvet).