Visa fullständig version : Tävlings mapp

amor
2007-12-03, 21:03
Hej!
Vad ska man ha i sin tävlings mapp? :)
Någon som vet?

Tajger
2007-12-03, 22:27
Licensbricka (både för ryttare och häst), grönt kort, gärna medlemskort från din klubb, vaccinationsintyg, mätintyg, chipnr, om det är ponny. (Vi har hela passet i tävlingspärmen, eftersom både vacc. mät och chip står där i)
Jag brukar dra ut anmälningskvittot och lägga i så jag har med till aktuell tävling, och ev. kvitto på betalning. Det underlättar när man kommer till sekrtariatet om det skulle vara nåt fel.

underbarasteponny
2007-12-06, 17:31
ursäkta trådkap men behöver man ha ägarbevis på tävling?

Panikie
2007-12-06, 21:57
jag har alla typ av papper med mig, man vet aldrig som sagt... har dom i en tävlingsmapp (en agria) även en penna och tävlings nr skylt till hästen, finns med som reserv.

cactuspower
2007-12-06, 22:30
Jag tycker du ha fått bra svar men det är ju alltså hästens och ryttarens handlingar som krävs för att få starta som är lämpliga att ligga där. Vad som krävs för papper beror t.ex. på om du tävlar häst eller ponny och vilken klass det gäller.

Tycker du har fått bra förslag om att ta med en extra nummerbricka med till hästen, jag skulle även rekommendera att medtaga egna TR till tävling, man vet aldrig när man behöver de och det kan ju vara en trygghet i sig om man blir osäker på någonting eller det uppkommer några oklarheter.

kladdkakor
2007-12-13, 16:44
litet tillägg i den här tråden,

vet någon vart man kan köpa bra tävlingsmappar? :D allt utom h''ks, tack. :angel:

mandarin
2008-01-03, 15:58
Jag tror du kan köpa tävlingsmapp hos ditt försäkringsbolag o/e i ridsportsförbundets shop.