Visa fullständig version : Rosetter o plaketter

Hilona2003
2007-10-09, 11:34
Måste bara fråga

Vad gör ni med era rosetter och plaketter när ni kommer hem i från tävling?

Själv hänger jag upp plaketter på boxdörren så snart vi får tid, rosetterna får stanna i bilen och tas med in i huset, där jag hänger upp dom på väggen i mitt rum...

Hur gör ni?

Hur gör andra?

Daisy
2007-10-09, 13:05
Plaketterna åker upp på boxdörren o rosetterna har jag liggandes hemma i bokhyllan. Ska så småningom fixa så jag kan sätta upp dom på väggen, har bara inte blivit av än..

mumlan81
2007-10-09, 13:13
Både plaketter och rosetter och ev pokaler ligger i lådor och kartonger. Var jätteduktig i början och satte upp alla plaketter i stallet, rosetterna på väggen i mitt rum och pokalerna på en hylla.

Men så flyttade jag hemifrån och upptäckte att dessa saker DRAR till sig damm..., därför packas allt sånt ner i lådor nu..:smirk:

Är för lat för att sätta upp plaketterna i stallet..:crazy:

Hilona2003
2007-10-09, 13:23
Haha ja de är ju riktiga dammsamlare!

Undrade bara detta för det är en tjej jag vet som sätter upp rosetter på hästens namnskylt ett par dagar och tar sedan hem det...även rosetter som blivit skickade till henne över post har hamnat på namnskylten ett par dagar... tänkte ifall det bara är jag som ser det som något konstigt, uppsatta endast för skryt liksom... vilket med denna människa inte förvånar mig det minsta, men aldrig hört talas om det tidigare liksom...

isaaak_
2007-10-09, 13:44
Jag hänger rosetterna i rummet, perfekt för då syns inte den asfula tapeten :angel:
Plaketterna hänger fint på boxdörrarna. När hästen blir såöd så tar vi ner plaketterna och spikar upp dom på nåhra skåp i stallet där vi har sadel och träns.. Ett skåp till varje häst änsålänge.. Nästa gång vi säljer nån häst så får vi väl börja spika på väggarna ;)
Pokalerna står fint på sin hylla :love:

lethal_smile
2007-10-09, 19:48
placketter på boxdörren och rosetter på väggen i mitt rum

PrinceFair
2007-10-09, 21:02
jag gör som du - plaketterna på boxen och rosetterna på väggen hemma.

SandraW
2007-10-09, 23:05
Plaketterna på boxen och rosetterna i en låda hemma.

Olympus
2007-10-10, 00:04
Plaketterna ska väl upp på boxdörren ngn gång :p Har inte satt upp dom sedan jag flyttade till nya stallet men får väl ta o fixa det någon dag.

Rosetterna har jag i en ram på väggen, dock har jag inte orkat sätta in de senaste i ramen så dem har jag satt fast i persienerna.

Jardina
2007-10-10, 08:45
Rosetterna hängs upp på väggen här hemma, och plaketterna ska upp på boxdörren men liggen än så länge på en hylla.
Pokalerna står på hyllan med mina badmintonpokaler, men ska snart få en egen hylla. :D

trazel
2007-10-10, 10:35
Rosetter, plaketter och pokaler ligger i en låda...

Charon
2007-10-10, 16:46
Plaketter på boxdörren, och rosetter upphängda med de andra ovanför min säng :]

legendier
2007-10-10, 21:36
Plaketter på boxdörren och rosetterna på väggen i sadelkammaren!

LenaH
2007-10-11, 08:16
Plaketterna på boxdörren och rosetterna i mammas garage. Eller ja, de hamnar där efter att först ha suttit på boxen ett par dagar så att alla i stallet hunnit se dem och skrivit grattis på min tavla. :p

Sen brukar de också få föra en tynande tillvaro hopknölade i mitt skåp innan jag får tummen ur och tar hem dem men det är en annan historia.

millizen
2007-10-11, 08:28
Plaketterna sätter jag upp i stallet och rosetterna sätter jag upp på väggen i mitt rum

Fossing
2007-10-11, 12:39
Plaketter på boxen, rosetter nånstans hemma i en låda (hade dem på väggen innan, men det känns lite väl flickrum just nu), pokaler hemma hos mamma! :D (jag har inte plats)

boccia
2007-10-11, 12:45
Plaketterna (ganska ovanligt på tävlingar nu tycker jag, vanligare med hederspriser typ grimskaft som man redan har i överflöd) hamnar på stallväggen.
Rosetterna hängde förut på en stor tavla i rummet (ca 1x1,5 meter) men den blev proppfull, så nu ligger de i en kartong i garderoben. Pokaler står i ett vitrinskåp i TV-rummet (men min man ser helst att de oxå hamnar i kartongen i garderoben...)

