Visa fullständig version : Roliga felsägningar

Sidor : 1 2 [3]

effinimpossible
2008-02-18, 23:43
kl

Min kompis, på samma bulgarienresa, beställde en drink vid namn orgasm varpå bartender frågar med en blinkning "Is i better then the real one?" Min inte helt snabba kompis "What´s in the real one?"

:rofl::rofl::rofl::bow::bow:
Underbart!

Jag gjorde en liknande grej på canarie öarna för några år sen.

Hoppade glad och full i luven upp vid baren och hojtade

"Hey, Mr Bartender, I really wanna have sex on the beach!" Varpå han lite fyndigt svarade "Im working right now..."

Det var en go drink iallafall:)

liten_virrig
2008-02-19, 00:21
Kl

Lyckades med en bra kommentar idag. En hund hälsade lite närgånget och dreglade på mina byxor och jag kläcker ur mig till mina kollegor att hunden körde in huvudet mellan benen på mig så jag blev alldeles fuktig....

:rofl::rofl::rofl::rofl::rofl::bow: hahahhaa :bump:

SoffiProppi
2008-02-21, 00:30
kl

Min kompis tycker detta med kameror är knepigt... Kompakt, digital, system etc.

Men en dag kom hon glad som en lärka o berättade att de köpt en ny analkamera... :rofl:

Niklasson
2008-02-21, 18:48
En klasskompis hade homopat-medicin mot bla huvudvärk. När en annan klasskompis hade ont i huvudet en gång bad hon att få "sån där psykopat-medicin"

SagaMaria
2008-02-22, 11:06
Men en dag kom hon glad som en lärka o berättade att de köpt en ny analkamera... :rofl:

:rofl::rofl::rofl:

liten_virrig
2008-02-22, 14:40
kl

Min kompis tycker detta med kameror är knepigt... Kompakt, digital, system etc.

:rofl::rofl::rofl::rofl::rofl:

Linda8142
2008-02-26, 22:40
puttputt:angel:

Linda8142
2008-02-28, 14:14
:angel::angel::angel::angel:

RedForDanger
2008-03-01, 10:17
Min gubbe brast högtidligt ut igår att han hade
"Kromp i rompan"....
Efter lite efterforskningar förstod jag att han hade sendrag...

Linda8142
2008-03-03, 17:14
:angel::angel::angel:

Illa
2008-03-03, 17:18
*kl*

Min syster sa igår:
"Såg NN på affären, hans ena kropp var väldigt fladdrig."

Hon menade ena kroppshalvan, eller snarare ena benet. Som personen i fråga har lite dålig kontroll på.

Muppo
2008-03-04, 10:40
*kl*

Jag var i sälen och åkte slalom för ngr veckor sedan. Hyrde utrustning och fick ett par pjäxor som satt riktigt illa :crazy: Jag hade så ont!

Gick in till skiduthyrningen efter ngr timmar och sa högt och ljudligt att detta går inte för jag får rejäl MJÖLKSTOCKNING! :p

Folk stirrade och sambon skämdes... men vaddå? Mjölkstockning eller blodstoppning e väl sak samma?!?:o

Linda8142
2008-03-04, 15:31
:bow::rofl::bow:

liten_virrig
2008-03-05, 12:42
*kl*

Min syster sa igår:
"Såg NN på affären, hans ena kropp var väldigt fladdrig."

Hon menade ena kroppshalvan, eller snarare ena benet. Som personen i fråga har lite dålig kontroll på.

*kl*

Jag var i sälen och åkte slalom för ngr veckor sedan. Hyrde utrustning och fick ett par pjäxor som satt riktigt illa Jag hade så ont!

Gick in till skiduthyrningen efter ngr timmar och sa högt och ljudligt att detta går inte för jag får rejäl MJÖLKSTOCKNING!

Folk stirrade och sambon skämdes... men vaddå? Mjölkstockning eller blodstoppning e väl sak samma?!?

:rofl::rofl::rofl::rofl::rofl::rofl::rofl: :bow:

Niklasson
2008-03-07, 21:34
*kl*

Jag var i sälen och åkte slalom för ngr veckor sedan. Hyrde utrustning och fick ett par pjäxor som satt riktigt illa :crazy: Jag hade så ont!

Gick in till skiduthyrningen efter ngr timmar och sa högt och ljudligt att detta går inte för jag får rejäl MJÖLKSTOCKNING! :p

Folk stirrade och sambon skämdes... men vaddå? Mjölkstockning eller blodstoppning e väl sak samma?!?:o

:D:D:D skrattar så jag gråter

Linda8142
2008-03-09, 21:38
:angel: :angel: :angel:

Gisburne
2008-03-09, 22:46
Min hjärna får härdsmälta rätt ofta, vilket brukar leda till massuppfit*ningar av alla möjliga slag...

Som när jag var ca 11-12 år och skulle springa nerför trappan till köket, där min mamma och äldre bror satt. Jag tog två steg ut på köksgolvet och halkade i en såndär klassisk clownvurpa, varpå jag utbrast: "Vem är det som har hällt glidmedel på golvet?!" JÄTTEKUL när man inser att man har sagt nåt snuskigt som man inte ska känna till när man inte ens är tonåring! Det var ingen som skrattade, mamma och brorsan bara skruvade på sig sådär obekvämt...

Red tornerspel för några år sen i ett åskväder. Efteråt pratade vi ryttare om hur farligt det är att rida i åska när man har ringbrynja på hela kroppen och sådär. Jag: "Min häst är ju nästan högst och med den här sadeln (portugesa) blir hon nästan 10 centimeter högre." (Nej, det blir HON inte, men JAG hamnade förstås närmare åskmolnen, det var DET jag ville ha sagt.)

På teatern lyckades jag mynta uttrycket "ressigör" för ett antal år sen. Insåg inte mitt misstag på en gång heller. Det lät ju så naturligt!

Poppinella
2008-03-09, 23:08
*knappen*

En patient jag hade på jobbet hade sovit dåligt då grannen i sängen bredvid hade levt rövare på natten. Smarta jag svarade:

"Ja, det är ju det som är lite synd för här på sjukhuset får man ju tyvärr inte välja vem man vill ligga med..."

Självklart menade jag ju att man inte får välja vem man ska dela SAL med! Åh så dumt det blir ibland...
Hon svarade i alla fall inte och först utanför salen kom jag på vad jag hade sagt....

Gisburne
2008-03-09, 23:08
Ett annat citat som jag sent kommer att glömma är mellan två av mina vänner. Den ena (vän 1) satt på en bänk vid en lägereld. Han har rykte om sig att vara... lite pilsk, om vi säger så, och självklart satt en tjej bredvid honom på bänken. Mittemot satt jag och min andra vän (vän 2), och han kan ibland vrida till meningarna på ett lite humoristiskt sätt. Precis då känner vän 1 att en mutter är lös under bänken, lägligt nog precis under baken på tjejen. Han för ner handen bakom henne och börja fingra på muttern för att bänken ska bli stadigare.
Vän 2: "Sluta pilla damen i rumpan nu!"
Vän 1: (lite förvirrad, tankarna på annat håll) "Va? Jag bara skruvar in den..."

Reville
2008-03-09, 23:10
kl*

Jag och en kompis åkte i bilen påväg till stallet då en fågel gick på vägen. Konversationen lyder:

K(ompis)- kör inte på måsfågeln!
J(ag)- men vad säger du, fågelmås heter det!
K- ja just det.

So far so good tänkte vi och fortsatte prata om ditt och datt.
Väl i stallet berättar vi händelsen för några andra:
- blabla... och höll på att köra på en fågelmås!
varpå de nyinformerade tittar frågande på oss och frågar:
- eeh, menar ni inte fiskmås?

Ja, det var ju så det hette :D

Linda8142
2008-03-09, 23:31
So far so good tänkte vi och fortsatte prata om ditt och datt.
Väl i stallet berättar vi händelsen för några andra:
- blabla... och höll på att köra på en fågelmås!
varpå de nyinformerade tittar frågande på oss och frågar:
- eeh, menar ni inte fiskmås?

Ja, det var ju så det hette :D

:rofl::rofl:

SagaMaria
2008-03-10, 15:35
*knappen*

En patient jag hade på jobbet hade sovit dåligt då grannen i sängen bredvid hade levt rövare på natten. Smarta jag svarade:

"Ja, det är ju det som är lite synd för här på sjukhuset får man ju tyvärr inte välja vem man vill ligga med..."

Själv när jag häromdan satt och pratade lite allmänt om gamla bilar med en vilt främmande kvinna, kläckte jag ur mej "veterinärförsäkring" när jag egentligen såklart menade veteranförsäkring! Hon tittade lite konstigt på mej, fast jag rättade mej snabbt...

Var nog hästtjejjen i mej som vaknade till liv och inflikade i protest mot allt bilsnack :D

Gisburne
2008-03-10, 20:32
...tooornet, köttellerfiisk?

ääälskar den sketchen!

/Malin

Pytt i pannan! :rofl:

Välkammad utter... :crazy:

Vica
2008-03-10, 20:40
Åh, vi har en massa roliga kommentarer nerskrivna på jobbet (jobbar på kundtjänst/bokning på ett logistikföretag). Ett par exempel;

"Men! Inte undra på att de inte svarar, jag sitter ju och ringer kollinummret!"

En kund vid namn Gunilla hade ringt upprepade gånger inom loppet av några timmar och ibland slår det lite slint så när det ringer igen svarar min kollega (istället för tex 'Kundservice, Pelle')
"Gunillaservice!"

När Leyla svarar kan det bli så här;
"Kollinummer Leyla!"

"Välkommen till Julafton" har J-O svarat ett par gånger

Peter har svarat
"Kundservice, det är Katrin!"

Plus en massa andra roliga som jag kan ta reda på imonrgon om ni vill..

Linda8142
2008-03-10, 20:45
Plus en massa andra roliga som jag kan ta reda på imonrgon om ni vill..

JAAAA!!!! :banana: Mera!!!:bump: Mera!!!:bow:

Vica
2008-03-10, 21:03
Kom på en till;

Nina skulle jävlas lite med en underleverantör i Sthlm. Så varje gång "Calle" ringde svarade hon med tillgjort gammal darrig röst;
"-Aaaaliiice?"

Stackars Calle ringde säkert tio ggr innan han förstod att hon skämtade!

Linda8142
2008-03-10, 21:04
:rofl::bow:

Gisburne
2008-03-10, 21:29
Sagt av Magnus Betnér: "Du ska bara hålla din käft stängd och suga min k*k!" :D

horselove
2008-03-10, 21:51
Magnus Betnér är bäst! Älskar Inget är heligt!:love::rofl:

Vica
2008-03-11, 10:31
"Vi har tyvärr inte tåg på järnväg..."

"'Kebalvägen', som kebab fast med l på slutet"

"Det levereras idag om det inte blir förstoppning i trafiken!"

En kund vill skicka en väska, Mattias frågar: "Hur mycket kostar väskan?"

Kund frågar efter Börje, Lis svarar; "Fick just veta att han är precis sjuk!"

Chili
2008-03-11, 11:53
Hihi måste få slänga in en, för mig, otroligt pinsam sak jag sa i janurai i år.

Var på middag med släkten och vi skrattar och pratar som vanligt och diskuterar Nintendo Wii. Varpå jag jättegärna vill promota ett skitkul spel till Wii och säger till min bror och hans sambo:

"Jag tror det spelet skulle passa er! Man är små kaniner som håller på..." :o :eek: Hann inte längre innan alla hade tystnat, stirrade på mig och sen också asgarvade. Brorsans sambo kläcker "Haha du är den enda av alla vi känner som vågar säga det rakt ut!"

Hjälp vad jag skämdes, det var INTE så jag menade :o :p Det är bara ett roligt spel där man är små vita kaniner som springer runt och hittar på hyss haha...

Linda8142
2008-03-11, 14:36
"Jag tror det spelet skulle passa er! Man är små kaniner som håller på..." :o :eek: Hann inte längre innan alla hade tystnat, stirrade på mig och sen också asgarvade. Brorsans sambo kläcker "Haha du är den enda av alla vi känner som vågar säga det rakt ut!"

:o

Gisburne
2008-03-11, 20:26
Var på studentbal för massor med år sen. Precis i dörren stod ett bord med välkomstdrinkar och bredvid stod en servitris.
Servitrisen: "Vill du ha en välkomstdrink?"
Jag: (Bubblande glad, sprallig och med härnan glömd hemma.) "Nej tack, jag är alkoholist!"

Nykterist, skulle det vara... Det är så jobbigt när man hör sig själv säga saker, det är liksom försent att ändra ordvalet då!

Dea
2008-03-11, 20:37
Var på studentbal för massor med år sen. Precis i dörren stod ett bord med välkomstdrinkar och bredvid stod en servitris.
Servitrisen: "Vill du ha en välkomstdrink?"
Jag: (Bubblande glad, sprallig och med härnan glömd hemma.) "Nej tack, jag är alkoholist!"

Nykterist, skulle det vara... Det är så jobbigt när man hör sig själv säga saker, det är liksom försent att ändra ordvalet då!
:rofl: den DÄR var ju rolig ;) :rofl:

Gisburne
2008-03-11, 21:14
Har en kompis som försökte (och lyckades) psyka mig när jag skulle rycka in i det militära. Under ca 1 år träffades vi nästan dagligen och varje dag hjärntvättade han mig med nya ord, betydelser och uttryck.

När man svarar en major ska man t.ex. säga "Det är uppfittat, malur!" (Det är uppfattat, major.)

Kapten heter "fapten" och löjtnant heter "flöjtnant". Fänrik heter "führer".

I höger benficka ska man alltid ha sin mobiltelefon/mp3. (Korrekt svar: första förband.)

Hedemora heter "Medelhora". (Känner fler som anser det!)

Överstelöjtnant heter "Jättefänrik". (Kommer utav en felsägning som en annan bekant gjorde i lumpen.)

Logement heter "element".

HLR står för Huvud, Lunga, Röv. (Hjärt-/LungRäddning förstås!)

Det är läskigt hur effektivt det var! Jag fick verkligen tänka efter 2-3 gånger innan jag sa nåt när jag väl ryckt in.

Poppinella
2008-03-12, 20:54
*knappen*

När vi var i Tyskland på gymnasiet så fick vi en guidad tur av den tyska klassens lärare genom området vi var i (Harz). Det hängde häxor överallt och läraren sa så fint:

"Here you can see all the bitches hangin' in the trees"

Behöver jag säga att alla i bussen började asgarva...?

zzz
2008-03-12, 21:16
kl

Satt o kollade melodifestivalen med en kompis förra lördagen och skulle ringa in och rösta

"Jag tänker iaf inte ringa det där numret till radiohjälpen"

"Nää, du har ju liksom inte ens en radio"

Linda8142
2008-03-17, 17:14

fladdermusen
2008-03-17, 18:18
Min sambo är hörselskadad och har i alla tider trott att man sagt "rund under kulorna" i stället för "rund under sulorna" när man är lite överförfriskad.

:rofl:Riktigt kul när han utbrister det!!!

Låtta
2008-03-17, 18:18
Kom på att jag nog vid ett väldigt förvirrat kundmöte när jag jobbade på ett oljebolag...Vi hade precis bytt system för telefonerna, så efter att ha snackat lite med kollegan tvärsöver bordet

*ring*- Hej det är Låtta och jag är inte hemma i helgen... ärsch jag menar att jag inte är hemma nu... nej, inte det heller... vad kan jag ringa för dig... NEJ! Hallå, det är nog bäst att du riger upp igen...
Fick värsta skratt-attacken i örat - nej lägg inte på jag vill prata med dig, tjöt en gubbe i andra änden - du verkar juh ha allt under kontroll :eek:

Har också lyckats svara - Välkommen till X det här är Anders.. (kollegan bredvid) :o

Jag har också provat att ringa diverse kundnummer istället för kundens telefonnummer - vadå disträ ;)

Ibland när jag håller träningen kan jag drabbas av altzhaimers-light och glömma bort vad en kroppsdel heter... Har då ibland hänt att jag försökt förklara... Sträck på den där delen av höger sida som du kan hålla tag med (handen). Har vid något tillfälle *host* även sagt fel kropps-del, så ställer ni ner höger hand (fot) framför vänster fot innan ni backar undan (Det kan bli ruggit konstiga saker gjorda då :rofl: )

Hörde nyss en sådan fin översättning på - Do not let the bed Bugs bite you - Låt inte sängviruset bita dig :cool:

Korpilompolo
2008-03-17, 18:50
http://www.youtube.com/watch?v=btWmeQljU48

gillar denhär, fy vad jobbigt... :rofl:

Gisburne
2008-03-17, 19:23
Ringde till päronen nyss och pratade först med pappa och skulle sen växla några ord med mamma. Jag hade precis innan suttit och skrivit en grej på engelska och i min hjärna hette det "put mom on the phone", så jag hör mig själv säga "sätt på morsan"...

mumin
2008-03-17, 19:47
:rofl: :rofl: :rofl: :rofl:

Vad sa din pappa då? :p

Linda8142
2008-03-17, 20:57

:)

liten_virrig
2008-03-17, 21:01
:rofl::rofl::rofl::rofl: hahahahhahaha!

tanten
2008-03-17, 21:57
Alltså, mina tankevurpor ställer till det för mig...

Var på ett möte idag med en teatergrupp som glatt berättade att deras arbetsnamn på nya pjäsen är "Gud kommer före pausen"

Bara min kamrat från in egen organisation begrep varför jag fick så svårt att hålla allvarlig min. De ytterst seriösa och allvarliga teatermänniskorna såg helt förvirrade ut när jag förtvivlat försökte fortsätta samtalet i en seriös ton....

