Jag undrar om det är någon som vet nåt om "hästeri" i Holland?
Var någonstans registrerar man ponnys utan stam?
Här i Sverige så registrerar man väl sig i Svenska ridponny förbundet eller Svenska Hästavlelsförbundet (kanske gäller stor häst förresten) men hur ser det ut i Holland?
_Sofia_Kira_
2007-11-02, 14:38
Har en häst som är registrerad i Holland utan stam. Hon är registrerad som welsh cob men är troligtvis en andalusier egentligen.
Vi har en häst (troligtvis övervuxen ponny, ca 155 cm) utan stam från Holland som är registrerad i Appaloosaförbundet. Han ser ut som han har åtminstone hälften fullblod i sig. :smirk:
Det kanske är så att det är väldigt lätt att registrera hästar i de olika förunden/rasföreningarna utan att de egentligen kollar om rasen stämmer?
Jag har nämligen en häst från Holland som är reggad och har pass i Shetlandsföreningen...och det kan jag lova..shettis är han inte :rofl:
Nehe!,är de sant dom ela punchiga:rofl:
Mina hästar har alltid hamnat i rätt.:p:rofl:
Är han reggad som ren shettis eller som korsning?
Det vet jag inte..kan inte se det.
Det enda är att hans chipnummer finns i shetlands register och det är stämplat och utfärdat av shetlandsföreningen.
Chipnummret i hästen stämmer på papper så nåt skumt är det inte så sett.
Oj då, ja det borde ju synas om han var shettiskorsning :crazy: Men vår kan nog vara appaloosainslag i eftersom han är lite speciellt tecknad.
*kl*
Jag mailade till shettisförbundet i Holland och frågade om dom reggade andra hästar och det gjorde dom
De reggar eller skrivet ut pass till hästar med okänd stam och ras.
I vilket fall som helst så är det ju inte svårt att se vad min häst har för ras..men det kanske var billigare så.
Ungefär som det är att regga häst i SH .