Visa fullständig version : Ska man slå till? (Barnvagn)
Utförsäljning på 07ornas modeller.
En Brio Kombi för 4.995:-
Som jag förstått med alla tillbehör :bow: (Ska åka in och kolla imorgon, kan ju vara tvärslut och/eller bara fula färger kvar)
Dessutom gratis försäkring.
Kollade snabbt på blocket, där finns det 05or och 06or som vissa vill ha över 5.000:- för :eek: Så då känns ju det här som värsta fyndet :p
lingonben 2007-08-28, 21:29 Gör det! Det är såpass stor rabatt, och dessutom får du garanti på vagnen. Den kan ha löpt ut om du köper begagnat. Vi köpte en -06:a med samma deal i julas.
slå till=) Tror kompisen betalade 7000 för sin kombi med däck.
squirlett 2007-08-28, 22:05 Är färgen ok så slå till
Köpte en Brio Duo 06:a förra hösten för 3000:-:bump:
Nypris var 7500:-:crazy:
squirlett 2007-08-28, 22:06 dessutom får du garanti på vagnen. Den kan ha löpt ut om du köper begagnat.
Oftast gäller bara garantin för den som köpte vagnen i butik inte till ägare nr 2. Detta ÄVEN om själva garanti tiden inte har gått ut...:crazy:
Brion är ganska tung, så att du vet det! Annars hade jag satsat på blocket :idea:, vem vet du kanske får en bebis som vägrar vagn! Det gjorde vår och det är vanligt så det finns många "nya" vagnar på blocket. Vi sålde vår där oanvänd :crazy:!
squirlett 2007-08-28, 22:21 Men Pmm är ju en stark tjej:D
Fast jag tycker inte att den e så tung. Inte om man jämför med tex emmaljunga i samma utförandet. I alla fall vad jag har upplevt.
Jason vägrade vagn tills han var 3 månader, men sen har han älskat den. Eftersom min är en Duo så har jag ju användning för den länge till...Sen så köper jag ju hellre en NY vagn på REA än en begagnad till samma pris. Hur lite den begagnade än är använd...;)
Pmm>>
Brio är en bra vagn att ha på landet oxå;)
Tar sig fram bra.
Du kan få köpa min emmaljunga istället billigare + att du får en bättre vagn än brion;)
Precis min tanke, en sprillans ny från butik i samma prisklass som de som är begagnade på blocket ;)
Jag ska in idag och kolla vad som finns.
Och tung i mina ögon är när det kliver över 30 kg ;)
Brion väger 15,3 kg/18 kg inkl hjul.
Emmaljunga väger 13kg + sitt- (6,4kg) eller liggdelen (5,6kg)
Hade jag där emot haft en massa pengar över, skulle jag definitivt köpt mig en Emmaljunga -08 herregud vilka läckra färger!!! :love:
Svärmor är dagbarnvårdare så hon har haft snabbkurs med mig i barnvagnar :p
brion är både bättre å snyggare:angel:
brion är både bättre å snyggare:angel:
fast den får inte bra betyg på bromsarna i säkerhetstesterna :angel:...
Tycker de ser himla lika ut faktiskt ;)
Förutom att Emmaljungan (speciellt -08) har mkt fler färger! Men en så fin vagn vågar man inte ha med sig någonstans.
Jag hade inte tvekat många sekunder! :)
Willebillebus 2007-08-29, 09:25 Kompisen fick sin t.om ännu billigare. 3.500 brio kombi med alla tillbehör (ny)! Då blev jag lite avundsjuk!
Men jag kör med samma jag hade till sonen, känner mig lite snål att köpa en ny vagn, har ändå ingen som ser den här ute i ödemarken.
Jag köpte min Emmaljunga Smart Duo Combi, den har inte lika mycket lull lull som Duo Edge, för 5 200,-, ny alltså. Jag har inte saknat extra tillbehören, nu har jag ju aldrig haft någon annan vagn så jag har ju inget att jämföra med. Lånade en Brio med lift, eftersom min vagn blev försenad och tyckte den var betydligt tyngre än Emmaljungan.
Jasså! Ska kolla på en annan affär också om de har nogra 07or till bra pris.
Emmaljungan kanske är enklare att lyfta därför den känns lättare. För kollar man på hemsidan så är de ju väldigt lika.
Sådär nu är jag hemma.
Det blev en Brio Duo Happy, var svårt att välja färg men det blev en grå.
Beige, Blå och Rosa var verkligen läckra, men en sån färg skulle aldrig funka hos mig och samboon som knappt kan titta ut genom fönstret utan att bli smutsiga :angel:
6 månaders fabrikgaranti, öppet köp till BF och 3 års försäkring. Dvs skulle våran vagn bli stulen om 2½ år så får vi en ny i samma prisklass som vi köpt vagnen = ingen värdeminsking.
skogstomten 2007-08-29, 20:09 Kul :)
Hoppas ni blir nöjda med den!
