strawberrysylt
2008-02-04, 11:09
Sådärja, nu har jag gjort läxan:)
Precis kommt tillbaka efter 45 min promenad. Nu blir det dusch och lunch:d
//r
Precis kommt tillbaka efter 45 min promenad. Nu blir det dusch och lunch:d
//r
|
Visa fullständig version : Viktned-/uppgång 2008! strawberrysylt 2008-02-04, 11:09 Sådärja, nu har jag gjort läxan:) Precis kommt tillbaka efter 45 min promenad. Nu blir det dusch och lunch:d //r quila 2008-02-04, 11:20 Bra! Go Strawberrysylt! :bow: strawberrysylt 2008-02-04, 11:29 Tack:) Wiie :banana: heja oss! //r chrysler 2008-02-04, 12:53 *kl* Jag försöker lära mig att äta lite mer än sådär två-tre gånger om dagen :D Är det "okej" att äta såhär om man vill tappa ett par kilo? Frukost ca 7: en lingongrova (ost eller skinka) och ett glas yoghurt. "Frukost" ca 11: en tallrik Kellgos red berries + frukt, alt två knäcke + frukt Lunch ca 13: gårdagens middag, eller paj eller liknande Mellanmål ca 16-17: frukt Middag ca 19: vanlig middag typ haha Vet inte hur bra du förbränner men jag hade inte gått ner av den dieten samt att du inte gör det så lätt för dig själv. Skippa alla flingor & kellogsprodukter för det första, samt pajen till middagen, bättre att byta ett av målen mot ptoteindryck tex. Försök äta mer protein än kolhydrater men skippa inte allt fett. Annars sägs att amn ska äta ca var 3e timme, men bara tex frukt som du gör(sånt funkar inte heller här btw:crazy: ) Pilot 2008-02-04, 15:32 [QUOTE=spiralblock;9980279]Litet tips. Har just läst vad nyttigt det är att hoppa hopprep. Är ju en bra inomhusaktivitet (om man har plats), när vädret är så dåligt. Jag ska införskaffa ett rep under veckan, och hoppa lite då och då. QUOTE] Vad ska hopprep vara bra för? Alltså, vad är det som ansträngs? Tycker det är skitkul att hoppa hopprep, så är det bra så ska jag defenitivt inskaffa mig det. strawberrysylt 2008-02-04, 16:46 Nu har jag införskaffat ett hopprep:) och ett måttband också, inte mätt mig ännu, men tänkt göra det. Invigningshoppat har jag gjort iaf, var riktigt jobbig ju:o, vilken dålig kondition jag lär ha:p var v'l aldrig jobbigt o hoppa när man var liten.. vet inte vad det är man tränar, men det lär väl va väldigt bra för konditionen o så, o benen? pulsen steg då på mig iaf.. //r flugskit 2008-02-04, 23:24 kl Såja, nu har jag kirrat nån bild. -6 kg :banana: Bilden till vänster: Nu Till höger: Då Kanske ingen dramatisk skillnad, men lite tkr jag det syns iaf... och känns. Fast mer kagge ska bort :) http://i16.photobucket.com/albums/b11/weblink_/Bild000copy.jpg Blueeyes 2008-02-05, 08:29 Hopprep är riktigt bra för konditionen! :banana: strawberrysylt 2008-02-05, 10:05 Duktig du är!:bump: var lite svårt att se på bilderna tyckte jag, men du är jättefin iaf!:) //r strawberrysylt 2008-02-05, 10:05 Härligt! Då blir det mera hopp! Tyvärr har jag upptäckt att mitt hopprep är lite för kort bara..får tänja ut det =P //r flugskit 2008-02-05, 15:52 Tack. :bump: Ja bilderna är rätt kassa. Tagna med min urusla telefon. Hehe :) Zandrix 2008-02-05, 16:04 kl Ja.. hur går det för mig... jag äter inte överdrivet fel saker längre.. godis är ju ingenting som lockar direkt.. är ju noga med vad jag äter och inte äter... sitter någon å äter chips mår jag alltid bäst av att titta på och verkligen känna "jag har inget sug av det där" Jag har inte gått ner, snarare lite upp.. men fettet måste ha minskat.. för mina byxor som jag inte kom i för et år sedan måste jag gå å dra upp hela tiden, och det är väl ett bra tecken.. nackdel, man måste köpa nya kläder när man inte har pengar :angel: Så känner man sig smalare också... kroppen orkar mer då man är lattare.. man får inte lika ofta ont i ben och leder.. måste också tillägga.. min katt har gått från övervikt till normalvikt ;) han leker mycket mer nu med dom andra katterna.. nästan så att dom blir törtt på han nu för tiden :D strawberrysylt 2008-02-05, 16:19 Jag har inte gått ner, snarare lite upp.. men fettet måste ha minskat.. för mina byxor som jag inte kom i för et år sedan måste jag gå å dra upp hela tiden, och det är väl ett bra tecken.. Absolut bra tecken! :bump: Så vill jag också ha det, har ett par byxor som jag använder som måttstock nu, vill få på mig dem så de sitter löst med ett par leggins under.. nu får jag väl typ på mig dem utan nånting under, kan inte stänga dem än, men för ett tag sen fick jag dem inte ens ovanför låren, så :p det går framåt iaf:banana: Idag gick jag iaf promenad innan frukost, får väl se om det funkar så bra som det sägs! och så skött maten har jag gjort med. //r _vizzla_ 2008-02-05, 21:18 Hej alla! Går finfint för mej. Igår ridning 40 min, sen rask promenad i 1 h och 20 minuter. Idag har jag promenerat 1 h, och grejjat i stallet, ingen ridning tyvärr. Får återkomma imorgon, har lite brådis nu. Duktiga ni alla är! Kanonbra idé, vi kör promenader i rask takt varje dag, lr 4-5 gng/v, och så skriver vi här då vi har promenerat. strawberrysylt 2008-02-05, 21:25 Duktig du är också! Så länge du gått! Sporrar att se, man vill ju inte vara sämre, nu blir det längre promenixer imorrn;):p Och imorrn kommer mami med stavar också:) :banana: //r Mumorsan 2008-02-05, 21:26 Måste blanda mig i... Är på nedgång jag... Har nu gått ner 10 kg åtminstonde sen början av december :) Vägde 95 kg, jag är 185 cm lång... Nu väger jag 85 kg, ska vägas igen imorrn :) Just nu tränar jag 5 ggr/veckan, alla vardagar :) Då kör jag mestadels kondition, men ibland även styrke. Mitt mål är att gå ner till kanske 70 kg... vad tror ni? är det totalt orealistiskt? :p Finfina tips iaf på tråden :D strawberrysylt 2008-02-06, 09:34 Har nu gått ner 10 kg åtminstonde sen början av december :) Mitt mål är att gå ner till kanske 70 kg... vad tror ni? är det totalt orealistiskt? :p Härligt jobbat!!:banana: Nej, jag tror Inte att det är orealistiskt, du som är så duktig! Fast ett delmål nånstans på vägen kanske kunde vara bra, för att inte tappa motivationen? Men det vet du ju själv, du verkar ha bra disciplin:):bump: //r Zandrix 2008-02-06, 09:47 Ja, jag har en kjol som måttstock ja, den är i storlek L :o men den är extremt liten ändå.. köpte den på en modesida på nätet, så kan förstå att måtten är lite förvrida :p jag kommer i kjolen, men jag måste knäppa den väldigt högt upp på midjan för att den inte ska trycka så hårt.. och den ska egentligen sitta längre ner.. men det är dne här förbaskade bilringen som ska bort helt :D hagel 2008-02-06, 09:55 eftersom jag är sjukt peppad med att sätta igång mitt nya sundare liv, så joinar jag tråden :). vill varken gå upp eller ned i vikt (57 kg, 176 cm), men min usla livsstil behöver ändras radikalt! 1. slutade röka förra veckan, det var startskottet :D. 2. har sagt upp mitt gamla (outnyttjade) gymmedlemskap och ska skriva in mig på ett bättre, fräschare gym där alla mina vänner tränar. 3. ska försöka äta mer, nyttigare och oftare. storhandlade igår, massa grönsaker, vildris etc :d. 4. promenerar till och från skolan, 35 min enkel väg. vardagsmotion och frisk luft. 5. dricker mindre kaffe och mer grönt te. strawberrysylt 2008-02-06, 09:58 det är konstigt det där med storlekar, nästan aldrig likadant tycker jag! Jag har en kjol i storlek 38 som passar perfekt (eller ja, den är liiite för liten kanske, men det ska jag ju fixa till:p) och på de här byxorna jag pratade om är det strl 40.. lite strange, men men det är väl så.. Ja, där håller jag med! Den där bilringen var det ja! Uu, det slog mig att jag haft samma midjemått i flera år och det är på tok förmycket, rör sig inte.. undrar just hur jag ska få det att röra på sig nu, men det SKA gå! Allra minst 8 cm ska bort iaf, helst 25:p Heja oss alla!:bump: //r strawberrysylt 2008-02-06, 10:03 en liten fråga också.. gå-stavarna, hur långa ska de vara? Har ju bara använt en gång och har glömt.. de är till armhålorna på mig nu ungefär, ska jag ändra dem någonting? hmm.. :bump: //r Mumorsan 2008-02-06, 10:30 Tack ska du ha!! :bow: Jaa... jag har egentligen inte nästan nån självdiciplin... men jag har ett mål! Jag ska se ut som jag vill se ut till sommarn! Och då ska jag ta kort hos en seriös fotograf! (tänkte ta en typ pinup-bild) Sen göra om den till en tatuering och sen tatuera mig själv :D Så jag har ett mål! Idag käkade jag frukost, sen for jag och tränade i 1 timma... Tränade 15 min kondition på en elips om ni vet vad det är? (typ orbitrek) Sen tränade jag styrke.. mage, rygg, ben och armar :D Kändes lätt och bra idag, så gasade lite extra på benen :p Tänkte gå en prommis sen medans jag har tvättstuga :D strawberrysylt 2008-02-06, 10:54 Och då ska jag ta kort hos en seriös fotograf! Åh, vad roligt! Det vill jag också göra! Ångrar lite att jag inte gjorde det förra sommaren (eller iaf tog helkroppsbilder på mig själv "vanligt" men då hade jag ändå gått ner på fel sätt så.. nu ska jag bli ännu finare! Wiie.. Blev riktig pepp det här, kom alldelles nyss tbx efter en kort misslyckad promenad m stavar, det kändes inte bra, de hmm.. "krympte" för jag hade inte skruvat åt dem och så kändes det bara fel.. men tror jag ger mig iväg på en "vanlig" promenix nu istället! :bump: //r Mumorsan 2008-02-06, 11:09 Jaa, det får en riktigt peppad.. (iaf mig) :p Haha.. okejs... det kanske inte var så lyckat då? Jaa, ta en raskis ut nu... hoppas ni har bra väder där ni nu bor, så ni struttar ut på en morronprommis :D _vizzla_ 2008-02-06, 11:21 en liten fråga också.. gå-stavarna, hur långa ska de vara? Har ju bara använt en gång och har glömt.. de är till armhålorna på mig nu ungefär, ska jag ändra dem någonting? hmm.. :bump: //r Gå in på stavgang.se, och så klickar du på "Val av rätt stavar". Längst till höger hittar du en ruta där du skriver in din längd, så räknas det ut hur långa stavar du ska ha. _vizzla_ 2008-02-06, 11:26 Duktig du är också! Så länge du gått! Sporrar att se, man vill ju inte vara sämre, nu blir det längre promenixer imorrn;):p Och imorrn kommer mami med stavar också:) :banana: //r Tack tack! Känns skönt att ngn tycker man är duktig. Kan säga att det kändes bra tungt då det ena dagen var is på vägen nästan överallt, och igår blåste det svinkallt. Var iaf rätt bra i förrgår, med all is. Var tvungen att pulsa i snön som fanns kvar, bredvid vägen, och det kändes kan jag lova. _vizzla_ 2008-02-06, 11:28 Tack ska du ha!! :bow: Jaa... jag har egentligen inte nästan nån självdiciplin... men jag har ett mål! Jag ska se ut som jag vill se ut till sommarn! Och då ska jag ta kort hos en seriös fotograf! (tänkte ta en typ pinup-bild) Sen göra om den till en tatuering och sen tatuera mig själv :D Så jag har ett mål! Idag käkade jag frukost, sen for jag och tränade i 1 timma... Tränade 15 min kondition på en elips om ni vet vad det är? (typ orbitrek) Sen tränade jag styrke.. mage, rygg, ben och armar :D Kändes lätt och bra idag, så gasade lite extra på benen :p Tänkte gå en prommis sen medans jag har tvättstuga :D VAD DU ÄR DUKTIG:banana::bump::banana: Det peppar verkligen att höra! Jag kör med mina promenader jag, och ridning. Önskar det fanns ett gym nära, men bor man i "buschen" så gör man. strawberrysylt 2008-02-06, 11:48 Gå in på stavgang.se, och så klickar du på "Val av rätt stavar". Längst till höger hittar du en ruta där du skriver in din längd, så räknas det ut hur långa stavar du ska ha. tack, det ska jag göra! precis tbx från promenixen nu, blev en 30-minuters, men hade det inte vart för buke hade det inte blivit någon alls.. så bra ändå ju:) svettigt var det iaf nu har jag lite fler frågor också, jo potatis och morötter och fullkornspasta.. är det bra eller dåligt att äta när man vill gå ner? //r _vizzla_ 2008-02-06, 11:55 Duktig du är! Blir tyvärr ingen promenad idag, lr ev senare ikväll. Ska dammsuga, äta, duscha innan jag ska till jobbet om ca en timma. Får ta en ordentlig promenad imorgon, plus ridning. Ingen aning, jag kör på ordentlig husmanskost jag, men lite mindre portioner. Tror det är bra för mej, jag skippar ju sötsaker och allt småätande, och rör mer på mej. Om det absolut inte händer ngt denna månad, då får jag prova ngt annat. Hoppas ngn med lite koll på sådant besöker tråden. Skulle vara intressant att veta. Vet ju iaf att olika bantningsmetoder utesluter vissa saker. strawberrysylt 2008-02-06, 12:39 Duktig du är! Hoppas ngn med lite koll på sådant besöker tråden. Skulle vara intressant att veta. Vet ju iaf att olika bantningsmetoder utesluter vissa saker. Tack!:) Ja, det hoppas jag också, det skulle vara bra. Jo, GI utesluter väl både potatis, pasta och ris.. tror jag iaf..? Där får man äta qinoua och sånt liknande, men jag tycker det verkar lite dåligt med omväxling där då? Om man bara har dem att välja på..och tar man inga kolhydrater så äter man väl inte enligt tallriksmodellen, känns som om man börja svälta sig då, tycker jag..hmm men men..det blir nog bra. Jag kör på samma som dig, vanlig husmanskost (eller ja, plus att jag är vegan då, men vanlig mat är det ju iaf).:) //r Mumorsan 2008-02-06, 12:51 Tack ska du ha! :D vad glad jag blir!! Jaa, men ridning är ju även det fruktansvärt bra träning! Själv har jag ingen pålle att rida på, så vi har lika men omvända problem :p Såg även om dina promenixer, och det är ju ruggigt bra! Jag gick ner de första 6 kg på att dra ner på näringsintaget och promenera 4 dgr/vecka.. :D Så det är kanonbra det! :bump: Madde_padde 2008-02-06, 12:57 För mig blev de ingen morgon promenad efter att ha bytt täckena på våra 14 kusar släpat ut deras hö i hagarna och sen tagit ut dom oxå va ja vrålhungrig och ville bara hem.... men två timmar stallarbete borde ju göra något kan man tycka! strawberrysylt 2008-02-06, 13:04 det är klart det också är bra! toppen ju! Åh, önskar jag inte tröttnat på hästar.. ger jättemycket träning med jobb i stallet och ridningen ju.. men men.. Åh igen, jag skulle ner på stan o köpa massa grönsaker ju, men missade bussen för katten ville inte komma in.. får se när nästa går uppe i byn.. hmm //r filiduttan 2008-02-06, 13:30 har ni 14 kusar? :eek: Stallarbete är värsta bästa motionen. Min favvomotion är MOCKNING :love: _vizzla_ 2008-02-06, 23:48 ALLA: Riktig riktig skitdag idag! Stressade hela fm för att hinna med allt som skulle göras, sen till jobbet. Där var det bara gnat och gnäll om och på precis allting! Jag orkar verkligen inte höra sådant! Bara av att höra det, blir jag nere, ja allmänt deppig. Sur o grinig var jag då jag kom hem, ingen sen kvällspromenad blev det. Ja precis allt var fel o jobbigt. Tur att min underbara underbara pojkvän:love: ställde sig framför spisen, och lagade till gelt underbart god mat. Annars hade jag med säkerhet gått direkt till sängs, och vaknat på lika uselt humör imorgon. Förlåt, var bara tvungen att få ösa ur mej det. Låter nog inte värst farligt, men jag tycker verkligen det är otroligt jobbigt och deppigt att höra på folk som bara klagar och är negativa mot precis allt. Ja ja, imorgon är en ny dag, nya tag. Det ska visst bli fint väder också, så det blir både ridning, stallarbete och en skön promenad hoppas jag. Kram på er alla, och fortsätt som ni gör, ni är verkligen kanonduktiga! Madde_padde 2008-02-06, 23:55 Kl nu jäklar allesammans nu är ja pepp! har just brytit helt me ex sambon. De harv art lite sex hit och dit en tid men nej de går itne ja blir bara lessen och sårad... så nu ska ja ner ohc visa honom va han missat :idea:;) hoppas ni är me på resan! :bump: Madde_padde 2008-02-06, 23:56 nja alltså de är kollektivstall så ja släppte ut de andras å sådär ingen mockning tyvärr även fast de är väldigt skoj! :idea: strawberrysylt 2008-02-07, 10:37 Usch, det lät verkligen inte kul! Håller med där, det ÄR skitjobbigt när folk bara klagar på allt hela tiden. Herregud, visst är man själv sån ibland, men man får ju försöka rycka upp sig, allt blir så mycket roligare då! :) Du är också jätteduktig, som sagt imorrn (idag) är en ny dag!:bump::) Madde_padde; Bra jobbat! Starkt av dig att bryta helt! Och att du hittat motivationen nu, visa honom vad han missar! Jag är med på resan! Imorse blev det en halvtimmes promenad innan frukost och så sköta maten och sådär. En vecka sen jag startade nu, så är väl för tidigt att se resultat, men känns bättre iaf:banana: Tänkte köpa mig en våg i slutet av månaden kanske.. och så mäta i slutet av månaden med. Heja oss allihopa!:banana: //r Montgomery 2008-02-07, 10:45 ha hört att det ska vara bättre eftersom då bränner du det fettet du redan har i kroppen, om du äter frukost och sen ut o gör tex, så bränner du bort det du ahr ätit. Busus 2008-02-07, 10:53 fel fel fel. ocensurerat 2008-02-07, 10:54 *kl* Jag ska också ner i vikt, ska få ett gym/simkort nu i veckan när jag fyller år :) Sådå ska jag börja simma 2-3 ggr i veckan, blir extra peppad till att simma då jag även tränar upp ryggen på samma gång. Sen ska jag självklart gymma ett par gånger i veckan. Misstänker att jag kommer bli opeppad till att träna när jag är själv så lång tid så jag håller på få en kompis att skaffa, pvn funderar på att skaffa simkort så han kan dyka o grejja så då har jag ju han, men hur kul rä det då? :p :D Syster min ska ev. oxå skaffa :) PV:n har hund så när vi är ute på promenad med han får jag ju lite motion därifrån med. Mumorsan 2008-02-07, 11:46 Idag blev det 40 minuter på gymmet... Blev inge mycket, men fick så grymt ont i knäna :( Mina knän är inflammerade och har kronisk benhinneinflammation :( Så nu måste jag börja träna benen mera... Kan knappt träna nån kondition och inte gå ut och gå heller :( Menmen.. 40 min blev det iaf, varav 15 var kondition :) strawberrysylt 2008-02-07, 14:53 Åh, vad tråkigt med inflammation:( usch men du är jätteduktig!! Gud, jag går inte på gym fast jag är helfrisk.. måste börja ta i hårdare nu! ocensurerat; Härligt! En till som är med, låter som om du är peppad.:bump: Jag skulle också behövt skaffa mig ett sim/gym-kort så vet man att man betalt för det och lär gå dit för att inte bara ha kastat bort pengarna..men just nu har jag inte råd:( uu fattig men men.. får hitta en sponsor:p:) //r ocensurerat 2008-02-07, 16:05 ocensurerat; Härligt! En till som är med, låter som om du är peppad.:bump: Jag skulle också behövt skaffa mig ett sim/gym-kort så vet man att man betalt för det och lär gå dit för att inte bara ha kastat bort pengarna..men just nu har jag inte råd:( uu fattig men men.. får hitta en sponsor:p:) //r Jaa, jag är faktiskt peppad, som idag när jag satt hemma i 2 timmar o vänta på skolan skulle börja, då hade jag ju kunnat simma istället för o dega hemma. Men gym/simkort är endå inte så farligt dyrt, mitt kmr gå på 1200 i 4 månader, och då kostar endå det 70:- /gång annars, tänk sen att man går dit säkert 4 ggr i veckan så tjänar man in pengarna rätt hyggligt där :) Men 1200 är mkt pengar, men nu är det mapa som pejjar, men annars hade jag nog inte haft råd... strawberrysylt 2008-02-08, 09:34 Oj! Jo, det är mkt pengar, fast kostar det 70:- gång annars så har man ju verkligen chansen att tjäna på det.. det är ju jättebra ju. Här tror jag det är billigare, var länge sen jag kollade upp vad det kostar nu, men Tror att det kostar typ 700:- eller så för en termin, dvs januari-maj eller nåt...får kolla upp det igen. Det är ju lätt värt det att köpa ett sånt, fast det är ju ändå pengar som man lär ha när man ska köpa det..hmm. Fast jag lär ju som sagt sätta in en växel till, känns som om jag inte kommer komma nånstans annars, jag har ju i princip vägt såhär jämt, lite mindre bara så jag kommer i mina byxor, men jag ska ju ner mer nu också.. förresten ALLA; Hur går det för er? Läste igenom tråden igår och vi är ju väldigt många i den här tråden faktiskt, många som inte skrivit pålänge (fast jag ska väl inte säga nåt, jag kom ju med 1,5 månader efter trådens start, men ändå:p) .. Modzan, Strindlund, Proxima, Quila, TCJ, Nagelacksberoende m.fl..?? Heja oss :banana: //r quila 2008-02-08, 10:12 Oj, hej! Jo för mig går det bra, inga snedsteg än. Har inte haft någon invägning sedan senaste inlägget (det brukar jag ha på måndag morgon så snart är det dags). Hoppas ju förståss på minst 0,5 kilo ner. Motionen är det värre med, sittande arbete och dåligt väder, så bortsett från lite mocking hos hästen och en flera timmars shopping på GeKås igår så är det för dåligt, ska försöka bättra mig till helgen! Ni är grymma allihop, keep up the good work! En kram till Strawberrysylt för all underbar peppning! :love: californication 2008-02-08, 10:25 *kl* Jag måste få stoltsera med att ha slankat till mig. :) Har inte bantat eller så, bara ätit nyttigare, mindre godis och rört mig mer. Trodde igår att jag stod kvar på 68cm i midjan, men imorse mätte jag och upptäckte.. 62cm! :eek: Hurihelvete gick det till!? Hade 63cm som mål till slutet av Mars :rofl: Det gick undan när man slutade proppa i sig chips och godis varje gång man träffade killen. :) Darling 2008-02-08, 10:43 *KL* Jag vill gärna gå med i denna pepp- och motiveringstråd! Sedan jag började som aupair i Norge har det blivit mer onyttig mat, och om inte annat,mer mat överhuvudtaget. Mycket ibland bara för jag kännt mig deppig och stressad. Inte kul när man inte får på byxorna, och särskilt inte när man kan behöva långkalsonger under!:o Jag har sedan 3 veckor inte ätit något godis eller nåt i kakväg och liknande. Jag vill inte väga mig för mycket utan jag ser i spegeln på hur tröjorna sitter och känner när jag kommer i byxorna! Jag vill särskilt komma i ett par svarta byxor jag har här som jag inte kunnat använda på ett bra tag. I första hand vill jag gå ner 3 kilo, vilket känns svårt att gå ner! :mad: Jag ska försöka att gå ut och gå varje dag, och vissa helger ska jag åka långskidor, eftersom jag får låna utrustning av familjen. Det ger ju bra träning!:bump: En gång i veckan rider jag. Inte mycket men jag ska slita:D Annars är det mycket grönsaker och MYCKET MINDRE All Bran med havremjölk! Det har blivit på tok för mycket av den varan, och de är ju rätt söta. Dricka mycket vatten ger också mättnad och ska försöka borsta tänderna innan jag börjar sätta i mig onyttigheter! Varför ska det vara så svårt att ÄTA för att LEVA, och inte LEVA för att ÄTA! (Förresten så är ni andra jätteduktiga!:banana:) Strindlund 2008-02-08, 15:36 Jag har gått ner 2 kg på tre veckor :banana: Skulle egentligen ta och se vad jag har för mått också, men det har inte blivit av. Dessutom, att knäppa bilder på sig själv i underkläder så att man ser vilken skillnad det är i slutänden! Nortra 2008-02-08, 16:00 Tack!:) JO, GI utesluter väl både potatis, pasta och ris.. tror jag iaf..? Där får man äta qinoua och sånt liknande, men jag tycker det verkar lite dåligt med omväxling där då? Om man bara har dem att välja på..och tar man inga kolhydrater så äter man väl inte enligt tallriksmodellen, känns som om man börja svälta sig då, tycker jag..hmm //r Annars så har jag sätt att tex äpple innehåller nästan lika många kolhydraer som en potatis.. 100 gram potatis ger ca 18 gram kolhydrater, medans ett tex äpple (100 gram) ger 12 gram.. Så det kan man ju äta istället ;) Annars får man väl äta bulgur och couscous? strawberrysylt 2008-02-08, 16:05 Duktig du är! Då hoppas vi på minst 0,5 kg ner på måndag då!:banana: Är likadant för mig, maten sköter jag, men motionen är det sådär med, men ska på ngt sätt försöka skaffa sim/gymkort iaf.. eller iaf gå dit nån gång ändå.. Naaw, tack för kramen, det värmer!:love::) Californication: Oj! Det var inte illa! Grymt jobbat. Önskar min midja kunde bestämma sig för att krympa med:p haha Toppenduktigt! Strindlund: Grattis, vad duktig du är!:banana::bump: Hmm.. jag skulle också köpt mig en våg, någon som har något förslag vart man kan få tag i en som funkar bra? Vad brukar de förresten kosta? Helst en som visar vikten digitalt vill jag ha, men inga andra såna finesser behövs.. Heja oss!:banana: //r strawberrysylt 2008-02-08, 16:10 Jag har sedan 3 veckor inte ätit något godis eller nåt i kakväg och liknande. Jag ska försöka att gå ut och gå varje dag, och vissa helger ska jag åka långskidor, eftersom jag får låna utrustning av familjen. Det ger ju bra träning!:bump: En gång i veckan rider jag. Inte mycket men jag ska slita:D Varför ska det vara så svårt att ÄTA för att LEVA, och inte LEVA för att ÄTA! Duktigt! Det blir nog finemang det här!:banana: Och ja, appropå det där sista.. det har jag också undrat kan jag ju säga.. :crazy: men det är väl det där med att lära sig käka måttligt.. jag menar, man måste ju få unna sig onyttiga saker ibland, annars är det ju faktiskt ingen vits med nåt alls.. så känner jag iaf.. fast det gäller ju att det är IBLAND då också.. och att man känner att man VILL ge sin kropp det som är bra i första hand.. det blir nog bra med det med!:) //r strawberrysylt 2008-02-08, 16:14 Annars så har jag sätt att tex äpple innehåller nästan lika många kolhydraer som en potatis.. 100 gram potatis ger ca 18 gram kolhydrater, medans ett tex äpple (100 gram) ger 12 gram.. Så det kan man ju äta istället ;) Annars får man väl äta bulgur och couscous? Hmm.. det är inte mer kolhydrater i potatis alltså? Jag måste säga att jag förstår inte riktigt varför de tar bort potatisen? Jo, bulgur får man väl äta.. cous-cous vet jag inte.. det är väl likställt med pasta tycker jag mig ha hört..? Men jag fattar inte, för i bulgur/qinuoa mm är det väl ungefär 70 kolhydrater per 100 gram, tror jag iaf, inte säker... och en portion är iofs 50 gram eller så.. men det blir ju ändå typ 30-35 kolhydrater då..? suck. krångligt det där tycker jag..:crazy: //r thinisin 2008-02-08, 16:49 Jag ska försöka gå ner minst 10 kg tills sommaren. Har gått med i viktklubb och äter då ca 1300 kalorier/dag. Har gått ner 1 kg hitills (började för ca 1,5 v) Är dålig på motion, blir mest ridning men jag blev lite peppad av att läsa om er andra som gick ut och gick 30 minuter. Ska följa det, alltid en början :) Har någon tips på nyttig mat? Just nu äter jag mycket broccoli och quinoa. Strindlund 2008-02-08, 18:19 Min syster sa idag att det såg ut som jag krympt i ansiktet :D Jag tvivlar på att det blivit någon ändring på bara två kg, men det var ändå roligt att höra! strawberrysylt 2008-02-10, 15:53 Har gått med i viktklubb och äter då ca 1300 kalorier/dag. jag blev lite peppad av att läsa om er andra som gick ut och gick 30 minuter. Har någon tips på nyttig mat? Just nu äter jag mycket broccoli och quinoa. Du lyckades peppa mig med faktiskt. Jag hade tänkt skolka :o:p från promenixen i fredags, men efter att ha läst vad du skrev gick jag allt ut och gick i 45 minuter:banana: I lördags var jag oförklarligt jättetrött, vet inte vad det var, så det blev tyvärr ingen "bränna-promenad" men lyckades släpa mig fram och tillbaks från affärn iaf, vilket tog typ 40 minuter eller nåt sammanlagt iaf. Idag har det än så länge blivit en "prat-promenad" på en timme eller så, men ska väl pallra mig iväg på en svett-promenad också! Maten sköter jag, idag blev det extragod mat, men enligt vad jag vet så inte onyttig iaf:) mm Skulle skaffat mig en våg ju bara, får ta de imorrn om jag har pengar kvar på kortet, jag behöver bli peppad! Idag känns det lite motigt, känner mig plufsig idag.. :crazy: men men.. Hur går det för er andra? När man äter 1300 kcal om dan, hur mycket äter man då ungefär? Du skulle inte vilja skriva vad du äter på en dag? Skulle vara jätteschysst. Jag räknade kcal en gång förr, minns inte vart jag låg, men tror jag åt 15-1600 eller så, det är rätt tufft det där va? Hmm.. tips på nyttig mat.. jag käkar också mycket broccoli och qinoua nu, faktiskt. Och så paprika och avocado.. mkt grönsaker. SÅ äter jag mycket linser och bönor (och just nu mkt silkestofu) eftersom jag är vegan. Det ska väl vara nyttigt. //r Darling 2008-02-10, 16:00 Idag skulle jag ut och åka skidor i den slingan man kan åka. Men då var det tävlingar där, så jag kunde inte åka. Gick istället en promenad, men såg nu att tävlingarna var slut. Vet inte om jag ska dra dit nu. Jag har precis ätit och är trött och inte sugen på att dra på skidkläder och åka dit igen. Det är ju inte mörkt än, men, gaaah. Vad ska jag göra??? Känner ju att jag behöver det, men jag blev så slapp efter promenaden.:( Blueeyes 2008-02-10, 16:19 Idag har jag varit på 1 h yoga! :banana: 4:e träningspasset denna vecka! Strindlund 2008-02-10, 16:53 kl Jag har fått mens nu! Och dessutom en nedåtlåtande trend gällande mitt humör = Jag vill helst frossa i allt! Jag har dock sagt att jag inte skall väga mig i morgon, och huvudsaken jag håller motionen hela veckan så skall jag klara detta! Mitt första mål är att gå ner 2-3 kg tills i mitten/slutet av mars, då jag och en väninna skall åka till Gran canaria! :love: :D Darling 2008-02-10, 17:00 Åh, så duktigt av dig! :bump: Är det kul med yoga? Själv har jag inte tillgång till något "träningscenter" eller vad man ska säga:( Så det får bli egenträning! men det går det också!:p Stack iväg och skulle åka skidor nu trots allt, men nu har det blivit kallare, så vallan/vallen??? de strök på passade inte till snön som nu blivit kallare, så jag kom ingenstans typ!:mad: När, man var så duktig o gav sig iväg va! Men, men! MalanMjöl 2008-02-10, 17:05 Har också kommit igång på allvar nu. Köpte mig en våg och även om jag var beredd på det värsta fick jag en liten chock. Vägde ungefär 59-60 när jag åkte hit och vågen visade 65... :crazy: Har kämpat som tusan för att gå ner de kilona under tre års tid och har mått som bäst när jag har ridit löp och legat runt 56-57. :cry: Men det är bara att ta tag i det igen och nu visar vågen iaf runt 64, jag började i söndags eftermiddag efter att mina kära vänner åkt hem igen. Innan min födelsedag den 2 feb ska jag vara nere på minst 59 igen. Sedan får vi se vad som kommer att krävas för att få rida löp här nere, men att ligga stadigt på 56 hade inte varit helt fel. Har dock riktigt svårt för att hålla min vikt. Då jobbar jag ändå i ett galoppstall och rider 5 hästar per dag. De jag bor med äter typ dubbelt så mycket som mig och förstår inte hur jag kan äta så lite och tycker det är konstigt att jag har gått upp istället för ner... :smirk: Visst om man hade haft den ämnesomsättningen.... :D Okej, länge sedan jag skrev här... Min plan har iaf inte riktigt fungerat.. :( Var nere på 62, sen kom mamma, mormor och kompis över min födelsedag och jag gick upp ett kilo igen. Denna veckan har det stått helt still, vågen rör sig inte från 63 kilo... :crazy: Är väl typiskt att man aldrig innan i sitt liv har kunnat hålla vikten men nu så... Hatar att inte ha tillgång till eget kök så man kan göra sin egen mat, inte lätt att gå ner när man bytar matkultur och när de dessutom ska ha smör/grädde i allting! :crazy: Då är jag ändå ute och går ca 55 minuter varje dag, rider fem hästar mån-lör och har inte ätit choklad eller godis på länge. Försöker äta sallad en måltid per dag och äter inga stora portioner vanlig mat heller. Det ändå jag kan komma på att jag äter för mycket av är frukt. En vanlig dag: Frukost vid 5.45: en skål med flingor med mjölk, glas juice. (kan väl vara ca 2 dl flingor kanske...) Mellanmål: ibland något kex i stallet annars inget Middag: Lagat mål mat, med lite bröd och alltid en tomat, vatten att dricka. Mellanmål: frukt (förmodligen för mycket) Kvällsmat: antingen lagad mat igen eller "sallad" (typ 1,5 ägg, lite pastasallad eller liknande) med lite bröd och vatten. Och sedan oftast ytterliggare någon frukt på kvällen.. Plus då fem galopphästar och 55 minuters promenad!! *gaaah* Mitt nya mål är att vara nere på 60 innan februari är slut. Den 29:e april ska jag rida och då måste jag vara nere på 57-58... Men vill helst vara där så fort som möjligt så jag hinner stabilisera mig där! Duktiga alla andra är föresten!! :) MittNyaJag 2008-02-10, 20:58 *kl* Gick med i viktklubb för en månad sen och har inte vägt det jag fört in, men uppskattat ungefär och försökt vara ärlig och hellre bokföra en grej för mycket än för lite. Har legat ganska bra på de 1380 kcal jag "ska" äta. Har förståss oxå gjort allt jag kan för att äta nyttigare, mera sallad/grönt på tallriken osv. Mindre portioner, inte ta om... Har promenerat till och från stallet nästan varje dag sedan nyår (men nu har jag fuskat några dagar då det är blankis... ska dock gå imorgon bitti!!). Gick upp nått kilo i början (tror jag, vet iof inte riktigt vad jag vägde heller...) men från det jag väg som "tyngst" nu sedan jag stal mammas våg och kunnat kontrollera så har jag gått ner 2 kilo kanske. Minskat ungefär 4 cm runt midjan oxå. Ska mäta/väga imorgon bitti/när jag kommer hem från stallet. Ska dessutom på Core-träning imorgon! Tänkte lösa medlemskap i "gymmix"-föreningen på byn, 500 spänn per termin så får man gå på alla träningar de har, bla core, kickboxning, bodypush.... Har några vänner o bekanta som går så jag hoppas att jag klarar av att motivera mig till det!! Lilljessicah 2008-02-10, 21:54 knapp Jag ska upp till minst 50 och tamejfan stanna där hela j*kla 2008! ;) Bakslag :( Har gått ner i vikt istället för upp. Darling 2008-02-10, 22:00 Ajdå:( Men du får tänka nya tag nu!! Kom igen! Vi kan klara det här, allihopa!!:bump: Lilljessicah 2008-02-10, 22:01 Ajdå:( Men du får tänka nya tag nu!! Kom igen! Vi kan klara det här, allihopa!!:bump: Tack för omtanken. Det känns mest piss nu. Pettsson 2008-02-10, 22:07 Jag har den senaste veckan gått ner 2 kg i vikt och 5 cm i midjan! :banana: Jag kör mestadels GI, men även lite från Anna Skipper. Målvikt är 63 kg, ca 7 kilo kvar. Mitt BMI är numer på normalvikt och kroppsfettet likaså :banana: Promenerar minst en timme/dag, ibland två. Dansar en kvart-en halvtimme/dag. Ja, och det ger tydligen resultat :) Darling 2008-02-10, 22:09 Har det mycket att göra med att du tycker det är så jobbigt att gå upp i vikt? Lilljessicah 2008-02-10, 22:15 Har det mycket att göra med att du tycker det är så jobbigt att gå upp i vikt? Precis! 