Visa fullständig version : Vem får hederspriserna?

Lothus
2007-10-16, 17:11
Har varit ute nu och tävlat en hel del med min lånade ponny. Det blir ju en hel del "prylar" nu när prispengar inte längre finns kvar för ponny, men till vem går dom? Har hittills inte funderat på saken men tänk om ägaren tycker att jag "snor" hennes saker.. vore himla pinsamt. Alltså: Till vem går: rosett, plakett och hederspris?

Gyllene
2007-10-16, 18:41
Det borde väl vara ryttaren, eller?
Och till er som tävlar på lite högre nivå (ponny), hur mkt prylar och vad för några får ni egentligen nu när prispengarna är borta? :p

Underbar
2007-10-16, 20:05
Min åskit är att ägaren får rosetten och plaketten.
Sen om man får häst saker som täcken och så är det till ägaren också men om man vinner jacka eller ridvantar så är det till ryttaren. Sen vad som är rätt vet jag inte :smirk:

millizen
2007-10-16, 20:21
Har för mig att det är så att rosetten går till ryttaren och plaketten hör till hästen... hederspriserna vet jag faktiskt inte.... men det skulle ni ju kunnna komma överens om så slipper det ju bli något tjafs, om det nu skulle uppstå.

emgard98
2007-10-16, 20:53
Tycker nästan allt skulle gå till Ryttaren. Kanske att Ägaren kan få plaketten. Men allt annat tycker jag som sagt att ryttaren förtjänar. Det är väl ändå oftast ryttaren som betalat tävlingen och definitivt den som rider ponnyn.
:cool:

Lothus
2007-10-16, 22:17
Tänkte mer om ngn visste vad som står i TR? Prispengar ska ju enligt TR gå till ägaren men när de inte finns längre... lite osäker på den punkten.:confused:

tack)

emgard98
2007-10-16, 22:22
jaha okej. haha jag visste inte ens om att det fanns en sådan regel. Men då vet jag inte.
Finns nog någon annan klok människa som vet =)

boccia
2007-10-16, 22:23
Hederspriset tillfaller ryttaren, rosett och plakett hästägaren.

PrinceFair
2007-10-16, 22:44
Hederspriser tillfaller enl TR ryttaren.

Beatrize
2008-07-04, 19:40
Jag tycker att allt borde go till ryttaren.

//Bea:bump:

Russinet
2008-07-05, 13:30
Det brukar vara:
Rosett+ev. täcke till hästen
Prispengar till ägaren
Hederspriser till ryttare/kusk

Sedan tycker jag att man bör komma överens med ägaren innan och göra en deal som känns bra. Är man bara catchdriver kan man nöja sig med hederspris tkr jag.

När jag haft hästar inlånade som fodervärd har jag betalat allt och därmed fått alla priserna.

När vi hade catcdriver till en av hästarna fick hon rosetterna, vi tog prispengarna. Då betalade vi startavgift+bjöd på mat

Kverulanten
2008-07-07, 10:09
enl. TR Häst så går premier(pengar) till ryttaren. För Ponny kan anmälningsavgiften betalas tillbaka, annars ev presentkort.
Även hederspris till ryttaren. Här kan inräknas plakett.
Rosett till hästen/ägaren om det inte är speciell rosett typ någon cup, då går även den till ryttaren.
..enl TR I mom. 140-142 :laugh:

Russinet
2008-07-09, 18:21
Låter väldigt sjukt, har jag en catchdriver till någon häst, oavsett diciplin, så kan de väl knappast räkna med att få premier osv.

Kverulanten
2008-07-10, 11:25
Tja, det är ju inte jag som skrivit TR :grin: , men jag tror de flesta har någon privat överenskommelse om hur det ska fördelas. Annars får man väl skriva ett kontrakt mellan parterna.

Russinet
2008-07-10, 13:48
Ja det tror jag med, men det är bra att utgå från något.

Mne jag är nästan helt säker på att det står annorlunda om prispengar i vårt reglemente, men hittar inte det stycket :S

Jennifer
2008-07-20, 21:57
Enl. TR så går hederspriser till ryttaren och premier till hästägaren.