Visa fullständig version : Roliga felsägningar
Jessica1987 2007-12-31, 11:11 Igår kväll trött som jag var lyckades jag få till två ganska underliga meningar...
"Jag vet vad jag ska köpa i pappa till födelsedagspresent"
Innebörden går ju kanske fram iallafall
"Jag ska bara kalla klart filmen"
Skulle varit kolla klart filmen
Min sambo undrade för någon dag sedan om jag hade några "stall i passet?" :confused::rofl:
Stormogul 2007-12-31, 12:26 jag sade en kväll till min sambo:
Nej nu är det dags att gå lägga sig, men först ska jag tända borsterna.
:rofl::rofl::rofl:
Ojojoj vilken rolig tråd, jag har inte skrattat så här mycket på länge...:rofl:
Jag var tillsammans med ett gäng tjejer från jobbet på en "Style-afton" för ett tag sen. Det visade sig vara ett antal MLM-företag som förevisade sina produkter, och medan vi kollade runt vi blev bjudna på bubbel, frukt och godis.
Ett av företagen var Oriflame. Jag kände mitt ansvar att berätta för mina polare att min moster på fullt allvar trodde att det uttalades Orfilajme, vilket har inneburit att företaget numera heter så hemma hos oss. Efter ett par glas bubbel var detta otrooooligt kul :angel:. Damen som förevisade Orfilajme-produkterna var en parant besserwissertyp som berättade för oss att vi behövde det och det och det. Efter en stund annonserades per skrällande mikrofon att Oriflame-värdinnan skulle ge en visning i hur man lägger en make-up på rätt sätt!
Självklart ville vi se vad Orfilajme-messerschmidt ville visa oss! Sagt och gjort. Lite lagom fnissiga stod vi och såg på medan hon smetade det ena efter det andra i ansiktet på sitt "offer". När det så småningom var dags för eyelinern säger denna för övrigt så korrekta människa på fullaste allvar: "Och så lägger vi eye-linern längs ögats konjunktur"!!!!!! Jeeeesus - då var vi tvungna att lämna lokalen :rofl:
kamomillo 2007-12-31, 14:28 *knapp lån*
Jag stog i kö på affären nyss, min kompis sitter i kassan.
Vi pratade lite medans hon slog in varorna.
Då kläcker jag ur mej:
-tur att det blev varmare, så hästarna kan gå ut barbacka.....
(utan täcke förstås)
undra om jag myntat ett nytt uttryck i stallet nu:confused:
* Jenny *
SoffiProppi 2007-12-31, 23:16 Haha, detta är egentligen inte en felsägning, men helt underbar ändå!!!! :D
Pappa ringer Tidpunktens nr för att få reda på om det går några bussar från Havstensund till Uddevalla. (Detta är på sommaren).
P (pappa)- Hej!
T (tidpunkten)- Hej, vad kan jag hjälpa dig med?
P- Jo, jag undrar när nästa buss till Uddevalla från Havstensund går.
T- Är du dum i huvudet!?
P- Öhh, naaa, nej..?
T- Havstensund som är så fint, vad sak du göra i UDDVEALLA!?
:rofl::rofl::rofl::rofl::rofl::rofl::rofl:
:rofl: :rofl: ok.... det viste jag inte att man fick säga som telefonoperator.... :angel:
-Va rolig tråd..:D när jag var liten ville jag "strimla håret" (menade slinga håret)
-när jag arbetade i Italien för x-antal år sedan,det var i början,när jag inte behärskade språket så bra-frågade jag grabben jag jobbade ihop med i stallet,om han ville sopa stallgången..-det blev istället väldigt fel,då jag istället sa på knagglig Italienska-vill du kn...a..
-gissa om vad han lyste upp å sa: SIIIIIIIIII !!!! (Jaaaaaaa)
fan va jag skämdes! ordet sopa andvänds även som att "dra över.."
dvs på Italienskan "scopare..) piiinsamt..
Min sambo sa när han va liten,att han skulle ta me se hora å gå upp å knullen (ta med sig skorna och gå upp på kullen):rofl::rofl::rofl:
:D:D:D
SoffiProppi 2008-01-01, 21:16 :rofl::rofl:
Haha, prata på annat språk, ja, då kan det hända skojj saker... :D Min pappa skulle impa på min Spanska lärare o när hon frågade hur gammal han var svarade han högt o tydligt
Tengo Treinta y ocho anos.
Haha, min lärares ögon.. :rofl::rofl:
Översättning:
Jag har 38 r*vhål.
Självklart skulle det vara ett ~ över n:et :idea::rofl: años betyder år
SkorpSmulan 2008-01-02, 03:14 Mykso oske.. :confused:
Nej det går inte..
:rofl:
RedForDanger 2008-01-02, 07:52 Angående telefonörer...
Satt på upplysningen för ett par år sedan, under snöstorm och blixthalka. Många busslinjer var indragna för att det var för halt i backarna. Speciellt en linje med en mycket lång backe vid ändhållplatsen.
Arg tant ringer mej;
"Det kommer ingen buss!!!!!!"
Jag; "Nej, den vänder vid korsningen!" säger jag serviceminded som jag är.
"Du får skicka ned en buss" vrålar tanten åt mej. "Hur skall jag kunna gå upp för backen? VET DU ATT DET ÄR FÖR HALT FÖR ATT GÅ UPP FÖR BACKEN?????!"
Jag är tyst en stund för att verkligen fatta vad tanten sa....
Det gjorde hon tydligen, och lade på.
Våra bussar har tydligen vingar.
Den var ju bara så bra! Tänk om man kunde finna sig så när folk frågar saker.
Fick in en ganska bra sådan komentar en gång.
Två överförfriskade killar kommer in till mig när jag jobbade på en bensinstation.
Har ett ställ med kondomer brevid kassan. Den ena börjar fråga mig vilken sort som är bäst och vilken som skulle passa honom, allt i syfte att få mig generad.
Jag böjer mig över disken och synar killen uppifrån och ner och säger sen:
- Tyvärr har vi inga kondomer i xs!
Lovar att hans kompis hade kul åt det.
Förlåt ts för lite trådkapning.
Russin8
Ni får väl ge bussarna red bull! Då får dom ju vingar!
Russin8
RedForDanger 2008-01-02, 07:58 Ni får väl ge bussarna red bull! Då får dom ju vingar!
Russin8
Att vi inte tänkt på det!!!!! Eller bett tanten att ta en....
Den skall jag komma ihåg!
//RFD
TinyWiny 2008-01-02, 08:04 Vad har du gjort med håret frågar min svägerska, jag har rakat det svarar jag:angel: menade ju givetvis plattat det men det blir ju rakt då så:o
Sägs allmänt här hemma nu:cool:
KL
Jag och min kompis jobbade i en kiosk och denna dagen var jag och hälsade på lite grand när hon jobbade. Det blåste ngt alldeles förfärligt utanför och det småregnade. En kund slänger upp dörrer. Det är en kvinna som kommer in och hon är nerregnad och hennes långa hår ligger huller om buller på huvudet och framför ansiktet. Kompisen utbrister:
-"Herregud vad du ser blåst ut!!!!"
:D
Jag säger piluper om lupiner:o
Det har smittat av sig till hela familjen, så katastrofen var stor när sonen kört över mina piluper med röjsågen:devil:
(dom hann blomma i allafall)
* Jenny *
En kollega till mig frågade efter Klitoris i växthuset.
Frun hade bett honom inhandla Klematis...
kamomillo 2008-01-02, 19:22 En kollega till mig frågade efter Klitoris i växthuset.
Frun hade bett honom inhandla Klematis...
Den va bra:rofl:
Pratade just med en kompis som sa:
-De va några ute och joggade, men inte faan vet ja, det va kanske skidåkare, eller... hockeyåkare:confused:
* Jenny *
Min högste chef brukar skoja till det på personalinformationerna. Hans stadiga är: Det gäller att hålla tungan i rätt mun!
(Det gäller att hålla tungan rätt i mun)
:rofl: när det e sån klockren trådkapning tror jag det e lungt! :rofl: ;)
'kl'
Köpte pilgrimsmusslor på ICA härförleden. Tjejen i kassan tittade oförstående på påsen och frågade vad det var för nåt. Jag sa att det var pilgrimsmusslor.
Hon bläddrade bland sina papper men hittade inget pris, varpå hon lyfte interntelefonen och frågade: "Vad kostar såna där.... pilgrymsvesslor?"
Sött!
"Vad kostar såna där.... pilgrymsvesslor?"
Sött!
Hahahahaaaaaahahaha
Påminner mig om en kompis arbetskamrat, som tog kompisen åt sidan och viskade lite förläget:
- Duu, vad är en vorstspindel för nåt?
- En vaddå?
- En vorstspindel.
- ???
- Ja, en sån där som svär.
Facit: Borstbindare.
skogsridmulle 2008-01-02, 22:24 Min man jobbade påtelemarketing för några år sen o ville hyra ut dekodrar till tv:
-hej, vill du hora... oj förlåt.
Igår sa jag till honom:
-kan du stoppa in den här där bak?
-vad sa du? svarade han då:D
jag menade att han skulle stoppa in sladden i uttaget bakom honom...
En kall vintermorgon stod jag och tittade ut på parkeringen innan min sambo skulle till jobbet så jag sa att nu får du nog skrupa ratorna.
En annan gång skulle jag iväg på studiebesök inför ett projekt men jag får ganska lätt blodsockerfall och så även denna gång så jag kunde inte följa med. Jag försökte förklara för mina kollegor att jag hade fotsockret i blodknölarna. De fattade inte ett skit av vad jag sa.
Systeryster min skulle köra iväg med sin bil en annan vinterdag och frågade om jag villa ha rampvurme i sätet.
Satt och funderade på om jag skulle ta med hästen till ett ridhus och innan jag skulle ringa och boka så funderade jag ut vad jag skulle säga och det blev "Hej jag heter ..... och jag undrar om ledhuset är ridigt"
Under ett annat projektarbete skulle vi intervjua olika personer och jag och min grupp hade valt en åklagare. Så vi åkte till tingsrätten och när jag skulle presentera oss och vårt ärende i receptionen blev det: Hej vi är här för att förhöra en åklagare.
Ett påstående som jag inte vet vart det kommer ifrån men som jag hört är "In sweden we have fart controls"
Jag vet med mig att jag sagt en hel del andra tokigheter men bara för det så kommer jag inte på dem just nu.
KL
Så sent som på nyårsafton var det diskussion om det skulle bli snö så att gubbarna som hade jouren skulle behöva "snöja rö"! Det var nog tur att det inte kom så mycket att de behövde köra...