Russinet
2007-10-11, 14:07
Rosetterna sitter på ett snöre på väggen, pokaler o sånt i bokhyllan.

millizen
2007-10-11, 16:21
Lite OT kanske, men är det många som vinner pokaler på tävlingar? Jag har tävlat i sex år nu och har aldrig vunnit någon pokal och varit väldigt sällan på tävling där man har haft chansen att vinna pokal.

GoneRiding
2007-10-11, 16:26
Haha ja de är ju riktiga dammsamlare!

Undrade bara detta för det är en tjej jag vet som sätter upp rosetter på hästens namnskylt ett par dagar och tar sedan hem det...även rosetter som blivit skickade till henne över post har hamnat på namnskylten ett par dagar... tänkte ifall det bara är jag som ser det som något konstigt, uppsatta endast för skryt liksom... vilket med denna människa inte förvånar mig det minsta, men aldrig hört talas om det tidigare liksom...
Men plaketterna är väl lika mycket skryt det? Har aldrig sett ngn hänga upp rosetterna i stallet, men tycker inte det är nåt konstigt... mest opraktiskt, de lär ju ramla ner lätt.

Hilona2003
2007-10-11, 16:31
Men plaketterna är väl lika mycket skryt det? Har aldrig sett ngn hänga upp rosetterna i stallet, men tycker inte det är nåt konstigt... mest opraktiskt, de lär ju ramla ner lätt.

Njo, asså, jag förstår hur du menar.. Men plaketterna är juliksom ändå på ett sätt till för att sitta på boxdörren, det ärju knappast rosetterna... Och man sätter ju inte upp plaketterna i 3 dagar för att sen ta med dem hem :crazy:

Sen finns det ju ett par andra som man vet som har rosetterna typ i sadelkammaren, upphängda på ett snyggt sätt i stallet osv, men just att man sätter upp dom så att de syns i ett par dagar, för att sen ta hem dem...De tär det jag inte förstår :p men verkar osm att de flesta gör som jag iaf:)

Emsan
2007-10-11, 18:44
knapp

Pokaler och plaketter finns i kartonger. Rosetterna hemma i skåne finns på väggen, och de jag har fått här uppe finns lite överallt.

Sofie_B
2007-10-12, 17:27
*kl*

allting slängs i en tvättkorg.. jättetråkigt egentligen, men jag har ingenstanns att göra av det. När jag hade eget stall sattes det upp där, men nu när jag står inhyrd passar det sig inte riktigt. På rummet slutade jag ha dom när jag var typ 11. :p

Svalan
2007-10-12, 19:50
Jag får inga plaketter på de tävlingar som jag tävlar, men rosetterna som jag får försöker jag sätta upp lite snyggt på väggen.

MistDeLuxe
2007-10-12, 23:15
Har både plaketter och rosetter hemma på väggen men nu när jag flyttar till eget stall funderar jag på att sätta upp allting i stallet/sadelkammaren. Även alla rosetter inglasat i ett hemmagjort väggskåp. :) Tycker ni att det är jätteskrytigt att "visa upp" sina priser så? Vill ju inte bara lägga in dem i garderoben.

Goofyspouse
2007-10-13, 14:08
jag tycker inte att det är skrytigt alls. klart man är stolt och vill visa sina priser =)

natasjachristensen
2007-10-14, 11:08
Plaketterne sætte jeg på boxdøren og de nyeste rosetter hænger i bilen.

Resten af mine rosetter hænger jeg i stallet :)

http://www.heste-nettet.dk/lodge/billede/584353/full/

eliis
2007-10-19, 13:42
Tycker inte att det är ett dugg skrytigt. Man har ju liksom lyckats få den placeringen man fått av en anledning. Man kanske blir glad av att ha rosetten i stallet några dagar så man bli glatt påmind om att "Just det, i helgen så kom jag tvåa i den där 90 hoppningen, vi var så duktiga!"

Sedan är det ju kul för de andra i stallet att se hur det gått. Och gratta personen som det gått bra för.

Hilona2003
2007-10-19, 14:19
Tycker inte att det är ett dugg skrytigt. Man har ju liksom lyckats få den placeringen man fått av en anledning. Man kanske blir glad av att ha rosetten i stallet några dagar så man bli glatt påmind om att "Just det, i helgen så kom jag tvåa i den där 90 hoppningen, vi var så duktiga!"

