Midi
2007-11-18, 12:22
Har ni provat Championship Horse Trainer, Pippa Funell eller Lucinda Greens Equestrian Challenge?
|
Visa fullständig version : Spel: Hästspel Midi 2007-11-18, 12:22 Har ni provat Championship Horse Trainer, Pippa Funell eller Lucinda Greens Equestrian Challenge? cT- 2007-11-20, 16:46 Har faktiskt provat Lucinda Green's Equestrian Challenge :o Tyckte det var rätt fin grafik och så, och hästarna rörde sig fint jämfört med vad de brukar göra i datorspel. Så om själva spelet har jag inget att klaga på. Däremot var det alldeles för lätt att klara. Jag spelade ändå på svåraste nivån och klarade hela spelet på några dagar. Skulle önska någon avelsfunktion eller något, så man skulle kunna fortsätta spela ett tag till utan att tröttna. Violator 2007-11-20, 20:30 Provat alla (finns inget bättre tidsfördriv än datorspel), klarat alla. Det tråkiga med alla hästspel är ju att de är så enkla, korta och framför allt linjära. Vad gäller spellängden borde det finnas fler i stil med Horse Racing Manager, fast med bättre grafik, spelmöjligheter osv. Och lite OT: kan någon förklara för mig hur f-n man får hästskrället att hoppa träningshindren på de högre nivåerna i Riding Star 3 utan att riva eller vägra så vore jag väldigt tacksam. :angel: Skyfantis 2007-11-20, 21:36 Finns spelen på nätet? :bump: Violator 2007-11-20, 22:16 Beror väl på hur man ser på det... :angel: Men det är inga internetspel, nej. cT- 2007-11-21, 19:45 Håller med om att det borde finnas fler hästspel i Horse Racing Manager-stuk, som är lite mer strategiskt och avelsinriktat. Har spelat det från och till rätt länge nu, skittråkigt att hästarna ser ut som kameler bara :rofl: Violator 2007-11-21, 22:16 Haha ja, vackra är de då inte. Och rörelsemönstret kan man ju också diskutera :D Midi 2007-11-22, 18:55 man kanske skulle inleda en ny karriär :D TallYTallY 2007-12-01, 19:38 Var köper man dom? :D Ornithophobia 2008-01-05, 20:11 Håller precis på att leta efter Lucinda Green-spelet (till dator), rätt desperat. Det verkar jättekul. Har du någon aning om var man kan få tag på det? Har letat på internet, men hittar det inte på någon svensk sida. Har också frågat i spelbutiker men de verkar aldrig ha hört talas om det. Skulle vara hemskt tacksam om du svarade. Jojo_92 2008-01-06, 12:17 Jag har Pippa Funell hemma på engelska det är riktigt roligt! Bra grafik och inte allt för lätt att klara :D Dixie Chick 2008-01-07, 18:37 Hur får man tag i det? Jag har bara typ Rosemond Hill, men söker något nytt nu! :bump: Söker och söker men utbudet är äckligt dåligt.... vicky417 2008-01-07, 20:16 ni måste prova det nya spelet my horse and me som är tillverkat i Sammarbete med FEI! grym grafik och verklighetstroget Hizzan 2008-01-09, 19:59 ni måste prova det nya spelet my horse and me som är tillverkat i Sammarbete med FEI! grym grafik och verklighetstroget ja det är roligt.. dessvärre har det ingen riktig handling.. man bara hoppar med hästen o inget mer typ.. vicky417 2008-01-09, 21:25 jag gillar det just för att man kan bara tävla och slippa springa runt som en gubbe :D misstolka mig inte cissiny 2008-01-09, 22:52 *KL* Sambon och jag köpte en beg Playstation 1 innan jul, för att kunna spela mot varandra. Kul! Har precis köpt Riding Star (visste inte att det fanns flera, det här är säkert den första) men tyvärr fick vi inte med manual... Har sökt på nätet men inte hittat nåt tyvärr. Funderar lite på hur dressyren går till, blir bara utesluten hela tiden (vi har bara spelat mot varandra, lättaste dressyrtestet). Kommer bara till inridning i trav, halt, hälsning (hur gör man det?), framridning i trav och sen kommer det ju inga instruktioner... Har försökt lite olika varianter men det blir bara uteslutning... Inte så lätt att vända i tid heller... Har försökt få till snygga vägar men hm det