Visa fullständig version : Viktned-/uppgång 2008!
Sidor :
1
2
3
4
5
[ 6]
7
8
MittNyaJag 2008-04-04, 21:14 Asså, jag fattar inte hur ni orkar jogga flera kilometer och hävda att ni inte har ngon kondis. Jag tycker jag har ändå rätt hyffsad kondis men det finns inte en möjlighet att jag skulle orka jjogga knappt en kilometer!!! Jag var jättestolt när jag jogade genom hela barmradion en morgon, vd är det, kanske fem miunter!!! Fast, sen tycker inte mina knän om att jogga heller... *ajj*
strawberrysylt 2008-04-04, 21:57 Jag tror att jag har rätt bra grund-kondition har jag kommit fram till. Fast när jag äter dåligt, då sjunker den som en sten. Så känns det iallafall. Så just nu tycker jag det är skitjobbigt att jogga, men egentligen är nog kondisen rätt bra, bara jag käkar bra också.
Så är det väl så också att allt passar inte alla, du kanske har jättebra kondis när det gäller typ att bära tungt långa sträckor eller nåt annat.. det är ju också kondis.
//r
Inte för att vara elak men då har du nog inte så bra kondis ;)
Kondition är ju just "flåset" förenklat.
Men det är ju bara att träna så blir det bättre, springer du 3ggr/vecka lär du märka resultat snabbt :D
kl
Har lite medvetet hållt mig borta från tråden då jag kände att jag höll på falla tillbaka i gamla vanor (ätstörning)
Jag kommer framöver koncentrera mig endast på att äta sunt och träna sunt. Inget mätande eller vägande öht, klarar inte av det.
Idag har jag varit ute på 1h+ promenad med hunden på dagen och kom precis in från en 40min (8km) löparrunda. Man känner sig extra hurtig när man susar förbi alla supande människor :p
Jordgubben: Härligt att du är på G igen :), hur gick det med ditt skoinköp?
Har en liten fråga här. Tänkte jag skulle köpa byxor att jogga/springa i. Men vad ska man köpa för några? Ska det vara sådana där som är glansiga och tihgta hela vägen typ? Jag kan inte det här med löparkläder
Jag har ett par trekvarts halvtajta (alltså sitter inte som ett extra skinn men fladdrar inte) från better bodies (dessahttp://www.betterbodies.se/womens/pants/basic-3-4-tights-black/). Ursköna att springa i.
På vintern drar man på sig ett par överdragsbyxor utanpå (som ex dessa http://www.betterbodies.se/womens/pants/hollywood-trackpant-black/)
MittNyaJag 2008-04-04, 22:10 Nej, kondisen är ju långt ifrån på topp det är jag den första att erkänna. Men att det ska vara så stor skillnad just på jogging och annat. Jag kan gå fort väldigt länge utan att det är minsta jobbigt men just att jogga är verkligen inte min grej.
Sen har det nog mycket att göra med att jag inte kan jogga så det är svårt att bygga upp det flåset. Bara längtar till det torkar upp i skogen så jag kan börja lite smått...
500 meters jogging på asfalt och hela benen bultar...
*KL*
Jag var på stan idag och provade lite byxor att ha när jag joggar/springer, men jag kom fram till att sådana där tighta var rätt snygga faktiskt! Men de var lite dyra, så jag ska vänta tills det kommer nåt erbjudande. Men de ser så proffsiga ut liksom:angel:
Lamborghini
Du sa att man "inte behöver var så hot när man rör på fläsket":p
men jag tycker nästan tvärtom. Om man känner sig snygg får man mer energi och motivation liksom:D
För övrigt har det bara blivit "gå-på-stan-motion" idag.
Bättre dag imorgon.
Fast nu häver jag i mig ost...mindre bra alltså!
strawberrysylt 2008-04-04, 22:22 Oj, det lät inte så bra.. bra då att du hållt dig borta.. låter bra som du kör nu!
Oj, 8 km på 40 minuter, du måste ha jättebra kondis ju! Duktig du är!:bow:
Jag räknade ut att jag joggar 3 km på 24 minuter, så nu ska jag kämpa för att det ska gå snabbare sen! Fast tänker inte ha bråttom, bara det gör det sen när jag kommit in i det här och springer ett par gånger i veckan eller så.. Kanske skulle byta musik på mp3n om någon vecka och sen köra ett par veckor med ny och kolla med den gamla sen igen och kolla av det.. kolla, en till morot haha:D:)
Jo, mina skor är jättebra:) De är ett par Nike+, tror de bara heter så..Nike är de iallafall.. stod på en såndär spegellåda och sprang på löpband med dem i affären, så det känns bra:)
Darling;
Kör du fortfarande på LCHF-kost? Hur funkar det? :bump:
//r
Lamborghini 2008-04-04, 22:25 *KL*
Jag var på stan idag och provade lite byxor att ha när jag joggar/springer, men jag kom fram till att sådana där tighta var rätt snygga faktiskt! Men de var lite dyra, så jag ska vänta tills det kommer nåt erbjudande. Men de ser så proffsiga ut liksom:angel:
Lamborghini
Du sa att man "inte behöver var så hot när man rör på fläsket":p
men jag tycker nästan tvärtom. Om man känner sig snygg får man mer energi och motivation liksom:D
För övrigt har det bara blivit "gå-på-stan-motion" idag.
Bättre dag imorgon.
Fast nu häver jag i mig ost...mindre bra alltså!
Jo man behöver inte vara ful direkt :D Men het, ne då får man mer blickar än nödvändigt :angel:
Jodå, watch me, watch me!:rofl:
Strawberrysylt
Jag håller fortfarande på! Snart 1,5 månad! Jag mår jättebra! Magen är som en annan! Jag har ju gått upp lite, men nu har jag börjat träna precis, så jag ska försöka bli av med ett par, tre kilon. Men det är gött att äta som jag gör tycker jag. Slipper sådana där hungrigattacker och lågt blodsocker. Mycket skönt vill jag lova!
Imorgon ska jag testa kycklinglever för första gången, ihop med bacon och puttrande i vispgrädde. Hoppas det blir gott. Ska ju innehålla många vitaminer!
Pantalon 2008-04-04, 23:19 innan frukost är bäst om man ka bränna fett, för då kommer ämnesomsättningen igång.
jag gick alltid 30min före frukost i våras. rasade i vikt som en galning!
och sedan 30 min på kvällen.
Funderar på att slå två flugor i en smäll, Tror du/ni att det funkar lika bra att power-mocka tre boxar innan frukost?:banana:
Absolut!
När jag är hemma mockar jag alltid innan frukost! Så skönt!
CarelessWhisper 2008-04-04, 23:28 Knapplån
TRÄNINGSMUSIK EFTERLYSES!
Vad lyssnar ni på för musik när ni joggar?
Vill ha massa låttips! :bow:
Det vill jag också veta!!
Låtar som har bra jogg/springtakt liksom!!
CarelessWhisper 2008-04-04, 23:32 Ja, precis. Det är ju så mycket roligare att jogga/springa om man gör det i takt med musiken!
Så ge oss tips nu!
strawberrysylt 2008-04-04, 23:37 Sådan efterlyser jag också!
Just nu ser musiken till min joggingrunda ut såhär;
(Mr and Mrs Smith soundtrack) - Express yourself
Bon Jovi - Runaway
Thanos Petrelis - Adiorthoti
David Bisbal - Silencio
October Fall - Caught in tha rain
Rise against - Give it all
Simple Plan - Shut up
Thanos Petrelis - Aman kai pos
The cat empire - Days like these
Annars lyssnar jag väldigt mycket på The Ark när jag joggar (och annars också) älska!
Och så gillar jag popcorn,
October Fall - Second Chanses
Donna Summer - Hot stuff
NHOI - Buttercup
Rancid(?) - Punk Rock Song
vissa av Linkin Parks låtar också
Darling;
Vad jätteroligt att det funkar så bra för dig!!:banana::):) Tjohoo!
Mm, det låter gott iaf!
//r
Lamborghini 2008-04-05, 13:45 Hur går det för er?
Idag har jag gymmat 1½ timme, igår blev d ingen lång promenad bara 30 min men ändå :p
CarelessWhisper 2008-04-05, 15:15 Hittils idag har jag joggat ett par km samt gått en promenad på ca 30 minuter. Om en stund blir det lite situps/armhävningar och efter det lunch. Ikväll vid 18:00 ska jag promenera till en kompis, ska promenera hem på kvällen med hade jag tänkt. Blir väl ca 15 minuter dit och 15 hem. :D
*kl*
:cry:Fan, jag känner mig så fet och äcklig! Vill inte! Det är så obehagligt när magen går över byxorna! Fan, hur svårt ska det vara att vara smal och trivas med sin kropp! Jag har inte råd med ny garderob:cry:
Ursäkta utbrott, men jag känner verkligen så här nu.:(
Lamborghini 2008-04-05, 16:13 *kl*
:cry:Fan, jag känner mig så fet och äcklig! Vill inte! Det är så obehagligt när magen går över byxorna! Fan, hur svårt ska det vara att vara smal och trivas med sin kropp! Jag har inte råd med ny garderob:cry:
Ursäkta utbrott, men jag känner verkligen så här nu.:(
Ut o gå en timme så känns det bättre!
strawberrysylt 2008-04-05, 18:18 Men usch, så jobbigt att känna så.. jag säger som Lambo... ut och gå eller jogga eller nåt så känns det bättre när du komemr in igen och känner hur duktig du har vart!!