SnuskTanten

Linda8142
2008-03-17, 22:02
:rofl:

:bow:

:D

(det tog ett tag innan jag fattade oxå...)

mariannesv
2008-03-18, 13:32
*KL*

Kolla denna :rofl::rofl: http://www.youtube.com/watch?v=_RgL2MKfWTo
Den blir bara roligare och roligare ju flera gångar man kollar!

Streiff
2008-03-18, 13:42
ah..nej! :rofl::rofl::rofl:

Streiff
2008-03-18, 13:46
Vid den stora trettondagsmiddagen i släkten kom frågan upp vad alla fått i julklapp. Syrrans 5årige son sa högt och tydligt : Pappa fick en lösboppe! :love: Alla blev knäpp tysta och barnets pappa blev illröd i huvudet. Sen förljde naturligtvis skrattsalvorna. Han hade i verkligheten fått en "stresskudde" att fingra på. :rofl:

wippi
2008-03-18, 14:11
Min lilla älskling, 7 år, säger farlig korv istället för falukorv!

det gör jag med! ibland undrar någon om man är rädd för korven :angel:

wippi
2008-03-18, 14:14
ett dumt påhitt är brun utan sol.. oftast heter det sol utan brun, en kompis undra då om det är solskyddsfaktor jag var ute efter..

Fishli
2008-03-18, 16:58
Affären jag jobbar i ägs av.. ja deras språk är arabiska i alla fall. Och deras svenska är ju så där..

Praktikanten skulle t.ex mobba golvet (moppa) :rofl:
Och även hämta ett glass så skulle han ljus (hämta ett glas och få juice)

själv har man ju också sagt lite fel när man druckit lite.. det senast var: Åh det är lilla präset på hurien klockann 6.30.. (lilla huset på prärien..

Och jag kan ingenting om Tasse och Hage (Hasse och Tage)

Linda8142
2008-03-19, 03:41
*KL*

Kolla denna :rofl::rofl: http://www.youtube.com/watch?v=_RgL2MKfWTo
Den blir bara roligare och roligare ju flera gångar man kollar!

Men guuuuu...:rofl::rofl::rofl: hon är ju helt allvarlig...

mariannesv
2008-03-19, 07:58
Men guuuuu...:rofl::rofl::rofl: hon är ju helt allvarlig...

Jag veeeeet :rofl::rofl: Tycker hon är helt underbar! :D
Tulibu dibu dauchuuuuuuu :rofl::rofl:

Maadaa
2008-03-19, 13:49
Kan passa bra till "Mött och mosdos...."
(Mjölk och smörgås) Sagt av min sons farbror i en ung ålder.
Det har liksom blivit ett begrepp nu.... =)

:rofl: Jag som trodde det hette Göson och jönk

Soppan
2008-03-19, 14:43
sjukt kul!! :rofl:

Illa
2008-03-19, 18:53
Alltså, mina tankevurpor ställer till det för mig...

Var på ett möte idag med en teatergrupp som glatt berättade att deras arbetsnamn på nya pjäsen är "Gud kommer före pausen"

Bara min kamrat från in egen organisation begrep varför jag fick så svårt att hålla allvarlig min. De ytterst seriösa och allvarliga teatermänniskorna såg helt förvirrade ut när jag förtvivlat försökte fortsätta samtalet i en seriös ton....

SnuskTanten

Jag tolkade det på samma sätt som du :angel:

/Illa- som sitter brevid tanten i nunnesoffans snuskhörna :D

tanten
2008-03-19, 20:08
Jag tolkade det på samma sätt som du :angel:

/Illa- som sitter brevid tanten i nunnesoffans snuskhörna :D

:D :D Välkommen - det finns gott om plats!

Alltså - det är ju inte helt enkelt när man kommer tillbaka efter en lång skoterhelg med sammanträden. Vår dockljuva ordf sa t.ex. när vi diskuterade om vi kunde anlita en person för ett uppdrag en viss helg att näe - de är i skåne för sin årliga sätta-på-helg. (.....De skulle sätta på kapell på båten) Det var ytterst nära att vi fick ajournera sammanträdet pga kramp.

Så förlöpte hela helgen och jag var liksom inte riktigt avprogrammerad vid måndagmorgonens otroligt seriösa möte....

Det är inte lätt att vara KulturTant alla gånger. Håhåjaja. Jag känner ibland att jag nog inte riktigt är så seriös som jag försöker ge sken av.

Linda8142
2008-03-21, 20:04
:angel: Meeera! :)

Linda8142
2008-03-28, 01:59

Vala
2008-03-28, 02:28
Ett tag var jag ute på mycket bilträffar och vi diskuterade att vi skulle behöva ha ljus och ltie sånt vilket krävde el.
Jag kläcker då ur mig..

- Men visst är det någon som har ett sånt där eseldilverk?

Alla skrattar och jag förstår ingenting...var själv helt säker på att jag sagt rätt till 5 minuter senare när jag säger det igen och kommer på mig själv med att göra det.
Får rätt ofta höra för det och liknande felsägningar, är expert på att svänga ihop ord helt fel utan att märka det själv.

Trygg
2008-03-28, 09:33
*kl*

Tänkte på den här tråden i tisdags.
Var med sonen hos en professor i Odontologi.

Ni vet hur man kan känna sig ibland när man kliver in från verkligheten in i ett vitt, kalt och sterilt rum.
Någonting märkvärdigt sker ty ens kläder bli paltor, hyn antar en grisrosa ton i den starka belysningen och tänderna man vårdar så ömt lyser gula fastän något neonljus inte går att skåda!

Ungefär samma gåtfulla fenomen som sker när man kliver in i en skoaffär där ens -inte alls uttjänade- skor förvandlas till ett stycke sprucket läder, i bästa fall! Eller när håret antar samma konstistens och samma glans som en halmbal anno 1954 i samma stund som plinget från den moderiktiga frisörsalongen´s dörr höres..

Kort sagt, i väntan på professorn, kände jag mig som Mia som lämnat omgivningarna till Junibacken men tagit med mig mina löss.

Varför frågar ni nu?
Jo, sonen har problem med sin mun. Han har inte den salivutsöndring som är nödvändig för att hålla karies mm borta.
Därför har han nu två tänder som nästintill är helt bortfrätta!

Ni som är föräldrar kan säkert känna igen er i den vånda det innebär när man -helt omotiverat antagligen men man ÄR känslig som förälder-är rädd för att någon utomstående ska tro att det är ett bristande föräldraansvar som ligger bakom sonens tandstatus!
Att det inte bara bjuds utan t o m frossas i godis, läsk och kalaspuffar hemma hos oss samtidigt som tandborstar är bannlysta!

Därför är man mån om att göra ett helt och rent intryck!
För att sopa igen spåren av mitt medlemskap på den nedersta pinnen på Socialgrupp 3´s stege beslutar jag mig för att ta till ett språk som visar att jag och professorn är minsann av samma skrot och korn!
Då måste väl misstankarna om att jag ligger på soffan och röker samtidigt som jag slänger till sonen en påse godis som middag skingras?

Professorn kommer in, mumlar någonting som jag antar är en hälsningsfras.
Det blänker till i hans glasögon från den starka belysningen och hela hans kroppsspråk visar att barn inte är hans likör precis.
Därför vänder han sig till mig och över sonens huvud blir hans första fråga -han letar i sin journal efter sonens namn- om sonens ev. kräkreflexer vid munhygienisk vård.

Då min son har ett tal vänder jag mig i min tur till sonen och frågar om han tycker det är jobbigt att borsta tänderna.
Här gör jag två fel.
Jag frågar sonen -som f.ö aldrig har haft några problem med att borsta tänderna. Tvärtom!- precis som om jag själv inte har någon som helst insikt i det här..

För det andra så skulle jag ha låtit bli att fråga en pratsam 5-åring om kräks.
Får då kommer dom osökt in på övriga funktioner som kiss och bajs och jättemycket kräks minsann!

Jag avbryter honom i hans målande beskrivning av dessa tre kroppsfunktioner där han plötsligt hävdar att han aaaaaldrig borstar tänderna utan istället ägnar sig åt bajsätning!

Nää, säger den nu nervösa modern och ska tillrättavisa honom med orden om att han gillar ju att borsta tänderna.
Så jag säger;

-Du tycker det är borst att grotta tänderna juh!

Därmed var den språkliga förbrödning mellan mig och professorn fullständigt krackelerad!

