mariannesv
2007-09-20, 15:49
Efter en dressyrlektion har jag nu rejält skav i baken, och det gör så ont!! :crazy: :o
Vad kan man göra för att undvika detta?!? Vad rider ni med för trosor? :confused:
Jag är ridskoleryttare, så det är inte direkt en sadel som en anpassad efter min bak...
Lovisaleonora_
2007-09-20, 16:00
Om det verkligen är baken så hjälper ett par rejäla boxershorts. Och ett par välsittande ridbyxor som absolut inte skaver i mittsömmen.
Är det framstjärten är det lite kassare, då är det förmodligen sadeln eller din sits som spökar. Eller en sorglig och smärtsam kombination av bägge.
Men ett par boxershorts (gärna herrmodell) gör att skavsår mellan skinkorna minimeras. Lite talk kan också göra susen om det är skinkorna som skaver mot varandra.
Själv har jag stålskodda skinkor och kan numera rida med string :D
mariannesv
2007-09-20, 16:11
Själv har jag stålskodda skinkor och kan numera rida med string :D
I wish I were you! :rofl:
Det är skinkorna som är problemet, och dom är inte ens särskild stora!! :rofl:
Talk låter som det är värt att testa, tack för tipset! :)
Jag har stålrumpa jag med...spelar ingen roll vad jag har på mig. Inte ens spetsvarianter stör mig och då rider jag mycket och länge, som regel. Det finns sporttrosor i boxermodell och dom tror jag kan vara bra för den känslige;). Finns i välsorterade träningsbutiker...och vissa hästsportsbutiker.
SomethingCorporate
2007-09-20, 16:50
jag tycker string är det bästa för då är det ingenting som kan korva ihop sig och skava.
Boxer som sitter stadigt går också bra.
Men vanliga trosor är det värsta!
Jag får skav på en gång!
Men att ha ett par nylonstrumpor på sig kan hjälpa.
Jag får problem med skav på benen jag och det hjälper massor, så det kanske funkar på baken också?
Min kompis brukar smörja in rumpan med vaselin :rofl: kanske värt att prova? :D
mariannesv
2007-09-20, 18:56
Hahaha, det kanske vore nåt!!! :rofl:
Men jag vet faktiskt att dom som håller på med gång (friidrott) också smörjer in sig med vaselin, så det är nog inte så tokigt ändå! Låter lite geggigt men... :crazy:
mariannesv
2007-09-20, 18:58
Att ha hela nylonstrumpbyxor blir nog lite varmt, men man kanske kan köpa typ "hold-in" och klippa av benen? *Måste testa* :)