Har också många klassiker från jobbet där andra nationer (ja, vi gör massor av fel själva också men dom vet vi ju inte alltid om!) ska skriva olika kommentarer på engelska:
- We are hardly working - om en försenad budget som det skyndade sig med
- The hookers are rusty - krokar som hade rostat
- We don't want any massage on the bottom - ett e blev ett a, det handlade om att inte ha ett meddelande längst ned på en sida
- The fabric has burnt - fabriken har brunnit...
Hälsn Ann
Nu kom jag på en till rolig felsägning:
En av systrarna var på utbytesresa i Tyskland och skulle då bo hos en familj. Hon försökte förklara att de inte behövde besvära sig med att fixa en säng utan: "I can sleep och the coach" som hon sa. (med undantag för rättstavning, ni förstår nog ändå)
RedForDanger 2008-01-03, 07:08 Ett påstående som jag inte vet vart det kommer ifrån men som jag hört är "In sweden we have fart controls"
.
Mina engelska bekanta har lite roligt åt skyltarna UTFART och INFART, och undrar hur i hela friden vi fiser här i Sverige...
Och varför vi är så noga med att annonsera våra kroppsfunktioner..
På vägarna dessutom.
Jag pratade med samma bekant och försökte förklara att jag hade en kompis som bodde i Vaxholm.
Jag fick svaret; "What? Does she live in a car????"
Med mitt på den tiden överambitiösa engelska uttal lät det som jag sa Vauxhall...
Jag stod vid växlingskontoret och försökte pracka på dem mina mynt, varpå de inte ville ta dem.
Christine (min bekant) frågade mej vad problemet var, varpå jag sade högt och tydligt.
"They won't take my cunts."
Coins, skulle det vara...
ÅÅåååååhhhhhh, jag ville dö......
Malichca 2008-01-03, 08:00 Ååh, apropå cunts...
Metallica har gett ut en underbar live-dvd som heter Stunning Cu....nej, vänta. Cunning Stunts va det ja.. (Jag misstänker att det är medvetet för dom vill att man ska säga fel)
Malichca 2008-01-03, 09:54 Och nu kom jag akut på en gammal goding vi kör stenhårt med medvetet efter min kusins ihopblandning av två talesätt:
Man ska inte kasta kanoter på indianerna!!!
'kl'
Köpte pilgrimsmusslor på ICA härförleden. Tjejen i kassan tittade oförstående på påsen och frågade vad det var för nåt. Jag sa att det var pilgrimsmusslor.
Hon bläddrade bland sina papper men hittade inget pris, varpå hon lyfte interntelefonen och frågade: "Vad kostar såna där.... pilgrymsvesslor?"
Sött!
:rofl: :rofl: snacka om att inte ha koll...:angel: (inte för att det är nått jag inte skulle säga fel p :angel: )
När jag jobbade på posten hade vi (lite orättvist) roligt åt folks namn.
Korkeasalo = Korkiarslet
Stake
Leklem
Peuk = Pök
Surkuk
En kolleka påstod att Stake uttalade sitt namn Stejk (vilket inte var fallet) Kollegan fick varje jul frågan om han plockat fram julstejken än..
marbella ryttare 2008-01-03, 12:32 jag har en grym en....jag bor i spanien och detta hande for nagra ar sedan da jag holl pa att lara mig spanska...
jag satt pa en biograf med min davarnde kille ...
sag pa ringen 2 (skrack film) och blev radd och skulle saga till min kille och jag gjorde det hogt -jag ar radd...:eek:
vad jag gjorde var skrek hogt var...-JAG HAR BAJSAT PA MIG!!!
alla som satt omkring dog av skratt ink min kille........
de bada sakerna later valdigt lika pa spanska men betyder helt olika saker.......:smirk:
*kl*
Jag o syrran skulle för ett tag sedan åka till Turkiet och vid passkontrollen
på flygplatsen i Sverige så frågade killen som kollade passen vad våra
föräldrar hette (vi har ett ganska ovanligt efternamn så han kände igen
det).
- Per och (efternamnet) säger jag högt o tydligt.
:smirk:
Hade kanske något med ölen att göra..
lobysalice 2008-01-16, 20:24 Efter en lång & jobbig kväll på provloppet : " nee nu packar vi hem & åker ihop!!"
Lagom till julafton -07 så var jag o min mor ute på ridtur & ag säger längtande: Det ska bli skönt att slå sig ner med en varm glögg & titta på "Alle Kanka"!
Självklart var det juh Kalle Anka..
Blueberry 2008-01-16, 20:43 "men ligg inte där som ett fittplask!"
Facit: "men ligg inte där som en plattfisk".
Jag döööör! :rofl:
Kul tråd! Har fått mig flera sköna gapskratt!
Min mammas kusin är uppvuxen i Polen. Svenska är, som bekant,
inte helt lätt att behärska så ibland blir det underbara felsägningar!
"Han skrek som en stickad gris!" (Jag ser framför mig den där
stickade grisen som skriker och skriker... :rofl:)
Vid ett annat tillfälle skulle hon berätta att hennes hund pep;
den pep och pep:
"Han pippar o pippar o pippar!"
Jag tror att jag dööööör!! :rofl: :rofl: :rofl:
Fick precis höra en bra en...vi hade en ungrare i byn som jobbade som lastbilschaufför. En dag kommer han helt hysteriskt in och skriker
-Jag har kört på en hora! Chefen fattar inget, vi är boende långt ut på landet.Vi har inga horor här svarar han.
Ungraren skriker igen - jag har kört på en hora!
Vadå för hora frågar han honom då.
- en liten sak med stora öron blir svaret..
Alltså hade han kört på en hare..
Helt underbar tråd, jag skrattar så tårarna rinner!!
Jag brukar vara ganska duktig på att haspla ur mig grodor, men eftersom jag även har teflon-minne så jag kan för tillfället inte komma på en enda (får kanske höra med mina kompisar, de brukar ha mer koll på vad jag sagt än vad jag själv har).
Däremot sa min lillebror Rasmus alltid "gängesättet" (= fängelset) när han var liten, och det uttrycket använder vi fortfarande. När han var ännu yngre hade han svårt att säga S, så det blev istället "Rattmutt".
Kom på en annan kul sak. Kanske inte riktigt en felsägning, men ändå...
Jag brukar jobba på Falsterbo som funktionär på hopp-banan, och en kväll när tävlingarna var slut satt jag och en kompis på after-ride och snackade med en av de tyska banbyggarna. Till saken hör att vi inte kunde ett enda ord tyska och han kunde inte särskilt bra engelska. Det gick dock hyfsat bra ändå att göra sig förstådd, men när vi skulle förklara att vi bodde i en husvagn på campingen gick det bara inte. Jag kunde inte för mitt liv komma på att det heter "caravan", utan försökte på knagglig engelska förklara ordet husvagn... Han begrep fortfarande inte alls vad vi pratade om, så till slut klämde jag fram "you know, a little house om wheels behind a car"... :D
Vart är är min mobil utbrister sonen när jag pratar med honom, i mobilen
Erhh, det där har jag gjort många gånger... :o
När jag jobbade på posten hade vi (lite orättvist) roligt åt folks namn.
Korkeasalo = Korkiarslet
Stake
Leklem
Peuk = Pök
Surkuk
En kolleka påstod att Stake uttalade sitt namn Stejk (vilket inte var fallet) Kollegan fick varje jul frågan om han plockat fram julstejken än..
Där jag jobbade förut så hade vi en kund som hette Kukowitch i efternamn och så var det en kille som stammade rejält som skulle ringa och fråga efter den här Kukowitch........:rofl::rofl: Ni kan ju tänka er själva.......:angel:
*kl
Jag träffade min nya pojkväns vänner för första gången, och var glad och lite rund om fötterna. Veckan innan har jag sett en dokumentär om en turkisk familj där alla barn inte kan gå upprätt, utan går på alla fyra. En av min pojkväns vänner har hela kvällen nekat till att han har flickvän, men sagt att det ändå finns någon i hans liv. Vi åker tunnelbana mot stan, och när vi kommer till Rinkeby får jag för mig att reda upp det här med relationerna.
- Hörru, Teo, visst hade du en tjej?
- Nä.
- Men någon sorts hona var det väl? Det kanske är en sådan som går på alla fyra- en turk!?
ALLA i mitt sällskap reste sig och gick iväg. Kvar satt jag, högröd och med total andnöd.
Mysgrisen 2008-01-16, 22:54 Jaha, vad var det för roligt med det?
RedForDanger 2008-01-16, 23:51 Däremot sa min lillebror Rasmus alltid "gängesättet" (= fängelset) när han var liten, och det uttrycket använder vi fortfarande. När han var ännu yngre hade han svårt att säga S, så det blev istället "Rattmutt".
Min äldsta kille kallade katten Rasmus för "Assimussi".
Kan tilläggas att han var tre....
*KL*
Jag har jobbat på McDonalds i många år. För två år sen stod jag i drive innen och höll på att sätta på mig ett headset. För att det ska sitta bra så har det en sladd som går längs ryggen som sätts fast med en klämma. Detta är svårt att göra själv.
I alla fall så står jag där, en 36-årig tjock trebarnsmamma och trasslar med sladden. Då går Emil 17 år förbi, då säger jag högt och ljudligt(vi var framme i kassan vid lucka två) KAN DU SÄTTA PÅ MIG DÄRBAK!!! Jisses, jag hörde ju inte själv vad dumt det lät, men stackars Emil blev knallröd och mina arbetskamrater fick sig ett redigt asflabb!
Resten av dagern så fick jag höra ungefär 1 triljon gånger: Jaså du millus, du vill bli påsatt bakifrån:o
Längesen men jag hade en brevvän i England och skulle skriva att jag fått glasögon för att jag såg dåligt
"I have got umbrellas cause I look so bad"
En farbror som heller inte var så bevandrad i engelska språket fast han var äldre c:a 20 år på motorcykelsem i England, På frågan om de ville ha skjuts
"NO, we can jump home"
Mi son sa för flera år sen,vi åkte båt i kraftig sjögång..
"Luten båtar" = Båten lutar..
Vet även att jag hade stora problem med ett skrivet ord,kunde inte för mitt liv få ut vad det stog..men läs ordet helt i hop..
"plåttermos!,va är plåttermos??jo, plåt-termos..
Det var mer pinsamt än roligt, även om det är roligt i efterhand. Det är INTE PK att säga att turkar går på fyra ben, och fel ställe att säga det på är en fullsmockad tunnelbanevagn i Rinkeby. Det gjorde det roligt.
liten_virrig 2008-01-17, 22:46 *KL*
Jag har jobbat på McDonalds i många år. För två år sen stod jag i drive innen och höll på att sätta på mig ett headset. För att det ska sitta bra så har det en sladd som går längs ryggen som sätts fast med en klämma. Detta är svårt att göra själv.
I alla fall så står jag där, en 36-årig tjock trebarnsmamma och trasslar med sladden. Då går Emil 17 år förbi, då säger jag högt och ljudligt(vi var framme i kassan vid lucka två) KAN DU SÄTTA PÅ MIG DÄRBAK!!! Jisses, jag hörde ju inte själv vad dumt det lät, men stackars Emil blev knallröd och mina arbetskamrater fick sig ett redigt asflabb!
Resten av dagern så fick jag höra ungefär 1 triljon gånger: Jaså du millus, du vill bli påsatt bakifrån:o
*hostskrattar så jag knapp kan andas* hahahahaha! :rofl::rofl::rofl::rofl::rofl::bow:
Glamoroza ox 2008-01-17, 23:17 *kl*
Ibörjan av mitt & sambons förhållande så skulle han skriva upp på en lapp vad vi behövde handla & när jag fick lappen så undrade jag naturligtvis vad "rakluder" :o var för något.
HAr sagt & hört många felsägningar, men just nu är det torrperiod i mitt huvud :cool:
marbella ryttare 2008-01-18, 12:26 jag har en till en..
skit bra enligt mej...
min systers kille gjorde fn-tjanst i nagot land langt bort och engelska kunskaperna hon soldaterna var av skiftande kvalite..
dom satt pa en stor middag och en av killarna rakde rapa ...han skamdes nagot otroligt och skulle forsoka prata bort det hela och sa
-its good to rape after dinner....
fatta att det blev tyst i hela matsalen...
:bow:
marbella ryttare 2008-01-18, 12:28 sag just att nagon skrev nagot om efternamet STAKE...hahah
min mamma hette det nar hon var liten... fran min morfar..
veronika stake...jag dor av skratt..
Haha, klassiker!
En kompis till mig råkar alltid säga sol-utan-brun.
Mina favoriter som jag skrivit flera gånger förut:
Jag och mamma kollar på tv, det är reklam med Gunde Svan, han säger nåt om ett gyllene tillfälle..
Jag: "Jag hatar Gyllene Svan"
Tyst några sekunder
Jag igen: "Oj! Vad sa jag? Sa jag Gyllene Svan?"
Mamma: "Ja"
Vi skrattar i typ en halvtimme. :D
En annan. :
Pojkvännen: Kan du ta fram yoghurt?
Jag: Ok. (öppnar kylskåpet) Vill du ha hoghurt?
Han: Ja
Jag ställer fram hjorton-yoghurten..
Jag: Oj! Sa jag hoghurt?
Han: ja
det skrattar vi fortfarande åt :rofl:
Brandgul 2008-01-18, 12:37 Min kompis: Eustralien.
Jag: Det heter Australien.
Min kompis: Det vet jag väl EUSTRALIEN.
Jag tror aldrig att hon lärt sig säga Australien.
Brandgul 2008-01-18, 12:39 Jag är övertygad om att detta är en råtta i en pizza... Men min kompis hävdar att det är helt sant.
En aupair svänger sig med svengelska efter att bebisen har ätit och kanske behöver... Ja vaddå?
I can rape the baby.
Ahahaa!
Jag förskökte bjuppa mitt ex på en kefferfoffen idag.
Dvs, Pfefferkochen. pepparkaka på tyska. fast fel..
Hoppelhase 2008-01-18, 17:14 Dvs, Pfefferkochen. pepparkaka på tyska. fast fel..
Pfefferkuchen. ;)
Jag frågade dottern när hon skulle iväg förut..Kan du sopa kastpåsen?
LillaMilla 2008-01-18, 19:54 Heter det Safan eller Fasan? Dom odugliga fåglarna som alltid hoppar i buskagen när man rider tossiga hästar.
För övrigt har ett par av mina käraste vänner gjort en grej av att kasta om bokstäver i ord, dom kan prata så med varandra, och en rolig, om än lite.. ehrm.., var frågan jag fick när jag kom hem från Turkiet; "Såå Camilla.. Har du tullat några knurkar?" :o :D (det hade jag inte..;) )
Heter det Safan eller Fasan? Dom odugliga fåglarna som alltid hoppar i buskagen när man rider tossiga hästar.
)
Det heter Faan-tupp! När jag var liten sprang det ofta en sådan i Mormor och Morfars trädgård och jag ropade: Titta! Faan-tuppen! :D
***Knapplån***
Den korpulenta Malmödamen, som sprang till bussen en varm julidag:
- Ouhh, de e inte lätt å va fet i hittan!
Sen slog hon sig för munnen och utbrast:
- Ja sa väl rätt nu?
Immer
På ett dopkaffe (det kallas väl så va? :p) i sommras så pratade jag med någon avlägsen, ingift, släkting om dennes katt. Jag hörde inte riktigt vad hon sa.
"Jaha, så du har en HITLER-KATT!?"
"Jag sa att jag hade en hittekatt"
*KL*
En kille vi brukade kalla för "Tobbe hovslagaren" för att alla skulle veta vem av "Tobbarna" man pratade om, kallade jag för "Hobbe Tovslagaren" en gång!
En annan gång när jag satt på krogen å pratade med en kille om drömresor så tog jag upp att en resa till :"Ekiska Grövärlden" (Grekiska Ö världen) aldrig skulle kunna vara fel:o
Collie_Bollie 2008-01-18, 23:08 Detta är väl ingen direkt felsägning heller, men tyckte det var rätt kul. Satt och kollade på hästvård innan, där en person hade problem med hovslagaren. En hovböld. Hovslagaren hade varit där men "inte fått upp den" ha ha ha:banana::banana:
Vindtorkerutare heter det!
Nej, vevare heter det.. :D
Mina engelska bekanta har lite roligt åt skyltarna UTFART och INFART, och undrar hur i hela friden vi fiser här i Sverige...
Och varför vi är så noga med att annonsera våra kroppsfunktioner..
På vägarna dessutom.
Jag pratade med samma bekant och försökte förklara att jag hade en kompis som bodde i Vaxholm.
Jag fick svaret; "What? Does she live in a car????"
Med mitt på den tiden överambitiösa engelska uttal lät det som jag sa Vauxhall...
Jag stod vid växlingskontoret och försökte pracka på dem mina mynt, varpå de inte ville ta dem.
Christine (min bekant) frågade mej vad problemet var, varpå jag sade högt och tydligt.
"They won't take my cunts."
Coins, skulle det vara...
ÅÅåååååhhhhhh, jag ville dö......
Min kanadensiske pojkvän gav sig inte förrän jag stannat vid en skylt med "infart" på så att han kunde ta kort på den och ha med sig hem som bevis för att vi svenskar inte bara uppmanas att fisa på bestämda ställen utan också att vi fiser åt fel håll. :D
Jag har försökt förklara vägen till Schenker terminalen genom att att säga att den ligger brevid VINprovningen i BILsta... flera gånger under samma samtal. Ska naturligtvis vara BILprovningen i VINsta.. men han trodde nog jag hade varit på vinprovning.. :D
Min dotter hade lite svårt med ordet pedal,egentligen ganska enkelt ord,men hon sa
Trampedal,och kan fortfarande säga det..
Och om stänkskärmen sa hon som liten,och det kan nog pluppa upp även nu
Vattenstänkare
liten_virrig 2008-01-19, 12:18 Min kanadensiske pojkvän gav sig inte förrän jag stannat vid en skylt med "infart" på så att han kunde ta kort på den och ha med sig hem som bevis för att vi svenskar inte bara uppmanas att fisa på bestämda ställen utan också att vi fiser åt fel håll. :D
:rofl::rofl::rofl::rofl::rofl::rofl: hahahahah! :banana:
skogsridmulle 2008-01-19, 13:29 ha ha, apropå svengelska:
På den tiden jag arbetade i Gamla stan i restaurangbranchen(liten branch,liten stadsdel) så berättades det om en servitris som arbetat på Fem små hus(liten anrik finkrog) och serverat utlänska gäster gammalt dyrt rödvin. När det bara är slatten kvar i flaskan tar hon upp den och frågar:
-does anyone want the slut? :rofl::rofl::rofl:
Vilket är idiotiskt ur två synvinklar, eftersom avlagringarna ur ett gammalt vin hamnar på botten serveras inte det öht, det borde alla servitriser känna till.
Nåja,hon blev inte så långlivad där....
skogsridmulle 2008-01-19, 13:31 Min dotter hade lite svårt med ordet pedal,egentligen ganska enkelt ord,men hon sa
Trampedal,och kan fortfarande säga det..
Och om stänkskärmen sa hon som liten,och det kan nog pluppa upp även nu
Vattenstänkare
Min dotter säger födelsedagsmärke, en felsägning som smittat av sig på mig.
Oh, jag har också en sån där grej som till en början var ett skämt men som tyvärr fastnade. Så jag vågar inte säga Missuppfatta eftersom det blir Massuppfitta.
Den kör hela vår släkt med på maken sida!!!:rofl:
KL
kom på en annan felsägning, jag var ute o körde bil runt advent och det regnade så jag hade vindrutetorkarna på. Samtidigt som jag körde så pratade jag i telefonen. Då frågade min kompis vad det var som lät. Då svarade jag att det är ADVENTSRUTETORKARNA....
liten_virrig 2008-01-19, 14:29 Den kör hela vår släkt med på maken sida!!!:rofl:
mitt jätteex sa alltid fittuppmassas :o
adventsrutetorkarna? haha den var festlig!:rofl:
Lena Furberg 2008-01-19, 15:29 Förutom Farlig Korv (falukorv) säger min lilla tjejj Grisningsgröt (risgrynsgröt)! Och hennes kompis sjunger förståss om Trygga Räkan...:D
liten_virrig 2008-01-19, 15:31 Förutom Farlig Korv (falukorv) säger min lilla tjejj Grisningsgröt (risgrynsgröt)! Och hennes kompis sjunger förståss om Trygga Räkan...:D
klassiker *3 :bow::bow:
cetzyboy 2008-01-19, 15:35 Min kollega förklarade stolt för våra Irlänska gäster när vi åt på Irlänsk restaurang: The resturant is Irish but the Chief is a Swede...alltså restaurangen är Irlänsk men kocken är en kålrot
/Cetzy
cetzyboy 2008-01-19, 15:36 Min so säger också ojiboj och oboy ..det gör vi också nu:o
/Cetzy
fakeblonde 2008-01-19, 17:10 Min kollega förklarade stolt för våra Irlänska gäster när vi åt på Irlänsk restaurang: The resturant is Irish but the Chief is a Swede...alltså restaurangen är Irlänsk men kocken är en kålrot
/Cetzy
Men hövdingen är en kålrot, blir det. Om han inte sa "chef". :p
skogsridmulle 2008-01-19, 23:06 Ett tag sa vi alla Coopelicoop, men nu säger dottern - Det heter faktiskt Coop Forum!
niphredil 2008-01-19, 23:11 får jag ställa en dum fråga? hur skulle han ha sagt för att det skulle bli korrekt; the blbaba but the chef is Swedish? Funkar det inte med Swede i den meningen?
Jessica1987 2008-01-19, 23:16 Jag funderade också lite på det... tittade först på meningen och fattade inte vad det var för roligt med dem :smirk:
Swede kan betyda både "svensk" och "kålrot"... Hehe lite konstigt egentligen men...
Personligen skulle jag nog sagt "chef is Swedish".
niphredil 2008-01-19, 23:20 jo så hade nog jag också sagt men jag funderar över om det öht kan vara korrekt att säga så. hmmm
fakeblonde 2008-01-20, 00:40 får jag ställa en dum fråga? hur skulle han ha sagt för att det skulle bli korrekt; the blbaba but the chef is Swedish? Funkar det inte med Swede i den meningen?
Jag har ju inte alls pluggat engelska på universitetet eller på annat avancerat sätt, men eftersom man benämnde restaurangen som "Irish" så verkar det absolut enklast att kalla kocken "Swedish"... två -ish-ändelser alltså. :)
micaelathegreat 2008-01-20, 00:46 Kan det inte ha något med att man satte "a" framför? Typ som när vemdetnuvar sa "Ich bin ein Berliner" (eller nåt?) och det då blev "jag är en bakverkavnågotslag", hade han skippat "ein" hade det blivit rätt.
Jag kan dock vara ute och cykla på djupt vatten nu. :p
micaelathegreat 2008-01-20, 00:47 I stort sett rätt. Även om bakverksdelen verkar ganska uppförstorad.
http://sv.wikipedia.org/wiki/Ich_bin_ein_Berliner
fakeblonde 2008-01-20, 01:00 Kan det inte ha något med att man satte "a" framför? Typ som när vemdetnuvar sa "Ich bin ein Berliner" (eller nåt?) och det då blev "jag är en bakverkavnågotslag", hade han skippat "ein" hade det blivit rätt.
Jag kan dock vara ute och cykla på djupt vatten nu. :p
Även om det kan ha med saken att göra (som sagt är jag inte alls kvalificerad att avgöra detta) så är faktum att på svenska säger man att "jag är lärare", "han är bankir" etc. medan det på engelska heter "I'm a teacher", "He's a banker" etc.
Däremot finns säkert andra regler på tyska... Jag har också hört de envisa skämten om JFK. :D
Linda8142 2008-01-20, 01:10 En arbetskamrat till pappa skulle berätta för några engelskmän om hur han sett ett flygplan flyga iväg..[/I]
Annars kan ju våra skyltar med "FARTKONTROLL" också uppfattas som lustiga av engelsktalande...
micaelathegreat 2008-01-20, 01:30 Äsch. Jag som i mitt förvirrade tillstånd trodde att jag kommit på en lösning. :p
Linda8142 2008-01-20, 02:00 *kl*
Ett ord som f.ö är helt omöjligt att uttala är myskoxe.
Myksoske??
Näe, det ska va mys-koxe. Det finns förresten en fågel som heter tall-joxe. :)
Linda8142 2008-01-20, 02:33 På en OÄ-lektion i låg- el. mellanstadiet frågade fröken: vad heter de svamparna som ser ut som små bollar? Jag visste precis vad de kallades och svarade klart och tydligt "buksvamp", varpå klassen började gapskratta och fröken blev röd i ansiktet :o Det visade sig att jag sagt kuksvamp... inte så ql då men shit happens
*kl*
Nu har jag läst igenom Hela tråden och kollegorna undrar nog varför jag sitter och asflabbar framför datorn.
Appropå engelsktalande människor på besök i Sverige;
Jag jobbar på en fabrik som har rätt stora maskiner. För många år sedan så hade vi köpt en ny "lina" (maskiner på rad, typ)men den hade inte kommit än. Men för att markera vart den skulle stå så hade någon smart människa skrivit "start" på govet där den första maskinen skulle stå. Självklart hade samma person skrivit "slut" där den sista skulle stå.
Däremot hade kanske inte personen räknat med engelska kunder. De såg Rätt frågande ut när det helt plötsligt stod 'slut' på golvet. :o :D
Pfefferkuchen. ;)
Wesserbisser!
:angel:
*kl*
När jag gick i mellanstadiet så stod klassen och väntade på den abbonerade (osäker på stavning) bussen som skulle skjutsa oss till simhallen. När bussen kommer så utbrister en pojke i klassen: - Hm, Abbonnerad? Var ligger Abbonnerad någonstans? :rofl: Det stod nämligen Abbonerad på bussen. :rofl:
Har en bekant som brukar kunna få till rättroliga felsägningar. En sak hon sa var att hon var tvungen att få vagnen ur arslet i stället för få arslet ur vagnen :rofl: Sen brukar hon säga pianoröd istället för pionröd :rofl::rofl: Vet att hon har sagt en massa andra tokigheter men jag kan inte komma på fler nu.
Min kanadensiske pojkvän gav sig inte förrän jag stannat vid en skylt med "infart" på så att han kunde ta kort på den och ha med sig hem som bevis för att vi svenskar inte bara uppmanas att fisa på bestämda ställen utan också att vi fiser åt fel håll. :D
När ni ändå är inne på svenska ord som kan misstolkas av engelsktalande. Tänk er att komma till USA och heter Jerker Johnsson :rofl::rofl::rofl:
miss_kala 2008-01-20, 15:48 *kl*
haha vilken rolig tråd!! :D
Min faster har berättat om när hon var i 14-årsåldern och satt på en buss i Sthlm med sin kompis. Den kvinnliga busschauffören ropar ut "Nästa Pungpinan" (tydligen en riktig hållplats..!:D) varpå min faster och kompisen brister ut i asgarv och ropar "VAD SA DU? VI HÖR INTE?" Busschauffören upprepar då lite irriterat: "Jag repeterar, Pungpinan".
Tjejerna ropar då igen att dom inte hör, och då brister det för den stackars kvinnan som nästan skriker i mikrofonen:
"Jag rippetippar Pingpannan!!!!": :rofl: Och inte skrattades det mindre efter det... :D
fakeblonde 2008-01-20, 15:56 "Jag rippetippar Pingpannan!!!!":
Stackars chaufför! :rofl:
Messersmith :angel:
MMpersson
liten_virrig 2008-01-20, 16:40 *kl*
"Jag rippetippar Pingpannan!!!!":
jag dööööööööööööööööööööööööööööör :rofl::rofl::rofl::rofl::bow:
miss_kala 2008-01-20, 17:12 Ja haha.. inte så kul när man råkar ut för retsamma fjårtisar.. :D
Mitrolle 2008-01-20, 22:11 Inte felsägning men något som kunde tolkas väldigt fel när man tog delar av meningen ur sitt sammanhang:
jag bara skrek till o släppte. den va så mjuk! Dom jag har känt har varit så hårda
Sagt av Chappe_ för en stund sedan och jag associerade såklart till något annat...
jaa vad tänker ni på gott folk? :D
rätt svar var en hästtunga, men alla trodde väl nåt annat kan jag tro :angel:
indyhope 2008-01-20, 22:24 Här finns flera roliga felsägningar från TV4. Den första är bra, liksom den andra mfl. De klippen som finns under "Sex klassiska blunders" är underbara! De är fina när de ska presentera barnprogrammen. :rofl: :rofl: :rofl:
http://www.tv4.se/player/categories.aspx?treeId=30024
:rofl: :rofl: obetalbart.....
tittade även på hon som spyr nu... har inte gjort det tidigare (för jag tycker det verkar så äckligt, och det var de.t..) men shit sån vilja att hålla masken! :bow: ;)
Här finns flera roliga felsägningar från TV4. Den första är bra, liksom den andra mfl. De klippen som finns under "Sex klassiska blunders" är underbara! De är fina när de ska presentera barnprogrammen. :rofl: :rofl: :rofl:
:rofl::rofl: Kul & göra bort sig på tv! INTE :rofl::rofl:
Sjukt roliga!! :rofl:
RedForDanger 2008-01-21, 06:55 Annars kan ju våra skyltar med "FARTKONTROLL" också uppfattas som lustiga av engelsktalande...
För att inte tala om Fartkamera.....
*kl*
Min kära moder myntade häromdagen ett nytt underbart uttryck (hon har en förmåga att vränga till det :angel:) när vi pratade om manodepression: BIPOPULÄR!
Hon har också levt i villfarelsen att stålar heter strålar, stursk = stutsk och att peppa någon är att peppra personen :rofl:.
Älskade mamma :love::D.
Krabbkaka 2008-01-21, 15:36 Hahaha, vilken underbar tråd!
Jag hade en vän i min ungdom som var specialist på felsägningar, dock kan det ha med hans intellekt att göra..
"Släck lampan, jag fryser!"
Eller, när vi skulle åka på fotbollsresa till Paris
"Åker vi förbi frihetsgudinnan då?" varpå alla börjar skratta högt. Som tur var räddade han situationen med att säga
"Nä just det, den ligger ju i London..."
Dialekter tycker jag e skoj med, har en kusin i Norrland som brukar fråga om det "är nån som har ofått en macka?" tillexempel (Istället för, är det någon som inte fått en macka:))
"Hur många stenar bor det i stenungsund?" Funkar också...
Det är roligare med människor som inte förstår sina felsägningar utan ser sig förvånat om när skrattet börjar bubbla runtomkring:)
Krabbkaka 2008-01-21, 15:44 Min kanadensiske pojkvän gav sig inte förrän jag stannat vid en skylt med "infart" på så att han kunde ta kort på den och ha med sig hem som bevis för att vi svenskar inte bara uppmanas att fisa på bestämda ställen utan också att vi fiser åt fel håll. :D
hahahahahahahahahahahaha, underbart!:rofl:
skári_lukas 2008-01-21, 15:53 Haha kul tråd, jag har lyckats kläcka ur mig som eld i smörsken istället för som smör i solsken =P
o bett om både busstidtabuller och busstidtabiller ^^
RedForDanger 2008-01-21, 16:02 "Släck lampan, jag fryser!"
Ja, jädrar..... det är så bra.....:D
liten_virrig 2008-01-21, 16:18 Haha kul tråd, jag har lyckats kläcka ur mig som eld i smörsken istället för som smör i solsken =P
o bett om både busstidtabuller och busstidtabiller ^^
busstabletter :idea::angel:
Linda8142 2008-01-21, 16:32 När ni ändå är inne på svenska ord som kan misstolkas av engelsktalande. Tänk er att komma till USA och heter Jerker Johnsson :rofl::rofl::rofl:
...eller när Sveriges justitieminister hette Gun Hellsvik :banana: Hon måste ha blivit väldigt respekterad av engelsktalande kollegor :D
liten_virrig 2008-01-21, 21:02 två pinfärska av en som är sjuk o inte fått i sig medicin ordentligt på nästan en vecka...resultaten kan bli, ungefär, såhär:
i en diskussion om ett visst...klipp...på en viss person, som vi diskuterat MÅNGA gånger tidigare så kom detta:
Snutt - Som En Älva Som Dör När Man Tvivlar säger:
Hah varför känns det som att vi haft denna frisör tidigare?
:o
sen skulle jag, av nån anledning, skriva "rövhål" :o o fick det till "förvålare" :confused::confused::confused::confused:
tur jag börjar må bättre så medicinen kan få göra sitt nu:p
Men vänta nu... finns det inte en frihetsgudinna även i Paris :confused:
Google http://sv.wikipedia.org/wiki/Frihetsgudinnan,_Paris
Krabbkaka 2008-01-21, 22:53 Men vänta nu... finns det inte en frihetsgudinna även i Paris :confused:
Google http://sv.wikipedia.org/wiki/Frihetsgudinnan,_Paris
ja jo, men det va ju inte det han menade. Men tack för att du förstörde det roliga. *viktigpetter*
RedForDanger 2008-01-22, 01:25 Kom på en till;
Min son (när han var liten) hade lite svårt att säga araber (hästar).
Det blev rabarber.....
Vad vi skrattade! De fick heta rabarberna sen....:D
Ledsen :cry: det var inte meningen att förstöra :angel:
skári_lukas 2008-01-22, 16:17 Åh suck lite inspirerad av denna tråd blev man ju,, satte mig på möte idag o typ en kollega frågade om det stod i almenackan, ja självklart står det i plastpåsen svara jag helt apropå ingenting, piiiinsamt =P
liten_virrig 2008-01-22, 19:51 Åh suck lite inspirerad av denna tråd blev man ju,, satte mig på möte idag o typ en kollega frågade om det stod i almenackan, ja självklart står det i plastpåsen svara jag helt apropå ingenting, piiiinsamt =P
hahahahahaa! :rofl::rofl::rofl::rofl::bump:
liten_virrig 2008-01-29, 00:08 "vad är rosa pantern för djur?":p
Linda8142 2008-01-29, 00:13 ett lejon?
liten_virrig 2008-01-29, 00:29 en panter?:p
Linda8142 2008-01-29, 00:37 En katt? :confused:
liten_virrig 2008-01-29, 01:03 varför heter den rosa pantern om det inte är en panter?:p
*knapplån*
Vilken underbar tråd! :rofl:
På jobbet för några dagar sedan fick jag lite problem. Det dricks pulverkaffe, så jag skulle hälla upp vatten från vattenkokaren i... vad det nu var..
"Jag ska bara gå och hämta kaffekannan..." *rättar mig - det var ju bara vatten* ".. nej, jag menar vattenkannan.." ehrm.. Varför kunde jag inte bara få fram ordet termos?!
Inte så jättekul egentligen, men jag såg framför mig när de satt o drack kaffe ur en vattenkanna! :rofl:
Klassiker från när jag var liten:
Det ringer - jag svarar
nån säger typ "Hej, är din mamma inne?"
Jag: "Nej, hon är ute o klipper geggamojja"
"eehh..?"
Det är väl hur tydligt som helst?! Hon kör med nåt som skulle kunna vara en gräsklippare (jordfräs) i trädgårdslandet (jord/lera) - klipper geggamojja! Kan det bli mer solklart?! :rofl:
Linda8142 2008-01-29, 07:34 varför heter den rosa pantern om det inte är en panter?:p
Det vet väl alla att Rosa Pantern är en drink:D
Marilois 2008-01-29, 09:31 Jag vet att det funnits ett par såna här trådar förut, men hittade ingen när jag sökte så jag ser det som min plikt att starta en ny. :idea:
Jag pratade nämligen nyss med min mamma på telefon, och förklarade trött att "jag måste lägga på nu, för jag ska gå och ta en koff kappe!"
Eller vad sägs om en kompis till mig, som för nåt år sen kläckte ur sig "Nu är det kokta steket fläskt!!"
Och så en sista. Jag och två vänner skulle handla något så konstigt som kondenserad mjölk, och så var den slut på ICA. Vi fann detta lite lustigt eftersom vi inte kunde föreställa oss att så många gick och köpte kondenserad mjölk. Varpå jag säger:
"Kondenserad mjölk, det går visst åt!"
Och min vän svarar: "Ja, som sol i smörsken!"
:rofl: :rofl:
Och nu sitter jag här med min koff kappe och vill höra era felsägningar så jag slipper skämmas. :D
Det här var en lång tråd som jag ej uppmärksammat tidigare så att jag har inte varit med och läst allt.
Men jag minns en gång, det var rätt pinsamt, jag släppte hästen i hagen efter en rid tur, och tänkte på att han alltid brukar rulla sig då, så helt och hållet i någon annan värld, så säger jag högt till hästen; "Gå nu och duscha!" Jag kom snabbt på mig själv, vad fan säger jag(!?), tänkte jag! Jag tittade mig skamset omkring i mörkret och tänkte att det var min tur att ingen hörde det där, i alla fall.
Linda8142 2008-01-29, 09:34 Men jag minns en gång, det var rätt pinsamt, jag släppte hästen i hagen efter en rid tur, och tänkte på att han alltid brukar rulla sig då, så helt och hållet i någon annan värld, så säger jag högt till hästen; "Gå nu och duscha!" Jag kom snabbt på mig själv, vad fan säger jag(!?), tänkte jag! Jag tittade mig skamset omkring i mörkret och tänkte att det var min tur att ingen hörde det där, i alla fall.
AAAaaahahaha :rofl::bow:
När jag var opererad i handen och ej kunde få ur motorvärmarkabeln utan hjälp,så skulle han påminna min dotter om att kabeln satt i,och skulle väl säga nåt i stil med:
kom ihåg kabeln,glöm inte att dra ur den..Men det blev:
Glöm ihåg kabeln
Så nu kör vi med "glöm ihåg" när vi ska påminna om något..
liten_virrig 2008-01-29, 10:40 så säger jag högt till hästen; "Gå nu och duscha!" .
såg framför mig när de satt o drack kaffe ur en vattenkanna!
Klassiker från när jag var liten:
Det ringer - jag svarar
nån säger typ "Hej, är din mamma inne?"
Jag: "Nej, hon är ute o klipper geggamojja"
"eehh..?"
hahahah hur bra som helst :rofl::rofl::rofl::rofl::rofl:
psst movi -> glöm ihåg är skitbra! har jag kört länge med o först nu har folk börjat vänja sig:p
liten_virrig 2008-01-29, 11:01 ingen felsägning, men feltänkt:
- nu ska jag gå o fritera håret :o (jag måste tänka så om jag ska få nåt gjort, men självklart menade jag TUPERA:p
Buppisen 2008-01-29, 11:07 Jag och min sambo var i Danmark efter en bilsemester i Europa. Skulle genom en porttelefon upp till ett hostel fråga om de hade några rum. Eftersom jag var less att jag fick sköta allt snack (kan flest språk) tyckte jag det var hans tur. Han kläcker ur sig;
"We live here"
Det är alltså hans fråga på om de har några rum!... hahaha
Numera ett stående uttryck!
Buppisen 2008-01-29, 11:11 en annan sak. Också min sambo. På irland och vi pratar om rökning. Mittemot sitter en mkt flummig kille som är kompis med mina vänner. Sambon säger "I used to partysmoke before".. Och killen blir helt lyrisk: Me tooo! och sen pratar han om pot-smoke en bra stund. Sambon likaså. De pratar om beroende och sånt.
Jag satt och skrattade.. efteråt fick jag förklara för sambon att den andra killen snackade om pot. Inte ciggisar. Gissa hans min - min sambo - renlevnadsmänniskan!
kanske inte riktigt en felsägning, men väl en feltolkning... hihihi
nåja, han fick ju en ny vän.. ;)
liten_virrig 2008-01-29, 11:23 :rofl: alla sätt är bra utom de dåliga :p
skogsridmulle 2008-01-29, 11:24 ...eller när Sveriges justitieminister hette Gun Hellsvik :banana: Hon måste ha blivit väldigt respekterad av engelsktalande kollegor :D
Och ett tag hade vi en utbildningsminister med namnet Beatrice Ask...
*KL*
Ridskolechefen småpratade med Porraig som kom från Irland och levererade en ponny till oss och hon skulle skryta lite om sin sambos matlagningskunskaper "My boyfriend is a very good cock"
Jag råkade säga inför hela barngruppen inkl. massa föräldrar på ridskolan "Nä men då knullar vi väl ut mot ridhuset då"
Usch, jag säger och gör alltid massa konstigt:crazy:
Kom på en sak till jag sa när jag var liten... tyckte det var jättekul att slå in paket och särskilt att få krulla snören, bara det att det var ofta det lät såhär
"pappa, pappa, jag vill knulla" (var väldigt högljudd så mina föräldrar slog inte in några paket i affärer och liknande:))
*kl*
Den här hittade jag på Youtube. :rofl::rofl
http://youtube.com/watch?v=JVkCZELrPqI
När ni ändå är inne på svenska ord som kan misstolkas av engelsktalande. Tänk er att komma till USA och heter Jerker Johnsson :rofl::rofl::rofl:
Eller Christian Persson? :rofl:
Eller Christian Persson? :rofl:
Nu så vill jag ha en förklaring här! :p Jag har suttit här och läst om alla era namnförslag och jag fattar inget, vill någon snäll själ upplysa mig?
om du läser det på engelska blir översättningen kristen person.... :angel:
Jerker Johnsson....
Jerker = runkare
Johnsson = snorre
om du läser det på engelska blir översättningen kristen person.... :angel:
:bow:Jag var visst lite trögtänkt där :rofl: Tack! för upplysningen :D
Jerker Johnsson....
Jerker = runkare
Johnsson = snorre
Tur jag inte heter något sånt :rofl:
skogsridmulle 2008-01-29, 21:34 And the schoolminister (stavning?): Beatrice Ask, dvs Beatrice Fråga
And the schoolminister (stavning?): Beatrice Ask, dvs Beatrice Fråga
Och jag kommer helt apropå liksom på namnet Brad Pitt som väl har en viss betydelse i Sverige:angel:
Linda8142 2008-01-30, 12:26 Och ett tag hade vi en utbildningsminister med namnet Beatrice Ask...
Ja, visstja!!!:rofl:
*kl*
Ok, nu är detta en felskrivning men den kanske räknas?
Min förra pojkväns pappa är inte särdeles duktig på datorer... och inte på att skriva betoningar heller..
När han för första gången skulle prata med sin ena son (pojkvännens brodern) över nätet, tror det var skype i text, så skrev han
Nej men vad "kul" att se dig....
