Jag har aldrig tävlat förut. Måste jag börja tävla ponny och debutera mig upp på storhäst? Eller kan jag börja tävla storhäst direkt? :confused:
Måste hästen besiktas inför VARJE tävling? Vars finns vetremären? :confused:
Baron Linge
2007-12-09, 20:00
Du kan börja på stor häst. Veterinärbesiktning finns bara på regional tävling och uppåt. Det vanligaste är at man börjar på klubbtävling eller lokal tävling, då behövs ingen veterinärbesiktning. Var veterinären finns beror på tävlingsplatsen. Det brukar vara skyltar som visar var det är.
break_a_leg
2007-12-09, 20:27
Det är ingen veterinärbesiktning i dressyr.
tack så mkt! Nu känns de bättre =)
kimmis87
2007-12-11, 13:03
Du kan börja på stor häst. Veterinärbesiktning finns bara på regional tävling och uppåt. Det vanligaste är at man börjar på klubbtävling eller lokal tävling, då behövs ingen veterinärbesiktning. Var veterinären finns beror på tävlingsplatsen. Det brukar vara skyltar som visar var det är.
i distans är det redan från lätt klass, även på clear rounder!
Baron Linge
2007-12-11, 17:01
OK - angående veterinärbesiktning så utgick jag från att det var hopptävling hon frågade efter, men det behöver det förstås inte vara! Men nu så är väl allt intäckt då, förutom islandshästtävlingar, men såna vet jag inget om ;)
Det är ingen veterinärbesiktning i dressyr.
:angel:Bland 4-åringarna fanns flera goda dressyrhästar men nämndens jobb är att ... 3-åringarna påbörjade sitt prov med veterinärbesiktning och exteriörbedömning. ...
www.tidningenridsport.se/debate.asp?forumid=1&
http://www.ridsport.se/2004/osaten41.htm ;)
break_a_leg
2007-12-11, 17:51
Ja, fast jag tror inte att TS är på den nivån....;)
OK - angående veterinärbesiktning så utgick jag från att det var hopptävling hon frågade efter, men det behöver det förstås inte vara! Men nu så är väl allt intäckt då, förutom islandshästtävlingar, men såna vet jag inget om ;)
joo de är hoppning, glömmde bara tillägga det :o:)
Ja, fast jag tror inte att TS är på den nivån....
Det tro inte jag heller, men svaret du gav, var ju fel;)