Visa fullständig version : Uppsagd! (långt)

renatechampion
2007-11-08, 11:28
:confused:

Jag gick in i stallet vid 8.15 i morse.
Tog ut hästen i gången, och mockade. Gjorde henne färdig för ridning och var ute i paddocken vid kvart i 9.
(Lät den andra hästen stå inne, eftersom hagen är så pass kass)

När jag ridit i ungefär 15-20 min kommer stallägaren ut i stallet, och strax därefter kommer hovslagaren.
Efter en bra stund kommer stallägaren ut och säger att hennes häst inte klarar att stå med hovslagaren själv, så jag MÅSTE komma in.
Jag blir irriterad men säger inte så mycket. Jag har nämligen inte haft tid att rida på 4 dagar, och dethär var min enda lediga dag.
Jag förbereder mig för att gå in i stallet, och hon säger att jag ska ta in min häst i boxen. Men jag säger att jag hellre står i gången för jag precis hade mockat. HON RYKER I LUFTEN OCH SLÄNGER UT SIG BÅDE DET ENA OCH DET ANDRA! Hon säger att när det gäller hennes häst så skiter jag i vilket. Och då berättar jag för henne att det gör mig irriterad att jag måste anpassa mig för henne när jag ska rida osv, med tanke på att jag inte kunnat göra det på flera dar.
(Jag får alltid ta hänsyn till hennes häst, för hon vill inte att han står ute själv osv. Så det är snarare tvärtom, gäller det min häst tar hon ingen hänsyn, för det är ju hennes som är viktigast.)

Hon säger åt mig att gå därifrån, vilket jag gör. (tar hästen med mig in i trädgården)

Senkräver hon mig på pengar för att hovslagaren inte kunde sko färdigt hennes häst?!

I nästa veva var jag uppsagd! Vad ska jag göra? Hon flyttar sin ikväll..:confused:

Blandrastik
2007-11-08, 11:36
Jag är inte riktigt med.

Du är uppsagd och hon flyttar sin?!:confused:

Är det bara två hästar i stallet?
Vart ska hon flytta sina hästar?

Har du något kontrakt på stallplatsen, åtminstone muntligt avtal?
Kan det vara så att ni i stridens hetta sagt en del saker som blev lite fel, kan ni diskutera saken vidare? Det hela kanske går att ordna upp när ni lugnat ner er lite.

Dangerose
2007-11-08, 11:42
Jag förstod inte riktigt det där sista. Är du uppsagd, och hon flyttar sin egen häst ikväll?

Oavsett vilket tycker jag att det verkar vara en jobbig människa och jag hade inte velat stå i samma stall som henne.
Men man måste ju ha någonstans att ta vägen innan man kan flytta.

Emeizing
2007-11-08, 11:43
Jag är inte riktigt med.

Kan det vara så att ni i stridens hetta sagt en del saker som blev lite fel, kan ni diskutera saken vidare? Det hela kanske går att ordna upp när ni lugnat ner er lite.
Ja det där undrar jag med. Va?

renatechampion
2007-11-08, 11:50
Jag är inte riktigt med.

Bara min och hennes häst står i stallet. Hon har väl tänkt på detta länge för hon sa tydligt att vi får lösa det hur vi vill, och att hon flyttar ikväll..
Nej, nu får det nämligen vara nog. Jag är inte välkommen där mer. (bara för att jag konfronterar henne om vad jag tycker)

Nej inget kontrakt. Dumt nog. Vilket jag har sagt hela tiden, men min kära mor sa att det inte var nödvändigt.

Det värsta är att hon måste ha någon sorts persolnlighetsklyvning, för hon verkar inte själv förstå hur dumma saker hon säger..

renatechampion
2007-11-08, 11:51
Ja, som sagt så är det bara våra två som står i stallet. Och eftersom jag blev uppsagd, så måste hon ju också flytta och hon gör det ikväll, bara för att göra mer skit för oss.

åke
2007-11-08, 11:53
Men om DU är uppsagd varför flyttar hon? Ska du stå kvar med din häst eller hur gör du nu?

Vart bor du?

renatechampion
2007-11-08, 11:57
Hon gör väl det för att vi ska stå där och inte veta vad vi ska göra.

(hon hade ju kunnat fixa en ny inackordering snabbt, men kan hon göra så att det drabbar oss är det ju ännu bättre.)

Jag vet inte vad jag ska göra. Vi får väl ta bilen och stanna vid varje stall vi hittar. Jag vet inte..:cry:

renatechampion
2007-11-08, 11:57
Jag bor utanför Trbg

Muninn
2007-11-08, 12:02
Hur långt kan ni tänka er att åka för att komma till stallplatsen?

Kolla på blocket och annosndirekt också, där finns det lediga stallplatser!

renatechampion
2007-11-08, 12:06
Ja, helst inte för långt. Mamma kan ju köra och så, men skulle det krisa ihop sig så hade det varit bra med cykelavstånd. (om allt reder sig har jag körkort tills februari, men det måste ju funka tills dess)

Ja, jag ska kolla lite noggranare.

Happy
2007-11-08, 12:06
Det lät inte kul det där!! :(
Det är alltså den andra hästägaren som också äger stallet? Men var skulle hon flytta på en dag? Usch, det där är baksidan av att vara inhyrd någonstanns!!

Känner du till några andra stall i närheten? Då är det bara att ringa och fråga. Större stall och ridskoleprivatstall har ofta lediga platser, iaf häromkring där jag bor. Kostar ju mer, men kan ju vara en bra tillfällig lösning!

Mynta2
2007-11-08, 12:07
? Är det hennes stall alltså ?

Jag tycker att du ska prata igenom detta med henne lugnt och sansat. Man kan säga mycket när man är lite ur balans.

renatechampion
2007-11-08, 12:24
Jag har nog löst det nu.
Jag hjälper en annan tjej med hennes häst i trbg, och hon sa att de hade ledig box. Så vi åker redan idag. Usch, vad jobbigt det blev.

Nu kan ju hon stå där själv

froggy
2007-11-08, 14:41
men usch, det där lät riktigt riktigt jobbigt. om det hade drabbat mig vet jag inte hur jag skulle göra, för här där jag bor finns knappt några stallplatser alls.
men vilken tur att det ordnade sig för dig sen då :)
har du flyttat hästen och så nu då eller?

renatechampion
2007-11-08, 15:48
Hej igen.
Nu har vi varit och SKRIVIT KONTRAKT på det nya stället, och jag har strött hennes nya box och så.
Om någon timme så kan jag lugna min kropp igen..

bigganl
2007-11-08, 15:53
Vilken tur att det löste sig så bra och så snabbt. Ibland ska man ha lite flyt.

renatechampion
2007-11-08, 15:57
Vilken tur att det löste sig så bra och så snabbt. Ibland ska man ha lite flyt.

Ja, och dessa tjejer verkar huur trevliga som helst, så med tanke på omständigheterna så känns det ganska bra. Huvudsaken min häst får tak över huvudet och bra med mat..

petra73
2007-11-08, 16:00
Hej igen.
Nu har vi varit och SKRIVIT KONTRAKT på det nya stället, och jag har strött hennes nya box och så.

Låter bra , skönt att de ordnade sig för dig. Finns inget värre än när de blir så,..... Lycka till i nya stallet:)

renatechampion
2007-11-08, 16:04
Låter bra , skönt att de ordnade sig för dig. Finns inget värre än när de blir så,..... Lycka till i nya stallet:)

Ja, usch. Har aldrig varit med om desslike.
Tack så mycket! :)

renatechampion
2007-11-08, 16:06
? Är det hennes stall alltså ?

Jag tycker att du ska prata igenom detta med henne lugnt och sansat. Man kan säga mycket när man är lite ur balans.

Det skulle aldrig ha gått. Hon gick verkligen över gränsen och högt över vad jag tolererar. Dessutom så bad hon mig dra åt helvete, så jag har ingenting mer att säga denna människa:devil:

ZOFUS
2007-11-08, 20:39
Lyckönskningar i nya stallet!:banana:

Stallflicka
2007-11-08, 21:00
skönt att det löste sig för dig men det verkar ju helt sjukt att hon skällde ut dig då du var snäll och kom in och allt. men men, ny start, nya tag. Lycka till i nya stallet!

Madelene
2007-11-08, 21:05
Men jisses, stackare.

Skönt att det löst sig för din och hästens del.

/M

renatechampion
2007-11-09, 12:11
Tack alla! Idag känns allt lite bättre.

Bara lite jobbigt att behöva gå in och ta tag i allt hos den galne människan. Men men, det löser sig nog det också :)

arabia
2007-11-09, 22:57
Men bara bli utslängd på det viset? Har du inte betalt för o ha hästen där hela månaden?

novaa
2007-11-09, 23:12
Det tyckte jag också lät konstigt. För man har väl uppsägningstid även på muntliga avtal?

Lycka till i det nya stallet i alla fall!

renatechampion
2007-11-10, 00:07
Jo, hon sa att vi har en månads uppsägningstid. Men jag menar, skulle vår häst stå ensam i hennes stall i en månad?

Jo vi har betalat månadshyran för hela månaden, men den vägrar hon nu att ge tillbaka.
:mad:

Quiss
2007-11-10, 16:04
Världen är full av lustiga människor!
Herregud!!
Vilket spån!

renatechampion
2007-11-10, 16:11
Jag kan inte annat än att hålla med. Snacka om att man fått hålla nerver och händer i styr när man diskuterat med henne:mad:

nilemarindy
2007-11-10, 16:20
har avrit med om samma sak som du.. fast med en stallchef. hon slog våra hästar, lätt bli att ta in dom om dom tappat grimman i hagen,ibland lätt hon dom stå kvar inne utan fylla på vatten och liknande. enbart för att hon hatade mej och min syster. alla hästar i stallet förändrades då hon gav sig på dom med. nu 3 år senare är fortfarande en av våra skygg vid hastiga rörelser. lyckligtvis fick ägaren reda på detta till slut. efter att vi blivit utslängde (pga att vi försvarade en kompis hon fått att gråta) fick senare reda på att hon var både narkoman oh psykiskt instabil! så hon är inlagd nu och vi är välkomna tillbaka till stallet:) alla straffas så småningom:)

renatechampion
2007-11-10, 16:36
SLOG hon era hästar?!:eek:
Fy för..

Men synden straffar sig själv, oftast. Nu slutade det med att vi flyttade vår häst 3 timmar hon flyttade sin. Det kändes som en skön hämnd:devil:
I och för sig inte roligt för hennes häst, men det var hon som satte mig i sitsen.

novaa
2007-11-10, 21:34
Ok, då förstår jag. Missade det där med att eran häst då skulle stått ensam. Hoppas det blir bättre i nya stallet!

novaa
2007-11-10, 21:35
Låter helt sjukt! Kan inte förstå folk som slår sina eller andras hästar. :mad:

mettanmett
2007-11-10, 21:46
Hej igen.

se detta som en lärdom bra att du skrivit kontrakt denna gång!
lämna den andra skiten bakom dej! och ta nya tag och njut av din häst:):):)

renatechampion
2007-11-10, 22:34
se detta som en lärdom bra att du skrivit kontrakt denna gång!
lämna den andra skiten bakom dej! och ta nya tag och njut av din häst:):):)

Tack, känns bra med lite pepp :bow:

lynxlady
2007-11-12, 06:05
Lycka till, det lät skitjobbigt..