Visa fullständig version : Viktned-/uppgång 2008!
Sidor :
1
2
3
4
[ 5]
6
7
8
kl
Jag fick en smärra chock när jag var på stan igår och provade lite kläder.
Alla 36: or var förstora och tom vissa 34: or. Kom hem med en tröja i XS och en pennkjol i 34. HELT chockad.
Så nåt lär ha hänt med min kropp :banana:, när jag vägde som mest kunde tom endel kläder i storlek 36 vara för smått.
(obs är endast 156cm lång)
strawberrysylt 2008-03-18, 12:01 Oj! Värsta grejen, det måste ha känts härligt!?:bow::banana::)Grattis!
Själv platsar jag definitivt inte i denna tråden just nu, sitter och käkar cocosbollar för glatta livet:o:p men imorrn ska jag jobb aoch sen i övermorron blir det huvudstaden o köpa skor o träningskläder iaf:banana:
//r
Mumorsan 2008-03-18, 12:41 *KL
Hej igen! Har vart borta ett tag :p
Detta för att jag slutat gå på gymmet och då känns det hopplöst!
Och inget promenadväder direkt ute heller...
Är apslarvig med maten, ätit hamburgare, pommesfrites och chips i helgen :crazy:
Men nu ska jag bli nyttig igen tänkte jag!
Och! Här är en liten motivationsgrej:
En fotograf har kontaktat mig och vill göra en modellsession med mig :bump:
Om jag hade vägt som jag gjorde innan hade det aldrig hänt :p
Är så glad!!
strawberrysylt 2008-03-18, 12:51 En fotograf har kontaktat mig och vill göra en modellsession med mig :bump:
Åh, vad roligt!! Och ja, vilken motivations-höjare!:banana::)
//r
För mig går det braaa just nu, har gått ner rätt så "mycket" efter förra veckans mensfrossa-period :D
Mumorsan 2008-03-18, 13:02 Jaa, absolut! Tjohoooo :p
_vizzla_ 2008-03-18, 17:30 Dum som jag var köpte jag ett paket kakor också för någon vecka sedan. Igårkväll kunde jag inte sluta tänka på dom :o :rofl: Men jag stod emot! Mitt trix är att gå och borsta tänderna så fort man blir sugen på något, och dessutom blir ju tänderna fina ;)
Japp, mina muskler har också förvandlats till fett. Satt och tittade igenom gamla foton häromdagen och hittade en bild som är tagen för kanske 4-5 år sedan. Jag hade magmuskler! Men de är nu ett minne blott. Istället står magen alltid utåt istället, ibland ser jag nästan gravid ut :crazy:
Nu under påsk beger jag mig till fjällen och det är nåt med luften där för man bara äter och äter och äter. Och äter lite till :angel: Men jag tänkte försöka promenera en hel del, och kanske åka lite längdskidor. Då känns det iaf som att man förbränner lite av allt man stoppar i sig.
Ska absolut hoppa in i tråden då och då, jag kan behöva en hel del motivation :angel:
Duktigt att du stod emot!!!
Jag tycker facktist det är lättare att inte äta om det finns ngt hemma. Blir jag akut sugen och inte har ngt hemma, blir det panik och iväg till stan och handlar massa. Har jag däremot ngt hemma, så är det lättare att inte äta av det, vet inte varför, men känns liksom duktigt att låta bli liksom.
Ja men precis samma här. Förut kunde jag käka mej proppmätt och magen blev bara ytterst lite större. Käkar jag nu, så minsta lilla käk, så ser magen "gravid" ut. Skulle tro att det beror på bristen av magmuskler.....(?)
Så där är det alltid när man är ngn annanstans än hemma. Vrålhungrig hela tiden. Var på västkusten för ngra år sedan, och jisse vad hungrig jag var, och trött! Tyckte inte jag gjorde värt mkt om dagarna, men hungrig var jag, och otroligt trött när kvällen kom. Måste bero på luften lr ngt.
Ja men hoppa in här då och då. Själv gör jag det, och det får mej att fortsätta. Har inte gått ner ngt, men det var inte mitt första mål. Första målet är bättre kondition, få tillbaka lite muskler, och börja rida ordentligt. Och det går facktist hyffsat. Ska ta o jogga en sväng nu. Bara jag inte fryser ihjäl på vägen....:crazy:
_vizzla_ 2008-03-18, 17:32 Tackar jag ska fortsätta så! Tänker inte förbjuda mig själv att röka när jag känner för det, har bara inte känt för det helt enkelt.
Vill jag ta ett bloss eller två under en fest så gör jag det :) Men som sagt hittills rökfri.
Har inte motionerat något vidare idag alls, har haft fullt upp med att träffa kompisar man inte träffat på läääänge och sökt jobb m.m.
Men imorgon måste jag ta cykeln eller benen in till stan, det är väl ca 3 km. Dessutom har det snöat så det kommer vara extra jobbigt. :)
Idag har jag käkat bra också tycker jag, inget småätande. Det enda onyttiga är tårtbiten jag blev bjuden på. Men det var faktiskt en "välkommen hem-tårtbit" så det är lagligt.
Kanonbra ju! Så länge man vet vad man vill, och håller sej till det, så det inte blir mer av t ex rökning, så är ju bara det bra, att man kan hålla gränserna.
Lycka till i fortsänningen!
Den där tårtbiten gör ingen skada. Det behövs större mängder än så. Skönt att det går bra med maten!
_vizzla_ 2008-03-18, 17:34 Oj! Värsta grejen, det måste ha känts härligt!?:bow::banana::)Grattis!
Själv platsar jag definitivt inte i denna tråden just nu, sitter och käkar cocosbollar för glatta livet:o:p men imorrn ska jag jobb aoch sen i övermorron blir det huvudstaden o köpa skor o träningskläder iaf:banana:
//r
Du platsar visst i tråden! Det gör alla, hur det än går, och vilka mål alla har. Just nu är inte du peppad, men andra är det, så nu är det våran tur att hjälpa dig, då du hjälp många innan.
Vad kul att det äntligen snart är dax för skoköp! Måste få se bilder sen på vad du shoppat.
Själv har jag handlat lite tröjor idag, i sådant där bra material som transporterar bort fukt, och håller en varm, trots att man blivit svettig.
Ska prova dom om en stund, ska jogga en sväng, lr så går jag, får se hur det känns, underlaget är lite taskigt idag.
_vizzla_ 2008-03-18, 18:22 Nu är jag tillbaka från joggingturen:banana::bump::banana:
Promenerade först ca 4 min, i raskt tempo uppför en ganska brant backe, hemifrån och uppför backen som ligger ganska nära, tog ca 4 min att gå alltså.
Sen joggade jag 21 min:bump: Det är det längsta hittils, och det var inga som helst problem:bump:
Är noga med att trappa upp långsamt för att skona min kropp, så jag är nöjd med resultatet hittils. Förut sprang jag ca 13-15 min, så lite längre har jag ju kommit.
Och idag försökte jag hålla ett stadigt tempo, inte sacka i uppförsbackar och så, och kanske sprang LITE fortare än vanligt kändes det som.
Ngn skrev att man skulle springa en min längre varje gång man springer, det har jag inte riktigt följt. Har hållt mej till samma ngra gånger, för att kolla så kroppen hänger med.
I morgon blir det ridning och storstädning. Är ju påsk snart. Ska försöka komma upp i tid (lovar inget), så borde jag även hinna med en kortare promenad lr joggingtur.
strawberrysylt 2008-03-18, 18:52 Du är alltid så gullig:love: (och DUKTIG!)
Ja, snart är det dags, ska bli roligt!
Vad är det för tröjor och byxor man ska leta efter då?
Jag vill ha nåt som man känner sig både snygg och bekväm i, inget som är stort och oformligt, men heller inget som är för tight och avslöjande, utan det ska kännas bekvämt.
Letar ju efter ett par tighta byxor iaf, som går upp ordentligt i grenen, sen ja en lagom tight tröja, i färg ska kläderna också helst vara, inget svart/grått eller vitt helst.
Vart hittar jag detta? Och vilket material ska jag leta efter? Vad får jag vara beredd att lägga ut? En bra sport-bh vill jag också ha, vart hittar jag en bra sån?
Blev många frågor det där.. hoppas ni har tid och lust att svara:):banana:
Bilder borde det snart kunna bli, skulel väl visat håret också, har börjat vänja mig vid det nu och första omgången färg är, jag triivs:)
//r
_vizzla_ 2008-03-18, 19:13 Du är alltid så gullig:love: (och DUKTIG!)
Ja, snart är det dags, ska bli roligt!
Vad är det för tröjor och byxor man ska leta efter då?
Jag vill ha nåt som man känner sig både snygg och bekväm i, inget som är stort och oformligt, men heller inget som är för tight och avslöjande, utan det ska kännas bekvämt.
Letar ju efter ett par tighta byxor iaf, som går upp ordentligt i grenen, sen ja en lagom tight tröja, i färg ska kläderna också helst vara, inget svart/grått eller vitt helst.
Vart hittar jag detta? Och vilket material ska jag leta efter? Vad får jag vara beredd att lägga ut? En bra sport-bh vill jag också ha, vart hittar jag en bra sån?
Blev många frågor det där.. hoppas ni har tid och lust att svara:):banana:
Bilder borde det snart kunna bli, skulel väl visat håret också, har börjat vänja mig vid det nu och första omgången färg är, jag triivs:)
//r
Ja ska verkligen bli roligt när du får nya skor och kläder, så ska här peppas!!!:)
Ja du, de tröjor jag köpte var i "andasmaterial", skulle transportera ut fukten till yttersta lagret på tröjan, så att man höll sig torr och varm. Inte så dyra, två st för 200 kr. Beställde genom en bekant, får kolla upp vart de kommer ifrån.
Jag är jätte dålig på vilka material det ska vara i träningskläder, men det får du bra hjälp med i butiken. Annars kan du ju kolla på sidor på internet som säljer sportkläder, nu ikväll, så kan du läsa dig till vad för material/kläder som passar vid jogging/promenad. Viktigt är iaf att du håller dig torr, så du inte blir svettig och kall när du blir fuktig på huden.
Sådana kläder finns i många färger, även om de mörkare kanske är lite vanligare. Du hittar säkert ngt fint ska du se.
Av egna erfarenheter går det att köpa bra sport-bh:ar nästan vart som helst. Vissa är lite väl dyra för min smak på de stora sportaffärerna. Jag har en som är från lindex tror jag, ngn är från hööks, och ngn har jag köpt på coop. Alla funkar kanonbra. Du får leta, och prova dig fram. Sen är det ju så klart väldigt olika från person till person vad man vill ha, och hur bysten ser ut, så det är ju svårt att rekomendera ngt speciellt.
Jag springer i vanliga "joggingbyxor", lr soffliggarbyxor som jag kallar det. Helt i bomull, med muddar i benslutet, kanonbra med muddar, slipper flaxande byxben som är mkt störande. Jag har en storlek mindre på de byxorna, för de skulle bli lite tajtare. Brukar ha 38, men de är det 36 på. Inte ser jag värst snygg ut, men det skiter jag fullständigt i.
Har tänkt köpa piratbyxor, lr vad kallas det? Sådana som slutar strax under knäna. Har sett sådana med mudd i en sportaffär som jag är sugen på att köpa.
Sen har jag också funderat på att köpa riktiga löparbyxor (lr vad de kallas), sådana där jätte tajta, i ganska glatt material. Enda haken är bara att skulle jag sätta på mej sådana, skulle det inte bli ngt joggande av. Jag skulle skratta ihjäl mej av den synen. Stora fötter, jätte smala vrister, lite större modell av vader, och så sådana där byxor:rofl::rofl::rofl:Nej jag får se hur det blir, kommer jag igång ännu mera, är det ju värt att skratta lite åt sig själv, bara man har bekväma brallor på sej.
strawberrysylt 2008-03-18, 20:02 Japp, det ska bli jätteroligt!
Ja, det skulle nog vara bra, att jag läser på lite själv först och så frågar i butiken sen också, förstås :)
Jag ska nog hitta något tror jag!
Ja, priset på sportbh:ar i sportaffärer brukar verkligen avra väl tilltaget, så kan man hitat något som är bra och lite billigare är det välkommet, får prova mig fram:)
Muddar på byxorna, ja det är verkligen härligt, inget äckligt sladder kring benen, fy för det.. de byxorna jag har är bra på det sättet, fast de är rätt gamla och välanvända allihop, så nu vill jag hotta upp mig lite känner jag, tråkiga färger är det också på dem, ett par grå och två par svarta, haft ett par ljusrosa :love: fast de är hopplöst trasiga nu tyvärr..
Men det ska nog bli bra det här!
Tjohoo!:banana:
//r
Idag tvingade min mamma mig att äta blåbärspaj eftersom att det är hennes födelsedag :mad: Oschysst. Snart ska jag "träna" hemma lite grann, göra sådär 50 situps (mer om jag orkar) och lite andra övningar för att bli av med den där jäkla pajbiten! :p
lotta_k87 2008-03-18, 22:15 Jag har snokat runt i den här tråden ett bra tag och upptäckte att jag kanske hör hit jag med ;)
Jag försöker nämligen gå ner lite i vikt till sommaren, men främst bli mer vältränad och smidigare.
Kör inte med nån speciell metod utan äter nyttigare, försöker varva med vegetariskt och sen äter jag inte annat kött än kyckling, kalkon och fisk (främst eftersom jag känner att jag inte trivs med att äta övrigt kött - känns för segt och "tungt").
Har hållit igång och tränat i ungefär 1 månad nu med promenader varvat med lätt jogging, yoga och pilates. Känns superbra och jag har lyckats gå ner två kilo och känner mig redan mycket starkare :banana:
Så nu hoppas jag på att det fortsätter gå så här bra!
Har läst lite andra inlägg också och måste säga att ni är så duktiga allihop!!!
*kl*
Måste bara fråga er i vikttråden...
10 kilos viktuppgång på 2-3 månader, det är väl ingen naturlig uppgång i samband med ålder heller? Tjoff liksom.
Syns det någon skillnad på dessa bilder?
Några månader emellan, tränat lite mer efter den första:
http://farm3.static.flickr.com/2391/2343383885_5763a4d2c1.jpghttp://farm4.static.flickr.com/3146/2343383889_c3ca2aeaa2.jpg
Äger ingen våg så jag kan inte se själv... En kompis tyckte det såg exakt likadant ut...
Kan tillägga att jag bantar inte. Motionerar bara mer. Äter en del godis på helgerna.
JustME83 2008-03-18, 23:09 Mindre put vid naveln och mer "urgröpt" (i brist på bättre ord) uppe vid brösten tycker jag det ser ut som.
Har du inget måttband?
Jo måttband har jag väldigt många (jobbar med sånt) men jag vågar inte riktigt mäta för jag vill inte bli besviken. ;) Jag tänkte att jag mäter den dag jag känner stor skillnad på hur byxorna sitter.
Putet kan ju bero på lite skillnad i posen.
Idag har jag promenerat en halvtimma, mot min vilja.
Har tackat nej till allt godis som bjuds när jag umgås med min godistokiga granne. Käkat massa proteiner och nästan inga kolhydrater. Och en jävla massa grönsaker.
Dessutom har jag nog frysit ihjäl några kalorier på hingstvisningen. Usch för kalla Sverige!!
Skillnaden är ju att du håller upp armarna på den undre... då ser man ju automatiskt smalare ut. Sure, men utifrån det jag ser så är det inte så himla stor skillnad. :)
_vizzla_ 2008-03-19, 18:32 Kl
Idag har jag ridit 1 timma, och joggat ca 3 cm. Orkade inte jogga längre, kändes tungt idag, kanske berode på att jag just ridit.
Har du JOGGAT 3 cm?! :rofl:
_vizzla_ 2008-03-19, 21:34 Har du JOGGAT 3 cm?! :rofl:
Oj då:rofl::rofl:ja då förstår du hur tungt det var idag:rofl:
Nej, 3 km menade jag.
kl
Idag har jag städat hela huset grundligt, tog hela dagen och var riktigt svettigt ibland.
Blev bjuden på fika hos kompisen jag besökte nu ikväll så lite onyttigt blev det...
Provade ännu ett par av mina stuprör och de kunde jag inte ens knäppa :(
Imorgon ska jag forsätta med städningen och möjligen ta en promenad. Jag måste få av mig de här kilona, jag har ju inga kläder som passar!! :crazy:
_vizzla_ 2008-03-19, 23:55 Duktig du är som städat hela huset!
Själv började jag städa, men inte var det roligt inte. Lite renare blev det iaf inför påsken. Ska ta det sista imorgon är det tänkt.
Fortsätt promenera så kan du snart ha de där byxorna. Jag har inte gått ner ngt, men känns som jag kanske ändrat form lite, för mina jeans sitter snyggare/bekvämare.
Lycka till!!
Tjaaa, jag får lite pengar för det också :p Är precis luspank just nu.
Jag käkar iaf nyttigare än vad jag gjorde under resan, och småäter inte alls, det brukade jag göra ofta förut när jag var hemma.
Jag tror det är den nya "dieten" som sätter sina positiva spår :D
JustME83 2008-03-20, 00:08 Kl
Apropå städning så tvättade jag fönstren idag... Det blev inte bra. Jag hatar att tvätta fönster. Inte fan kommer jag orka göra om det heller.
_vizzla_ 2008-03-20, 00:11 Haha, jag bytte gardiner idag jag. Jag tvättade iiinte fönstrena. Är så otroligt tråkigt, och svinkallt ute är det med, så det skulle inte ha synts ngn skillnad om jag hade gjort det.
Du är iaf duktig som gjorde det, sen hur resultatet blev, det är skisamma. Du gjorde det iaf, jag ägnade det en sekunds tanke, sen sket jag totalt i det.
_vizzla_ 2008-03-20, 00:13 Tjaaa, jag får lite pengar för det också :p Är precis luspank just nu.
Jag käkar iaf nyttigare än vad jag gjorde under resan, och småäter inte alls, det brukade jag göra ofta förut när jag var hemma.
Jag tror det är den nya "dieten" som sätter sina positiva spår :D
Ja men det är ju bra, går ju mkt lättare att städa om man får ngt för det.
Vad roligt att det går bra med maten! Jätte duktigt atti nte småäta. Jag kämpar med det, att inte småäta. Går bra vissa dagar. Men försöker iaf att knapra knäckebröd, frukt lr liknande när suget blir allt för stort.
Ja men det är ju bra, går ju mkt lättare att städa om man får ngt för det.
Vad roligt att det går bra med maten! Jätte duktigt atti nte småäta. Jag kämpar med det, att inte småäta. Går bra vissa dagar. Men försöker iaf att knapra knäckebröd, frukt lr liknande när suget blir allt för stort.
Ja det är verkligen första gången i mitt liv jag inte är sugen på att småäta :) Hoppas bara resultatet syns i spegeln snart också
JustME83 2008-03-20, 00:21 Lite bättre blev det ju, vi har inte fågelskit på ett av fönstren längre t. ex. Men det är så irriterande när man sen efteråt ser vad man missat även om man stått och inspekterat noga.
_vizzla_ 2008-03-20, 00:23 Ja det är verkligen första gången i mitt liv jag inte är sugen på att småäta :) Hoppas bara resultatet syns i spegeln snart också
Det kommer garanterat att synas!:)Låt det gå lite tid bara.
Mitt stora problem är att jag vill att det ska synas på en gång, helst igår ungefär. Men nu ska jag inte ge upp, jag ska fortsätta vara duktig med ridningen, och joggingen/promenaderna. Med vikten får det gå som det går, bara jag känner att konditionen blir bättre, och att kroppen blir lite fastare.
_vizzla_ 2008-03-20, 00:25 Lite bättre blev det ju, vi har inte fågelskit på ett av fönstren längre t. ex. Men det är så irriterande när man sen efteråt ser vad man missat även om man stått och inspekterat noga.
Huvudsaken är att det syns lite skillnad. Det man missat, det kan man skylla på att det är avgaser, fåglar, damm utifrån osv.
Ja precis, det ska helst synas med en gång! Jag vill ju inte luffa runt i baggyjeans alldeles för länge, dessutom har jag bara ett par baggyjeans, sen är det mysbyxor och det är ju inte så hett... :crazy:
Jag vill ha mina snyggbyxor ><
_vizzla_ 2008-03-20, 00:29 Ja precis, det ska helst synas med en gång! Jag vill ju inte luffa runt i baggyjeans alldeles för länge, dessutom har jag bara ett par baggyjeans, sen är det mysbyxor och det är ju inte så hett... :crazy:
Jag vill ha mina snyggbyxor ><
Ja precis. Jag står och vänder och vrider mej framför spegeln, klämmer och känner, men vad tusan, jag har bara hållt på ngra veckor. Kilona flyger ju inte bort av ngra promenader, och ersätts med muskler. Men så vill min hjärna att det ska gå till.
Men men, vi ger inte upp!!!!:bump::bump::bump:
absolut inte :) det skaaaa gå! :banana:
*pepp pepp*
strawberrysylt 2008-03-20, 05:44 Nej nu ska jag ner!
Kläderna jag har på mig nu är visserligen nytvättade, men ändå de sitter som korvskinn nu, mot när jag hae gått ner lite nu för nån vecka sen.. jag vill tillbaka dit!
Det märks ju så otroligt väl på bara ett par kilon, tycker jag, så nu ska jag väl orka kämpa.. snart åka på shopping-tur nu.
Puss alla, ni är skitduktiga!
//r
lethal_smile 2008-03-20, 13:32 Just nu ligger jag på 79 så jag har en bit kvar. Men med lite diciplin så går det nog.
UPPDATERING! har inte skrivit på jättelänge!
Jag var orolig för att jag hade gått upp sedan sist jag vägde mig..
Men jag har gått ner ETT kilo! väger nu 78. långsamt, men bra:idea: -lampa
nu har jag lovat mig själv att jag ska ut och gå varje dag nu på lovet och fortsätta med det när skolan börjar igen :) Sen blir det inte lika stora portioner på lunchen heller:D
va DUKTIGA alla är!:bow::banana:
/lethal_smile
CarelessWhisper 2008-03-20, 13:43 Braaa, grattis L_s!:banana: *pepp*
Har varit sjuk nu sen i söndags så jag har inte lämnat huset (knappt, bara fixat hos kaninerna) så ingen motion för mig. Fast jag har inte ätit heller. Har väl i princip levt på té och i tisdags åt jag kalla hallon för min onda hals. Ingen glass här inte!
Skulle duscha nu för nån timme sedan, man känner sig ju så fräsch när man är sjuk, och då ställde jag mig på vågen för skojs skull. Har gått ner typ 2 kg sen jag kollade sist = 8 dagar sen. Undra hur mycket av det jag gått ner på mina 4½ sjuka dagar? ..
Iallafall, nu har jag bestämt såhär:
På lovet inkl. helgerna (= 9 dagar) ska jag gå upp tidigt varje morgon och gå en promenad före frukosten. På onsdag ska jag rida på ridskolan. Minst 50 situps varje dag. Sen ska jag åka till badhuset minst 2 gånger under veckan och simma, det verkar så kul :D. Synd bara att det inte är musik på i badhuset, hade varit mer peppande..
PEPPDANS :banana::bump::banana: till alla som ska upp/ner i vikt eller som ska ha mer muskler :D
lethal_smile 2008-03-20, 13:54 Tack!
Du är ju också duktig! Tråkigt att vara sjuk, men överansträng dig inte när du är frisk igen, ta det lungt. Lycka till med träningen på lovet!
:bump::bump::bump:
/lethal_smile
_vizzla_ 2008-03-20, 21:32 Nej nu ska jag ner!
Kläderna jag har på mig nu är visserligen nytvättade, men ändå de sitter som korvskinn nu, mot när jag hae gått ner lite nu för nån vecka sen.. jag vill tillbaka dit!
Det märks ju så otroligt väl på bara ett par kilon, tycker jag, så nu ska jag väl orka kämpa.. snart åka på shopping-tur nu.
Puss alla, ni är skitduktiga!
//r
Bra!! heja heja! Du är snart tillbaka där ska du se.
Ohh vad nyfiken jag är, vill veta vad du har hittat för skoj på shoppingrundan.
_vizzla_ 2008-03-20, 21:33 Idag har jag inte gjort ngt mera än jobbat, och skött hästen.
I morgon är det ridning igen, och förhoppningsvis en promenad lr joggingtur.
MalanMjöl 2008-03-20, 21:42 Fick påskpåse med massa godis nerskickat från mormor igår så dessa dagarna har inneburit lite väl mycket godis... *illamående* haha egentligen var det inte ens speciellt gott eftersom det till största delen bestod av sådana där påskägg som jag egentligen inte ens är speciellt förtjust i... Men knoppen säger att godis är gott och så vräker man i sig! :crazy: Men men har varit ute och joggat ca 30 minuter både igår och idag iaf och försökt äta nyttigt till lunch och kvällsmat så jag hoppas att det balanserat upp det lite iaf! :angel: Nu slängde jag det sista så imorgon är det nyttiga linjen igen! :)
Ca 4 kg har jag kvar, nu jävlar ska de bort!!! :banana:
Jordgubben: Heja heja, du kommer snart igång igen, det värsta steget är att ta tag i sakerna igen. *kämpa på* och du kanske ska vara lite "mindre seriös" om du förstår vad jag menar så du inte tappar sugen. Alltså inte offra alltför mycket och vara alltför sträng för då orkar man ändå inte hålla det i längden! :)
Spiralblock: Kul att det fortsätter framåt, keep up the good work everybody! Bukeligan ska vara snyggast på beach-08! ;)
Jag vet... min kropp är helt onormal... :cry:
Jag rör på mig skitmkt men den bara protesterar... :crazy::(
Efter påsken ska jag försöka sluta nästan helt med godis tror jag...
Känner mig bara äcklad av allt sött just nu...
Problemet för mig är väl antagligen att det är pillrena jag käkar som gör det... Gick upp allt inom loppet av 2-3 månader efter att jag börjat med dem... :(
_vizzla_ 2008-03-20, 22:05 Duktig du är som har joggat både igår och idag:banana::bump::banana:
de där fyra kilona är snart borta ska du se. Bara att hänga i.
Här börjar jag få lite ångest.....
Jag har inte hållit på spec länge, men märker redan att konditionen facktist blivit bättre, och att kroppen facktist vill ut och gå lr jogga:bump:.
MEN, hur ska jag göra för att trappa upp? Vill orka mera.
Problemet är att jag vill gå mkt lugnt fram, för jag känner mej själv så väl. Överanstränger jag mej, vilket jag har lätt att göra då och då, för det går ju liksom så lätt när man väl är ute, så tappar jag all motivation om kroppen säger nej, får träningsvärk.
Jag vet, lite träningsvärk är bara bra, men som sagt, undviker detta då jag vet hur jag är. "Åhh så stel jag är, åhh så jobbigt att promenera, åhh så jobbigt att rida", så slutar det med att jag ligger på soffan.
Så av denna anledning trappar jag upp långsamt, och varvar med promenader och joggingturer, i olika tempon och terränger.
Men ska jag gå så här långsamt fram, så finns det ingen som helst chans att jag blivit lite fastare då sommaren kommer. Jag tänker mer och mer på de fyra kilon som jag facktist vill bli av med, vill det mer och mer. Försöker att inte tänka så, huvudsaken, och meningen med detta från början, var att få tillbaka den bra konditionen, musklerna, och som sagt, lite fastare kropp. Sen fick det bli hur det ville med vikten, men nu har jag börjat fundera i andra banor.
Vad finns det mera att ta till?
Jag äter frukost, mellanmål, lunch, mellanmål, middag, och ev ngn hård macka och en kopp te på kvällen. Håller mej till husmanskost, lr hur man ska säga. Allt från vegetarisk soppa till en köttbit och potatis.
Mellanmålen består av frukt och/eller två hårda nyttiga mackor med lite smör och kaviar lr smör och gurka.
Kanske ska jag minska ner på potatis och liknande, t ex?
Jag har läst, och funderat lite över LCHF metoden, men då funderar jag på hur den funkar, då jag vill träna, och snart blir träningen hårdare.
Lr ska jag helt enkelt fortsätta äta som jag gör, och försöka motionera mera, trappa upp lite fortare?
Ja alltså detta blev mkt svammligt, jag hoppas ngn orkar läsa, och att ni förstår på ett ungefär hur jag känner/menar.
strawberrysylt 2008-03-20, 22:07 :) nu så.. hemkommen från huvudstaden.
Jodå, det blev ett par skor:) utprovade efter alla konstens regler, fick stå på en sån där "spegel-låda" och springa på löpband och så..
Minns inte riktigt vad de heter nu och orkar inte kolla, men de blir nog jättebra skulle jag tro!:banana: Wiie!
Blev en sport-bh på samma ställe också. Några mer kläder blev det inte, hittade nästan bara i svart och vill försöka få in lite färg.. men får leta lite här hemma också, något lär det ju finnas:)
Malan; :) Jo, jag har verkligen tänkt göra så nu.. försöka att tänka att det inte behöver vara allt eller inget som gäller, utan ta det lite mer på kul eller vad man ska säga.. ska verkligen försöka, för ja, det är ju som du säger, annars orkar man inte i längden..!
Och som alltid, jag är så impad av er, ni är bäst!:banana::bow::bump:
//r
strawberrysylt 2008-03-20, 22:12 Jag tycker du är jätetduktig som klarar av att ta det långsamt och tänker på att inte överanstränga dig och så. :bow:
Hmm, vet inte riktigt hur du ska göra med maten.. hur länge har du hållt på med det här?
Jag tror på att inte börja mixtra för mycket och krångla till det runt maten, mest för att det är så jag brukar göra, krångla till allt som sjutton och sen tröttna...
Får hoppas nån annan har intelligentare råd att komma med, men som sagt jag tycker du är jätteduktig!
//r
_vizzla_ 2008-03-20, 22:14 Åhh så roligt!!!
Blev det dyrt då? (Behöver inte svara på frågan om du inte vill. Priset spelar ju ingen roll, bara skorna är bra:)).
Tråkigt att du inte hittade ngra kläder, men kika runt lite på internet, ngt i färg ska det väll finnas tycker jag.
Bra iaf att du hittade en bekväm sport-bh, det brukar inte vara det allra lättaste precis.
Så, ska vi köra en runda imorgon?
(Ja det beror helt på förresten, min fot är inte helt bra kan man säga. Klumpedumpe kuse klev (och stod kvar!!) en aning hårt på den igår, gjorde ont då men gick snabbt över. Nu däremot, efter en lång arbetsdag, så kan jag lova att det känns lite mera:crazy:).
_vizzla_ 2008-03-20, 22:18 Jag tycker du är jätetduktig som klarar av att ta det långsamt och tänker på att inte överanstränga dig och så. :bow:
Hmm, vet inte riktigt hur du ska göra med maten.. hur länge har du hållt på med det här?
Jag tror på att inte börja mixtra för mycket och krångla till det runt maten, mest för att det är så jag brukar göra, krångla till allt som sjutton och sen tröttna...
Får hoppas nån annan har intelligentare råd att komma med, men som sagt jag tycker du är jätteduktig!
//r
Tack:bow:du är alltid lika snäll och söt:love:
Jo men jag försöker tänka att det är bra detta, men så snurrar tankarna iväg då och då, spec nu, efter att ha kikat runt på massa kläder, på internet.
Nej, jag vill verkligen inte börja mixtra och krångla, känner på mej att det skulle hålla max ngn vecka, sen skulle det sluta i frossande. Som jag gör nu känns bra, jag är för det mesta pigg och orkar mera än vanligt. Hmm, gäller nog att hålla tankarna i styr, och fortsätta skulle jag gissa på.
jag har iaf ett mål. Senast i mitten av april, ska jag klara att jogga 30 minuter, 3-4 gng/v.
Är det rimligt tror du?
Det är ju absolut inte långt, men endå ett mål endå.
strawberrysylt 2008-03-20, 22:29 :):love:
Det är absolut rimligt, tror jag:) Det blir nog jättebra!
Ja, men då tycker jag att du ska försöka fortsätta som du gör nu med maten och försöka att inte låta tankarna springa iväg för mycket..
Men vilken pålle du har:p:crazy: inte skönt med hästhovar på fötterna ju.. får hoppas den e bra snart!
Jag är med på en promenad imorrn i såna fall, ut o prova skorna:)
Jo, de dyraste skorna jag köpt nån gång iaf blev det, 1300:-, men då är det ju en investering och så kan man ju använda dem ett tag. Och en till stor grej är ju den vi nämnt ett par gånger, de kostade så pass mycket att nu lär jag ju verkligen använda dem också!
:banana:
Nu blir det sovning för min del.. ha det bra!!
//r
_vizzla_ 2008-03-20, 22:40 :):love:
Det är absolut rimligt, tror jag:) Det blir nog jättebra!
Ja, men då tycker jag att du ska försöka fortsätta som du gör nu med maten och försöka att inte låta tankarna springa iväg för mycket..
Men vilken pålle du har:p:crazy: inte skönt med hästhovar på fötterna ju.. får hoppas den e bra snart!
Jag är med på en promenad imorrn i såna fall, ut o prova skorna:)
Jo, de dyraste skorna jag köpt nån gång iaf blev det, 1300:-, men då är det ju en investering och så kan man ju använda dem ett tag. Och en till stor grej är ju den vi nämnt ett par gånger, de kostade så pass mycket att nu lär jag ju verkligen använda dem också!
Nu blir det sovning för min del.. ha det bra!!
//r
Haha, ja jag ylade ganska så bra, för han vart helt förstenad, och som sagt, stod kvar på foten.
Funderar om jag ska ta o undersöka denlite närmare, har facktist inte tittat på den sedan igår.
Ja men precis, de lär bli använda, när man lagt ut så mkt pengar. Jisses liksom, dina var dubbelt så dyra, och jag kan lova att jag sliter för fullt på mina.
Ja nu ska tankarna stängas av, jag fortsätter som jag gjort, men som sagt, målet är jogging i 30 min, 3-4 gn/v, senast mitten av april.
Ja, nu ska jag också snart logga ut, och gå o nanna.
Sov gott.
(Och du, ta det lugnt nu när du provar skorna:))
Naturläkemedel mot depression/panikångest... Och de måste jag ju ta också så det är lite sucky sucky för viktuppgången gör en ju liksom inte mindre deprimerad... :mad:
KL
Vad duktiga ni är allihopa! :banana:
Idag har jag onyttat mig lite igen, blev bjuden på snacks och vin hemma hos grannen ikväll. Och då slängde jag i mig lite kolhydrater, men jag försökte hålla mig till kycklingspetten och de skinklindade grissinistängerna :d Dessutom slank det ner två glas vin och en Corona. :D
Jag avslutade städningen idag och dessutom red jag lite grann nu ikväll :) Riktigt kul att vara på hästryggen igen.
Lunchen och middagen var nyttiga och helt enligt farsans nya "diet".
Imorgon ska jag ta en promenad och försöka styrketräna lite, kanske ett pass på träningscyklen också. Jag känner motivationen flöda!
Okey, tänkte att du tog diet pills eller något annat konstigt ;)
För mig går det bra, nu är jag nere på 52 kg vilket känns helt ok faktiskt :) Åt lite godis igår, och även om jag har lite ångest över det så känns det bra. Nu är jag inte alls sugen på ngt sött och lär inte bli det på ett bra tag heller!
Nej, då hade jag väl gått ner i stället... ;)
Hur lång är du då? Jag måste bara säga att på bilderna du postat ser du redan ut att ha helt perfekt kropp, du behöver inte ändra på dig! :love:
MalanMjöl 2008-03-21, 19:05 Jag tycker bara du ska fortsätta som du gör! Tänk inte så mycket på att trappa upp hit eller dit utan kör på och när det känns bra så springer du lite längre helt enkelt. Jag springer ca 30-35 minuter nu och har gjort det hela tiden (innan var jag ute och gick 1-1,5 timme istället). Jag skulle nog kunna springa längre men känns bra att veta att jag lätt orkar detta så jag satsar på att öka tempot lite istället. Rundan som jag har nu trivs jag bra med dessutom. Dessutom rider jag normalt fem hästar per dag så jag vill gärna ha lite krafter kvar till morgondagen :P
Och mixtra inte för mycket med maten såvida du inte är beredd att helt lägga om dina vanor. Annars är risken stor att du går upp igen när du kommer tillbaka till din vanliga kost. Tycker metoden att man kan äta allt men med måtta är utmärkt. Förbud skapar bara sug efter nått enligt mig! Fast det är klart man får ju tänka sig lite för innan man stoppar i sig den där extra kakan eller chokladen osv.. :angel:
Tyvärr tar det tid att omforma kroppen och oftast vill huvudet mer än kroppen. Men du ska se att om du bara fortsätter jogga lite varannan dag eller så, kommer konditionen snabbt att förbättras! :)
jorgdubben: KUL med nya skor, ut och testa dem bara! :banana: Jag måste också införskaffa mig ett par nya för mina gamla är ganska utslitna och flera år gamla, så på måndag ska jag försöka hinna det! ;)
Har joggat idag med, inget godis nu eftersom det är slut :angel:, och precis ätit couscous, en burk harikuvert, en liten burk tonfisk, en tomat, en avokado och en knäckemacka till kvällsmat. Plus ett äpple!
Oj oj, detta var nog mitt längsta inlägg i den här tråden! :)
Hihi, det var typ det jag tänkte :D
Jag vet inte exakt, typ 163 cm. Tack så mycket! :) Jag tycker inte det själv, men tack i alla fall!
Ok... Hoppas bara inte du ska ner för mkt, för du är jättefin! :)
Jag är 172 själv och vill ner till vad jag vägde innan vilket pendlade lite mellan 56-59 ungefär... Kände mig piggare och friskare fysiskt då! :)
*kl*
Idag vägde jag mig.. o det var minus..:banana:
Jag har bara fortsatt att äta rellativt nyttigt men unnar mig även en del gott.. Dock äter jag mkt frukt.
Så nu är det ca minus 3,5-4. Det märks redan på kläderna!
Träningen har jag inte kommit igång med.. är så mkt annat som händer nu.. Vi har köpt hus!!!!!!:bump::bump::bump:
*kl*
Jag var med någonstans där i början men orkade aldrig skriva. Har iaf sedan i december då jag kom hem från Australien gått ner nästa 9 kg. Och nu trivs jag än en gång med mig själv :D
Gick upp 10 kg under månaderna jag var där, och nu har jag absolut inte tänkt gå ner mer. Jag är smal nu men inte för som innan.
Sorry för inhopp men jag är så stolt över mig själv trots att jag inte behövt göra så mycket :bump:
lethal_smile 2008-03-21, 22:50 va duktig du är, ävem om du säger att du inte gjort så mycket.:bow:
Eftersom ni ber så snällt ;)
Före, ca 62 kg
http://i31.tinypic.com/iqewwp.jpg
Nu ca 53kg (och jag är en obotlig poser ;))
http://i25.tinypic.com/14kgkrm.jpg
http://i32.tinypic.com/2aeus5u.jpg
lethal_smile 2008-03-21, 23:10 Duktigt gjort! Syns bra på kinderna :)
Tack :D
Jag ser mest skillnad på magen och låren faktiskt. Och rumpan. Men de delarna fick aldrig vara med på kort innan :angel:
lethal_smile 2008-03-21, 23:15 jo det kan jag förstå, men eftersom de inte fick vara med på bild innan så ka vi ju inte kommentera dem delarna ;)
Nämen, ni får väl gissa er till det ;)
Om vi säger såhär då, jag har väl tappat nästa halva lårens och rumpans omkrets. Och nu är magen platt igen samt att magrutorna börjar komma tillbaka :love:
lethal_smile 2008-03-21, 23:19 tänk om det hade kunnat göra det på mig oxå :/ ja, vi dödliga får kämpa på.:p
Fast jag har jobbat :p
Havregrynsgröt varje morgon, första 2 månaderna sprang/powerwalkade jag 3 ggr i veckan + stallet iaf 6 ggr/vecka. Jag åt tyvärr alldeles för lite egentligen då jag i perioder helt saknade hungerkänslor. Så ofta var det frukost vid 9.30 sen åt jag inte förrän vid 16-17 och då var det rätt lite. Sen lättare kvällsmat. Icke helt bra.
Nu senaste månaden har jag ätit vad jag känt för och försökt jobba mer med min dumma hjärna som fortfarande tycker att jag är fet. Men idag är jag faktiskt nöjd :D
strawberrysylt 2008-03-22, 10:56 Grattis! Så härligt att höra någon säga "nu är jag nöjd med mig själv" :bow:
spiralblock; Jadå, det lovar jag att jag ska göra. Hittills har det blivit att jag haft dem på mig inomhus lite.. ska väl ha det ett par dagar sådär, sen ut och gå några dagar, innan jag börjar jogga. Helst av allt vill jag bara ut och jogga jättelångt på en gång, känns det som, men ska hålla i mig själv och låta bli:p:)
Malan; Vad duktig du är! Hoppas du hinner skaffa nya skor på måndag då!:) Tjohoo! Jag har inte joggat ngt i mina än, men haft dem på inne, som sagt och de är jättesköna inne iaf:)
Jag har ju som sagt tänkt införa metoden att jag får äta allt, men att jag ska äta regelbundet och välja det nyttiga alternativet, t.ex vill jag ha pannkakor gör jag dem på fullkornsmjöl och mer frysta bär ist för sylt.. Det känsn ju som om det är mycket bättre än att säga "nej, ingen pannkaka alls"..
Har inte riktigt hittat den där motivationen än, som är mer än bara "jag vill gå ner.. men jag vill ha en macka nu också, det blir macka".. haha:p Men snart så..hoppas jag den kommer!
:bump::bow:
//r
_vizzla_ 2008-03-22, 11:42 Jag tycker bara du ska fortsätta som du gör! Tänk inte så mycket på att trappa upp hit eller dit utan kör på och när det känns bra så springer du lite längre helt enkelt. Jag springer ca 30-35 minuter nu och har gjort det hela tiden (innan var jag ute och gick 1-1,5 timme istället). Jag skulle nog kunna springa längre men känns bra att veta att jag lätt orkar detta så jag satsar på att öka tempot lite istället. Rundan som jag har nu trivs jag bra med dessutom. Dessutom rider jag normalt fem hästar per dag så jag vill gärna ha lite krafter kvar till morgondagen :P
Och mixtra inte för mycket med maten såvida du inte är beredd att helt lägga om dina vanor. Annars är risken stor att du går upp igen när du kommer tillbaka till din vanliga kost. Tycker metoden att man kan äta allt men med måtta är utmärkt. Förbud skapar bara sug efter nått enligt mig! Fast det är klart man får ju tänka sig lite för innan man stoppar i sig den där extra kakan eller chokladen osv.. :angel:
Tyvärr tar det tid att omforma kroppen och oftast vill huvudet mer än kroppen. Men du ska se att om du bara fortsätter jogga lite varannan dag eller så, kommer konditionen snabbt att förbättras! :)
jorgdubben: KUL med nya skor, ut och testa dem bara! :banana: Jag måste också införskaffa mig ett par nya för mina gamla är ganska utslitna och flera år gamla, så på måndag ska jag försöka hinna det! ;)
Har joggat idag med, inget godis nu eftersom det är slut :angel:, och precis ätit couscous, en burk harikuvert, en liten burk tonfisk, en tomat, en avokado och en knäckemacka till kvällsmat. Plus ett äpple!
Oj oj, detta var nog mitt längsta inlägg i den här tråden! :)
Tack för kloka ord:bow:
Känndes jätte bra att läsa det du skrev. Jag fortsätter som jag gör helt enkelt. Jag har ju iaf inte gått upp ngt, och jag orkar ju springa längre, känner att konditionen är bättre och så.
Nej, just som du skriver, så börjar jag mixtra, så kommer det som längst hålla ngra veckor, sen blir jag lat, och skiter i allt. Nej bättre att göra som jag gör nu.
Fast lite väl mkt godis har det blivit både igår och idag tyvärr:crazy: Men jag ska se till att promenera senare, och ev rida en sväng, så kanske ngt av allt jag tryckt i mej kan räknas bort.
Ja nu ska jag verkligen försöka jogga varannan dag. Har inte riktigt blivit det nu, för jobbet och hästen och hemmet tar sin tid, men ska verkligen försöka lägga tid på mej själv också.
Ett problem jag har, det är att vissa dagar så vill jag så gärna promenera lr jogga, så jag går ut. Men väl ute, efter att ha gått/joggat en stund, säger hela kroppen nej. Vad beror detta på? Jag äter inte olika, lr ja, olika luncher blir det ju och så, men inget extra onyttigt liksom. Kan det bero på om det varit extra stressigt på jobbet t ex?
Går och står, och rör mej mkt på jobbet, och så är det alltid, men vissa dagar är det stressigare, och det tröttar ut huvudet mer än kroppen. Men kan det vara stressen som gör det iaf?
Känns ju jätte konstigt när man vill, är sugen på att jogga lr gå en sväng, känner sej pigg, men kroppen bara säger neeej.
Jag har dessa dagar tagit en kortare runda, så jag gjort ngt iaf. Men som sagt, känns så konstigt, kan inte riktigt förklara hur jag menar och hur det känns, hoppas du/ni förstår.
Kan man ta ngt litet att äta/dricka innan, så man får lite extra energi, men som samtidigt är nyttigt och bra? Bara så att man kommer igång, och orkar rundan runt?
_vizzla_ 2008-03-22, 11:43 Vad du är duktig:banana::bump::banana::bump:
_vizzla_ 2008-03-22, 11:48 Jätte bra att du går in skorna först, tyvärr gjorde inte jag det. Tog en kort, rask promenad, och skorna var jätte bekväma. men strumporna var kassa, och det plus helt nya skor, resulterade i ett litet skavsår.
Det är bra, ät det du vill, men välj det nyttigare alternativet. Det är ungefär så jag gör, och det funkar fint. Får man massa förbud blir man genast hur sugen som helst.
Som för ngra dagar sedan, då bjöds det på paj på jobbet. Jag åt jag också, men ist för att ta en sådan bit som jag gjorde förut, tog jag helt enkelt en liten bit, och fick njuta och äta tillsammans med dom andra.
Bara lugnt, det blir ljusare och ljusare ute, (jag känner mej piggare av ljuset som kommer, för varje dag), och dagarna blir längre. Det finns liksom mera tid för motion, så du kommer snart igång ska du se.
Mkt lättare att ta sig en runda, och bara behöva en tunn jacka, ist för tjocka vinterjackan som man varit tvungen att ha nu.
_vizzla_ 2008-03-22, 11:50 http://tbn0.google.com/images?q=tbn:Abdi8Nqib9PXNM:http://www.systembolaget.se/NR/rdonlyres/CF4A528A-63BD-47A4-B090-9545179BB4C6/0/pask2006_0.gif
GLAD PÅSK!!!!
fORTSÄTT KÄMPA, NI ÄR SÅ DUKTIGA ALLIHOPA!
strawberrysylt 2008-03-22, 11:54 :) Ja, precis.. Det känns ju som om jag är motiverad och allt sånt, det är SÅ mycket lättare och man blir så mycket gladare och allting när det är ljust ute. När man vaknar innan väckarklockan ringer av att det är så ljust i rummet och inte får lov o gå upp när det är beckmörkt ute.. :love:
Precis en gång till, så är det verkligen. Får man inte äta ngt så är det det enda man vill ha! Jätterba det där med att ta, men ta en mindre bit ju.. Blir ju jättebra. :)
Jag förstår hur du menar med det där med joggningen, ibland känner man att man skulle orka precis hur långt som helst, och så ibland bara tvärdör man efter ett par meter.. :crazy:
Fast vad det beror på vet jag inte.. jag har inte tänkt något närmare på vad jag gjort/ätit innan.. För mig skulle det bli så nu känns det som när jag ätit onyttigt och är tngre i kroppen, men det är det ju inte i ditt fall.. får hoppas nån annan klok person svara..
Ha det bra alla, ni är så duktiga!
//r
Gud vad duktig du är! :banana:
Har också varit på resa och gått upp några kilon.
Dessvärre har helgen varit ganska fattig på träning och nu sitter jag här bakfull. Och ikväll blir det fest igen. :crazy:
Men det blir så när man precis kommit hem efter 4,5 månader utomlands! Alla vill ställa till med kalas :D
Men maten slarvar jag iaf inte med. Är inte ens sugen på alla sötsaker man blir bjuden på. Ibland får man ju ta en liten flis för artighetens skull. Men det känns väldigt bra att suget är borta!
strawberrysylt 2008-03-22, 12:44 kl
En fråga bara nu igen..
appropå långa och korta sträckor.. VAD tycker ni är långt vs kort när det gäller jogging? Alltså både utifrån er och andra liksom..
3 km, är det långt? Kort? 6 km? en mil? två mil?
//r
Jag brukar springa fem km ungefär när jag joggar. Tre tycker jag är en ganska kort sträcka, men en bra sträcka till att börja med.
Långt är typ en mil.
Till allihop: Tack så mycket:D
Jag är faktiskt riktigt stolt över mig själv, nu över påsk har det blivit en hel del slarv men jag tycker nästan att det är okej. Jag rider oftast 2 hästar per dag så det går nog jämt ut.
Emelit: Har du precis kommit hem?:) För jag satte inte igång med min viktnedgång förrän sisådär 2 veckor efter jag kom hem. Kändes att det blev för mycket på en gång att börja direkt :p
_vizzla_ 2008-03-22, 17:31 kl
En fråga bara nu igen..
appropå långa och korta sträckor.. VAD tycker ni är långt vs kort när det gäller jogging? Alltså både utifrån er och andra liksom..
3 km, är det långt? Kort? 6 km? en mil? två mil?
//r
Det beror ju på. Har man just börjat jogga, så är ju 3 km alldeles lagom. Men har man joggat en längre tid, så känns det ju som om 3 km är en kort sträcka. Så jag tycker det helt beror på.
Jag joggar ju 3 km nu. Tycker det räcker för mej. Men jag joggar inte 3 km på slät väg, utan den första etappen som är längst, ca 2,7 km, är i skogen, med uppförsbackar, nerförsbackar och så, och det tar mkt mera på mej, än att jogga lika långt på slät mark. Sen är allra sista biten asfaltsväg.
Jag gillar inte alls att jogga på asfalt, kanske behövs det ännu bättre skor för det, så jag håller mej mest till skogen.
Du har ju riktigt bra skor, så det ska nog vara lagom om du joggar 3 km nu till att börja med. Sen som ngn här i tråden tipsade om, öka med en minut för varje gång du joggar.
Sen så promenerar jag alltid en bit innan jag vänder hemåt. För att få ner pulsen, och sluta svettas. Slipper bli stel och eftersvettas om jag gör så. (Man ska ju aldrig sätta sej direkt efter ett pass, man ska ju stretcha (stavas?) och så, men jag tycker det räcker att promenera raskt, riktigt "sträcka" ut i 10 min ungefär. Men det är ju olika från person till person.
Men oj vad mkt svammel det blev! Förlåt!
För att svara på din fråga:
Som sagt, det beror ju helt på om man just börjat jogga.
Men annars tycker jag 3 km är kort, och 1 mil är långt.
Hej igen allihop!!
Nu har vecka 2 gått till ända, och jag har tro´t eller ej gått ner nästan 2, 5 kilo på två veckor!!!:eek:
Detta enbart genom att sluta äta godis annat än på lördagar och kolla att jag äter normala portioner av mat och rört på mig en gång om dagen antingen med ridning eller crosstrainern....
Får mig att tänka : -Hjälp!!! hur mycket godis har jag satt i mig!!
Men detta bevisar att det går att gå ner vikt genom att äta som vanligt, röra på sig regelbundet och äta godis en dag i veckan!!!
Hur går det för er andra?? Kan säga att ibland på fredagarna är det enbart med ren tjurighet som jag klarar mig utan att ta en godis innan lördag!!! (som tur e är man tjurigare än allt )Sambon hjälper ju inte som fredagkväll sitter och ljudligt tuggar i sig diverse godis med prassliga papper, men jag har gett mig :devil: på att det ska gå så till veckan blir det vecka 3!!
Kämpa på ni där ute!!!!
Och glad Påsk!:bump:
MalanMjöl 2008-03-22, 20:51 Ett problem jag har, det är att vissa dagar så vill jag så gärna promenera lr jogga, så jag går ut. Men väl ute, efter att ha gått/joggat en stund, säger hela kroppen nej. Vad beror detta på? Jag äter inte olika, lr ja, olika luncher blir det ju och så, men inget extra onyttigt liksom. Kan det bero på om det varit extra stressigt på jobbet t ex?
Går och står, och rör mej mkt på jobbet, och så är det alltid, men vissa dagar är det stressigare, och det tröttar ut huvudet mer än kroppen. Men kan det vara stressen som gör det iaf?
Känns ju jätte konstigt när man vill, är sugen på att jogga lr gå en sväng, känner sej pigg, men kroppen bara säger neeej.
Jag har dessa dagar tagit en kortare runda, så jag gjort ngt iaf. Men som sagt, känns så konstigt, kan inte riktigt förklara hur jag menar och hur det känns, hoppas du/ni förstår.
Kan man ta ngt litet att äta/dricka innan, så man får lite extra energi, men som samtidigt är nyttigt och bra? Bara så att man kommer igång, och orkar rundan runt?
Tror det kan bero på stressen men ibland så behöver man bara helt enkelt längre tid på sig att komma igång. Jag brukar tvinga mig själv igenom den spärren för efter ett tag så brukar den släppa och man hittar flytet igen och det känns lättare! :) Jag brukar inte gilla att ha så mycket i magen innan eftersom jag väldigt lätt får håll, men en liten frukt eller liknande ger ju en lite extra energi!
Idag skulle jag bara ta en liten runda eftersom jag kände mig lite trött, men väl ute i ösregnet blev det hela långa rundan ändå :p Fast i ett ganska lugnt tempo! Nu har det blivit tonfisksallad till middag, lite vindruvor och ananas till efterrätt. :) Imorgon är jag ledig så ingen ridning men ska iväg på löp så blir nog en hel del gående iaf!
Duktiga alla som har gått ner är!!! :bump:
lethal_smile 2008-03-22, 22:57 KL
Vägde mig i morse, 77.4 kg, har alltså gått ner lite till :). Men det gick jag nog upp igen efter dagens påskmiddag hos morföräldrarna. Det är ju nästan att man rullar fram efteråt, även om man inte tar så mycket mat.
Har inte motionerat nåt idag heller, har varit så seg. Men hoppas att det går bättre imorgon.:)
Creds till alla som lyckas med det de vill:bow::bow:
/lethal_smile
*kl*
Tänkte försöka kickstarta min viktnedgång nu, för även om jag har ätit nyttigt och rört på mig så fortsätter jag bara gå upp
Har nu iaf inhandlat allevo (pulverpåsar). Dock känner jag mig själv och vet att jag inte klarar att bara dricka pulver för då orkar jag inte med jobb osv.
Därför har jag lagt upp det så att jag dricker en påse till frukost, äter en ordentlig lagad lunch, och dricker en påse till middag.
Däremellan äter jag minst en frukt på fm och en på eftermiddagen.
Jag har även börjat röra på mig i form av raska promenader, kortare pass på trappmaskin på gymmet samt simma lite.
Tror ni att detta skulle kunna hjälpa mig att få en startad viktminskning iaf? Hur mycket bör jag kunna räkna med att gå ner i veckan? 0,5kg? 1kg?
Guldaskig 2008-03-23, 12:15 knapplån...
Jag MÅSTE sålla mig till den här tråden. Herregud vad jag trycker i mig en massa godis och kakor och annat snusk :crazy: Jag har skaffat en stegräknare och ska börja springa/gå/rida varje dag! 5 kg SKA bort. Jag blir ju helt sur på mig själv. Kan äta jämt jämt jämt om jag så vill, även om jag är proppmätt!
Jag har all tid i världen att träna på dagarna då jag bara jobbar morgon och eftermiddag/kväll så nu måste jag få lite pepp...
Lamborghini 2008-03-23, 12:47 Här har du lite pepp ;)
Bild (http://vietnamnet.vn/dataimages/original/images749270_JessicaAlba_CashWarren3a.jpg)
Bild 2 (http://fitblog.files.wordpress.com/2007/01/jessica-alba-california.jpg)
Ja jag kom hem för ungefär en vecka sen, så jag kanske har lite för bråttom :D
Men jag är iaf stolt att jag inte alls är sugen på godis och att småäta! Det har jag gjort jättemycket förut, och jag tror det beror på att jag minimerar intaget av kolhydrater.
Sen att jag är totalt pank hjälper väl till också, då kan man ju inte köpa godis hela tiden :D
Jag ska nog börja träna lite smått nästa vecka, för denna veckan har jag vart på jag-är-hemma-turné, inte så mycket tid till träning med andra ord. Men i och med att jag är arbetssökande så gör jag inte så mkt på dagarna = massa tid för träning. :banana:
Här har du lite pepp ;)
Bild (http://vietnamnet.vn/dataimages/original/images749270_JessicaAlba_CashWarren3a.jpg)
Bild 2 (http://fitblog.files.wordpress.com/2007/01/jessica-alba-california.jpg)
SÅDÄR ska jag se ut snart :love::D
Gud hon är verkligen gudomligt snygg.
Lamborghini 2008-03-23, 15:12 SÅDÄR ska jag se ut snart :love::D
Gud hon är verkligen gudomligt snygg.
En "beach-body 2008" tråd kommer i sommar så får alla lägga ut sina bilder ;) Får vi se om nån har lyckats. Moahahah känn ingen press!
_vizzla_ 2008-03-23, 16:32 Tror det kan bero på stressen men ibland så behöver man bara helt enkelt längre tid på sig att komma igång. Jag brukar tvinga mig själv igenom den spärren för efter ett tag så brukar den släppa och man hittar flytet igen och det känns lättare! :) Jag brukar inte gilla att ha så mycket i magen innan eftersom jag väldigt lätt får håll, men en liten frukt eller liknande ger ju en lite extra energi!
Idag skulle jag bara ta en liten runda eftersom jag kände mig lite trött, men väl ute i ösregnet blev det hela långa rundan ändå :p Fast i ett ganska lugnt tempo! Nu har det blivit tonfisksallad till middag, lite vindruvor och ananas till efterrätt. :) Imorgon är jag ledig så ingen ridning men ska iväg på löp så blir nog en hel del gående iaf!
Duktiga alla som har gått ner är!!! :bump:
Ja jag tror facktist det beror på stressen, iaf lite.
Men som du säger så går det trögt vissa dagar, men bara man fortsätter så lossnar det, och man orkar mer än vad man tror.
Sen är det facktist otroligt skönt, efter att man kommit över den där spärren, att bara få njuta av att vara ensam i skogen, och inte tänka på ngt speciellt alls. Trots att det är så jobbigt i början vissa dagar, så mår jag mkt bättre efter en runda. Mer avslappnad och hjärnan fungerar normalt igen.
Ska försöka tänka på detta, hur mkt bättre jag mår, efter en runda, spec då dagen varit stressig.
Nej jag kan inte ha mkt alls i magen, får också håll, men en frukt ska jag prova inför nästa joggingrunda. Går det lika bra med vilken frukt som helst?
Vad duktig du är som tog långa rundan! Hur långs joggar/promenerar du?
Jag ska försöka trappa upp, så jag är uppe i ungefär 30 min jogging, till i mitten av april ungefär. Jag hoppas verkligen att jag lyckas med det.
_vizzla_ 2008-03-23, 16:40 Glömde ju skriva att idag har jag ridit ett hårt pass på banan. Gick riktigt hyssat tillslut, fast jag var stel som en pinne i kroppen.
Skönt var det iaf, och trött o svett blev jag.
Ingen jogging idag. Tror jag håller på att bli förkyld. Två mornar i rad, har jag hostat, och varit slemmig. Ska ta det lite lugnt, och försöka kurerar mej, men ridning blir det iaf. Måste röra lite på mej.
lethal_smile 2008-03-23, 17:48 En "beach-body 2008" tråd kommer i sommar så får alla lägga ut sina bilder ;) Får vi se om nån har lyckats. Moahahah känn ingen press!
Det är lugnt, Här finns ingen som känner press.:crazy::angel:
Hahaha, det blir en lätt match :angel:
strawberrysylt 2008-03-24, 12:22 kl
Vad duktiga ni är allihopa!
Själv har jag idag vart ut på en promenad med nya skorna för första gången, jättesköna är de:) Nya stegräknaren fick också följa med, blev ca 6100 steg:) så 10000 steg om dagen som jag tänkt försöka med till att börja med, är nog helt rimligt:) Tjohoo!
Med The Ark och Thanos Petrelis i öronen och den här peppande tråden går allt tror jag!:love:
Maten har jag inte börjat skärpa mig med än.. men det kommer väl! Har ju den 1a juni som datum och då ska jag känna mig nöjdare med mig själv än jag är nu! Var ju nere på 65,5 och då kändes det mycket, mycket bättre.. ner vill jag.
Blir nog lättare med maten ifall jag får lite jobbdagar nu framöver och det ser så ut iaf peppar, hoppas!
Snart är det sommar också, är såå skönt ute nu:love::banana:Tjohoo!
//r
strawberrysylt 2008-03-24, 12:51 Åh, jag skulle också vilja ha en sådär bra runda, med backar och så. Den rundan som det oftast blir att jag går/joggar här hemma är väl mest slät.. eller ja, det ÄR mycket backar nu när jag tänker efter, fast de är mest långa backar med liten lutning.. skulle vara kul att ha någon brantare backe att träna i också..
Jag vet inte riktigt hur jag ska göra, om jag ska försöka mig på att jogga lite på asfalt, har ju aldrig gjort det innan, vilket ju begränsar vägarna jag kan variera mig mellan.. hmm.
Jag behöve rnog bli bättre på att stretcha efter passen också, brukar få träningsvärk på framsidan av låren annars, får tänka på det..
men det blir nog bra det här!
:banana::bump::banana:
Kom på en sak förresten, ang det här med att det ibland tar stopp när man joggar.. kanske har det något att göra med vart i menscykeln man är?
Jag har inte klurat så mycket på det, när det känts så för mig, men så kan det kanske vara..
//r
Nyfiken fråga.
Hur många av er som försöker gå ned i vikt är inte singel ?
Hahaha, du är nyfiken på de så kallade "sambokilona"? :D
Blueeyes 2008-03-24, 13:21 Jag är inte singel. :o
Hahaha, du är nyfiken på de så kallade "sambokilona"? :D
Hehe, precis :D
Ja, tycker dom verkar vanligt förekommande...
Tjejer som tränar för sin egen skull existerar väl knappt? ;)
*kl*
Måste bara fråga er i vikttråden...
10 kilos viktuppgång på 2-3 månader, det är väl ingen naturlig uppgång i samband med ålder heller? Tjoff liksom.
Syns det någon skillnad på dessa bilder?
Några månader emellan, tränat lite mer efter den första:
http://farm3.static.flickr.com/2391/2343383885_5763a4d2c1.jpghttp://farm4.static.flickr.com/3146/2343383889_c3ca2aeaa2.jpg
Äger ingen våg så jag kan inte se själv... En kompis tyckte det såg exakt likadant ut...
Kan tillägga att jag bantar inte. Motionerar bara mer. Äter en del godis på helgerna.
Försöker du säga att du behöver gå ner i vikt...??:eek: Det hoppas jag verkligen att jag missförstått. Ser ingen större skillnad på bilderna, ser en vältränad ngt (för min smak) för smal tjej.
Jag är inte singel o jag håller på med mina 1½ kilo som jag har kvar till min målvikt. Gick upp en herrans massa kilo under en USA vistelse som jag började tappa så fort jag kom hem igen,o några kilo till..=P
E snaart där..=)
Man känner sig inte så attraktiv med dallrande fläsk på magen under vissa hrm aktiviteter liksom...:crazy:
Haha, ok.
Ska också svara på din bildfråga.
Du ser lite smalare ut på höger bild. Men det ser ut som du fuskar med att hålla in magen på högra? :D
Fin mage iaf :)
MittNyaJag 2008-03-24, 14:14 Sambo sedan flera år tillbaka. ;)
Sambokilon ja... en hel drös tror jag... Men nu är det nog inte så många kvar tills vikten är som den var när vi träffades.
Men jag måste nog sga att jag tränar för min skull. Eller åtminstonde för mina knäns skull... De tycker inte riktigt om att släpa på extrakilon...
Sambon är ju väldigt stöttande oxå, igårkväll när vi inte kom på vad vi ville äta till kvällsmat; "-Men, kan vi inte bara äta chips och dipp?" Sen kom han på sig och tittade ursäktande på mig, "-oj, förlåt, det är kanske inte så bra?"
:love:
Rent allmänt...
Den här veckan har varit skit! Så makalöst omotiverad. Solen skiner men jag vill fasen inte gå ut. Ska iväg och tävla med hästen på lördag och har inte ridit på flera dagar och har inte ens lust att göra det. Vill inte gå och det är åthelvete för kallt för att cykla och åker jag bil får jag dåligt samvete och känner mig slö... Försöker iaf tänka på vad jag äter, så jag har inte gått up någonting, men jag har ju inte gått ner något heller... *kräkas*
Hehe, precis :D
Ja, tycker dom verkar vanligt förekommande...
Tjejer som tränar för sin egen skull existerar väl knappt? ;)
Hah, jo jag existerar iaf :p
Tränade även när jag var tillsammans med mina två ex. Så det så :D
filiduttan 2008-03-24, 16:49 sambo, väger mindre än då jag träffade sambon :rofl:
träffade sambon 2003 vägde 67 kg.
blev på TJOCKEN vägde 120 kg
väger nu 65 kg :rofl:
tänkte ta 60 kg så jag kan säga "jag har halverat min vikt" ballt :rofl:
(äh jag skiter i vikten, jag vill ha motion motion motion....)
lethal_smile 2008-03-24, 17:09 Tjejer som tränar för sin egen skull existerar väl knappt? ;)
Jo faktiskt! Här är en!:banana:
MidnightC 2008-03-24, 17:31 Ja det är bättre att promenera innan frukost. Det har min väns pappa sagt och han är utbildad hälsocoach.Anledningen till att det är bättre innan frukost beror på att fettförbränningen är högre då. Så ut o promenixa nu:D
Och en till... Jag var och tränade tillsammans med min sambo idag! :D
MalanMjöl 2008-03-24, 17:52 Går det lika bra med vilken frukt som helst?
Vad duktig du är som tog långa rundan! Hur långs joggar/promenerar du?
Jag ska försöka trappa upp, så jag är uppe i ungefär 30 min jogging, till i mitten av april ungefär. Jag hoppas verkligen att jag lyckas med det.
Är absolut ingen specialist men tror inte det spelar så stor roll, ett glas juice fungerar ju på typ samma sätt. :) Däremot har jag fått lära mig att man typ direkt efter att man tränat ska äta en frukt för då är kroppen mer mottaglig för antioxidanter eller vad det heter så man stoppar lättare begynnande förkylningar och liknande då!
Jag har ingen aning om hur lång rundan är, den tar ca 55 minuter att gå snabbt och ca 25-30 minuter att jogga... Så skulle gissa på en 4-5 km! Lite kuperade med nerförsbacke i slutet och en svag nerförsbacke i början vilket är prima så man kommer igång! :p
Och föresten, jag är också singel och tränar för min egen skull! :)
Aeternum 2008-03-24, 18:11 Nu jäklar, nu ska jag också ta tag i det här.
Fått motivation nu iom att jag börjat rida lillbuset igen (154cm) och jag känner mig så stor så stor.
Dessutom ska jag ut o tävla så jag vill inte att han ska behöva släpa runt på allt för mycket.
Mitt mål är 20kg till att börja med.
Väger runt 96 nu, är 171cm lång.
Så 76 bör bli rätt lagom på mig :)
Ska ev. låna en hund och ge mig ut att promenixa, ska börja med tre dagar i veckan.
Måndag, torsdag och söndag (har ridning onsdagar) plus att jag rider på helgen två dagar.
Tänkte även försöka dra ner på godis och dricka och sånt.
Det där med nyttig mat får vänta en stund tills jag lär mig behärska köket ;)
Så, vad är era bästa tips?
_vizzla_ 2008-03-24, 18:35 Åh, jag skulle också vilja ha en sådär bra runda, med backar och så. Den rundan som det oftast blir att jag går/joggar här hemma är väl mest slät.. eller ja, det ÄR mycket backar nu när jag tänker efter, fast de är mest långa backar med liten lutning.. skulle vara kul att ha någon brantare backe att träna i också..
Jag vet inte riktigt hur jag ska göra, om jag ska försöka mig på att jogga lite på asfalt, har ju aldrig gjort det innan, vilket ju begränsar vägarna jag kan variera mig mellan.. hmm.
Jag behöve rnog bli bättre på att stretcha efter passen också, brukar få träningsvärk på framsidan av låren annars, får tänka på det..
men det blir nog bra det här!
Kom på en sak förresten, ang det här med att det ibland tar stopp när man joggar.. kanske har det något att göra med vart i menscykeln man är?
Jag har inte klurat så mycket på det, när det känts så för mig, men så kan det kanske vara..
//r
Fast det är mest kuperat, upp-ner mest hela tiden, inte många långa backar. Finns två branta backar, men inte så långa, men försöker ta i lite extra i dom, så det känns i baken och låren.
Jogga där du känner för att jogga. Jag har svårt för asfalt, och så är det så mkt mysigare i skogen. Sen är det mkt lättare att jogga en väg som svänger mest hela tiden, joggar jag på asfalt blir det ju en del raksträckor, och då känns rundan mkt längre.
Börja med att promenera raskt en bit efter jogganden, sen promenerar du lugnare sista biten, men med rejäla kliv. Det funkar kanon för mej, blir inte stel, och kroppen får en stund på sej att varva ner.
Kul att skorna känndes bra!
Ja det har jag också funderat på. Skulle iaf för egen del, kunna tänka mej att då man är segare ibland, kan det ha med vart i menscykeln man är. För det kvittar, innan jag började motionera, så var jag segare vissa dagar, kom liksom aldrig igång vad jag än gjorde och även då funderade jag på om det kunde ha ngt med mensen att göra.
_vizzla_ 2008-03-24, 18:38 Är absolut ingen specialist men tror inte det spelar så stor roll, ett glas juice fungerar ju på typ samma sätt. :) Däremot har jag fått lära mig att man typ direkt efter att man tränat ska äta en frukt för då är kroppen mer mottaglig för antioxidanter eller vad det heter så man stoppar lättare begynnande förkylningar och liknande då!
Jag har ingen aning om hur lång rundan är, den tar ca 55 minuter att gå snabbt och ca 25-30 minuter att jogga... Så skulle gissa på en 4-5 km! Lite kuperade med nerförsbacke i slutet och en svag nerförsbacke i början vilket är prima så man kommer igång! :p
Och föresten, jag är också singel och tränar för min egen skull! :)
Okej, ska prova med juice lr en frukt de dagar det känns lite segt. problemet är ju bara det, att det oftast känns hur bra som helst innan, och inte förens jag varit ute en stund, tar det "stopp".
Men jag kan ju ta en i "förebyggande".
Ja det har jag också hört, så jag brukar ta ngn frukt efter joggingturen/promenaden ibland.
Jaha, men ungefär så långt vill jag kunna jogga i mitten av april, jogga 30 min är mitt mål just nu.
_vizzla_ 2008-03-24, 18:41 Nyfiken fråga.
Haha, jag är inte singel. Är sambokilon rakt igenom för min del.
Inte skyller jag på sambon, jag har bara mej själv att skylla. Men sedan jag blev sambo så är det roligare att laga god mat (hmm, njae, jag gillar inte att laga mat, men roligare nu än förut iaf), och ha ngn att dela den med. Är ju inte alls lika mysigt att först slita med maten i flera timmar, och sen sitta helt själv och äta.
Men jag tränar för min egen skull. Vill ha tillbaka konditionen, sen får vikten bli som den vill.
_vizzla_ 2008-03-24, 18:46 Nu jäklar, nu ska jag också ta tag i det här.
Fått motivation nu iom att jag börjat rida lillbuset igen (154cm) och jag känner mig så stor så stor.
Dessutom ska jag ut o tävla så jag vill inte att han ska behöva släpa runt på allt för mycket.
Mitt mål är 20kg till att börja med.
Väger runt 96 nu, är 171cm lång.
Så 76 bör bli rätt lagom på mig :)
Ska ev. låna en hund och ge mig ut att promenixa, ska börja med tre dagar i veckan.
Måndag, torsdag och söndag (har ridning onsdagar) plus att jag rider på helgen två dagar.
Tänkte även försöka dra ner på godis och dricka och sånt.
Det där med nyttig mat får vänta en stund tills jag lär mig behärska köket ;)
Så, vad är era bästa tips?
HEJ!
Vad roligt med en till i tråden!:bump:
Tycker att låna hunden, låter som en kanonidé! Då måste du ju gå ut, när du lovat ägaren, så som sagt, kanonidé!
Har inga direkta tips, men att börja dra ner på godis och dricka är ett bra första steg. Sen så kan du ju välja det lite nyttigare alternativet, om du t ex äter ute.
För börjar man direkt med massa förbud, blir det fort jobbigt och man blir sugen.
Man får ta det i etapper, då går det lättare. Man behöver inte ha bråttom, man får göra som det passar en själv.
Jag har inga direkta förbud. Försöker äta regelbundet, lite mindre portioner, och en del frukt.
Sen om jag blir bjuden på kaka, så äter jag så klart, men tar lite mindre än vad jag gjorde förut.
Aeternum 2008-03-24, 19:14 Jo, men jag måste lära känna den först.
Den har blivit lite nervös sen jag träffade den sist.
Så till en början får ipoden bli promenadkompisen.
Ja, men lördagsgodis är ju ett måste :love:
Sen är jag grymt sockerberoende så de kommer bli hårt.
Men nu äter jag godis typ varje dag, så jag ska försöka hålla mig till två dar i veckan till att börja med.
Och sen bara lördagar när suger börjar släppa.
Har börjat köpa hem fullkornsspaghetti o såna saker istället för vanligt. Och lite sånt där :)
Haha, ok.
Ska också svara på din bildfråga.
Du ser lite smalare ut på höger bild. Men det ser ut som du fuskar med att hålla in magen på högra? :D
Fin mage iaf :)
Hehe det e inte min mage, om du tittar så ser du att jag citerat hennes bild bara och skrivit en kommentar under...;)
Nyfiken fråga.
Jag är verkligen singel, har alltid varit det och kommer förmodligen aldrig kunna bli kär så ensam och glad. Så hela min viktnedgång har varit bara för mig och jag skulle aldrig gå ner i vikt för någon annan. Utan jag gjorde det för att trivas med mig själv helt enkelt. Eller mest för att jag helst ville hoppa från en bro så fort jag gick förbi en spegel :p
strawberrysylt 2008-03-24, 21:37 Nyfiken fråga.
*Räcker upp en hand*
En till singel här, och ja, jag tränar för min egen skull. Allt blir så mycket roligare när det blir lättare att röra sig och man är nöjd med sig själv, tycker jag:)
Spiralblock;
Okej, då förstår jag. :) Åh, när du beskrev det sådär lät det precis som en skogsväg jag brukade springa på när jag bodde där jag gick gymnasiet, sååå fin väg:love: Får hälsa på mina friends och bo över hos dem ett par dagar och ut och springa där.. Får ha det som ett mål, den sträckan tar ungefär en timme för mig att jogga, så får arbeta mig uppåt sakta för att så småningom kunna dit och jogga den biten.
Förra gången gjorde jag det såklart helt otränad (ja, jag är dum som ni vet:crazy:;)) och tja, det resulterade i onda ben.. usch.
Men har iaf kommit på igen att vi har ju ett eljusspår här, det faller mig ur minnet hela tiden^^ egentligen är det perfekt också, för det är en bit (asfalt) att gå dit, så då kan jag ju gå dit som uppvärmning och sen springa i spåret. Wiie.
Jo, men då tror jag det kan vara det som spelar in.. iallafall som en av sakerna, behöver ju inte bara vara det heller.. får försöka hålla lite koll, kanske man kan planlägag det på nåt vis..
Keep up the good work allihopa, superduktiga!!
//r
Ja det behöver jag. Trivs inte med mig själv som jag ser ut nu. Såg just att jag gått upp 12 kilo totalt. :(
Jag har väl bara skrivit flyktigt i denna tråden, men nu tänkte jag presentera mig, för jag behöver verkligen peppas:p
Jag väger nu ungefär 58 kilo, är 166 cm lång. Vägde från början runt 64 kg, började någon gång i november förra året. Jag bryr mig inte så mycket om vad vågen står på, jag går efter spegeln. Det märks lite att jag har gått ner i vikt, men det är lite för mycket fläsk på benen:angel: Jag försöker äta nyttigare, och motionera så mycket jag kan. Har promenerat mycket, och har även denna veckan, och lite på förra, börjat med hopprep! Dock är det svårt att äta nyttigt när man har en familj som kan äta vad som helst och ändå vara pinnsmala:cool:. Men försöker så mycket jag kan!
Dock behöver jag lite tips för att kicka igång kroppen riktigt för att gå ner det där sista jag vill! Jag tycker att mina ben har blivit lite fastare nu när jag har promenerat etc, så det känns positivt! Känner mig dock lite skyldig, tryckte precis i mig McChicken och co :angel:
Aeternum 2008-03-24, 22:04 *kl*
Kan ju slänga in lite bilder också.
Såhär ser jag ut just nu:
Tilläggas bör väl att jag faktiskt hade massa saker i magfickan så de är inte bara magen som putar ut :D
http://i18.photobucket.com/albums/b147/SlotshusPierrot/IMG_6202-1.jpg
I somras:
http://s18.photobucket.com/albums/b147/SlotshusPierrot/?action=view¤t=tvling12-13majammer235.jpg
http://s18.photobucket.com/albums/b147/SlotshusPierrot/?action=view¤t=tvling12-13majammer209.jpg
Och jag är singel, så jag tänker träna för min egen skull.
För att slippa "sköjjes" när jag ser mig själv i helkroppsspegeln i hallen
Jag är btw med singel, men man vill ju vara snygg på krogen:angel:
KL
heh..detta går sååå bra.. har levt på läsk, godis och snabbmat hela veckan! ><
KL
heh..detta går sååå bra.. har levt på läsk, godis och snabbmat hela veckan! ><
Haha
Jag känner mig lite misslyckad just nu också. Käkade väldigt mycket choklad igår och nån halvtimma efteråt så blev jag sugen på nåt igen och var väldigt nära på att börja småäta.
Där ser man vad sockret gör med en!
Men kom igen bara, man får ta nya tag. Gå och handla nyttig mat och laga istället, det behöver inte ta lång tid alls.
Själv har jag sagt att jag ska börja träna i mer än en vecka nu, jag är så seeeeg :crazy:
*Pepp-pepp* :banana:
*kl*
Var det inte någon som unnade sig något litet påskgodis?:d
Guldaskig 2008-03-25, 12:57 Knapplån...
Jag har varit ute och sprungit idag :bump: 3,5 km ungefär! Helt jätte skönt var det :) Och jag har inte ätit godis på två dagar... haha! REKORD :D
Och jag är singel, men vill ju se bra ut ändå såklart.
CarelessWhisper 2008-03-25, 13:33 *kl*
Nej, inget godis, påskmust eller annat onyttigt!
Jag var inte ens sugen :D.
CarelessWhisper 2008-03-25, 13:36 Det går helt okej för mig.
Igår skottade jag snö i en halvtimme, sedan gick jag en promenad på ca 30 minuter och pulsade genom snön.
Idag har jag inte orkar motionera än, men ska äta lunch om en stund och sedan gå en promenad.
Maten går jättebra. Väljer alltid det nyttiga alternativet och har inte ätit godis/dricka/snacks m.m. på nästan 3 månader nu :D.
PEPPDANS :banana:
Aeternum 2008-03-25, 22:51 *kl*
Men nooo shit??
Nu när jag hade motivationen, då drar jag på mig hosta, feber och ev. lunginflammation. Heja heja! :(
Nåja, det positiva är ju att jag inte blir så sugen på slisk *blänger på moroten i handen*
*kl*
Jo:( Men nu får det vara slut på det!
strawberrysylt 2008-03-26, 15:29 kl
Första joggingrundan avklarad, gick en km, joggade två och gick sista halvkilometern. Skorna kändes bra, så det är skoj, fast känns att jag käkat onyttigt ett tag..
Idag har jag iallafall inte småätit något hittills, inte käkat nyttigt heller, men det är ändå ett framsteg.
Tar det sakta nu, istället för att bryta alla ovanor på en gång och ser om det går bättre..
//r
Mumorsan 2008-03-26, 15:37 *KL
Jag är också singel, men saknar manligt sällskap :o
Det är dels för mig själv, dels just för att jag är singel som jag vill gå ner i vikt.
Plus att jag vill kunna leva ut mina drömmar!
Igår hörde en till fotograf av sig :angel: :D
I måndags var jag och en kompis ute på promenad.
Det blev en rask prommis på 1 timma och en kvart :D
Kände mig väldans stolt sen, gjorde en god och nyttig middag sen på e.m.
Igår var jag och tränade på gymmet, faktiskt, i 45 minuter.
Men sen blev det lite öldrickande och övrigt, så där försvann den workouten :( :angel:
Men nu försöker jag koncentrera mig mer på maten, mindre på gymmet.
Men även gå promenader ska höra till det dagliga!
Men ni andra är ju jätteduktiga! :bump:
Stå på!
/K
*kl*
Jag kämpar på. Dricker tre påsar allevo om dagen och äter en lagad ordentlig lunch.
Ska smita in på gymmet efter jobbet (har gym på jobbet) om det inte är för mycket folk.
Cyklade 5km på motionscykel igår, tog 15 minuter och jag trodde att jag skulle dö.. Min kondis är inte vad den har varit :angel:
_vizzla_ 2008-03-26, 17:59 kl
Första joggingrundan avklarad, gick en km, joggade två och gick sista halvkilometern. Skorna kändes bra, så det är skoj, fast känns att jag käkat onyttigt ett tag..
Idag har jag iallafall inte småätit något hittills, inte käkat nyttigt heller, men det är ändå ett framsteg.
Tar det sakta nu, istället för att bryta alla ovanor på en gång och ser om det går bättre..
//r
Ahh så härligt!!! Duktig du är:bump:Och precis lagom långt också.
Vad skönt att skorna kändes bra.
Tycker det låter bra, börja med att sluta småäta, börja jogga pch promenera igen, och ta det i etapper. Tror det är lättast på det sättet. Att både ställa om kosten totalt och samtidigt börja träna tar en del på kroppen, så ta det bara lugnt.
Själv har jag inte känt motivationen till att promenera lr jogga de senaste dagarna. Har haft ont i halsen, och har forfarande. men jag har inte varit totalt stillasittande iaf. Rör mej mkt på jobbet, grejjar i stallet, och idag blev det ett hårt pass på banan i den underbara vårsolen:)
Är halsen lite bättre imorgon blir det promenad. Är livrädd för att bli jätte förkyld, har varken tis lr råd för det, så jag försöker kurera och röra på mej lagom mkt.
Kram på er alla
_vizzla_ 2008-03-26, 18:02 *kl*
Jag kämpar på. Dricker tre påsar allevo om dagen och äter en lagad ordentlig lunch.
Ska smita in på gymmet efter jobbet (har gym på jobbet) om det inte är för mycket folk.
Cyklade 5km på motionscykel igår, tog 15 minuter och jag trodde att jag skulle dö.. Min kondis är inte vad den har varit :angel:
Vad duktig du är!! Verkligen starkt jobbat att hålla dig till påsarna, och sen äta ett ordentligt mål mat.
Kanonduktig verkligen!:bump:
Känner igen det där. Innan jag fick körkort cyklade jag överallt, hur långt det än var, i alla väder. Men sen slutade jag helt att cykla då jag fick körkort, och fick jobb en bit bort. Så när jag i sommras skulle ta en cykeltur i fina kvällsvädret, blev jag totalt slut.
Att cykla måste vara kanonbra för konditionen, märkte på en gång hur mkt jag tappat i samband med att jag slutade cykla överallt.
Men fortsätt jobba! Du är som sagt jätte duktig:)
lethal_smile 2008-03-26, 22:56 KL
Nu är jag happü happü!:banana:
Jag ligger just nu på 76,3! kollade då mitt BMI oxå idag! och jag är inte längre överviktig!!:bump: (hmm, ja 24,9:angel:) men ändå..
motiverad som f*n!
let's do the happü bump/banana dance!
:bump::banana::bump::banana::bump:
/lethal_smile
NagelacksBeroende 2008-03-26, 23:01 Idag har jag varit lite duktig :). Var på step up i en timme och sen vattengympa i 45 minuter :).
Och i måndags var jag på ett intensivpass (vanlig "gympa"). Skitjobbigt! Har träningsvärk fortfarande haha, och nu blev det inte bättre efter dagens övningar :D.
KL
Sambon sa för nån dag sedan att han tänkte beställa en Orbitrek (eller vad dom nu heter) från Tv-Shop! Tjohooo, här ska tränas! :bump:
flugskit 2008-03-27, 11:18 kl
Heh, nu ska jag vika ut mig hade jag tänkt. Det går väl rätt bra för mig. Ligger o pendlar mellan 58-59 så jag funderar på att stanna här o börja leva "som vanligt" och sen när asfalten börjar visa sig så börjar jag löpträna. Det är väl min plan, så såhär ser jag ut nu o får väl göra det frams till dess.
http://i16.photobucket.com/albums/b11/weblink_/IMG_0296.jpg
Gah, jag hatar min midja. Hur får man bort gitarrformerna?
strawberrysylt 2008-03-27, 11:40 taack tack:)
Åh, vad trist att ha ont i halsen.. men det blir bra snart ska du se!
Ja, gud vad det är härligt nu när solen visar sig allt oftare:love:
Jo, det bästa är väl att ta det lugnt nu i början.. idag hinne rjag inte ut och jogga, ska jobba idag.. men imorrn borde jag hinna efter jobbet:) Om jag inte har träningsvärk imorrn, men det borde jag ju inte ha.. eller isf bara lite.. känner inget idag iaf..
:banana::bump:
lethal_smile;
Gud, vad duktig du är, grattis!! Hur mycket är det du gått ner totalt? Hur känns det?
:bow:
flugskit; din midja är ju jättefin:)
Tycker det låter bra som du tänkt..
//r
lethal_smile 2008-03-27, 11:52 lethal_smile;
Gud, vad duktig du är, grattis!! Hur mycket är det du gått ner totalt? Hur känns det?
:bow:
//r
Mellan 7 och 8 kg totalt. kommer inte ihåg exakt startvikt, men det var något på 84. Typ 84,3 eller ngt sånt.
Det känns mycket bättre nu, är piggare, gladare, har MASSOR med överskottsenergi. Byxorna som jag knappt fick på mig i somras kan jag nästan ta av nu utan att knäppa upp dem. Har endast två par byxor som sitter bra nu, resten är ngt lite stora i midjam :)
Har fortfarande en bit kvar, men nu är jag motiverad!
/lethal_smile
thinisin 2008-03-28, 18:08 Hej! har inte skrivit på länge, motivationen var slut, men nu blir det ändring på det. Vågen står lite still just nu, har ca 1 kg kvar till normal-bmi så det blir mitt första mål. Har börjat röra mig mycket mer, blir mest promenader men tänkte komma igång med löpträningen. Ska man ge sig ut och springa några km eller ska man intervallträna?
KL
Har inte riktigt följt "dieten" några dagar nu eftersom jag varit i Skåne och hälsat på en... "vän" :D Då får man käka vad man blir bjuden på.
Men idag har jag ridit iaf! Tänkte cykla och styrketräna lite senare.
Vikten står still, men det gör inget. Har ju inte ansträngt mig särskilt mycket.
Min pappa däremot har gått ner fyra kg på ungefär fyra veckor bara genom att äta annorlunda! :)
strawberrysylt 2008-03-28, 18:56 :bow::bow:
Du är så sjukt duktig och jag är så sjukt imponerad!
Gud så härligt det låter! Jag vill också uppleva det där!
Jag vet ju att jag blir mycket gladare och piggare på en gång när jag väl satt igång, men tja allt jag lyckas med är att gå ner ca 5 kg som jag sen går upp igen.. brööl.
Och nu vill den där riktiga motivationen inte visa sig heller, som sagt..
men men.. jag får fortsätta kika in i tråden och hoppas på sol och värme så man kan ut och röra på sig, så kommer väl det där att äta nyttigt litegrann på köpet iaf, när det går lättare att röra sig då..
:bow::banana:
//r
MalanMjöl 2008-03-29, 13:40 *kl*
Inhandlade nya skor igår, får se om jag orkar prova dem idag men det ska nog gå! :) Annars har väl typ 0,5 kg ungeför försvunnit till, ligger på runt 60,5 nu, så är en bit kvar till 57 och tiden går.. *suck* :( Men men hoppas på ett litet skutt snart! :angel:
KL
Igår fick jag ett infall tio på kvällen och satte mig på motionscykeln i 20 minuter och sen lite situps. :D *duktig*
Idag har jag ridit en sväng och tänkte ta en tur på cykeln igen.
Provade nämligen mina gamla jeans igår kväll, det var inte mkt som satt bra. Bla ett par som jag verkligen älskar! Så nu jävlar ska jag ner och i jeansen!!!
SomethingCorporate 2008-03-29, 15:03 *kl*
längesedan jag var här och gjorde en uppdatering.
Jag har sedan i oktober (07) gått ner 12,8 kg och tappat 13 cm i midjan.
Det hade gärna fått gå fortare, men det känns som om det bara går fel för mig :p
Får skavsår, tänker köpa grymkort men kör i diket i stället och ska betala självrisk på några tusen osv, blir sjuk, spöregn ute osv osv.
Jag har enligt mig själv 16 kg kvar, min pojkvän tycker dock att det är för mycket.
Vi får se hur jag känner när jag kommer ner i lägre vikter, men jag är då snart normalviktig i alla fall :D
lethal_smile 2008-03-29, 15:03 Hej! har inte skrivit på länge, motivationen var slut, men nu blir det ändring på det. Vågen står lite still just nu, har ca 1 kg kvar till normal-bmi så det blir mitt första mål. Har börjat röra mig mycket mer, blir mest promenader men tänkte komma igång med löpträningen. Ska man ge sig ut och springa några km eller ska man intervallträna?
promenader är jättebra! men löpning vet jag inte, är inte insatt i det.
intervall är väl bättre om man vill få upp konditionen?:crazy:
jag tror att det hjälpte att jag slutade med kaffe, men är inte säker. äter inte heller lika mycket kakor och godis som innan och det har också hjälpt!
det kilot är inte så långt borta! du kan se det! nu är det bara att ta det!:banana::bump::banana::bump:
lethal_smile 2008-03-29, 15:12 :bow::bow:
Du är så sjukt duktig och jag är så sjukt imponerad!
Gud så härligt det låter! Jag vill också uppleva det där!
Jag vet ju att jag blir mycket gladare och piggare på en gång när jag väl satt igång, men tja allt jag lyckas med är att gå ner ca 5 kg som jag sen går upp igen.. brööl.
Och nu vill den där riktiga motivationen inte visa sig heller, som sagt..
men men.. jag får fortsätta kika in i tråden och hoppas på sol och värme så man kan ut och röra på sig, så kommer väl det där att äta nyttigt litegrann på köpet iaf, när det går lättare att röra sig då..
:bow::banana:
//r
Tack:) så sjukt duktig kanske jag inte håller med om, men jag har lyckats gå ner lite iaf. största tacken är till min häst som vi köpte i mitten av hösten, det var då jag började gå ner, innan det var jag mest bänkad framför Tv:n eller gjorde läxor, nu kollar jag aldrig på tv.
Jag har ingen moppe så jag cyklar till stallet, och allt arbete i stallet har också hjälpt massor!
Men 5 kilo är 5 kilo det är jättebra! Vad händer om du ändrar maten då? som tex, tar bort vitt bröd?
Peppdans till alla :bump::banana::bump:
/lethal_smile
strawberrysylt 2008-03-29, 16:10 Okej! Låter som om hästen var ett rätt bra köp:D:banana: Och jo, du är visst jätteduktig!
Jo, alltså.. jag verkar inte kunna ändra sådär att jag tar bort vitt bröd och äter som vanligt annars liksom, utan det är allt eller inget. Äter jag onyttigt är det småätning hela dagarna, mycket mackor, glass och onyttig mat.
Äter jag nyttigt är det bestämda mattider, med så nyttig mat det går ungefär och gör jag ett felsteg så ger jag upp, ungefär och då är småätningen igång igen.. suck.
Inte lätt när man är dum:crazy::p
SomethingCorporate; :bow::bow: Får man fråga hur mycket du väger nu? Och hur lång är du?
//r
lethal_smile 2008-03-29, 16:21 Jo han var ett bra köp.:banana:
Jag vet hur det är. I börjar var det allt eller inget för mig, men jag orkade inte med det, så nu äter jag ganska regelbundet, och lagom portioner. Äter vitt bröd ibland, men försöker att undvika det. Kakor och godis äts fortfarande, men inte i samma mängder.
Har slutat med kaffe, och ska sluta med vitt bröd, samt skära ned på salt och socker.
/lethal_smile
strawberrysylt 2008-03-29, 16:28 Nej, jag orkar ju inte heller med det, men tja, jag har hoppat mellan nyttigt/onyttigt i runt 4 år nu, tror jag, så vanan är svår att bryta.
Egentligen äter jag nog ganska nyttigt, iom att jag är vegan, äter inte kakor, dricker inte läsk, saft eller kaffe mer än någon gång om året..
Det borde inte vara så svårt egentligen.. suck. Jag vill ju gå ner i vikt.
Du har ju gått ner på helt rätt sätt, iom att du äter onyttigt ibland fortfarande men ändå går ner... :bow: Jag vill också!
Gud, vilken självömkan;) men men...
//r
lethal_smile 2008-03-29, 16:34 Jobbigt, jo jag kan förstå att det är jobbigt att bryta den vanan.
Egentligen äter jag nog ganska nyttigt, iom att jag är vegan, äter inte kakor, dricker inte läsk, saft eller kaffe mer än någon gång om året..
Du är ju riktigt nyttig!:eek:
strawberrysylt 2008-03-29, 17:00 Haha, jo fast det finns ju andra saker..
- mackor med tjockt med pålägg
- vaniljglass
- salt, på stekt potatis och cous-cous t.ex
- bönburgare på donken
- pizza (utan ost, äter den med dipp istället:p)
- hembakat sött
Dessa är nog mina värsta svagheter, skulle jag säga.. men de räcker till:p
Men ja, egentligen skulle jag väl kunna äta nyttigt oftast och ändå kunna äta ovanstående saker ibland, utan att det måste gå utför på en gång.. får skärpa mig.
//r
Mumorsan 2008-03-29, 17:13 *KL
Åååh, idag käkade jag kokt kyckling i tomatsås med inget annat än salt och vitlökspulver. Till det har jag käkat mannagryn :love:
Det är så jäkla gott!
Samt att man får äta det med händerna så blir det nog ännu godare :d
Men.. det kan ju inte vara särskilt onyttigt?
Btw.. 1 kg till.. nu är det då: 10 kg ner, 2 upp, 1 ner :D
Blir lite ofrivillig jojo :p
lethal_smile 2008-03-29, 21:12 Jo jag förstår.
Pizza:d:love::devil: med ost och dipp..
Jag är själv fast för Pizza och Bk/donkan mat. men det blir nästan aldrig sådan mat här, det är mest mamma och pappa som sätter menyn här i huset, och mamma äter vv mat.
Jag har kommit på nu att när det är lov så äter jag inte som jag borde, lätt att hoppa över och skjuta på målen. Men när det är skola så är det helt andra takter. Då är man inne i rytmen.
Mumorsan: nu ska jag göra mannagrynsgröt!:d Tack för förslaget!
/lethal_smile
thinisin 2008-03-30, 10:37 Trodde kaffe var bra för ämnesomsättningen? Borde kanske också sluta med kaffe och se om det blir någon skillnad.
Någon som tänkte motionera idag?
Jag tänkte gå ut och gå 1 timme och sen rida.
lethal_smile 2008-03-30, 11:37 Jag vet inte hur kaffe fungerar, mer än att jag var beroende och fick en impuls att sluta med det, sen är ju kaffe som man köper på tex. 7-eleven sötat och annat så det är ju inte lika nyttigt som vanligt.
jag tänkte gå ut med hunden och rida senare idag
KL
Jag har gått ner ett kg!!!! :banana::banana:
CarelessWhisper 2008-03-30, 16:12 Grattis :banana:
kl
Har nått lite mer än halvvägs till min målvikt, väger nu runt 65-66 kilo. Börjar fundera på om 60 kilo inte var lite väl lite, folk börjar redan nu kommentera hur mager jag är :p
Fast iofs kanske jag bara var stor förr :D Ska satsa på i alla fall runt 63-64 så får vi se hur kroppen blir då. Vill framförallt få bort valkarna i midjan. Om det gick skulle jag kunna skära ut dem med kniv :devil:
lethal_smile 2008-03-30, 19:41 jag tänkte gå ut med hunden och rida senare idag
Jag gick en 30 min runda med hunden och red ut med en i stallet! :banana:
LillMysan 2008-03-30, 20:55 Får jag vara med? Jag har lagt på mig massor på senaste tiden och vet ärligt talat inte varför. Någon som vill dela med sig av värdefulla tips snälla! Jag vill bara komma i form. tränar 4ggr i veckan och har slutat nästan helt med godis och alkohol. Men det händer aldrig nåt vad gör jag för fel? vill ju bara bli smal! :( vill inte bygga några muskler heller. Känns som jag provat allt snart ger jag upp :( Det är omöjligt idealvikten jag har nu så det är inte därför det inte händer nåt.
Vildvittra_ 2008-03-30, 22:36 *knapplån*
Jag måste nog också ta och göra er alla sällskap. Har lagt på några extrakilon och är heelt otränad och ur form. Bokade en utlandsresa igår så nu är jag extra peppad att iaf känna mig lite snyggare om 5 veckor.
Väger i dagsläget 57kg, aldrig vägt så mycket tidigare, skulle vilja ner till ja 55 iaf, ev 54 men framför allt bli fastare i kroppen.
Ska försöka att dra ner på alla godsaker för de är verkligen min last, en sambo som alltid köper hem go fika är inte bra för min form :crazy:
Öka promenerandet och tempot samt försöka mig på lite stärkande övningar inomhus.
Någon som har tips på nån övning som gör underverk för bakdelen? Har en rumpa som jag tror kunde vara riktigt fin om jag fick den fastare. Men hur?
strawberrysylt 2008-03-30, 23:40 *knapplån*
Någon som har tips på nån övning som gör underverk för bakdelen? Har en rumpa som jag tror kunde vara riktigt fin om jag fick den fastare. Men hur?
utfall ska väl vara bra, tror jag? alltså ett långt steg fram och så gå ner på knä..vet du vad jag menar?
//r
Får jag vara med? Jag har lagt på mig massor på senaste tiden och vet ärligt talat inte varför. Någon som vill dela med sig av värdefulla tips snälla! Jag vill bara komma i form. tränar 4ggr i veckan och har slutat nästan helt med godis och alkohol. Men det händer aldrig nåt vad gör jag för fel? vill ju bara bli smal! :( vill inte bygga några muskler heller. Känns som jag provat allt snart ger jag upp :( Det är omöjligt idealvikten jag har nu så det är inte därför det inte händer nåt.
Vad äter du?
Läs den här bloggen
http://blogg.passagen.se/dahlqvistannika/?anchor=introduktion_till_lchf
Min far har börjat äta som hon förespråkar, han har gått ner 4 kg på fyra veckor bara genom att äta annorlunda, och han är inte extremt överviktig, har bara en litenkula på magen.
Nu ska jag också vara med. Ska gå ner 5 kg med hjälp av "ätnyttigmatochbörjaträna-metoden".
Helst lagom till sommaren.
KL
Tjoho, nu är en Orbitrek beställd. Oj, vad jag ska träna inför sommaren! :)
Lamborghini 2008-03-31, 15:34 Nu ska jag också vara med. Ska gå ner 5 kg med hjälp av "ätnyttigmatochbörjaträna-metoden".
Helst lagom till sommaren.
Halvt knapplån
Ni vet väl att jag tänker starta en tråd om ett par-tre månader så ni får visa upp era kroppar? ;) Så kör hårt nu!
strawberrysylt 2008-03-31, 19:09 Hjälp, då gäller det att sätta fart då:o:idea::p
Jo, jag tänkte be om pepp nu, imorrn är det den 1a april och jag har upptäckt att det brukar gå lite lättare för mig att börja med något nytt när en månad också börjar, annars känns det mera som en dag är ingen dag liksom och så ger jag upp:p
Nu har jag ju köpt skor och allting, nu lär jag ju komma igång, var ut och joggade en sväng för nån dag sen, igår kanske det var t.om.. men orkade ju typ ingenting, måste äta bättre!
Så.. pepp tack, som sagt!:bow::banana::banana:
//r
lethal_smile 2008-03-31, 19:44 lycka till!
peppdans 4 U :bump::banana::bump::banana::bump:
strawberrysylt 2008-03-31, 19:46 Taack:love:
Sitter och laddar mp3n nu, tänkte tjuvstarta med en kvällspromenad:)
//r
MalanMjöl 2008-03-31, 19:47 :banana::bump::banana: You can do it! :)
Har invigt mina nya skor nu två gånger. De känns bra men dock börjar jag få ont i mina knän.. :( Går för det mesta över efter de första 10 minuterna men idag kände jag det lite hela tiden tyvärr. *suck* Borde kanske dra ner till varannan dag men nu har jag vant mig vid att få springa varje dag så känns tråkigt utan. ;)
strawberrysylt 2008-03-31, 19:52 :love:
Men neeej, vad trist med onda knän!:crazy::(
Jag får ont i mina hmm.. framsidan av smalbenen eller vad man ska säga, haha sämst på kroppsdelar.. när jag går fort, men inte när jag joggar..
Mjo, du borde kanske lägga in någon vilodag iaf? Och se om det blir bättre? Du kan ju träna på något annat sätt den dagen/dagarna istället..?
Åh, jag måste ta mig i kragen nu och börja simma igen nU! Det är ju verkligen suveränt, sliter inte alls på kroppen:love:
//r
MalanMjöl 2008-03-31, 19:58 :love:
Men neeej, vad trist med onda knän!:crazy::(
Jag får ont i mina hmm.. framsidan av smalbenen eller vad man ska säga, haha sämst på kroppsdelar.. när jag går fort, men inte när jag joggar..
Mjo, du borde kanske lägga in någon vilodag iaf? Och se om det blir bättre? Du kan ju träna på något annat sätt den dagen/dagarna istället..?
Åh, jag måste ta mig i kragen nu och börja simma igen nU! Det är ju verkligen suveränt, sliter inte alls på kroppen:love:
//r
Benhinnorna för dig antagligen.. Ta det lugnt med igångsättning så de hinner vänja sig. Mm jag vet, men brukar inte bli riktigt varje dag utan typ 5-6 ggr i veckan. Borde också masa mig till simhallen igen, älskar att simma egentligen men det är längre att cykla dit än att gå utanför dörren bara... :angel: Vi får ta oss i kragen båda två och pallra oss iväg till simhallen! ;)
Halvt knapplån
Ni vet väl att jag tänker starta en tråd om ett par-tre månader så ni får visa upp era kroppar? ;) Så kör hårt nu!
Haha, eftersom jag tänker se ut som Jessica Alba så gärna för mig ;)
Tindrande 2008-03-31, 20:29 *knapplån*
Detta skrev jag just på min blogg...
Var är disiplinen?
Suck, jag håller på att bli en tjockis igen. Varför ska det vara så förbannat svårt att sköta sig? Visst jag vet att jag sagt upp träningskortet, men detta har pågått längre än så. Motivationen är noll. Orkar inte ta tag i mig själv, s |