101010 Darling 2008-02-10, 22:20 Jag förstår din ångest. Men även att den är obefogad. Att man ska behöva ägna tankar åt vikt, när det finns så mycket annat i livet. Lilljessicah 2008-02-10, 22:22 Jag förstår din ångest. Men även att den är obefogad. Att man ska behöva ägna tankar åt vikt, när det finns så mycket annat i livet. Mm jag vet. Det är riktigt jobbigt. Men vi får se hur det går. Blueeyes 2008-02-10, 22:23 Första passet för mig men efter en träningsvecka var det otroligt skönt! Man stretchar ju hela kroppen och får träna men ändå slappna av! Helt klart något jag kommer fortsätta med! Darling 2008-02-10, 22:32 Det måste jag testa nån gång alltså. Jag har fått för mig att jag är för rastlös för det. Just därför borde jag verkligen prova det, och lära mig koppla av.:) pmm 2008-02-10, 23:10 Jag har vart magsjuk i helgen å inte kunnat äta nått :cry: Men känner mig där emot piggare än förut så de är ett steg åt rätt håll, synd bara att nötter och frukt ska va så j*vla dyrt!! thinisin 2008-02-11, 07:19 Jag äter ungefär så här: Frukost: 2 knäckebröd med nått pålägg, en tallrik fil med frukt. Kaffe med mjölk. Lunch: tex. 1 tallrik spaghetti och köttfärssås, matig sallad med en macka. Egentligen kan man äta den mesta husmanskosten. Men snabbmat måste ju självklart bort. Äter även en del frukt under dagen. Mellanmål: Broccoli och andra grönsaker, 1 macka eller bara frukt, beror på hur hungrig jag är. Mellanmål är 200 kalorier och lunchen är 400 så man kan äta ett stort mellanmål. Middag: Samma som lunch och sedan någon frukt. Ibland även morötter och dipp. Har gått ner 2 kg hitills, hållt på 2,5 vecka :) Funkar jättebra, man kan verkligen äta sig mätt så länge man äter nyttigt. Men det finns inte stor plats för choklad eller alkohol :( . Förrut åt jag ofta en 200 g chokladkaka men det är över 1000 kalorier :o Favina 2008-02-11, 09:39 *kl* Vad kul att det går bra för alla. Själ har jag inte minskat så mycket i vikt men gått ner 8 cm i midjan och det märks. Har gjort nya hål på skärpet. Ikväll är det FoS igen:banana: strawberrysylt 2008-02-11, 10:02 Tack:) Okej, det ser ju bra ut ju, jag trodde man fick lov o äta mindre än så.. Såhär ungefär äter jag själv; Frukost; Gröt med en frukt och ibland lite nötter Lunch; T.ex qinoua med bönor (en handfull) eller silkestofu, lite olika grönsaker ofta broccoli och paprika,lite sojafil som kall sås och lite krossade tomater fr burk, dricker vatten Mellanmål; T.ex en avocado och lite nötter Middag; Potatis (en) med bönor/linser och lite olika grönsaker (halva tallriken), vatten att dricka Då verkar det ju inte som om jag behöver minska ner iaf? Hur många kcal kan det vara ungefär? Jag skulle ju kunna kolla upp det och så, men om du som är insatt i det och så kanske kan uppskatta bara vart det ligger ungefär?:) Måste berätta också, igår hittade jag värsta roliga vintermotionsformen för mig haha.. att pulsa i snön:) Klev in på en äng som var indränkt i snö och tänkte jag kunde gå lite där o gå in i skogen sen, men slutade med att jag gick upp en volt där o så gick jag varv på varv längre inåt, var helt död och genomsvettig när jag var klar. Skitbra ju:):bump: Idag blir det nog samma sak + kanske en tur till badhuset för både simning och så bastning också, det ska väl vara bra? :) Och så köpa en våg var det ja, hoppas jag har pengar! Heja heja alla, vad duktiga ni är!!:):banana: //r Mumorsan 2008-02-11, 10:40 Hej igen! Jag har vart borta härifrån ett tag.. Beror på att jag legat på sjukhuset fre-lör... Så det här med viktnedgången har fått legat på hyllan nu.. Vräkte i mig godis igår och tänker inte träna idag.. Men snart ska jag ta tag i det igen :) Men vad alla är superduktiga! Jag blir alldelens pepp när jag läser det ni skriver här! :bump: Satsumas 2008-02-11, 11:19 *knapplån* Efter att ha följt tråden ett tag har jag nu blivit riktigt pepp att gå ner några överflödiga kilon själv. Är 160 cm lång och väger 57 kg. Målet är inte att gå ner en massa kg utan snarare bli mer slimmad. Sen om det ryker 2-3 kg så är ju det inte så negativt det heller. Mitt problem är väl främst att jag äter för dåligt samt att jag har dåligt upplägg på träningen. Vissa veckor tränar jag 5 ggr i veckan och vissa veckor hinner jag inte träna nåt utöver ridningen. Så för att nå mitt mål ska jag försöka äta bättre, dvs. bra mat under dagen och inte så mkt onyttiga onödigheter, samt träna 4 ggr i veckan (varje vecka). Hoppas att motivationen håller i sig!!!;) jassica 2008-02-11, 11:36 Hoppar in i tråden jag med:banana: Har inte en aning om vad jag väger men några kilon ska jag allt gå ner. Jag äter fyra gånger per dag frukost: Fiberhavregrnsgröt, mjölk och lite sylt. Mellanmål: Frukt, ex fruktsallad. Middag, hemmalagad mat. Kvällsmat: youghurt med frukt, eller någon liknande. jag gymmar två-tre dagar i veckan, sen är jag ute och går de andra dagarna. En dag i veckan, äter jag onyttigt, nu i helgen blev det Pommes och fläskfilé, dock med en massa sallad. thinisin 2008-02-11, 12:30 räknade lite ungefärligt med portionerna men då åt du ungefär så här många kalorier: Frukost (rekomenderat ca 350) : gröt ca 200 kcal, frukt ca 50, nötter (10st) 93. Nötter är rätt högt kcal-värde eftersom de inriktar sig på tallriksmodellen inte GI. Lunch: (rek. ca 400) Quinoa 150, bönor ca 50, 1 port. broccoli 29, en halv paprika 20, krossade tomater 30 Mellanmål (rek. ca 200) 1 advokado 193 kcal, nötter (10st) 93 Middag (rek. ca 400) 1 kokt potatis 29 kcal, linser 140, grönsaker ca 50. Om du följde viktklubbs strategi helt skulle du alltså kanske plocka bort advokado plus nötter och där istället kunna äta något "billigare". Du kan ju äta 6 portioner broccoli på en avokado. Potatis är också lite kalorier i. Man ska äta 50-60 % kolhydrater, 10-20 % protein och 25-35 % fett thinisin 2008-02-11, 12:33 Ja snö bränner mycket fett. Själv ska jag köpa en dansmatta som man har framför teven, ska vara bra träning. Strindlund 2008-02-11, 16:05 kl Jag tror det blir platt fall den här veckan! Jag är hungrig i princip hela tiden, och när jag inte är hungrig, så mår jag illa eller har ont i magen. Kanske det skulle vara lämpligt med ett grav.test snart, även om chansen är minimal. Ska ut och promenera nu, blir ingen simning förrän på fredag då min mens upphör. Istället skall jag promenera! Känner sug på sött hela tiden, men skall gå och köpa frukt sedan. Detta blir nog bra, bara jag håller motionen! jassica 2008-02-11, 16:09 Förresten är det någon som vet om det finns någon sida på internet där man kan skriva n ett livsmedel så räknas det ut hur mycket kolhydrater det innehåller? om ni förstår??? Zandrix 2008-02-11, 17:58 äpplen ska vara bra mot sötsug och alla dess sug :angel: ibland kan man bli lite trött på äpplen, men det fungerar faktiskt ganska bra mot suget... ;) Zandrix 2008-02-11, 17:59 är det bara jag som tycker det är härligt å vara ute å röra på sig, idrotta eller vad som hellst.. bli varm oh sedan kunna slappna av efter och känna att man varit aktiv.. jag tycker det är sjukt härlig känsla :D Strindlund 2008-02-11, 18:19 Jag tål inte äpplen! Tål väldigt lite frukt i överlag.. :( Och du, jag håller med dig! Har nyss varit ute på en promenad, och det är SÅ skönt att äntligen vara hemma! Går 10 minuter snabbare på samma sträcka idag som för 3 veckor sedan! :D Sen vill jag rätta mig själv: Kanske det skulle vara lämpligt med ett grav.test snart, även om chansen är minimal. = Risken! Jag har INTE planerat någtot barn. Zandrix 2008-02-11, 18:26 haha, när jag är ute och killen följer med brukar han klaga på att jag får för fort :rofl: strawberrysylt 2008-02-11, 19:38 Tack!) Då ser det ju ganska bra ut ändå, jag fick det till ca 1150 sådär, men visst sen får man väl lägga på lite. Anledningen till att jag äter just avocado och nötter (förutom då att jag tycker om det, såklart:p) är främst för det nyttiga fettet och så innehåller tydligen avocado väldigt lite kolhydrater,och nötter protein. Jag är ju vegan, så det är bra källor då. Att en avocado innehöll så mycket kalorier visste jag dock inte! Så det är nåt att tänka på, att man kan äta mycket mer av nåt annat eller bara spara in massa kcal. :) Zandrix; Jag håller med! Det är ju det bästa med att träna:p När man precis är klar och kommer in dösvettig och är heltrött och känner att man verkligen gjort något..! :banana: jassica; Det finns tydligen en sida som heter kolhydrat.se iaf, fast den ligger tyvärr nere nu (sist jag försökte iaf). Idag blev det 45 min pulsande i snön igen, härligt jobbigt:bump: Ingen simhall, men imorgon kanske:) Vad ni är duktiga allihopa!:banana: Det här fixar vi! //r Blueeyes 2008-02-11, 21:23 *KL* Idag har jag tränat 1 h baspass i jympa! :banana::bump: MittNyaJag 2008-02-11, 21:28 En timmes corepass nu på kvällen! elysee 2008-02-11, 22:00 Hmm.. det är inte mer kolhydrater i potatis alltså? Jag måste säga att jag förstår inte riktigt varför de tar bort potatisen? Jo, bulgur får man väl äta.. cous-cous vet jag inte.. det är väl likställt med pasta tycker jag mig ha hört..? Men jag fattar inte, för i bulgur/qinuoa mm är det väl ungefär 70 kolhydrater per 100 gram, tror jag iaf, inte säker... och en portion är iofs 50 gram eller så.. men det blir ju ändå typ 30-35 kolhydrater då..? suck. krångligt det där tycker jag..:crazy: //r Jag kan tipsa lite angående era potatis/äpple/fullkornspasta m.m. funderingar utifrån hur jag har fått lära mig iallafall! Jag är personligen inte så mycket för GI då jag inte tycker att man ska utesluta ett ämne helt(kolhydraterna) som kroppen ändå behöver. Däremot finns det "sämre" och "bättre" kolhydrater där de sämre är de snabba kolhydraterna och de bättre är de långsamma kolhydraterna. Att de långsamma är bättre beror på att kroppen känner sig mätt en längre tid eftersom de bidrar till att blodsockret växer långsammare. Jämfört med de snabba kolhydraterna då blodsockerkurvan stiger snabbt för att sedan sjunka igen vilket leder till att man då blir hungrig eller sugen, blodsockerkurvan blir då som toppar och dalar /\ . Istället för det som man vill uppnå med de långsamma kolhydraterna då kurvan blir mer flack och svagt uppåtlutande. Potatis innehåller snabba kolhydrater, liksom livsmedel med mycket socker t.ex. druvsocker samt vitt bröd och vanlig pasta dessa är alltså produkter som gör att blodsockret stiger fort man får en snabb tillfredsställelse men känslan är snabbt övergående då suget kommer tillbaka då blodsockret sjunker snabbt igen. Långsamma kolhydrater finns i fullkornsprodukter t.ex. pasta och bröd. Dessa (långsamma) produkter är alltså bra eftersom man håller sig mätt längre. Vad det gäller frukt och grönt innehåller de vissa sockerarter (cellulosa tror jag det heter) som kroppen inte kan bryta ned vilket leder till att det inte kan tas upp av kroppen på samma sätt som vanligt socker. De innehåller istället fibrer som även det bidrar till mättnadskänslan, tarmfunktionerna samt håller oss friskare! Rätta mig gärna om jag har missat på nått och jag hoppas att det var förståeligt!:p Darling 2008-02-11, 22:10 *kl* Kunde inte stå emot frestelsen nyss och åt en burk musslor. Visst inte så fett, men man ska ju helst inte äta NÅT före sänggåendet! Grrr!:mad: Måste bara berätta att jag fyndade 1 kjol och 2 BH:ar idag! Allt för 87:-:bump: hagel 2008-02-11, 22:14 knapplån :) - jag går numera minst 70 min varje dag (till skola/gym) - i lördags tränade jag fitnessyoga - idag blev det en timme cardio på gymmet. har även gym+yoga onsdag, pilates torsdag och yoga på lördag inbokade. inga cigaretter och massa grönt te :banana:! heja oss med ny livsstil! elysee 2008-02-11, 22:52 Kan ju även passa på att skriva i tråden (eftersom jag har haft en bra hälsosam dag) för att få känna sig lite pepp:bump: Jag är väll inne i den ständiga hälsosamma strävan och försöker alltid trimma lite men är en total sucker för godis och sötsaker:d Idag har jag iallafall promenerat 45 min (till och från bussen), 35 min med hästen samt joggat 5 min:p Haft storstädning på jobbet och dammsugit i 2,5 h... Ätit lite blandat typ frukost: knäckebröd, lunch: sallad, mellanmål: havregrynsgröt, frukt och middag: fullkornspasta med köttfärssås! Druckit vatten och kaffe! strawberrysylt 2008-02-12, 09:36 Däremot finns det "sämre" och "bättre" kolhydrater där de sämre är de snabba kolhydraterna och de bättre är de långsamma kolhydraterna. Att de långsamma är bättre beror på att kroppen känner sig mätt en längre tid eftersom de bidrar till att blodsockret växer långsammare. Jämfört med de snabba kolhydraterna då blodsockerkurvan stiger snabbt för att sedan sjunka igen vilket leder till att man då blir hungrig eller sugen, blodsockerkurvan blir då som toppar och dalar /\ . Istället för det som man vill uppnå med de långsamma kolhydraterna då kurvan blir mer flack och svagt uppåtlutande. Potatis innehåller snabba kolhydrater, liksom livsmedel med mycket socker t.ex. druvsocker samt vitt bröd och vanlig pasta dessa är alltså produkter som gör att blodsockret stiger fort man får en snabb tillfredsställelse men känslan är snabbt övergående då suget kommer tillbaka då blodsockret sjunker snabbt igen. Långsamma kolhydrater finns i fullkornsprodukter t.ex. pasta och bröd. Dessa (långsamma) produkter är alltså bra eftersom man håller sig mätt längre. Vad det gäller frukt och grönt innehåller de vissa sockerarter (cellulosa tror jag det heter) som kroppen inte kan bryta ned vilket leder till att det inte kan tas upp av kroppen på samma sätt som vanligt socker. De innehåller istället fibrer som även det bidrar till mättnadskänslan, tarmfunktionerna samt håller oss friskare! Tack!:) Jadå, det