:eek:

//Den alltid lika ordgenerösa tillika långrandiga Trygg

mumin
2008-03-28, 20:44
:rofl: :rofl: :rofl:

Mtv
2008-03-28, 21:57
Min syster är sömngångare.. Häromdagen:

Det knackade, men hundarna reagerade inte. Mamma vaknade (kl var väl 4-5) och tittade runt i huset. Ingen där. Hon gick upp igen, knackningarne fortsatte. I systerns rum fann hon att syster stod och knackade på sin garderobsdörr. När mamma kom in började hon ropa:
- Släpp in mig, släpp in mig!
- Men X, vad gör du?
- Så underbart fantastiskt att du dök upp, då kan du ju släppa in mig!
- Nej men X, det är natt, du ska inte in. Gå och lägg dig.
- Åh, vilken trevlig idé. Jag ska genast göra som du ber! *syster lägger sig i sängen, men mamma somna r naturligtvis inte om*

Jag kommenterar Let's dance till mina o-häst-kompisar: "hennes gångarter är markbundna, och hon är är svår att samla med de där lång benen".

Jag pratar med en unge, runt 7-8 år gammal, i ungens mors närvaro: "men hästens sperma blir slöare på sommaren, du vet". Märker sedan vad jag sagt, och säger "ja, det blir varmt och då blir hästarna trötta:idea:" i ett försök att stryka över det jag sa i hoppp om att ungen inte vet vad sperma är. Stämningen blir lite... spänd:o.

Jillybean
2008-03-30, 11:45
Vi har en kvinnlig bekant som har jättebazookas. Tyvärr så heter hon Bobbi Jo och jag har tappat räkningen på hur många gånger maken kallat henne Booby Jo.... :devil: :rofl:

persson
2008-03-30, 15:42

tack för söndagens skratt Trygg

MMpersson

Jillybean
2008-03-30, 18:20
Någon mer än jag som minns Arne Weisnes kanonfadäs när han skulle introducera Kalle Anka en julafton och säger att "Nu är det återigen dags att träffa våra gamla vänner Piff, Puff och Paff"? :rofl: :rofl: :rofl:

För er yngre, Paff var en sexblaska som fanns på 80-talet. :D

Linda8142
2008-04-08, 22:34

*glömintedenhärtråden*

majabergman
2008-04-13, 21:50
Min kompis svarade när det ringde; Hej det är telefonen. :D

Telenna
2008-04-13, 22:01
Min kompis svarade när det ringde; Hej det är telefonen. :D

Det påminner mig om när jag var liten och jag o mapa satt och åt middag när telefonen ringde, jag hoppade upp från stolen, sprang till telefonen och svarade: "Jag tar det". :D

j_m_b
2008-04-13, 22:57
Min man sitter i data rummet och jag sitter i vardag rummet och tittar på tv.Min mans mobil telefon ringer(Den ligger på vardag rums bordet).Min man ropar till mig att jag ska svara.Jag(jätte inne i en film)
tar upp telefon och svarar JA,DET ÄR MICKE!I andra änden på telefon hör jag;ÄR DU FULL ELLER?

Miss QT
2008-04-13, 23:42
Lyckades lägga upp det väldig bra en dag... En killkompis ringde och ville hitta på nått. Klart vi kan sa jag men jag måste bara duscha av mig först så kom upp och vänta så länge. Till saken hör att jag nästan alltid badar. Tar en snabb-dusch och kommer ut igen och kläcker ur mig:

- Vad skönt det var att duscha det gör jag nästan aldrig..... :o

Sen är jag expert på att glömma ord. Stod en dag i stallet och pratar om frukter och vänder mig till en kompis:

- Du, vad heter sådana druvor, sånna man gör vin av??

Inte ens då klickar det.....:crazy:

sussiqt
2008-04-14, 03:13
Oj oj oj....jag tror jag döööööör. Tur jag sitter ensam på jobbet :rofl::rofl::rofl:

Här kommer mitt bidrag.

En jul för några år sedan kom min yngsta dotter in och ville ha "pigge muss". Be morbror hjälpa dig tyckte jag. Morbror skuttar upp ur soffan och börjar leta i huset. Efter sisådär 10-15 minuter kommer han in i köket och undrar (lite lätt frustrerad) var den där j-a Musse Pigg är som min dotter ska ha.
Jag bryter ut i ett asgarv och förklarar för den förtvivlade brodern att dottern menar julmust :rofl::rofl:

Min stallkompis har en förmåga att vända på orden t.ex.
*Ginne kan du sluta gå in i tvåan min mos blir fot= min fot blir mos
*Kolla in Ginne hans gunga rumpar när han springer=hans rumpa gungar
En katt skuttade över vägen och hon brister ut:kolla kaninen som springer där :rofl:

sussiqt
2008-04-14, 03:34
*knapplånar av mig själv*

Kom på en till kul sak. Min man skulle ringa hem våran mellersta dotter till middan och när det svarar i andra änden så säger han:
"Hej det är Ingemar, Malins mamma....." :rofl::rofl: (snabbt könsbyte??)

Nilla_
2008-04-14, 07:46
Sen är jag expert på att glömma ord. Stod en dag i stallet och pratar om frukter och vänder mig till en kompis:

- Du, vad heter sådana druvor, sånna man gör vin av??

Inte ens då klickar det.....:crazy:

Haha, det där är i klass med min farbrors kommentarer :rofl:. Han har kläckt ur sig saker som:

"De har inga barn, inte ens barnbarn."

och

"Hon dog i barnsäng, men jag vet inte om det var med första eller andra barnet."

Trygg
2008-04-14, 09:15
Jag tycker att Magnus Uggla har gjort en klassiker.

När han ska berätta att han inte kommer vara i paritet med Idol-juryn försöker han säga Khirstis namn rätt men han misslyckas vid varje försök.

Till slut utbrister han;

-Men va f-n, vilken j-a fällsägning!
-Haha, vad sa jag nu? Fällsägning..öh, jag menar fällsägning..
-Haha, jag sa fel igen...

Han fick aldrig rätsida på sin felsägning!:D

Ally McPiece
2008-04-14, 09:55
Min lillasyster fick två marsvin när hon var i 5-årsåldern. Vi frågade vad de skulle heta. Lillasyster hade inte tänkt på det och skulle snabbt försöka komma på två passande namn. I familjen känner vi en man som heter Micko som hon då var mycket förtjust i och jag tror att hon ville att namnen skulle likna hans namn och samtidigt likna Piff och Puff. Hon klämde i vart fall till med:

"De ska heta Pick och Pitt".

Just då tyckte vi att det var oerhört roligt och marsvinen fick dras med dessa namn länge.

Dea
2008-04-14, 12:50
Min lillasyster fick två marsvin när hon var i 5-årsåldern. Vi frågade vad de skulle heta. Lillasyster hade inte tänkt på det och skulle snabbt försöka komma på två passande namn. I familjen känner vi en man som heter Micko som hon då var mycket förtjust i och jag tror att hon ville att namnen skulle likna hans namn och samtidigt likna Piff och Puff. Hon klämde i vart fall till med:

"De ska heta Pick och Pitt".

Just då tyckte vi att det var oerhört roligt och marsvinen fick dras med dessa namn länge.
:rofl: :rofl: :rofl:

Lurcher
2008-04-14, 19:26
Hemma hos oss kan saker vara "äckelmumsiga".
Gott men ändå lite äckligt..... ex. gelédessert, blodkorv mm

När man inte vet vad man ska tycka, liksom.....Ett kanon ord sóm kan användas på nästan allt! -Den killen är lite äckelmumsig...;)

micra
2008-04-15, 19:37
En katt skuttade över vägen och hon brister ut:kolla kaninen som springer där :rofl:

Apropå den där så har jag en till. Det var tre st som satt i bilen (tyvärr
var inte jag med, har bara fått det berättat efteråt). Plötsligt skriker
den ena till:
- AKTA KON!
Då kommer det en liten katt springandes över vägen. Hela vägen hem
var det katthagar och kattmat (ensilagebalar). :rofl:

movi
2008-04-15, 19:48
Det här är väl inte riktigt en felsägning,men i sammanhanget ganska kul..

Har en kompis,här och nu kallar jag henne Bettan..(vill ju inte namnge kompisen..
Vid ett tillfälle var det bråk/strul,(kommer inte riktigt ihåg) i en hage,så hon ställde sig i position från en film,Karate Kid? Ni vet tranan...Ja,lekte allmänt fånig..Man har ju sina fåniga dagar ibland:D

Vid ett tillfälle för ett par veckor sen åkte dottern och jag bil,och då stog det tranor ute på ett gärde..

Varpå dottern säger: "titta,det står Bettor ute på gärdet"

Så när vi ser tranor,då säger vi inte tranor,vi säger Bettor

eldione
2008-04-15, 20:39
*kl*

"Jag tror inte det finns något ställe där man kan simma med dalmatiner i Sverige"

Min smarta kommentar när vi pratade om delfiner. Jag sa dessutom fel flera gånger :crazy: Miljöskadad ;)

Saint
2008-04-15, 21:40
LOL

Tack för skrattet! Jag ser alltihopa framför mig mycket tydligt...

