Visa fullständig version : Viktned-/uppgång 2008!

Sidor : 1 2 [3] 4 5 6 7 8

strawberrysylt
2008-02-23, 17:06
Taaaack för peppdansen! :)

Jo, det är hemskt vilket dåligt samvete man får..:crazy: haha helt knäppt.
Nu har jag iaf precis kommit hem från simhallen, blev 40 vändor iaf, en km, det jag hann innan de stängde men det blev ju prima. :) Något har jag väl bränt iaf. Känner dock fortfarande att jag borde röra mig mer idag:crazy: En promenad kanske? Hmm.. eller kanske bara lite hemma-övningar.

Åh, hmm.. vad är det som är din "akilles-häl" då? är det ngt speciellt du faller för att äta i slutet av veckan? Isf kanske det finns någonting nyttigare som påminner om det som du kan äta istället? Lycka till!

flugskit---> Grattis!:banana: Wihoo! Jag vill också ner till mitt första delmål, men snart så! :)

//r

flugskit
2008-02-23, 17:16
flugskit---> Grattis!:banana: Wihoo! Jag vill också ner till mitt första delmål, men snart så! :)

//r

Oh, tack. Du är alltid så snäll och peppar :bow:

Jag gör en liten peppdans åt dig också. Du är jätteduktig!
:bump::banana::banana::bow:

strawberrysylt
2008-02-23, 17:18
Taaack!:love::)

//r

Ainon
2008-02-23, 17:19
Grattis Flugan :bump:

flugskit
2008-02-23, 17:40
Taaaack :love:

Jordis: Varseegod :)

thinisin
2008-02-23, 18:32
Hur lång tid tar det att simma 40 rundor? Att simma i medeltempo i 30 min bränner 326 kalorier så det är ju rätt mycket även om man kanske inte simmar i 30 min.

Blev en promenad för mig. Har ätit nyttigt hela dagen och hållt mig inom 1300 kcal-gränsen.

thinisin
2008-02-23, 18:34
Grattis! Vilken vikt startade du på?
Längtar oerhört mycket tills jag når mitt första delmål. Utan delmål hade jag aldrig orkat. När jag är sugen på något tänker jag bara på hur härlig känslan kommer vara när vågen visar normalvikt, och det är inte långt borta nu :)

flugskit
2008-02-23, 18:35
Vägde 65 när jag började ta tag i mina kilon, så jag har gått ned 7 kg :)

thinisin
2008-02-23, 18:37
Vad bra jobbat! Hur lång tid har det tagit och vilken metod använde du dig av?

strawberrysylt
2008-02-23, 18:41
Det tog mig 25 minuter ungefär, då är det 25-metersbassäng och jag räknar varje längd som en.

Okeej :) Va bra! Funderade just på hur mycket det bränner, tur du finns här:)

Duktig du är! Jag tror att jag också kommer komma upp till ca 1300 kalorier idag, duktiga vi är båda två!

:banana:

//r

thinisin
2008-02-23, 18:49
Ja om du nu simmar i medelfart har du i allafall gjort av med 271 kalorier. VK har räknat ut att jag kan äta 1300/dag och gå ner 19 kg till sommaren. Det är då utan motion, bara vardagsmotion. Om jag sedan motionerar kan jag äta upp dom kalorierna också om jag vill. Brukar inte göra det om jag inte ska dricka alkohol, ruskigt mycket kalorier i det. Hur gör ni med alkohol?

flugskit
2008-02-23, 19:04
Sedan mitten av december, så 2 månader. Jag har av olika anledningar ätit väldigt dåligt. Har även tagit några promenader, varit i stallet osv. Kanske inte det sundaste sättet att gå ned på, men jag har iaf gått ned och är glad över det.
Nu ska jag kämpa för att bibehålla denna vikt bara :)

strawberrysylt
2008-02-23, 19:17
Vart kollar du det? Jag brukar ju simma i 35-40 minuter i normala fall, skulel vara kul att se hur mycket jag bränner då ungefär.

:eek: Oj! Det var inte illa, låter sjukt mycket bra ju! Vilken motivation! Då kan ju jag också göra det ju (16,6 kg)! Jag vill också käka 1300 kcal om dan, ligger lite under, inte över iaf, om jag motionerar varje dag också utöver så ser det ju ut att gå! Wiie!

Jag dricker inte alkohol alls nu, gör det med väldig måtta annars också, sista gången jag drack var 8:e december och innan dess var det måttligt (nästan inget sep-okt) mellan sep-dec och dessförinnan var jag helnykterist i 16 månader så:p haha.

//r

Ainon
2008-02-23, 19:29
kl

Så då var dagens motion avklarad 40 min löpning 5,5km, lite sakta men kände mig i alla fall pigg i benen vilket var skönt då det var länge sedan jag var ute och sprang :)

thinisin
2008-02-23, 19:30
Jag kollar det på viktklubb, men då måste man vara medlem för att kunna se det men om det är något särskilt du vill veta hur mycket det bränner kan jag kolla det.

Eller jag kan i allafall tappa 15 kg till 7 Juni :)
Men om du går in här så kan du fylla i längd, vikt och då räknar den ut bmi, sen kan du fylla i hur mycket du vill gå ner så räknar den ut hur fort det kan gåhttp://viktklubb.aftonbladet.se/cm/2.10/2.112
En bit ner på höger sida!

Ainon
2008-02-23, 19:37
Ja om du nu simmar i medelfart har du i allafall gjort av med 271 kalorier. VK har räknat ut att jag kan äta 1300/dag och gå ner 19 kg till sommaren. Det är då utan motion, bara vardagsmotion. Om jag sedan motionerar kan jag äta upp dom kalorierna också om jag vill. Brukar inte göra det om jag inte ska dricka alkohol, ruskigt mycket kalorier i det. Hur gör ni med alkohol?

Tyvärr lär då aldrig gå ner 19kg till första juni. Viktkoll säger 1300kcal som minst, skulle alltså säga det även om du vill gå ner det dubbla ;) Rimligt är att du kan gå ner 7-13kg beroende på hur lång och stor du är nu om du äter 1300kcal per dag.
Men det är ju bra det med :banana:

Ang alkohol så är jag en sådan där tråkig (som vissa anseer det) nykterist.

MalanMjöl
2008-02-23, 19:38
Taaaack för peppdansen!

Jo, det är hemskt vilket dåligt samvete man får..:crazy: haha helt knäppt.
Nu har jag iaf precis kommit hem från simhallen, blev 40 vändor iaf, en km, det jag hann innan de stängde men det blev ju prima. :) Något har jag väl bränt iaf. Känner dock fortfarande att jag borde röra mig mer idag:crazy: En promenad kanske? Hmm.. eller kanske bara lite hemma-övningar.

Åh, hmm.. vad är det som är din "akilles-häl" då? är det ngt speciellt du faller för att äta i slutet av veckan? Isf kanske det finns någonting nyttigare som påminner om det som du kan äta istället? Lycka till!

//r

Grejen är att jag äter inte mer onyttigt. Har inte ätit choklad/godis på jättelänge (okej typ någon godisbit bara, men inga mängder alls...), unnar mig ett kex i stallet då och då, annars kör jag med frukt och russin. Det är det som är det svåra, jag hittar verkligen inget mer som jag kan ta bort liksom. Men i slutet av veckan blir det oftast lite större portioner, men samtidigt är de nog egentligen för små i början av veckan, och det är ändå inga stora stora.. :crazy:

flugan: GRATTIS Du började på ungefär samma vikt som mig och är nu nere på min målvikt ungefär.. *avis* :p Jag har hållt på sedan årsskiftet ungefär men det har inte gått lika bra....;)

Nu sitter jag och äter räksallad med sallad, avokado, keso och tomater :d Fruktansvärt gott och förhållandevis nyttigt! :D

*mupp för många "bilder"*

strawberrysylt
2008-02-23, 19:39
Okej:) Du får gärna kolla vad 35-40 min simning bränner, annars är det nog inget just nu.

Jag kolalde det, 16 kg till 21 juni eller vad det var, det är ju jättebra ju! Helt klart godkänt, det vill jag lyckas med. Eller jag inet bara vill, jag SKA!:devil::banana::bump:

//r

thinisin
2008-02-23, 19:46
40 minuter bränner 435 kcal. Om man går i 40 min, medel tempo 5,6km/h bränner det 150 kcal, så det är bättre att simma :)
I fortsättningen ska jag ALLTID gå med stavar, om man går samma tempo som ovan, 40 min, bränner man 60 kcal mer än utan. Ett helt äpple ju :D

MittNyaJag
2008-02-23, 21:24
40 minuter bränner 435 kcal. Om man går i 40 min, medel tempo 5,6km/h bränner det 150 kcal, så det är bättre att simma :)
I fortsättningen ska jag ALLTID gå med stavar, om man går samma tempo som ovan, 40 min, bränner man 60 kcal mer än utan. Ett helt äpple ju :D

Är det så...?! Då kanske jag ska stjäla morsans stavar... Har en halvtimme till stallet ungefär så det blir en timmes promenad (nästan) varje dag.
Hade ju varit bra att simmma.. men det orkar jag nog inte dra mig iväg på. Då skull ejag haft någon att simma med...
Men jag kör min core och yoga iallafall!

lillaP
2008-02-24, 10:52
Okej:)
Åh, nu blev jag sugen på persika:d haha

//r

Hmm.. ja persika skulle ju vara gott att ha med! Hehe

strawberrysylt
2008-02-24, 11:28
Tack! Vad bra:)

Var inne och kollade lite på vårrusets sida med, det verkar jätteroligt ju, det tycker jag vi ska försöka samla ihop oss och göra!

Vad hittar ni på idag?

Själv har jag vilodag, har bestämt att söndagar och onsdagar blir sådana, känns himla skönt faktiskt. Söndagar för att då har jag tränat tors-lör och onsdagar för att jag väger mig på torsdagar och vill att vikten ska ha stabiliserat sig litegrann då.
Så idag ska jag bara gå ut på en promenad med en kompis snart och sen typ..slappa:p:)

MalanMjöl: Ja, då vet jag inte alls, faktiskt. Du får kämpa på och ge det lite tid, tror jag.

Lycka till idag allihopa och ha det så bra!:banana::bump:

//r

Qyenn97
2008-02-24, 11:49
Bränner man något när man solar?:angel:

JustME83
2008-02-24, 12:18
Man bränner ju lite hela tiden men mer ju aktivare man är.

Madde_padde
2008-02-24, 12:49
förstår inte hur ni inte kommer upp i 13000 kalorierva äter ni då?

Jag får äta 1400 och har problem att hålla mig där vissa dagar kommer jag under är de för att jag hoppat ett mål eller två.....

Jaja ja är just hemma från ett pass på friskis på besök i sthlm :banana:

strawberrysylt
2008-02-24, 14:25
jag har plockat bort kolhydrater, dvs allt spannmål osv, så då blev det plötsligt mycket lättare att hålla 1300-gränsen.

//r

MalanMjöl
2008-02-24, 19:01
Idag har jag varit och simmat- 2000 meter (80 längder) :) Plus cyklat dit och hem (typ 15 min dit och 20 hem pga av uppförsbacke!)

Nu ska jag gå och äta kvällsmat!

Pubriacones
2008-02-24, 19:30
I helgen har det varit lite si och så med min träning.

Fredags var jag jätteduktig - gick i ca 40min innan frukost, senare på dagen red jag i ca 40 min och efter det så gick jag i 40 min igen.

Men igår gick jag inget alls.. Red en islandshäst i ca 40-45min men det var inte så ansträngande..
Senare på kvällen så blev det lite chips (:o) till melodifestivalen. Att jag aldrig kan tacka nej när folk bjuder..
(jag var inte hos en kompis så jag skyller min lathet på det.)

Idag har jag iallafall ridit i 30 minuter och gått i 30 minuter.

Och nu börjar ju skolan igen så då kommer jag inte kunna gå någonting på morgonen. Får bli på kvällen då jag kommer hem..

JustME83
2008-02-24, 19:49
KL

Var iväg och tränade på F&S, baspass. Gick dit och hem också.

Aldoba
2008-02-24, 20:02
Om två veckor tänker jag börja min träning med att gå ner i vikt eller snarare få bort fettet på magen som har uppkommit det senaste året, väger ju bara 56 kg nu men allt har satt sig vid magen :confused: förstår inte varför...
Har hund som måste ha motion minst en timme om dagen så jag måste ju röra på mig, ;) ska flyta om två veckor och då jäklar :bump:
Ska börja springa 2 dagar i veckan och banne mig så ska jag cykla till jobbet, tar minst en halvtimme fram och tillbacka. Har redan börjat hoppa över snabbmaten och jag lagar allt själv. :D
Hoppas jag klarar av detta nu behöver all motivation kan få.

_vizzla_
2008-02-24, 20:27
KL

Hjälper ni mig?

Har inte orkat skriva i denna tråden på ett tag. Blir aldrig stopp på allt elände, och inte är det slut än på ett bra tag. Fy säger jag bara, allt händer precis samtidigt, vet fasen inte hur jag ska orka allt.
Vill inte gå in på detaljer, då jag mår dåligt av allt som hänt och händer, hoppas ni förstår.

Hmm, ja jag vet inte riktigt när jag skrev sist. Iaf så har jag kommit igång med ridningen lite ordentligare nu. Ngra långa pass i skogen, ngra kortare och lättare, och ngt pass på dressyrbanan. Känns verkligen skönt att komma igång med ridningen igen. Visst är det en bra bit kvar tills vi är tillbaka där vi slutade, men vi kör på, både hästen och jag bara njuter.
Inga promenader har det blivit. Har hållt igång med stallarbetet iaf, och allt spring på jobbet då. Inte alls mkt, jag vet, men bättre än inget.

När lönen rammlar in ska jag åka till närliggande stad, och inhandla ett par ordentliga joggingskor, tänkt mej börja jogga så smått ngra dagar i veckan. Sen ska jag ev köpa nya promenadskor, men får se vad jag hittar.
Ska höra på affären om dom har en sko som är bra att promenera i, men också funkar att jogga kortare sträckor med.

Inte läst alla inlägg, men ngra. Ser att flera kör efter en kalorigräns. Hur funkar det för er? Vad får ni äta, och vad har ni plockat bort?
Nyfiken på detta. Känner att jag verkligen vill få bort minst 4 kg, hels 5-6, det skulle vara den perfekta vikten för mej, men jag börjar lätt.

Så, orkar ni hjälpa mig? Behöver allt hjälp och pepp jag kan få. Vill så gärna komma igång, men hela tiden händer det ngt.
Skulle vara bra att komma igång, få ngt annat att tänka på, lr bara ut och promenera och jogga och rensa hjärnan.

strawberrysylt
2008-02-24, 20:35
Men vännen,

usch vad tråkigt med alla tråkigheter som händer:(
Visst ska vi hjälpa dej och försöka peppa!

Hinner inte skriva mer just nu, tyvärr, ska gå å handla frukost till imorrn, men skriver mer sen..

Kämpa på!:bump::bow::banana:

//r

_vizzla_
2008-02-24, 20:37
Tack! Du är alltid lika gullig!:love:

Ja, skriv gärna mera sen, om hur det funkar med kaloriintagen osv.

Kram kram

JustME83
2008-02-24, 21:31
Jag räknar inte kalorier, skulle jag aldrig orka, jag kör efter tallriksmodellen.

strawberrysylt
2008-02-24, 21:56
Taack:):love:

Sådärja, hmm kalori-intaget var det ja..

Ja, jag har ju plockat bort allt spannmål och försöker äta så lite kolhydrater som möjligt, fast inte plocka bort dem helt.
Det gör att det blev mycket lättare att hålla sig inom gränsen för de tillåtna 1300 kalorierna, när man inte har t.ex pasta eller ris till maten, utan grönsaker istället.

Ett tips som jag hittade här faktiskt, tror det var på senior, att istället för t.ex potatismos, ris osv kan man koka blomkål som man sen kör i mixer och kryddar. Jag brukar ha i lite havremjölk också. Det blir jättegott faktiskt och mycket mindre av både kalorier och kolhydrater än spannmål.

Annars tycker jag inte att jag har valt bort någonting, sötsuget t.ex är mycket mycket mindre nu än förut, så där känns det inte som om jag behöver "offra mig".

Jag äter mycket avocado, nötter och mandlar - mkt kalorier, lite kolhydrater, de är bra om man ligger under kalori-intaget.

Åh, hoppas det snart känns lättare för dig! :bump:

//r

Pettsson
2008-02-24, 22:11
(KL)

Nu har jag gått ner ytterligare ett kilo samt den centimeter jag gick upp från förra veckan. Sammanslaget resultat (3 veckor) är -3 kilo och -5 cm. :banana:

Fyra kilo kvar till mål- och idealvikten. Det viktigaste är dock att jag håller mig fit i en sund och hälsosam kropp och MÅR BRA. Jag mår bra nu, helt suveränt faktiskt. Otroligt skönt!

Qyenn97
2008-02-24, 22:13
KL

Idag har jag gått 2 timmar. Dock så har jag ätit för dåligt, så ligger minus i kcal denna dagen:cool:. Har bränt mer kcal än jag har ätit.

Ainon
2008-02-24, 23:39
kl

En halvbra dag idag.
Löpning ca 30 min/4,54km (mkt långa branta uppförsbackar) ca -300 kcal
Mat +1690 kcal
=1390 kcal

90 kcal över målet men det gör inget, svårt att planera då jag gillar mest att träna i mörkret på sena kvällen, trodde rundan skulle ta längre tid.

Å vad jag älskar att springa :D
Synd bara att man inte kan dra med hunden, får vänta i några månader på det...

strawberrysylt
2008-02-25, 10:13
Åh, jag blir så avundsjuk! Jag vill också ut och springa, men här är det som sagt bara is överallt, så jag skulle ju slå ihjäl mig om jag försökte nåt annat än att gå.

Fast en bra väg har jag hittat iaf, med massa backar:) mitt ex har flyttat och fått den vägen "på köpet", där blir det joggning sen när isen är väck:)
Lyckades till och med gå vilse där när jag gick där imorse på min morgonpromenad 40-45 minuter. Blev varm, men inte svettig, jag har typ ingen ork just nu känns det som, men kanske blir bättre längre fram.. var ju innan frukost också.

Senare idag blir det simning. Vad hittar ni på?

Pettsson--> Grattis!:banana:

//r

Ainon
2008-02-25, 10:28
Inskaffa ett par broddar att dra på löparskorna. Här är det också glashalt, men de är min räddning :p

Gud vad du är duktig på att motionera, skulle aldrig orka med att gå morgonpromenad alldeles för seg på morgonen (precis vaknat).

För mig är det vilodag idag, ska sitta med näsan i böckerna hela dagen.

strawberrysylt
2008-02-25, 10:35
Ja, vilken bra idé, det skulle jag ju kunna göra! Om jag har tur kanske mamma har några liggande till och med:)

taack! Jo, jag hade vilodag igår, så kände att nu var det dags att sätta fart igen, vägning hägrar på torsdag!:bump:

//r

Madde_padde
2008-02-25, 10:48
KL

jag har tappat 0.9 kg sen i måndags så de går neråt har dessuom mens denna vecka så trodde på plus men nej då :bump:

ska precis gå till syrrans jobb ca 3-4 km och hämta henne luncha på stan sen förbi hunddagis och hämta hennes hund å gå hem hit till henne igen sen så de blir en promenad på närmare milen :idea:

strawberrysylt
2008-02-25, 10:52
wihooo, gratttis! :banana::)

Vad härligt, jag ska nog också ut och gå en sväng till, det är så härligt väder :love: kallare inne i lägenheten än ute, tror jag:p

//r

Amica
2008-02-25, 11:53
Idag ska jag gå ut en sväng i solen.. har ju inte vart ute o rört på mig på nästan en månad pg av sjukdom.. men nu kan jag inte hålla mig längre! Jag måste få komma ut!

Amica
2008-02-25, 12:27
Jag vill bara tipsa om denna sida, mkt bra information!!

http://www.halso.info/forum/t-6908.html

strawberrysylt
2008-02-25, 12:53
Visst är det härligt med sool?!:love:

har vart ute och gått en tills väng nu, ca en timme, var inte meningen att bli nån sån brännar-promenad, men brände nog en del iallafall, hittade en massa långa härliga uppförsbackar, sämre ställe kunde mitt ex ha flyttat till, blir härliga vägar/stigar att motionera på det här!:love:

har hunnit sitta ch vänta på en buss som bara går på fredagar en stund också, men men:p snart går det en ny iaf. Då blir det simhallen, känns som om jag inte kommer kunna låta bli att väga mig heller, haha, torsdag var det ja, men äsch jag vill veta nu, så jag vet vart jag ligger..
Wish me luck!

:banana::bump:

//r

elysee
2008-02-25, 13:00
Lycka till! Simma är så härligt! Skönt att göra det på förmiddan/mitt på dan när det inte är så mycket folk heller!

Personligen har jag vart sjuk nu i ett par dar vilket har innebärit inomhus och massa glass och godis! Men jag hoppas att det försvinner fort, bara jag får komma igång och röra på mig, man blir så himla mycket mer motiverad att äta rätt när man tränar också!:bump:

strawberrysylt
2008-02-25, 17:53
Tack:)
Ja, det är verkligen härligt. Idag blev det dock inte så mkt simning, blev lite mera lek, men man ska väl ha lite sånt också, så man inte tröttnar.

Idag är också första dagen sen jag började käka 1300 kcal, som jag ätit för många (tror jag alltså):eek: också. haha, jag vet I-landsproblem deluxe och jag vet också att det jämnar ut sig iom att det ju vart för lite förr, men det känns ändå lite :crazy:. men men:p Har käkat massa nu till middag verkligen, proppmätt, men det var nog bra också.
En nyhet till också, jag vägde mig ju och nu så...

http://tickers.TickerFactory.com/ezt/t/wt3CbZZ/weight.png

65,5 kg nu, - 1.1 kg till! :eek::) wihoo! jag är glad, förstås! men samtidigt känns det som om det går lite för fort? :crazy:Kanske borde jag äta mera?

//r

elysee
2008-02-25, 18:00
Va kul med simmningen! Jag kanske ska simma en vända imorn då det va otroligt länge sen, kul med inspiration! Jag undrar vad det kostar att bara gå in en gång sådär?

Ang. vikten, det kan ju bero på flera saker, om du precis hade simmat och ätit en lätt lunch innan osv. Nu när du har ätit en stadig middag kanske du väger lite mer, men man märker ju ändå trenden nedåt, vilket är kul!:bump:

För t.ex. jag växlar iallafall typ 2 kg mellan morgon och kväll:p:p

strawberrysylt
2008-02-25, 18:12
Det tycker jag du ska göra!:banana::)

Jo, det blev lätt lunch idag, då jag var "ute på språng" och den åt jag ca 1,5 timme innan simmandet. Väger mig innan jag simmar, torr, så inte en massa vatten "tynger ner mig":p
Det är under de förutsättningarna jag brukar väga mig.

Jo, skulle jag väga mig just nu med proppfullt med mat i magen skulle jag säkert väga lite mer, fast det känns som om det jag vägde innan är mer representativt.. så, jag vet inte jag, det tar emot lite att äta mera också, men jag vill ju kunan hålla vikten sen också och då är det kanske bättre att gå ner lite saktare..? (jag förstår inte att det är bara 3,5 kg kvar till mitt första mål, jag hinner inte med..men som sagt bara jag kan hålla vikten sen när jag är helklar så)

//r

TCJ
2008-02-25, 19:20
15 kg innan sommaren.
orealistiskt eller ej, det skiter jag i. NER ska jag.
Inledde nutrilettkur på 12 dagar idag.
Solade igår och inhandlade BUS idag + solning imorgon.

Detta SKA gå.

strawberrysylt
2008-02-25, 19:32
Det behöver inte vara så orealistiskt, det är 13 veckor kvar till ommarn och högst ca 1 kg i veckan är väl vad som anses hälsosamt om man ska gå efter det.. och det funkar ju (nästan) där!

Klart det går!!
Här får du en pepp-dans, men du verkar fasligt motiverad, så den kanske inte behövs:p, men ändå! Jag kämpar också nu :devil: SKA det gå!

:banana::bump::banana::bump:

//r

Zody
2008-02-25, 19:45
*kl*
Jaha, ny vecka då med nya tag! :bump:
Ni som har vägdag på måndagar, hur har det gått för er? Jag vägde mig imorse, +1hg sen förra veckan. :( Egentligen borde jag inte sura, men envis som jag är så tänker jag väga mig imorgon med. Ett jäkla hekto upp är fan ingenting, men ändå känns det så jäkla surt.
Här har man kämpat som bara den med maten och skött sig, motionerat och ändå blir det inget minus. Nåja, jag provar som sagt imorgon igen. :D Förhoppningvis visar den -1hg då :angel:

Idag har jag i alla fall skött maten exemplariskt, ligger på 1313kcal idag och har ätit färdigt. Skulle vilja ta en promenad, men mina skavsår sätter stopp för det. På onsdag blir det nya skor, så är det bara. :D

Qyenn97
2008-02-25, 20:17
Shit, hur kommer ni upp i så många kalorier?

Strindlund
2008-02-25, 20:19
I fredags så visade vågen på -3 kg, håller inte räkning på veckorna längre. Skulle tro att det tagit ca 5 veckor, med motion och halvbra kost. Har den senaste tiden fått ett positivt besked från FK, men min sjukskrivning fortsätter. Trots att jag fått det här positiva beskedet, så spökar annat och det gör automatiskt att suget efter choklad blir stort.

Har inte förstått mig på det där förrut, men nu när man verkligen försöker att avstå, så förstår man vad mycket nedstämdhet och pms ställer till det... :smirk: :D

Nåja, jag ger inte upp och försöker att se positivt på framtiden!

Alla ni andra: Gud vad duktig ni är!

Zody
2008-02-25, 20:37
Tycker du 1300 kalorier är mycket?! :eek: Vad lever du på, luft? :D

Amica
2008-02-25, 20:38
Det är inte så svårt faktiskt..

Om man är extremt noggran o väger allt, istället för att uppskatta, så kommer man upp i kcal.

Det gör större skillnad än vad man tror.

Amica
2008-02-25, 20:39
En kvinna ska väl eg ligga på runt +- 2000 kcal..

