Visa fullständig version : Fråga om vad vacc kostar och tävling?

RiderOnMaja
2007-11-18, 19:11
Jag har fått problem hjälp:confused:

min mamma sa att min ponny skulle vacc i november så ok tänkte jag, då kollar vi i november men nu när jag skulle kolla i passet för att se ungefär vilket datum så upptäckte jag att hon blev vacc den 11ocktober förr året:eek:, så nu måste vi göra om allt.

vet någon va de ungefär kostar?

sen hade jag anmält mig till en tävling den 1december, nu hinner väl inte hon att bli vacc innan dess så jag måste väl avanmäla?
:confused:

BaconBob
2007-11-19, 08:33
En vaccinationsspruta brukar kosta mellan 200-650 kr, det beror helt på veternären så det får du fråga den.

och ja du måste göra om hela grundvaccineringen och du får stryka dig till tävlingen första 1 dec för det ska gå minst 21 dagar mellan de två sprutorna som din häst ska ha.

Mtv
2008-05-12, 21:29
Ska tillägga:

grundvacc = 1:a sprutan, 21 dagar, 2:a sprutan, (nu får du tävla), 6 mån, 3:e sprutan.

Det är ingen större utgift, några hundra kronor:)

Carismagirl
2008-05-15, 09:22
Jag har fått problem hjälp:confused:

min mamma sa att min ponny skulle vacc i november så ok tänkte jag, då kollar vi i november men nu när jag skulle kolla i passet för att se ungefär vilket datum så upptäckte jag att hon blev vacc den 11ocktober förr året:eek:, så nu måste vi göra om allt.

vet någon va de ungefär kostar?

sen hade jag anmält mig till en tävling den 1december, nu hinner väl inte hon att bli vacc innan dess så jag måste väl avanmäla?
:confused:

Om DU åker till din veterinär så brukar det vara mycket billigare än om veterinären ska komma ut till stallet, där hästen står, då brukar det landa på en tusenlapp varje gång, annars runt 400..
Alltså 400x3 1200kr kostar det allt som allt..
Jag har råkat ut för samma sak som för dej, kollar nu alltid alla passen långt i förväg och skriver upp i min kalender att boka veterinären i tid.

Ja du måste stryka dej.