Aatos
2008-04-16, 00:59
*kl*
När jag var mycket yngre så jobbade jag med ponnyridning på Skansen. Då vet att jag när jag var trött och gått många timmar kunde jag, när jag skulle stanna hästen för att ett barn skulle hoppa upp, säga "Sitt!" (till hästen)
Och när vi skulle starta sa jag "Fot!"
(Ja, jag hade en egen hund)

Min mamma som är från Polen har haft det lite svårt med vissa ord hur dem uttalas.
En gång skulle hon köpa mossa till adventsstaken och frågade någon i affären vart det låg. Hon blev visad till badmössorna
En annan gång var vi på ett café och skulle köpa glass. Tjejen i kassan visade mamma var besticken, kopparna och glasen låg.

persson
2008-04-16, 01:10
kl

när jag var på ridlektionen för två veckor sedan så skulle jag lära mig kommandot för galopp.
läraren: säg pusspuss
jag: ska jag säga pusspuss:confused:
läraren: nä du ska låta som pusspuss (myymyy)

jag låter som pusspuss (myymyy)och det fungera hur bra som helst.

sen går min häst ner i trav och jag ska få upp henne i galopp igen och jag säger pusspuss
sen kommer jag på mig och säger till killen på hästen bredvid.

Sa jag pusspuss, visst gjorde jag det?
han såg ut som ett frågetecken och jag fortsatte,
till honom givetivs med pusspuss (myymyy)

min häst började tack och lov galoppera då.

MMpersson

Dailan Kifki
2008-04-16, 15:10
"knapplån"

Vilken underbar tråd, förlänger livet för gamla seniorer.

En till:

Ett äldre par på resa i Usa. Vid frukostbordet frågar mannen kyparen:
"Have you juice for my wife?"

Linda8142
2008-04-22, 15:36

Fillifjonkan
2008-04-23, 08:16
Jag har några släktingar som är gifta med varandra och de heter Rolf och Elvy. Jag kan dock aldrig säga deras namn ordentligt utan jag kallar dem alltid för Rolvy och Elf!:D

vdb
2008-04-23, 08:36
Hörde en stackars nyhetsuppläsare på Ekot för några år sen som SKULLE säga: Det gick inte längre att hitta......men kunde i sista sekund inte bestämma sig för om han skule säga hitta eller finna, varpå han sade -Det gick inte längre att fitta...hinna....fitt...HITTA os osv. Jag skrattade så jag ramlade av stolen, den finns fortfarande på SR´s hemsida för den som vill lyssna!

mandaaa_
2008-04-23, 10:32
*kl*

Ett ord som f.ö är helt omöjligt att uttala är myskoxe.
Myksoske??

Jag har alltid sagt mys oxe och märkte först nu att det är ett k med i ordet :confused:

Terja
2008-04-23, 15:23
kl

när jag var på ridlektionen för två veckor sedan så skulle jag lära mig kommandot för galopp.
läraren: säg pusspuss
jag: ska jag säga pusspuss:confused:
läraren: nä du ska låta som pusspuss (myymyy)

jag låter som pusspuss (myymyy)och det fungera hur bra som helst.

sen går min häst ner i trav och jag ska få upp henne i galopp igen och jag säger pusspuss
sen kommer jag på mig och säger till killen på hästen bredvid.

MMpersson

Fattar inget av detta...

Linda8142
2008-04-23, 22:06
Fattar inget av detta...

:idea: Jag tror hon plutade med munnen å sa "myymyy" till hästen men killen visste inte vad hon menade...trodde kanske att hon flirtade med honom. :p

persson
2008-04-24, 13:12
tack för hjälpen:bow: är dålig att skriva förklaringar , hur skriver man egentligen pusspuss som det låter?:confused:

MMpersson

Linda8142
2008-04-25, 22:05
tack för hjälpen:bow: är dålig att skriva förklaringar , hur skriver man egentligen pusspuss som det låter?:confused:

MMpersson

Äh, det va så lite så...:laugh: fast jag fick tänka ett tag innan jag kom på hur jag skulle förklara det. :D

Jadu...det kanske vore nåt för Svenska Akademin!? :idea:

lulski
2008-04-26, 21:57
Hörde en stackars nyhetsuppläsare på Ekot för några år sen som SKULLE säga: Det gick inte längre att hitta......men kunde i sista sekund inte bestämma sig för om han skule säga hitta eller finna, varpå han sade -Det gick inte längre att fitta...hinna....fitt...HITTA os osv. Jag skrattade så jag ramlade av stolen, den finns fortfarande på SR´s hemsida för den som vill lyssna!

:rofl::rofl:
Jag har hört den tidigare. Den är för rolig!

glee
2008-04-26, 22:32
KL

Igår på jobbet (sitter i kassan i mataffär) skulle jag fråga en kund "kvitto?" men jag råkade säga "kaffe?" :D

Linda8142
2008-04-28, 21:29

dalslina
2008-05-01, 05:08
jag va med om en klumpig felsägning, som aldrig vill raderas ur huvudet. jag är mycket känd för att vara fröken "virrhjärna". bara virrar omkring med alla mina tusen projekt, som knappt blir nåt av,,:laugh: när jag va betydligt yngre, så hade jag flera kompisar hemma. både kill och tjejkompisar,,,, vi skulle grilla ute och de började skoja lite med mig om hur jag kunde "vispa" omkring som ett yrväder och nästan välta grill, och drämma till de andra i huvudet av misstag med grillspadar,,,,:crazy: jag ville då försöka försvara mig och skulle givetvis säga att " jamen jag vet ju att jag e väldigt virrig", men ur min tankspridda hjärna kom i stället " att jag vet ju att jag är väldigt villig" :o de andra höll på att vika sig av skratt,, och naturligtvis fick de ännu mer bekräftelse på min virrighet. ha ha ha :D
och självklart har ju min lilla felsägning satt sig på killarnas hjärnor............:crazy:

dalslina
2008-05-01, 05:24
måste bara göra ett tillägg om min minst lika förvirrade son, som kan säga de mest klumpigaste och roliga saker som finns. han är oxå ständig optimist och helt cool. tycker väl inte att det är så viktigt vad ord egentligen betyder, utan han hoppas väl bara att folk förstår vad han menar. ibland när jag brukar säga till honom att " så där tycker jag inte att man uttalar sig" (kan vara något svärande, eller kränkande han sagt) så brukar han alltid säga att " jamen morsan,, vi bor väl i ett kommunalt land!" :rofl: vad han egentligen menar e att vi bor i ett land där man har yttrande frihet och ett demokratiskt land..........

Soppan
2008-05-01, 12:18
hur skriver man egentligen pusspuss som det låter?:confused:

Man skriver "mwoah mwoah" har i (o i Amerikat) iaf. Tank kindpuss liksom ;)

Jag har inte en felsagning men en feltextning pa lager, skulle messa en kompis att denne var "you're welcome if you change your mind" (vi skulle traffas nagra stycken efter jobbet) men jag skrev istallet "you're welcome if you change your name"

FeatherCloud
2008-05-01, 14:55
*kl*

vaknade imorse efter en valborgsfest och skulle som vanligt (rolig som jag är) ta kort på min nyvakna kompis i sängen bredvid. då hon inte vill vara med på kort håller hon handen framför ansiktet så att hon inte syns, varpå jag utbrister:

"det blir ju inga roliga kort när du har ansiktet framför huvudet!!"

_Yggdrasil_
2008-05-01, 15:15
*knapp*

Bara så ni vet "All O är Gost"

micra
2008-05-01, 20:24
"you're welcome if you change your name"

Hahaha den där fick mig att garva högt! :D

Fian
2008-05-01, 21:04
"det blir ju inga roliga kort när du har ansiktet framför huvudet!!"

Hahahahahaha :rofl:

Soppan
2008-05-02, 12:27
Hahaha den där fick mig att garva högt! :D

haha, ja precis, du har sa fult namn sa du far inte hanga med oss :rofl:

Linda8142
2008-05-04, 22:16
putt-putt :angel:

liten_virrig
2008-05-11, 09:56
puttar upp med denna:

jag skulle skriva, efter att ha promenerat med katten i kjol o t.shirt o svettats :angel: (alltså, jag hade kjol, inte katten) till pappsen som sitter i hälsingland...han hade tjocktröja på sig o jag skulle då skriva:

- hur kan du ha så mycket kläder på dig?!
men istället blev det...
- hur kan du ha så mycket kjol på dig?!

:rofl::rofl::rofl: pappsen trodde jag fått solsting :o

Trygg
2008-05-11, 23:41
Nu kom jag och tänka på pappas dåvarande tantvän!

Hon var inte den vassaste kniven i lådan.
Faktum var att hennes egg inte ens skar igenom smält smör ibland.

Min far hade på den tiden en ensamhetsfobi som uppvägdes av detta.

Tantvännen hade druckit vin.
Tantvännen ville flytta ihop med pappa.