Så jag håller med, 1300 är inte mycket.

strawberrysylt
2008-02-25, 20:39
Jag tycker också det är svårt att komma upp i 1300, men det är efter att jag tog bort kolhydraterna, innan var det då allt annat än svårt:p:crazy:

Det är väl vid 1300 kcal gränsen går för vad man minst bör äta? För att inte kroppen ska ställa in sig på svält och behålla det den får dvs man går inte ner? (nu snackar vi gå ner hälsosamt då)

//r

Zody
2008-02-25, 20:44
Ja, 1300 är vad jag lärt mig i alla fall.
Jag har 1379 kcal/dag att äta, och jag äter oftast upp allt men inte alltid.
Som idag, 1313 kcal och jag har ätit
Frukost; En portion fiberberikad havregrynsgröt, en msk lingonsylt och en msk torkade solrosfrön
Mellanmål 1; Ett äpple
Lunch; Stekt lax, en potatis och 100gram brysselkål
Mellanmål 2; En wasa sport med 1 msk philadelphia light
Middag; 100 gram kycklingfilé, 1 portion fullkornsbulgur, 100 gram haricot verts och 2 msk sås gjord på minifraich och sweet chilisås
Kvällsmys; 5 dl te, 2 tsk socker och 2 msk lättmjölk.

Så jag blir mest fundersam över vad tusan folk äter som inte ens kommer upp i 1300?

MittNyaJag
2008-02-25, 20:44
71,1 kilo i morse! Dock utan morgonpromenad och dusch vilket jag alltid gjort tidigare måndagar. Men det är -0.7 kg sen förra måndagen!! Ungefär 3 kilo bort sedan jag började. Unfefär 5 veckor sedan? :D

Idag har jag promenerat/joggat totalt 1½ timme, ridit (i skritt) 45 minuter och tränat core i en timme!!

Åt en halv kebabrulle till lunch och ska äta den andra halvan till kvällsmat. Hamnar nog trots den under mina 1384 rekomenderade kcal idag, men jag har legat över hela helgen så det jämnar ut sig på en treårsperiod. ;)

Har fått en pulsklocka idag! Köpte tre nummer av "Iform" förut och nu kom premien!.
Ska se om jag begriper hur den fungerar bara... Riktigt roligt iallafall och se pulsen. Hade den liggande på golvet på coren så jag kunde se den emellanåt... :D
Var hem till mamma och stal hennes promenadstavar idag oxå.. Hon kommer ju inte använda dem. :angel: Vad var det, nästan ett äpple extra i halvtimmen man förbrände med stavarna mot utan! ;):D

Blueeyes
2008-02-25, 20:53
Duktigt gjort! :banana:

Jag har precis tränat 1 h basjympa!

MittNyaJag
2008-02-25, 21:13
Woho!
Vad duktiga vi är!! :D

TCJ
2008-02-25, 21:20
nu har jag smort in mig med BUS och druckit en kopp te UTAN varesig mjölk eller socker. hihi

_vizzla_
2008-02-25, 22:05
KL

Ju j:devil:vlar ska här sättas fart!!!!!
Jag måste komma igång, för att inte tänka på allt som hänt/händer hela tiden.

I morgon blir det promenad, och ridning efter jobbet.
När lönen kommer blir det ett par nya skor, och till affären och handla mat, nyttigare mat.
Har inte skött maten alls, en del sött, ätit mkt oregelbundet, och då jag väl käkat har det varit mängder.
Idag har jag skött maten, och så ska det fortsätta, för nu jäklar ska minst fyra kilo bort, helst ngt till, men men.

Önskar jag förstod mej på detta med kalorier....Hur tusan gör ni? Läser man helt enkelt på innehållsförteckningen, lr finns det ngn sida på nätet där man kan se vad allt innehåller?

Och när ska man väga sig?
Jag väger mig på morgonen, nykissad och utan kläder. Är det den vikten jag har? För mitt på dagen, kvällen, väger man ju mer, men för det mesta är det ju den vikten jag har. Jag går ju inte runt och väger som på morgonen...... Dum fråga kanske, men har funderat på detta.

Blueeyes
2008-02-25, 22:15
Man ska väga sig på morgonen utan kläder "tömd" osv. ;)

Kcal ser du på innehållsförteckningen. Oftast står det per 100 g. För att räkna ut exakt vad du äter behöver du en matvåg.

_vizzla_
2008-02-25, 22:18
Man ska väga sig på morgonen utan kläder "tömd" osv. ;)

Kcal ser du på innehållsförteckningen. Oftast står det per 100 g. För att räkna ut exakt vad du äter behöver du en matvåg.

Ah, då vet jag. Som sagt, kanske dum fråga, men funderat på det endå.

Okej. Så om det står per 100 g, så väger jag maten, och där ifrån så kan jag räkna ut hur mkt det är i. Nu låter det helt plötsligt lite enklare. tack!

Qyenn97
2008-02-25, 22:44

Tja, i princip. Ligger minus just nu. Men det beror på att jag helt enkelt inte äter, knappt. Men tror inte jag hade kommit upp i 1300 ändå!

Qyenn97
2008-02-25, 22:45
Om du inte blir mätt på Nutrilett, har Nutrilett tabletter du kan äta som fyller ut magsäcken och gör så att du blir mer mätt.

thinisin
2008-02-26, 09:16
Woho grattis!! Går ju superbra för dig och du är verkligen JÄTTEDUKTIG :bow:

Min vikt står kvar sen förra veckan men det är jag nöjd med eftersom det blev mer mat och godis när jag var sjuk plus ingen motion. Men nu ska det där kg som är kvar till normalvikt bort.
Gick 30 min innan frukost, lugn promenad men bättre än ingen :)
Ska cykla senare idag men först lite shopping :bump:

strawberrysylt
2008-02-26, 10:42
taaack!:)

Jag är nere på bmi 25 nu! Tänkte inte på det ens när jag vägde mig haha, men så är det ju wihoo:)
Bara 3,5 kg kvar till första delmålet nu, det är inte så mycket:banana:

För min del blev det ingen morgonpromenad, har blivit lite lat, men det regn-snöar, så jag skyller på det också:p och aldrig att jag tänker sluta (peppar, peppar), bättre köra lite lätt då och då emellan än köra slut på sig..
Senare idag blir det nog kanske åka till exet och ut och gå lite i backarna igen:) Det hade vart skoj och bra!

Det är ju jättebra om vikten står kvar och inte går uppåt då ju! Det blir väl det som blir knepigare sen när man är klar; att hålla vikten...

Wihoo vad vi är duktiga allihopa!:banana::bump::banana:

//r

Sipuli
2008-02-26, 10:53

Det tycker jag också, då går man väl inte ner i vikt? :p Jag försöker hålla mig till 500- kcal jag :angel:

strawberrysylt
2008-02-26, 10:57
ehum.. vill man gå ner hälsosamt bör man inte äta mindre än 1300 kcal. Och jo, eftersom man "normalt" förbrukar ca +-2000 kcal, går man ner.
Du tror inte du går upp kilona sen igen om du bara äter 500 kcal nu?

//r

Zody
2008-02-26, 11:00
Äter du mindre än 1300kcal/dag så ställer kroppen in sig på svält, och kommer hålla fast i precis allt du stoppar i dig. Motsatt verkan alltså.
Varför lägga till sig med sjuka vanor, när det finns hälsosamma sätt att tappa vikt och sedan hålla den. Sure, du rasar inte i vikt men viktminskningen blir i alla fall beständing.

karatefisken
2008-02-26, 11:06
kl

studenten snart. lagt på mig några tröstkilo. 10 kg men om jag går ned 10 kg blir det ohälsosamt så 5 kg till sommaren borde vara ganjska lagom.

strategi?
Inga mer damsugare, läsk.

Qyenn97
2008-02-26, 11:26
Haha, trodde att du skulle sluta damsuga:p

Aldoba
2008-02-26, 11:35
Har ni tips på hur man sluar med läsk och inte faller tillbacka. Jag bara älskar cocacola är helt beronde men nu har jag inte drukit på flera dagar men jag faller alltid tillbacka :confused:
Nej nu ska jag och hunden gå en långpromenad i skogen :bump:
Har faktist börjat lite med träningen även om jag inte ska börja förns om 1 och en halv vecka. Men man blir ju rikigt sugen när man läser hur det går för er och hur duktiga ni är :bow:

Sipuli
2008-02-26, 11:37
Drick light eller zero :idea:

strawberrysylt
2008-02-26, 11:48
Jag tror nog du är på rätt väg, på ett par dagar brukar väl suget försvinna? Gör det inte det -sysselsätt dig! Vilket du ju verkar göra! Då tror jag nog att det försvinner snart, lycka till!:)
Annars är väl lite ibland ingen fara heller, bara det inte blir för mycket och "av vana" liksom.

//r

NaTTa
2008-02-26, 12:07
*k*

Idag var det sista dagen då jag fick äta mycket mat och sedan godis efter:angel:
Ska sköta mig, nu! Till badhuset efter skolan, sen jogga imorn innan frukost!:bump:

karatefisken
2008-02-26, 13:04
Drick light eller zero :idea:

både ja och nej.
varför dricka sånt du inte vet va de innehåller? eller inet vet hur de påvärkar kroppen?
Många foskare tror på att eftersom får sött men inte riktigt socker får man större sockersug.

Prova de där sesamkakorna(smakar skit enligt mig) de är riktigt söta o sliskiga. då kommer du inte sakna sött på ett tag iaf.

Ainon
2008-02-26, 16:11
kl

-3cm runt magen denna vecka :D

strawberrysylt
2008-02-26, 17:56
Oj, grattis! Vad duktig du är!:banana:

Min dag idag har varit helt okej, jag har lagt ner motionen lite känns det som, men jag äter bra iallafall.. mm alldelles nyss åt jag kidneybönsbullar och currykryddat blomkålsmos med sojafil och pistagenötter:d mmm
Ska åka till mitt ex nu snart iaf, så hoppas på bra väder imorrn så jag kan ut och gå i backarna och ta i, har träningsvärk i baken/höfterna idag iaf:p

//r

Qyenn97
2008-02-26, 18:58
KL

Åh, jag är såå sugen på McDonalds:(

CarelessWhisper
2008-02-26, 20:07
*kl*

Ni är så duktiga allihopa och ni verkar så motiverade :bow:

Hoppar in från U lite (jag har gjort ett par inhopp i tråden redan :D) och har en liten fråga:

Jag och mamma var och handlade idag, så jag passade på att köpa lite "nya" produkter jag aldrig köpt innan. Kom iallafall hem med:

Bulgur
Go greens bönor + linser
Passerade tomater + finhackade tomater

Tänkte höra om man kan göra en måltid av detta?
Ska jag ta med något kött, isåfall vad, eller går det lika bra att äta som det är?
Göra en sallad till eller kokta grönsaker (broccolli m.m.)?

Jag skriver lite i denna tråden för det finns ingen på U förutom en men då måste man ha BMI på över 25 och det har jag inte.. så.. ja.

Och sist men inte minst, en PEPPDANS till alla!

:bump::banana::bump:

strawberrysylt
2008-02-26, 20:43
Det där kan du ju få ihop en bra, komplett måltid av, bulgur med bönor/linser och så krossade tomater så det inte blir torrt.. och så grönsaker vilka du vill. Blir ju jättebra. :)

//r

MittNyaJag
2008-02-26, 21:04
*kl*

Phu!
Stavgångade till yogan, ca 20 minuter. Yoga en timme och sedan stavgång till stallet, ca 20 minuter, mockat och kört 7 skottkärror med spån och tagit in hästarna. Och så ca 25 minuters stavgång hem igen! Med vinterjacka, i snöglopp och snömodd. Helt jättesvettig! Nu ska jag återfå normal puls, sluta eftersvettas och hoppa in i duschen. :D Och se på "Systrar i Jeans". :D

elysee
2008-02-26, 21:06
Ja absolut, du kan ju göra en tomatbaserad "gryta" med bönorna och linserna och broccolin och ev. om du hade nån mer kokt grönsak och sen kan du äta det till bulgurn!:)

Alisa
2008-02-26, 22:07
kl
Hej alla bantare:D
Hur räknar man ut hur mkt kcal där är i maten man äter? Någon bra sida tack!
Sen så bara jag vägrar att äta äcklig havregrynsgröt till frukost.
Är yoghourt med russin/musli och två knäckebröd ett bra alternativ?

Ainon
2008-02-26, 22:12
Det beror på vilken yogurt, vilken musli, hur mkt russin (de är kaloririka).

Tänk lite kalorier, mkt fibrer.

Jag äter ofta låglaktos lättfil (150g) med finax musli "sunt och gott osötad" (30g) samt 1 ägg till frukost

BancoB
2008-02-26, 22:17
*KL*

Sedan jag började gå ut och gå mellan 30-60 min om dagen, vilket jag gjort i en vecka nu, så har jag gått ner ett helt kg! :D

Det var allt som behövdes för att sätta lite fräs på viktnedgången, och jag känner mig mkt piggare dessutom!

BancoB
2008-02-26, 22:19
Jag äter en tallrik Naturell Yoggi med 0.5 % fett med naturell basmusli och blåbär på det, också ett par knäckebröd med keso. God och nyttig frukost!

strawberrysylt
2008-02-27, 10:51
kl

Hej ala! Hur går det för er idag? vad har ni på gång?