För min del har det inte blivit så mycket motion idag, elelr jag har vart på shoppingtur och gått i affärer hel dan, om det räknas.. käkat frukost, lunch och så pistagenötter och sojafil.. ska väl fixa middag om nån timme eller så kanske..
Köpt ett par shorts idag också att ha under mjukisbyxorna när jag springer, kom fram till att det blev bäst så, känner mig inte bekväm i så tajta och avslöjande byxor eller vad man ska säga.. men shortsen hindrar det från att skava iaf, antar jag, har inte hunnit testa dem än, ska ikväll senare om jag orkar, är så oförklarligt trött idag, mensens fel kanske.. men det borde ju funka fint med dem iaf!:)
Pepp-pepp!:banana::bump::banana::bump:
//r
CarelessWhisper 2008-04-05, 20:01 Knapp
Nu har jag varit ute och sprungit/gått lite mer - jätteskönt. Det är sådär lagom varmt och innan var det sol med, perfekt. Gick väl kanske 2 km och joggade 2. Ska ut på en kvällspromenad som tar 20 minuter ikväll om en timme, blev inget med kompisen. Har gjort 20 situps, 20 armhävningar med.
PEPPDANS :bump::banana:
*kl*
Tack Lamborghini och Strawberrysylt!
Saken är den att jag skulle ut och jogga i morse,men kom inte långt eftersom jag jag fick jätteont i vänstra lungan när jag andades in. Det strålade ut mot nyckelbenet och ut i armen, varje gång jag andades in. Jättehemskt! Jag kan nu fortfarande inte ta ett djupt andetag utan att det gör ont!
Vad kan det vara? luftrörskatarr, nåt virus eller vad?
strawberrysylt 2008-04-06, 13:15 Jag har ingen aning om vad det kan vara, men hoppas att det inte är något farligt! Hur är det nu?
--
Har precis kommit in efter joggingrundan nu, hade lite svårt för at få mig till att komma iväg, men när jag väl gjorde det gick det bara fint, går lättare och lättare :)
Med maten går det också bra, har kommit fram till att eftersom jag är vegan så äter jag ju ändå faktiskt rätt nyttigt allt jag äter liksom, så jag försöker att inte krångla till det nu, utan försöker äta bara som vanligt bara jag äter riktiga mål liksom.
Godis och sött har jag inte velat ha nåt nu, sen jag stod emot suget efter kokosbollar, men tillåter mig att äta torkad frukt nu så det gör kanske sitt till, det är ju sött.
Har kommit på också att jag inte ska ha några speciella dagar när jag SKA ut och jogga, utan ska säga istället att jag helst ska jogga 2 eller tre dagar i veckan, vilka dagar gör det samma bara jag gör det.
Funderar på att köpa ett sånt där kort på simhallen med gånger istället för period också, och så försöka gå dit en gång i veckan eller så, istället för så många gånger som möjligt.
Hellre en gång i veckan än fem gånger en vecka och inga gånger alls sen efter det..sådär som det brukar bli för mig:p
Hur går det för er?
:banana::bump::banana::bump:
//r
CarelessWhisper 2008-04-06, 14:35 Det låter bra :D
Här går det väl okej, så himla tråkigt väder. Vaknade imorse och fick en chock: SNÖ :eek:. Nåja, bara nån cm här och var men samtidigt som det regnar lite så blir det katastrof, jag som vill ha vår :cry:.
Iallafall, har inte joggat än idag, utan senare ska jag promenera till mormor tillsammans med mamma. Blir lite situps m.m. ikväll med och dansmatta i ca 1 timme.
Till frukost åt jag 1 tallrik med yoghurt 0,1% fett, müsli och frysta blåbär. Har också ätit 2 clementiner och just ni sitter jag och äter på 1 grapefrukt. Om en stund gör mamma lasagne med en stor sallad och ikväll blir det fullkornspastasallad med tonfisk. :d
PEPP :banana::bump::banana:
thinisin 2008-04-06, 15:49 För mig går det bra, blev en del syndande igår men det känns ändå helt okej om man fortsätter i samma nyttiga vanor dagen efter. Idag har jag ätit nyttigt, gått 5 km och ridit 1 häst. ska snart rida en till och senare blir det en lugn promenad. Har planerat att gå på 3 pass den här veckan och sen rida/cykla/promenera dom andra dagarna. börjar känna sug efter att träna.
Tränar man bra på dansmattan?? Vill ha en sån :love:
CarelessWhisper 2008-04-06, 16:14 Min lillebror är typ dansmattenörd så vi har sån där "riktig" dansmatta med metallhandtag att hålla i osv. Men jo, det är faktiskt riktigt jobbigt, spelar väl på medium-svår nivå just nu. Men framförallt är det HUR KUL SOM HELST :banana:.
MalanMjöl 2008-04-06, 20:22 *kl*
Var länge sedan jag skrev nu, har inte hunnit! Roligt att läsa att det går bra för de flesta!! :)
För mig går det väl sådär. Går inte upp men inte ner heller och börjar tappa sugen lite. Fast vet att jag aldrig kommer lägga av innan den 27:e april iaf. Dock känns det drygt när inget händer och dagen närmar sig med stormsteg, måste snart göra något drastiskt åt detta... :crazy:
Har varit ute och ätit en hel del kvällar på sista tiden men har blivit hyfsat nyttigt, typ kött och sallad bara. Dock så verkar det ibland som jag går ner när jag äter så, men inte om jag kör på nyttighetsmetoden med typ couscous sallad.. *hmm*
Joggar ca 30-35 minuter nästan varje dag fortfarande *skönt* och försöker dricka mycket vatten vilket jag är lite dålig på... :smirk:
Jo, tack! Det är bättre, men jag kan inte anstränga mig:(
Men, men...Det har ändå ösregnat idag,så det får väl ha blivit en slappdag då. Men jag tänkte ta några tag på gummibandet nu.
Dock fick jag lite uppmuntrande ord av en killkompis som tyckte jag var alldeles lagom och hade en mycket fin och skön rumpa:angel: Det gjorde mig på mycket bra humör:D Haha
Vad bra att du kommit tillbaka i en bättre anda nu igen Strawberrysylt!
Ni andra är så duktiga så ni också! Önskar att jag också kunde träna lite mer!
strawberrysylt 2008-04-06, 20:43 Joggar ca 30-35 minuter nästan varje dag fortfarande *skönt* och försöker dricka mycket vatten vilket jag är lite dålig på... :smirk:
Vad duktig du är! Men förstår att det är trist när inget händer, när du dessutom behöver ner för löpens skull.. får hoppas det ger med sig snart! Duktig är du iallafall!
Darling;
Meen.. skumt det där, undrar vad det kan vara.. men det har nog gått över imorrn eller så ska du se:)
Haha, ja såna ord är alltid nice:D:)
Ja, det är jätteskönt! Idag var jag t.om ute och joggade en gång till, en annan runda som jag inte vetat hur lång den är, men av musiken att dömma är den precis lika lång som den andra så nu har jag två ca 3 km-vändor att välja mellan:) Första gången jag joggade på asfalt, men tjejen i affären där jag köpte skorna sa att det skulle vara helt okej iallafall..:) får fler vägar att välja på då, så det är ju bra.
Har dock fått ett litet skavsår på foten, var väl nån liten sten i skon eller nåt, men hoppas det ska försvinna fort..
Har nyss nu ätit middag, fullkornscous-cous med grönsaker och röda linser, två knäckemackor med hoummos (stav?) på och så havremjölk till.
Vad duktiga vi är allihop!
Förresten CarelessWhisper; Vad kostar en såndär dansmatta? Är de dyra?
//r
Hummus tror jag:)
Å, bra gjort att springa den sträckan!
Jag blir så otålig, efter ett ha sprungit en sträcka ena dagen så förväntar jag mig att ha fått bättre kondition ett par dar efter. och att jag då ska orka längre. Så är ju tyvärr inte fallet:p:D
Jag ska eränna att jag saknar havremjölken en del ibland! Så himla god och mustig!
CarelessWhisper 2008-04-06, 20:51 Förresten CarelessWhisper; Vad kostar en såndär dansmatta? Är de dyra?
Om man vill köpa en dansmatta i plast så kostar den ca 299 kronor (sedan blir de dyrare och dyrare) och det finns olika spel till :D
strawberrysylt 2008-04-06, 20:55 Tack:):)
Haha, ja det är lätt att det blir så, tycker jag, men man får försöka ta det lugnt och bygga upp kondisen sakta.:)
Mmm, det är gott. Ja, det finns väldigt dåligt med såna produkter i Norge va, tycker jag mig minnas? Eller är det av någon annan orsak du saknar den?