Pappa bodde i en annan del av staden än hon och kanske skulle hennes rädsla väcka hans empati och hans manliga beskyddarinstinkt så till den milda grad att en flyttbil skulle beställas omgående?
Vi runt födelsedagsbordet fick i a f en målande beskrivning av hur hennes arma liv i stadsdelen Gamlestaden såg ut.

Avskjutna huvuden var det enda som rullade utmed fotbollsplanerna. Droger likt drivis längst med kullerstensgatorna. Haschångorna som en ständig dimma över takåsar och SKF. Kravallpoliser som eskorterade invånarna till och från spårvagnen.
Innan deras intåg var det en fin, lugn och städad stadsdel.
Ja, bortsett från Alf Robertsson då!
Men nu darrade alla av skräck om de såg en av deras medlemmar.

Tantvännen, rörd till tårar av rödvin och sin egna levnadsskildring tog för givet att vi visste vem -eller vilka- det var som låg bakom denna enorma studie av kriminalitet i Gamlestaden.

När vi inte mäktade med allt detta elände längre så skrek vi i korus åt tantvännen att nu fick hon minsann berätta vilka det är som håller på att förvandla Gamlestaden till Bronx!!

Då tittade hon med förvåning i blick upp ifrån vinglaset.

-Det schtår ju i tidningarna varje dag! Schkottlossningar, rån och annan schit!
Tittar ni inte på Tv?

-Barbados har ju sitt huvudsäte i Gamlestaden nu för tiden!!:eek:

http://i13.photobucket.com/albums/a268/Trygg_/barbados.jpg

Det var givetvis Bandidos hon syftade på!

angelo
2008-05-12, 01:05
Min mamma kommer från Finland(ca 30 år sedan), men har lite problem med språket.

Vi spelade sista ordet lr vad det heter, man tar ett kort med en bokstav (denna ggn K) och sedan ett annat som det står som i detta fallet "finns i kylen". och då ska man säga något på K som finns i kylen och lyckas säga sista ordet innan klockan ringer..
Alla kommer på bra ord och sist är det mammas tur, precis innan det ringer och säger "kräddfil"!! Alla asgarvar och hon frågar seriöst hur det stavas!??

Nyligen var vi ute och gick och hörde massa fåglar, min pojkvän sa; det är nog tranor. Nej nej säger mamma det är ju svanor! (visade sig vara fiskmåsar)

Och så har vi ordet ROFFS i våran familj, jag trodde alla visste vad det var men tydligen inte! :D:grin:

Linda8142
2008-05-12, 19:19
Och så har vi ordet ROFFS i våran familj, jag trodde alla visste vad det var men tydligen inte! :D:grin:

Roffs :confused: och det betyder?

Illa
2008-05-12, 19:30
*Kl*

Åkte bil med syrrans sambo i går. Det var tunga regnmoln på himlen och jag tittar ut och säger:
- Det blir nog regn, titta där simmar en fågelmås.

Det var så klart en fiskmås som flög..

fejko
2008-05-12, 19:33
Kl

När jag gick på gymnasiet hade vi gymnastik på en annan skola och sedan hade vi världens strängaste franskalärarinna som inte tålde om någon kom försent.

En tjej i klassen, Ros-Marie, var alltid så långsam när hon skulle byta om. En dag höll hon som vanligt på att bli sist kvar och så utbrister hon: -Näe jag tror jag skiter i kalsongerna!

angelo
2008-05-12, 21:53
Korv!! :bump:
haha brorsan kom på det när vi var små och har sedan alltid sagt det! :D

Linda8142
2008-05-12, 22:47
Aha! Tack :bow: alltid kul att lära sig nåt nytt...:D

Sharpless
2008-05-12, 23:10
Ja, om det kommer fiskmåsar som simmar förbi så regnar det nog redan, eller så har man kört lite fel ;)

Linda8142
2008-05-16, 22:56
kl

Några nyheter här då? :angel:

Linda8142
2008-05-20, 00:41
Nu då? :angel::angel:

Clabbe
2008-05-20, 08:39
Kom med nåt själv då isåfall....

Linda8142
2008-05-20, 17:18
Kom med nåt själv då isåfall....

Jag har redan berättat de jag har...:grin: Har inte hört/sagt nåt nytt på sistone. ;)

Tajger
2008-05-20, 18:05
Kan väl bjuda på en liten om hur svårt det är med utrikiska ibland. Var i Florens i helgen, och en i ressällskapet beställde "whitt wine".

Alltså vitt vin. Italienska var inte att tänka på för denne herre...

Linda8142
2008-05-26, 15:51
:laugh: :bow:

Poni_Tail
2008-05-26, 18:17
Jag är den okrönta drottningen av felsägningar;) Så fort jag blir trött så går det bara utför..

Sagt(eller hojtat) i baren:
Vänta på mig, jag ska bara ta en snosa ur min prilla dus! (jag ska bara ta en prilla ur min dosa snus..)

Sagt i butiken där jag jobbar:
Tack så mycket och här får du mina 1495;- tillbaka.. (Han hade betalt den summan och skulle ha 5kr tillbaka)

"Alltså snart hackar jag ur på alla som lackar på mig.."

"Fan, det e nåt som e trasigt med felet."

"Jag e så jäkla trött på att alltid bli rättvist behandlad"

Min kompis 3 åriga dotter fick frågan om hon vill gå med ut och fika, varpå hon förorättat svarar:
Men mamma jag kan inte! Jag e faktiskt kuk! (sjuk)

Houdinie
2008-05-26, 18:23
"Fan, det e nåt som e trasigt med felet."Så känner jag också ibland! :grin:

Cambiaso
2008-05-26, 19:22
Min kompis proffsmusikern har ibland haft små uppdrag åt Försvarsmakten. I Högvakten på slottet ingår bl.a enligt uppgift kommandot "1:a pluton redo att utgå för avlösning..!" (eller nåt liknande). Min sadistiske vän brukar således roa sig genom att flera gånger påtala för det stackars yngre befäl som skall skrika detta att det inte är så lämpligt att byta plats på av och ut. Resultatet av detta tjatande blir inte helt sällan en felsägning...

Hör Ni detta på borggården, spana efter en gapskrattande trummis i bakgrunden...

Linda8142
2008-05-31, 22:09
Jag sitter just nu och chattar med H:

H : jag har varit på bibblan och hämtat passet igår...
L : hämtat pass på bibblan?!?!?!
L : :confused:
H: toka.. hämtade passet. Och sen hämtade jag passet!
H: ehm....
H: Oo
H: ja e lite trött
H: nej du får inte lägga in den i felsägningar!

:D :rofl:

Itchie
2008-05-31, 22:21
kl

Maken med kollegor var i Tyskland och en av dem beställde i baren en "Dry Martini". Åter kom bartendern med tre (drei) glas martini :D.

Låtta
2008-05-31, 22:28
Var på okq8 och skulle i all hast be om sladot på kontot. Hasplar ur mig:
"Är det något kort på denna kod?"
Han bakom disken såg förvånad ut och jag som har lite brottom,
"Men kan man få koden till detta kort, nu?"
Lite försynt säger han, kanske menar du saldo?
"Ja, det var juh det jag sa... "
kanske inte :crazy:
Där var jag ingen trevlig kund inte :eek:

Linda8142
2008-06-04, 22:37
Jag höll på att skriva fel när jag chattade på msn, skulle skriva *rynkar på näsan* men skrev *run...* :o

Upptäckte det direkt som tur var. :D

micra
2008-06-05, 14:25
Appropå såna felskrivningar så har jag en ganska dum msn-adress..
special_nalle (ja, den är tillverkad -97 så jag skyller på det). Alltför
ofta skriver man fel på n:et som sitter alldeles för nära bokstaven b..

Linda8142
2008-07-06, 01:35
Sagt av 8-åring:

-Mamma, var är den där rövgubben?

(han menade rövare)

mightyblue
2008-07-06, 03:14
Klart man har sagt mycket roligt men det är få gånger man kommer ihåg sådär på rak arm :P Men två stycken kan jag allt bidra med! :)

Första hände sisådär för många år sedan, då var det en kille somskulle (kommer inte ihåg i vilket sammanhang) säga "aborre" men då råkade det bli "AB Borre" istället, vilket var hemskt roligt just då :rofl:

För ung. en vecka sedan skulle jag, min syster och min andra syster spela Monopol och då så var den ena systern i sitt rum och höll på med något (vi andra var i rummet utanför). Jag och den andra systern hade då redan slagit om vem av oss som skulle börja, men det måste ju då den andra systern också göra. Då ropar den systern som redan är vid spelet "Skynda dig nu Nathalie, Elin och jag har sex!" Grejen var att hon inte fattade själv vad hon sa :p Lite småroligt.