För min egen del har jag hittills idag gått en morgonpromenad på 35 minuter samt ätit frukost.

Senare idag blir det kanske kanske gymmet och spinna lite.

Lär leta reda på en lärare idag också, som vi hade i en kurs som är slut:crazy::mad: gaaah, hata när ingen vet vem som ska skriva på papperen man får och alla säger olika.
Aja, nu var det positiv man skulle vara ja:p

Pepp-dans till er!
:banana::bump::banana:

//r

MittNyaJag
2008-02-27, 11:34
Yogade i 15 minuter i morse innan frukost och nu irrar jag omkring här hemma och försöker få det att se ut som om jag städar. :angel:
Ska till tandläkaren om en timma och sen kommer en väninna med hund hit i eftermiddag och blir kvar till imorgon. Ska ta in hästarna ikväll så jag tänkte (:angel:) att vi skulle ta en kombinerad rasta-hunden-fixa-stallet promenad ikväll så blir det iaf en timmes promenad idag oxå. :)

thinisin
2008-02-28, 10:16
Hej alla! Hur går det för er? Idag blir det en promenad och en cykeltur för min del. Ska snart börja jogga, måste bara bli kvitt förkylningen helt först :smirk:

Sipuli
2008-02-28, 10:23
För mig går det superbra, nu är jag nere på 53 kg (okej, 53.9 :cool: ) igen! Det tar sig :)

Amica
2008-02-28, 10:32
Jag använder ett exceldokument som ngn smart person har gjort.
De flesta av livsmedlen som finns på www.lmv.se finns inlagt.
Så jag väger maten, skriver in i dokumentet o där räknar den ut hur många kalorier det är, vad maten innehåller, hur mktprotein osv.
De livsmedel som inte ligger inne, kan man enkelt lägga in i databasen.
Det funkar sååååå bra. Verkligen kanon!

Men först ska du räkna ut hur mkt du ska äta..
Denna sida har en förenklad uträkning.. prova!
http://www.halsosidorna.se/Energibehov.htm

Om du chansar över hur mkt du ska äta, så blir det bara fel i slutändan.
Ät hellre för mkt i början för att sedan dra ned på maten/öka träningen om du inte ser resultat.

quila
2008-02-28, 10:56
*kl*

Det går neråt för mig, men väldigt långsamt! :(

strawberrysylt
2008-02-28, 11:05
För mig går det bra, idag har jag gått en liten promenix innan frukost och så ska ja ner till gymmet sen tror jag.
Ville ju ta det saktare med nergången och det har jag börjat göra, men nu har jag tröttnat på att ligga på den här vikten, nu vill jag ner lite till! Så ska väl ta i en period nu igen!
Skulle väl egentligen ha börjat väga maten och räkna ut ordentligt också, blir väl lite dumt när man bara räknar på ett ungefär.. men men.
Tänkte komma igång lite nu och så väga mig den 1:a mars (haha känns som om det är långt dit, men är ju i övermorron), vore coolt om jag kunde väga 65.0 som högst då!
Nu kör vi!:banana:

Sipuli; Härligt att det går bra! En fråga också; hur lång är du?

Quila; Det är väl bra att det går neråt?! Det är ju toppen! tappa inte sugen bara, det är väl egentligen bara bra att det går lite långsant, då är det ju större chans att man inte går upp igen sen!:banana:

:banana::bump::banana: Heja oss!

//r

Sipuli
2008-02-28, 11:09
Jag är kort :p Nämen kring 1.62-1.63 m.

strawberrysylt
2008-02-28, 11:10
Då är vi ju lika långa!
vad är ditt mål om du vill gå ner mer? Hur ser du ut nu i kroppen?

//r

Sipuli
2008-02-28, 11:14
Jag vet inte, sen när jag är nöjd så är jag nöjd. :p Är en degklump, haha! Fettet är hyfsat jämt över kroppen så prognosen är dock god. Hoppas på att kunna tappa lite i bakdelen och boobsen dock :D

thinisin
2008-02-28, 11:17
du är så duktig! Hela tiden :bow:
Ska verkligen komma igång med motionen nu, börjar med promenader, ska lägga till stavar sen och så ska jag springa några dagar i veckan. Är väldigt sugen på att börja simma också.
finns det något livsmedel som ni äter mycket av? Jag äter kyckling mycket men har börjat tröttna lite. Fisk ska ju vara bra men det känns så avancerat :p

strawberrysylt
2008-02-28, 11:19
Jag tror verkligen inte att du är någon degklump!

Jag har två kompisar som väger ungefär som dig och de är skitsmala. Vad har du för underklädesstorlekar då?

Hoppas att du inte tycker att jag är alldelles för frågvis, är ju det att jag är på nergång själv och är ju kul att veta hur andra som är lika långa och väger mindre ser ut.
Tack!

//r

Zody
2008-02-28, 11:24
*kl*
För mig går det sådär just nu, eller ja - det har gått sådär men nu är det slut på slarvet. :D
Igår var jag till vingåkers factory outlet och köpte ett par nya skor, så nu har jag inga ursäkter till varför jag inte ska gå ut och gå. :angel:
Premiärgick dem precis, tur och retur till stallet (ca. 25 min åt vardera håll, gick hyfsat fort) Ska gå till jobbet sen också, nu ska jag banne mig gå överallt bara jag har tid.

Hoppas på att ligga under 65-kilosgränsen på måndag, det borde inte vara helt omöjligt. I såna fall har jag nått delmål ett och ska unna mig ett par nya jeans. :love:

Sipuli
2008-02-28, 11:25
Bh typ 75D, garanterat inte på riktigt då de sitter illa på mig men det är det jag kör på ;) Underdel s/34.

strawberrysylt
Taaack!:) Du är så snäll.

Jag äter mycket bönor och tofu. Tofu ska jag äta idag mmm. Mycket nötter äter jag också. Och så blomkåls-mos nu sen ett par dagar, det är :d
Min favorit-rätt nu är kidneybönsbullar (så lätt att göra, bara köra kidneybönor i mixern med kryddor, rulla dem i typ ströbröd eller dinkelmjöl och så in i ugnen i ca 15-20 min) och så curry-kryddat blomkåls-mos (koka blomkål och mixa, jag har i lite sojafil också) och sojafil och nötter till :d
fast det har ha visst skrivit redan, tror jag men ändå:p

Jag vill också springa! fast jag kommer typ däcka första gången tror jag, dålig kondis nu:p Men ska igång iaf! Ska skaffa broddar eller vänta tills isen är borta, får se..
Tycker som sagt att vi satsar på vårruset sen, jättebra idé!

//r

karatefisken
åt innan sex igår, bara nyttigt igår. slutat med punshrullar, det svider.

vaknade tio nu och åt ordentlig frukost. Ska till stallet och busrida i skogen nu och sen kanske och träna.

thinisin
2008-02-28, 11:29
vad är tofu egentligen? har alltid undrat det.
Ja men vår ruset nästa! Dom som inte vill springa kan ju gå! Bra med ett mål med träningen :bump:

strawberrysylt
2008-02-28, 11:30
Okej, tack!
Det är samma bh-storlek som jag har också ju! Haha, nu börjar det bli spöklikt igen:p Fast underdelen har vi inte lika på, jag har ca M-L/40-42.
Jag vill helst behålla mycket av boobsen, men då verkar det ju som om det skulle kunna gå ju:)
De där kompisarna jag skrev om har ca 70A-B båda två, så jag var lite fundersam där..
Det där lät kanske dumt, men aja:p

//r

Sipuli
2008-02-28, 11:33
Fast jag har iofs naturligt "överstora" bröst trots att jag alltid vägt under 58 kg, sen börjar det kännas som att de blir mindre och mindre faktiskt :)

strawberrysylt
2008-02-28, 11:35
Tofu tja, det brukar beskrivas som "mjuk bönost". Det är gjort på sojabönor och finns marinerad och naturell och som mjuk (silkestofu) och lite hårdare. Jag tycker bäst om den naturella. Den smakar väldigt lite i sig själv, så man kan krydda som man vill.
Det är proteinrikt och nyttigt i övrigt. Priset ligger på ca 23-30 kr beroende på affär, för 300 gram.

Man kan göra lite allt möjligt med tofu, jag brukar äta den helt otillagad faktiskt, eller ha den i grytor eller så. Finns ju en soppa, miso-soppa, som innehåller tofu med.
Ibland (idag t.ex) på sistone har jag tofu i frukostsojafilen för proteinets och kalori-innehållets skull.

Ja, men precis! Alla kan ju verkligen vara med, oavsett på vilken nivå man ligger! Och jättebra med ett mål! Och inte minst att träffas vi härifrån tråden!:bump::banana:

//r

strawberrysylt
2008-02-28, 11:38
Okej, då förstår jag..
vad skönt för dig.:)

Mina är nog lite små i proportion till min kropp nu, de skulle nog passa mig om resten av mig och inte de, eller isf bara lite, krympte lite:p:) men men, är väl ingen katastrof heller om de följer med. Det blir nog bra:).

//r

Sipuli
2008-02-28, 11:40
Jag haaaatar stora bröst, ser bara ännu tjockare ut :p Hoppas på att kunna gå ner till åtminstone b-kupa när jag går ner i vikt. Helst A förstås..

strawberrysylt
2008-02-28, 11:47
Oj, vad olika det kan vara!
Jag tycker det är jättefint med lite större bröst, fast allra finast är det om man ändå är välproportionerlig (stav?). Jag hoppas inte mina försvinner allt för mycket. Eller ja, jag hoppas att jag blir mer proportionerlig.

//r

MittNyaJag
2008-02-28, 12:09
Och jag hoppas att lite rumpfett kan sätta sig på boobsen! ;)
Men nu har jag märkt att min (enda) 75B bh sitter bättre än de 80a jag har och de har alltid suttit perfa. Kanske hänt någonting med måttet runtom!! :D

strawberrysylt
2008-02-28, 17:09
Blä, jag behöver pepp.

Blev inget gymmande idag, en massa olika anledningar gjorde att jag inte skulla ha hunnit vara där så länge, så då kändes det inte värt att betala 60:- för det.
Får se hur det blir imorrn, jag vill ju ner ett snäpp till nu innan det vänder och står + istället, hemska tanke:crazy:
62 var det ja, när jag väl är där kan jag få lata mig lite, men inte förr!
Usch vad lat jag känner mig nu.. Maten sköter jag dock, äter som en häst tycker jag för att inte ligga under i kalorimängd och sluta gå ner, hoppas det ger fina resultat iaf..!

Hur har dagen varit för er andra?

:banana::bump:

//r

CarelessWhisper
2008-02-28, 17:15
Ska gå en promenad nu, en jättebra runda!
Den tar ungefär 1 timme, kanske mer.
Man går både på grusväg, i skogen, på åkrar :)
Och den är utmarkerad och snitslad så man inte tappar bort sig!

Sedan ska jag göra min bulgur+bön+tomat middag.

Peppdans till er :banana::bump::banana:

Men ibland kan du ju unna dig en lugnare dag, Strawberrysylt, du gick väl en promenad imorse (läste jag)? Då har ju iallafall motionerat litegrann! Du är duktig!

strawberrysylt
2008-02-28, 17:48
Vad duktig du är och vilken härlig runda! En sån runda vill jag också ha, visst det finns bra vägar att gå här också, grusvägar och så, fast det finns inte så många så det blir just ingen omväxling, det är lite tråkigt.
Kanske skulle utforska lite imorrn och se om jag hittar någon ny väg, det kan ju tänkas! Spännande också!

Tack för peppen!:) jo, jag gick imorse, rätt lugnt, fast bättre än att inte ha gått alls iaf, så det var väl rätt bra:) Jo, visst kan jag det, känns som om jag tagit det lugnt i flera dagar nu bara, men det är väl så ibland och gett upp har jag ju inte gjort!

:banana::bow::bump:

//r

_vizzla_
2008-02-28, 18:11
Du är ju kanonduktig! Tycker inte du behöver ha dåligt samvete. Du promenerade ju i morse, och sköter maten, då är det ingen fara att ta det lugn ikväll.

Ja ni!!! En mkt piggare Spiralblock här kan jag meddela. All skit är inte över på långa vägar, men nu är jag på gång med motionerandet igen iaf!:bump::banana:

Igår hårt dressyrpass. Kändes i varenda liten muskel efteråt. Kanonskönt, och jag har inte varken sett hästen så glad, lr känns mej så glad på länge. Kanon helt enkelt.

Idag stallarbete, och nu är jag just hemkommen från en helt underbar runda i skogen. Backar upp och ner, blandat med släta sträckor. Jag tror det blev 6,5 - 7 kilometer. Iaf enligt skyltarna längs spåret. Jag varierade med att promenera, jogga en bit, promenera, sen jogga igen, och så höll jag på hela sträckan. Sen ska erkännas att jag vart livrädd lite då och då, för det knastrade och lät i skogen, och då kutade jag allt jag bara hade en bit, o så gjorde jag ngra gånger, för jisses så det kan låta i skogen, fast det är helt vindstilla.
Hade stegräknaren på mej, men den måste nog bytas ut. När jag kom hem stod den på 6321 steg.......??? Jag har en billig variant, kan inte ställa in ngn steglängd lr så. Iofs så sprang jag ju, och joggade, så kanske det som ställde till det för räknaren.
Hur många steg går man om man går 6,5 - 7 kilometer? Det beror ju så klart på steglängd och så, så kanske svårt att veta. Men ungefär? Ngn som vet? Vill gärna ha stegräknare då jag går, men jag vill ha en som visar rätt.

Jäklar så nöjd jag är med mej själv!!!! Måste bara få säga så, känns verkligen helt underbart. Nu känner jag igen mej själv igen, och känner mej peppad att fortsätta.

Tyvärr har det inte blivit så bra med maten idag. Lite flingor och frukt, och en grov macka. Liksom glömt bort att äta mat. Ska iväg och handla nu. ngt bra tips? Känner att ngn slags varm mat behöver jag få i mej idag, trots att det blir för sent att äta nu egentligen. (Och maten är ju varken handlad lr lagad än, men som sagt, ska bättra mej, och ngt behöver jag få i mej känner jag.)
Och, ska inte till stora affären, så utbudet di´t jag ska är inte spec stort heller, så kan inte laga ngt komplicerat. Men tips på ngt med någorlunda enkla varor att få tag i, så är lite nyttigare?

modzan
2008-02-28, 18:20
Åh vad jag behöver ta tag i det här nu men jag har ju verkligen ingen karaktär! Är träning ikväll men jag orkar inte åka, har varit ute och gått i ca 40 min men det blir inte så ofta som det borde bli.. Får nog bli lite mer aktiv i den här tråden så kanske det går lite lättare!

ocensurerat
2008-02-28, 18:40
*kl*

Måste börja vara mer aktiv med att skriva hur det går för mig känner jag. Skriver ju inte ner på datorn eller papper hur det går så det här är ett perfekt tillfälle ! :)

Måndag: Simmade 35 min
Tisdag: Simning 40 min
Onsdag: Endast promenader, stoor städade rummet (vilken träning, huhu)
Torsdag: Simning 30-35 min

Utöver simningen har jag gått en massa promenader för jag har hant om pvn:s hund, så jag går med han och själv.

Känner absolut inget sug efter sötsaker, och tanken på onyttig (ute)mat håller jag på spyr av!
Jag Ska skaffa mig ett gymkort så jag kan börja gymma igen.
Imorgon ska jag försöka införskaffa mig en stegräknare! :)

thinisin
2008-02-28, 19:03
Du är verkligen den sista som behöver ha dåligt samvete över att du hoppar motionen! Du kommer absolut inte gå upp i vikt och dessutom äter du ju inte så många kalorier. Du har hitills varit superduktig med motionen! själv går jag ut och går ibland, det är allt. så var nöjd med det du åstadkommit hitills. Ibland har man svackor och så länge du inte ger upp det nyttiga tänket och att motivationen försvinner helt kommer du lyckas gå ner i vikt :) Kroppen behöver lite vila ibland.

thinisin
2008-02-28, 19:04
Vad duktig du är! Det är så skönt att slippa suget efter onyttigheter helt. På eftermiddagarna är jag sugen på glass :love: Men det är bara att stå emot så försvinner det helt sen.

Aldoba
2008-02-28, 20:49
tack för svaren men light hatar jag verkligen och det är ju mkt värre än vanlig cocacola om man vill gå ner i vikt med, inehåller ju en massa dåliga saker.

Jag får försöka att syselsätta mig med saker som någon sa. :bump:

var ute i två timmar i veckan fasiken vad jobbigt det var. Men fasiken vad skönt det känndes :D

Sipuli
2008-02-28, 20:51
tack för svaren men light hatar jag verkligen och det är ju mkt värre än vanlig cocacola om man vill gå ner i vikt med, inehåller ju en massa dåliga saker.

Det är det inte. Det må vara dåligt av många olika anledningar men man går definitivt inte upp i vikt av att enbart dricka cola zero/light.

strawberrysylt
2008-02-28, 22:18
spiralblock och thinisin: Taaack, vad gulliga ni är!:love::)

Får tänka så, att det är bra med lite vila så jag kan ta nya friska tag igen! Imorgon blir det antingen gymmet sim eller spinning eller så blir det försöka hitta lite nya fina vägar att promenera på, har en i åtanke.. eller varför inte både och?!:)

spiralblock; Vad härligt att höra att du är piggare! Och den delen om att du är nöjd med dig själv!:bow::banana: Wiie! Tyvärr har jag inget tips om ngn bra stegräknare, har ingen själv än, men har tänkt införskaffa en. Finns en ganska ny tråd om det, en från Silvas för bara 140:- ska tydligen vara bra..?
Hoppas du hittade ngn bra mat också!

modzan; Det tycker jag absolut du ska bli! (mer aktiv i tråden alltså) Det peppar något enormt! :banana:

//r

NiraK
2008-02-28, 22:20
*kl*

Har tänkt gå ner minst 15 kg till sommaren...
Känner mig fokuserad till max! :banana:

Nirak

strawberrysylt
2008-02-28, 22:54
Wiihoo, härligt att du är så motiverad! Och jag är som vanligt frågvis:p Hur lång är du och vad väger du nu? *nyfiken i en strut*

//r

NiraK
2008-02-28, 23:02
Min vikt är censurerad haha

Nirak

strawberrysylt
2008-02-28, 23:10
men:p haha okejdå
Lycka till med att få bort det du vill iaf:banana:

//r

thinisin
2008-02-29, 13:03
Kul med fler som joinar tråden :) Kan behövas lite extra inspiration ibland.
Tänkte höra med er andra, hur mycket frukt äter ni?
Jag äter mycket frukt men funderar på att dra ner det lite...

_Yggdrasil_
2008-02-29, 13:05
Jag hoppas kunna gå ner mellan 10-15 kg till sommaren...
Jag kör med att gå ut och gå och har slutat dricka söta drickor på vardagarna och sånt annat... ett ganska oseriöst försök som förmodligen kommer sluta med att jag gått upp 10-15 kg istället :p

Som det ser ut nu så väger jag 78 kg och är 162 lång.

thinisin
2008-02-29, 13:08
Har ni några tips på hur man ska tänka/göra när man hamnar i en "måste ha socker-chock"?

strawberrysylt
2008-02-29, 13:31
Sysselsätt dig! Oslagbart, tycker jag. Gör något annat en stund så glömmer du förhoppningsvis bort att du vill ha socker!
Eller träna, eller gå in och kolla här och bli peppad.

Själv stod jag nyss och tittade in i skafferiet på sockerpåsen och tänkte "nu skiter jag i det här, det är jobbigt, inte värt det" osv, men då satte jag mig här istället.
Nu går det ju segare med nergången, vilket ju faktiskt var vad jag ville, men nu misströstar jag ändå. Känner mig uppsvälld idag, men brukar göra det när det är ca 2 veckor kvar till mensen, tycker jag. Så jag skyller på det:p
Om en halvtimme går en buss ner på stan med, tar ca tio min att gå till hållplatsen, så nu sitter jag och motievrar mig till att åka! Ska isf handla mat har typ inget roligt hemma nu och så simma! Kan behövas lite träning nu.

//r

NaTTa
2008-02-29, 13:35
Ät frukt! Äpple eller nått:d
Drick vatten eller ta ett tuggumi.

thinisin
2008-02-29, 13:36
Ja det är ett rent helvete innan mens. Jag blir i allafall extremt sötsugen, känner mig äcklig osv. Men klart du ska köpa hem något gott, och nyttigt! Man behöver ju inte plåga sig själv mer än nödvändigt ;)
När jag faller för trycket och äter något onyttigt mår jag illa och längtar till nästa dag så att jag kan vara nyttig igen. Känns ju positivt eftersom jag verkligen vill ändra min livsstil, inte bara gå ner i vikt.

NaTTa
2008-02-29, 13:38
Vägde mig i måndags, till påsklovet vill/måste jag gå ner minst 2-3 kg.

har inte ätit något onyttigt under den här veckan:bump:

thinisin
2008-02-29, 13:40
Ja men det är klart du klarar det! Jag måste också det! - 3 kg. Ska vi lova varandra det. Jag måste komma i en jättesnygg klänning jag har här hemma som blir precis lagom om 2-3 kg.

strawberrysylt
2008-02-29, 16:53
Ja visst är det! Killarna har tur dom, som slipper det!
Jag blir inte sötsugen alls längre faktiskt:) det är jätteskönt. Eller ja nångång kanske jag blir det, men det avhjälper jag med sojafil och blåbär och hallon:d och då äter jag det som mellanmål, så har inte fallit för någon småätning ännu:)

Nu har jag iallafall vart ner på stan, det blev en massa gott:) En massa nötter, avocados och sojafil och så tahini blev det, mycket kalcium och mycket kalorier! Bra när jag nu verkligen ska försöka gå ner på rätt sätt och behöver äta mer kalorier! Vill inte ta tillbaka ris/pasta osv för DÅ blir jag hungrig och sötsugen.
Har ätit mellanmål nu efter träningen (Simmat 60 längder, skönt att vara igång med träningen igen!, fast det gick rätt segt) som blev ungefär lika många kcal som jag gjorde av med, tror jag, det är ju bra!:) Känner mig mycket piggare nu också, i vanliga fall brukar jag vara helt död efter träningen.. kanske är på rätt väg nu!
Nu när jag är klar med de kalorierna är det bara resten kvar upp till ca 1400 idag då, det ska jag väl fixa!

Vad äter ni till middag idag ni andra?

Förresten! Om någon tycker att det är en bra idé, vilket jag hoppas (!) skulle vi inte kunna lägga ut bilder på oss "före-bilder" sas, det skulle ara jättekul att se hur ni ser ut och så blir man väl extra sporrad, spec om man nu vågar lägga ut en bild där man är "mindre nöjd" med hur man ser ut.. ?
Jag har en två-tre stycken bilder i åtanke, som jag INTE är stolt över, skulle de finnas i tråden skulle det sporra mig rikitgt att inte ge upp. Fast jag är nog för feg för att lägga ut dem om ingen annan är på:angel::p

Heja oss!:banana:

//r

Mumorsan
2008-02-29, 17:00
Tänkte bara säga att jag ligger fortfarande stadigt på mina 87 :crazy:
Men tror mkt muskeluppbyggnad nu...
För jag ser att jag blir smalare, det visar bara inte det på vågen :p

On topic:
Jag ska käka kycklinglår med brysselkål och harecortverts (stavning??) på sidan om :)
Sen så har jag nog inga bra före-bilder.. ska försöka leta igenom och se vad jag har att bjussa på :)

strawberrysylt
2008-02-29, 17:09
Åh, vad roligt att du ser det! Ja men då spelar ju inte vågen någon roll!
Jag märker också att jag blivit lite smalare, fast nu har det stannat av lite, men det är väl förståeligt, har tränat mindre ett tag nu ju o så..

Vad roligt! Då ska jag se om jag kan få in mina bilder här också!
Brysselkål, hur smakar det egentligen? Vad jag vet har jag aldrig ätit det..? Det andra lät gott!

Förresten alla;
Någon som vet vart man kan köpa en bra (digital, kanske alla är iofs) matvåg? Och vad kostar en sån?

//r

Mumorsan
2008-02-29, 17:14
brysselkål... kan man inte jämföra nåt med :p
Antingen hatar man det eller älskar det...
Jag älskar det verkligen :love:
Och nyttigt är det! Massor med fibrer och mineraler och grejs :D
Älskar att äta det när man känner sig lite fet.. absolut som varma snacks :)

strawberrysylt
2008-02-29, 17:31
http://i201.photobucket.com/albums/aa170/piapistage/DSC00184.jpg

^på den här bilden tycker jag inte alls om hur jag ser ut.. blä. Vet inte riktigt när den är tagen, men troligen sommaren -07?

http://i201.photobucket.com/albums/aa170/piapistage/2007_1219024.jpg

på den nedre bilden är jag väl inte överdrivet missnöjd med mig själv, men jag är ju inte nöjd heller, det går an nu, men inte till sommaren:p Det är en nyare bild, den är tagen nu i december, tror jag. Därikring iallafall.

Och så var det det där med en straw och teknik... suck. Jag fick in dem iaf, cred till mig. Men de blev ju sjukt stora.. säg till om ni stör er allt för mkt på dem, så tar jag bort dem. Eller ännu bättre; Hur gör man för att förminska dem??

//r

_vizzla_
2008-02-29, 17:43
Så söt du är!!! Ser lika söt ut som du är söt och snäll här på forumet!

Idag har jag skött maten. Ska strax laga ngt gott till kvällsmat.
Har ridit ett hårt pass på ca 40-50 min idag. Rejält svettigt. Har inte bestämt mej om jag ska promenera en sväng senare lr inte. Måste erkänna att rundan igår känns i benen och baken idag. Var inte alls kul uppe på hästryggen innan jag var uppvärmd:crazy:.

Har nya skor nu iaf:bump:Inhandlades igår, men inte provats ännu. Kanske senare, lr imorgon.

strawberrysylt
2008-02-29, 17:48
Taaack:love:!! Vad snäll du är!:love::)

Vad härligt att det går bra för dig! Och kul med nya skor!:)
Förresten; en fråga också. Vart bor du? Om du ska ut och gå nu menar jag, nu är det ju snart mörkt, iaf här? *mörkrädd* haha =P Fast du har kanske tända gatlampor där du bor? Här vet jag inte varför de inte gör det, men de lyser inte, och längs "min" grusväg finns det inga..