CarelessWhisper; Okej, hmm det avr ju inte sådär jättefarligt:) vad kostar spelen man köper till då? Och en dum fråga till, vad är det egentligen man gör, mer exakt liksom?
//r
CarelessWhisper 2008-04-06, 20:59 Våran första matta vi köpte (vi har haft 3, två i plats och nu denna dyrare i metall) kostade ca 299 kronor, ett spel kostar nog ca 250 kronor. På mattan finns 4 pilar, en i varje riktning (framåt, bakåt, höger, vänster) och man väljer låt och svårighetsgrad. Sedan kommer pilarna i ordning och då ska man trampa på "rätt" pil. Sedan finns det lite hopp och sådär, det är faktiskt hur kul som helst. :D
Det finns endel produkter faktiskt, men jag dricker det inte längre på grund av kosten, LCHF. Men det är det värt.
Ja, man får vara tålmodig!
strawberrysylt 2008-04-06, 21:04 Okej:) Det låter jätteroligt ju!:) Haha, känns som 20 frågor nu, men vart köper man dem då? På tex Onoff och såna ställen, på internet eller var?
Darling; Okej, då förstår jag:)
//r
CarelessWhisper 2008-04-06, 21:11 Ja, onoff och liknande har nog. Annars finns de på spel och barnaffärer typ BR, EB-games, game m.m. :)
Lamborghini 2008-04-06, 22:48 Må: Gym 1 timme (avklarat)
Ti: Ridning 1 timme (avklarat)
On: Gym 1½ timme (avklarat)
To: Promenad (avklarat)
Fre: Promenad (avklarat)
Lö: Gym 1½ timme (avklarat)
Sö: Promenad (blev en 8-timmars tävlingsdag istället)
Hur gick det för er??
Silverfalk 2008-04-06, 23:00 Hoppas det är ok om jag joinar den här tråden. Har precis upptäckt att jag faktiskt inte kan hänga på ungdom längre eftersom jag fyllt 18.
Har gjort ett vad med pappa om att gå ned 5 kg innan midsommarafton. Väger i dagsläget 55 kg och är 160 cm.
Behöver verkligen tips eftersom det inte är så långt kvar, klarar man det på två månader tror ni?
CarelessWhisper 2008-04-06, 23:52 Kl
Imorgon bitti blir min första "före skolan - promenad". Ska ta mig upp lite extra tidigt och ut och jogga och sedan duscha. Går nog bra, ställer klockan lite tidigare bara. Har ett litet varv som tar ca 20 minuter att gå, det får räcka nu på morgonen, sätter igång förbränningen iallafall. Sedan ska jag äta havregrynsgröt med frusna hallon+blåbär :d.
För övrigt ska jag träffa en kompis efter skolan imorgon. Vi ska först plugga kemi (boooooring :() och sedan gå på en promenad. Vi lär väl vara ute ca 2 timmar och gå i normalt tempo, delvis raskt tempo.
Gjorde lite övningar förut, efter kvällsmaten, kollade på tv och blev jättepigg så jag tänkte att jag gör lite.
Blev ca 40 situps, 20 armhävningar (ja, jag gör på knäna!). Sedan låg jag på rygg och lyfte upp benen och pendlade med dem 3 x 20 sek. Efter det gjorde jag knäböj, alltså stå upp och böja på knäna, nästan sitta på huk men inte nudda låret mot vaden och stå kvar där ca 10 sek - upprepade 5 gånger. Sedan var min energi slut :angel:.
Detta inlägget blev i fel ordning, men ja.. Iallafall. Nu ska jag sova så jag orkar upp imorgon! :D
strawberrysylt 2008-04-07, 00:03 You can do it! Det kommer gå jättebra med före-skolan promenix! :) Du är så duktig!
Silverfalk;
Jadå, jag tror det kommer gå galant! Hur har du tänkt göra? Hur äter/tränar du i dagsläget?
CW; Taack! Haha, ja just det ja, de affärerna glömde jag =P haha Får ta och kika runt lite. =)
//r
Silverfalk 2008-04-07, 00:11 Silverfalk;
Jadå, jag tror det kommer gå galant! Hur har du tänkt göra? Hur äter/tränar du i dagsläget?
//r
I dagsläget så rider jag 2 grr i veckan (försvinner dock i maj då pållen åker hem) och tränar innebandy 2 grr i veckan. Ska även börja promenera ordentligt efter skolan med hunden, minst 1 h, varje dag jag inte rider/tränar.
I matväg är jag förvirrad på hur jag ska göra. Detta för att jag hade bulimi när jag var 14-15 och även om jag inte har det längre så får jag ändå "återfall" om man säger så när jag ätit för mkt. Har i helhet levt på vatten de senaste dagarna men det håller ju knappast i längden. Därför om ngn ville ge goda råd och tips på vad man kan äta till frukost, lunch och middag som är nyttigt och utan för många kalorier skulle jag bli grymt tacksam :bow:
strawberrysylt 2008-04-07, 00:19 Oj, ja jag tror ju inte att du ska börja krångla med något "det och det är nyttigt, det och det är onyttigt" då, utan bara försöka äta ordentliga mål. Långsamma kolhydrater, lätt mat som man blir skönt ist för tungt mätt av, mycket vegetariskt kanske kan vara något? Får hoppas någon annan av de kloka bukefalisterna kan ge tips också!
Själv blir jag inte mätt av gröt, men annars säger många att gröt är en bra frukost, så det kanske? Med mjölk och t.ex frysta bär till.
Träningen tycker jag ser jättebra ut.:)
Hur ser du ut i kroppen nu? Behöver du verkligen gå ner? 55 kg till 160 cm är väl inte speciellt mycket?
//r
Silverfalk 2008-04-07, 00:33 Kroppsmässigt sätt så ser jag mig själv som rätt rund och mullig. Så jag tror jag behöver en viktnedgång för att kunna se mig själv som snygg, ngt som jag verkligen inte gör i dagsläget :)
thinisin 2008-04-07, 08:40 Du kommer absolut klara 5 kg till midsommar, om du äter vanlig nyttig mat och undviker godis och sånt. Promenera är ju bra :)
Jag är glad idag för jag vägde mig och har gått ner 1,5 kg sen förra veckan. så nu är mitt bmi på normal, även om det ligger precis inom gränsen. Nu ska jag bara kämpa på mot nästa mål som är 4,5 kg bort. Till Maj hoppas jag att vara där :bump::banana:
Så här ser min veckoplanering ut:
Måndag: Rida, cykla minst 60 min, body pump 60 min
Tisdag: Aerobics 60 min
Onsdag: Rida, stavgång 60 min
Torsdag: Aerobics 60 min
Fredag: cykla 60 min, rida
Lördag: Rida
Söndag: Vila
Lamborghini 2008-04-07, 09:27 Bra att nån skrev upp sin kommande vecka! :bow:
Kom igen ladies - Ny vecka, nytt schema!
Må - Gym, 1 h
Ti - Ridning, 1 h
On - Gym 1 h
To - Promenad
Fre - Gym, 1 h
Lö - Ridning, 1 h
Sö - Promenad/Gym får se.
Hur såg föregående vecka ut för er med onyttigheter? Jag åt några godisbitar, en morotskaka o drack en cola igår annars har jag inte ätit nåt onyttigt. Så "duktig" har jag inte varit på 3 år så jag är skitstolt :D
Satsumas 2008-04-07, 09:45 *knapplån*
Nu blev jag motiverad att skriva lite i denna tråden.
Min vecka (hoppas jag) kommer se ut såhär:
Måndag: Spinning
Tisdag: Body pump el jogging + rida 2 hästar
Onsdag:spinning + rida 2 hästar
Torsdag: Body pump + rida 2 hästar
Fredag:Jogging eller spinning + rida en häst
Lördag: Är på kurs med hästen så det blir 2x45 min ridning
Söndag: Body pump + rida 2 hästar
Dålig jag är, har blivit en helg med enorma mängder alkohol. Dessutom är hästen halt så jag har inte rört mig alls på hela helgen.
Den här veckan ser ut såhär iaf, nu kör jag stenhårt:
Måndag: 1 timma gym (med fokus på styrketräning)
Tisdag: 1 timma gym (med fokus på fettförbränning)
Onsdag: Promenad
Torsdag: Då ska jag och några kompisar sticka och bada äventyrsbad och simma lite :)
Fredag: 1 timma gym (fokus styrka)
Fredag: 1 timma gym (fokus fettförbränning)
Söndag: 1 timma ridning
Nu blir det inte något onyttigt alls. Ska leva på frukt och grönt samt allevopåsar.
strawberrysylt 2008-04-07, 12:51 Min vecka.. Jag gör ingen såndär detaljerad planering, hoppas det är ok.
Men det jag ska försöka göra är iaf att jogga 2-3 dagar, försöka simma en dag och så ska jag kolla upp vad det finns för aktiviteter här mer som man kan syssla med, aerobics, spinning pch liknande..
Angående onyttigheter förre veckan kan jag inte påminna mig att jag åt något jag klassar som direkt onyttigt. :banana: Tillåter ju en del mer nu än förra gången, så beror ju på hur man ser det.. men något godis eller sånt har det inte blivit :)
//r
Mumorsan 2008-04-07, 13:58 *KL
Idag blev det prommis!