Patience_ox
2008-07-06, 08:17
[QUOTE=arabia;9580255]Skulle med en av sönerna på BVC för att mägas o vätas

:rofl: precis så sa min sambo nu i veckan. och på tjejmiddagen jag hade nyss skulle vi komma på namnet på en skådespelerska: Halma Sayek :confused:

en sak till sambon brukar säga är fallMskärm ( även hans syster sa så vid nåt tillfälle....ligger kanske i släkten) och han brukar ha ett ess i kortärmen...:grin:

sambon syster sa också då sambon hoppade i plurret o sprattlade med benen - Titta va han sprattlar med bakbenen!! ( huvva...har man en 4 bent karl nu)

svärmor utbrast vid matbordet då sambo o hans pappa sitter o pratar - TUGGA INTE MED MAT I MUN!! ( prata inte med mat i mun)

Jate Volim
2008-07-06, 13:41
KL
Jag måste bara få tillägga en händelse som utspelade sig då min svärfar var i USA för att hälsa på nga släktingar. De åkte då vidare till Canada för att hälsa på ytterligare släktningar som lever som indianer i ett naturreservat där. Skogen i området var mkt tät och svärfar undrade hur i all världen de fick ut älgarna som de skjutit ur skogen. Han var helt enkelt tvungen att fråga;

How do you get the mouse out of the forest? With a helicopter? :D

Indianerna fick sig ett gott skratt.

Ytterligare en gång då vi själva fick oss ett gott skratt var för nga år sedan. Min svärfar har rest mkt och han träffade en kinesisk kvinna för nga år sedan som han nu är gift med. Första gången hon var i Sverige skulle han presentera sina barn med respektive och min pojkväns lillebror utbildar sig till kock och får då höra utav sin far;

This is my son, he's going to be a cock. :rofl:

Som vi skrattade :)

Mvh Jate Volim

kamomillo
2008-07-06, 14:03
*knapp lån*

Jag bad nyss min son att kolla
-hur kallt det är i mörkret....

Jag menade förstås -hur varmt det är i skuggan......?

* Jenny *

_FiA_
2008-07-06, 15:10
"Jag ska ta stocken till Tågholm " (Tåget till stockholm):rofl:

Luff
2008-07-06, 15:16
Berättat av engelsk kollega som besökt sitt hemland med svenska vänner som ville komplimera kocken på restaurangen.

- You have an magnificient cock.

Niklasson
2008-07-16, 06:34
EN kompis hade besök av sin irländska kille och han hade VÄLDIGT kul åt skyltar där d står inFART, utFART och så måste man väl nämna FARTKONTROLL...

emma74
2008-07-16, 11:45
kl:
Dottern (3,5 år) sa just "Mamma - jag måste stoppa in alla mina kläder i arragoben"
och igår tjatade hon väldigt om att vi skulle gå till Antääänerna... "Ja den stora och lilla antänen" jag undrade lääänge påvad det kunde vara gör antenn vi skulle titta på och varför:D

Catrool
2008-07-16, 13:42
Hahha otroligt va roligt de kan bli, har kramp i magen efter att ha läst igenom alla era felsägningar :rofl:

Bjuder på en jag med... Som liten är jag är hos min dagmamma (som kan på den tiden kallade för mimmo) och lägger en söt kommentar om en fågel, när mamma kommer och hämtar mig skall min dagmamma återberätta detta och säger...
Din dotter var så söt idag för hon sa "Titta mimmo kissen pippar" jag sa dock "titta mimmo pippin kissar" :D

Linda8142
2008-07-19, 07:08
och igår tjatade hon väldigt om att vi skulle gå till Antääänerna... "Ja den stora och lilla antänen" jag undrade lääänge påvad det kunde vara gör antenn vi skulle titta på och varför:D

:confused: :idea: Fontäääner kanske?

emma74
2008-07-19, 09:27
:confused: :idea: Fontäääner kanske?

japp!!:D ...

0therwise
2008-08-11, 04:22
"Men, du - jag har lärt mej att det heter memmelmasej... :) Gör det inte?"

"Nej, det heter "hemmahossej" alternativt "leveroststrej"...

Vet att det här kanske är en lite gammal tråd, men jag har lärt mig att det heter leverhoppahej :p

Boll
2008-08-11, 16:11
**kl**

Jag råkade säga fel på jobbet en dag.Jag skulle säga att jag tittat på en skräckfilm på tv kvällen innan och därför sovit lite dåligt.
Men istället sa jag.
-Jag tittade på en porrfilm i gårkväll, så jag har sovit lite dåligt i natt :D
Det var lite lagom pinsamt, fast jag är inte så pryd tack och lov, så det blev mest skratt.
Man kan ju fundera på vad jag hade i huvudet... :rofl:
// Anna

ika77
2008-08-11, 16:34
Vi har en engelsktalande på vårat jobb.
Hen skulle gå en promenad med en annan som jobbar där.
Väl ute på promenaden var det en sån där bil som sopar trottoaren så det flög runt en MASSA damm och annat skit.

Då säger den den anställde:
'We can go fast here, the air is full of shit here'

Den engelsktalande: :eek::rofl::rofl::rofl:

Snagget
2008-08-11, 19:07
En kompis till mej frågade en gemensam kamrat till oss hur hennes sambo mådde. Men uttryckte det så här: Hur mår "Peter-Nicklas" då?! (sambon heter Nicklas). Hon visste inte att "den" brukar kallas för det!

Själv så hade jag slitit som bara den på jobbet. På kvällen ringde min mamma och frågade hur det var...jag sa som det var att det varit mycket och att konferensen som kom skulle ha "erotisk frukt" på rummen!!! Va sa mamma...var är det?!!:o Då började jag skratta och sa: 2 kiwi och 1 banan. Jag menade ju exotisk frukt:banana:

Linda8142
2008-08-12, 22:13
Hörde talas om en som hade en dam på besök första gången....
å hon tycker att han säger å det e porr på tv ska vi se...?
å hon ... ehmm ehhh tjaa.. om du vill så......

så slår han på tv:n...

så e det Poirot

Jagodas
2008-08-13, 18:22
kul sånt här med felsägningar!
Jag jobbar på en bensinmack, och där säljer vi ju bl.a snus,
Tro att jag blev full i skratt när det kom in en gubbe som sade tvärsäkert att han skulle ha en Grov hård! ;)

Grovsnus Lös skulle han ju ha =) :D

Ganska roligt var det också när jag berättade för min manliga chef att jag hade stängt av smörgåskylen på jobbet,
-Va!! varför då?, säger han surt.
-Den tjuter ju så fort man sätter på den, svarade jag.
-Ja! vaddå! det gör väl du med!
svarade han som alltid ska ha svar på tal :rofl:

babyfoal
2008-08-13, 18:39
Oh, jag har också en sån där grej som till en början var ett skämt men som tyvärr fastnade. Så jag vågar inte säga Missuppfatta eftersom det blir Massuppfitta.

hahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahaha :rofl:

fakeblonde
2008-08-13, 19:02
Ganska roligt var det också när jag berättade för min manliga chef att jag hade stängt av smörgåskylen på jobbet,
-Va!! varför då?, säger han surt.
-Den tjuter ju så fort man sätter på den, svarade jag.
-Ja! vaddå! det gör väl du med!
svarade han som alltid ska ha svar på tal :rofl:

Inte ett särskilt roligt skämt. :crazy:

Jagodas
2008-08-13, 19:14
haha, jag är inte så känslig av mig =) jag tyckte det var lite roligt! han bad om ursäkt efteråt, o konstaterade att det inte lät så bra, det slank ju mest bara ur honom :p

macan
2008-08-14, 17:51
Nacklafta brukar jag säga om jag inte tänker till ordentligt innan jag öppnar munnen

micra
2008-08-14, 19:48
Haha jag tyckte det var skitkul!

Snagget
2008-08-16, 15:19
Hahahaha....

Jag har en gammal klasskompis som jobbar på Arlanda. Hon ropade ut i högtalarna och önskade resenärerna en trevlig resning!

majja78
2008-08-16, 22:18
Syrrans 4-åriga dotter frågar alltid efter Nilsson.

Min häst heter Nelson.
Lite sött tycker jag... :D

liten_virrig
2008-08-16, 22:32

sweep
2008-08-16, 22:35
*knapplån*

Jag och mamma satt i bilen och hade tråkigt så jag körde leken "vad är det för färg på (och så nått som är vitt så man svarar vitt)"
och när jag frågat det några gånger så frågar jag "vad dricker kossan?" och eftersom jag kört den här leken med mamma förr så är hon 110% säker på att hon svarar rätt och säger MJÖLK! och är supernöjd med att hon svarar rätt..
Och vi åker en bit till och så tänker jag efter lite och säger.. "men.. dom dricker ju vatten..." Ingen av oss reagerade på att hon sa fel för hon var ju så säker på att hon svarade rätt..

Kia
2008-08-16, 23:40
Jag har skrattat så att tårarna har runnit medans jag läst den här tråden!