//r

_vizzla_
2008-02-29, 17:53
Ja jätte kul med nya skor. Kändes kanon i affären. Frågade mkt, så att jag verkligen fick rätt. Ville ha ett par som funkar att promenera längre sträckor i, men även att jogga lättare pass med, och enligt hon i affären så har jag det nu. Hoppas de känns så bra när jag promenerar/joggar som de kändes i affären.
Rätt dyra var de också, så nu MÅSTE jag använda dom flitigt, eftersom jag la ut så mkt pengar på dom.

Hemlig ort:) Men visst, alldelses strax är det helt mörkt. Men finns gatlyktor, och om det blir elljusspåret så är det du tänt där, och ganska mkt folk möter man också, som är ute och joggar, rastar hundar, lr promenerar. Jo jag är mkt mörkrädd.
Igår då jag promenrade så var det inte mörkt, vädret var underbart, men jag gick ensam långt inne i skogen, och det knakade och lät överallt. Därför var jag tvungen att kuta som en tok då och då, för jag skrämde upp mej själv som bara den.

Amica
2008-02-29, 17:59
Så söt du är!!! Ser lika söt ut som du är söt och snäll här på forumet!

Precis vad jag tänkte när jag såg bilderna!!

strawberrysylt
2008-02-29, 18:04
Naaaw, gud vad gulliga ni är! Tack!:love::)

spiralblock; okeej! Men gud ja, det har jag knappt ägnat en tanke, vi har ju ett elljusspår med ju, har en bit att gå till spåret men där hade det ju vart jättebra att gå, om nu lamporna där är tända, men det måste de ju vara, måste ju vara folk där, speciellt nu inför Vasa-loppet haha. Blir till att knata dit nån dag då! Fast jag kommer väl gå vilse, typ inte vart däruppe sen jag gick i skolan här t.om femman hmm:p
Jag vet! Det är helt knäppt hur man kan skrämma upp sig själv, jag skull eha lagt mig under en gran och inte vågat röra mig, typ haha:p

//r

MittNyaJag
2008-02-29, 18:04
*knapp eller nått*

Idag går det inge bra. Ligger här hemma och är vrålförkyld. Rinnsnuva och rinnande ögon. Får typ kramp i hela kroppen när det är en nysning på gång.
Var ute på promenad i går morse, ungefär 30 minuter med kompisen och hennes vovve som var här på besök. Sen på kvällen var jag totalt däckad. Åkt bil till stallet och typ trillar ihop halvdöd efter att släppt ut hästarna...
Ugnsbakad potatos och morot med findus crispies till lunch.
Glass och hallon till mellanmål.. :angel:
Nu ska jag se om det finns något varmvatten. isf ska jag ta en dusch och lägga mig och försöka sova på soffan sen...

Med tanke på hur gnälligt jag blir när jag blir förkyld så vet jag inte om jag ens vill överväga hur det kommer bli när jag ska föda barn!!!

MalanMjöl
2008-02-29, 21:10
*kl*

Mitt mål med 60 kg till mars lär jag inte klara, imorse visade vågen 61,2 så hoppas på 61 imorgonbitti iaf.. Sedan är det "bara" 4 kg till... :crazy:

Det går fruktansvärt segt och jag saknar ett eget kök något fruktansvärt mycket.. :( Men det ska (måste) gå, att rida löp är vad jag vill göra och när jag väl sitter i sadeln är det värt allt detta. Hoppas att jag kan hålla mig på max 57 nu sen också eftersom det hitills har gått så långsamt ner... :smirk:

Alla är så duktiga :banana: och tråden sporrar faktiskt litegrann iaf, "kan de, kan jag... :angel:"

strawberrysylt
2008-02-29, 21:16
Nu ni *trumvirvel* tänkte jag delge er lite tankar som mognat i mig under en timmes "så ska det låta" :p

1. Jag är så :devil: korkad som inte letade rätt på en våg den sista januari så jag hade vetat nu hur mycket jag gick ner de två första veckorna jag höll på med det här. Usch mig!

2. Jag ska börja käka kolhydrater igen. Jag orkar inte hålla på att äta som en häst, räkna osv. Eventuellt lite ökat sötsug och hunger kan jag väl palla, det ska väl för sjutton kännas att man håller på och går ner i vikt, faktiskt. Blir vanlig mat, inget kalori-räknande heller (eller ja, inget att gå till överdrift iaf), enda skillnaden är att jag kommer hålla fast vid sojafil istället för gröt till frukost, då jag ju faktiskt (förvånad själv, gröt känns som om det borde mätta mer, men jag får ett hål i magen efter två timmar av det) blir mera mätt av det. Annars blir det tallriksmodellen igen. Självklart "fullkorns-kolhydrater".

3. Jag ska låta det ta lite tid, inte mixtra med andra metoder efter två veckor, det kändes ju bra i början men jodå nog fick jag lov att börja mixtra. Målet för mars är ca 62 kg, dit är det ca 3.5-4 kg, det ska ju gå, men det är inte det viktigaste. Det viktigaste är att jag fortsätter med vanliga maten nu och inget mixtrande och att jag går ner på rätt sätt och håller det sen. De första veckorna kan jag, om jag nu vägde som jag tror ha gått ner ca 1.6 kg, och då med vanlig mat, så då ska ju det här också gå, och ligger jag på 63 är det heller ingen fara.. så. :banana:

Ville bara delge er detta mitt stora beslut haha:p:bump:

//r

Sipuli
2008-02-29, 21:25
Här kommer lite förebilder på mig :) Ni får nöja er med ridbilder för har inget annat :o
http://i11.photobucket.com/albums/a161/Sipuli_/11099026.jpg
http://i11.photobucket.com/albums/a161/Sipuli_/10956960.jpg
Förra sommaren, gick mellan 57-58 kg.BLÄ för armarna! Största skillnaden är nog på dem skulle jag kunna tro... och boobsen. ;)
http://archive1.pixbox.se/arkivet/synligt_18/18500000-18509999/640x480/18509788.jpg
Jag för 2 eller 3 veckor sedan, när jag låg på 54 kg (ligger på samma nu :( Har gått upp och ner lite men nu är jag äntligen på väg ner).

lill_sessan
2008-02-29, 21:34
Hej hopp
Jag har gått på GI dieten i fyraveckor nu och har gått ner lika många :)
De sista har jag dock inte rört på mig så mycket för jag har vart sjuk. MEn ska dra igång med simning, ridning och promenader så
fort förskyllningen vill släppa.

Är mycket nöjd faktiskt. Ska fortsätta ett tag till. Fast jag har ju haft en "synd"dag i veckan då jag har fått äta vilken mat jag vill...

Niangi
2008-02-29, 21:36
Ursäkta, men du är ju skitsmal! Inte ska du gå ner i vikt du har ju redan en toppenkropp! :)

Niangi
2008-02-29, 21:37
Själv är jag i en rejäl svacka just nu. Ser bara fel på mig själv, är inte bara tjock utan även ful. :(

LLaika
2008-02-29, 22:16
men gud, du är ju verkligen inte tjock :eek: hur lång är du? snäppet längre än mig väl?

Mumorsan
2008-02-29, 22:20
Fasiken så söt du var :bow:
Tänk om man hade ett sånt utseende att jobba utifrån :mad: :p

Sipuli
2008-02-29, 22:22
Jag har ingen aning om hur lång jag är, men vi är säkert typ lika långa.. och näää tjock är jag ju inte, men inte smal heller :D

LLaika
2008-02-29, 22:23
Jo, det är du :p Du väger typ 3-4 kg mer än mig som är flera år yngre, det är nog inte alltför bra för dig att gå ner i vikt.

JustME83
2008-02-29, 23:23
Du behöver ju bara trimma till lite, alltså träna. Skit i vågen och gå till gymmet och styrketräna ist.
Tycker du har jättefin kropp, är riktigt avis =P

Jag har börjat tycka att kroppar med lite synliga muskler är riktigt fint, förut brydde jag mig egentligen inte om muskler. Men det är fint att se dem arbeta under huden :o

Jag får nog skaffa gym-gympa kort när jag ska förnya på F&S tror jag, frågan är bara hur jag ska orka med att styrketräna, tycker det är riktigt tråkigt :rofl: Tyvärr...

Sipuli
2008-02-29, 23:25
Jag haaaaaaatar att träna och vill bara bli smal, så det enda jag gör är att promenera/jogga. :p Det är liksom inte min gjej... dessutom blir jag fastare ju mindre jag väger. ;)

JustME83
2008-02-29, 23:28
Jo men musklerna då? Vill du inte ha starka armar? *Vill jag ha*

Det finns ju stationsträning i grupp, det ska jag börja gå på så jag iaf kan känna musklerna under allt hull :rofl:
Jag kanske blir motiverad att komma igång och styrketräna då...

Sipuli
2008-02-29, 23:29
Nejnjenej, absolut inte :D Jag gillar inte muskler, inte synliga i alla fall. Och gör inget ansträngande så är inte i så stort behov av några större muskler heller.

Gud, jag tycker att det verkar helläskigt att träna i grupp... skulle aldrig våga.

JustME83
2008-03-01, 01:53
Jag menar inga biffiga utan långa, smala muskler som bara anas under huden.

Jag tränar hellre i grupp än själv, jag =) Speciellt om det är styrketräning.

armando16
2008-03-01, 05:09
lånar knapp.
Har skumläst tråden lite, och fått endel tips och känner att NU JÄVLAR, är det även jag som hoppar på tåget.
Status idag:
178 cm
84 kilo
Hur mkt skall bort? Jag vill ligga på ca 75 kilo.
Hur skall detta uppnås?
1. sluta käka så förbannat mkt godis och andra onyttigheter
2. ta tag i simningen (simma tre ggr/vecka)igen och utöka antalet promenader/dag. Eller rättare sagt intensifiera dem. Jag har hund och är ofta ute, men nu skall det promeneras i friskt tempo minst två av promenaderna a'30 min
3. låta min kille som är träningsfreak och väldigt duktig spika ihop ett litet träningsschema till mig, måste stärka bål/rygg f.f.
4. Kickstarta med fitmeal, två veckors kur, dock inte helt ren utan med grönsaker/frukt/protein extra
Så. Peppa mig!
Madde_Padde - om du läser det! Kanske du vill hänga med på (kvälls)promenader nu och då?

Busus
2008-03-01, 09:04
åh så otroligt söt du är! :)

strawberrysylt
2008-03-01, 10:08
och flugskit;

Guud taaack så jättemycket!! Jag blir ju alldelles:love::love::)

Och så idag idag också, allt jag hittills hunnit med idag har vart att käka frukost, sojafil och apelsin och så lite linfrö-olja sen.
Idag ska jag börja käka ris/pasta osv igen så ska inte göra samma misstag nu som i början utan idag ska jag ner på simhallen och väga mig först så jag kan se sen om det ger något resultat.
Kommer nog inte bli riktigt samma känsla som tidigare på vågen, tror jag gått upp lite, men är ju beredd på det isf så..

Sipuli; Jag håller med de andra, jag tycker du är jättefin sm du är nu! Vill du ändra nåt så är det ju bara finslipning kvar, inte mer!

//r

Tejo
2008-03-01, 10:15
*kl*

Nu är det dags för mig också! Jag bryr mig egentligen inte så mycket om vikten, mitt mål är att bli fastare i kroppen och helt enkelt tycka om min kropp mer.

Jag ska träna på gym 3-5 gånger per vecka och utöver det så ska jag fan försöka komma igång med en promenad innan frukost varje dag...sen får vi väl se hur det går med det..:)

CarelessWhisper
2008-03-01, 11:02
Du är jättesöt ju :D

Och till alla: Jag är fast i Arvika över dagen, ingen som råkar bo där eller? ;)

Iallafall, snart ska jag ut och utforska Arvika. Lär gå en långpromenad på ett par timmar, jätteskönt.

Åt gooood frukost idag:
Müsli med lätt, naturell yoghurt och banan i. Mums. Ett glas färskpressad apelsinjuice med.

Peppdans :bump::banana::bump:

strawberrysylt
2008-03-01, 11:10
taaack!:)

Haha, jag har vart i Arvika en gång, (festival) det jag minns bäst av stan förutom festival-området är att vi köpte lösgodis för ca 72:- på nån liten söt affär där :angel: men haha, inget sånt nu!
Hälsa stället från mig:p

Själv ska jag ner och simma och väga mig nu:crazy::) bara maten jag ska ha med mig blir klar.

:banana: Nu kör vi!

//r

CarelessWhisper
2008-03-01, 11:14
Vad ska du äta för något smaskigt? :d:)

strawberrysylt
2008-03-01, 14:15
haha jahaja träning var det ja..
Simmade tio (!) längder, skäms ju nästan, men kände mig så seg så seg, usch nu får det vända, tänk om jag var lite lättare, så lätt det skulle gå.. ;):banana:
Men! Jag vägde mig iallafall och blev förvånad, trodde jag skulel ha gått upp mer, ahr känts så, men vägde 65.8 =) så det var ju inet så farligt. Nu ska jag inte mixtra nåt med maten den här månaden och se vad som händer, målet är ca 63 kg.