1 timmas promenad i underbara vårvädret..
Dock var det ganska blåsigt så fick ta i ganska bra ibland :)
Men det är förbaskat härligt ändå!
Gick till stallet, tjoade på lite pållar och sen hem.
Nu ska jag börja ge järnet! Detta går ju inte!
Lite bilder från dagens tur:
http://i273.photobucket.com/albums/jj229/Mumorsan/Picture047.jpghttp://i273.photobucket.com/albums/jj229/Mumorsan/Picture055.jpg
http://i273.photobucket.com/albums/jj229/Mumorsan/Picture056.jpg
Uuunderbart!! :love:
lethal_smile 2008-04-07, 14:11 Nu var det ett litet tag sedan jag skrev sist.
Motionen går inte bra, hade ju planer på att börja gå ut och gå varje dag, men det blir inte så ofta. Skulle ju börja springa oxå, men samma sak där. Så just blir det bara cykeln till och från stallet, skoldrotten och ridturerna.
Kosten går åt :devil:, blivit mycket godis och liknande senaste veckan. Inte bra alls.
Vikten har inte förändrats alls, utan den ligger kvar på samma som förra uppdateringen (76,3).
Men jag har fått många kommentarer från de i stallet att jag ser smalare ut.:banana:
/lethal_smile
KL
Har kommit på att det är jättebra motion att prata i telefon.
Jag kan nämligen inte sitta stilla utan promenerar omkring hela tiden...
CarelessWhisper 2008-04-07, 16:38 Knapplån
Gick upp tidigare idag. Tog en snabb promenad/joggingtur och gjorde sedan mina övningar (Mina övningar = 40-60 situps, 20 armhävningar, 3 x 15 sek benpendel, 5 x 10 sek benböj). Kommer köra detta nästan varje morgon så det skriver jag inte in i planeringen.
Okej, here we go, veckoplanering:
Må: Promenad med en vän 1-2 timmar, jogga 30 minuter, övningarna
Ti: Skolidrott, Promenad själv ½-1 timme, jogga 30 min, övningarna
Ons: Skolidrott 1 timme, Ridning 50 min, övningarna
To: Promenad 1,5 timme, övningar
Fre: Jogga 30 minuter, övningar
Lör: Beroende på väder antingen kortare promenad 30 minuter eller långpromenad (finns en speciell jättebra runda) som tar ca 1,5-2 timmar, övningar
Sön: Vilodag, endast kort promenad.
Okej, såhär blir det (om jag orkar :angel:). Övningarna är inga problem, let's build some muscles (stavning ..) people! Promenader är inte heller något problem, på med musik så är det jätteskönt. Rida är jätteroligt. Att jogga går också bra, dock lite jobbigare. Får väl se om jag gör allt detta eller om jag ev. tar en dag till med lite vila t.ex. torsdag och bara gör övningarna där, får se..
Har blivit MYCKET piggare sen jag började röra på mig och orkar mycket mer nu!
Det är nu 3 månader och 2 dagar sedan jag åt godis sist :bow: :banana:
Lamborghini 2008-04-07, 18:24 Det är nu 3 månader och 2 dagar sedan jag åt godis sist :bow: :banana:
:eek: Jösses. Äter du nåt annat onyttigt då eller är du helt "clean"?
strawberrysylt 2008-04-07, 19:13 Vad duktig du är!
Nu har jag precis kommit in från veckans första joggingrunda:) Känns bra. Blev t.om lite längre än den skulle ha vart, en halvkilometer eller så kanske..
Vad som däremot inte är bra är att nu har jag ju fått skavsår på fötterna istället, usch är det inte det ena så är det det andra..:mad:
F ö kändes det bra iaf, orken är helt okej.
Maten idag har blivit mormors hitskickade bröd med hummus på till frukost, samt havremjölk. Samma till lunch, fast då också lite överbliven ris- och grönsaksblandning i brödrullarna.
Nu till kvällsmat eller mellis eller vad man ska säga, beror på om jag ska äta nåt mer idag eller inte har det blivit två mackor, en hård och en mjuk med banan och curry på och så en mugg te.
Lite annorlunda mat idag..inte så nyttigt kanske, men känns helt ok iaf.
lethal_smile; Tråkigt att det går sämre, men du kommer igen ska du se! Och vikten står ju kvar iaf och roligt med kommentarerna!
//r
CarelessWhisper 2008-04-07, 20:40 :eek: Jösses. Äter du nåt annat onyttigt då eller är du helt "clean"?
Hm, typ såhär: Inget godis, chips, popcorn, läsk, snabbmat.
Så man kan väl säga att jag inte småäter längre :D
CarelessWhisper 2008-04-07, 20:44 Snor in egen knapp
Strawberrysylt: Tack :D Du också!
Okej, idag skulle jag ju gå en promenad 1-2 timmar och jogga 30 minuter men det ändrade jag. Bestämde med en vän att vi skulle gå, vi var ute och promenerade och kom tillbaka nu, det betyder att vi var ute i 3 ½ timmar :eek: Fötterna gör ont men oj så skönt det var :bump: Blir lite sen kvällsmat idag tyvärr, men ja.. Gör mina övningar snart!
PEPPDANS :banana::bump::banana:
*kl*
Denna tråden hade jag glömt för en stund :o
Min vikt pendlar mellan 54 och 55.5, och den verkar inte ha planer på att bestämma sig. Visst, det handlar inte om mycket med det är ändå irriterande att det aldrig kan stå samma sak på vågen! :rofl:
Jag gillar fortfarande inte mina ben, men... hur blir man av med muskler?! Går ju inte direkt att träna bort..
För övrigt har jag nästan tillräkligt med självförtroende för att klämma på mig en bikini i maj när vi ska till malta. Hade önskat att lite danshandtag hade kunnat avlägsna sig tills dess, men vi får väl se hur det blir med den saken! :banana::bump:
This is me now...
http://archive9.pixbox.se/arkivet/synligt_25/19670000-19679999/640x480/19678029.jpg?0
JustME83 2008-04-07, 20:49 Vilka danshandtag? :crazy: För det är samma sak som bilringar va? Eller kärlekshandtag, dvs. valkar i sidorna på magen.
Det syns inte i profil. :angel:
kl
Jag var såå duktig igår! Nu är jag tillbaka, back on track, igen!
Skötte maten, åt bara mina shakear och frukt och grönt. Tränade dessutom en och en halv timma på gymmet. Cyklade 1½ mil, rodde 5km samt styrketränade och stretchade ordentligt.
Mumorsan 2008-04-08, 09:49 Åh, herrejävlar!
Bra kämpat!
Ingen träningsvärk? :eek:
Jag skulle inte kunna komma mig ur sängen efter den dagen :p
Träningsvärk? Skojar du.. Haha, jag sitter på jobbet och kan knappt röra mig :p Jag blir lätt lite överexalterad när jag tränar :p
Snart måste jag tvinga mig ut på rond (ca 40min promenad i hyfsat tempo utomhus).
Jag ska faktiskt träna ikväll med, om jag överlever :)
Lamborghini 2008-04-08, 11:35 Må - Gym, 1 h (avklarat, dock lite kortare o förbränning ist)
Ti - Ridning, 1 h
On - Gym 1 h
To - Promenad
Fre - Gym, 1 h
Lö - Ridning, 1 h
Sö - Promenad/Gym får se.
*K*
Inte vissas det något på vågen här inte:mad:
Men tror däremot att jag har fått fastare kropp:p
Vill vara lika duktiga som ni andra:bump:
JustME83 2008-04-08, 14:09 Ok, men de kan inte vara stora isf, mina syns i profil också =P
Gym skulle jag rekomendera, och fråga en instruktör om hur du ska göra med benen.
Ja gym är ju en smart grej...
problemet är att jag varken har tid eller råd med det :crazy:
JustME83 2008-04-08, 20:27 Har du inget Friskis & Svettis i närheten? De är ju mycket billigare än vanliga gym.
strawberrysylt 2008-04-08, 20:49 kl
Usch, nu går det neråt för mig igen, fy sjutton. Jag HATAR skavsår, det sabbar hela min motivation när jag inte kan göra nånting. Idag har jag käkat sjukt mycket mer än jag gjorde, massa sött och det var ju inte ens gott heller! Men ändå.
Suck, känner mig som en ballong just nu.. fy. Hur sjutton ska det här kunna gå?
Usch.
Inte blir det lättare heller av att jag bor hemma (eller jo på ett sätt eftersom jag inte gillar att äta i min familys åsyn, vaad kan det bero på hmm) och min mamma glatt matar mina brorsor med pizza varje dag, men klagar på mig när jag äter en "för stor" portion riktig mat. Dubbel-suck.
Positiva klubben godmorgon.
Hoppas det går bättre för er!
//r
MittNyaJag 2008-04-08, 21:33 Lite possitivt iallafall.
Vågen går åt rätt håll hela tiden. Det går förbannat långsamt, men det går åt rätt håll!
