Visa fullständig version : Viktned-/uppgång 2008!

Sidor : 1 2 3 [4] 5 6 7 8

Sipuli
2008-03-04, 21:53
Alltså själva simmandet är ju självklart inte äckligt, utan grejen med att göra det med andra människor, och bassängerna :crazy:

Men jag ska nog ge det en chans, ska till simhallen på fredag och sen ser vi ju!

_vizzla_
2008-03-04, 21:55
Ja du har VERKLIGEN hjläpt mej, och säkerligen många mer.

Men om du kände dig trött, kanske det endå var ngt som fattades i kosten. Jag är jätte dåligt på sådant, men kanske värt att kolla upp...?
Sen så behöver kroppen en vilodag då och då. Man kan inte träna hårt varje dag. Kroppen behöver ta igen sig. Lägg upp ett schema, och lägg in vilodagar där också. Jag har gjort ett sådant. Får jätte dåligt samvete om jag inte följer det. Funkar kanonbra. Är otroligt skönt när man bockat av dagens aktivitet.
Lr så skriver du i almanackan varje dag då du gjort ngt. Det gör jag också. Känns kanonskönt att gå till baka och se vad man har gjort.
Visst, jag har inte gjort detta i så många dagar, men det blir bara mer och mer skrivet i almanackan, och det hjälper mej att fortsätta.

KRAM KRAM

strawberrysylt
2008-03-04, 21:55
Jo, jag antog att det var nåt sånt.. jo, det kan jag också tänka på ibland, fast försöker slå bort de tankarna..

Åh, vad roligt! Hoppas du gillar det!

MittNyaJag; Bor du i Insjön? I så fall kanske vi hade kunnat simma tsm nån gång? Om du vill försås. Jag bor i Mora (eller ja, lite utanför, men spela roll)

//r

_vizzla_
2008-03-04, 21:57
Lite Ot, men men.

Kommer det inte ngt band från Insjön....? Känner igen namnet Insjön så väl....tänker så det knakar....

MittNyaJag
2008-03-04, 22:07
Lite Ot, men men.

Kommer det inte ngt band från Insjön....? Känner igen namnet Insjön så väl....tänker så det knakar....

Rännhôla rockers... ;)

Annars brukar Insjön vara bekant pga Clas Ohlson och Åhlens.. Men de säljer väl på sin höjd musik... :)

Strawberry, det skulle vi visst kunna försöka göra någon gång. :)

strawberrysylt
2008-03-04, 22:07
:):)

Jo, jag tror jag åt lite för lite då.. fast jag tror inte det fattades någon specifik vitamin eller så, så får väl försöka äta lite mer bara eller nåt.. Det kändes bra annars iaf.
Jo, jag har ett block där jag skriver upp vad jag har uträttat och vad jag har ätit, utan det hade det blivit mycket lättare att fuska.. :p

Mm, vilodagar behövs, ska skriva ihop ett sånt där schema, tror jag.

Åh, vill att det ska bli litegrann mer vår nu och så vill jag ha pengar till en mp3 så jag kan ut och springa så det blir mer omväxling på träningen och inte bara promenader och simning..
Hade två vilodagar då som verkligen var såna, sen brukade det bli nån mer också då och då..

:banana:

MittNyaJag; =) Det vore jätteroligt, tycker jag! När, var, hur? :);)

//r

_vizzla_
2008-03-04, 22:12
Rännhôla rockers... ;)

Annars brukar Insjön vara bekant pga Clas Ohlson och Åhlens.. Men de säljer väl på sin höjd musik... :)

Strawberry, det skulle vi visst kunna försöka göra någon gång. :)

ja där har vi´t! Rännhôla rockers var det jag tänkte på.
Jo nu när du säger det, förknippar Insjön med Clas Ohlsson också.
Vart ligger insjön eg?

_vizzla_
2008-03-04, 22:16
:):)

Jo, jag tror jag åt lite för lite då.. fast jag tror inte det fattades någon specifik vitamin eller så, så får väl försöka äta lite mer bara eller nåt.. Det kändes bra annars iaf.
Jo, jag har ett block där jag skriver upp vad jag har uträttat och vad jag har ätit, utan det hade det blivit mycket lättare att fuska.. :p

Mm, vilodagar behövs, ska skriva ihop ett sånt där schema, tror jag.

Åh, vill att det ska bli litegrann mer vår nu och så vill jag ha pengar till en mp3 så jag kan ut och springa så det blir mer omväxling på träningen och inte bara promenader och simning..
Hade två vilodagar då som verkligen var såna, sen brukade det bli nån mer också då och då..

MittNyaJag; =) Det vore jätteroligt, tycker jag! När, var, hur? :);)

//r

prova att käka lite mera, och se hur det känns. tror det kommer bli kanon.
Ja vilodagar behövs, spec om man tränar hårt.
Men har du ingen gammal bärbar cd, lr så du kan ha radio i mobilen?
Vad som helst duger ju, tills du kan köpa en mp3. Lr så kan du ju sjunga själv:idea:
Kanske kan du låna pengar till en mp3? Det behöver ju inte vara ngn värsting. Finns ju billiga, bara ngra hundra, sambon skaffa en fin för bara 300, som det går i en hel del låtar i.
Utan radion i mobilen skulle jag inte klara att gå så länge. Lyssnar hellre på radio, än bara musik. För då pratar de om massa saker, och jag koncentrerar mej på det, ist för att tänka på vad långt jag gått.

MittNyaJag
2008-03-04, 22:25
3,5 mil norr om borlänge (därifrån bla Mando Diao och n hel massa andra band kommer ifrån) Ungefär 2 mil söder om Rättvik, där vi då har Classic Car Week en gång om året. ;)

_vizzla_
2008-03-04, 22:27
3,5 mil norr om borlänge (därifrån bla Mando Diao och n hel massa andra band kommer ifrån) Ungefär 2 mil söder om Rättvik, där vi då har Classic Car Week en gång om året. ;)

Ahh, då vet jag ungefär. Vet ju vart Rättvik är, men enda anledningen till att jag vet det, är ju att det är Classic Car Week där. Har dock aldrig varit där, men ngt år kanske man får ta sig dit. Men lär väll få börja planera redan nu, om jag vill dit nästa sommar, svårt att hitta sovplats har jag hört.

Wysiwyg
2008-03-04, 22:27
Jag tänkte gå ned i vikt. Runt 2-4 kilo, men inte mer, det kommer bli för smalt. Väger i dagsläget 65 kilo.

Tänker köra på metoden att äta bra och lite samt röra på mig mycket. Har ingen osund inställning till mat, men kompenserar ofta det jag äter. Jag vet att det låter helt vridet, men om jag ätit tex en plankstek med bearnaisesås så äter jag bara sallad dagen efter om jag ändå inte gör någonting.

Har kört på denna metod i typ 1 år och jag har gått ned 7 kilo :banana:

MittNyaJag
2008-03-04, 22:29
Ja... I april lämpligen för den här månaden ligger jag redan på -93 kronor på kontot, och det innan veterinären kommer och vaccinerar imorgon och hovis kommer på tordag... :angel:
Vart har vi simhallar, leksand, mora, rättvik?... (Finns det någon simhall i rättvik? det måste det väl göra? Vart ligger den isf?)

Förresten har jag en mp3 som mest ligger, 256 mb, så den är rätt liten, men det är radio i den... Du kan ju få hyra den om du vill. ;)

MittNyaJag
2008-03-04, 22:33
Du kan ju sova här. ;) LIten transportsträcka dit, men det är snabbt avklarat på cykel efter lämpligt alkoholintag. ;)
Jag hoppas våran bil blir färdig till CCW i år... :D

strawberrysylt
2008-03-04, 22:38
Jo, fast jag tycker det är så svårt att äta mera.. fast får försöka, det blir nog bra det här:) Ska komma ihåg att ladda en maskin med handdukar ikväll bara, så det finns rena tills imorrn så jag kan ha en till simningen..

Nej, tyvärr har jag inget alls.. min mobil är en uråldrig en eftersom jag inte använder den så mycket, så i den kan man inte lyssna på musik..
Jo, är det jag har funderat på, har hittat en som verkar jättebra för bara 400:- så den ska jag nog köpa tror jag.. väntar på pengar från en kurs, egentligen skulle de in på sparkontot, men träningen är ju faktiskt att investera i mig själv, så.. :) Kan jag få förskott på pengar jag brukar få av mamma imorrn blir det ett sim-kort.
Ska boka klipptid också, har velat bli korthårig igen länge nu och känna mig vårig och fräsch (ska bli blondin igen också, brunhårig nu) så det kommer nog också sporra mig till att vilja få fin kropp också.. :)

Riktigt så modig att jag sjunger själv är jag nog inte, tyvärr, skulle tycka det vore pinsamt att möta nån då:o:p haha

MittNyaJag; Det blir så bra så:) Då kör vi på april, tycker jag.
Nej, i Rättvik finns det väl ingen simhall vad jag vet..
Den enda jag har vart i är i Mora..

Ang mp3n låter det jättebra! Det gör jag gärna =) Nu när du säger det förresten.. min brorsa har kanske en jag kan låna kom jag på nu... den hade jag glömt.. isf blir det ju smidigt.. men annars så! =)

//r

_vizzla_
2008-03-04, 22:44
Jo, fast jag tycker det är så svårt att äta mera.. fast får försöka, det blir nog bra det här:) Ska komma ihåg att ladda en maskin med handdukar ikväll bara, så det finns rena tills imorrn så jag kan ha en till simningen..

Nej, tyvärr har jag inget alls.. min mobil är en uråldrig en eftersom jag inte använder den så mycket, så i den kan man inte lyssna på musik..
Jo, är det jag har funderat på, har hittat en som verkar jättebra för bara 400:- så den ska jag nog köpa tror jag.. väntar på pengar från en kurs, egentligen skulle de in på sparkontot, men träningen är ju faktiskt att investera i mig själv, så.. :) Kan jag få förskott på pengar jag brukar få av mamma imorrn blir det ett sim-kort.
Ska boka klipptid också, har velat bli korthårig igen länge nu och känna mig vårig och fräsch (ska bli blondin igen också, brunhårig nu) så det kommer nog också sporra mig till att vilja få fin kropp också.. :)

Riktigt så modig att jag sjunger själv är jag nog inte, tyvärr, skulle tycka det vore pinsamt att möta nån då:o:p haha

MittNyaJag; Det blir så bra så:) Då kör vi på april, tycker jag.
Nej, i Rättvik finns det väl ingen simhall vad jag vet..
Den enda jag har vart i är i Mora..

Ang mp3n låter det jättebra! Det gör jag gärna =) Nu när du säger det förresten.. min brorsa har kanske en jag kan låna kom jag på nu... den hade jag glömt.. isf blir det ju smidigt.. men annars så! =)

//r

Ja jag tror absolut att en ny frisyr och hårfärg kommer sätta fart på träningen! Jag klippte o färgade ganska nyss, och det var peppande.

Ja försök på tag i en billig MP3, finns ju billiga som sagt. Behöver ju inte finnas plats för så mkt musik, bara att byta när man tröttnar.
Nu måste jag gå, sambon kommer snart hem, ska se på tv, sen sova.
Kommer igen imorgon.
Ha det så bra!

strawberrysylt
2008-03-04, 23:11
Sådärja, fick tag i min brorsa på msn och han hade visst en ipod (ja, jag har jättemycket kontakt med min brorsa som bor en km bort:angel::p)
så han skickar den med mamma när hon åker förbi på väg till jobbet imon bitti, så bara jag kan med den blir det finemang:)
Men tack så jättemycket ändå!:love:

spiralblock; Ja, vill verkligen klippa håret nu. problemet är bara att jag är lite "rädd" för att gå till frisören, för tänk om man inte blir nöjd.. man vet ju hur man vill ha det, men det är så svårt att förklara, man bara vet själv helt enkelt.. får försöka hitta lite bra bilder att visa fram:) ha det så bra ikväll!

Det får ni allihopa ha, såklart!:)

//r

MittNyaJag
2008-03-04, 23:31
Vad bra!!! Alltid mycket trevligare att gå när man har nått att lyssna på.e

Har just lagt in min dag på VK och efter motion och allt så slutade jag på 1023 kcal. Har 1384 som mål och har motionerat strax över 400 idag så det känns bra.
Nu ska jag borsta tänderna och äta mitt första p-piller av de sista 8 veckorna (:D:D:D:) och gå och lägga mig i sängen och titta på scrubs. Bara att ladda inför morgondagen. Måste råplugga hur mycket som helst... Massa arbete att göra... så kommer veterinären mitt på dagen, så ska jag motionera oxå. :)

Godnatt!!!

Den här tråden är guld!

NaTTa
2008-03-05, 09:10
*k*

Kokade ägg idag och har ersatt mjukabröd till knäckebröd:d.
igår åt jag kålgratäng istället för makaroner, som de andra åt.

Nu börjar jag bli mera motiverad, ska bara sluta stoppa i mig skit mellan målen

strawberrysylt
2008-03-05, 09:31
kl

idag mår jag rätt kasst, det känns att jag misshandlade min mage igår:crazy: "unken" halsbränna, ont i magen, magen som en ballong etc.. så nu är det nya tag som gäller!
sitter och laddar mp3n med låtar nu och hoppas det ska fungera! sen blir det promenad och simning och mat som förr!

lycka till ni andra idag!

//r

MittNyaJag
2008-03-05, 09:59
En skiva Njuta med philly och ett äpple till frukost.
SKA plugga till kl 11 nu och sedan promenera i rask takt till stallet och skynda mig att rida innan vet. kommer o vaccinerar vid 13. (Har ju fått för mig att jag ska och tävla den 29 så då lär jag väl träna lite oxå antar jag... :S ) sen är det bara att gå hem igen och se om vi har något att äta till lunch. Sambo har förhoppningsvis vaknat då så vi kan åka och handla. :D
Några hälsosamma recepttips till resten av veckan? Egentligen spelar det absolut ingen roll vad det är, jag äter samma mat jag ätit tidigare, men försöker äta mindre av den.

strawberrysylt
2008-03-05, 10:18
Duktig du är!:)
Hmm, jag har nog inga bra mattips tror jag, förutom lite bönor/tofu och broccoli kanske?:d
Själv skulle jag behöva tips på träningslåtar! Shoot!:)

Har fått igång mp3n nu och laddat den, fast det blir med gammal musik, skulle behöva massa nytt också så det blir ännu roligare!:):bump:

Nu ska jag klä på mig lite och gå ut en sväng:)

//r

jooohannan86
2008-03-05, 11:09
KL

Nu börjar det hända grejer! men bara på magen :crazy: som jag redan är smal på hade 66-68 cm (olika) när jag började nu är jag nere på 63 cm.. Ville ju få bort det värsta av låren och armarna, där har det inte hänt nåt.. ligger kvar på exakt samma :( Vikten skiter jag lite i men har lyckats gå ner ca 4 kg på 1,5 månad

Nån som har tips på hur man får väck lite fett där?

Min träningsvecka ser ut såhär:
100 situps varje kväll

Månd Vila, bara vardags motion cykling 30 min
Tisd: ridning ca 45-1 h, promenad 35 min, (styrke träning 35 min (armar o mage) löpning 25-35 min på 1o km/h och 2 lutning = ett pass) plus cykling ca 45 min/ dag,
Onsd: Ben + 20 min löpning/cykling/rodd,
Torsd : vila bara vardgasmotion cykling 30 min
Fredag: hoppträning 1 h, ett pass ( pilates, sculp, yoga el liknade)
Lörd: promenad 1,5-2 timmar
Sönd: promenad 35 min, (styrke träning 35 min (bröst och rygg) löpning 25-35 min på 1o km/h och 2 lutning = ett pass) plus cykling ca 45 min/ dag, 100 situps varje kväll

Äter normal husmanskost med mkt protein och lite fett

Brukar se ut så här:
frukost: en drink, blåbär, 1dl havregryn, 1,5 dl minimjölk, banan
Lunch: sallad/kyckling och ris/ lax och ris/ tonfisk + lättcremefraiche, +Sallad och grönsaker
Middag: liknade lunch
2 mellanmål: 1 liten lätt yoghurt, 1 äpple, banan, 2 riskakor, 3 digestivekex, morot osv

VAD gör jag för fel? HJÄLP!

pmm
2008-03-05, 11:24
*KL*

Jag har gått upp 1 kg :bump:

MittNyaJag
2008-03-05, 14:18
Woho!!
Vad bra!! Fungerar dietisten bra?
(hrm... Busted att jag läser allt du skriver på föräldraforumet? Good 4u iaf!! :D )

MittNyaJag
2008-03-05, 14:20
Sådär ja. Det blev 30 minuter på cykel och 45 minuters ridning. Alltid något. :D

strawberrysylt
2008-03-05, 17:03
Vet ni vad jag har gjort idag? Jag är helt chockad över att jag orkade.. :eek:

Gick ut genom dörren för en promenad, men sen tänkte jag att nu går det att springa, inte hårt och blankis längre, så jag började jogga istället.
Tänkte se hur mycket jag orkade, har ett ställe dit jag brukade jogga förra våren, trodde inte jag skulle orka.. men! det gjorde jag och mycket mer därtill, var ute i 2 timmar och 20 minuter, vet inte exakt hur långt jag joggade, men ca 15-16 km, tror jag.
Det gick inte fort, men jag måste väl ha förbrännt rätt mycket?:banana:
Lite dumdristigt av mig kanske att ta det så långt första gången på typ ett år som jag joggar, kommer inte kunna gå imorrn, men men jag är iaf STOLT:)

Det måste ha vart för mitt frossande igår, utan all den extra energin hade jag säkert inte orkat, men hoppas jag förbränt skiten jag åt igår nu..

För övrigt idag, maten; sojafil och bär till frukost och så var jag ute o sprang över lunchen, dumma mig, men var ju inte hungrig, men men.. blev middag nu på em, cannelinibönor med lite kallpressad rapsolja (så :d) och haricotverts.
Någon simning blev det ju då inte idag, men har fått pengar av min mammi :love: till ett kort iaf:) så det blir till att börja igen och utnyttja det! Klipp-tid skall också bokas.

Ni är superduktiga!!:banana:

//r

Mumorsan
2008-03-05, 18:47
Herregud vad du är duktig!! :eek:
Jogga så långt och äta så nyttigt!!!
Du är sannerligen en förebild! :bow:

Sofie_B
2008-03-05, 19:14
Kl

Jag vet inte riktigt om det här är rätt tråd för det här, men jag kör här. Jag har en ganska rund kroppstyp, ordentliga lår och rumpa. Jag är inte tjock eller mullig, det är bara min kroppstyp (alla på pappas sida ser ut så). För att jag skulle bli smalsmal skulle jag behöva svälta mig i stort sett, och det är jag inte intresserad av. :cool:

Min mage är smal, har alltid varit. Visst, lite veckar det sig över byxorna när jag sitter ner, men det gör det väl på i stort sett alla? Några kg skulle jag kunna gå ner (siktar på fem, men det är inte jätteviktigt). Hursom, jag har fått nya bröst nu när jag gått upp några kg, och dom vill jag inte tappa, I love them! :d rumpan vill jag inte heller förlora, killarna blir galna i den.

Det jag däremot skulle vilja ändra är mina armar. Dom är stora.. Inte fettigt stora, det syns ju att det är muskler under, men det är mer muskler som en tyngdlyftare har, inte en sprinter. Jag skulle vilja ha slimmade fina muskler, inte stora. :( Vad tror ni? Jag har inte tid att träna mer, men tror ni att dom går ner om jag lägger om dieten?

Mumorsan
2008-03-05, 19:18
Dom går ju ner om du lägger om diet osv...
Men.. då går hela du ner :)
Även rumpa och bröst, im afraid...
Kör lite hemmaträning då?
Typ armhävningar, sit-ups, biceps, triceps?
Tar inte så lång tid av en dag :)

Ainon
2008-03-05, 20:54
Gud vad du är duktig!!
Men tat lite lungt med löpningen som du själv säger, springer man för långt/länge för fort så hinner inte leder och senor med även om kondisen finns och man riskerar att få skador.

Själv har man problemet att tiden inte finns att träna ordentligt. Har för mycket plugg (150%:ig takt + studerande till antagningsprov i maj 1200 sidor)
Men det blir en halvtimmespromenad med hunden på morgonen direkt då vi vaknar och på kvällen innan sovdags.
Idag var jag dessutom och red, fick en tung häst så det blev lite jobbigt i alla fall, sen så måste jag springa från och till bussen då den anländer 10 min innan lektionen börjar och 10 min efter den slutar och det är några hundra meter dit genom snöbeklädd åker, lite pulshöjande i alla fall :p

Jag är enormt nyfiken på vad vågen kommer att visa den 20:e då det är 1:a vägning :p

_vizzla_
2008-03-05, 21:12
KL

Ingen motion för mej idag. Riktigt nere igen, fan, vad ska man ta sig till. Ingen hejd på skiten ngnstans, fy fan

thinisin
2008-03-06, 11:06
Om du äter lite mindre och nyttigare går man ju ner i vikt men tyvärr går det ju inte att bestämma själv var det ska försvinna.

strawberrysylt
2008-03-06, 11:07
och Ainon;

Taaack!:bump::)
Fast som någon förebild känner jag mig inte, jag äter ju snarare för lite.. men igår var en sån "träna bort allt från igår"-dag, så nu idag börjar jag "på riktigt" och ska försöka käka lite mer än förut. Det är tur att kallpressad rapsolja är så :d, så jag kan äta lite sånt till maten ibland. När jag åt smör gick det till överdrift.

Idag idag har det blivit en morgonpromenad på 35 minuter, ganska lugn, men blev svettig iaf. Skulle simmat också, men lyckades få hemska skavsår på insidan av låren igår.. ofräscht deluxe.
Så simningen lär tyvärr få vänta. Får jobba med maten och promenader så länge. Nu är jag pepp igen iaf, *peppar peppar*:p Nu vill jag ha ett ryck neråt!

spiralblock; Men åh, så tråkigt att du inte kan få må bra:( Usch, det är bara att hoppas att det blir bättre! Kramar!:bump:

//r

thinisin
2008-03-06, 11:08
Är det maten som det är jobbigt med?
När jag är nere vill jag bara äta, känns som att det är det enda som livar upp mig. Att tröstäta är nog väldigt vanligt men på sista tiden har jag låtit bli när jag känt mig tjock och istället tagit tag i det och gått ut och gått eller i allafall gjort något så att man skingrar tankarna.
För min del går det rätt bra, sockersuget ska bort bara :mad: Ska ut och cykla nu så att man bränner lite fett.

thinisin
2008-03-06, 11:11
du är duktig! Är imponerad över hur fort du tar dig upp ur svackor. När jag får ett sockersug varar det länge... Äter lite mer nu för att slippa bli sugen och så ska jag avvakta några dagar innan jag kör för fullt igen med 1300-gränsen.

strawberrysylt
2008-03-06, 11:21
Tack!
Jo, det hade nog lätt kunna bli så åt mig också.. men jag har nog ganska lätt att ta mig upp egentligen.. men hade jag ätit onyttigt till frukost igår, då hade det varat längre.. sån är jag, har en dag börjat onyttigt, så ja, då är dan förstörd.. Så sen hänger det på nästa dags frukost om jag ska upp ur svackan eller inte.

Jag kom på i förrgår fullt ut också nåt som jag börjat tycka alltmer på sistone - choklad är INTE gott. Socker är inte heller gott. Jag är mycket mer en fett-människa nu, såsom att rostade mackor med smör och chips och så fet mat är godare. Undantaget som bekräftar regeln är vaniljglass:d
Men kanske är det därför, för nu är det ju inget sug efter socker längre och fett föråt jag mig på under min testdag med lchf+smör och sånt, så nu finns det inget kvar att hetsäta. Lösningen på alla problem:);)peppar peppar:p

//r

Tindrande
2008-03-06, 11:22
Vägt mig idag. Efter frukost visade vågen -1kg. :banana:

Känns bra. Så fortsätter så här. Räkna kcal och röra på mig. Räknar kcal gör jag bara för att få mer koll samt hålla mig från att småäta.

thinisin
2008-03-06, 11:25
Jo så är jag med, har man väl ätit onyttigt kan man förtsätta hela dagen och sedan börja om direkt på morgonen nästa dag.

Men choklad är det bästa som finns :love: Usch och fy vad jobbigt att leva utan..

Eliza
2008-03-06, 11:29
Jag tänkte slå mig in i tråden nu om jag får ..... :crazy:
Jag pendlar som en jojjo och har alltid gjort men har nu verkligen en gång för alla tagit itu med min kropp och vikt.

Har slutat röka för några månader sedan vilket innebör att min kondis har ökat dramatiskt :D
Är ute å går, rider och tränar med fria vikter och igår för första gången kände jag att jag ville springa :)

Och jag kunde :bump: våga dock inte ansträna min kropp för hårt för jag är trots allt TUNG :P

Har även lagt om min kost och tycker att de känns mycket bättre.
Har bara en gammal våg hemma som väger illa.
Ska införskaffa en digital så fort jag kan :)

Måste passa på att säga att ni alla är så duktiga :)

Kramis

strawberrysylt
2008-03-06, 11:33
Vad äter du för choklad då?
Jag kan iofs hålla med om att ljus choklad, typ geischa, canter, plopp och sån choklad är:d Fast den slutade jag ju äta för flera år sen iom att jag blev vegan.
Nu återstår mörk choklad och nej, det tycker jag inte om. Alternativet är att baka nåt själv med kakao, det gjorde jag i förrgår, frossade i kladdkaka, men nej, det VAR inte gott faktiskt..

Tindrande; Grattis!:) Vad skönt när man kommer på ett sätt som funkar för en!

//r

strawberrysylt
2008-03-06, 11:35
Självklart! Det är ju allas tråd:)

Grattis till att du slutat röka, måste kännas jätteskönt!:) Det blir jättebra det här!

//r

thinisin
2008-03-06, 11:41
marabou är gott :d Men visst när man inte är sockersugen så smakar det verkligen inte gott, mår bara illa. Ibland kan jag känna sug efter något och så svullar man och sen efter inser man att det inte alls var gott. Det är en härligt känsla!! Känner mig verkligen peppad att stå emot socker nu. Efter ett tag försvinner suget helt och det är en så skön känsla.

nissse
2008-03-06, 11:59
Jag hoppar in här med, vill förbättra min kondis framförallt
och gå ner några kilon till sommaren, började i november- december
någon gång med att återuppta träning och äta mindre onyttigheter. Har gått ner ca 2 kg iaf :)
I dagsläget går jag på spinning 1/vecka utöver min ridning, styrketränar en del med, Har ganska bra ben och armstyrka iaf.
Ska nog börja jogga och gå långa promenader nu när vårvädret är på
gång (förhoppningsvis :angel: )

och så måste jag säga till alla: vad duktiga ni är!