Vilket helt plötsligt blev lite mer sarkastiskt menat än det egentliga, Nej men vad kul att "se" dig, som var menat...
Brodern blev lite konfundersam över om pappan verkligen tyckte om sin son...
Vi hade en häst på förut vid namn "Krut" . Min dotter kunde inte säga Krut utan det blev K.u.k istället..:o
-Jag vill rida K..k , (höll på att dö) :o:eek:
SagaMaria 2008-01-30, 17:02 *kl*
Hahaha vilken underbar tråd!:rofl:
En kompis har en oerhörd talang för konstiga felsägningar:
i ett allvarligt samtal om en tredje person, som hade det väldigt jobbigt lyckades hon säga: "ja, det är så synd om h*n för h*n har haft ju såna problem med sitt badrum....... nej jag menar ju barndom!"
Hon skulle berätta om filmen "Alvin & the Chipmunks" och råkar då säga att "chipmunk" betyder ju "äpple", fast hon ändrar sig snabbt när hon hör hur tokigt det låter,,, "nej, ekorre menar jag ju!"
Vi satt och såg på filmen "Kalle och chokladfabriken" då nån polare ringer och frågar vad vi gör, då svarar hon att vi sitter å kollar på film och att vi ser på Kalle och Chokladtrafiken!
Behöver jag säga att min kompis är helt underbar att lyssna på! :love:
lyser upp den tristaste dag!
liten_virrig 2008-01-31, 11:22 Chokladtrafiken!
Vi hade en häst på förut vid namn "Krut" . Min dotter kunde inte säga Krut utan det blev K.u.k istället..:o
-Jag vill rida K..k , (höll på att dö) :o:eek:
Syrrans dotter sa Pappas Handkuk (handduk)...
Tydligen ett vantligt ord att säga för barn, har hört fler barn som sagt k.u.k istället för huk/duk/mjuk osv...
Kom på en till felsägning, gjord av min syster för många år sen. Hon hade
satt sig på en stol utanför stallet och lät hästen beta på gräsmattan.
Hästen bara vill dra iväg och äta en bit bort men hon sitter ju bra där
på stolen. Då går Roger, en kille i stallet förbi, och syrran tänker "fy
fan vad snygg han är!".
Precis då har hästen bestämt sig för att jag SKA bort dit och rycker
till i grimskaftet, varpå syrran skriker: ROOOOOOOGER!!!!!!
Roger tittade lite konstigt på henne. :)
:rofl: haha.... gött... me då la han kasnke märke till henne? :angel:
Då går Roger, en kille i stallet förbi, och syrran tänker "fy
fan vad snygg han är!".
Precis då har hästen bestämt sig för att jag SKA bort dit och rycker
till i grimskaftet, varpå syrran skriker: ROOOOOOOGER!!!!!!
Ha ha.....! :rofl::bow:
Jobbade med telefonisupport för länge sedan. Mitt emot mig hade jag en manlig kollega vid namn Anders. Det ringde som attan, men vi hann byta ett par ord mellan samtalen ändå. Han vart nog lite förvirrad, för när han sedan svarade på nästa samtal, förkunnade han med sin väl så manliga röst: Välkommen till ***, det är Annelie (mitt namn).
Jag kastade mig ner bakom mitt skrivbord & bara dog.... :rofl:
:rofl: den var ju ännubättre.....
*KL*
Mn syster och jag kom in i omklädningsrummet varav hon utbrister,
Euuw, I raped a bull!
Såklart rapade hon en rap med smak av bulle:p
Vi skrattade tills vi inte fick nån luft!
Likaså stör jag mig på att pappa säger Martin Timnell!! Och varje gång jag rättar honom blir han förbannad! Han fattar inte att den inte ska vara nåt n!:D Så trög!
*kl*
Alldeles nyss ringde jag till en bonde i jakt på havrehalm, han skrattade gott när jag sa:
"Hejsan jag heter halm, jag söker havr...eller nä nu blev det fel" :o
Linda8142 2008-02-01, 20:14 *kl*
Alldeles nyss ringde jag till en bonde i jakt på havrehalm, han skrattade gott när jag sa:
"Hejsan jag heter halm, jag söker havr...eller nä nu blev det fel" :o
Haaaahahahha...:rofl: :bow:
MataHari 2008-02-01, 21:28 Nej, vevare heter det.. :D
Nä, fortvippare heter det! Det sa alltid min mormor.
MataHari 2008-02-01, 21:37 *kl*
"Jag rippetippar Pingpannan!!!!": :rofl: Och inte skrattades det mindre efter det... :D
Jag har försökt berätta historien för min sambo nu, men det går inte, jag bara kvider av skratt och tårarna rinner. :rofl:
Fredagströtthet och en lite virre gör väl sitt till kanske.
Kuckeliku 2008-02-01, 21:41 har en kollega som spottar ur sig dumheter
'är du gift med din fru?'
'vad heter din fru i sverige?' (till en kille som är gift med en thaitjej)
'han är så snygg att man kan ligga med honom nykter'
'vem som helst kan se dålig ut i profil'
Ha ha.....! :rofl::bow:
Jobbade med telefonisupport för länge sedan. Mitt emot mig hade jag en manlig kollega vid namn Anders. Det ringde som attan, men vi hann byta ett par ord mellan samtalen ändå. Han vart nog lite förvirrad, för när han sedan svarade på nästa samtal, förkunnade han med sin väl så manliga röst: Välkommen till ***, det är Annelie (mitt namn).
Jag kastade mig ner bakom mitt skrivbord & bara dog.... :rofl:
En sån har jag oxå gjort. Presenterade mig som min kollega Anders och fråga efter mig själv :cool:
Qwerty hopp 2008-02-01, 22:34 *KL
Vet inte om denna räknas in här, men gör ett försök:
Min kompis XX tar en tupplur och drömmer om sin nya (fortfarande hemliga) pojkvän. Då kommer exet in i rummet just precis som hon i sömnen mumlar; "Jag saknar dig, åh du är så gullig..." osv.
Exet fräser till: "Vem då?!"
Hon (nu halvvaken, rättar sig snabbt): "Paul!!" (hennes häst...)
miljöskadad:p
Tess_PRE 2008-02-02, 10:52 Jag har två som jag tyckte var rätt roliga. Min mamma är norsk och har inte haft helt lätt med svenskan alla gånger och hon jobbade på ett svensk kontor när en kund ringer upp henne och frågar: Hur är allt med dig då?
Varpå hon svarar: "Jodå det är bara fint! För nu är det vår och fåglarna pippar!" (kvittrar)
Sedan hade jag ett ex hemma till mig får många år sedan som var från Kuba och bott i Sverige mindre än ett år. Vi har massa folk hemma och klockan är sent och folk har väl fått i sig en aning för mycket och pappa och våran granne börjar då predika och berätta för stackars Alfredo hur han vill att sin dotter ska behandlas *sucka* Och i slutet korsar han armarna och säger: "jadu grabben. Nu vet du vart skåpet skall stå."
Alfredo tittar då på honom och frågar: "Vilket skåp?"
liten_virrig 2008-02-02, 15:29 "jadu grabben. Nu vet du vart skåpet skall stå."
Alfredo tittar då på honom och frågar: "Vilket skåp?"
:rofl::rofl::rofl::rofl: gaah jag har skrattat så mycket åt alla "nya" tokiga så jag både gråter, kippar efter luft å får ont i magen!
själv råkade jag just skriva: BRÖTSLIGT när jag skulle skriva "jag mår plötsligt mycket bättre!" (tänkte på plötsligt o bra...håhåjaja så det kan gå...)
Jag har två som jag tyckte var rätt roliga. Min mamma är norsk och har inte haft helt lätt med svenskan alla gånger och hon jobbade på ett svensk kontor när en kund ringer upp henne och frågar: Hur är allt med dig då?
Varpå hon svarar: "Jodå det är bara fint! För nu är det vår och fåglarna pippar!" (kvittrar)
haha min förra gruppledare är oxå norsk.
vi stod o tittade på en anslagstavla.
titta vilka fina katter(perser)
-ja.
de ser ut som ballar
-Va??
- ja, de ser ut som ballar! BOLLAR jag menar BOLLAR
*
Vi satt och såg på filmen "Kalle och chokladfabriken" då nån polare ringer och frågar vad vi gör, då svarar hon att vi sitter å kollar på film och att vi ser på Kalle och Chokladtrafiken!
Hittade en gammal klassiker hemma hos mamma, en barnbok- närmare bestämt Kajsa Kavat. Läste boken för min son till hans stora förtjusning. Dagen efter sprang han in på dagis och berättade om den bra boken med den underbara tjejen Kajsa Apparat!
liten_virrig 2008-02-02, 17:54 :D
Kajsa Apparat!
låter ju nästan som nåt annat :angel::angel::o
Linda8142 2008-02-02, 22:38 Ja, en apparat av något slag...:rofl:
liten_virrig 2008-02-03, 10:00 en tjejapparat :rofl::rofl::rofl::rofl:
*kl*
en klockren som hördes från en av killarna i jänget jag umgicks med på högstadiet.... :angel: kan ha varit avsiktlig, men den e bra ändå ;)
-"kick his as!" sa ngn...
och då svarade R: "Vem faan e kicki?"
(läs kickis as...) :riofl:
liten_virrig 2008-02-03, 21:01 *kl*
en klockren som hördes från en av killarna i jänget jag umgicks med på högstadiet.... :angel: kan ha varit avsiktlig, men den e bra ändå ;)
-"kick his as!" sa ngn...
och då svarade R: "Vem faan e kicki?"
(läs kickis as...) :riofl:
haha :D
gött att ni fattar :angel:
var rädd att det skulle vara lite för mycket "insideslämt" för att det skulle vara kul..... :angel:
Stinaelin 2008-02-03, 21:07 En sån har jag oxå gjort. Presenterade mig som min kollega Anders och fråga efter mig själv :cool:
Guud så roligt! :rofl::rofl::rofl: *Tårarna sputar*
*Knapplån*
En fd arbetskompis var lite stressad en dag och skulle hämta ut ett paket på posten... Väldigt stressad skrev hon under blanketten och tjejen i kassan tittade på henne frågande och sa: -"Kan man verkligen heta så här?" Min arbetskompis skitirriterad för hon var inte så nöjd med sitt namn då: -"Jamän det är väl för fan klart att man kan heta så!" Tjejen i kassan: -"Astman Westrid?" Haha då kunde hon inte hålla sig och sa: -"Ha ha ha ja nej jag heter Astrid Westman!"
Låter kanske inte så kul så här i text men det var skitskoj!! :rofl:
liten_virrig 2008-02-03, 21:14 Guud så roligt! *Tårarna sputar*
även här :rofl::rofl::rofl::rofl:
*Knapplån*
En fd arbetskompis var lite stressad en dag och skulle hämta ut ett paket på posten... Väldigt stressad skrev hon under blanketten och tjejen i kassan tittade på henne frågande och sa: -"Kan man verkligen heta så här?" Min arbetskompis skitirriterad för hon var inte så nöjd med sitt namn då: -"Jamän det är väl för fan klart att man kan heta så!" Tjejen i kassan: -"Astman Westrid?" Haha då kunde hon inte hålla sig och sa: -"Ha ha ha ja nej jag heter Astrid Westman!"
Låter kanske inte så kul så här i text men det var skitskoj!!
o här! :rofl::rofl::rofl: undrar om jag skulle presentera mig så nångång, bara för att, liksom :D
*Knapplån*
:rofl: jo, det var kul ändå!
Linda8142 2008-02-04, 03:32 *Knapplån*
AAAAhhhahahh...:rofl::rofl:
Tramptass 2008-02-04, 06:57 *kl*
Mamma tittade på störtlopp häromdagen.
M "Tänk att dom kan åka så fort"
Jag "Ja, det är nog tur ändå att det inte sker fler olyckor än det gör"
M "Ja, det är inte många som åker ut i grönsakerna"
(Hon menade skyddsnätet på sidorna)
liten_virrig 2008-02-04, 09:55 *kl*
Mamma tittade på störtlopp häromdagen.
M "Tänk att dom kan åka så fort"
Jag "Ja, det är nog tur ändå att det inte sker fler olyckor än det gör"
M "Ja, det är inte många som åker ut i grönsakerna"
(Hon menade skyddsnätet på sidorna)
:rofl::rofl::rofl::rofl::bow:
Tar ett qoute från dagens NSD (lokaltidningen hära) .
Det har visat sig att de kör ut mat till skolor och sjukhus i samma minilastbil som de kör avfall från mackar, restauranger mm. och detta utan att tvätta bilen mellan körningarna! :eek: ewwwh....
Nå.. nu försvarar gatuchefen det hela med att det hela handlar om ekonomi, de kan inte ha en bil som kostar 400.000:- och bara köra 2 timmar per dag med den... (så varför städas den då inte ur mellan de olika leveranserna... *hint hint till gatuchefen*)
Nå... här kommer qoutet:
"Vi tänker på miljön. Bilen rengörs inte varje gång, men åtmistånde två gånger i veckan.
Allt sker i samråd med Matp*olen och de har fruktansvärda krav på hygienen"
*asgarv* ja... nog kan jag hålla med om att de måst ha Fruktansvärda krav på hygienen... om de tillåter en sådan sak!!!
Givetvis måste gatuchefen menat att de har fruktansvärt Hårda krav... men... ack så rätt det blev i sammanhanget ändå.... :devil:
(Matp*olen är företaget som gör maten).
liten_virrig 2008-02-04, 12:19 mjaa...åtminstone var "fruktansvärt" ett bra ordval enligt min åsikt....eeeeew!!! :mad::crazy:
Linda8142 2008-02-04, 18:32 en tjejapparat :rofl::rofl::rofl::rofl:
:idea: Ja, just det -en rakapparat!!!
liten_virrig 2008-02-04, 18:54 :idea: Ja, just det -en rakapparat!!!
jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa! killar rakar sig när de ska träffa tjejer...?:p:rofl::rofl::rofl:
Krabbkaka 2008-02-04, 20:44 Ojoj,
stressig dag.
Hoppade ut ur badrummet för att telefonen ringde, det var en arbetskollega.
"Tjena, hur är det?"
I mitt huvud säger jag
"Joda, nyduschad och fräsch"
Ur munnen kommer
"Joda, nyknu**ad och fräsch!"
.....:o
liten_virrig 2008-02-04, 23:18 Ojoj,
stressig dag.
Hoppade ut ur badrummet för att telefonen ringde, det var en arbetskollega.
"Tjena, hur är det?"
I mitt huvud säger jag
"Joda, nyduschad och fräsch"
Ur munnen kommer
:rofl::rofl::rofl::rofl: det var nåt för han o berätta på fikarasten :bow:
Linda8142 2008-02-05, 01:31 jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa! killar rakar sig när de ska träffa tjejer...?:p:rofl::rofl::rofl:
Nääääääääääääääääääääääääääääääää! Tjejer rakar sig när de ska träffa killar! :D
Linda8142 2008-02-05, 01:33 :o
fakeblonde 2008-02-05, 09:29 Nääääääääääääääääääääääääääääääää! Tjejer rakar sig när de ska träffa killar! :D
Ja, det är ju obligatoriskt. Annars får man ingen dejt, eftersom hår är äckligt. :smirk:
ha ha ha ha ha :rofl::rofl::rofl::rofl:
Vad sa han du pratade med? :angel:
Krabbkaka 2008-02-05, 11:13 ha ha ha ha ha :rofl::rofl::rofl::rofl:
Vad sa han du pratade med? :angel:
Som tur var, en man med mycket humor.
Det bästa man kan göra i en sån situation, är egentligen att hålla tyst och hoppas på det bästa....liksom stå för det man sagt och få personen men pratar med att undra om dom hörde rätt...
Men det gjorde ju inte jag, jag började stamma typ "eller, asså, duschad, asså nyduschad, du vet, från badrummet..."
Han skrattade och påpekade att det är inte alla som kan skryta med det....:o
Men som sagt, det här lär jag få höra när jag jobbar ikväll.....
liten_virrig 2008-02-05, 12:53 Nääääääääääääääääääääääääääääääää! Tjejer rakar sig när de ska träffa killar! :D
Ja, det är ju obligatoriskt. Annars får man ingen dejt, eftersom hår är äckligt. :smirk:
äsch... :rofl:
kl
Jag och mina kompisar är lite dumma ibland :angel:
Jag: Jag skärde mej på kniven!
Kompis 1: Det heter skarde mej på kniven.
Kompis 2: Nej, det heter ju skurde!
Vi behöver fler svenskalektioner :rofl:
Linda8142 2008-02-05, 23:03 Jag skar mig på kniven.
Linda8142 2008-02-05, 23:05 Ja, det är ju obligatoriskt. Annars får man ingen dejt, eftersom hår är äckligt. :smirk:
:eek:Har du rakat huvud då?:smirk:
RedForDanger 2008-02-06, 08:40 kl
Jag och mina kompisar är lite dumma ibland :angel:
Jag: Jag skärde mej på kniven!
Kompis 1: Det heter skarde mej på kniven.
Kompis 2: Nej, det heter ju skurde!
Vi behöver fler svenskalektioner :rofl:
:rofl::rofl:
Det var det vi försökte få fram, men det blev fel på vägen :p Undrar hur sjutton jag kunde få mvg i svenska? :rofl:
liten_virrig 2008-02-06, 12:55 Jag skar mig på kniven.
ja men hade de sagt rätt hade det ju inte blivit en felsägning :idea:
RedForDanger 2008-02-06, 13:02 Undrar hur sjutton jag kunde få mvg i svenska? :rofl:
Kreativ språkbildning!!!!! :)
KL
Pratade precis med en kompis över msn.. Ska ner till ´henne imorgon och hälsa på...
Jag: känns alltid så overkligt dan innan :smirk: spec nu när det gick så snabbt... inte hunnit förbereda mig på det jue:eek:
Kompis: det kanske är bra det med;)
Jag: vet inte... hjärnan får nog en chock imorrn när den kommer ner:rofl:
Sen kom jag på att det är ju inte bara hjärnan som ska ner dit :rofl: Och ja... Vi använder mkt smileysar på msn...;)
liten_virrig 2008-02-06, 13:06 är man smileyberoende så är man;) japp imorrn blir stan osäker igen :love::love::love::love:
*lite ot*
Det blir den alltid när jag är ner :angel: "ot här med" ;)
Eller för att jag nästan aldrig skriver fel utan bara säger fel, och vi hade bara skriftliga saker på svenskan :angel:;)
Linda8142 2008-02-06, 19:04 ja men hade de sagt rätt hade det ju inte blivit en felsägning :idea:
Det har du rätt i!! :D
Hedwig02 2008-02-06, 21:48 Jag lyckades få till en riktigt fin felsägning för några år sedan:
Var på resa i Västergötland med några kollegor och hade precis besökt Varnhems kloster. Där finns ju ett trevligt Café så vi bestämde oss för att ta en fika innan vi for vidare. När jag skulle beställa fikabröd valde jag mellan kanelbulle och chokladboll (min barndoms negerboll) Bestämde mig för kanelbulle.
Av någon anledning säger min man alltid "kanylballe" varje gång han ska ha en kanelbulle och jag koncentrerade mig jättemycket när jag skulle beställa för att inte säga detta själv,
Väl framme vid kassan säger jag: Jag vill ha en kaffe och en neger...:o???:eek:
Linda8142 2008-02-06, 22:00 Jag förstod inte.. neger.....? Kan du berätta en gång till?:angel:
:rofl::rofl::bow::bow:
Hedwig02 2008-02-06, 22:20 Jag förstår det inte själv...:confused: Måste ha tänkt negerboll när jag tittade på den där den låg bakom glasrutan. Men eftersom jag skulle ha en kanelbulle behövde jag ju inte koncentrera mig på att säga "chokladboll" . "Neger" smet nog ut utan att jag var beredd på det..:o:p
Linda8142 2008-02-09, 11:57 puttiputtiputt:angel:
Min systerson sa till sin fröken att hans mamma hade skaffat ett luder. Och hon va svart, hårig och hette Cherie...
Det han menade var en pudel...
Min kompis sa att hon är en riktig nattfjäril ( prostituerad) när hon träffade sin blivande svärmor för första gången. Hon menade nattuggla..
Av någon anledning säger min man alltid "kanylballe" varje gång han ska ha en kanelbulle
Det är för att han kollat på Nilecity :D
Kuknästornet (http://www.youtube.com/watch?v=noGa5qiw-QQ)
*kl*
Helt underbar tråd!!! :rofl:
Detta sades idag.
Lillhingsten i stallet håller på att vänjas av men får på mornaran gå in till mamma och dia lite. Jag har morgonfodringen imorgon och frågade stallägaren om han fortfarande skall in till morsan på morgonen och fick till svar:
"Ja låt honom gå in och suga av henne en snabbis!"
Jag bröt ihop och stallägaren tittade konfunderat på mig för att sedan fatta vad hon sagt...
/Malin
Det är för att han kollat på Nilecity :D
Kuknästornet (http://www.youtube.com/watch?v=noGa5qiw-QQ)
...tooornet, köttellerfiisk?
ääälskar den sketchen!