Just nu är mitt största problem om jag ska skaffa mig en till kanin eller inte. :angel:
Jag förstår precis hur du känner:(
Jag kan inte motionera pga att det känns som jag inte kan andas riktigt, och dessutom ett tryck på hjärtat. Men jag vill ju så gärna! Och ändå så äter jag inte mindre, nä, utan mer! Fy.
Vad jobbigt det låter med din mamma. Är hon väldigt okänslig när det gäller maten? Bara stå på Dig!
Skoskav är ett helvete! Ha med plåster i vartenda ficka nästa gång!
lethal_smile 2008-04-08, 21:51 KL
De senaste två dagarna har bara varit skit, jag har varit sjuk så jag har inte kunnat motionera och inte kunnat äta. Har bara levt på filmjölk. Antagligen stressmage eller ngt sådant.
Men nu är det bättre så jag hoppas på att börja träna försiktigt imorgon.
/lethal_smile
KL
För mig går det bara bra, är nere på 57 kilo nu, så motivationen är på topp. Var precis ute och gick, och nu måste jag gå längre rundor för jag går för fort annars. Är ju med positivt:)
Silverfalk 2008-04-08, 21:57 kl
Har lite ångest nu över att jag inte promenerade som jag lovade mig själv men det var regn/snö så jag kände mig inte så sugen. Däremot gjorde jag lite styrketräning hemma så nu har jag ont i magmusklerna :p
CarelessWhisper 2008-04-08, 22:01 Knapp
Blev ingen morgonträning idag, sov dåligt inatt så jag ställde om klockan och sov längre istället.
Idag har jag varit ute och promenerat, joggade ca 25-30 minuter på kvällen, det var jätteskönt - spurtade lite på slutet med. Det märks att jag börjar orka mycket mer än förut! Gjorde lite av övningarna efter det med, har grymt ont i lår+vadmusklerna sen den 3,5 timmar långa promenaden igår. Iallafall, gjorde 50 situps, 15 armhävningar och 2 x 10 sek benböj.
Imorgon bitti blir det en kortare promenad och lite övningar. Jag blir så pigg av det :D
strawberrysylt 2008-04-08, 22:39 Men precis! Hemskt är det! Och ja, det är som om man käkar mer då fast man borde käka mindre, liksom för att döva sorgen för att man inte får träna.. suck. :crazy:
Min mamma är dubbelmoralen personifierad. Hon ser bara vad hon vill se. Alla vi barn i familjen (4, har en storasyster och 2 småbröder) är överviktiga, ungefär lika mycket, inte sådär massa kilon, men dock överviktiga.
Men - bara för att mina bröder är just killar så tycker ju hon att då är det en annan grej, för killar äter ju mer än tjejer, behöver mer, det är ju så det är liksom. Så dem kan hon mata med onyttigt skit hela tiden.
Men som sagt äter jag onyttigt skit eller bara "för mycket" av något då "kanske jag borde tänka på vikten".
Visst - hon är väldigt bra på att ge komplimanger om jag gått ner i vikt också eller lagat någon god mat eller så, men ändå.
//Ronja
thinisin 2008-04-09, 08:32 Min mamma är också rätt jobbig, mår jättedåligt över att hon "övervakar" min matkonsumtion och blir lite sur när jag äter något onyttigt. Men sedan är hon ju bra på att berömma och så.
Har också suttit fast i samma sits som du, jag kom bara inte igång helt. Jag gjorde så att jag i början tillät mig att äta all vanlig mat och sedan började jag motionera. Efter ett tag försvinner suget och man börjar atomatiskt tänka lite mer på vad man äter. Det värsta är att känna sig stressad och få ångest. Jag kan tänka ibland att det snart är sommar och då vill jag bara tröstäta :crazy: Brukar då tänka att gå ner ett kilo till sommaren är bättre än inget.
Lamborghini 2008-04-09, 13:38 Må - Gym, 1 h (avklarat, dock lite kortare o förbränning ist)
Ti - Ridning, 1 h (avklarat)
On - Gym 1 h
To - Promenad
Fre - Gym, 1 h
Lö - Ridning, 1 h + Gym
Sö - Tar ut min första vilodag på 2 veckor kom jag fram till nu :)
Lamborghini 2008-04-09, 13:42 Brukar då tänka att gå ner ett kilo till sommaren är bättre än inget.
Eller hur, positivt tänkande gillar vi!
:bow:
lethal_smile 2008-04-09, 13:54 Denna veckan har/ska jag:
Måndag: Sjuk (ingenting)
Tisdag: Sjuk (ingenting)
Onsdag: 1 timme step på Friskis på morgonen (efter frukost), cykla till stallet, rida ut en rinda, cykla hem. Gå ut en runda med hunden.
Mitt nya liv börjar!
Torsdag: Gå ut med hunden innan frukost. (måste gå upp senast 05:30). Skolidrott 1 timme (bugg).
Fredag: Gå ut med hunden innan frukost. Cykla till och från stallet. Rida ut en runda.
Lördag: gå upp senast 8 och gå ut med hunden innan frukost.
Söndag: gå upp senast 7 och gå ut med hunden innan frukost. Vara på ridskolan senast 8.45 ska stå som funktionär på hopptävlingar.
/lethal_smile
Lamborghini 2008-04-10, 09:26 Må - Gym, 1 h (avklarat, dock lite kortare o förbränning ist)
On - Gym 1 h¨(avklarat)
To - Promenad
Fre - Gym, 1 h
Lö - Ridning, 1 h + Gym
Hur går det för er?
CarelessWhisper 2008-04-10, 18:17 Var sjuk igår och alltså inte i skolan, samma sak idag. Men idag mår jag bra, ska dit imorgon. Så det blir en kvällspromenad iallafall, ska gå med mamma. Har inte kunnat träna, men har iallafall inte ätit något onyttigt. :D
Man kan ju träna magen genom t.ex. situps, men finns det några övningar som tränar höfterna?. Alltså, ja, som minskar mitt höftmått alltså. Tell me :banana:
Hur går det för er andra?:bump:
Lamborghini 2008-04-10, 18:19 Var sjuk igår och alltså inte i skolan, samma sak idag. Men idag mår jag bra, ska dit imorgon. Så det blir en kvällspromenad iallafall, ska gå med mamma. Har inte kunnat träna, men har iallafall inte ätit något onyttigt. :D
Man kan ju träna magen genom t.ex. situps, men finns det några övningar som tränar höfterna?. Alltså, ja, som minskar mitt höftmått alltså. Tell me :banana:
Hur går det för er andra?:bump:
Typ ligga på sidan och saxa måste ju vara effektivt på det området? Utfall måste ju funka också.
CarelessWhisper 2008-04-10, 18:20 Det ska testas imorgon :) (usch, vad den smileyn är ful!)
Lamborghini 2008-04-10, 18:22 Det ska testas imorgon :) (usch, vad den smileyn är ful!)
Neeej den är så söt. Ser glad ut på riktigt ju! :)
CarelessWhisper 2008-04-10, 18:28 Okej, då har vi olika åsikter om det :angel:..
KL
Jag var nere på 56 kg i morse:banana:
Är ute och går en timme varje dag och äter nyttigt, och det går finfint:) Inga problem här inte.
lethal_smile 2008-04-11, 12:26 Jag har vart ute med hunden nu varje morgon innan frukost!:)
Men har inte skött maten så bra och det visade sig på vågen, hade gått upp ett kilo, men det kan ju bero på mensen, jag vet inte.
Nu ska jag äta lunch och sedan cykla till stallet och rida ut en lååång runda. Senar i eftermiddag ska vi hem till min moster som fyller 40 och då blir det nog massvis med god mat där:love::devil:
:bow: och peppdans till alla duktiga!:bump::banana::bump:
/lethal_smile
karatefisken 2008-04-11, 12:34 ja e verkligen en slapptask...
igår åt jag
köttfärssås o spagetti
godis
drack sprite
åt på max hamburgare
åt godis
fyyyyyy
fast ja vet inte riktigt varför ja åt sådär.. magen svider hela tidn har nog magsår. mår inge bra.
kl
Jag skulle behöva lite motivation...
Jag vill verkligen smälla i mig en chokladkaka nu..
Jag har fan kämpat och tränat och varit helt sjukt duktig, men det SYNS JU INTE!!!! :mad:
Visst, jag har gått ner två kg och 1cm runt midjan, men ska det gå såhär långsamt så orkar jag inte mera!!
Skulle verkligen behöva lite peppning...
karatefisken 2008-04-11, 13:00 vi kan peppa tillsammans. nu har ja ångest tycker ja förtjänar glass.. men nej ja e för fattig för de.
JustME83 2008-04-11, 13:09 Det ska gå långsamt! Känner du det inte på kläderna? Känner du dig inte starkare och gladare?
lethal_smile 2008-04-11, 13:29 Peppdans till PUMA!:banana::bump::banana::bump::banana:
du klarar det!
Det ska gå långsamt! Känner du det inte på kläderna? Känner du dig inte starkare och gladare?
Piggare möjligtvis, men varken starkare eller smalare, och nej det känns inte på kläderna :(
Peppdans till PUMA!:banana::bump::banana::bump::banana:
du klarar det!