Sedan är det ju kul för de andra i stallet att se hur det gått. Och gratta personen som det gått bra för.

Så som Natasja hade hängt upp var jättefint, men då hänger ju rosetterna där för att stanna så att säga. Men just att sätta upp rosetterna bara för 3 dagar förstår jag inte vitsen med, det ärju bara för att man vill visa att "jag har minsann fått en rosett"...Hade det varit 12åringar hade jag förstått det mer men vuxna människor liksom....Men det är ju min uppfattning, alla gör ju självklart som de vill. Sen beror det ju på hur personen är i övrigt också tror jag, vissa hade man inte reagerat på alls medan man på vissa tycker att , eh, varför? ... Men ja... Kan man inte bara säga att "Jag vann idag, jag kom tvåa idag, osv, men hänga upp rosetterna...hm...
Men som sagt, alla gör ju som de vill :)

starcraft
2007-10-20, 13:35
plaketterna åker oftast upp på boxen (dock inte den senaste tiden, har inte blivit av iom att vi flyttat en del) och rosetterna sätts upp på väggen hemma.

Linduzz
2007-10-23, 22:57
*kl*
Mina sitter i en tavla på väggen tillsammans med en bild på hästen.
Bild (http://archive1.pixbox.se/arkivet/synligt_23/15840000-15849999/640x480/15848072.jpg)

Min_forza
2007-10-26, 21:45
plaketter på boxdörren, rosetter och pokaler i en låda längst in i gaderoben (har "lånat" lite band av ca 5 röda, hade inget rött band hemma dagen innan tävlingen :p)

Han_naH
2007-10-26, 21:51
Jag har fått pokaler vid meetingpris och sen har vi haft det på KM också.

nocki
2007-10-27, 21:01
har en Volvo med last nät där jag hänger upp mina rosetter, vid varje nyår rensar jag nätet från årets rosetter :) Lite skrytigt kanske, men jag tycker det är en kul grej, så gör de i Norge i alla fall. Annars syns ju aldrig dessa stora snygga färgrika opraktiska saker... plaketter spikar jag upp på en planka, som jag har i sadelkammaren. ;)

Stinky
2007-10-27, 22:58
när jag bodde hemma hängde alla rosetter på väggen och hade en prishylla för pokaler,och plaketter(en del av dem har jag satt upp på boxarna)
nu har mamma slängt ner allt i en låda,de rosetter jag vunnit senaste åren vet jag inte vart dom är de dräller runt hemma,pokalerna och övriga prisgrejjor har jag faktiskt på en hylla i vardagsrummet.

Estivuz
2007-10-28, 14:01
Jag har plaketterna på hästens boxvägg, rosetterna på väggarna i mitt rum och pokaler i en hylla.

Tender
2007-11-04, 03:50
en plakett har jag aldrig lyckats vinna, men rosetterna hamnar omedelbums på väggen (datum/klass/häst/poäng/startande osv på baksidan) och mia 2ensamma pokaler står i hyllan på rummet. :D
Om jag får eget stall och har börjat komma igång riktigt i tävlingssammanhang så kommer jag nog hänga dem i sadelkammaren

Vita_N_6520
2007-11-04, 17:56
Jag sätter upp plaketten mittemot boxdörren och rosetten på väggen.
När jag tävlar bebisklasser (klubb) och får CR rosett så slänger jag dom lite här & där :p

Ellinore
2007-11-09, 12:20
Jag hänger rosetterna på väggen i mitt rum. Plaketter och ev. pokaler har jag på ett bord i mitt rum :)

Sterling
2007-11-09, 20:54
rosetter hemma på väggen och plaketter på boxdörren :D

Panikie
2007-11-09, 21:35
lite olika...... plaketerna i stallet och har glasskåp hängandes... med rosetter och pokaler i.. rätt fint :)

Nellie
2007-11-16, 21:06
Plaketterna uppspikade i stallet, pokaler och liknande på en hylla i rumemt och rosetterna hänger jag också upp i rummet :)

Angeelina
2007-11-17, 22:01
har allting hemma.. :)

Filippa99
2007-11-20, 07:25
Rosetter på väggen i mitt rum

Plaketter på en speciell tavla i stallet (hästägarens eget stall)