Jag har ätit fullkornsmakaroner, kidneybönsbullar som jag gjorde igår och så broccoli :)
Sen ikväll ska jag till ett par kompisar, de ska äta kyckling och ris, tror jag, så jag tror jag ska äta cous-cous, sojafil, nötter och så mina eviga kidneybönsbullar haha:p

Vad äter du och ni andra för gott?

//r

MittNyaJag
2008-03-01, 15:33
Vad äter du och ni andra för gott?

//r

:o
Dagen började bra med 2 dl frysta hallon och en dl lättfil men sen gick det rakt utför...
Till lunch blev det en karins lasagne...
och så två vaniljbullar till mellis... Ska nog äta ett äpple eller nått oxå.
Och sen blir det pizzza från american take away ikväll...

Tog ut hästarna i morse och mockade så jag har ju nästan rört på mig en timme iallafall, men jag blir helt slut så fort jag tänker på att gå längre än 15 meter...
Men, jag kan ju iaf skylla på att jag är förkyld!!

Hoppas jag blir frisk typ nu så jag kan gå på träningen på måndag...

Lina_Olsson
2008-03-01, 15:44
hakar på tråden.

Längd: 174cm
Vikt: 70kg

Mål: Ner 10 kg och mer fit

Kilona är inte så nitiska, men vill bli ordentligt smal igen.

Första åtgärd: Styrketränar 2 dagar, vilar 1.

werah
2008-03-01, 16:18
Tjingeling till våren.......badring!!!

Jag har gått ner 10 kg suveränt enkelt!!!! Inte hungrig en sekund!!! :bump:Sedan 1 januari till 15 februari!! Nu äter jag men ska ta de sista 5 kg i början i morgon!!!:cool:

Detta är första ggn jag bantar. (4 barn och det har sakteliga krypit på).

Vill ni veta hur??? En så idiotsäker metod!!!!!:banana:

Ska jag sända bildbevis eller inser ni detta ändå???

armando16
2008-03-01, 22:04
Tell me!;)
Har du gått på ngn kur?
Motion?
Hur har ditt matschema sett ut?

Eileen
2008-03-01, 22:51
168 cm

vikt nu: 56

målvikt 50

jag kör kur, det ända som fungerar för mig, ar verkligen inte tålamod med en långsam viktnedgång vilket jag vet är dn bästa! men men alla är olika jag ger upp om jag inte får ett snabbt resultat

flugskit
2008-03-01, 22:57
En liten fundering... varför vill du gå ned till 50? Är inte det väldigt lite i förhållande till din längd? Tänkte på att ditt BMI redan är i närheten av undervikt, även om nu inte det är något att gå efter så säger det ju lite i alla fall.

Som sagt.. bara en fundering :)

Eileen
2008-03-01, 23:04
anledningen att jag vill gå ner mer är för att jag vill smalare ansikte som jag hade en gång i tiden när jag var yngre o smalare. ja jag hade oturen att få mkt fettceller i just ansiktet vilket jag hatar varje dag, varje minut. komplex ja!... bryr mig inte så mkt om kroppen om jag ska vara ärlig skulle lätt lägga på en 10 kg på kroppen i utbyte mot att få smalre ansikte

Fnurra
2008-03-01, 23:39
KL

Jag vill gå ned ca 10 kg, från 66 till 56. Som mest vägde jag 70 kilo, en enorm viktökning för mig som alltid legat på 57-58 kg. Jag har alltid haft världens sämsta matvanor, men nu senaste året har det verkligen eskalerat och det i samband med stress och depression har orsakat min viktuppgång.

Grejen är att så fort vågen visar att jag gått upp i vikt är min första impuls att svälta och göra illa mig själv. Jag har alltid haft anorektiska/självdestruktiva drag och jag har tyvärr inget hopp om att slippa dessa inom en överskådlig framtid.
Alltså har jag svultit i perioder tills jag blir så hunugrig att jag trycker i mig 1 kg lösgodis (ja, 1 kilo på allvar) och sedan börjar det om igen.
Nu är mina matvanor fortfarande katastrof, men ändå bättre.

Idag har jag ätit:

1 kopp kaffe
1 fralla med salami
1 chokladruta
4 Maryland cookies
Lite chips
Ca 150 g lösgodis
1 portion köttgryta med ris

Det här är alltså mina matvanor när de är hyfsat bra så ni kan ju tänka er de dåliga, haha.
Nu ska jag träna mer och minska på sockret. Wish me luck.

flugskit
2008-03-02, 00:06
Då förstår jag!

Lycka till i alla fall! :)

Sedna
2008-03-02, 00:11
anledningen att jag vill gå ner mer är för att jag vill smalare ansikte som jag hade en gång i tiden när jag var yngre o smalare. ja jag hade oturen att få mkt fettceller i just ansiktet vilket jag hatar varje dag, varje minut. komplex ja!... bryr mig inte så mkt om kroppen om jag ska vara ärlig skulle lätt lägga på en 10 kg på kroppen i utbyte mot att få smalre ansikte

Men man förändras ju med åren, det hör som till och ibland är kanske inte förändringarna vad man önskar sig. Att gå ned från 56 till 50 kilo låter inte hälsosamt till den längden. Låter som att du borde jobba med dig komplex istället för att plåga kroppen.

Darling
2008-03-02, 15:49
*kl*

Nu har jag inte skrivit på länge pga att jag börjat med LCHF-kost.

Efter 5 dagar, eller ja, redan efter 1 dag blev min mage helt otroligt bra! Inga gaser alls på dessa dagar! Och i vanliga fall är jag som en spärrballong, och har stora problem med IBS-mage. Nu är jag helt bra och jag har dessutom gått ner nästan 2 kg, genom att "vräka" i mig fett och protein.
Att kroppen inte är van vid detta än och jag är väldigt seg och svag, tänker jag självklart stå ut med om magen kan vara såhär bra!
Inte heller något sug efter något. Innan gick jag jämt i skåpen och åt flingor av olika slag och massa frukt.

Att man även bara behöver äta 2-3 ggr per dag,för man inte är hungrigare oftare är jätteskönt!

Vill inte propsa på någon annan att göra detta, bara berätta hur glad jag är för min mage som fungerar bra efter bara en dag av denna kost, eftersom jag haft så mycket problem så många år!:bump:

Darling
2008-03-02, 16:07
Edit: Av det jag gått ner, vet jag dock inte hur mycket som är vatten.

CarelessWhisper
2008-03-02, 16:12
LCHF kost?

Vad innebär det? :)

Darling
2008-03-02, 16:21
Alltså jag är helt nybörjare på ämnet och suger åt mig allt jag kan på nätet. Googla gärna, så kanske du får en hum om det.

Det innebär iallafall att man bara äter protein och framför allt FETT. helst animaliskt.
Till frukost åt jag t.ex 2 ägg stekta i mycket smör och ost i därefter. Det höll jag mig mätt på i minst 6 timmar. Men det som gäller är att man inte äter några kolhydrater. Eler, ja lite kan man äta, men jag råder dig hellre till att googla än att jag ska säga felaktiga saker som kommerteras:)

Edit. Du kan även använda sökfunktionen här på buke, där står endel:

strawberrysylt
2008-03-02, 16:28
Vad bra att du mår bättre och att det funkar med viktnedgången!

Jag måste bara fråga, hur blir det med kalorier? Fast du räknar kanske inte kalorier eller har nåt hum om det?
Jag testade ju min egen speciella "individuell-vegan-lchf" och då kunde jag verkligen bara inte komma upp i så många kalorier som man ska äta som minst, när jag tog bort kolhydraterna, vilket ju gör att man går ner på fel sätt kroppen tar av musklerna ist för fettet.(??) Visst gick jag ner, men gick jag ner på fel sätt var det ju ingen lycka med det ändå.
Äter man bara tre gånger om dagen också så.. hur går det ihop egentligen? För man bör väl fortfarande äta 1300 kcal för att inte kroppen ska ta av musklerna istället för fettet? Eller funkar det inte så om man äter LCHF/ tar bort kolhydraterna?
Jag kände mig också väldigt trött när jag skippade kolhydrater, men det går alltså över?

Ja, det var mina funderingar. Nu äter jag alltså kolhydrater igen och ja, idag har jag käkat frukost (sojafil och avocado) och lunch fullkornsris, bönor, broccoli, nötter och sojafil. Till kvällsmat vet jag inte vad det blir. Försöker att inte räkna kalorier nu heller, men nu är jag nog miljöskadad tror jag.. men men. F ö har jag gått en lugn promenad på en timme.
Det känns fortfarande värt det att fortsätta iallafall, jag vill inte falla in i någon onyttig-period ännu iaf, jag vill gå ner lite nu och vara nöjd i sommar, jag vill det. Så jobbigt när det finns så många olika metoder bara, man blir ju snurrig. Men som sagt, jag ska försöka att inte mixtra något nu den här månaden och stämma av i slutet av mars.. ligger på samma vikt (65.8) nu iaf, vilket känns bra.

Och så blev det en hel roman igen, tack Darling om du orkar läsa mina funeringar och så.. och ni andra med, såklart.

och så pepp!
Ni är superduktiga!:banana::bump::banana:

//r

Darling
2008-03-02, 16:41
Självklart orkar jag det:)

Jag har faktiskt inte räknat några kalorier alls, sånt orkar jag inte med. men det har ju sagts att man ska vara noga med att inte äta för lite fett, så jag tar ju i rejält för att vara på den säkra sidan:D Vilket är ett stort steg för mig som alltid varit så fettskrämd*stolt*:angel: Men jag kan inte tänka mig att jag får i mig för lite fett faktiskt. De musklerna jag förlorar kommer isåfall vara de som förloras eftersom jag inte orkar göra något, så dessa dagar har jag nästan varit helt stilla.Har inte orkat något annat.

Men jag äter när jag är hungrig, men vad jag har läst så ska man inte låta det gå längre än 6 timmar. Jag kan tänka mig att jag har varit mätt så länge nu i början eftersom kroppen inte är van vid allt fett. Dessutom har jag mått lite illa.

Ja, segheten ska gå över. Någon fas ska vara vid ca 2 veckor, och en annan vid 2 månader, men tyligen går man genom många faser. Mitt hjärta har även slagit extra hårt nu,men det är också vanligt tydligen.

Men jag ska ge det åtminstone 2 månader. För som det känns nu som sagt, är det verkligen värt det.

Provade du det ett tag? Hur länge?

CarelessWhisper
2008-03-02, 16:44
Jag tycker du är jätteduktig. Visst, det finns många olika metoder, men försök hitta en som passar dig bäst. Det är ju trots allt flera månader till sommaren så du (eller alla vi, kanske jag ska säga) behöver ju inte gå ner i vikt snabbt.

Jag äter också kolhydrater, det känns helt enkelt bäst för mig så. Jag vill nog gå ner lite till, fast jag vill ju bli nöjd med min kropp. Jag märker resultat iallafall, mitt höftmått (har dock inte mätt, utan ögonmått) har minskat synbart.

Idag har jag ätit:

Frukost:
1 tallrik lättyoghurt (0,1 % fett) och banan
1 glas färskpressad juice, 100% från apelsiner.

Lunch:
1 potatis
1 skiva kött
Massa kokta grönsaker
1 glas vatten

Har också ätit 1 apelsin, 1 banan och druckit ett par glas vatten.

Kan inte bestämma riktigt själv vad jag ska äta själv idag (och igår) eftersom jag är i Arvika. Fast vi åker hem om några timmar.

De har en söt schäferhund här som jag var ute och gick med innan. En rask promenad ca 30 minuter.

Ska gå ut och promenera om en stund, då blir det nog ca 1 timme.
Senare blir det situps.

PEPPDANS :banana::bump::banana:

(Det blev inte bara en roman, utan 3 för mig :p)

strawberrysylt
2008-03-02, 17:00
Okej, då förstår jag.

Ja, jag provade väl i ungefär två veckor eller nåt:p haha. Jag orkade saker, hade jättemycket ork när jag tränade, tyckte jag, men sen efteråt var jag heldöd! Verkligen helt väck.

Jag tyckte ju att jag åt mera än förr och ersatte kolhydraterna med grönsaker och sådär, men sen läste jag ju lite fakta och sådär om att man verkligen bör få i sig 13-1400 kcal som minst för att som sagt inte rubba ämnesomsättningen och gå ner på fel sätt och så.. och då är det alltså 13-1400 efter träning, så de man tränar för måste man också äta upp.
Visst, så är det ju tydligen även om man äter kolhydrater eller vad man nu äter, men det blev superjobbigt när jag inte käkade kolhydrater tyckte jag, fick lov att äta supermycket och det kändes bara fel, jag skulle ju gå ner, inte upp då kan man väl inte bara sitta och äta och äta.

Jag tyckte det kändes bra att äta så, sötsuget minskade till nada, sugenheten på att småäta också, jag orkade träna.
Det som var dåligt var väl att jag var trött och irriterad för jämnan annars. Mådde lite illa gjorde jag också. Och så blev jag väldigt hård i magen..:o är det något som är vanligt att man blir?