Tack :) Det behövs...
Lamborghini 2008-04-11, 16:34 Må - Gym, 1 h (avklarat, dock lite kortare o förbränning ist)
On - Gym 1 h (avklarat)
To - Promenad (faktiskt inte, tvättade istället!)
Fre - Gym, 1 h (ikväll)
Lö - Ridning, 1 h + Gym
Hur går det för er?
CarelessWhisper 2008-04-11, 16:48 Har så mycket läxor nu över helgen eftersom jag var sjuk så jag hinner inte träna så mycket, ändrar om min veckoplanering, nu blir det såhär:
Fredag: Kvällspromenad 1 timme, övningar
Lördag: Morgonpromenad/jogging, ev. kort kvällspromenad, övningar
Söndag: Morgonpromenad, kortare promenad/jogging, övningar
Detta bör jag hinna med iallafall. Men annars går det helt ok.
Ska strax ut och promenera med mamma, vi lär väl vara ute i en timma ungefär, kanske lite mer. :D
KL
Nu har jag testat vår Orbitrek och God damit vad tungt det är! :eek: Eller så har jag bara ohyggligt dålig kondis :angel: (tror mer på det sistnämnda).
Tänkte gå lite på den varje dag nu, det borde ju ge resultat :)
Lamborghini 2008-04-12, 14:43 Må - Gym, 1 h (avklarat, dock lite kortare o förbränning ist)
On - Gym 1 h (avklarat)
Fre - Gym, 1 h (nieeet :p)
Lö - Ridning, 1 h + Gym (avklarat - JOBBIGT)
Sö - Vila, men kanske inte då jag inte gymmade i fredags
Silverfalk 2008-04-12, 14:59 kl
Positiv uppdatering: - 0,7 kg sen förra veckan :banana:
Negativ uppdatering: Åt en jäkla massa godis och onyttiga saker igår.
Veckoplanering i fortsättningen:
Måndag: 1,5 h innebandyträning
Tisdag: Promenad i 1 h + styrketräning
Onsdag: Promenad 1 h
Torsdag: 1,5 innebandyträning
Fredag: Stallet + ridning
Lördag: Cykla tur och retur till stallet (8km) + ridning
Söndag: Promenad 1 h + styrketräning
Lambo: Fy tusan så du tränar. Skulle aldrig idas gymma så mkt :p
Blir lite inspirerad att också göra veckolista så här kommer min för i veckan.
Det fetmarkerade har jag gjort, det ej fetmarkerade ska jag göra.
Må - Promenad 80min, löpning 8km/40min
Tis -
Ons - Promenad 30min, löpning 5km/30min
Tors -
Fre - Promenad 80min, löpning 5,6km/35min
Lör - Promenad 50min, Promenad 30min
Sön - Promenad 30min, Löpning 5,6km/35min
_vizzla_ 2008-04-12, 23:21 KL
Hej alla!
Har inte läst i tråden på länge. Har heller inte promenerat lr joggat. Rider det gör jag, och det går riktigt bra, och det är verkligen roligt nu!
Jag hoppas på, att nu efter att allt det jobbiga är över,lr det allra värsta iaf, jobbigt kommer det vara länge, kunna komma igång med promenaderna och joggingen igen, men när, det får knoppen och kroppen avgöra.
Ni är alla kanonduktiga! Fortsätt jobba:bump:
Må - Gym, 1 h (avklarat, dock lite kortare o förbränning ist)
On - Gym 1 h (avklarat)
Fre - Gym, 1 h (nieeet :p)
Lö - Ridning, 1 h + Gym (avklarat - JOBBIGT)
Sö - Vila, men kanske inte då jag inte gymmade i fredags
Shit! Hur orkar/hinner du? Du är ju jätteduktig..
Min vecka har väl sett ut ungefär såhär:
Mån: 1 timma gym
Tis: 1 timma gym
Ons: Ingen direkt träning, men jag borrade upp massa möbler och kastade tungt skräp från lägenheten.
Torsdag: Var och lekte på ett äventyrsbad i 4 timmar (=Träningsvärk!!!)
Fredag: 1 timma gym
Lördag: Inget
Söndag: Är ju idag, men jag har iaf planerat in 1 timmas gym :)
Slarvar väl lite med maten kan erkännas, men jag försöker iaf :D
Lamborghini 2008-04-13, 09:46 Lambo: Fy tusan så du tränar. Skulle aldrig idas gymma så mkt :p
Blir lite inspirerad att också göra veckolista så här kommer min för i veckan.
Det fetmarkerade har jag gjort, det ej fetmarkerade ska jag göra.
Må - Promenad 80min, löpning 8km/40min
Tis -
Ons - Promenad 30min, löpning 5km/30min
Tors -
Fre - Promenad 80min, löpning 5,6km/35min
Lör - Promenad 50min, Promenad 30min
Sön - Promenad 30min, Löpning 5,6km/35min
Hehe jag vet inte, tror buke o min sambo hjälper till lite ;)
Jättebra med veckolistor!! Du är inte så dålig på o röra dig, bra jobbat!!
Lamborghini 2008-04-13, 09:46 Du tränar ju en jäkla massa själv! Skitbra! :bow:
Mumorsan 2008-04-13, 10:41 Ousch, vad duktiga ni är!
Nu tänkte jag såhär till veckan:
Måndag: Promenad 1 timme
Tisdag: Gymmet 1 timme
Onsdag: Promenad så länge jag orkar
Torsdag: Gymmet 1-2 timmar
Fredag: Promenad 1 timme
Lördag: Vilodag
Söndag: Gymmet 1 timme
(Med reservation för begravning)
Nu får vi hoppas jag pallar :D
lethal_smile 2008-04-13, 21:57 KL*
skulle till en kompis igår kväll, men ingen kunde köra så jag fick cykla!
Nytt rekord! 7 km på 15 min:banana::banana:
Vildvittra_ 2008-04-14, 09:54 knapplån
Åh jag är värdelöööös. Jag kan inte hålla mig från godsaker, jag har gått upp i vikt :crazy:
Jag måste verkligen skärpa till mig men det är ju såå gott. Suck. Nu har jag ju nästan 3kg jag måste ner för att nå mitt "1a mål" på 55kg. Och jaggår bara uppåt. Illa.
Halifaxen 2008-04-14, 11:53 Jag håller just nu på att "banta" men är som du jätte lätt för godasker och det är ju en stort minus.
Ska göra min 100 situpps nu sedan ska jag ut på en promenad o ca 60 minuter.. Skööönt :)
elefanten 2008-04-14, 12:47 -kl-
Har gått på diet i 2 veckor nu med pulver + att jag dragit ner väldigt mkt på onyttigheter. Försöker äta under 1000 kkalorier/dag iaf 6 dar/vecka. Har varit lite dålig med träningen för jobbat så mycket men har ändå gått ner 2 kg :banana: Och det bästa av allt är att jag loosat dem på bästa stället, magen! Egentligen är det det enda stället jag vill minska på och nog har den blivit lite mindre fettig. Nu ska jag gå ner 3 kg till och sen pumpa upp kroppen lite så är jag nöjd :)
JustME83 2008-04-14, 13:14 Under 1000 kcal låter lite väl lite...
elefanten 2008-04-14, 13:29 Jo men jag vill gå ner snabbt.
Halifaxen 2008-04-14, 13:33 Vad är det för diet pulver du använder?
Nyfiken funderar på att börja med nått sånt jag oxå:)
elefanten 2008-04-14, 13:36 Har provat naturdiet och Allevo. Rekommenderar varmt den senaste (sopporna då). Har bara ätit potatis och purjosoppan men den smakade bra :). Naturdiet blev jag gråtfärdig av så äcklig var den.
Halifaxen 2008-04-14, 13:40 Okej.. köper du de någonstans då?
elefanten 2008-04-14, 13:42 Du kan köpa dem på alla stora mataffärer. Jag köpte mina på Willys :p Även i vissa hälsokostaffärer men där är de dyrare.
Halifaxen 2008-04-14, 13:45 Okej..
Sitter och kollar på nätet nu och ska nog skicka efter de nu tror jag :)
Byter du ut alla måltider mot ex Allevo produkterna?
elefanten 2008-04-14, 13:50 Nja det varierar. Äter mycket frukt också och ibland mat. Lite vad jag känner för. Håller mest koll på kalorierna men sopporna är ju bra iom att de innehåller så mkt näringsämnen.
Halifaxen 2008-04-14, 13:53 Mhm okej:)
Dem produkterna låter iaf super bra..
Motionerar du mycket med elleR?
JustME83 2008-04-14, 15:33 Grejen är ju att det inte är bra att gå ner snabbt i vikt, man kan få problem med bl.a gallblåsan och man måste kanske opereras. Det är tydligen vanligt bland folk som genomgått gastric bypass.
Jag förstår inte hur du orkar göra nåt när du äter så lite kcal. 1500 är väl den minsta rekomendationen?
Halifaxen 2008-04-14, 16:27 Jag har läst att man klarar sig bra på 750-850 Kacl per dag men jag vet inte :S
KL
Nu har jag kommit hem från Åre och det var ju ingen Hälsoresa precis :crazy:
Usch, massa godis, chips och onyttiga kolhydrater! Fan jag ahr säkert gått upp det där kilot.