var förståeligt:) Åh, vad synd att potatis innehåller snabba kolhydrater, det är så gott ju:p Men då förstår jag varför de ("GI-folket") vill att man ska ta bort dem iaf. Det var jättebra förklarat, nu förstår jag, men några frågor har jag fortfarande, hoppas du har tid och lust att svara på mina knepiga funderingar:p:) Jo, hur vet man egentligen om det är snabba eller långsamma kolhydrater i en produkt? Är det så att ju ljusare det är (vit pasta, vitt mjöl osv) desto sämre är det? Gäller samma sak för t.ex bönor? Jaa, hur vet man? Så vanlig cous-cous är dåligt, men om man äter fullkornscous-cous, är där långsamma kolhydrater istället då, så det är alltså bara så enkelt? Och qinoua finns ju både vit och röd, är den röda bättre då eller? åh haha vilka frågor, men frågar man inte får man ingenting veta och ja, är det så som jag tror så är det väl det bara bra, annars är det ju bra att jag frågar:):p Ska väl uppdatera lite också.. inte hunnit med så mkt träning än, men hoppat hundra hopprepshopp och gjort lite magövningar iaf, pallar bara några av varje än, men bättre än inget iaf, känns massor! Vikten vet jag inte om den ändrats något, hade inte råd med någon våg, men om tre dagar har jag hållt på i två veckor och då ska ju ett kg ha försvunnit, får se till att fixa en våg tills dess. Ni är skitduktiga allihopa!!:banana: Med massa pass på gymmet och allting, ni är så peppande!! //r MittNyaJag 2008-02-12, 10:30 Ni är skitduktiga allihopa!!:banana: Med massa pass på gymmet och allting, ni är så peppande!! //r :bow: :bow: Köpte ett jympakort igår så nu har jag tillgång till en hel massa pass i veckan. Vad tror ni om power-yoga? Vad är det för någonting? Är ett sådant pass ikväll jag kanske tänkte gå på! :) strawberrysylt 2008-02-12, 18:26 Har inte haft någon invägning sedan senaste inlägget (det brukar jag ha på måndag morgon så snart är det dags). Hoppas ju förståss på minst 0,5 kilo ner. Så hur gick det? :bump: //r elysee 2008-02-12, 19:35 Tack!:) Jo, hur vet man egentligen om det är snabba eller långsamma kolhydrater i en produkt? Är det så att ju ljusare det är (vit pasta, vitt mjöl osv) desto sämre är det? Gäller samma sak för t.ex bönor? Jaa, hur vet man? Så vanlig cous-cous är dåligt, men om man äter fullkornscous-cous, är där långsamma kolhydrater istället då, så det är alltså bara så enkelt? Och qinoua finns ju både vit och röd, är den röda bättre då eller? //r Ja, det är där GI kommer in i bilden. Hm, jag är inte så insatt i det men med GI mäter man hur snabbt kolhydraterna i ett livsmedel tas upp. Snabba kolhydrater får ett högt GI-värde medan långsamma får ett lågt GI-värde. Tyvärr vet jag inte vart man kan få tag i tabeller med värden för specifika produkter. Det är också olika ibland beroende på hur det tillagas och som du säger vilken sort osv. och jag vet inte om det finns någon klarhet i det hela. Men summan av det hela är väll att fullkorn är ett bättre alternativ oavsett om det gäller bröd, pasta, cous-cous eller bulgur. GI-värdet beror på flera saker, bl.a. i vilken form kolhydraterna finns, i fullkorn är det hela spannmålskorn vilket tar längre tid för kroppen att bryta ner. I vitt mjöl där det har behandlats industriellt med värme och krossats tas det upp snabbare av kroppen. (Vitt mjöl ingår ju i vanlig pasta, vitt bröd m.m.) Kommer man till produkter som quinoa och bönor så är de redan så pass nyttiga att jag tror inte det gör någon större skillnad beroende på färgen. Det finns ju även andra saker som kan tas i beräkning du kan ju t.ex. läsa kaloriinehållet på i stort sett alla produkter idag så du kan ju alltid kolla där om du vill få reda på vilken böna som är nyttigast:p Blueeyes 2008-02-12, 21:35 *KL* Idag blev det 1 h medeljympa! :banana::bump: MittNyaJag 2008-02-12, 21:51 en timmes nybörjarpoweryoga! Pettsson 2008-02-13, 10:35 För mig har det gått fortsatt bra, har promenerat en timme/dag, vissa dagar två timmar. Har gjort ett snedsteg då jag köpte en semla men det tyckte jag att jag var värd. Till helgen kommer min syster med pv och hälsar på oss vilket kommer att innebära ett par öl och lite snacks men det är inget jag får dåligt samvete för. Nu är det dags för min dagliga promenad som tyvärr blir lite kortare idag, har möte på jobbet och måste fixa till alla <3 dag imorgon innan gubben kommer hem. Fortsatt lycka till till alla! :banana: quila 2008-02-13, 10:42 Så hur gick det? :bump: //r +-0!!!!! Inget hade hänt alltså. :cry: Nu är det nya tag som gäller, ibland stannar det ju av. Hur går det själv? strawberrysylt 2008-02-13, 11:16 Tack igen!:):bump: Nu är det klarare för mig. Och så är jag sugen på fullkornscous-cous haha:p:) har börjat kika på kalorier och sånt igen så jag ska få ett hum nu.. bara det inte går till överdrift så blir det nog så bra så. quila; meeen.. tråkigt:( Fast det är ju jättebra att du står still iaf, så det inte går åt andra hållet! Japp, bara att ta nya tag feel the force!:bump: För mig går det bra, igår var jag och simmade och bastade, det blev inte lika mkt simning som jag tänkt, men jag tog mig dit och gjorde det iaf, det är en framgång:p Maten går det också bra med, inga felsteg ännu. Idag blir det pulsa i snön igen, jag gillar sånt som man blir riktigt svettig av så man känne rman gjort nånting. Någon våg har jag inte än, så om jag gått ner vet jag inte, ska försöka skaffa en t.om imorrn då jag hållt på i två veckor. Målet då är åtminstone ett kilo ner. På måttbandet syns ingen förändring hittills, men det är väl för att jag inte kan låta bli det nu, ska lägga undan det ett tag och låta det gå ett tag innan nästa gång. Heja oss allihopa!:banana: //r Satsumas 2008-02-13, 11:22 Vad duktig du är!!! Själv så går maten sådär....medans träning går helt okej. Körde 45 min spinning i måndags och i går så körde jag en timmes body pump och red hästen i 40 min. hagel 2008-02-13, 11:22 heja heja! angående simningen så är ju det viktigaste att först och främst få in rutinen i det hela, att det blir en vana att ta sig iväg till gym/simhall/på promenad :). i eftermiddag blir det bodystep 1 h för min del. fortfarande inga cigg :)! strawberrysylt 2008-02-13, 14:15 Taack!:):love: Du är också jätteduktig ju! Åh, spinning, det är ju roligt, skulle haft en egen sån cykel.. har inga gym-pengar just nu.. Body pump vad gör man då för nånting? Hagel; Jo, precis, det är nog viktigt att man får det till vana, fast samtidigt får det ju inte gå till överdrift så man känner att man måste gå dit ofta. Det är nog faran för mig tror jag.. Men bara man känner att man går dit för att man vill och för att det är kul så!:) Duktig du är ochtoppenbra med inga cigg! :banana::bump: //r thinisin 2008-02-13, 15:13 för mig går det lite trögare än vanligt men tog i allafall en 30 minuters promenad idag. Ska börja på bodypump och lite andra pass, ska försöka 3 dagar i veckan. Väger mig varje måndag och jag längtar :) _vizzla_ 2008-02-13, 21:39 KL Hej alla! Inte läst alla de senaste inläggen, men ngra har jag läst : Duktiga ni är! Jag har inte promenerat ngt alls de senaste 6 dagarna. Har hänt mkt som varit otroligt jobbigt. Har bara jobbat ngra dagar. Mår forf inte bra, men det går bättre och bättre. Jag har iaf ridit två dagar, inte så hårt, men endå ridit så jag blivit varm. Det känns bra iaf. Har ätit mkt oregelbundet, och även ngn sötsak. Har inte haft en tanke på mina promenader, och detta. Imorgon ska jag verkligen försöka. Rida ska jag, det orkar jag med, håller tankarna i styr, men promenaden får jag se, rädd att tänka för mkt. Kanske får jag sällskap under promenaden, ja då kommer jag att promenera imorgon. För ca en halvtimma sedan fick jag den förbannade mensen, det brukar innebära mkt sängliggande, men smärtor och tårar. Stoppade i mej en tablett just då jag märkte det, och hoppas det håller smärtorna i styr. Jag vägde mej igår. Samma vikt. Men kanske jag gått ner ngt/ngra gram, för jag vägde mej på kvällen, just käkat och sådär, och jag vägde 64 kilo, samma vikt som jag brukar ha på morgonen, utsvulten och "nytömd". Ja ja, ber om ursäkt om för mitt deppiga inlägg i denna tråd, bara så skönt att kunna läsa här, och känna att man är på väg tillbaka, känner mej lite taggad igen, till ett sundare liv med mera motion. KRAM PÅ ER ALLA! NI ÄR SÅ OTROLIGT DUKTIGA, SÅ DET KAN INTE SKRIVAS I ORD!!! Strindlund 2008-02-13, 21:45 Jag fortsätter och deppar jag med, och till råga på allt skall jag ställa mig och göra havreflarn efter lost.. Fast det är inte till mig själv! :D :angel: Motionen har fortsatt, dock inte det här med kosten. Madde_padde 2008-02-13, 21:54 kl här har de blivit en 90 minuters promenad och en 20 minutrare idag! igår bodypump och i måndags box! I morgon ska ja simma och fredag är de vattengympa på morgonen och kvällen aerobics! :banana: lördag pump! så skönt att vara igång! ska rida lite med utöver detta! :D Darling 2008-02-13, 22:39 *kl* Ååå, ni är verkligen duktiga! Så ambitiösa!:love: Själv kan jag ha svårt att finna energi och motivation, när jag inte har nån träningsmöjllighet, förutom "egenträning". Det hade varit så mycket lättare om jag haft Friskis&Svettis eller liknande. Dessutom var det svenskträff ikväll, så jag har inte hunnit gå ut och gå,men jag gick i alla rulltrappor och gick lite omvägar. Dessutom drack jag vatten när alla andra drack varm choklad och åt Ala Hjärtans Dag-kladdkaka. Så mitt godis- och kaklöfte, det håller jag!:D Igår var det kvällshopptävling på ett hästställe, och jag sprang nästan hela vägen för att jag skulle hinna se något. Så det var ju en väldigt bra motivation och motion:) Strawberrysylt:Måste bara ge en extra eloge till dig som har blivit lite av huvudpersonen i denna tråd:bump: Och du gör nog rätt i att inte mäta för mycket...låta det ta lite tid:) strawberrysylt 2008-02-14, 16:44 Spiralblock; Åh, vad tråkigt:( Har tänkt på dig, att det var ett tag sen du syntes till här... Hoppas verkligen du mår bättre snart!! Strawberrysylt:Måste bara ge en extra eloge till dig som har blivit lite av huvudpersonen i denna tråd:bump: Och du gör nog rätt i att inte mäta för mycket...låta det ta lite tid:) Naaaw:love: tack så jättemycket! Ja, jag vet bara att utan buke skulle jag nog gett upp för länge sen så det är ni som ska ha :bow: Ville inte skriva i tråden utan att ha uträttat något, men nu kan jag stolt berätta att jag knogat mig iväg till simhallen idag med och faktiskt simmat 60 längder den här gången, wiie! Och så en till sak, jag tog mod till mig och vägde mig där.. och jag väger nu 68,4 kg! Och då är jag inte säker på min startvikt, men mitt mål för februari var iaf 68 kg så nu sätter jag ner det till 67,4 kg, det SKA gå! :banana: Heja oss! Och så såklart en till :bow: till er, ni är så sjukt duktiga! //r thinisin 2008-02-14, 18:43 usch idag har jag vräkt i mig mat, godis. extremt sug idag. Behöver lite pepp!! någon som är med på att gå ut och gå minst 30 min imorrn?? strawberrysylt 2008-02-14, 18:59 här får du en peppdans! :banana::bump::banana::bump: Jag är på att gå 30 min imorrn iaf, heja oss! //r Pilot 2008-02-14, 19:12 kl För mig går det inget vidare, äter pyttelite godis, dvs jag äter godis nångång i veckan, och jag äter inte så mycket då. Rör på mig gör jag väl egentligen regelbundet, går ca 1 och halv timme om dagen, iförrigår cyklade jag till stallet (slapp dock cykla hem) det är ungefär lite mer än en mil dit. Men jag verkar inte bli ett dugg smalare :cry: jag äter väl egentligen inte helt okey, äter inte jättenyttig mat, vilket gör att jag äter så lite som möjligt, och det är ju inte heller bra =/ egentligen så hade jag velat börja på kickboxning, men det verkar inte som om det går. Vill hellre kunna äta som jag vill, fast röra på mig mer. Men kul att höra att det går bra för alla andra! :bump: strawberrysylt 2008-02-14, 19:22 kl går ca 1 och halv timme om dagen..// Men jag verkar inte bli ett dugg smalare :cry: Vad duktig du är! Jag tror inte jag skulle palla gå så mycket.. Just promenader ska ju vara jättebra när man vill gå ner! Men hur länge har du hållt på då? Man får ge det lite tid, det ger sig nog snart. Det kan inte vara så att du äter för lite då? Äter man för lite går man ju inte ner eftersom kroppen vill hålla kvar det den får.. Feel the force:banana: //r Blueeyes 2008-02-14, 19:26 När man ska ner i vikt kan man inte äta som man vill och gå ned i vikt, när man dock gått ner i vikt och tränar då kan man äta nästan som man vill ;). Det är skit men den bittra sanningen. Idag har inte varit bästa dagen för mig heller, men men ;) Det sjuka är att nu när jag börjat tänka på vad jag äter och börjat träna, så har jag gått upp 2 kilo, wee härlig motivation. Pilot 2008-02-14, 19:37 Mje. Det beror ju på, nu menar jag inte att jag äter så onyttigt jag bara kan, det mår ju inte kroppen bra av i vilket fall. Däremot, så kan man ju äta det man vill när man börjar träna, gör man av med mer än man äter så går man ju ner i vikt hur som helst. Till strawberrysylt; Jag har hund :p vi turas ut att gå ut med honom, annars hade jag nog vart ute rätt mycket mer. Vi kan ju inte gå i raskt tempo hela tiden, men vi springer en del, så jag tycker det borde jämna ut sig. Jag har funderat, men iom att vi inte har några nyttiga alternativ hemma (bor hemma), och allt jag köper hem äts upp rätt så fort av alla andra, det hjälper inte att jag skriver mitt namn på det :mad: Alltså, det jag försökte säga var, att hade jag hade kunnat äta mer, men iom att det inte är "nyttig" mat så försöker jag undvika det. whitetrash 2008-02-14, 20:24 Vad händer 2008? Skall ni gå upp eller ner i vikt? Vilken metod kör ni? Jag ska satsa på att gå upp lite, jag är knotig och pinnsmal, får ont av att sitta länge osv :p jag är 167 cm och pendlar mellan 49-50 kg ungefär. Jag har väl ingen direkt metod, äter MYCKET av ALLT, är en sucker för McDonalds och tycker att Bearnaisesås är gott till det mesta. Brukar snabbstuva makaroner genom att hälla grädde över dem, kan äta en chipspåse själv på en timme utan problem... Ser man till mina matvanor så borde jag vara överviktig, men det är tvärtom... Jag rider två hästar om dagen och stallarbete utöver detta och rör på mig rätt mkt öht, jag är väldigt aktiv och gillar att röra på mig, så jag tänker inte motionera. Ska sätta mig och läsa igenom hela tråden nu för att se om jag kan hitta tips på hur man tjockar på sig lite :p Blueeyes 2008-02-14, 20:35 Ja men det gör man oftast inte när man äter "vad man vill". Men gör man det, ja då går man ner i vikt. _vizzla_ 2008-02-14, 21:31 [QUOTE=strawberrysylt;10057219]Spiralblock; Åh, vad tråkigt:( Har tänkt på dig, att det var ett tag sen du syntes till här... Hoppas verkligen du mår bättre snart!! Tack så mkt, jo visst mår jag bättre och bättre, men tankarna far iväg då man minst anar det. Skit alltså, fick som sagt mensen igår, och fast jag tog tablett i god tid, så har jag knappt sovit inatt, vaknade tidigt av smärtan, så ont har jag haft hela dagen. Det enda vettiga jag gjort idag, det är stallarbetet och pyssel o gos med hästen. Blev ingen ridning, nu är smärtan mindre, men tidigare idag var det svårt att stå upprätt. Ja jag är med på promenad imorgon, minst 30 min. Känner facktist av att jag inte promenerat. Han ju inte med jätte många promenader innan jag mådde dåligt, men det känns verkligen att kroppen saknar den motionen. Lovar att promenera imorgon, och rapportera hur länge jag promenerade. Summercloud 2008-02-14, 21:46 Det sjuka är att nu när jag börjat tänka på vad jag äter och börjat träna, så har jag gått upp 2 kilo, wee härlig motivation. Samma som jag, har tränat ordentligt och tänkt på vad jag stoppat i mig sedan en dryg månad tillbaka, vad händer? Jo jag lägger på mig 2 kg! :eek: Men nu har det börjat gå neråt igen som tur är... strawberrysylt 2008-02-15, 20:33 kl Hur gick det för er med promenerandet? Själv hann jag tyvärr inte med någon promenad:(, eller ja, jag skulle kunnat gå upp tidigare, men det gjorde jag inte, fy på mig. Senare hann jag inte, kom inte hem innan det var mörkt och ville äta innan det blev för sent, så. Usch, mer disciplin åt mig! Maten har jag skött iallafall, med den går det bara bra:) Motivationen är dessutom på topp mer än nånsin förr efter att jag nu faktiskt vet vad jag väger och har ett mer konkret mål för den här månaden och inte minst för att jag vart och shoppat med min snyggo-kompis idag, DET är motivation :p:love: Åh, jag vill kunna ha en "figursydd" jacka, utan mage som putar ut...:crazy::love: En sak till också som jag kom på (känns som om jag skrivit en hel roman här snart, men wtf^^.. blir peppad och stärkt av att skriva här.. nu har jag 2,9 kg kvar, sen är jag nere på "normalvikt" enligt BMI. wiie Go mej! Heja oss allihopa, feel the force!! //r Madde_padde 2008-02-15, 20:40 KL! idag ahr de blivit 20 minuter simmning 45 minuter vattengympa på morgonen sen för ett par timmar sen 60 minuter aerobics... :) ska nu hem till en kompis tänkte gå dit ca 4 km! :banana: sen har ja jjuh givetvis varit ute en del me hunden men inge som ä värt att räknas då han fick sin största del av motion genom att springa runt lös i stallet! Han ska även me nu till kompisen! strawberrysylt 2008-02-15, 21:09 Gud så aktiv du är!!:bow: //r thinisin 2008-02-15, 21:53 blev en 30 minuters promenad och 1 timmes ridning, men har bestämt mig för att inte räkna ridningen som motion utan bara en vardagssyssla. Imorgon tänkte jag gå en längre promenad om det är fint väder. När jag vägde mig förra måndagen var det ca 1 kg kvar till normal bmi som är mitt första delmål. Får se hur det går på måndag, har ju tjuvätit lite choklad :smirk: Men är på gång igen nu :banana: 15 kg ska bort!! strawberrysylt 2008-02-16, 14:54 När jag vägde mig förra måndagen var det ca 1 kg kvar till normal bmi som är mitt första delmål. Grattis, eller vad man säger!:):p snart är du där! Visst är det skönt med delmål? Det gör att allt känns mycket mer överkomligt, tycker jag. Jag börjar faktiskt (är det nu man ska säga peppar, peppar?:p) känna att det börjar ge resultat nu, eller det är kanske inbillning, men roligt är det i alla fall. Idag har jag simmat 60 längder, ca 35 minuter. :) Med maten går det också bra, alldelles strax ska jag käka en god sallad jag fixade nyss och så bönor till. Det värsta är nästan att min bästa vän tänker så mkt på mig nu till våra melodi-festivalkvällar o fixar massa gott som jag med kan käka (vegan):p Får avstå från det onyttiga och käka det nyttiga och förklara för henne (igen) vänligt men bestämt att jag ju ska ner i vikt nu. Heja oss, vad duktiga vi ääär!:bump: //r thinisin 2008-02-16, 15:47 Ja delmål är bra! Har satt väldigt många, med 3 kg mellan. Så kanske man känner sig lite uppmuntrad :) Vad snäll din kompis är! Det är svårt att stå emot suget när kompisarna äter. Men jag brukar tänka att ingenting av det jag kan stoppa i munnen kommer kännas så bra som att känna sig smal :banana: strawberrysylt 2008-02-16, 15:53 Ja, jag har också flera stycken delmål, har med två kg emellan dvs för slutet av varje månad, så får jag stämma av och ändra beroende på hur fort det går. :) Jo, hon är snäll, för snäll:p Det svåra är ju att säga till henne att jag inte vill ha det hon fixat, för vill ha det vill jag inte, det känns inte värt det. Jag vill ner nu, så peppad!:bump::banana: //r NaTTa 2008-02-16, 18:13 *k* Nathalie har gått ner(två kilo)!!:eek: Hur? Hetsätit onyttigheter:o Fast jag har ju varit jäkligt aktiv och cyklat 5mil en gång i veckan:D vad jag är glad, fast idag har jag mofflat i mig ostkaka, sylt o grädde!:love::d strawberrysylt 2008-02-16, 18:16 haha grattis! Metoden var lite ovanlig, kanske... men äsch så länge man inte svälter sig så är väl all nedgång bra eller?:p //r NaTTa 2008-02-16, 21:30 haha, tackar:p:bow: Jo, men efter den här chipspåsen ska jag inte små äta onyttigheter alls!:angel::D Elanor 2008-02-16, 23:05 *kl* Vågen står numera på 56-56.6, Målet är 55 kilo och att bli av med lite lår + dessa J*vla danshandtag! Någon som har tips på övningar för att minimera dessa? :rofl: Jag skall åka till Malta med klassen 15 maj och då vill man ju vara i bikiniform :D strawberrysylt 2008-02-17, 14:45 Inte långt kvar nu för dig ju! Visst kommer du vara i form i maj, blir hur bra som helst:) Jag har också "danshandtag" som du kallar dem, men tja.. vet väl inget mer effektivt sätt att få bort dem än att gå ner i vikt, träna mage och rygg.. Hur går det för er alla med träning och mat idag? (och ja, jag ska skaffa mig ett liv snart och inte bara skriva här:angel::p) Jag har gått en "pulsnings"-promenad idag, ca 35 min + sen en längre, ca 90 min promenad, med två kompisar. Maten går bra hittills, har börjat dra ner på kolhydrater nu också, har inte uteslutit dem helt och det tänker jag inte göra heller, men dragit ner iaf, ska väl se om det får något resultat:banana: Har kommit överens med en kompis att gå på spinning på tisdag (ev torsdag ist) också, det ska bli kul! Nästa torsdag (28/2) SKA vågen säga -1 kg eller - ännu mer så bara är det! Annars :devil: :bump::banana::bump: en liten peppdans tilll er, ni är bäst! //r CarelessWhisper 2008-02-17, 15:11 *Hoppar in från U!* Oj, strawberrysylt, du är jätteduktig! Och du verkar jättemotiverad, jag tror absolut du kommer nå ditt mål! :bow: Och en liten peppdans till er alla duktiga i denna tråden! :banana::bump::banana: Ainon 2008-02-17, 15:24 kl vad duktiga alla är! Ska själv ner 3 kg till påsk, det ska gå! då är jag på min idealvikt och får inte gå varken ner eller upp sen... Idag blev det 40min (och 300kcal) på en "orbitreck liknande maskin" på gymmet. strawberrysylt 2008-02-17, 15:59 Taaack!:) Ja, nu är jag jättemotiverad, nu SKA det gå! Hade nog inte pallat så här länge om det inte vore för den här tråden och om jag inte vart ledig nu i snart en månad heller, det var en perfekt period för mig att börja med det här:) Har insett att visst jag skulle kunna ner 18 kg+- men 6,4 kg (!) (mitt mål nu) låter ju såå mkt bättre än 18 och hellre gå ner ett lass nu än inget alls, såsom det brukar bli! Och det är ju inget som säger att jag måste stanna där heller bara för det.. :banana::bump::banana: //r thinisin 2008-02-17, 17:22 Men nej det är ju så bra att du är aktiv i tråden! Man blir så peppad och sporrad!! Har gått 60 min idag och ätit bra. Ska också skära ner lite på kolhydraterna, inte frukt och sånt men pasta och bröd ska jag undvika. Sipuli 2008-02-17, 17:29 Jag var nere på 53.5 innan helgen, men jag har varit fruktansvärt onyttig så vågar inte väga mig nu :o Får nog vänta några dagar till med det, haha. :angel: miina 2008-02-17, 17:56 Jag har inte läst mer än rubriken :crazy: Men jag ska ner i vikt och jag använder mig av Cambridekuren :) Super! MalanMjöl 2008-02-17, 20:09 *kl* Jag behöver peppning.. Det händer ingenting, äter nyttigt och inte speciellt mycket, jobbar i galoppstall och rider 4-5 hästar per dag, plus är ute och går minst 1 timme om dagen. Men vågen vill inte gå ner! :cry: Vet att jag visserligen inte har så mkt att ta av och därför tar det längre tid, men när vågen ändå visar runt 3 kg mer än vad jag har legat på innan blir jag knäckt! Vill vara nere på 60 innan mars. I mitten av förra veckan var jag på 62,2, men sedan gick det upp igen och nu har det varit helg så nu är jag säkert uppe på 63 imorgon igen... :crazy:Och då har jag ändå inte ätit såå onyttigt denna helgen, ytterst lite godis, men fondue och vin och lite annat för vi var ute igår.. *BLÄÄ* Madde_padde 2008-02-18, 13:43 KL! hur går de för er?! har blivit en 60 minuters promenad här å så ska ja iväg å boxas sen! :) händer dock inte mycke på vägen typ 4-5 kg men 11 cm runt midjan! thinisin 2008-02-18, 13:58 duktigt :bow: Hur mycket har du att gå ner?? Eller vad är ditt mål? Är sjuk idag :( Tror ni att det är därför jag känt mig extra hungrig dom senaste dagarna? Har i allafall gått ut en litenliten stund. Bättre än inget :) Mina bantningspiller har kommit idag så jag är jätteglad strawberrysylt 2008-02-19, 10:42 Nu var det ändå ett tag sen jag skrev här, känns säkert som längre än vad det verkligen är, men. Sedan sist har jag iallafall vart och simmat igår, 60 längder, tog i mer än vad jag har gjort hittills, för att jag inte skulle orka med att tänka på något annat. Det funkade finfint:) Det blir nog simning idag med, skulle jag tro. Maten går finfint, jag äter inte spannmål längre och försöker tänka på att äta grönsaker/frukt med lågt kolhydrat-innehåll, det är dock svårare, då jag inte har koll på så många av dem, får fixa det. Käkar mycket avocado och paprika iallafall. Kunde inte heller låta bli att väga mig igår på simhallen, fast jag bestämt mig att väga mig bara varannan torsdag. Hursomhelst, vågen stannade iallafall på 67,5 kg (!) Så ifall den inte ljuger för mig, så har jag gått ner 0,9 kg sen i torsdags... weei! Idag ska jag inte väga mig iallafall, det ska jag stå emot. Blir nästa gång på torsdag nu för att se vad det då står, ljög inte vågen igår, så blir det då nytt mål för feb (igen!) Har också fixat mig en "ticker" nu, om jag kan få in den här bara, är ju så oteknisk... http://tickers.TickerFactory.com/ezt/t/wlTU3sM/weight.png Thinisin ---> Tack! (för det du skrev om att det var bra att jag var aktiv här) :):love: och ang ditt andra inlägg, bantningspiller? Vad är det för piller? Funkar det inget bra för dig utan dem? Du är ju jätteduktig! MalanMjöl--> Ja, jag vet inte vad du ska hitta på. Det är nog som du säger, blir ju svårare ju mindre man har att ta av. Vet du på ett ungefär hur många kalorier du äter på en dag? Bara ett hum sådär. Gör man av med mera än man tar in, borde man ju gå ner, det är ju så det funkar. Du kan ju testa att minska ner på kolhydraterna, ljuger "min" våg inte för mig, verkar det ju vara ett ypperligt sätt! Alkohol innehåller väldigt mkt kalorier, men det vet du säkert redan.. Annars vet jag inte.. men här får ni alla en pepp-dans iaf! Så grymt duktiga vi är!! :banana::bump::banana: //r thinisin 2008-02-19, 11:17 Kul att det går så bra!! hur mycket har du gått ner totalt? Är fortfarande sjuk, inge kul :( Godissugen är jag också. Så fort jag känner mig lite bättre ska jag börja cykla till skolan. Bantningspillrena beställde jag när jag kände mig lite nere, när det kändes som inget funkade bara för att jag var sugen på choklad. Men vk har ju faktiskt funkat bättre än bra så det blir nog ingen större användning pillren (bara vid sötsug då dom minskar det) Lycka till idag alla ni som är friska nog att motionera! strawberrysylt 2008-02-19, 11:25 Ja, det är jättekul! Jag vet inte riktigt vad jag vägde i början, men jag gissar på runt 70 kg, då det är ungefär där jag brukat ligga när jag är väldigt onyttig som jag varit ett bra tag. Så isf har jag gått ner totalt 2,5 kg, på 2,5 veckor :) Tråkigt att du är sjuk, hoppas du blir frisk fort!!:banana: Okej, då förstår jag. Det låter bra, tycker jag, att du inte tänkt använda dem så mycket! //r thinisin 2008-02-19, 11:34 Gud vad bra! 1 kg i veckan är ju superbra! Men 70 kg låter inte så mycket, men du kanske är kort? Mitt bmi ligger i allafall på 25,6 nu och 25 är väl normalt i allafall på viktklubbs sida. Ska bli så skönt att komma ner på normalvikt :) Mitt mål är att väga 60 kg så det är 15 kg kvar, bara :smirk: Har gått ner 5 kg totalt (när jag slutade hetsäta försvann de :bump:) strawberrysylt 2008-02-19, 11:48 Wihoo! Det är ju jättebra ju! Jo, 25 i BMI är normalvikt på de sidor jag kollat också. Det är inte alls långt kvar för dej nu ju! För mej är det prick 2 kg kvar till BMI 25! Wiie! Jag är 162 cm, så det är ganska mycket för mig, visst jag är ju inte jättestor, men överviktig iaf. Hur lång är du? //r nanni 2008-02-19, 11:52 Nu har jag inte läst hela tråden men måste fråga varför ni väger er så himmla ofta? strawberrysylt 2008-02-19, 12:01 Jag har tänkt väga mig två gånger i månaden, det tycker inte jag är för ofta. Man vill ju som det händer något och på två veckor borde man ju se i alla fall åt vilket håll det rör sig om man ändrat något i sin kost, och det är ju bra att se, så man vet om man kan fortsätta på samma sätt eller äta mer/mindre, motionera mer/mindre. Sen att jag inte kunde stå emot att väga mig en gång igen fyra dagar efter första vägningen, var inget jag skulle gjort egentligen. Det bara blev:p //r JustME83 2008-02-19, 12:07 Hua, tur jag inte har nån våg, träningen har jag kommit igång med men maten är katastrof. Går på en livsstilsgrupp och ska dit för snack och vägning igen den 10/3. thinisin 2008-02-19, 12:39 Jag väger mig 1 gång i veckan, det tycker inte jag är så mycket. Förrut vägde jag mig nästan aldrig men sen började jag med viktklubb och då är det vägning varje måndag. thinisin 2008-02-19, 12:41 Men 2 kg är ju verkligen inte heller mycket! Jag är ca 170. Till sommaren ska 10 kg vara borta!! nanni 2008-02-19, 16:47 Jag väger mig 1 gång i veckan, det tycker inte jag är så mycket. Förrut vägde jag mig nästan aldrig men sen började jag med viktklubb och då är det vägning varje måndag. Tänkte mera på att det kan ge "felaktiga" resultat. Vikten kan påverkas mycket av var i menscykeln du befinner dig i mm MittNyaJag 2008-02-19, 16:56 men om man försöker väga sig på samma villkor så ger det ju en hint även om kroppen är i mensobalans... Jag väger mig efter en timmes promenad, dusch och toalettbesök. På måndag morgnar/förmiddag... Då är jag lite lättare än annars så det peppar lite mer. ;) MalanMjöl 2008-02-19, 19:22 MalanMjöl--> Ja, jag vet inte vad du ska hitta på. Det är nog som du säger, blir ju svårare ju mindre man har att ta av. Vet du på ett ungefär hur många kalorier du äter på en dag? Bara ett hum sådär. Gör man av med mera än man tar in, borde man ju gå ner, det är ju så det funkar. Du kan ju testa att minska ner på kolhydraterna, ljuger "min" våg inte för mig, verkar det ju vara ett ypperligt sätt! Alkohol innehåller väldigt mkt kalorier, men det vet du säkert redan.. Annars vet jag inte.. men här får ni alla en pepp-dans iaf! Så grymt duktiga vi är!! :banana::bump::banana: //r Tack för peppningen! :) Jag har absolut ingen som helst aning om hur många kalorier jag äter på en dag, främst för att jag inte har en aning om vad saker innehåller, men även för att jag inte har tillgång till att laga mat själv utan äter i typ en skolmatsal. Vet dock att fransmännen inte lagar så nyttig mat (mkt smör, grädde osv..) så jag får försöka äta mindre portioner för att kompensera plus att jag nästan alltid bara äter "sallad" ett mål om dagen. Angående att väga sig så är jag en sådan som inte klarar av att hålla mig till en gg i veckan, måste ställa mig på vågen varje dag för att se att det ligger stabilt/händer något, annars tappar jag motivationen direkt och fuskar... :angel: Som det är nu väger jag mig varje morgon och varje gång jag kommer från jobber efter att jag har ätit. Har kört med den metoden alltid så man lär sig ganska snabbt att förstå de ggr vågen kanske inte visar vad man vill eller vad den borde. Men min vikt är ganska ostabil här är förra veckan på morgonen: Mån: 63,2 Tisd: 62,6 Ons: 62,2 Tors: 62,2 Fre: 62,6 Lör: 62,6 Sön: 63 Mån:63,2 Tis: 62,2 ( sen när jag kom från jobbet efter att jag ätit vägde jag 61,3..) Snacka om att hoppa, men hoppas att den gör mig nöjd imorgon bitti så det har börjat röra på sig igen. ;) :banana: peppdans till er andra med, tycker alla är superduktiga! :D strawberrysylt 2008-02-19, 19:29 Nej, det är det inte:) Känns så bra det här att jag insett att jag kan ta det i intervaller med småmål, istället för att bara tänka "nej suck så mycket det går inte" så det känns jättebra. Haha, jag längtar tills jag ska väga mig, känns bra nu. Peppar, peppar ta i trä :p Sen sist jag skrev har jag vart och simmat och ökat på med tio längder, jobbigt men värt det! Okej, det var lite längre än vad jag är. Men det verkar som om vi väger rätt lika i förhållande till längden? Du väger ca 75 nu då om jag förstått det rätt, rätta mig om jag har fel. och jag 67,5 till mina 162, blir väldigt lika, kul med någon som har såna mått. Mitt problem just nu är nog (eller jag kanske eg bara är dålig på å räkna kalorier) att jag snarare äter för lite. Äter mycket avocado, nötter och nu också mandlar för den sakens skull, vill ju inte ligga på för lågt kalori-intag heller, så kroppen tror jag svälter och så att jag inte går upp massa igen om jag börjar äta mer sen.. och så en pepp-dans till oss! :banana::bump::bow::bump::banana: //r Violator 2008-02-19, 19:31 kl Jag har lyckats gå upp igen så nu är motivationen död och jag lägger ner. Det känns mer realistiskt att jag ska bli miljonär på V75 och på så sätt få råd att fettsuga hela kroppen, så jag siktar på det istället. :D strawberrysylt 2008-02-19, 19:38 Okej, då förstår jag, då blir det svårare att veta kalorier.. Men oj, så ofta du väger dig. Känns det inte hårt när vågen visar mer än förra gången? Det skulle jag tappa motivation av, även om det bara var något hekto mer.. Jag brukar tänka att "nästa gång då :devil: ska vågen visa mindre" och det får mig att ta i mera när jag tränar, även om det är ungefär en vecka eller så tills nästa gång jag ska väga mig. Det är ju då jag kan påverka vad det kommer att stå på vågen. På ett dygn hinner man ju kanske inte påverka så mycket... Äter du på regelbundna tider? Med inte för lång tid emellan och så.. Jag äter var tredje timme, min mage får damp direkt om det går längre tid, sväller upp och blir konstig (inte för att det har något att göra med vad jag väger, men det hjälper mig att käka bra). Har hört att man inte ska ha längre tid emellan, för då stannar förbränningen av. Och så inte äta för sent på kvällen, sista gången ca 2 timmar innan man går och lägger sig, helst. Nu blev det en hel roman igen, men men :p hoppas något av mitt babbel hjälper iaf :banana::bump: //r MalanMjöl 2008-02-19, 19:55 Okej, då förstår jag, då blir det svårare att veta kalorier.. Men oj, så ofta du väger dig. Känns det inte hårt när vågen visar mer än förra gången? Det skulle jag tappa motivation av, även om det bara var något hekto mer.. Jag brukar tänka att "nästa gång då :devil: ska vågen visa mindre" och det får mig att ta i mera när jag tränar, även om det är ungefär en vecka eller så tills nästa gång jag ska väga mig. Det är ju då jag kan påverka vad det kommer att stå på vågen. På ett dygn hinner man ju kanske inte påverka så mycket... Äter du på regelbundna tider? Med inte för lång tid emellan och så.. Jag äter var tredje timme, min mage får damp direkt om det går längre tid, sväller upp och blir konstig (inte för att det har något att göra med vad jag väger, men det hjälper mig att käka bra). Har hört att man inte ska ha längre tid emellan, för då stannar förbränningen av. Och så inte äta för sent på kvällen, sista gången ca 2 timmar innan man går och lägger sig, helst. Nu blev det en hel roman igen, men men :P hoppas något av mitt babbel hjälper iaf //r Jag vet, jag är slav under vågen! :angel: Hänger väl ihop med att jag sysslar med galopp och har ridit löp så jag var tvungen att ha koll på min vikt de sista dagarna innan. Men man lär känna sin kropp iaf, ibland kan jag gissa typ exakt vad vågen kommer att visa.. Men det är inte så allvarligt att jag är beroende, jo ibland blir jag så arg och ledsen för att det inte händer något, men det är samma där, bryt ihop och sen nu :devil: ska det hända något! Som bäst går det när jag minskar med ca 0,2 per dag, men då brukar jag räkna bort helgerna då man alltid äter lite mer onyttigt, samt att det ibland blir 0,4 och ibland inget alls. :) Regelbundet tycker jag nog att jag äter: Frukost: 5.45 ibland blir det typ ett kex i stallet innan middagen Middag: 13-13.0 typ ibland lite tidigare Mellanmål: hmm ja hinner väl äta typ tre frukter och för det mesta lite russin mellan 14.30-17.00 Kvällsmat: 18.30-19.30 Samt sedan någon frukt efter det, men försöker att inte äta efter åtta. Det jag kan tycka jag äter för mkt av är just frukt... :angel: Alltid kul att ha någon att babbla med! ;) strawberrysylt 2008-02-20, 20:23 jadu då vet jag inte.. mina idéer är väl som jag redan sagt att skaffa dig ett hum om kalorier och kolhydrater, samt väga dig mera sällan.. Får hoppas någon annan kan svara något klokt!:banana: Lycka till! För min egen del är läget detta. Idag blev det lite vilodag, eftersom jag ska simma imorrn, då jag ska väga mig:banana: Haha, åå låt det stå något roligt på vågen!:p:bump: Idag blev det bara en liten halvtimmes-promenad, blev varm, men inte svettig. Käkat bra har jag också gjort, eller ja, snarare för lite, men ska försöka fixa det.. ska se var vikten ligger o sådär.. Det evrkar jättebra att ta bort kolhydrater, tycker jag. Sötsuget t.ex visst jag har väl eg aldrig varit en riktig söt-sucker, men nu har sötsuget bara försvunnit yeey. Och så en peppdans:banana::bump: //r strawberrysylt 2008-02-21, 16:25 Men vad långt bak tråden låg, vart håller ni hus?:p Hur går det för er? Jag skriver nu iallafall, har nyss kommit hem från simning, 60 längder och vägning Nu visar vågen såhär http://tickers.TickerFactory.com/ezt/t/wt3CbZZ/weight.png väger alltså 66,6 kg nu!:banana::bump: wihoo målet för nästa vecka (har börjat med en gång/veckan ist för varannan, orka vänta två veckor liksom) är 66,1, visar den 65.9 eller mindre blir jag överlycklig, det ska jag kämpa för att den gör!! (eller ja, i tankarna komemr väl siffrorna 64,8 finnas med, det är vad det kan stå om jag går ner lika mycket som den här veckan.. det vore helt galet! Får kämpa med det för ögonen! ) och så en :banana::bump::bow: ni ska ha så mycket cred!, utan er hade jag som sagt gett upp redan! //r Zody 2008-02-21, 16:30 *kl* Jag hoppar in såhär lite i efterhand om det går bra? :D Jag började för två veckor sedan och har hittills tappat 2 kilo :bump: Av totalt 7 kg har jag alltså 5 kvar,och måldatumet är satt till maj så jag har gott om tid på mig. Vill inte gå ner för snabbt, utan känner att jag vill ändra mina vanor från grunden och ska se till att hålla vikten sen. Jag hänger på viktklubb, gillar verkligen deras upplägg och så finns det även massor med folk att hitta stöd i, ställa dumma frågor till osv. :D Sen finns det även mängder med bra recept, vilket jag gillar. strawberrysylt 2008-02-21, 16:36 Såklart, välkommen i gänget:p Vad duktig du är! Det tycker jag är smart tänkt, är så jag också tänker, (sen att det blir lockande att gå ner fort ibland hör väl till:p) men jag försöker också tänka som dej, man vill ju liksom inte gå upp allt sen igen när man gått ner det. wiie :banana: //r MittNyaJag 2008-02-21, 16:39 Vad duktiga ni är! jag som tycker jag är duktig och jag tappar knappt ett halvkilo i veckan! Men, det går iallafall åt rätt håll! strawberrysylt 2008-02-21, 16:41 Klart du är duktig!! Går det åt rätt håll är det väl toppen!:bump: wiihoo //r Elanor 2008-02-21, 16:50 Igår gick jag en 1 timmes promenad med kameran och mp3 i skogen. Fasen vad pigg och gladd man blev av det :D Det skall jag göra igen, så fort det blir fint väder. Sist jag vägde mig stod vågen på drygt 55 kilo, mitt mål! Men danshandtagen och låren är lika stora för det :cry: enda skillnaden jag ser är att mina revben sticker fram mer! MORR Det var ju inte det jag ville ha fram :devil: Skall fortsätta tänka på vad jag äter och motionera i mån av tid och väder. Förhoppningsvis håller jag vikten, men får bort fettet från dessa ställen... man ska ju komma i balklänningen också :rofl: thinisin 2008-02-21, 16:50 Ja det verkar ju som att vi är rätt lika i "kroppsstorlek". Då får vi se till att följas åt neråt. Vad har du för storlek i kläder just nu? Är fortfarande sjuk och rastlös som bara den. Så fort jag är frisk ska jag gå och köpa ett gympakort och sen träna järnet. Ska även ut och jogga, målet är att kunna springa 1 mil i Maj. Låter det realistiskt? Skulle vara härligt att börja simma men gillar inte riktigt att visa mig i bikini just nu, men man kanske vänjer sig. Zody 2008-02-21, 16:57 Klart det är lockande att bara rasa i vikt, men grejen är ju den att man ofta går upp allt lika fort igen och oftast blir det ju även något kilo till. Vill verkligen inte ha det så, jag håller på att ändra hela min livsstil och mitt synsätt på mat och träning, snabba lösningar är ingenting för mig längre. :D Nej, nu ska jag ta mig en cykeltur ut till stallet och pyssla lite därute, cykelturen fram och tillbaka, mockning, matfixning och lite pyssel/gos blir min motion idag. Alltid något :angel: Qyenn97 2008-02-21, 17:39 KL Jag har än så länge, sen innan jul ingefär, gått ner från 64 kg till 58,5. Springer en liten runda på morgonen, sen går jag en timme på kvällen. Försöker äta så bra jag kan, men jag är pepp:banana: Det är en skön känsla när man känner jeansen sitta lösare:D§ thinisin 2008-02-21, 18:18 KL Jag har än så länge, sen innan jul ingefär, gått ner från 64 kg till 58,5. Springer en liten runda på morgonen, sen går jag en timme på kvällen. Försöker äta så bra jag kan, men jag är pepp:banana: Det är en skön känsla när man känner jeansen sitta lösare:D§ Det är ju jättebra!! Hur lång är rundan ungefär? Orkar aldrig gå upp tidigare för att jogga men nu är det ju lov så då kanske man kan jobba in det i systemet. Sipuli 2008-02-21, 18:22 kl Jag har pendlat i vikt som en annan hollywoodstjärna :p När jag började skriva här vägde jag 58 kg, för 1 v sen var jag nere på 53 kg och nu väger jag 55 kg. Målet just nu är 50 kg, det beräknar jag ha nått vid månadsskiftet. strawberrysylt 2008-02-21, 18:25 buke la av för mig ett tag, men jag kopierar väl in det jag skrev då.. Sist jag vägde mig stod vågen på drygt 55 kilo, mitt mål! Men danshandtagen och låren är lika stora för det enda skillnaden jag ser är att mina revben sticker fram mer! MORR Det var ju inte det jag ville ha fram Grattis!!:banana: Men vad tråkigt att du tappar kilon från fel ställen.. Tränar du magen/midjan något? Jag har hört att all sån rörelse, t.ex magdans, rocka rockring (vilket jag försöker lära mig hur GÖR man egentligen?:confused:) ska vara jättebra! thinisin---> Ja, vad har jag för storlek.. När det gäller tröjor och finns S, M och L tar jag strl M. Kjolar.. jag har en i strl 38 som passar perfekt, kanske liiite liiite liten, men sitter fint. Annars har jag väl bara i strl M där med, tror jag. Byxor köper jag nästan aldrig, men sist jag köpte ett par, på HM, tog jag strl 42, tror jag, de passade perfekt, några skjortor har jag med, dem är det strl 42 på. Leggins har jag nog flest i strl M också. VIlken utläggning, men mao är jag alltså en strl M/40-42, lite blandat därikring. Du själv, vad har du för strl? Tråkigt att vara sjuk :( Förstår hur rastlös du måste vara, känner själv, vill bara röra på mig hela tiden nu! Hmm, en mil.. *tänka hur långt det är* Jo, det tror jag absolut! Det är ju också tempot som knäcker en, inte avståndet. Så tar man det bara lugnt och inte kör slut på sig i starten, så orkar man skulel jag säga! Det fixar du!:banana: Börja simma, säger jag:) Det är jätteskönt. Jag är inte heller så pepp på att visa min kropp (men det blir fort bättre nu när jag känenr skillnad), men det är ingen som bryr sig, faktiskt. Jag har baddräkt också, vilket är än mer oklädsamt än bikini när man är rund, men vill inte simma i badhus i bikini, något jag fått för mig bara:p Zody--> Jo, precis.. bara vara smal helt plötsligt liksom, så alla blir chockade haha men nej, inget sånt nu, det får ta den tid den tar, så man kan stanna där nere sen, så underbart:) //r thinisin 2008-02-21, 21:59 Jag har också M på tröjor, ibland L när tröjorna är snyggare som större. Byxor är 30, i vanliga strl köpte jag precis ett par i 40, lite tajta över rumpan. Börjar känna mig pigg nu så imorrn blir det nog en promenad och förhoppningsvis shopping. Sen ska jag försöka mig på att simma någonting på lovet och prova på. Jogging får vänta tills jag är helt fri från förkylningen. BancoB 2008-02-21, 22:32 Här vill jag också vara med om det går bra :p Kämpar för fullt just nu med att gå ned i vikt. Vill inte se fläskig ut i balklänningen :D Har gått ner från 66 kg till 64 sen i början av januari men har nu kört fast lite. Känns om jag inte kan äta mindre än vad jag gör :( Men har bara börjat promenera 40 minuter varje dag, om jag fortsätter med det kanske det lossnar. Mitt mål är iallafall 60 kg. Speciella_tina 2008-02-21, 23:11 Hoppar in i tråden jag med! Jag ska gå ner ca 40 kg, det är ett låångt projekt! Framförallt handlar det om att lära mig ta hand om kroppen på rätt sät och äta rätt mat. Motionen är jag försiktig med det sliter rätt bra på kroppen att vara så överviktig som jag är och motionera. Jag cyklar till och från jobb, går en del när jag jobbar, sedan går jag 3 km två gånger om dagen med hunden. Nu ska hon hårdtränas inför sommarens stora utställning så nu cyklar vi 1 mil 3 gånger i veckan. I övrigt tänkte jag blogga lite om min viktnedgång: http://www.nogg.se/tinasvikt Ainon 2008-02-21, 23:19 kl Idag har det gått både bra och dåligt. Först så villade jag bort mig på promenaden med hunden så vi var ute och gick i över 2h innan vi tillslut lyckades hitta hem. Sedan köpte jag massor med godis :o men en dag är ingen dag och rört på mig mycket idag har jag, har egentligen en snaskdag i veckan på lördagar men skippar den helt enkelt denna vecka då så går det jämt upp :) . Nya tag imorrn :D strawberrysylt 2008-02-22, 10:31 Okej:) Kom på en sak till, för att se om vi har liknande proportioner kanske underklädesstorlekarna också, där har jag bh; 75D (har inte provat ut eller så, men känns bra) och trosor; L/40-42. Åh, vad härligt! Hoppas du gillar simningen också, jag tycker det är jätteskönt. Åh, jag är avundsjuk för att du har nånstans att springa sen när du är frisk, skulle jag försöka skulle jag slå ihjäl mig, det är bara is överallt här och där det inte är is är marken ändå stenhård, så nej springa kommer man nog inte kunna göra här än på ett tag.. BancoB--> Vad duktig du är! Hmm, vad äter du då? Du behöver ju inte äta mindre, men om du äter annorlunda, mer saker som innehåller färre kcal kan du ju istället äta mera. Lycka till! Speciella_tina--> Jag har kollat på din blogg och jag tycker att du verkar hel-motiverad:banana: Det kommer bli finemang! Men jag undrar en sak; Har du några delmål? Eller är det 40 kg som gäller på en gång? Jag är ett iaf ett stort fan av delmål, tycker det blir så mycket skönare och mer motiverande:) Duktig du är med motionen! Lycka till! Ainon; Haha, åh jag vill också ha nånstans att gå vilse.. kanske skulle flytta ändå så man kan utforska lite. "Min" skog är så liten, så man kan knappt gå vilse om man vill.. eller iofs har jag gjort det en gång med en kompis, fast det var lite "light" sådär var ju inte som "hjälp hjälp vi kommer aldrig mer komma hem" men ändå:p Japp, nya tag imorgon! Lär väl skriva om mig nu också, när jag ändå håller på. Hittills idag har det blivit en promenix på ca 40-45 minuter före frukost, varav en del av den ca 10 min i skogen i snön.. jobbigt! Sen blev det frukost. Funderar på om jag ska till gymmet idag och spinna, fast då är det själv ingen tränare/grupp eller så och jag minns inte om cyklarna har sånadär hastighetsmätare, men det måste de väl ha.. blir svårt o hålla tempot annars.. men det blir nog bra, inga undanflykter nu!! och så.. pepp-dansen! :banana::bump::banana::bow: //r Pubriacones 2008-02-22, 10:51 Halli hallå! Får man vara med i eran tråd?? :o Jag behöver verkligen göra någonting åt min vikt nu :p Måste börja kämpa för beach 2008 om man säger så.. :angel: Jag har redan t |