/Malin
Linda8142 2008-02-09, 22:47 En släkting som jobbat på äldreboende har berättat denna för mig:
Nattpersonalen hittade några käppar och en skylt i lokalerna, med texten "nu polis hat" och blev mkt oroliga :crazy: ringde polisen som kom och undersökte saken. De såg allvarligt på det inträffade och sökte igenom lokalerna utan att hitta någon.
På morgonen informerades all personal på boendet om det inträffade och städerskan utbrast: - Nej, nej, det är jag som skrivit den för jag polishade golvet där i går.
Hon var finska och kunde inte stava så bra...det skulle stå "nypolishat". :D
Dessutom säger man inte "polisha" i de trakterna utan "bona", så ingen fattade.
KL
Ena hunden rullade sig en gång i surströmming :crazy: Vi trodde förs att det var hennes analsäckar som luktade. Detta berättade sambon för sina mamma. Hon blev väldigt konstig och till slut kunde hon inte vara tyst längre utan utbrast: "Jag vet då inte hur analsex luktar" :rofl::rofl::rofl: Tänk om hon hade gått och berättat att det luktar analsex hos hennes son :o
När jag skulle berätta för föräldrarna vart min älskling jobbar sa jag Big Blow istället för Big Bowl. De tittade lite konstigt på mig och undrade nog vad för kille jag träffat egentligen..
MIn kollega följde med högsta chefen till ytterdörren i fredags och kvittrade: -Ha det bra och trevlig JULhelg! 8/2.
Varpå han tittar på henne och utbrister: -Om du inte har så mycket för dig tycker jag att du ska åka hem nu.....
Självklart pyntade vi henens rum till i måndags, med en adventsstake och liten julgran....
Nillizan 2008-02-12, 16:35 När en av mina småbröder var kanske 4-5 års åldern kunde han komma med små kommentarer. En favorit:
" Sammalikadan" = Likadan :D
En släkting som jobbat på äldreboende har berättat denna för mig:
Nattpersonalen hittade några käppar och en skylt i lokalerna, med texten "nu polis hat" och blev mkt oroliga :crazy: ringde polisen som kom och undersökte saken. De såg allvarligt på det inträffade och sökte igenom lokalerna utan att hitta någon.
På morgonen informerades all personal på boendet om det inträffade och städerskan utbrast: - Nej, nej, det är jag som skrivit den för jag polishade golvet där i går.
Dessutom säger man inte "polisha" i de trakterna utan "bona", så ingen fattade.
Underbart!!
Och jag måste vara tvärdum för jag förstod inte vad det var meningen att du skulle säga? :D
det kan nog ligga något i den funderingen! kanske tvärdum är för milt? :angel:
Niklasson 2008-02-12, 21:22 KANON-TRÅD!!! har skrattat hysteriskt och tårarna har sprutat... Får ju dela m mig jag oxå :D
Klasskompis på högstadiet som under biologilektionen läser högt om encelliga ORGASMER! (organismer)
Niklasson 2008-02-12, 21:27 Hade en manlig lärare som arbetat som i sin ungdom arbetat som skidlärare i de tyska alperna. Han hade glatt pratat m en snygg tjej och sag "Ich bin warm" översättning: Jag är kåt! (han skulle säga "jag är varm" vilket man då säger "Mir geths warm")
Hade en manlig lärare som arbetat som i sin ungdom arbetat som skidlärare i de tyska alperna. Han hade glatt pratat m en snygg tjej och sag "Ich bin warm" översättning: Jag är kåt! (han skulle säga "jag är varm" vilket man då säger "Mir geths warm")
:D:rofl::rofl::rofl:
En släkting som jobbat på äldreboende har berättat denna för mig:
Dessutom säger man inte "polisha" i de trakterna utan "bona", så ingen fattade.:rofl::rofl::rofl::rofl:
*kl*
Helt underbar tråd!!! :rofl:
Detta sades idag.
Lillhingsten i stallet håller på att vänjas av men får på mornaran gå in till mamma och dia lite. Jag har morgonfodringen imorgon och frågade stallägaren om han fortfarande skall in till morsan på morgonen och fick till svar:
"Ja låt honom gå in och suga av henne en snabbis!"
Jag bröt ihop och stallägaren tittade konfunderat på mig för att sedan fatta vad hon sagt...
/Malin:rofl::rofl::rofl:
Kanske det kinesiska NYåret 7/2 :angel: :rofl:
skári_lukas 2008-02-13, 09:08 Hhahahahah ;)
Niklasson 2008-02-13, 19:04 Min arbetskamrat frågade mig ett år vilken dag fettisdagen var på...
*Kl*
Idag var en av cheferna in på jobbet. Har bara träffat honom några gånger förrut. Han kom fram till mig och frågade hur det gick. Jag svarade glatt:
"Jo ganska bra, men jag har lite svårt att sitta still, jag har en kokainkick. Min kropp är inte riktigt van."
Svårt att skilja på kokain och koffein ibland... :angel:
RedForDanger 2008-02-15, 01:19 :rofl::rofl::rofl:
Äh, va f.... beroende som beroende, eller hur?
Min kompis smet ut för en "snabbsugning" på jobbet.
Snabbloss skulle det nog vara, va....
KL
Rolig tråd!!
Jag pratade med min syster igår och berättade glatt att "jag kommer till lördag nästa Stockholm".
Hjärnan bara slinter på något sätt.. :smirk:
Jag har en massa men ingen som slår,
Who are you? I dont feel again you... :rofl:
En bekant som är j**ligt dålig på engelska...
...tooornet, köttellerfiisk?
ääälskar den sketchen!
/Malin
jag meeeeeed
... en kall sune med farvatten...:rofl::rofl::rofl:
.. smula det kotten? pick i bäret... :rofl::rofl::rofl:
schelin_j 2008-02-15, 14:24 Min kollega skulle köpa semlor häromdagen. Det finns ett litet brödstånd på torget och där har de olika erbjudanden som till exempel sex semlor för x kronor, fem matbröd för y kronor och så vidare...
Min kollega som var lite stressad och fick stå i kö en stund innan det blev hennes tur hojtade glatt "jag vill ha sex" och slängde fram sin sedel...
Givetvis menade hon sex semlor :angel:
Brödförsäljaren fattade skapligt snabbt i alla fall men hon skämdes så att hon bara ville döööö.
schelin_j 2008-02-15, 14:47 Inte direkt en felsägning men ett feluttal kanske. När min syster höll på att lära sig läsa gick hon och bokstaverade allt och försökte uttala orden. Helst läste hon korta ord. Som när vi var på Mac Donalds och hon läste på papperskorgarna där det stod
T - A - C (s i en liten tjejs värld) - K
och sedan uttalade hon förstås ordet högt TASK!
uppföljt av "mamma vad betyder task?" till omgivningens ohejdade förtjusning :rofl:
Inte direkt en felsägning men ett feluttal kanske. När min syster höll på att lära sig läsa gick hon och bokstaverade allt och försökte uttala orden. Helst läste hon korta ord. Som när vi var på Mac Donalds och hon läste på papperskorgarna där det stod
T - A - C (s i en liten tjejs värld) - K
och sedan uttalade hon förstås ordet högt TASK!
uppföljt av "mamma vad betyder task?" till omgivningens ohejdade förtjusning :rofl:
hahaha underbart! :D
Syrran sa en toppengrej igår. Middag hos föräldrarna och hon stormade in- sen som vanligt. Då ropade hon från hallen: " Ursäkta att jag är sen!
Va tvungen att suga av där hemma en snabbis. Hade lovat och han blir så sur annars..."
Menade så klart dammsuga men inte hur vi tolkade det riktigt...
ÄNTLIGEN något att reta henne för.
Hahahaha. Stackars syster:)
Mattis, min älskade går alltid till sängs 2-3 efter mig så jag brukar sova gott när han kommer in. Men ibland när jag drömmer mardrömmar rör jag till det i sängen och snurrar in mig i båda täckena och kuddarna.
Så Mattis kom in för nån vecka sen och frågade mig om jag hade drömt mardrömmar varav jag snurrar runt mot honom. Väntar en bra stund och svarar
- Det är komplicerat
Mattis förstår och frågar, ska du somna om nu.
- mmmm
Sen snurrar jag runt igen och fortsätter sova
En annan kväll med mardrömmar hoppar Mattis ner i sängen och suckar. Han drar i sitt täcke och frågar om jag kan rulla ur det då jag svarar
- Men ska hon tejpa på allihop då?
Eller kvällen efter det
M - Har du drömt illa Sara
S - Dom är dumma mot aporna
M - Vilka är dumma mot aporna
S - *mummel sen skrikandes* Gorillorna!
Jag har även gjort några knasiga felsägningar på sistonde. Men just nu har jag tentaångest och kommer inte ihåg dom. :bump:
indyhope 2008-02-17, 22:01 Jag har en massa men ingen som slår,
Who are you? I dont feel again you... :rofl:
En bekant som är j**ligt dålig på engelska...
Det finns en annan kul påhittad felsägning på samma tema:
"Hear you you you! I don't feel again you!" (Hör du du du! Jag känner inte igen dig!)
Fan of Bill 2008-02-18, 11:46 Det finns en annan kul påhittad felsägning på samma tema:
"Hear you you you! I don't feel again you!" (Hör du du du! Jag känner inte igen dig!)
Hear you you you :rofl:
Den snor jag rakt av!!!
Igår skulle jag beställa mat. Skulle ha elefantöra (tydligen ett löjligt smeknamn för lövbiff som jag aldrig hört tidigare) Går fram till disken och säger:
- Jag vill ha ett såntdär laxöra.
Igår skulle jag beställa mat. Skulle ha elefantöra (tydligen ett löjligt smeknamn för lövbiff som jag aldrig hört tidigare) Går fram till disken och säger:
- Jag vill ha ett såntdär laxöra.
Det blir man nog inte så mätt på... :angel:
kl
"det är ju så kallt så jag får gåspäls" (gåshud/ståpäls) skrek jag högt och tydligt när jag hoppade ner i hotellpoolen i Bulgarien...
Min kompis, på samma bulgarienresa, beställde en drink vid namn orgasm varpå bartender frågar med en blinkning "Is i better then the real one?" Min inte helt snabba kompis "What´s in the real one?"
Jag och en kompis såg en mörkhyad kille med shorts på sig tidigt på våren "Det är tur att han är neger så man inte ser hur blek han är"
kl
"det är ju så kallt så jag får gåspäls" (gåshud/ståpäls) skrek jag högt och tydligt när jag hoppade ner i hotellpoolen i Bulgarien...
Jag brukar säga ståfräs, får bara inte ur det ur huvudet, blir alltid fel..
Kl
Lyckades med en bra kommentar idag. En hund hälsade lite närgånget och dreglade på mina byxor och jag kläcker ur mig till mina kollegor att hunden körde in huvudet mellan benen på mig så jag blev alldeles fuktig....
|