Som tur var har jag iaf rört på mig.
Det är bara att sätta igång med dieten igen och fortsätta med tränignen.
PEPP :banana:
JustME83 2008-04-14, 17:20 Det bör man inte göra. En vuxen person förbränner ca 1500 kcal/dygn i vila, läste jag på wikipedia.
http://sv.wikipedia.org/wiki/Kcal
Här kan man räkna ut hur många kcal man behöver per dag för att bibehålla sin vikt. Antar att man kan skriva in målvikten och sen äta de kcal man får fram då.
http://www.iform.se/Crosslink.jsp?d=977&a=4325
elefanten 2008-04-14, 18:04 Eftersom jag bara ska gå ner 5 kg är det ingen fara :) Sen kommer jag börja äta normalt igen fast mindre än jag gjorde innan bantkuren, speciellt mindre godsaker :p. Ska man gå ner bortåt 20 kg är det inte så bra att hetsbanta nej, men det här kommer väl bara pågå i någon månad till.
Och äter man t.ex. bara allevo 5 ggr/dag får man i sig det man behöver + att man bara ätit 600 kcal så visst går det.
Jag är piggare nu än innan för då åt jag för mkt socker :)
elefanten 2008-04-14, 18:05 Jag har gymkort + gympakort men inte utnyttjat dem så flitigt tyvärr. Me rider också och kom nyss hem från en promenad på 1 mil så jag försöker. Ska bli mer gym nu :)
Mumorsan 2008-04-14, 18:21 Sheize :eek:
Jag behöver 2809 kcal per dag :p
Jag äter nog knappast mer än 1500 :o
Då måste jag ju börja gå ner mera i vikt nu!!
Lamborghini 2008-04-14, 21:22 KL
Veckoschema!!!
Måndag: Gym 45 min (avklarat)
Tisdag: Ridning 60 min
Onsdag: Gym
Torsdag: Promenad eller liknande
Fredag: Nån av dessa dagar
Lördag: är det gymdags.. vilken är oklart.
Söndag: Flänga på ridskolan då jag ska anordna tävling.
Jag har läst att man klarar sig bra på 750-850 Kacl per dag men jag vet inte :S
Inte någon längre tid.
Kroppen brukar bränna 1000-1500kcal per dag, utan någon aktivitet eller så, bara att hålla den levande. På en vuxen individ och med individuella skillnader förståss.
Enligt vad jag lärt mig i gymnasiet.
thinisin 2008-04-15, 09:51 Mitt veckoschema:
Måndag: cykla, rida
Tisdag: Aerobics 60 min
Onsdag: Stavgång 5 km/cykla 1 mil
Torsdag: Stavgång 5 km, rida
Fredag: Cykla 1 mil
Lördag: Promenad
Söndag: Core 60 min
KL
Nu sitter jag och käkar en frukost med maaassa nyttigheter :)
Scrambled eggs, avokado, grönt te och ett glas juice. Gott och nyttigt!
Kan inte träna något än eftersom jag är sjuk :( men jag känner att jag är på bättringsvägen! Så till helgen blir det nog lite intervallträning ute i spåret :banana:
JustME83 2008-04-15, 11:52 Här här mitt schema för veckan då (tränar på F&S):
Måndag: Baspass 60 min (Done!)
Tisdag: Baspass 60 min
Onsdag: Station/bas 75 min
Torsdag: Danspass 60 min
Fredag: Promenad/stavgång minst 60 min i rask takt
Lördag: Vila
Söndag: Skivstång 75 min
Hade tänkt gå till och från jobb och F&S också, sket sig lite både i dag och igår dock...
Åh yummie, nu måste ju jag börja koka ägg på morgonen. Är ju så mumsigt :d
Jag är f.ö. också med på detta, men hänger mer i sluta äta godis tråden :) Försöker eliminera socker så gott jag kan, och träna mer. Går rätt så bra hittils, hade mitt första bakslag i söndags och måndags :cool:
Ägg är lätt bästa frullen :D
Käkade tyvärr choklad igår, men det ska inte hända igen!
KL
Eftersom jag gått ner 8 kg så belönar jag mig själv med en tatuering:D
Woho! Åtta kilo? Det är ju skitmkt!
Vad ska du tatuera in?
Ja, jag är väldigt nöjd:D
Det blir mitt namn i skrivstil på handleden. Billigt, enkelt och går fort, vågar inte större:angel:
Ja men det är ju iaf något man alltid kan relatera till iaf :p
haha, precis, det är ju mitt namn om inte annat:angel: Han som ska göra den frågade sen vad jag hette när han skulle skriva in mig i kalendern. Men han kom på sen att jag hette förmodligen det som det stod på tatueringen:p
Haha!
Lite av en dum fråga med andra ord :p
Det kanske vore nåt för mig förresten, att belöna mig själv med en tatuering när jag nått målvikten? :)
Ja, gör det=) Det blir en väldigt bra morot om man hittar en tatuering man verkligen vill ha!
Ja det förstår jag verkligen, jag vet precis vad jag ska tatuera in! Jag är bara inte riiiiktigt färdig med typsnittet. Jag vill gärna att en tatuerare målar upp den som han skulle göra den.. Tar de betalt för sånt? :p
Ne, det tror jag inte:p Bara till att gå och fråga ju!
Nä det ska de väl inte göra om du sedan gör tatueringen där. Jag har fortfarande ett motiv liggandes hos en tatuerar, vågade inte gå dit och be om motivet efter att jag avbokat tiden :angel: (pengabrist)
Braaaaa, då är det bara att se ut en hyfsad tatuerare!
Kom just på att jag inte har någon belöning för om jag går ner i vikt... Förutom nöjet att se mig själv i spegeln :D
Kanske en shoppingrunda?:D
Tja, shopping på Gbg horseshow och en resa till Serbien är liksom redan inplanerade :p och just nu vet jag inget sådär special och dyrt som jag längtar efter.
Kanske lyckan av att känna sig fin i bikini, och köpa en riktigt fin sådan! :)
Har en fråga.
Går man ner något i vikt om man cycklar?
Frågade en på jobbet och hon sa att man inte gör det, stämmer det?
egocentrisk 2008-04-15, 18:00 All motion är bra ur viktminskningssynvinkel.
Att cykla är bra konditionsträning, och givetvis fungerar det också som förbränning. Enkelt kan man säga att man alltid går ner i vikt om man gör av med mer energi än man tar in.
JustME83 2008-04-15, 23:11 Kl
Bra motivation detta. Jag kände inte alls för det idag, jag höll t.o.m somna i tvättstugan när jag väntade på att maskinerna skulle gå klart...
Måndag: Baspass 60 min (Done!)
Tisdag: Baspass 60 min (Done!)
Onsdag: Station/bas 75 min
Torsdag: Danspass 60 min
Fredag: Promenad/stavgång minst 60 min i rask takt
Lördag: Vila
Söndag: Skivstång 75 min
Har en fråga.
Självklart gör du det!!! :)
Förra året cyklade jag jätte mycket. I år, har jag kört bil. Resultatet har blivit att jag gått upp i vikt. rätt mycket.
Så, nu är jag med i den här tråden. Ska gå ner 5 kilo till sommaren... är det rimligt tror ni?
KL
Blergh!
Vaknade i morse, det första jag ser är mina feta lår. Min stora mage, överarmarna dallrar av fett. Känner stretch märkena över rumpan. Bleh! Ja har bara gått upp... och det första jag vill är att äta en stor chokolad kaka. Funderar t.om. på att göra kladdkaka till frukost (för vi har ingen annan chokolad hemma). ><
Hur f*n ska jag göra för att slippa sötsuget?! Det är ju det det ligger på! Nog för att jag aldrig äter ''bant mat'' (husmanskost är det som gäller för det mesta, eller en kebabtalrik ibland) men jag vet ju av erfarenhet att slutar jag bara med godiset så går jag ner i vikt! Och har jag väl slutat med det ett par veckor förvinner sötsuget och jag blir mer sugen på sallad och frukt istället..
Men jag tar mig bara inte ens förbi första dagen. ><
JustME83 2008-04-16, 11:52 Leta recept på det du ska äta under veckan. Gå sen till affären och köp mat, bra mat. Handla aldrig hungrig!
Ät ungefär var tredje timme, är blodsockret på normal nivå så blir man inte sötsugen, äter man ofta hinner det aldrig bli så långt att man bara vill vräka i sig sötsaker.
Jag tror att det enda du verkligen måste göra är att komma över sötsuget genom att SLUTA ÄTA. Det är fruktansvärt svårt, men efter ett tag är du inte sugen längre. Sen ät regelbundet, små portioner, och drick vatten så håller du blodsocker nivån normal.
*kl*
Började med magsjuka,och vips så försvann ca 4 kilo,vart riktigt peppad efter det för då var det ju "bara" helt plötsligt 6 kilo till som skulle bort!
Har ätit nyttigt som tusan,och REGELBUNDET,vilket jag aldrig tidigare gjort i hela mitt liv!
