Visa fullständig version : Vilka klubbar?

Panikie
2007-12-11, 15:57
Vilken klubb tävlar just du för? Är du medlem i flera klubbar? Varför valde du att vara medlem i just den/dom klubbarna, och tävla för just den? :)

brosen
2007-12-11, 16:46
Vilken klubb tävlar just du för? Är du medlem i flera klubbar? Varför valde du att vara medlem i just den/dom klubbarna, och tävla för just den? :)

Jag rider på Tundalids ridklubb..
Ska börja tävla till våren så ska tävla för dom då.. =)
Nej jag är inte medlem i flera klubbar.
Jag valde att vara medlem för att alla där är så SNÄLLA, och omänktsamma..
Nästan alla iaf..
Och med endast ca 250 medlemmar så blir den grymt mysiig =)
Kommer nog tävla för den för att jag vet att man får hjälp på tävlingarna..om man har egen häst eller klubbens..ridinstruktören följer gärna med på ''mina'' tävlingar:).. =)=)

break_a_leg
2007-12-11, 18:04
*kl*
Vill inte veta av något "skitsnack" om någon klubb, då ryker tråden med detsamma!

/B_A_L, moderator

Panikie
2007-12-11, 22:37
*kl*
Vill inte veta av något "skitsnack" om någon klubb, då ryker tråden med detsamma!

/B_A_L, moderator

Jag ser hittils bara "trevliga" frågor.. så varför skulle någon börja snacka skit!!!

break_a_leg
2007-12-11, 22:43
Därför att användare gärna talar om hur bra den nya klubben är jämfört med den gamla;)

Vi är själva medlemmar i flera klubbar för att få tillgång till programridningar/klubbtävlingar. Vilken klubb vi väljer att tävla för får vi se i början av 2008, det beror lite på...

_Mella_
2007-12-12, 15:18
Jag är medlem i Västerviksortens Ryttarförening:)
Är nästan aldrig där, förutom när det är tävlingar.
Jag tränar inte där, jag bara tävlar för dom.
Klubben har ca 550 medlemmar, varav ca 300 rider lektion.

www.vorf.dk

MissOnly
2007-12-12, 22:35
Jag tävlar för Ridklubben Udden, men är även medlem i vissa andra klubbar häromkring för att kunan vara med på klubbtävlingar och dyl :)

kladdkakor
2007-12-13, 16:38
Stenungsunds Ridklubb fosho. :bow:
Hemmaklubben ju, det var här jag började rida å allt. Så då känns det ju självklart. :D

Thinkle
2007-12-13, 16:43
Jag tävlar för gagnefsridklubb

är där jag började rida och närmaste klubben finns inte så jätte många att välja på innom rimliga avstånd.
och sen är det en riktigt bra klubb :)
dock tävlar jag inte så mycket men hoppas att det blir mer 08 och då tävlar jag lektionsponny ;)

Panikie
2007-12-13, 17:13
jag kan juh också själv svara:

tävlar för Flyinge Hästsport Klubb, och är medlem i Flensbyggdens Ryttarförening och Bollerups Rid och Körklubb. :)

Lea
2007-12-16, 20:00
Vilken klubb tävlar just du för? Gladö Ridsällskap
Är du medlem i flera klubbar? Nej
Varför valde du att vara medlem i just den klubben, och tävla för just den? Tja, jag har ju ridit där ett tag nu så det var naturligt.

CRJ73
2007-12-16, 20:02
Tävlar och är medlem i Fornboda,trivs superbra!:)

Filippa99
2007-12-17, 11:35
Är medlem i Ekenryttarna och Åby ridklubb.

Tävlar för Eken eftersom att jag har ridit där på ridskola och varit medlem där i 10 år.

Är medlem i Åby eftersom att vi fick gratis medlemskap pga skolan.

Fhanny
2007-12-17, 12:06
Skogslotten såklart :angel: Är bara med i den då jag tycker det räker för det finns så stort utbud och tillgångar så jag behöver inte bli medlem någon annanstans för jag har allt jag behöver.

EnPerson
2007-12-18, 15:16
*kl*

Jag tävlar för Österlens Ryttarförening. Är bara medlem i den. Varför det blev där, ja, började träna där när jag började rida ordentligt så har blvit kvar där.

Men är lite inne på att rida för jumpclub sen när man kan börja tävla för dom. Men rider nog för Österlens RF nästa år iaf.

Lord_Calvert
2007-12-18, 17:59
Jag tävlar för Eriksmåla Ridklubb! Och det är den enda klubben jag är medlem i... just nu iaf:p
Har alltid varit medlem i ERK och kommer troligtvis alltid att vara om jag bor kvar här.. Kommer oxå alltid tävla för dom!
Min kära klubb:love::p

aprilia
2007-12-19, 10:00
jag ska bli medlem i Knivstaortens Ryttarklubb (Kork) samt Ridklubben 4 Ben. tävla ska jag nog göra för Kork, men jag får se hur det blir. :)

vill bli medlem i dessa klubbar eftersom dom ligger nära mig o jag vill vara med i klubbaktiviteterna! :D

Elin-ERK
2007-12-20, 18:26
Jag rider på Enköpings Ridklubb:banana: Vi är ca 1000 medlemmar:)

Nästa år kommer vi att ha SM i hoppning:bump: Jag mår SÅ bra på denna underbara ridskola:)

Kram på alla underbara människor som finns där:)

Chappe_
2007-12-22, 19:02
Vilken klubb tävlar just du för? Föreningen Linde Ridskola
Är du medlem i flera klubbar? Nej
Varför valde du att vara medlem i just den klubben, och tävla för just den? För att jag var medlem där när jag skulle lösa licens och då blev det bara så:p Men jag tycker det är en bra klubb där alla är välkommna

Emsan
2007-12-23, 22:48
Vilken klubb tävlar just du för? Fredshögs RS
Är du medlem i flera klubbar? JA
Varför valde du att vara medlem i just den/dom klubbarna, och tävla för just den? Bra tränings möjligheter

Dock har jag ju flyttat upp till Stockholm nu så jag får se om jag byttar klubb.

Blackee
2007-12-24, 22:30
Vilken klubb tävlar just du för?Stora Wäsby fältrittklubb
Är du medlem i flera klubbar? Ja, på veda men endast för en tävlings skull :p
Varför valde du att vara medlem i just den/dom klubbarna, och tävla för just den? Jag har tränat där enda sedan jag köpte pollen och tränaren där har hjälpt mig o pollen enormt så det kändes självklart!
Dessutom ligger swfrk nära + väldigt bra träningsmöjligheter + snälla, trevliga och hjälpsamma människor + mkt aktiviteter både med och utan häst + god sammanhållning mm mm mm :banana:

phelle91
2007-12-27, 19:16
jag är medlem i enköpings ridklubb men ska börja tävla för Jumpclub till våren :)

Mazarinen
2007-12-27, 20:38
jag ska bli medlem i Knivstaortens Ryttarklubb (Kork)

välkommen isåfall :D

Vilken klubb tävlar just du för? Knivstaortens ryttarklubb "KORK"
Är du medlem i flera klubbar? Nej, funderar dock på att byta till en annan klubb. kork har otroligt duktiga dressyrryttare, många som rider med i SM osv. men jag är ju en liten hopperyttare.
Varför valde du att vara medlem i just den/dom klubbarna, och tävla för just den? Många i stallet är med i KORK, och när jag skulle börja tävla så var det ganska självklart att jag skulle börja där, eftersom vi kände flera där.

Yvvi
2007-12-27, 23:12

Jag är medlem i Värnamobygdens ryttarförening, ca 500 medlemmart , tror ja:angel:..
Dessutom är jag med i Fryele stallklubb ca 25 medlemmar:rofl: varav minst hälften är föreldrar!!:D

Jag tävlar för värnamo eftersom det är en bra klubb i tävlingssyfte, dessytom har vi bra tränare, lag, o sveriges finsste Gräsbana:angel:!

FSK är jag medlem i eftersom jag är ridlärare där o sitter i styrelsen...

vicky417
2007-12-28, 14:04
Vilken klubb tävlar just du för? skedala ridklubb Srk
Är du medlem i flera klubbar? var medlem i HFK (halmstad fältrittklubb och Eksätra ryttarsälskap som jag red lag för.
Jag rider för Srk för att det är en lite klubb utan konkurrens. Ligger precis gämte stallet så jag nyttjar alnäghgningen varje dag och mamma är med i styrelsen.

elin_stynsbergsgard
2007-12-28, 14:24

Jag tävlar för Björklinge Ryttarförening.
Nej, det har aldrig blivit av att jag är medlem i flera klubbar än Björklinge.
För att min mamma hade en kompis som tävlade för Björklinge och mamma skulle låna en häst av kompisen så då blev vi medlemmar där och på senare år jar jag löst licens.

My Beauty
2007-12-28, 19:06

Jag tävlar för Stålebo Ridklubb.

Nopp detta året var jag trogen imot min hemmaklubb :D

Det är hemma klubben och det känns som "min" klubb. Står i området som klubben grundades i och sitter även i styrelsen + att vi är ett gott gäng av tävlingsfolk och skogsmullar. Stålebo är mera 'n ponny klubb och det första stor häst laget kom till i år 2007 och vill vara med och utveckla så vi får flera tävlingsryttare på storhäst. :D

Emmae__
2007-12-28, 22:22
Vilken klubb tävlar just du för? Billdals Ridklubb
Är du medlem i flera klubbar? Ja
Varför valde du tävla för just den klubben? Tränar där och det är en väldigt bra klubb

Halvblod_Rider
2007-12-28, 23:33
Jag är medlem i Österhaninge Ridsällskap, och ska även bli medlem i Elvskogens Ryttarförening och tävla för dem istället.
ÖRS är inte så mycket av en tävlingsklubb, så därför kommer jag vara medlem i två klubbar efter årskiftet:)

TeamLundVer
2007-12-29, 22:44
två frågor..

vad i hela världen betyde *kl* ?? (har jag missat ngt eller? plötsligt står det så i var och varannan tråd :confused:

vad är jump club

MissOnly
2007-12-29, 22:45
kl eller knapplån är när man inte svarar till någon speciell person, utan man trycker på närmsta "svarsknapp".

TeamLundVer
2007-12-29, 23:37
tackar för upplysningen, nu klarnade det hela en smula :bow:

Tender
2007-12-30, 01:56
jag är medlemm i 3klubbar,
Timrå Hästsportförening
Västernorrlands körsällskap
Westernryttarna i nedre norrlad.

jag tävlade för timrå förr när jag tävlade i hoppning och dressyr, nu tävlat jag bara klubb.
i Körklubben tävlar jag klubb i precisionskörning.
och Westernklubben i western.

vill man vara allround så kostar det.

Norrgard
2007-12-31, 19:42
Jag tävlar för Västkustryttarna! Jag valde att gå med i Västkustryttarna för att dom pratar svenska;)

SandraW
2008-01-01, 20:14
KL

Jag tävlar för Årsta Runstens Sportryttare men är även medlem i Tyresö Ryttarförening för att kunna vara med på klubbtävlingar och liknande.
Trivs bra i klubben men har haft små funderingar på att byta pga grenbyte, men vi får se hur det blir med det, 2008 tävlar jag fortfarande för ÅRS iaf.

KillerQueen
2008-01-02, 14:27
*kl*

Ska i år rida för Smedtorps RS.

Ska även lösa medlemskap i Östra Sörmlands LR.