går ju inte alls? Mvh Cissi Fraggel_Tess 2008-01-10, 14:50 Jag fick Horsez 2 av min bror i julklapp till Playstation 2 * hihi * Det var faktiskt rätt kul! Prisma 2008-01-10, 18:23 Har spelat en hel del hästspel i mina dar, och det är roooligt, ett bra tidsfördriv. Hizzan 2008-01-11, 23:03 jag gillar det just för att man kan bara tävla och slippa springa runt som en gubbe :D misstolka mig inte jag skulle vilja ha ett hästspel som är mer som the sims.. men ska välja vad hästen blir när den växer upp som föl.. vad den ska vara bra på träna den o så.. det tycker jag.. ett spel som inte tar slut..:angel: Vicious 2008-01-11, 23:42 Och jag tycker det ska komma ett Sims expansion med hästtema :angel: Maltise 2008-01-21, 21:50 knapp lån. Jag tycker också att det ska komma ett spel som inte tar slut. När man tycker att man är duktig och nått högsta nivån, då är det plötsligt slut.. (på de flesta spelen). Då får man antingen börja om, eller köra på den nivån och samma bana hela tiden.. obs. detta gäller inte alla spel.. bara dem jag lyckas hitta! :confused: Twentii 2008-01-22, 16:00 Jag har spelat Pippa Funnel på Nintendo DS fast det var min kompis spel Kardinal 2008-01-22, 17:08 Åh tack! Jag har letat efter det där jekla spelet hur länge som helst (Lucinda Greens Equestrian Challenge) men inte kommit ihåg vad det heter Kardinal 2008-01-22, 17:17 Nu har jag ju inte spelat spelet, men jag hittade lite screens på nätet och jag tyckte inte alls det såg bra ut. Visst, grafiken är lite mjukare och goare att titta på än andra spel men var har de gjort med hästarna:confused: har grafikerna ens tittat på en häst irl >_< Sådär är det jämt, inte ens i filmer kan de animera dem korrekt, helt otroligt. Alla andra djur i tex Narnia var grymt bra med rörelser etc (förutom lejonet i vissa vinklar som bara fick en att skratta) men hästar och centaurer verkar helt omöjligt :( Måste man göra allt själv för att det ska bli bra/rätt :smirk: MadicDomino 2008-01-24, 21:23 Jag har spelat de spelen du har nämt, har även my horse and me och ridingstar 3 :) Skit kul :D! Mvh Emma Alvin 2008-02-16, 13:23 kl. Kan någon berätta lite mer om Lucinda Green’s Equestrian Challenge? Det verkar kul och funderar på att köpa det, men hittar ingen hemsida som säljer det, någon som vet vart man kan köpa det? Suenna_Love 2008-02-17, 19:59 ni måste prova det nya spelet my horse and me som är tillverkat i Sammarbete med FEI! grym grafik och verklighetstroget Jag har också My Horse And Me men varje gång jag ska spela det så måste det installeras. Jätte jobbit.. -.- Men jag älskar hur det är gjort och har klarat alla banor!:D Manzi- 2008-07-10, 19:28 Vart hitta du det? Det verkar skit kul! :angel: Charon 2008-07-13, 19:51 Hoho, piggar upp lite :D Nåra mer spel? Förresten kan jag klara alla träningshinder violator, det handlar om avståndsbedömning :rofl: Lillmulan 2008-10-30, 21:33 Tycker jag har provat de flesta hästspelen, är nog hittils mest imponerad av lucinda green. Jag beställde mitt från england, deras playstation spel fungerar även på svenska playstation. Det spel jag spelar mest är dock ett internetspel som heter www.equination.net, det är ett spel som tar ganska lång tid att bygga upp då man driver sitt eget fullblodsstall och kämpar för att få så bra hästar som möjligt, samt tävlar och tränar sina hästar. Det är inte ett spel som man sitter och långkör utan kollar till dagligen. Det är däremot fullproppat med massa goa människar från lite här och var i världen som man kan tjöta bort några timmar med om man har brist på annat ;) Helt klart det bästa internetspelet enligt mig då det är mestadels lite äldre spelare. Annie_92 2008-11-01, 13:38 Och jag tycker det ska komma ett Sims expansion med hästtema :angel: Jaaa!:banana: det tycker ja me!^^ ha ju väntat på det sen the sims skapades!:P |