Så, ja det verkade passa mig, tycker fördelarna överväger och om nu segheten går över.. anledningen till att jag slutade var ju alltså rädslan/oroligheten att gå ner på fel sätt.. annars hade jag väl struntat i kalorierna, för mätt blev jag ju så det räckte och blev över.. gick ner fort gjorde jag också, så ja, är oroligheten om fel sätts nergång obefogad, så tar jag gärna till den metoden igen.

CarelessWhisper;

Tack! Det är verkligen du också och vad roligt att du märker resultat!

Javisst, det är fortfarande ett tag kvar och det är väl tur, fast det
hade varit skönt att hitta "min" metod och så bara kunna följa den och gå ner..
Fast ja, hinner väl testa en metod nu den här månaden, funkar inte den kör jag på nästa nästa månad och tja, tar den som passar bäst sista månaden (innan sommaren) eller nåt haha:p

Heja oss!

//r

//r

Darling
2008-03-02, 17:09
För tillfället äter jag inte en enda grönsak, men ska äta lite spenatblad idag.

Det var förvånande att du orkade träna övehuvudtaget! Det skulle jag aldrig klara! men alla reagerar ju annorlunda. Men du åt alltså grönsaker också? Mycket? Det kan ju vara en bov om det blir för mycket.

Men ja, tröttheten ska gå över!

Idag känner jag mig faktiskt mycket bättre, kan nog gå ut o gå lite ikväll:banana:
Hård i magen är också vanligt. Man kan äta lite blötlagda linfrön mot det. Men man få tänka på att man inte kommer behöva gå på toa lika ofta som innan, för det man äter förbrukas på ett annat sätt.

Men jag håller med om att det känns avigt att äta så mycket fett. men på mig verkar det funka:)
Ja, visst är det härligt att änna sig mätt länge och slippa sötsuget! Allt sötsug jag hade innan ledde till småätning vilket ledde till ångest, det slipper jag nu!

Om du bestämmer dig för att börja igen så kan det ju vara bra att läsa på nätet och köpa rekommenderade böcker, vilket jag ska göra nu när jag kommer hem till Sverige.
Har jag tur kanske denna kost kan få min mens regelbunden och min pormaskiga hud bättre. Men vi får se. Det ska bli intressant:)

strawberrysylt
2008-03-02, 17:26
Alltså det låter ju som om min kropp reagerade precis som den ska på den här kosten.. om jag bara kunde få klarhet i det där med kalorierna.

Ja, jag åt väl ganska mycket grönsaker, fast då såna med lite kolhydrater t.ec avocado, paprika, blomkål, broccoli och haricot verts. Läste på förpackningarna och på internet och de innehåller väldigt lite kolhydrater allihop. Bär åt jag också, blåbär och hallon.

Jag tycker min hud blev bättre, fast det kan bero på att jag hade ätit nyttigt i två veckor innan jag tog bort kolhydraterna, fast huden blev iaf inte sämre. Mensen fick jag lite tidigare än vanligt också, vilket jag ser som ett bra tecken, eftersom jag tycker mig ha märkt att när jag äter väldigt dåligt och näringsfattigt kommer den senare och varar inte lika länge. Eftersom jag är vegan har den fått vara min måttstock över att jag får i mig allt jag ska.

Ja, att läsa böckerna kunde kanske vara mycket bra.. :)

Vad härligt! Hoppas du orkar med en promenix:)

//r

CarelessWhisper
2008-03-02, 17:34
Strawberrysylt och Darling:

Men om man nästan bara äter protein (framförallt fett), vad är det som gör att man går ner i vikt? *nyfiken* :)

Darling
2008-03-02, 17:52
Alltså det har med att göra att inget insulin utsöndras när du inte äter kolhydrater, som gör att du inte lagrar fett.
Kroppen lär sig att gå på fett som bränsle. Kroppen ska tydligen själv hitta sin "idealvikt" och överskottsfett rinner typ rakt igenom:D

Alltså, jag vill inte uttala mig i detta än, men det är på den vägen:) Men som sagt googla gärna:D

Eileen
2008-03-02, 19:29
jag testa atkins förut och jag gillade det starkt jag kände mig mätt och gick samtidigt ner i vikt, mindre sötsug etc MEN jag blev EXTREMT trött och seg. Det blev tyvärr ett stort problem för mig så jag var tvungen sluta.

Darling
2008-03-02, 19:39
Hur länge höll du på?

Jag orkade för första gången ta en promenad ikväll,sen denna kost(5 dar) Och nu fick jag så ont i bröstet/armen på högersidan så jag får för mig att det är nåt alvarligt fel på mig:eek:

Lugna mig, please:crazy:

Pilot
2008-03-02, 21:26
kl
För mig går det segt, har inbillat mig att jag äter för lite, så jag försöker tänka på att äta mer. Då det inte är helt ovanligt att jag lever på fem mackor om dagen. (helt fel, jag vet :mad:)
Har passat två hästar i en vecka nu förutom min egen så jag har faktiskt rört på mig ordentligt var dag. Hade jag inte haft hästen, så hade jag tränat, men jag börjar ge upp den tanken då träningen ligger på värsta dumma tiden, innan hinner jag inte till stallet, och efter blir så fasligt sent. Men jag ska börja hoppa hopprep (jag har sagt det för, japp) se om jag kan ta tillbaka träningcykeln som är bortlånad till min morbror.. Men att hoppa hopprep en havltimme om dagen, borde man inte förbränna en del? eller ännu längre (det vet jag inte om jag pallar)? Min högsta önskan är att göra något åt mina sladdriga lår. :crazy: (utan att få mindre bröst)

:banana: till alla er som lyckas! Ni är jätteduktiga!:banana:

strawberrysylt
2008-03-02, 21:37
Hoppa hopprep en halvtimme om dan? Oj, hjälp det hade jag aldrig orkat! Eller ja, kanske en snutt här och en en snutt där tills det blev en halvtimme, men inte på en gång...
Det bränner absolut massor!
Roligt med hästarna och att du är igång annars också.

Du är jätteduktig!

Careless; ja, som Darling sa:) jag är ju ingen expert jag heller, men så har jag också uppfattat det.

Darling; Jag har för mig att jag också kände nån såndär smärta.. minns inte riktigt, men det blir nog bra ska du se:)

Tror förresten jag ska börja köra "spec-vegan-lchf"-kost imorrn igen (och jag som inte skulle trixa med maten på en månad var det ja ooops:o;)) och då också införskaffa ett smörpket och grädde, det åt jag inte i mitt förra försök, var väl fettskrämd, antar jag, men hjälper smör och grädde i maten mig att komma upp i rätt kalorimängd relativt enkelt och jag går ner så är det välkommet. :)
Har känt mig småätningssugen och sötsugen idag när jag ätit kolhydrater, men visst mycket sitter väl i huvudet och att jag vet att jag ätit det och allt, men sugen är jag.. såå blir nog ett till lchf-projekt. Wish me luck!:)

Någon som har nåt tips på vad för ngt gott man kan bre smör på om man inte äter bröd? förutom att ha smör i maten då
Eller finsn det nåt bröd man kan äta när man äter lchf?

Heja oss!:banana:

//r

Advocatus_Diaboli
2008-03-02, 21:40
Även jag är 163 cm lång (kort :D).

För närvarande väger jag mellan 51, 6 och 53 kg. Förr bestod denna vikt av en större andel muskler och en mindre andel fett. Den tiden är dock förbi :smirk: Efter en period av mindre träning (främst styrketräning) och mer onyttiga tillskott i kosten, som t.ex. godis och glass (i stora lass :angel:), så har jag bytt ut mina kära muskler mot fett.

Mitt mål är att få bort fettet (åtminstone den dallriga delen av fettet :p) och bli mer slimmad (like back in the old days ;)).

Från och med i morgon ska jag (oj, vad många gånger jag sagt just de orden :rofl:) äta tre (och ENDAST tre) mål mat om dagen (inklusive frukost). Vid dessa tillfällen ska jag försöka äta lagom stora portioner och ha kostcirkeln i åtanke. Med andra ord ska "småätandet" bort, vilket inkluderar godis och glass (och självklart även andra "onyttiga tillskott", som jag så vacker kallar dem).

Jag kommer att träna tre pass i veckan, vilket jag normalt gör. Utöver det kanske jag hinner med någon promenad i bland (jag kan inte lova någonting). Förut tränade jag massor av styrketräning, men det har jag varken tid eller lust med nu. I stället får jag satsa på att få bort fettet och därmed gå ner några kilo i vikt, för att må bra.

Från och med i morgon startar alltså min jakt på att få bort "det dalliga fettet" :banana:

Pilot
2008-03-02, 22:34
delvis knapplån

Hade behövt att ha lite hjälp med nyttig mat som man kan enkelt göra och håller sig fräscht att ta med till jobb. Äter inte kött dock fisk, ägg och så vidare, hade gärna velat ha i mig mer protein. Oftast när man gör sallad så blir det bara pastasallad, och jag blir så jäkla hungrig av kolhydrater. Gärna något med avokado i :love:

Pilot
2008-03-02, 22:38
Hoppa hopprep en halvtimme om dan? Oj, hjälp det hade jag aldrig orkat! Eller ja, kanske en snutt här och en en snutt där tills det blev en halvtimme, men inte på en gång...
Det bränner absolut massor!

//r

Jag tänkte försöka iaf göra en kvart åt gången vila fem minuter, och sedan en kvart till, får se hur mycket jag orkar. Risken finns att det är ett två dagars grej. Jag gör det för jobbigt för mig i början! o sedan orkar jag inget mer.

Jag gör min egna lilla peppdans till dig som har vart sååå duktig under hela denna tråden :bump::banana::bump::bow:

Mumorsan
2008-03-02, 22:46
Nu ni! Nu ska ni få se! Bjuder stenhårt på det här och har inga bättre bilder :p
Såhär såg jag ut för nästan ett år sen... Då vägde jag inte ens som mest :crazy:
http://i273.photobucket.com/albums/jj229/Mumorsan/PICT0087.jpg

Såhär såg min mage ut för någon dag sen.. Inte en så bra bild, men det syns iaf skillnad :)
http://i273.photobucket.com/albums/jj229/Mumorsan/Mage.jpg

strawberrysylt
2008-03-02, 22:51
Okej!

haha, ja så där är jag också ger järnet fån början och tröttnar skitfort.. fast det knns så skönt den här gången att det inte har blivit så.. fast nu håller jag iofs på att trixa med en massa olika metoder ist men men.. bara vi är kvar i det nyttiga tänket så blir det jättebra!!

Taaaack för peppdansen!:love::)

Ang ditt tidigare inlägg.. hmm jag vet ingen färdig maträtt sådär, men bönor/linser och nötter är väldigt bra iaf mycket protein och mättande:) Jag är ingen värsting-kock precis så jag brukar bara blanda ihop en massa saker jag tycker är gott och strunta i hur det ser ut, så kanske man kan göra med bönor/nötter/avocado? Det brukar jag göra som sagt iaf.. Med lite creme fraiche eller nåt till så det inte blir torrt kanske.. ja, ingredienserna är bra iaf, sen kanske i andra kombinationer om man hellre vill det:p
Heja oss!

Darling: Vet du om det är normalt att man känner sig kissnödig mycket oftare när man äter lchf? Både att an är det och att man bara känner sig som om man är det? =S

Haha, känner mig frågvisast i världen =P
//r

strawberrysylt
2008-03-02, 22:54
Du är ju jättefin ju! :)
Jag ser inte vart du behöver gå ner nånstans alls.. jättefin mage har du:)

//r

Ainon
2008-03-02, 22:56
Mumorsan- Du ser ju bra ut på bilden! och tänk om man kunde ha en sådan där mage *suck*

För övrigt så har det gått uselt för mig i helgen. Var på besök hoss min far i skåne och den familjen har inte så bra matvanor så det har blivit pizza och annat skit, dock endel långa promenader i bokskogen (så fint :love:) . Men tänker inte mäta mig förrän på söndag nästa vecka, inge kul om man gått upp cm:rar och i veckan blir det stenhårt på mat och motion.

Mumorsan
2008-03-02, 23:02
Oh, thank you :o
Men några kg till, sen är jag nöjd :)
Tack Ainon också! Blir såå glad :D :o

Zody
2008-03-03, 07:04
*kl*
Ny vecka! :D :bump:

Jag jobbade alldeles för mycket förra veckan, och det lär bli samma sak den här veckan med. :( Som tur är slarvar jag inte med maten, men motionen blir lidande då det känns som att jag helt enkelt inte hinner. Går ju mycket på jobbet och pysslar i stallet, men vill ändå hinna ut på en promenad då och då eller simma några längder. Förhoppningsvis ska jag försöka klämma in något den här veckan iaf. ;)

Vikten går det bra med, jag sprängde 65-kilosgränsen imorse! :banana: 64,4 kg visade vågen. Jag anade det nästan, men man vet ju aldrig säkert.
Massa pepp till er, nu kööööör vi! :D

thinisin
2008-03-03, 07:26
Den här veckan struntar jag i vågen. Ska få bort mitt sockersug så får vi se. Idag blir det en promenad det lovar jag mig själv.

strawberrysylt
2008-03-03, 09:07
Grattis!! Vad roligt!:)
Nu vill jag också ner lite till!

:banana::bump::bow:

//r