Lea
2007-12-17, 16:05
Varje gång jag ska tävla lovar jag mig själv att göra en rosetthylla där jag sätter upp rosetter och medljer. Gör jag det....nä.
Det betyder alltså ungefär att mina rosetter ligger undangömda i en garderob utom en rosett och en medalj som betyder lite extra för mig :p

MissOnly
2007-12-20, 17:32
Rosetterna hängs upp. Plaketterna ligger hemma och skräpar, ska väl sätta upp dom när jag orkar nån gång :p

Pyzen
2007-12-29, 18:13
Allt hängs upp på mitt rum :D

TeamLundVer
2007-12-29, 22:37
placketterna ligger i ena stallskåpet sen jag flyttade till nytt stall för 3 år sedan :angel:

rosetterna hänger i sorummet på rad närmast taket, nästan som en bård, den dag jag får eget stall så kommer de hamna i sadelkammaren.

Panikie
2008-01-03, 10:23
lite olika...... plaketerna i stallet och har glasskåp hängandes... med rosetter och pokaler i.. rätt fint :)

kan visa...

http://i174.photobucket.com/albums/w116/frojdhen/PICT2273.jpg
http://i174.photobucket.com/albums/w116/frojdhen/PICT3106.jpg
http://i174.photobucket.com/albums/w116/frojdhen/PICT3111.jpg

Binobus
2008-01-03, 20:59
Måste bara fråga

Vad gör ni med era rosetter och plaketter när ni kommer hem i från tävling?

Själv hänger jag upp plaketter på boxdörren så snart vi får tid, rosetterna får stanna i bilen och tas med in i huset, där jag hänger upp dom på väggen i mitt rum...

Hur gör ni?

Hur gör andra?
Så gör jag med :) jag har en sepparat väg med bara rosetter bukaler och bilder från tävlingar som jag kallar Tävlings vägen :p
Mkt praktiskt tycker jag :bump:

Jardina
2008-01-04, 00:54
Får väl uppdatera, rosetter fortfarande på väggen hemma.
Medaljer likaså.
Pokalerna har fått en egen hylla ny och slipper trängas med badminton och fotbollspriserna. :D
Plaketterna ligger hemma, men ska skruvas upp på träplattor som hängs upp på väggen.
Den dagen jag får eget stall vill jag ha alla rosetter och plaketter i stallet.

Malin_89
2008-01-08, 10:29
Plaketterna hamnar i stallet på nån vägg inte på boxdörren, Rosetterna hamnar på väggen i mitt rum och pokaler på en hylla i mitt rum. Hade rosetter (från förra ponnyn) nerpackade ett tag men jag saknade att kunna titta på dem och minnas :) Så de har åkt tillbaka upp på väggen :)

Minova
2008-01-11, 03:49
Jag tycker det är så tåkigt med rosetter, så dom ligger lite här och var i skåpet, i bilen, i transporten osv... Sen har jag självkart sparat Dom som har betytt något för mig när jag hade min första ponny och man va så lycklig för en placering..
Jagar hellre plaketter, hemma i stallet "tävlar" vi om vem som har flest plaketter. Men bara på skoj. =)

Sanna_vbg
2008-01-11, 16:17
Plaketterna hamnar på en speciell stallvägg med namn och kolummrer. Rosetterna har jag längts med taket som en bord i sadelkammaren.

isaaak_
2008-01-20, 00:25
kan visa...

http://i174.photobucket.com/albums/w116/frojdhen/PICT2273.jpg
http://i174.photobucket.com/albums/w116/frojdhen/PICT3106.jpg
http://i174.photobucket.com/albums/w116/frojdhen/PICT3111.jpg

så du har varit i vikbolandet och tävlat minnsan? eller är det en från dagstorp (dom har nästan likadana) . den runda, guldfärgade plaketten med ett svart hästhuvud på menar jag.. :rofl:

isaaak_
2008-01-20, 00:31
får jag visa lite plaketter . ? gör det iaf, den som inte vill se kan ju blunda :devil:

nu står ju jag och Isak lite ivägen men men..
http://archive.pixbox.se/arkivet/synligt_17/11420000-11429999/640x480/11428184.jpg

Vi har hängt upp plaketterna på skåpdörrar, där innanför (eller bakom plaketterna kanske man säger..) har vi sadlar, träns o lite täcken :) Men vi har plaketter på boxdörrarna också, det där är bara plaketter som vi har fått med 4 av dom hästar som vi har sålt. när vi säljer en häst så tar vi ner plaketterna o spikar upp dom där, så den hästen som ska ta över boxen har plats till sina bliviande plaketter.. ;)