Vi trivs himla bra med vår Brio,
främst jag som använde rden men valet föll på Brio främst pga deras modell på höj och sänkbara handtag.
squirlett 2007-08-29, 20:34 Åååh...
Gillar oxå happy vagnarna:love::love:
Så härliga färger, har förälskat mig i den mörkröda :love:
Men den grå e oxå fin:D
Får bli en fin BRIO race eller nått i härlig färg när Jason e såpass stor;)
Det tror jag säkert :) Emmaljunga är "för fina" för oss. Sambon har inte visat något intresse alls för bebissaker men nu när vi var där, efter studiebesöket på förlossningen, spanade han in sängkläder å bärsele och for runt barnvagnarna som om han vore i en bilaffär och fick köpa vad han ville :rofl:
squirlett 2007-08-29, 20:49 haha...
en kompis kille e en sån jätte "bilnörd"
Han var inte alls intresserad av kolla bebisgrejjer, och blev mot sin vilja släpad till barnvagnsaffären.
Väl där upptäckte han att man kunde välja lufthjul, "fälgar" och en hel massa annat (o)nödvändigt till vagen.
Dom kom därifrån med en lyxutrustad barnvagn för runt 11-12 000:-:eek::eek:
Skulle han köra barnvagn så gick det inte med vilken vagn som helst.
Han såg till och med till att färgen på vagnen matchade nya lacken på bilen:angel:
Så petig var inte min sambo, mer än däcken då men det förstår ju jag oxå :p
Men han höll på där och medans jag inte fatta ett dugg hur man gjorde så suckade han bara och så vek han ihop vagnen. Haha, de är ju så diskreta att man knappt ser alla knappar å reglage men de hittade han på :p
Bärsele skulle de ha från 800:- :eek: så jag tänkte försöka hitta en på blocket ;)
Vi valde mellan Happy och Nova när vi köpte. å de blev en nova. passar ju bra till dottern med samma namn=) Men happyn e riktigt fin=)
Angående bärsele. Köp ett ergonomiskt. vi har baby björn orginal å gud va ont man får i ryggen efter ett tag. all tyngd hamnar ju på axlarna...
squirlett 2007-08-29, 21:24 Angående bärsele. Köp ett ergonomiskt. vi har baby björn orginal å gud va ont man får i ryggen efter ett tag. all tyngd hamnar ju på axlarna...
Bar min klump på närmare 7 kg i den i två timmar då jag gjorde sommarhage åt hästarna. Inge ont alls:D
Beror nog på hur "känsliga" axlar/rygg man har;)
Glamoroza ox 2007-08-29, 21:56 Det tror jag säkert :) Emmaljunga är "för fina" för oss. Sambon har inte visat något intresse alls för bebissaker men nu när vi var där, efter studiebesöket på förlossningen, spanade han in sängkläder å bärsele och for runt barnvagnarna som om han vore i en bilaffär och fick köpa vad han ville :rofl:
Grattis till vagnen!
Var och hämtade våran nya fina vagn i fredags.
Det blev en Emmaljunga Edge Duo, Copper (färgen)
Är tvungen att titta på den några ggr om dagen för att den är så fin:angel:
Sambon fick lov att köra ut den till bilen & fick då godkänt av honom :)
Hoppas bara den är lika lätt att köra när bebisen väl har kommit.
Sambon riktigt lyste upp när jag sa att det fanns fjädringljustering på den.
Han stod här hemma & demonstrerade stolt vagnens funktioner för sin far :D
skogstomten 2007-08-29, 22:06 :rofl: verkar som att karlarna blir lite eld och lågor när dom får fundera lite mer ingående och testa vagnarna.
En ny leksak :D
Glamoroza ox 2007-08-29, 22:26 :rofl: verkar som att karlarna blir lite eld och lågor när dom får fundera lite mer ingående och testa vagnarna.
En ny leksak :D
Japp & det bästa är nog att han (min karl) kan få lov att starta sin kompressor en extra gång när han ska fylla på luft i däckena.
De var tydligen samma ventiler som på bilen :D
Lady_ann 2007-08-30, 09:13 gör du det ..... jag gjore som så att jag köppe en utgående modell från brio när jag väntade min son.... har inte ångrat mig en sekund.....åk in o kolla det kan ju inte skada i alafall..
/// Lady_ann
Det blev en Emmaljunga Edge Duo, Copper (färgen)
Är tvungen att titta på den några ggr om dagen för att den är så fin
Valde också färgen Copper. Snygg. Var lite nervös att den skulle bli smutsig fort eftersom vi bor på landet och har 3 hundar, men det har gått bra. Råkade få lite kakaopulver på den en dag när jag bakade, sonen låg i den under tiden, men det försvann när jag torkade av den med en fuktig trasa. Har haft lite problem med framförallt ena däcket som läckt luft, men efter sambon kollade det så var det nog ventilen som inte satt ordentligt. Som tur och väl har vi också en kompressor.
|