Eliza
2008-03-06, 12:26
hehe tack, jo de känns guld :)

tusssilago
2008-03-06, 15:04
En till som sällar sig till skaran som vill gå ner i vikt. Nu måste jag fasen ta tag i mig själv. Var jätteduktig efter min graviditet och gick ner alla 30 (!!) gravkilon, men nu 2 år senare sitter jag här med 25 kgs övervikt igen.. :( :( ..och är inte gravid!

strawberrysylt
2008-03-06, 16:44
Först och främst grattis till första nergången!
Sen tror jag att bara du kommer igång och vill och det verkar du ju göra, eftersom du joinade tråden så kommer det gå jättebra, iom att du lyckades förra gången :)

//r

Tindrande
2008-03-06, 16:56
Tack.
Nu ska jag bara hålla det också. Har ju inte gått så bra tidigare...
Har gått ner 8kg för fyra år sen, 1,5 år senare hade jag gått upp det plus sex kg. För två år sen bärjade jag då om och gick ner de 14 kg igen. Nu har jag då gått upp 5 av de, men haffar det tidigare denna gång. Det går alltså inte att slappna av. Bara inse att jag måste gå på diet och träna jämt för att inte gå upp...

Dock mår jag mkt bättre och har bra självförtroende då vikten är låg så det är väl bara att kämpa på

strawberrysylt
2008-03-06, 17:04
Igen då - vad duktig du har varit.

Själv skulle jag också ha gått ner ett par gånger, men det mesta jag har gått ner någon gång är väl ca 3-5 kg eller nåt och då har jag gått upp allt igen på en gång, eftersom det var typ att svälta sig ner som gällde, för att sen när jag började äta igen, gå upp - såklart.

Men jag tror ändå att det här med att få lov att träna och hålla koll på maten för att inte gå upp igen kan vara bra, just för att man då inte kan slappna av helt och äta massa skit och bli en soffliggare.
Sen är det såklart jobbigt, men bra också.
Det är väl den biten som är den jobbigaste, just att hålla vikten sen.

//r

Tindrande
2008-03-06, 17:13
Det är ju det. Man måste verkligen tänka på vad man äter. Fast visst är det härligt att äta en tallrik full med färgglad mat. :love:

Och nu då det börjar bli vår så man verkligen vill vara ute - då får man ju motionen "gratis"

Tycker du är jätteduktig med- det är alla i denna tråd!!

strawberrysylt
2008-03-06, 17:19
Ja, det är verkligen jätteskönt med ljus och värme igen. Idag gick jag ut till postlådan i kortärmad tröja och kjol och det var ju varmt:):love:
Synd bara att jag skaffat mig dessa idiotiska skavsår nu.. ska köpa cykelbyxor att springa i så blir det bra..

Ja, alla i den här tråden är verkligen :bow: jätteduktiga.
Det är tur vi har tråden, speciellt när man känner motivationen tryta och vill gå och äta mackor och skita i allt:p

//r

tusssilago
2008-03-06, 17:42
Jo jag hoppas ju på det :) nu känner jag verkligen att jag måste göra nåt. Byxorna har krympt, allihopa, rörelseförmågan minskar, kondisen likaså. Känner mig nästan i vägen för mig själv emellanåt!

Hur gör ni andra? Alltså vad kör ni för metod? Rätt/bra mat och motion eller? Jag är ju ingen träningsmänniska precis (tyvärr) har ett gymkort jag betalar för varje månad men sist jag var där var nog i ...september... :(

Rider gör jag ju, det gör väl nåt! Promenader gillar jag, springa skulle jag nog kunna tänka mig om jag får upp kondisen... Att äta rätt *suck* mat är ju så gott..och godis..och läsk..*suck igen*

MittNyaJag
2008-03-06, 17:42
ett äpple till första frukost efter en halvtimmes promenad till stallet. Sedan mocka och en halvtimmes promenad hem. Med stavar och promenaden hem genom skogen. Två toast med ost och köttfärs till andra frukost/lunch.
Till skolan och nu när jag kom hem blev det tonfisksallad med ägg och fullkornsris. Helt okej dag ändå tror jag... :) Tänkte ut och gå i skogen imorgon och följa spår... skolarbete... Om det nu behagar finnas någon spårsnö...

Jag är dock jätesugen på kladdkaka just nu så vi får väl se hur dagen blir innan den tar slut... :angel:

thinisin
2008-03-06, 17:53
just nu skulle jag ändå gärna bara jobba för att hålla vikten, men visst man får nog passa sig sen när man gått ner till drömvikten så att man inte känner sig allt för nöjd och belönar sig själv med godsaker.

Men den här tråden är i allafall superbra motivation. Ett tips till alla nya som vill ner i vikt är att skriva och läsa mycket här så att man får lite inspiration.

thinisin
2008-03-06, 17:55
Det låter ju superbra!! Tänk vad nöjd du kommer vara när du lägger dig att du inte åt kladdkakan! Fast ibland kan man ju spara lite kalorier och unna sig lite glass eller nåt. Det tycker jag är helt okej det jag mår dåligt över är när jag verkligen bara frossar i mat eller när jag bara inte kan hålla mig. Om det är planerat känns det härligt att få äta nåt gott i bland.

strawberrysylt
2008-03-06, 17:57
Åh, men känns det inte lite surt att betala gymkortet om du inte använder dig av det? Det borde väl sporra en att gå dit, tycker jag?!

Själv står jag precis i begrepp att köpa ett kort på simhallen, ska höra hur länge det gäller och så bara, men tror det är rätt bra och att jag kommer tjäna in det. Nu är det istället så att jag drar mig för att gå dit för det kostar, så jag tror att det kommer få mig att gå dit och inte förlora pengarna.

Jag kör på träning dvs promenader, jogga och simning, samt att jag har dragit ner på kolhydraterna. Det har gått bra, det svåra är att komma upp i tillräckligt mycket kalorier, men jag jobbar på det.

Jag vet inte vad jag väger nu, men har nog gått upp lite, höll på och krånglade med nya metoder och hade en frosseri-svacka en kväll, men nu är jag på rätt spår igen, tror jag.
Har hållt på sen 1a feb, TROR jag vägde runt 70 kg då. Första gången jag vägde mig, den 14e feb vägde jag iaf 68.4, så det är väl det tillförlitliga högsta talet jag har att gå på, men måste ha minskat lite på de två veckorna iaf. Det minsta jag vägt sen dess är 65.5, vilken var någon av de sista dagarna i feb.

Lycka till!

//r

Darling
2008-03-06, 18:02
Det var ju många kilon ju! Shit vad du är duktig!!:bump:

strawberrysylt
2008-03-06, 18:06
Tack så jättemycket!:)

Hur går det med LCHF:andet då? :)

//r

Darling
2008-03-06, 18:11
Ska kanske uppdatera hur det går för mig också:)

Som sagt, 9onde dagen med LCHF-kost.

Imorse, efter 2 ägg+äggula+mkt smör+lite ost var jag redan hungrig efter 1 timme och höll på och bryta ihop för det! Jag menar en timme! Blev så sugen på äpplen och massa annat!

Då smällde jag i mig en stor kopp blåbär med vispgrädde, även fast de kanske inte rekommenderar grädde. men gott var det och jag höll mig mätt 3 timmar sen.

Kyckling med trattkantareller och vitlök stekt i mkt smör och lite grädde blev det till middag. Och kaffe med kokosfett en stund efter det.

Ikväll blir det nog bara te med kokosfett.

Tror inte jag gått ner något, kanske ett kg, men jag vet inte om det är vatten eller fett. Får hoppas att det är fett:angel:

Men huvudsaken är ju inte att jag ska gå ner supermycket, utan ett par kilo, kanske 3...eller ja, helst 3:D

Men magen mår ju bra iallafall. Fast lite väl hård i magen så det blir ett par matskedan linfrön varje morgon,som verkar hjälpa!

Men fan vad jag saknar grönsaker. och på nåt sätt känns det lustigt att inte få äta dem.
Man får ju äta lite ,men jag vet inte om jag får äta en grön böna, eller 10 eller 20 osv? En halv tomat, en hel? Suck

zbrka
2008-03-06, 18:15
kl

perkele! jag har börjat träna (gruppass på friskis) i genomsnitt kanske två gånger i veckan, och börjat promenera till skolan (30 min dit, 30 min hem, istället för att cykla), och jag tänkte att det skulle räcka, men det verkar inte göra det! kläderna blir inte större, och ingen skillnad syns. det måste vara så att jag omedvetet äter mer, och kompenserar för de förlorade kalorierna. min kropp måste verkligen gilla att vara tung. *suckar*

jag är ju inte intresserad av att ändra mina matvanor. jag äter redan nyttigt! varierat, vegetariskt, färgglatt, gott, billigt!

jag tänker absolut inte sluta träna ändå, det är ju så jävla gött! och dessutom får jag ju varje dag lära mig ännu några anledningar att vara fysiskt aktiv (pluggar till sjukgymnast). får väl kanske försöka äta mindre ändå, men det känns som att det kan bli svårt utan att räkna kalorier (så det blir tydligt) och det är jag verkligen inte intresserad av! det jag är intresserad av är att ändra mina beteenden, for life!

häpp, det var dagsläget här, jag är inte särskilt bitter egentligen :D

strawberrysylt
2008-03-06, 18:18
Jo, grädde rekommenderar de väl? Iallafall om man läser LCHF-tråden på senior...

Ja, förstår att det känns konstigt att inte käka grönsaker, det är man ju uppvuxen med att det ska vara så nyttigt och bra. Men vad bra att magen mår bra iallafall!

Konstigt att du blev hungrig så fort efter frukosten, var det första gången eller? Får hoppas det var en engångs-grej eller nåt.

Själs skippar jag LCHFversion2 som jag började på, som vegan fanns det ju typ bara smör jag kunde vräka i mig för fettets skull, elle rja förutom det jag redan åt då och det kändes helknäppt.
Tänkte försöka äta oftare istället, det kommer också kännas knäppt, men bättre iaf och så kanske jag kommer upp i rätt kcal också.

Kämpa på! Du är jätteduktig!

//r

Darling
2008-03-06, 18:25
Tack:love: Det behövde jag verkligen höra:love:

De säger att grädden kan hindra viktnedgång. För mycket mjölksocker eller något sånt.

Men hur ska jag liksom veta om jag äter för lite/mycket grönsaker? Går jag upp i vikt om det blir för mycket?
Förlåt för mina frågor, de är väl inte direkt riktade till Dig, men de frågorna svävar i huvudet.
Måste finna nån som har nåt svar på dem.

Motion har det inte blivit typ alls, men denna diet ska ju inte kräva träning för resultat, men det är ju skönt att träna, ger en kick! Fast nu när jag är i Norge blir det bara promnader som sagt,och egenträning.Men det ska bli skönt när jag slutar och får börja på F&S igen och boxas och allt:bump: Så kuuul!

strawberrysylt
2008-03-06, 18:29
Åh just ja fel av mig, det har jag ju sett att de skriver ja..

Jag vet! Jag har också jättemycket frågor i huvut usch usch, men men.. jo, jag tror att äter du för mycket grönsaker så stannar du väl i vikt eller går upp..så det märks nog.

Jo, det är alltid skänt att träna:) Hur länge har du kvar i Norge då?

Nu ska jag gå och laga lite middag mmm:d

//r

_vizzla_
2008-03-06, 18:29
Är det maten som det är jobbigt med?
När jag är nere vill jag bara äta, känns som att det är det enda som livar upp mig. Att tröstäta är nog väldigt vanligt men på sista tiden har jag låtit bli när jag känt mig tjock och istället tagit tag i det och gått ut och gått eller i allafall gjort något så att man skingrar tankarna.
För min del går det rätt bra, sockersuget ska bort bara :mad: Ska ut och cykla nu så att man bränner lite fett.

Nej, det är inte maten som är jobbig, det är massa annat skit som händer, och då blir det att jag tar till maten, äter fast jag inte är hungrig. Så länge allt runt mej är lugnt så är det inga problem att skippa småätandet.
MEN, en positiv sak är iaf, att trots att jag småätit lite (inte igår lr idag), så har jag hållt mej till nyttigt hårt bröd, lättyouhurt, äpple osv osv, men lite för mkt av de varorna. Jag äter ju sådant till mellanmål, då jag står mej bra, håller blodsockret i nivå, men det är ju inte bra att småäta vad man än äter.
Idag mår jag iaf bättre. Har ridit en timma i em.
Nu har jag just kommit in. Joggade ca 3 km i skogen med backar upp och ner, sen gick jag en runda, vet inte riktigt hur långt. Jag är ganska så stolt facktist:). Var inte det minsta jobbigt att jogga. Visst blev jag varm, men andningen var helt okej:banana::bump::banana: Kändes som om jag skulle kunna ha fortsatt hur länge som helst. Men jag avbröt för att slippa träningsvärk imorgon. För hade jag sprungit långt, så hade jag garanterat fått det, och är då ganska säker på att det varit enomt svårt att ta sig ut o motionera i morgon, med värk i hela kroppen. Nej, jag försöker ta det lugnt, men endå röra på mej, och trappa upp med små små steg. Känns riktigt bra idag iaf. Solen har lyst hela dagen, vindstilla och massa fågelkvitter!

strawberrysylt
2008-03-06, 18:33
Var STOLT!:banana:

Åh, den är så härlig den känslan när man är ute och joggar, att man skulle kunna fortsätta hur länge som helst, det är så skönt!
Klok är du också, som lägger av i tid, själv har jag typ träningsvärk till tusen och det lär väl vara värre imon. Värst är iofs skavsåren:( som gör att jag inte kan göra nåt. Usch så dum jag är, men så fort de är läkta ska jag ut igen!

Nej, NU var det middag!

//r

Darling
2008-03-06, 18:35
Jag började i mitten av november, och jag slutar den 12 juni!!!:bump:

Men jag har påsklov om en vecka! Och då är jag hemma 10 dagar. Det ska bli så skönt!

Sen är det inget mer hemresande förrän 12 juni då. Ska bli så skönt att komma tillbaka till gården och hästarna och få rida igen:love:

Vad ska du laga ikväll?

_vizzla_
2008-03-06, 18:37
Var STOLT!:banana:

Åh, den är så härlig den känslan när man är ute och joggar, att man skulle kunna fortsätta hur länge som helst, det är så skönt!
Klok är du också, som lägger av i tid, själv har jag typ träningsvärk till tusen och det lär väl vara värre imon. Värst är iofs skavsåren:( som gör att jag inte kan göra nåt. Usch så dum jag är, men så fort de är läkta ska jag ut igen!

Nej, NU var det middag!

//r

Ja, ikväll ska jag facktist tillåta mej själv, att vara stolt! Men imorgon är det nya tag, så jag kan vara stolt imorgonkväll också. Ska skryta för sabmbon, att det går framåt för mej.

Haha, ja men mina ynka 3 km räknas ju inte ens med det du sprang, tycker du är jätte duktig!
Tyvärr minns jag inte namnet, men det finns ett kanonbra plåster, som skyddar skavsår kanonbra, man man promenera utan att känna ngt. Ska se om jag hittar på nätet, annars kanske sambon vet när han kommer hem. (Vart sitter skavsåren förresten?)

_vizzla_
2008-03-06, 18:48
Förresten, är det ngn som kan tipsa om ngn bra internetshop där man kan handla bra sportkläder till hyffsade priser?

Qyenn97
2008-03-06, 18:49
KL

Vad ska alla äta till kvällsmat?:banana:

_vizzla_
2008-03-06, 18:50
För mej blir det räksallad alldelses strax:d

tusssilago
2008-03-06, 18:53
Jo visst känns det surt. De hade ett erbjudande och då var man tvungen att binda sig ett år.. Så vare sig jag går dit eller inte måste jag betala för det. Det har varit mycket annat runt mig ända sen innan jul och sen är det en bit att åka till och från simhallen (där det är) så har jag inte känt mig så motiverad i det tråkiga vädret mm (ursäkter) :) Men får väl försöka ta tag i det igen lite grann, den där trappmaskinen de har där är ju rätt så rolig.. *peppa* :)

strawberrysylt
2008-03-06, 20:39
Okej!

Men vad skönt, snart hemgång ett tag då:)

Till middag blev det *bam bam bam pa* kidneybönsbullar (nähä?:p) med pistagenötter i och nötter till också, samt sojafil, en avocado och broccoli, lite rapsolja på också. Ett glas havremjök till :d Jättegott.
Har räknat ut dagens kcal också och.. wihoo, räknar ju bara på ett ungefär, men tror jag ätit ca 16-1700. Det är bra ju, lite för mycket t.om, men det är ju lättare att fixa. Har kommit på fler saker som höjer kcalmängden så det här ska nog bli bra. :)

Spiralblock;

Johodå! Klart det räknas! Jag kommer bli jätteglad om jag orkar jogga ca 3 km ett par dagar i veckan och det där igår inte var bara en engångsföreteelse..!
Min mamma har gett mig några plåster som heter Compeed, de är bra. Kanske var dem du tänkte på? Annars tar jag gärna emot namnet på dem också! :)

tussilago;

Okej! Då förstår jag.. Ja, det är så skönt nu med värme och ljus, man blir mycket mer motiverad till att bli fin och röra på sig:love:

Tittar ni på Du är vad du äter då? Jag tycker de är motiverande!

//r

Qyenn97
2008-03-06, 20:41
Gud, hur orkar du laga sådant komplicerat?:p

strawberrysylt
2008-03-06, 20:49
haha, det är verkligen inte komplicerat..
bara öppna en burk bönor, ha dem i mixern (med ev nötter) tills de är sönder, rulla dem till bollar och ha in dem i ugnen i en kvart eller så. sen allt det andra är det ju bara att lägga på tallriken.. :p:banana::d

//r

Qyenn97
2008-03-06, 20:52
Men liksom, hälften av det du åt har jag aldrig sett i verkligheten, haha.

strawberrysylt
2008-03-06, 21:02
haha, du låter som min pappa nästan.. han blir helchockad typ varje gång jag lagar mat:p

//r

Blueeyes
2008-03-06, 21:06
*KL*

66.8 idag. Gick lite kort (20 min) på löpbandet i en hastighet av 6.1 km i timmen.

NaTTa
2008-03-07, 10:15
*k*

cykla till skolan idag 2,4 mil, sen ska jag cykla hem. Men ikväll ska jag vara vakt och då bli bjuden på pizza :/

strawberrysylt
2008-03-07, 10:41
kl

Idag hittills morgonpromenad, ganska lugn, men varm iaf.
Sojafil med bär och nötter till frukost:d

//r

Darling
2008-03-07, 12:22
Igår när jag hade gått till häststället, så träffade jag tjejen vars häst jag får rida ibland. Hon sa att jag kunde rida idag! Så jag kommer precis därifrån nu! Så skönt!

Det bästa var nästan att jag kunde dra upp blixtlåset på stövlarna relativt enkelt:banana: För ett par veckor sedan fick jag slita och dra och det kändes som jag skulle få blodstopp i benen. Skitbra ju!

Nu har jag ärit lite grädde och blåbär igen, men ska äta nån mat innan jag drar in till stan och kikar:)

Duktiga vi är! Morgoncykling och promenad och ridning och allt:D

NaTTa
2008-03-07, 12:28
*k*

Jag älskar såna där böner, kikärtor.
Skolan har typ olja i eller nått.

Gör det mer skada än nytta att äta dom?:angel:

Jag menar, oljan eller vad det är kan ju inte vara så nyttig, men själva bönan är ju nyttig:p:D

zbrka
2008-03-07, 13:23
jag tror absolut det gör mer nytta än skada!

jag var på en mycket intressant föreläsning med en näringsfysiolog (föreläsningen hör till min utbildning (sjukgymnast), så det var ingen som skulle sälja sina fantastiska produkter, eller starta en fettsekt eller nåt sånt), som sa att hela den här fetthysterin var så himla mycket skitsnack. han visade resultat från undersökningar som visade bland annat att de som hade högst andel fett i energiintaget, var de som hade lägst BMI! och att amerikanerna har minskat sin fettkonsumtion ganska mycket de senaste ~20 åren, men under samma period bara blivit fetare och fetare.
enligt honom började fettjagandet på 80-talet, då man hade upptäckt att transfetter höjde det onda kolesterolet hos folk. på något sätt lyckades detta omtolkas till att allt fett är av ondo! detta tog livsmedelsproducenterna fasta på, de kunde nämligen tjäna stora pengar på det, då fettet ofta ersattes med socker i lightprodukterna, och socker är billigare än fett.

det är så himla mycket spekulationer, och jättesvårt att säga något säkert när det gäller mat, för det är så mycket som spelar in! men man vet att fett lämnar magsäcken mycket långsammare än andra saker, och man tror att detta kan ge en längre mättnadskänsla, och därmed leda till att man äter mindre.

oj, vilken utläggning :p
jag var så fascinerad av dendär föreläsningen, den ställde huvudet lite på ända på mig. det är inte så att jag sväljer allt med hull och hår, men den var mycket tankeväckande för mig!

strawberrysylt
2008-03-07, 13:38
Intressant!
Jag tror absolut att det är så, det är sockret som är farligast, farligare än fettet. Vet inte hur länge jag trott så, men det är en tanke som börjat växa i min hjärna iaf.

Jag vill utfärda en varning också!
Gör inte som jag, jogga jättelångt första gången ni är ut, det resulterar i ev. skavsår och träningsvärk, vilket gör att man inte kan träna, vilket gör att man skiter i allt och tänker att man ska ha svacka tills skavet och träningsvärken är borta..
så alltså.. nu ska jag svacka ett tag:(:crazy:

Jag hatar mig själv just nu för att jag skulle börja joxa när det gått så super för mig i två veckor, inget kändes svårt, nu är som sagt motivationen väck. Förhoppningvis (!) kör jag igång igen när jag kan träna igen.

Lycka till alla ni andra, ni är SJUKT duktiga!

//r

NaTTa
2008-03-07, 13:42
Okej, tack för svaret!:bow: Då kan jag fortsätta äta det!:love:

Ainon
2008-03-07, 13:54
kl

Denna dag är ju alldeles utmärkt i matsynpunkt *ironisk*
Var för en gångs skull inne i stan för att fixa lite bankärenden och blev då tvungen att köpa en Ben & Jerrys glass eftersom man hört så mkt om de här på Buke.

Så födan idag blir B&J (=1200kcal :crazy:) och sallad till alla mål mat :p
Med motion håller jag mig till +1300kcal idag ändå :D

Eliza
2008-03-07, 13:56
*kl*

Idag gick jag power walk 30 min på morgonen.
Gick till jobbet 20 min och gick power på lunchen 30 min.
Ska gå hem sen med och ut och shakea asset på dansgolvet ikväll ^^

filiduttan
2008-03-07, 14:11
Du gör inget FEL.
Men antagligen har du mkt benmuskler.
Man kan inte punkförbränna fett. Så om du inte vill ha stora lår får du minska benövningarna helt enkelt... om man tex rider mkt osv så får man ju gratis benträning där och behöver ju inte direkt träna dom på gym om man nu inte vill....

Pilot
2008-03-07, 14:21
kl

Gjorde nästan samma tränisngpass i onsdags som i måndags, fast + 50 utfall, och 50 hunden. Försöker komma fram till att göra ett så bra träningspass som möjligt, som tar där jag vill att det ska ta. Ska ta bort utfallen, och göra 100 hund idag tänkte jag, tar som satan på låren och häcken och det är ju det jag vill(förutom alla sit ups som jag ska fortsätta med). Går sisådär med maten, äter inte så mycket som jag hade velat.
Tänte om en månad eller två också börja springa, men tänkte komma i kondis lite först med hopprepet, tills jag kommer upp i de önskade 30 minutrarna, tror jag hade klarat det i dagens läge, men jag hade nog blivit avskräckt och lagt av helt. (känner mig själv för väl)

Eliza
2008-03-07, 14:28
va sjukt stolt över mig själv över att klara springa, nyttigt att bara jogga mellan med ju, sakta får man ju upp flåset då =)

Vi får kämpa på helt enkelt =)

tusssilago
2008-03-07, 17:08
Det låter ju jätteintressant! :)

Idag (första dagen på mitt nya liv haha) har jag än så länge inte ätit något godis och inga mackor.. Inte heller druckit någon läsk. Istället tog jag en fruktsmoothie efter maten (annars brukar jag ta en chokladbit eller godis).. Och nu snart ska jag ut i stallet och rida ett pass (dagens träning!!)..

Vad duktiga ni är allihopa.. :)

tusssilago
2008-03-07, 17:09
Förresten, idag är det ju fredag.. Det brukar innebära massa gott i tv-soffan ikväll.. Men, TIPS PÅ GOTT som inte är onyttigt?? Massor med tips tack :) :)

Eileen
2008-03-07, 17:19
Jag måste börja äta mer REGELBUNDET!! ibland hoppar jag över måltider för att jag inte hinner orkar etc vilket resulterar i att jag blir jätte hungrig på em/ kvällen

Såhär åt jag igår tex:

frukost: 1 smörgås med skinka, 1 glas vatten

lunch: 1 paket kakor, diet coke :crazy:

mellis: 1 äpple

middag: 2 frallor, diet coke

såhär vill jag äta:

frukost: 1 grov smörgås med skinka+ 1 glas juice (svårt att äta på mornarna)

lunch: 1 normal portion lagad mat enligt tallriksmodellen, 1 glas vatten (EJ LÄSK)

mellis: 1 frukt

middag: 1 normal portion lagad mat enligt tallriksmodellen, 1 glas vatten (EJ LÄSK)

kvällsmål: 1 frukt, te

Eliza
2008-03-07, 17:32
morötter och yogurt dip med vitlök ( lätt yoghurt)

äpplen med vaniljkessela och cos cos med kanel

där är två favoriter :)

Banan med lättglass

allt handlar om hur mkt man rör sig och hur mkt man äter :)
Men dessa två överst är riktigt bra=)

tusssilago
2008-03-07, 17:34
morötter och yogurt dip med vitlök ( lätt yoghurt)

äpplen med vaniljkessela och cos cos med kanel

Det låter ju hur gott som helst :)

Eliza
2008-03-07, 17:39
jepp de är det :)
vaniljkessella är dessutom sjukt gott till jordgubbar på sommaren :) Om man fryser den med frukt i funkar den som glass med :d

_vizzla_
2008-03-07, 21:23
KL

Vilodag idag. Har jobbat, sedan grejjat en massa i stallet. Går bra med maten. Skönt med en vilodag. Känner ingenting alls efter joggingen, mer än att jag är LITE öm om jag trycker på låren. Känns bra, måste ju betyda att promenaderna och mera ridning gör resultat. Konstig egentligen hur fort kroppen kan bli starkare. Helt underbart är det iaf. Imorgon ska jag rida och promenera.

Strawberrysylt : Ja jag tror det är de plåstren jag tänker på. Har för mej det ska finnas ngt mera som är riktigt bra, men hittar inget på nätet. Men funkar de du har så kör med dom.
Ta det lugnt, motivationen kommer tillbaka. Ta en promenad imorgon, gå lugnt och länge, det är rena mirakelkuren vid träningsvärk, ja för mej funkar det bra iaf.
Duktig du är med maten!

_vizzla_
2008-03-07, 21:40
Kom på en sak, och måste fråga er bukare.

Jag har fått en hel drös finnar, både i ansiktet och på ryggen. I vanliga fall så har jag finnar, men inte stora gula saker, utan små vita, lr hur jag ska förklara, och absolut inte så mkt som nu.
Visst, alltid veckan innan mens så dyker eländena upp, men nu är det absolut för mkt mot vad det brukar vara.
Kan det ha ngt med min ökade motion att göra? Driver jag ut massa skit ur kroppen, som gör att jag får mera finnar?
Jag kan absolut inget om sådant här, så därför var jag tvungen att fråga.

strawberrysylt
2008-03-08, 10:14
Jag fick också någon finne på ryggen när jag "blev nyttig", det har jag aldrig haft innan vad jag minns. Vet inte vad det beror på, men jag köper din förklaring, den lät bra.

Usch och :devil: vad ont jag har i benen, det är helsjukt, men nu fattar man iaf vart det tar när man joggar, det är ju ett +:p man får ju försöka se det från nån god sida.
Inte vill skavet läka heller, så jag sitter som sagt här och flötar nu. Äter massa skit och märker att jag mår dåligt av det, men det är väl bara bra, blir jag mer och mer motiverad till att bli nyttig och ta tag i skiten igen sen.
För det måste jag ju, kommer typ aldrig förlåta mig själv att jag avbröt mig när det gick så bra nyss annars.

Jag har också en fråga; Jag förstår att det är väldigt, väldigt individuellt, men; hur långt ungefär tror ni man kan börja med att jogga utan att få :devil: träningsvärk?
Har två rundor jag tänkte mäta upp idag med bilen (eller ja, pappa och jag då), de är kanske runt 3 (den ena) och 4 km långa, tror ni det går?

Ni är skitduktiga!!
Har ni börjat få några kommentarer om att vikten rört på sig då? Sånt är alltid roligt att höra!?

//r

Ainon
2008-03-08, 10:29
Jag skulle säga för att senor och leder ska hänga med så ska man om man är otränad börja med 15 min och sedan öka 1 min/*dag du springer* till man är uppe i 30 min.
Är man tränad sedan tidigare så börja med 30 min löpning och öka 5 min/vecka. Spring minst varannan dag och max 2 dagar i rad

Detta är vad jag fått lära mig är bra riktlinjer

strawberrysylt
2008-03-08, 10:31
Okej, tack! Då ska jag försöka hålla mig till det:)

//r

MittNyaJag
2008-03-08, 10:44
Jag fattar inte ens att du orkade springa den där gången du var ute! Jag har joggat bitvis när jag haft bra skor på mig när jag varit ute och promenerat och blir helt slut efter typ 5 minuter!!
Jag har haft några slödagar nu men hoppas på att komma igång igen här strax... ;)

nu ska vi åka och hjälpa till att bära taktegel...

strawberrysylt
2008-03-08, 10:47
haha nej det fattar jag knappt heller.. fast det var väl en sån dag, ibland blir man ju trött efter 2 minuter och ibland känner man att man skulle orka hur långt som helst.. :)

Nu har jag en till fråga igen riktad till alla; det här med bra skor, hur viktigt är det? om man har skor, som inte är joggingskor (läs converse), men som inte heller är obekväma utan de funkar, kan man skada fötterna då?

Åh, hoppas du kommer igång strax igen då! Jag vill också igång nu, blä..

//r

Ainon
2008-03-08, 10:55
Det är superviktigt med bra skor snär man springer. De ska vara välanpassade med bra stötdämplning. Skorna ska dessutom bytas vart år eftersom stötdämpningen försämras.

Jätte viktigt. Spring inte i converse!

strawberrysylt
2008-03-08, 11:04
Men åå, det var väl det jag föstod. Vilket krångel:p Men men, får väl se det som en investering i mig själv.. och ja, får väl hoppas det blir som med sim/tränings-kort; att man känner att man måste använda dem när man betalat för dem.

vad får man betala för ett par såna bra skor?

//r

thinisin
2008-03-08, 12:09
Har ätit lite för mycket till frukost rättare sagt 2 mackor. Så nu ska jag ut och gå och sen blir det till att spara in på kalorierna resten av dagen för att förhoppningsvis kunna unna mig lite popcorn ikväll. Är väldigt sugen på lite glass till melodifestivalen :d

Ainon
2008-03-08, 12:17
Jag betalar 1300 ungefär för de löparskorna jag använder (Asics)

Precis hem kommen från en 1h prommis med voffsen :)

strawberrysylt
2008-03-08, 12:20
En till fråga nu då, att man ska byta efter ett år, hur mycket ska man då ha använt dom, för att man ska behöva göra det? Jag menar, skornas stötdämpning blir äl inte sämre av sig självt liksom, så ungefär hur mycket användning berättigar byte efter ett år?

Åh, tur jag fått pengar efter kursen jag gått nu, lär införskaffa en hel del för träningens skull nu. Om jag nu inte förstört mina ben för all framtid pga min idiotiska dumhets skull:crazy::mad:

Ainon; Okej, tack!

//r

Ainon
2008-03-08, 12:33
100-200 mil för en träningssko beroende på märke och modell sen är det dags för byte.
När jag tränade som mest bytte jag 1 gång i kvartalet, det blev DYYYRT :crazy:

Kan tillägga att även om man inte använder skon så försämras stötdämpningen med tiden, en löparsko som legat länge i garderoben och skrotat kan man kasta i papperskorgen.

Nu kommer du i alla fall vara riktigt motiverad att fara ut så snart skavsåren o dyl är borta :)

Tindrande
2008-03-08, 12:43
*kl*

Åt pizza igår :p Men jag åt inget godis! Så det får jämna ut sig med tiden. Gott var det iaf och jag har fortfarande inte blivit hungrig.

Tanken är att jag ska ut på en prom i em. Ev blir det cykel men motion blir det hur som helst.

strawberrysylt
2008-03-08, 12:44
Oj, shit! Ja, det var inte dåligt dyrt..
Jo, kommer ju lätt bli motiverad till att träna om jag köper ett par såna skor iaf!
Får väl höra efter noga på affären vad som gäller för just de skorna jag väljer också. Känner mig väldigt frågvis nu, men vill ju att det ska bli rätt.. vart köper man dem helst? Stadium/Intersport och liknande, är de bra ställen? Eller någon annan affär? har aldrig köpt så dyra skor innan så...
Usch, så arg på mig själv just nu, så lär börja ta hand om min kropp för att gottgöra den.

//r

JustME83
2008-03-08, 12:48
Är två mackor för mycket till frukost? Isf undrar jag vad sjutton du hade på dem...

Är går det piss, mensvärk och är svullen och mår kasst rent ut sagt. Vägning på måndag, inget jag sert fram emot alls. Ska iaf iväg och träna i morgon.

JustME83
2008-03-08, 12:49
Bäst är väl att springa på löpband i affären så de ver exakt vad det är för stöd du behöver.

Ainon
2008-03-08, 12:52
Går till en butik som specialiserar på löpar/tränings-skor (typ löparlabbet och liknande butiker) så kan de plocka ut rätt skor till dig. Vanliga sportbutiker har generellt inte så kunnig personal. Skorna kostar inte mer där än på vanliga sportbutiker. Det är enhel del som ska tas hänsyn till förutom storlek som ex löpstil, pronation osv.
En liten fingervisning om vilken modell av asics (rekomenderar det märket, helt klart det märke som har de mest hållbara och sköna löparskorna jag provat) du ska ha http://www.asas.asicseurope.com/ShoeAdvisor.htm

När de första skorna är slut så köper man nästa par över nätet och tjänar in några hundralappar :angel:

strawberrysylt
2008-03-08, 13:20
Tittade in på löplabbet på nätet och fick ett bra intryck av sidan och så iaf, de verkar veta vad de sysslar med.
Tyvärr finns det ingen butik här i närheten, närmast blir Sthlm eller Gävle (och butiken där öppnar 27/3) så får försöka förlägga ett besök till Sthlm eller så då, när jag är "frisk" och rörlig igen.
Det känns ju som om det vore värt det.:) fast jag ogärna besöker "Fjollträsk" så då bådar det ju gott:)

Nu har pappa mätt upp en av mina två sträckor jag undrade över också, den rundan blir 3,5 km, hur lång tid tar det att jogga tro?

//r

Ainon
2008-03-08, 15:11
15-20 min borde det ta att jogga den sträckan men det beror ju på hur snabbt man joggar och markförhållandena ;)

Nu har jag pluggat några timmar så ska ut på en till prommis.

MittNyaJag
2008-03-08, 19:55
Eller så åker vi till gävle när de öppnat där för då kanske jag har pengar... ;) Skulle oxå behöva nya skor. ;) Mycket närmare till Gävle och så kan man råka trilla in på ikea. :rofl:

_vizzla_
2008-03-08, 22:24
Kl

Hej alla!

Varit en toppendag idag, trots regnet. Duktig med maten, ridit och styrketränat:banana::bump:

Srawberryslyt : Jätte viktigt med BRA skor. Jag köpte ju nya för ett tag sedan. Märker jätte stor skillnad hur kroppen känns efter promenad/jogging med de nya skorna. Nu, om jag känner ngt, så är det bara vanlig träningsvärk. Innan var det ont överallt, och ja är säker på att det berode mkt på att jag gick i fel skor. De skorna är det inget fel på i sig, dyra skinnskor med bra stötdämpning, stod massa sådant då jag köpte dom till jobbet, men de funkar inte till rena promenader, men på jobbet är de perfa, står och går mkt, men inte som på en promenad.
Mina var inte så dyra, 650 - 700 kr tror jag. Reebook (stavas). Det är inga kanonbra skor, men de kollade så att denna skon passade mina fötter och hur jag rör mej. Och skulle passa till promenader på blandat underlag, och lättare jogging.
Visar det sig att jag kommer igång och joggar längre sträckor, kanske orkar jogga en timma framöver, då köper jag genast skor som är gjorda för enbart jogging. Men som det är nu känner jag att de skorna jag har är perfekta.
När jag joggar 2,7 - 3 km så tar det 15 min. Funkar bra för mej, så skulle tro det är en lagom sträcka att börja med.

Och AINON : tack, nu vet jag att man ska öka en min varje dag man springer. tack tack! Funderat lite på hur jag ska lägga upp ökningen.
Hur funkar det med promenader då? När jag promenerar nu, är det i raks takt i skogen, som at ungefär en timma. Ska jag öka ngt, lr hålla mej till den, och bara öka joggningstiden?

strawberrysylt
2008-03-08, 23:00
Jo, har förstått att det är jätteviktigt och känner mig jättedum som inte tagit bättre hand om min kropp hittills.. blä.

Men har räknat och tänkt lite på det där nu och om jag då nu skulle köpa ett par skor för säg runt 1500 som jag då använder under ett år, säg 7 månader mars-sep som man kan använda dem eller nåt (och sen under vintern kanske inomhus på löpband också då skulle man ju kunna) men ja 7 månader ute, då blir det ju ändå ca 200:- i månaden och tja, det kan jag väl betala för att få ett par bra skor.

Köper ju för sjutton converse för ca 700:- (fast de fem paren jag har nu är iofs köpta på rea allihopa ca halva priset men ändå, skulle kunnat köpt dem för 700:-/paret) bara för att de är fina så:p prioritering var det ja.

Åh, jag känner att jag kommer bli jättenojig när det gäller det där vad jag vill få ut av skorna.. men får väl tänka mer på det.
För det kommer ju bli rätt mycket joggande då, antar och hoppas jag, men försiktig början och så försiktig ökning då, men ändå mycket.

MittNyaJag;
Åh, det skulle vart jätteskoj! Jo, Ikea är alltid kul att trilla in på. Problemet är bara att jag kom ju på en massa ställen i Sthlm som jag kunde ta i samma veva också, är i Sthlm ca 1-2 ggr om året så..hmm, har lite halvt bestämt med min brorsa att vi ska "göra stan" nån dag när han har påsklov.. :p

//r

_vizzla_
2008-03-08, 23:10
Ja det tog mej också ett tag att inse vilken stor skillnad det är med bra skor. Kanske du har turen att kunna köpa jogginskor på rea också, man vet aldrig. Mina var nedsatta.
Ja du får ta det lugnt, är svårt att komma igång igen, när kroppen känns som hundra år. Och tänk på att börja försiktigt nu, kroppen har inte riktigt hämtat sig, så ta det fint och trappa sedan upp igen.
När fyller du år? Jag fyller snart, och har gjort en "fuling". I vanliga fall önskar jag mej oftast ngt till hemmet, och pengar. Men nu har jag önskat mej ett presentkort på en sportaffär istället. Då blir det lättare att komma iväg och handla, och jag måste lägga pengarna på just det, för annars är det ju lätt att pengarna rinner iväg åt annat håll, om man får rena pengar i present.

Sak vi promenera imorgon? Lr iaf gjöra ngt i motionsväg?

Agapi
2008-03-08, 23:16
I måndags var det tänkt att mitt nyttiga liv skulle börja, men... det går väl sådär :crazy:

Jag vill att kroppen ska må bra, men tackar inte heller nej till smalare lår :angel: Sen vill jag också få tillbaka min platta mage som jag hade för några år sedan...

strawberrysylt
2008-03-08, 23:22
Ja, precis.. ska ta det sjukt långsamt har jag planerat, fast det kommer kännas konstigt.. Men ska inte köra slut på kroppen såhär nån mer gång iaf! Bättre ta det slow i början som sagt har jag fattat nu.

Åh, ja sån tur att jag fyller år snart har jag inte tyvärr.. närmare bestämt i januari:p:(
Men vad bra det löser sig för dej!:)

Njaej, jag tror inte att jag är så på att motionera imorrn faktiskt:( Just nu känns min kropp som hundra år.. men här får du (och övriga i tråden med) en peppdans tills imorrn iaf!

:banana::bump::banana:

//r

_vizzla_
2008-03-08, 23:26
Attans också, skulle ha börjat lite tidigare, så kanske du hade fått et sådant presentkort. Ja ja, men skorna får du ngn gång iaf.

Meeen vad trist du är:) Är ju mkt mkt lättare att promenera när jag vet att ngn mer är på. Snälla?

Tack för peppdansen. Den sparar jag tills imorgon, tror den kommer behövas. Stenhårt ridpass, sen senare på em styrketräning. Visst, tog det lugnt, men känner mej lute stel nu. Hoppas jag slippe träningsvärk imorgon.

strawberrysylt
2008-03-08, 23:27
:eek: Du behöver väl inte bli smalare heller? Jättefin är du ju. Sen kan man ju vilja bli nyttigare ändå iofs.. hoppas det går bra för dig.

//r

strawberrysylt
2008-03-08, 23:32
Ja, skulle gjort det, fast iofs kan man räkna att min mamma betalar mitt kort på simallen som en bra födelsedagspresent:) wiie

Hmm.. mjo okej då, en promenad lär jag väl klara av. Vi säger väl det då:p:)

Mm, får hoppas du slipper tärningsvärk!

//r

_vizzla_
2008-03-08, 23:41
Ja, skulle gjort det, fast iofs kan man räkna att min mamma betalar mitt kort på simallen som en bra födelsedagspresent:) wiie

Hmm.. mjo okej då, en promenad lär jag väl klara av. Vi säger väl det då:p:)

Mm, får hoppas du slipper tärningsvärk!

//r

Bra bra bra!:banana::bump::banana:
Ja en promenad säger vi då, längd och tempo bestämmer vi själva, bara det blir ngt.

Ja jag hoppas också det, annars kan vi ju ha ont tillsammans. Allt går lättare då man är två:)

MittNyaJag
2008-03-09, 10:29
Jag ska oxå promenera idag! Har varit jättelat i tre dagar nu!! Det fungerar ju inte ihop med viktmålet jag hade tänkt uppnå tills imorgon... Inte en chans... :D :(
Men men... vi tar väl det nästa vecka då!

Ainon
2008-03-09, 11:13
kl

72cm runt midjan = -2cm :banana:

Agapi
2008-03-09, 11:42
:eek: Du behöver väl inte bli smalare heller? Jättefin är du ju. Sen kan man ju vilja bli nyttigare ändå iofs.. hoppas det går bra för dig.

//r

Joo, lite smalare ben skulle jag allt behöva... Och så ska mina lovehandels väck. Det har blivit lite för mycket av det goda på sista tiden :angel:

strawberrysylt
2008-03-09, 13:26
Nu så, det blev en liten lugn promenad.. men dock en promenad iaf.
Blä, är nere i en djup svacka nu, är så dumt men känns som om att kan jag inte träna är det ingen idé att jag äter nyttigt heller.. blä, kan man bli dummare eller. Nu kommer jag bara få två månader på mig att kämpa mig ner lite innan sommaren, men men.. lite hinner jag väl svarva till kroppen iaf...

Hur går det för er andra idag?

Ainon; Grattis!:)

//r

Darling
2008-03-09, 13:44
Man måste få tillåta sig att ha svackor ibland. Ibland finns helt enkelt inte energin och motivationen där.

Men du är duktig, så jag tror inte det kommer bli några problem!:) Och du gick ju faktiskt en promenad, även fast den var i lugn takt. Hellre än inget!

Jag gick upp till Holmenkollen igår med en kompis. Tog bara en halvtimme, men det är ju rätt brant, så pusta lite, det fick man göra.

Jag hade inte blivit så trött på min gamla kost,men min kropp är ju fortfarande i invänjningsskede, så det är ju inte så konstigt.

Igårkväll syndade jag dock alltför mycket! Familjen hade kalas,och jag var diskare, vilket ledde till att jag var i köket med all mat.
Visst jag åt inte godis eller söta saker,men på tok för mycket kycklingfilé! Åt säker 2-3 stycken som jag gick och pillade i mig inom loppet av 2 timmar. Doppade i smör-apelsinsås. Inte bra. Fick ont i magen av allt såklart, så magen är väl inte 100% idag,men ändå hyfsad.

Tänkte jag skulle skynda mig ut på en promenad innan regnet nu. Och den kommer som din, Strawberrysylt, bli lugn. Som sagt, energin finns inte där än.

Fibusen
2008-03-09, 13:49
Eller så åker vi till gävle när de öppnat där för då kanske jag har pengar... ;) Skulle oxå behöva nya skor. ;) Mycket närmare till Gävle och så kan man råka trilla in på ikea. :rofl:

Och hööks! :angel:

Flower_Power
2008-03-09, 15:04
det här låter som en träd för mig, jag måste få bättre pli på mig själv, sluta småäta och motionera mera.

jag rider kanske fyra pass i veckan på terminerna men nu har jag just köpt träningskort fram tills sommaren, ska försöka hinna emd att träna där 2-3 dagar i veckan.

Jag är väldigt duktig på att äta godis och andra onyttigheter ;) men måste sätta stopp på detta, har blivit myckeet duktigare än vad jag var men det är fortfarande en lång väg att vandra.

viktmässigt har jag egentligen inga större mål, eller ja det skulle inte vara fel att gå ner 3-4 kg innan sommaren. Men jag vill framför allt förbättra min kondition...

strawberrysylt
2008-03-09, 15:41
Tack så jättemycket för det du skriver!:)

Jo, det är väl så det är.. jag har nog svårt att acceptera det bara, antingen allt eller inget ska det vara.. får tänka om lite på den punkten. Längtar tills benen är helt bra igen och tills jag kan köpa skor och kort på simhallen nu.. kommer bli roligt! Men ska färsöka att inte gå ut för hårt, utan ligga på ett bra tempo som jag kan stanna kvar i sen. :) Och så försöka äta nyttigt, men inte ha några förbud utan tänka att jag får äta allt, men inte alltid.
Usch, känner ju verkligen att jag mår mycket sämre nu när jag äter kasst, så det borde egentligen inte vara så svårt att börja äta nyttigt igen..

DU är verkligen duktig! Och klok! :):banana:

Agapi; Det är då inget jag lagt märke till på dina kort iaf... men du vet väl bäst själv hur du trivs iofs:p Lycka till, som sagt:):)

//r

Blueeyes
2008-03-09, 21:11
*KL*

Går skitdåligt för mig. Trots att jag försöker så går jag upp i vikt NÄR jag försöker. När jag inte försöker så stannar jag i vikt.

JustME83
2008-03-09, 21:49
Kl

Gick till F&S (kan ha tagit ca 10 minuter) och gick på ett baspass, jag tog i så jag velt färdig efter en halvtimma... Och sen gick jag hem. Imorgon blir det förhoppningsvis mer träning och promenad.

Jag har ätit hyfsat idag också, kanske lite stora portioner men ja...

lethal_smile
2008-03-09, 22:10
KL

Va duktiga alla här är!:bow::bow:

Efter att ha läst lite i tråden så joinar jag från U. Är 176 cm lång.

Min startvikt var 84 i Augusti 2007, sen började gymnasiet och med all god skolmat(får äta ute på restaurang) så gick det sådär med vikten, sen i mitten av hösten så köpte jag och mamma häst så nu cyklar jag till stallet varje dag(3 km dit + lika mkt tillbaka), och det har gett resultat.
Min familj har en hund, men det har mest varit mamma som går med honom, men nu hade jag tänkt börja gå med honom varje morgon innan skolan så att resultatet på vågen blir lite bättre.

Nu i början av min mer seriösa nedgång så har det mer varit omplacering av vikten, från fett till muskler, vilket jag verkligen märker på mina byxor som sitter hur löst som helst nu.

Min målvikt är 70. Och det jag ska göra för att minska i vikt är att börja gå ut och gå varje dag, cykla mer, börja jogga några dagar i veckan, lyfta skrot på F&S(får träna där gratis en gång i veckan med skolan). Jag ska sluta småäta och hålla mig till tre mål mat och 2-3 mellanmål/dag.

Just nu ligger jag på 79 så jag har en bit kvar. Men med lite diciplin så går det nog.

_vizzla_
2008-03-09, 22:21
Hej på dej!
Alltid kul med nya ansikten i tråden!
Du har ju redan varit jätte duktig, och vad peppande att gå ner ngra kilon, då går det lättare att fortsätta. Jätte duktigt verkligen!
Jag brukar lova ngn i denna tråden att promenera dagen efter lr så, då brukar det gå lätt att komma ut, man liksom måste, för att kunna rapportera här i tråden sen.
Förresten, såg just bild på dej. Du är ju jätte söt ju! Sista bilden var väll ganska ny, lr? Jätte söt iaf!

Själv har jag joggat idag. Förra gången jag joggade blev det väll 2,7 - 3 km. Idag vart det lite längre, hade tyvärr inte stegräknaren på mej, men skulle tro det blev 3,5 - 4 km iaf. Stolt att jag klarade lite längre än förra gången. Men gick trögt idag. regning och blåsigt, och det var tung att springa i skogen, var så blött så man skönk mera än vanligt på spåret. Men men, nu är denna dagen avklarad, fortsätter med nya tag imorgon.

Sen ska jag erkänna att jag idag facktist käkat kanske 7-8 smågidisbitar, och en halv 33 cl dricka. Den första och andra biten var god, och lika med drickan, men sen var det inte gott längre. Kom på mej själv att bara plocka fast jag tänkte att detta var ju verkligen ingen höjdare.
Stor plus känns det som, att sockersuget är betydligt mindre, och ännu bättre känns det, för jag ska snart ha mens, o då brukar sugen vara total outhärdligt, men så är det inte nu:banana::bump::banana:

Strawberrysylt : Duktig du är!:bump: Kanonbra med promenaden, absolut bättre än inget.

strawberrysylt
2008-03-10, 11:47
Åh, så trist när det blir så.. Vet du varför du går upp?
Hoppas det känsn lättare snart, kämpa på!:banana:

lethal_smile;
vad roligt! Har smygkikat lite i eran tråd på U och du är verkligen jätteduktig! Visst hade du börjat få kommentarer om att du gått ner i vikt också? Det måste kännas jättekul!

spiralblock;

Vad duktig du är! :bow:Åh, jag vill också ut och jogga! Men träningsvärken börjar faktiskt släppa nu iaf :) Skavet går det lite saktare med, men snart ska det väl vara väck iaf..
Just nu är jag värsta ner i vikt-motståndaren känns det som, men det ska bli ändring, så fort jag kan börja träna igen.. innan dess blir det nog inte, tyvärr...

:banana::bump:

//r

Pilot
2008-03-10, 12:14
kl
*skäms* jag gjorde inte mitt pass i fredags som jag hade tänkt, däremot så böev det en långrunda med hunden, vi sprange en del i backar och så. Gick även en långrunda igår. Har däremot ätit godis till tusan, jag har fått mens idag och dagarna innen så kan jag inte hejda mig. USCH!
Men nya tag denna veckan. Saknar den härliga känslan av att man känner sig smal efter ett pass.

Sipuli
2008-03-10, 12:17
kl

Jag har gått upp 2 kg :/ Fööööör jag syndade i helg... jag åt chips. 300 g! Helt vansinnigt.

flugskit
2008-03-10, 12:19
Går man upp 2 kg för det? :eek:

Sipuli
2008-03-10, 12:25
Jag har grymt dålig ämnesomsättning nu, kan tpy inte äta något. Blir så när man lever på väldigtväldigt low cals. :o

strawberrysylt
2008-03-10, 12:31
:( Så varför gör du det?

//r

FlinkaFinkist
2008-03-10, 12:35
Knapplån..
Jag vill Gå Ner i vikt!
Inte mycket, man vill ju inte bli anorektiker,men för att jag ska vara riktigt nöjd med mig själv behöver jag gå ner minst 5 kg..och skulle därmed väga 60kg.

Men till saken hör att GI tycker jag är så tråkigt o försöka hålla reda på,samma sak med viktväktarna att räkna points..jag älskar ju det goda i livet, jag vill ju inte helt förkasta godis och liknande. Dricker inte läsk eller saft o liknande utan apmycke vatten istället.
Går promenader ibland osså ridningen såklart..

har ni tips?
Gärna en ny liten kostcirkel med en massa fruktiga saker man kan äta,för det är gott :D

MittNyaJag
2008-03-10, 12:42
*kl*
Promenad en timme imorse (eller, som vanligt, 2x30 minuter, till och från stallet...). Duschade och vägde mig. (egentligen) samma vikt som förra veckan men då hade jag ju en enorm smaldag på söndagen som är lägre än vikten är nu. Men känns ändå okej. Trodde jag skulle gått upp efter att ha varit sjuk och latat mig. Men vikten har stått still så då är det okej ändå! Känns som att jag kan "lita" på min viktnedgång då, att den faktiskt ligger still om jag lever "som vanligt" och faktiskt minskar när jag tänker mig för. Ska på årsmöte ikväll tror jag så det blir nog tyvärr ingen träning... Tänkte försöka ta mig upp till stallet och rida iallafall. men det är så förbannat trist väder så vi får väl se...
Har försökt dra ner på kolhydraterna nu sista dagarna oxå, mindre ris och mindre potatis. Äter fortfarande men tar två potatisar istället för tre och en halv dl ris (fullkorn) istället för 0.75... Äter lite mer kött/annat istället.. Vi får väl se.. :idea: -lampa

Blev drygt en potatis och 4 skivor falukorv och ett par dl majs/artor/paprika till lunch. En knäckemacka med tonfisk o majs till frulle. Nu är det massa timmar till mellis. ;)
Funderar på om jag ska anmäla mig till en klass till på Westerntävlingen jag anmält mig och hästen till den 29:e. Anmälningstiden går ut idag... Borde plugga en hel massa oxå...

Sipuli
2008-03-10, 12:47
En liten grej bara, man "blir" inte anorektisk bara för att man går ner i vikt.

strawberrysylt: alltså ärligt talat så är det för att jag är så lat. Jag har inte rört på mig regelbundet (d.v.s utöver relativt långsamma promenader) sen hösten, vilket gör att jag inte blir hungrig ofta eller ens vill äta fastän jag skulle bli det.

Har tänkt börja simma hur länge som helst nu, idag skulle jag faktiskt men de hade stängt... jag hoppas att jag slutar lata mig och går imorgon! Då tror jag nog att hungern kommer tillbaka, lite grann åtminstone. :)

Madde_padde
2008-03-10, 13:17
KL

Förra veckan gick inte jätte bra!
Har tappat 2hg trots allt! och ätit pizza mc donalds och sånnt varje dag :crazy: Hej de är ja om är miss hetsätning :cool:

Men nu är jag igång igen! i morse blev de 60 minuters promenadm ed hunden innan skola! Nu ska jag precis äta frukost/lunch! sen blir de ridning!

Kämpar för att komma över 10 000 steg varje dag de är veckans mål! jobbar så dumma tider så hinner inte till gymmet någe!

strawberrysylt
2008-03-10, 13:25
vad trist att du haft dålig vecka.. men kul att du är igång nu igen!
Jag sälalr mig till "hetsätnings-klubben" urk på mig själv just nu:crazy:

Visst var det du som hade en stegräknare från.. Silva? Tror jag läste det någonstans.. den skulel visst vara bra? Vart köper man en sån?
Skulle nog vara bra för mig att ha en sån, motiverande!

//r

LLaika
2008-03-10, 13:50
kl

ni som behöver lite inspiration kan kolla på oprah winfrey nu :angel:

Madde_padde
2008-03-10, 13:53
Olsson har sånna ;)

Madde_padde
2008-03-10, 14:16
kl

ni som behöver lite inspiration kan kolla på oprah winfrey nu :angel:

Jisses va motiverande!
vilka duktiga människor helt sjukt...

Blueeyes
2008-03-10, 14:53
Åh, jag hade velat se :(

roover
2008-03-10, 16:10
Jag ska ner till 55, helst 50 kg innan året är över. Jag vet inte hur pass fort det kan gå men jag ska i alla fall göra mitt bästa, för nu ska övervikten bort. Punkt. Har gått och gnällt så länge men aldrig orkat göra något åt det.

Har väl ingen konkret plan för hur jag ska göra, det jag kört på hittills är att äta mindre: stor frukost med mycket frukt inkluderat, och sedan middag på kvällen i form av sallad. På så sätt håller jag mig mätt längre och kommer undan det där förrädiska småätandet.
I övrigt blir det raska promenader, minst 2 timmar varje dag. Ska även försöka komma över min benbrytarfobi och börja rida hästen igen.

En sån där allmän fråga: har någon koll på om det är bättre att motionera innan frukost? Jag vet att jag hört det någonstans, men av vem och hur väl det stämmer/varför det skulle vara bättre har jag ingen som helst koll på.

Gör tvärtom!

ät minst fyra SMÅ portioner om dagen och frukt o skit mellan dem, för då är fettförbränningen igång hela tiden, och drick mycket vatten såklart, inte läsk!

Och jag tror också på det där med att motionera innnan frukosten, men vem orkar det? :)

lethal_smile
2008-03-10, 16:48
lethal_smile;
vad roligt! Har smygkikat lite i eran tråd på U och du är verkligen jätteduktig! Visst hade du börjat få kommentarer om att du gått ner i vikt också? Det måste kännas jättekul!

//r

Tack :) Jo jag har fått kommentarer från lite olika nära och kära. Jag har ju inte sett någon större skillnad, det enda jag har lagt märke till är hur mina byxor sitter/hänger nu!

Jag har faktiskt varit duktig idag! haha. Vi har varit på lite olika föreläsningar i Lund och alltså gått endel. Men det gick åt helvete när vi åt lunch på BK :p
Nu ska jag cykla till stallet och ta hand om kamelen. :)

Lycka till folks. /O

modzan
2008-03-10, 17:09
Jag behöver ha bra tips på vad man kan göra/äta när sötsuget och hungern sätter in. Jag äter frukost, lunch, mellanmål och middag.

Att ta en promenad fungerar inte för då är jag bara ännu hungrigare när jag kommer tillbaka. Sitter nu och hinkar i mig vatten men det fungerar inte heller :p

lethal_smile
2008-03-10, 17:13
Frukt!:love:

annars är isbitar ganska ok om man bara ska ha något att tugga på.

en annan sak som är supergott är:
FRUSEN BANAN!:banana: ta en banan och skiva den, lägg på en tallrik eller liknande och in i frysen.

Klart! riktigt mumma:d

strawberrysylt
2008-03-10, 19:15
När du äter, äter du så att du blir mätt då då? Hur lång tid är det emellan måltiderna ungefär?
Kolla också upp hur du äter, är det efter att ha ätit något spec du brukar bli hungrig innan det är dags för nästa mål?
När det är bara sug och inte hunger, röstar jag för sysselsättning!

//r

Pubriacones
2008-03-10, 19:21
Hej hej alla duktiga!

Jag syndar som fan just nu... :( I början på förra veckan var jag sjuk så då tillät jag mig att äta glass å annat gott.
As we speak, så äter jag toblerone :o
Passade en häst förra veckan och som tack fick jag 400g toblerone och en ask toffefee..
Tack för den.. :crazy: Men men, tanken som räknas!

Nu kan jag inte hålla mig från att trycka i mig den här satans Tobleronen!! :devil:

behöver pepp... (+ någon att ge bort tobleronen till:angel:)

Btw, är typ Ramlösa/Loka okej eller måste det vara kranvatten?

modzan
2008-03-10, 19:22
Ja jag blir mätt. Äter frukost vid 8 om jag jobbar och då oftast rågbröd med kokt ägg och lättkaviar.

Sedan är det fika på jobbet 10.30 då blir det oftast en smörgås och en frukt. Lunch nångång mellan 12.30-14.30 och då blir det ofta en matig sallad. Fika igen 15.30 med en apelsin och sedan kvällsmat runt 18.30 Då varm lagad mat. Så egentligen borde jag ju inte vara hungrig sugen.

Är jag ledig så slarvar jag lite med mellanmålen och det är väl säkert därför jag blir sugen.

strawberrysylt
2008-03-10, 19:29
Gå över till en granne med tobleronen:idea::p
Haha, nej äsch man lär väl få synda ibland..

Kranvatten är betydligt bättre än bubbelvatten, enligt vad jag har hört iaf..

Modzan;
Okej, ja då vet jag inte vad det kan bero på.. Låter ju verkligen som att du äter jättebra! :)

//r

MalanMjöl
2008-03-10, 20:13
*kl*

Okej, hej självdisciplin var det... :cry:

Var hemma om en sväng pga av min morfars begravning. (Från onsdag morgon till söndagkväll)

Rörde självklart inte speciellt mycket på mig och åt en massa och ganska mycket onyttigt. Men ändå, hur lyckas man gå upp typ 2,5 kg fredag-söndag... Alltså typ allt jag har kämpat som ett djur för att gå ner! :cry: *h*lv*te*

F*N att man aldrig kan lägga band på sig!!

Den 27 april kommer allt närmare och då MÅSTE jag vara nere på minst 57.. Kändes som jag hade gott om tid men nu börjar det springa iväg. NU :devil: blir det sträng diet för att de här kilona ska försvinna FORT så jag kan "börja om" igen... :(

:banana::bump::banana: Peppdans till alla duktiga och till alla som behöver hjälp upp ur svackorna!

Blueeyes
2008-03-10, 21:22
*KL* Idag är det nya tag. Nu ska jag bli smal. Så är det fan bara.

Jag har börjat dricka nutrillet, och äter frukt. Så nu är det bara det. Förutom på fredag för då ska jag på en betalt fest och äta middag. Jag ska ner i vikt, och där med basta! 67.8 visade vågen idag, har alltså gått upp igen.

Idag var det fika här med bullar. Jag åt inte.

JustME83
2008-03-10, 21:59
Bubbelvatten är ju bättre än dricka iaf. Man kanske inte bör dricka det varje dag iofs.

JustME83
2008-03-10, 22:02
Därför ska man bara väga sig en gång i veckan på samma tid. Vikten kan variera nåt enormt. Vid mens brukar man t.ex väga mer och sen beror det ju på om man ätit innan osv.

Darling
2008-03-10, 22:05
*kl*

Idag har jag inte motionerat något, förutom att jag var med på barnens datten i skolan. Så lite flås blev det ju:p Gick lite på stan också.

Maten tror jag att jag skött hyfsat. Möjligen några skivor för mycket ost. Men jag smälter den lite och det blir ju så underbart gott då:mad:

Min stora oro nu är min lillasyster. Hon försöker gå ner i vikt.
Tränar ca 4-5 ggr i veckan på F&S + joggar eller går. Något varje dag.
Ett tag åt hon bara minikeso och en banan till frukost. Det kan väl inte vara bra??!!
I skolan äter hon bara köttet som finns och grönsaker. Kvällsmat nåt kött och minikeso typ. Detta måste ju vara för lite fett! Hon går inte ner något nämligen och är helt förkrossad och säger att hon måste träna ihjäl sig + äta jättelite för att gå ner. Usch, och jag blir ju jätteledsen när hon är det. :cry: Hon orkar inte mer säger hon. Help!
Försöker råda henne till vad hon ska äta, men hon vill väl inte lyssna för hon är rädd att gå upp om hon provar något. Väger närmre 70 på 164 cm. vad ska jag råda henne till!!!???

Blueeyes
2008-03-11, 08:25
Hon tränar för hårt och äter för lite! Kroppen håller hårt i det den får ha kvar. Säg till henne att prata med någon duktig på tex. F&S.

Idag väger jag 66.6 kilo. Har alltså tappat 1.2 kilo sidan igår (vatten)

NaTTa
2008-03-11, 08:28
*k*

igår styrketräna vi på idrotten, jobbigt men det behövdes:angel:.
När jag kom hem gick jag en timme i mkt rakt takt med hästen, båda blev svettiga:bump:

Maten måste jag sköta bättre, jag tänker att när jag rör på mig så kan jag stoppa i min onyttigheter, MÅSTE sköta mig!:mad::angel:

thinisin
2008-03-11, 08:35
Usch så tänker jag med, att jag kan äta onyttigheter om jag rör mig. Men nu är det totaltförbud på socker :mad:

Verkar som att en del tappat motivationen lite, däribland jag :smirk:
Är det någon som vill vara med och ha sockerförbud?? Jag behöver komma ur lite dåliga vanor som jag lagt till med dom senaste dagarna. En vecka utan socker och suget brukar vara borta.
:bump:

NaTTa
2008-03-11, 08:42
Jag är med!

Gäller det allt "onaturligt" socker då eller?:bump:

thinisin
2008-03-11, 09:15
socker i godis, glass, kakor mm. Ibland är det ju socker i maten, det kan ju inte hjälpas. Så egentligen allt onyttigt

Madde_padde
2008-03-11, 14:33
Jag är med på att undvika allt "synlig" socker, alltså inge godis dricka osv!
Dock är de juh svårt att undvika sånn mat...

Denna vecka är de nya friska tag!
igår 11000 steg!

Nu har jag nyss vart på promenad med hunden och fått ihop 7200ska gå till jobbet sen tänkte jag!

thinisin
2008-03-11, 16:14
Vad bra då är vi flera! Fast jag har syndat imorse, så det får helt enkelt bli från den här stunden som jag är utan socker i en vecka, helst för all framtid men jag tar det en vecka i taget.

_vizzla_
2008-03-11, 17:46
KL

Alltså fy fan för att vara av det kvinnliga könet!!! Menshelvetet kom i morse, och inte dåligt heller. Fast jag tog tabletten då jag upptäckte det, så lyckades jag inte stoppa den värsta smärtan. Totalt outhärdligt säger jag bara, brukar lugna sig efter 4-5 timmar, men inte idag inte nej nej.
Fick sjukskriva mej = Dyrt!
Ingen promenad = Jätte dåligt, för igår gick jag inte.
Ingen ridning = Hästen blev jätte besviken, och jag har världens dåligaste samvete.
Fy fasen alltså, är inte detta över imorgon blir jag skogstokig. Jag är så ridsugen, har lagt upp ett schema som ska följas, för att jag och kusen ska komma iform igen, men denna dagen sabbade ju en del av det schemat.

Fy fy fy, nä nu har jag gnällt klart, men jisses vad skönt det är att gnälla endå.

I morgon hoppas jag verkligen det blir ridning, om det så krävs blöja, sadelskydd och ett paket smärtstillande, så ska jag rida!!

Eliza
2008-03-11, 17:54
Kl*

Igår gick jag först en och en halv timme på svinö. mycke fin ö, typ naturreservat =)
Sen gck jag till och från jobbet totalt 2 timmar.
Träna med fria vikter biceps, triceps

Idag har ja gått 2x 30 min :) plus till och från jobbet =)

thinisin
2008-03-11, 18:51
men usch och fy vad hemskt att ha så ont. Jag brukar tycka så synd om mig själv att det slinker ner nån choklad eller nåt annat innehållande socker den veckan.
Nu har jag planerat maten för hela veckan så det känns bra :)

thinisin
2008-03-11, 18:52
Var håller du hus idag egentligen? Du är saknad i allafall :p

_vizzla_
2008-03-11, 19:34
men usch och fy vad hemskt att ha så ont. Jag brukar tycka så synd om mig själv att det slinker ner nån choklad eller nåt annat innehållande socker den veckan.
Nu har jag planerat maten för hela veckan så det känns bra :)

Ja jag brukar inte ömka mej, och klaga över smärta (jo ibland, för ryggen då, men inte spec ofta), men nu är det verkligen synd om mej. Jag har forf nästan lika ont som imorse. Satans tabletter de gav mej, så skulle vara sååååå bra. Det edna de verkar påverka, det är mina pupiller, de är kanonstora vilket ljus jag än är i, mkt knepigt.

Bra att du ordnat med maten, lättare att äta bra då.
Nej här råder inget direkt sockerförbud. Försöker undvika kakor och godis o sånt, vilket går bra. Men dricker té då och då, och då har jag i en halv tesked socker i koppen, mumma.

_vizzla_
2008-03-11, 19:35
Var håller du hus idag egentligen? Du är saknad i allafall :p

Jag jag instämmer! Vart är du Strawberry?

MalanMjöl
2008-03-11, 20:14
Som jag tidigare har förklarat i tråden så funkar det inte för mig att bara väga mig en gång i veckan, det som händer är då sånt här... :(

Jag räknar totalt sett varje vecka hur mycket jag har gått ner, men måste för min egen skull hålla koll på mig varje dag. Jag väger mig vid samma tidpunkt och utifrån samma förutsättningar varje morgon och jag känner min kropp mycket väl så jag vet när det beror ¨på maten och när det beror på andra saker... ;)

Nu har jag alltså gått upp ca 2,5 kg på tre dagar och detta tar i normala fall nästan tre veckor att gå ner igen... :crazy: Men nu har jag inte tid med att det ska ta så lång tid så nu måste jag verkligen skärpa mig!

strawberrysylt
2008-03-11, 20:45
och spiralblock; :love: vad gulliga ni är! Känns bra att vara saknad..

tjaa, jag skriver inte lika mycket just nu därför att jag inte försöker gå ner just nu.. har snarare en hetsätar-period istället.. INTE bra.. men men..

Har iaf klippt av mig håret idag, det var skönt.. ska färga det om några dagar också, så det är inte riktigt klart än, men det känns bra att ha ryckt upp mig lite iaf.. nu är ju håret snart fint, då vill jag ju ha en fin kropp till håret också.. jag har inte börjat motionera än, träningsvärken är borta, men inte skavet..

den 20e ska jag troligen köpa joggingskor iaf:) (min bror ska med, så åker när han får lov) så då ska jag börja jogga, det ska bli kul. Ska köpa lite träningskläder och så också, så det är klart tills dess..
Så runt den 20e (kommer antagligen vilja handla på en vegan-affär i sthlm med mkt större utbud än här uppe, så blir nog några dagar senare, när jag ätit lite såna saker, blir ju inte så ofta man an äta såna saker.. ) är jag med er och kör igen!:banana:.. mår inte bra som det är nu...:crazy:

Spiralblock; Fy sjutton hur du har det... :( Hoppas verkligen du är bättre imorgon!

Ni är så sjukt duktiga allihopa!! :bow: Jag är så imponerad av er!

//r

Blueeyes
2008-03-11, 21:53
Usch, vilken jobbig fas i livet, sånt är verkligen skit.

Var nere nyss och gick 30 min (3,03 km) på bandet. :banana:

lethal_smile
2008-03-11, 22:22
Idag har jag varit ganska duktig, hoppade av bussen lite tidigare, gick en liten runda på lunchen och åt tonfisksallad:love:. Sen cyklade jag till stallet, som vanligt, och nu sitter jag här..

peppdans till alla::banana::bump::banana::bump::banana:

JustME83
2008-03-11, 22:30
Ja men det är just därför du bara ska väga dig en gång i veckan (om du ens ska göra det alls). Du mår ju inte bra av att vågen visar mer än förra gången du ställde dig på den, eller hur?

Mät ist eller kolla på kläderna och släng ut vågfanskapet :devil:

Hade jag en våg skulle jag säkert bli knäpp.

Kicki_83
2008-03-12, 10:35
hur mycket har ni gått ner i vikt sen ni började "banta"? Hur länge har ni hållit på? Jag har hållt på ganska långe men det går lite trögt...lätt att man tappat motivationen i bland.

Kicki_83
2008-03-12, 10:37
Visst ja glömde en sak... Är det någon av er som går hos dietist...det gör ja kan vara stor hjälp när motivationen tryter...

strawberrysylt
2008-03-12, 10:56
Ja, usch det är jättejobbigt..

Jag måste lära mig att det inte behöver vara "allt eller inget" Kör med massa förbud och sen frossäter jag allt jag inte fick äta innan - såklart.
Det lär jag lära mig av med..

Kicki_83;

jag förstår att motivationen kan tryta när det går långsamt, du får trösta dig med att det ju är den långsamma nedgången som är bäst och då man har störst chans att inte gå upp igen sen...
Jag har också svårt för när det går sakta..
Just nu försöker jag inte gå ner, men innan, när jag började skriva här i tråden gick jag ner från ca 70 kg (?) till 65.5 mellan 1a feb till kanske 27e eller nåt.. Det gick lite för snabbt, tror jag.. åt nog för lite.. nu har jag säkert gått upp allt igen..

Går inte hos någon dietist förresten.. men kanske skulle behöva, för ovanstående problem..

Lycka till!

//r

Kicki_83
2008-03-12, 11:02
Jo det är ju det som är det bästa när det går sakta...men fick man bestämma själv skulle ju allt vara borta på bara några dagar...men man måste ha tålamod. Jag har nog gått ner ca 5 kilo på över ett år...lite för lite tycker ja men det går ju åt rätt håll ialla fall...eller egentligen är det väl mer för man har hoppat lite upp och ner i vikt. Men bort ska kilona sen får det a den tid det tar känns det som nu.

filiduttan
2008-03-12, 11:40
*kl*

Finns det någon "komma i form"-tråd här, alltså som inte handlar om att gå från strl small till extra small eller tappa vikt, utan om att få kondis, styrka och kanske lite snyggare/fastare linjer på köpet? En tråd där man inte väger sig? *letar* (är för ätstörd och gammal så det känns patetiskt att jaga efter size 0)

nån som kan länka till en sån tråd? tjohoooo....

/duttan som behöver flååååås å muskler...

Amica
2008-03-12, 11:45
Jag vill med ha massor med muskler som syns!!
Nu har jag iaf blivit frisk så nu ska jag köra igång med träningen!!
Kommer mestadels att köra spinning för det är så himla gött.. men vill även styrketräna!
Jag vill definitivt inte komma till size 0 och det kommer aldrig att inträffa..;)

Jag vill bara ha en välmående kropp, både på insidan och utsidan!

Vad tränar du för något?

strawberrysylt
2008-03-12, 18:19
Jag vill må bra, få bättre kondition, snyggare kropp.. OCH gå ner i vikt.
När det gäller mig blir det inget från small till extra small i alla fall, jag behöver gå ner lite.

//r

MalanMjöl
2008-03-12, 18:42
Ja men det är just därför du bara ska väga dig en gång i veckan (om du ens ska göra det alls). Du mår ju inte bra av att vågen visar mer än förra gången du ställde dig på den, eller hur?

Mät ist eller kolla på kläderna och släng ut vågfanskapet :devil:

Hade jag en våg skulle jag säkert bli knäpp.

Jo, men det går ganska snabbt över igen.. :p Lyckas ofta hitta någon bortförklaring. Tro mig, jag har försökt banta utan våg... :angel: Det funkar INTE, haha då bara fuskar jag hela tiden, men om jag ser att det rör sig blir jag sporrad! :)

Håller du på med galopp och ska rida löp är du dessutom tvungen att veta var du ligger iaf dagarna innan du ska rida... LIte kris om vågen på dagen visar 1,5 kg för mycket... ;) Var väl främst därför jag började väga mig så ofta när jag gick ner när jag skulle rida för första gg eftersom jag ville veta hur jag låg i förhållande till morgonen under dagen. Men den gg var det lätt att gå ner... :smirk: Då minskade jag bara portionerna och ökade på salladen... Men sedan har jag fortsatt med nästan samma små portioner men ändå gått upp så nu är det sjukt svårt och då motionerar jag ändå mer denna gg. *talar till alla att inte göra om samma misstag* :(

fakeblonde
2008-03-12, 18:54
*kl*

Äh vafan, jag joinar jag också. :bump:

För det första: Jäklar vad duktiga alla är! Har precis plöjt hela tråden, och det var ju inspiration så att det räckte och blev över!

För det andra: Jag tänkte klämma 7 kg på 6 veckor. Började väl i princip i morse, i alla fall var det då jag vägde mig och satte mål. Metoden blir någon mix av Gillian McKeiths böcker (det är hon som har brittiska Du är vad du äter) fast med fusk en dag i veckan, samt träning i form av motionscykling och lite styrketräning.

Let's go! :)

filiduttan
2008-03-12, 19:04
Jag tränar bara gratisträning :rofl: promenader, dans framför spegeln, crosstrainer, hantlar/skivstång styrke med kroppen som motstånd osv.... (ska börja på gym när vi bytt stad) Vill kunna jogga men har problem med höger höft (måste kollas upp men tummen sitter i röven tror jag för jag kommer mig inte iväg - eller så vill jag inte veta vad det är då vi har så mkt reumatiska sjukdommar i släkten)

Jag kan tappa några kilon utan problem, men vad jag menar är att det är inte främsta målet.... jag vill orka mer och må bättre :banana: sen hamnar ju vikten där den ska... alla har vi ju en vikt kroppen strävar efter om man har en bra livsstil :) Jag vill inte väga mig mer för under 2 års tid har det bara handlat om vikten nästan, nu så får det vara färdig med det :banana: Jag tittar i spegeln istället :)

_vizzla_
2008-03-12, 20:43
Men du kan ju skriva ngra rader endå, undrar ju vart du tar vägen:)

Vad kul att du klippt håret, då vill vi se bilder när det är färgat, ja nu vore också roligt så klart.

Vad skoj att du snart ska köpa träningsskor, och lite kläder! Jag lovar dig, med nya ordentliga skor och smidigare kläder, så går det facktist lättare. Man tränar kroppen, ist för att skada den då man har dåliga skor, så var det för mej iaf. Stor skillnad med ordentliga skor.

Ja alltså mensvärken, hade forf ont i morse, vilket resulterade i att det inte blev ngn ridningen idag heller:cry::devil:. Vet sedan tidigare att fast smärtan har gått över, så går det inte att rida samma dag, den kommer tillbaka av minsta ansträngning. Har hört så många gånger att det hjälper att röra på sig, men det gör det verkligen inte för mej.

Idag har jag känt mej så knepig. Jag som annars är hungrig och kan äta när som helst, åt inget förens vid 17.00 ungefär, och då en normal portion mat. Jag vet, jätte dåligt gjort, men jag har inte kunnat få ner ngt på hela dagen. Inte så att jag mått illa, utan har snarare haft känslan av att jag just ätit, och inte varit sugen. Mkt konstigt, blev nästan lite orolig ett tag vid lunchtid, men nu har jag iaf käkat ngt.

Ska visst vara skitväder ett tag, men ska iaf ta en kortis med hästen imorgon, blir längre om det inte regnar. (Häste