Ge mig katafonkatalonen (ge mig telefonkatalogen)

I en stressad situation på min förra arbetsplats har jag vrålat: Ro hit katafontelelogen :D

Min kompis son förklarade att hans mamma har gjort slangor i håret (slingor menade han).

- Man får ju inte köra in på omsidan = Man får ju inte köra om på insidan.

- Nu ska jag njuta av godets liva = Nu ska jag njuta av livets goda.

- Hurravo! (Kombination av Hurra & Bravo!)

Kia
2008-08-16, 23:56
Kom på en sak till, gällande namn på folk som alltid blir fel:

När jag var liten umgicks mina föräldrar med ett par som hette Marianne & Per-Arne. Jag fick aldrig till det där. Paret hette i min värld: Perianne & Mer-Arne

Kia
2008-08-17, 00:37
Jag har försökt förklara vägen till Schenker terminalen genom att att säga att den ligger brevid VINprovningen i BILsta... flera gånger under samma samtal. Ska naturligtvis vara BILprovningen i VINsta.. men han trodde nog jag hade varit på vinprovning.. :D

På tal om transportbolag.
Jag jobbar på DSV & har svarat i telefonen:
-DHL, Kia
(stam)Kunden var tyst i någon sekund, innan han frågade om jag hade bytt jobb :rofl: Det var ju tur i oturen att det var en stamkund.

Gisburne
2008-10-01, 11:12

När jag var liten umgicks mina föräldrar med ett par som hette Marianne & Per-Arne. Jag fick aldrig till det där. Paret hette i min värld: Perianne & Mer-Arne
Det där problemet har jag också ibland, särskilt på sistone. Har ju ett sto som heter Miranda och hade en hingst som hette Rival. När de gick i samma hage sa jag säkert en gång i veckan att de hette "Miral och Rimanda" när någon frågade, eller om jag skulle be någon fodra dem åt mig. :o

moiran
2008-10-01, 14:04
http://www.youtube.com/watch?v=dvARXtL-iQA Mardrömmen som nyhetsuppläsare?

Gisburne
2008-10-01, 15:02
Alltså, antingen så har någon fuckat upp hennes text, eller så har hon problem med att läsa och prata samtidigt. :rofl: Det hörs ju extremt tydligt att hon läser innantill och stakar sig på stavningen.

Priceless...

Lady_Morgaine
2008-10-01, 15:03
*kl*

Inte en felsägning, men rätt kul.

Min lillasyster hade precis lärt sig att berätta roliga historier och hade en som hon körde om och om igen för alla hon såg, men en dag vart det konstigt;

-Mamma....
-Ja....
-Vad är det för likhet på en mås och en motorcykel?
-Vet inte....
-ÖÖÖÖRN ÖRN ÖRN :D :D !
-Va? Vaddå mås och motorcykel? menar du inte en örn och en motorcykel?
-Tja.. nån fågel var det i alla fall!
Svarade hon glatt och skuttade vidare :D

kimmis87
2008-10-01, 20:32
jag har garvat mkt till denna tråd :bow:

Dea
2008-10-02, 15:30
:love: va gulligt!!! :p

ullstrumpa
2008-10-06, 23:59
Jag reggade mig "precis" och började läsa här. Blev fast en timme ju och har skrattat så jag inte fick luft.

Ett ord som jag aldrig lyckas med är köld-skjörteln... jag har problem med den och kan inte uttala den heller...

(=sköldkörteln)

ullstrumpa
2008-10-07, 03:27
Inte ett fel alls utan bara en felläsning här på forumet...

"Vilket hö äter får?"

o jag fick lixom bara en slags iiiiiih-känsla innan jag insåg att det finns inte ett speciellt sorts hö som äter upp stackars får......

Aliide
2008-10-07, 13:39

Mirraya
2008-10-07, 14:21
*kl*

Lyssnade just på radion och hör tydligt hur de sjunger "Sexual erektion.."
i refrengen hela tiden och undrar vad det annars skulle vara för en erektion??

Så kollade jag upp vad låten heter, "Sexual eruption" (med Snoop dogg/Robyn).

micra
2008-10-08, 16:36
Inte ett fel alls utan bara en felläsning här på forumet...

"Vilket hö äter får?"

o jag fick lixom bara en slags iiiiiih-känsla innan jag insåg att det finns inte ett speciellt sorts hö som äter upp stackars får......

Hahah sånt där är skitkul, finns ju massor av såna där roliga citat där man vänt
lite konstigt på orden i meningen. Och särskrivningar, också hur kul som helst! :)

zbrka
2008-10-08, 16:47
den där fick mig att må lite dåligt! stackarn kom ju aldrig ur det!

moiran
2008-10-08, 17:19
Jodå, i så småningom, men det tog verkligen ett bra tag...

Fullblodsgiraffen
2008-10-08, 18:39
En kompis son har lite problem med att säga s. En kväll kom han in i köket med sin pyjamas nerstoppad i en påse och säger stolt:

"Jag har min pyjama i HÄCKEN!"

zbrka
2008-10-08, 19:59
mja, hon fick väl sitt namn rätt där på slutet :p

här är en av mina favoritfelsägningar:falukorv (http://www.youtube.com/watch?v=BEGFhXA5EAE&feature=related) :rofl:

Tambourine
2008-10-24, 04:50
Jösses, lever den här tråden fortfarande!

Då får jag väl bidra med två till som dykt upp rätt nyligen.

Under ett och samma samtal så lyckades både jag och min vän Sofie med en varsin fin felsägning. Vi hade ett ganska livat samtal och var båda upprymda och glada och pratade av bara farten.

Sofie: Och där stod jag kvar i regnet utan nyckel, det var ju inte särsiellt kul!!

(Sofie hittar på ett eget ord, en ihopslagning av särskilt och speciellt :D)

Och så min då:

Sofie: Har du krossade tomater och sånt? Då kan vi ju göra pasta och pastasås.
Tambourine: Jaa med massa persilika i!!

Kunde visst inte bestämma mig för om jag ville säga persilja eller basilika. :D

liten_virrig
2008-10-24, 07:47
inte felsägning, men felläsning:
en så kallade syndikalisten Georges Sorels revolutionära teorier med en stark tro på våldet, k

jag fick det till STORK! (med stork på våldet?) :confused::confused::confused::o:angel::D

Månsane
2008-10-24, 09:50
Jag och min kompis var och handlade lunch på en pizzeria,

Pizzabagaren tyckte visst min kompis va snygg och sa uppskattande;

-vilka fina hängöron du har!:rofl::rofl:

(hon hade tjusiga örhängen)

(jaaa... du vet Tony, han har lite problem med språket)

Månsane
2008-10-24, 09:53
Ja, fler språkförbistringar.

Pappa och hans finska kompis hade varit ute på en rätt lång cykeltur med min lillebror,
På morgonen frågar han min lillebror;

Nå, Jonni. Har du nån reningsvärk i pena?

Lillebror såg ett som ett levande frågetecken:p

liten_virrig
2008-10-24, 12:03
Jag och min kompis var och handlade lunch på en pizzeria,

Pizzabagaren tyckte visst min kompis va snygg och sa uppskattande;

-vilka fina hängöron du har!:rofl::rofl:

(hon hade tjusiga örhängen)

(jaaa... du vet Tony, han har lite problem med språket)

:rofl::rofl::rofl::rofl:

FannyN
2008-10-24, 12:14
Min kollega säger till en arg förälder som inte tycker att utredningen ang hennes barn stämmer...
- Jag återkommer till dig när jag har fått mera hår på benen.

liten_virrig
2008-10-24, 12:17
Hahaha! :D

valentino-95
2008-10-24, 12:17
Här om kvällen när min dotter på snart 7 år låg i sängen så ropade hon till mig: MAMMAAAAAA täcket har knullat sig.... :o

Hmmm skulle nog ha sagt mamma täcket har knölat sig ;)

JoJimbo
2008-10-24, 12:59
Min kollega säger till en arg förälder som inte tycker att utredningen ang hennes barn stämmer...
- Jag återkommer till dig när jag har fått mera hår på benen.

På tal om ordspråk som har med benen att göra fick pojkvännen till det för ett tag sen.

Pojkvännen:
- Jag ska få följa med pappa och jaga älg när jag fått lite mer kött runt benen.
*Blir tyst, tänker efter och inser att han sagt fel*
- Nej, kött under fötterna menar jag ju!

Han är blond :p

Sputnik
2008-10-24, 13:02
MIn lilla syrra svarade i telefonen hotellet hon arbetade på, istället för Scandic Hotel Upsala Nord sa hon Scandic Hotell Upsala Nörd.
Hon höll på dö, men som tur var var personen på andra sidan inte svensk och talade bara engelska men huh vad pinsamt

et_flickan
2008-11-11, 19:35
Bussa en krassh

sa jag till en kompis för några veckor sedan. Skulle naturligtvis vara krascha en buss :angel: