Lycanthrope
2007-12-20, 17:17
Det luktar bajs lite här och därm, lite då och då.
Hon har inte gjort bort sig på golvet eller någonstans utanför lådan, som är rensad regelbundet.
Hon luktar väldigt mycket bajs i rumpan, men inte ska det väl lukta överallt för det?
Hur blir vi av med detta? Sambon är känslig :angel:
Skogstrollet
2007-12-20, 17:19
Hon är väl slarvig med att tvätta sig och sätter sig sen lite här och var.
Hjälp henne efter toabesöket med en fuktig ljummen trasa med att tvätta rumpan, så kommer hon troligtvis igång av sig självt och blir nogrannare.
Lycanthrope
2007-12-20, 17:32
Ewww, så hon torkar av rumpan på matta, stolar och soffa? :crazy:
Får göra det, usch då.
Skogstrollet
2007-12-20, 21:45
Har du nån bättre förklaring på varför det luktar överallt..? :D
Å andra sidan kan det bero på ventilationen hemma också. Jag har märkt det att placerar jag kattlådan i ett visst hörn i hallen så tycks odören samlas i ett annat hörn (just där soffan/sängen står) i rummet.
Lycanthrope
2007-12-21, 12:07
Vi bor i en rymlig etta.
Lådan står i hallen, men det luktar ibland vid sängen som är bakom en vägg i andra sidan av lägenheten, och på lite andra ställen. :crazy:
Pontevecchio
2007-12-21, 15:44
Hon fiser kanske. Min ena kan fisa som sjutton när magen är lite dålig.
Jag gisar också på fisarna. Min ena kise är en riktig fiskatt och det luktar verkligen som om han har bajsat någonstans.
Lycanthrope
2007-12-21, 19:08
:crazy::angel:
då går det ju inte att bli av med. suck :D
Tassetass
2007-12-21, 20:01
Det finns goda chanser att bli av med fisarna, det handlar nog mycket om att hitta mat som passar henne bättre.
Pappas katt brukar lukta bajs när han har mask, men fråga mej inte varför.. Testa att avmaska, det kan ju knappast skada. Annars har du en sån där härlig fiskatt! :p