Cheeky_nicke
2008-01-05, 17:44
Jag tävlar för Ridklubben Udden, men är även medlem i vissa andra klubbar häromkring för att kunan vara med på klubbtävlingar och dyl :)

Ridklubben udden :D Jag tävlar för Långasjö hästsportklubb! :love:

Cheeky_nicke
2008-01-05, 17:45
Jag tävlar för Eriksmåla Ridklubb! Och det är den enda klubben jag är medlem i... just nu iaf:p
Har alltid varit medlem i ERK och kommer troligtvis alltid att vara om jag bor kvar här.. Kommer oxå alltid tävla för dom!
Min kära klubb:love::p

Där är ju jag medlem också :D Är de du Matilda? /Ronja

moonlightmoln
2008-01-05, 18:22
jag tävlar för theleborgsRS jsg hsr även en egen häst som heter moonlight ska ändå tävla i ridskolekuppen. även vara med i ponnia cup hoppas jag träffa någon av er där!!:banana:

roadkilled
2008-01-05, 18:30
*kl*

Rider för Salaortens Ryttarförening (SORF) Ridit på ridskola där i typ 9 år (slutade 2005) men fortfarande medlem:banana:

Funderar på att gå med i Heby RF också.

Cheeky_nicke
2008-01-05, 22:34
jag tävlar för theleborgsRS jsg hsr även en egen häst som heter moonlight ska ändå tävla i ridskolekuppen. även vara med i ponnia cup hoppas jag träffa någon av er där!!:banana:

Vi kommer Träffas :D Hah

Mariiee
2008-03-04, 18:50
Jag tävlar för Bodens Ridklubb och är inte medlem i någon annan klubb. Jag valde Boden (även fast jag bor i Luleå) därför att jag red där när jag var liten så jag har som alla mina kompisar där så det var ganska naturligt :)

janina
2008-03-09, 18:41
Jag är medlem i ridklubben 4 ben som också är den klubb jag tävlar för, trevlig gemenskap där :)

isaaak_
2008-03-10, 22:08

Dyltabruks Ryttarförening. har alltid varit det, o kommer alltid vara ;D vi har det väldigt bra helt enkelt, orkar inte rabbla upp allting just nu.. :) men en väldigt bra klubb, enligt mig! :bow:

emelie_r
2008-03-15, 03:28
Är i år bara med i Bollerups rid- o körklubb, tävlar naturligtvis även för dem då. Vart rätt naturligt eftersom jag går på Bollerup och sitter med i styrelsen.

pegi
2008-03-15, 06:56
Hela familjen är medlemmar i ÖSTERLENS RIDKLUBB och mina flickor tävlar för dem. Det är en mysig, liten klubb som tar väl hand om sina ryttare och hästar och vi har lag att vara med i i de flesta grenar och divisioner upp till ettan. Vi har inte nånsing ångrat oss att vi valde Österlens Ridklubb och har verkligen inga planer på att byta.:bump:

Jordgubbsskit
2008-03-15, 23:36
;)Vilken klubb tävlar just du för? Är du medlem i flera klubbar? Varför valde du att vara medlem i just den/dom klubbarna, och tävla för just den? :)

Jag tävlar för Malmö Ridklubb.
Är även medlem i Naffentops ridklubb (?), men de har än så länge ingen verksamhet utanför klubben.
Mr är där jag lärde mig rida, och det är den närmaste klubben. Alla barndomskompisarna tävlar även för dem, så det är väl en självklarthet för mig dårå. ;)
Naffentorp är där vi tränar, men instruktören hör hemma på Mr.

ginniemax
2008-03-16, 09:43
Hej!
Jag Rider på dkrs(Delsbo Kör & Ridsällskap) www.dkrs.se

Såg att det är fler från hälsingland här på denna tråd:):banana: :brosen

blohme
2008-03-19, 09:43
tävlar för Österlens Ryttarförening :D

tycker det är en bra klubb ;)

Poethina
2008-04-08, 07:15
*kl*

Jag rider för dkrs (delsbo kör- och ridsällskap www.dkrs.se)... fast tävlar inte alls... håller dock på att ta grönt kort nu iaf.... det är ju ett steg i rätt riktning :idea::D

Vita_N_6520
2008-04-08, 18:04
Jag rider för ridklubben där min häst står, för att jag får vara med i dressyrlaget här :p

Hade jag inte stått i detta stall hade jag även bytt klubb.

line_n
2008-04-08, 18:32

Är medlem i och tävlar för Nykyrka Ridklubb.
Är medlem där för att jag har hästen på "deras" anläggning, måste lösa medlemskap för att få utnyttja ridbanorna.

fenny_92
2008-04-08, 20:24
tävlar och har hästen på Karlskrona-lyckå ridklubb i Blekinge :) dlev väl just klrk för att den ligger bra till och har en bra tävlingar :) dock lite väl hoppig ibland :( men super klubb för övrigt. va förra sommaren oxå medlem i en midre klubb just för att de har mkt klubbtävlingar och den ligger nära, Jämjöhästsälskap... :) men tävlar för klubben ja står på.

hemsidan: www.klrk.se

Madelene
2008-04-09, 10:46
Jag tävlar inte för någon klubb, det skulle i så fall vara FNH, men då jag endast tävlar klubbtävlingar och brukstävlingar så spelar det ingen större roll vilken klubb man är med i.

Är medlem i:
FNH Riks
FNH Gävleborg
Bergsjö Rid och KörSällskap
Gnars Ridklubb
JUF

/M

Islandstjej
2008-04-10, 17:19
hej

jag är medlem i framtid,men rider du islandshäst eller "vanlig häst" ,framtid är för islandshästar ,jag tycker att framtid är det bästa ridklubben som finns :)

Islandstjej
2008-04-10, 17:20
hej

jag är medlem i framtid,men rider du islandshäst eller "vanlig häst" ,framtid är för islandshästar ,jag tycker att framtid är det bästa ridklubben som finns :)

Tartuffe
2008-04-26, 15:33
Jag tävlar för Österlens Ridklubb som ligger i Borrby :) Har alltid varit medlem där, det ligger närmast oss också var de flesta bekanta medlemmar där. Jag älskar den här klubben, alla är som en stor familj och håller varandra om ryggen! :D Jag skulle aldrig få för mig att vilja byta, det är ju faktiskt inte klubben som gör en bra, som många verkar tro ;)

Tartuffe
2008-04-26, 15:35
Jag tävlar för Österlens Ridklubb som ligger i Borrby :) Har alltid varit medlem där, det ligger närmast oss också var de flesta bekanta medlemmar där. Jag älskar den här klubben, alla är som en stor familj och håller varandra om ryggen! :D Jag skulle aldrig få för mig att vilja byta, det är ju faktiskt inte klubben som gör en bra, som många verkar tro ;)

Oj, märkte nu att det sista lät lite riktat mot er :o Så var det inte menat iaf... :o:crazy:

ExcaliburII
2008-04-29, 12:35
kl. Jag tävlar för Eskilstunaortens Ryttarförening, De är de som lärt mig rida och då är det dem jag ska tävla för:D Jag trivs i den klubben och har aldrig haft nån orsak till att byta:laugh:

caradan
2008-04-30, 15:04
*kl*
Rider för Lilla Edets ridklubb. Mindre klubb med underbar anda. Alla är välkommna och inte en massa skit snack.

Sjalen
2008-08-06, 23:47
;)

Jag tävlar för Malmö Ridklubb.
Är även medlem i Naffentops ridklubb (?), men de har än så länge ingen verksamhet utanför klubben.
Mr är där jag lärde mig rida, och det är den närmaste klubben. Alla barndomskompisarna tävlar även för dem, så det är väl en självklarthet för mig dårå. ;)
Naffentorp är där vi tränar, men instruktören hör hemma på Mr.

Har Naffentorp egen klubb? Är det den man ser från Öresundståget med relativt nytt ridhus? Kan vara där min Vintriekollegas barn har sina hästar. Dottern blev medlem i MR i april och har idag börjat på stallkurs så det kanske blir hennes uppväxtklubb om hon blir biten. Som ungdomsgöteborgare har jag varit medlem i flera Gbg-klubbar men främst Clareberg som jag fortfarande känner mig nostalgisk kring...

PopcornPlayer
2008-08-10, 20:34
*KL*

Rider för Djursholm.