Denna veckan har sett ut så här hitills:
Måndag: Cyklat 1,8 mil+promenad ca 2 timmar
Tisdag: Cyklat 3,6 mil+ promenad ca 1½ timme
Onsdag: Cyklat 3,6 mil+ promenad ca 1 timme
Torsdag:
Fredag:
Lördag:
Söndag:
Veckan före cyklade jag inget,men gick en hel del mer då!
Och jäklar vilken skillnad det har blivit! Har endast visat -1½ ca på vågen,men jag kan inte ha mina byxor nått mer,dom är jättestora! :banana::bump::banana::bump:
Ska från 80 till 70,gärna 65,men är nöjd om jag ligger runt 70 endå faktist! Vågen står nu på 74,5Kg.
MittNyaJag 2008-04-16, 14:31 jag vill oxå ha magsjuka! *lol*
*kl*
Jag ligger still på min vikt, har inte ansträngt mig nått vidare heller. Det är skitdrygt att gå till stallet nu igen men har cyklat dit istället för att ta bilen iaf, så det är väl alltid något.
Nu har jag sådan pms så jag gråter för ingenting och vill bara gnälla och klaga. Tryckte just i mig två kanelbullar och en dl B&J Cookie dough... Det tyckte jag jag förtjänade när jag missat min tid hos ortopeden idag. *skrattar rått och ironiskt*
Verkligen inte min dag idag. Livet känns piss. Men men... Det blir väl bra med tiden... "Det går över till du gifter dig" brukar mormor säga...
:banana::banana::banana::bump:
hej måste berätta. Jag har gått ner 6 kilo med allevo på bara en vecka :D skitglad är jag, har några kilo kvar sedan är jag på min idealvikt:banana::banana:.
MittNyaJag 2008-04-16, 15:12 Woho!
Jag kanske sulle satsa på någon sådan där kur jag oxå... men risken är väl att jag blir ännu mer orkeslös än vad jag redan är...
Nu ska jag ladda!
Täntke jag skulle cykla till stallet kl 16 för att hinna rida den ena bråkstaken innan jag ska iväg med den andra på barnlektioner. Om jag känner mig taggad på väg hem så kanska jag cyklar någon extra vända. Skulle kanske ta mig ut och pumpa i lite mer luft i cykeldäcken oxå.. Då går det ju lite lättare! :idea:
JustME83 2008-04-16, 17:27 Shit! Det är verkligen mycket med 6 kg på en vecka, började du för en vecka sen med kuren?
Hoppas det stabiliserar sig bara för annars skulle jag bli rädd om det var jag, det är egentligen för mycket. En hälsosam viktnedgång är 0,5-1 kg per vecka, första veckan kan man dock tappa mer eftersom det är mycket vätska man blir av med.
lethal_smile 2008-04-16, 18:00 Har en fråga.
Klart att man gör! Jag har gått ner 8 kg sedan jag köpte häst, jag cykar till stallet varje dag!:banana:
KL*
Nu är jag peppad!
I går när jag väntade på bussen så gick jag runt lite på stationen, och klart så sitter där ett gäng av killar, (vet vilka de är). De började vissla och liknande när jag gick förbi första gången, andra gången jag gick förbi kom en av dem fram och frågade om mitt mob nr, och sa att han tyckte att jag var söt osv. Men eftersom jag vet att han redan har tjej (han är en player) så fick han inte det.
Jag bor hemma... :angel:
Ska låta mig äta godis fram tills jag fpr lön. Då har jag råd att välja vindruvor istället för euroshopper chokolad när jag blir sötsugen, det borde hjälpa. :3
JustME83 2008-04-16, 18:51 Tillåt dig att äta godis en dag i veckan om det är för jobbigt. Men som sagt ät regelbundet så slipper du bli sugen på choklad.
Betalar du maten själv? Om inte kan du påverka vad som köps hem? Har du stöd av familjen?
För tillfället gör jag inte det, har varit arbetslös mer eller mindre i 2 år. Men fått jobb nu, så nu ska jag dels betala hema (änns skönt att kunna bidra!) och köpa lite egen mat:) Kvällsmaten blir nog ändå husmanskost eftersom jag är för lat för att laga (och pappas mat är god!)..
Det med en dag i veckan blir för svårt, svårt att bli av med suget efteråt..annars tror jag att man bör äta extra med jämna mellanrum för att hålla uppe förbrännningen..:s svårt
JustME83 2008-04-16, 19:15 Hur ofta och vad äter du nu en vanlig dag?
Tillåter du dig godis en dag i veckan så har du ju det att se fram emot, men viktigt är ju då att man inte tar i för mycket.
Motionerar du nåt nu?
Men blä. Varken mäter eller väger mig men nu märkte jag en mindra rolig sak, verkar bara vara boobsen som krymper, helt plötsligt passar de gamla bh:arna i 70C (brukar ha 70D/65E). Det är ju inte precis där man vill krympa utan på bulan nedanför... :crazy:
JustME83 2008-04-16, 19:27 Det kanske bara är så i början? Motionerar du nåt?
Springer minst 3dag/v minst 5km
och promenerar varje dag (hundägare :p)
Hoppas på att man inte blir platt igen (var det vid under 45kg). Tror jag har lättast att lägga på och ta av där typiskt nog :p
KL
Jag är grymt sugen på att gå upp på övervåningen och frossa, vad ska jag göra åt det?:eek:
Köp något med lite kalorier som det inte gör något att du frossar av. Frusna bär, lightläsk, lätt glass, äpplen eller nåt.
Skulle inte rekommendera lightprodukter, de ökar sötsuget. :3
Hur ofta och vad äter du nu en vanlig dag?
Tillåter du dig godis en dag i veckan så har du ju det att se fram emot, men viktigt är ju då att man inte tar i för mycket.
Motionerar du nåt nu?
Motionerar...tja, jobbet är inte helt stillasittande (personlig assistent, så jag leker en del), sen har jag ju stallet, två enkla boxar och att hämta hästarna (ca 1km promenad). Händer inte alltför sällan att jag får ett ryck och går på långpromenad heller. Men jag borde röra mig mer.
Ush, det vill jag inte prata om. Mest godis(chokolad), hela tiden, och husmanskost en gång om dagen. 3-4 mackor med makrill+majonäs till frukost.
De perioder jag lyckats vara nyttig har jag ätit mycket sallader (sallad, gurka, tomat ev. nån frukt, vinäger) som ''snack'', husmanskost en gång per dagen, gröt till frukost, druckit vatten istället för allt annat onyttigt man häller i sig och lite frukt. Nån macka (med sallad på, är så himla gott!) eller en kakbit slinker ner ibland men det kan man leva med. Jag brukar automatiskt röra mig mer då och trivs med det. Vet inte varför jag slutar egenetligen och glider tilbaka till gamla vanor. Lathet tror jag. (lättare att köpa/äta en chokoladbit än att göra en sallad t.ex.)
Innan jag fick körkort fick jag även cykla en mil för att ta mig till bussen så fort jag skulle någonstans.
Grejjen är den att när jag äter godis en dag i veckan blir jag så sugen dagen efter, och plötsligt blev det två dar..och tre..och fyra..
Låter jag bli det helt saknar jag det inte.
Lamborghini 2008-04-16, 22:03 Uppdaterat veckoschema...
Tisdag: Ridning 60 min (avklarat)
Onsdag: Prommis ist (avklarat)
Torsdag: Promenad eller liknande
Fredag: Gym
Lördag: Gym
Fast grejen var att mamma redan köpt hem chips, godis och choklad:p
kl
Veckan:
Måndag: Två timmars promenad (avklarat)
Tisdag: Svullade i mig massa mat, men det är inget jag ångrar :p
Onsdag: En timma promenad (avklarat)
Torsdag: En timma gym (avklarat)
Fredag: En timma gym
Lördag: Vilodag, kanske blir en promenad dock
Söndag: En timma ridning
Jag måste verkligen säga att även om jag inte direkt tycker att jag har gått ner något så är jag iaf gladare, och lite piggare :)
JustME83 2008-04-17, 12:48 Försök äta havregrynsgröt på morgonen, eller lättfil och fiberrika flingor (kolla sockerinnehållet).
Sen tar du en frukt eller en macka med skinka till mellanmål. Lunchen bör du äta nåt varmt på, lassa på med mycket grönsaker, morot, broccoli, blomkål lite matigare grönsaker alltså. Gurka, tomat och vanlig sallad innehåller bara vatten men lägg på lite sånt med om du tycker om det.
Mellanmål igen, frukt eller en macka eller så.
Middag, gör samma som på lunchen.
Sen äter du nåt litet ett par timmar innan du ska sova.
Du kommer inte bli sugen på choklad alls! Jag lovar.
Försök äta havregrynsgröt på morgonen, eller lättfil och fiberrika flingor (kolla sockerinnehållet).
Sen tar du en frukt eller en macka med skinka till mellanmål. Lunchen bör du äta nåt varmt på, lassa på med mycket grönsaker, morot, broccoli, blomkål lite matigare grönsaker alltså. Gurka, tomat och vanlig sallad innehåller bara vatten men lägg på lite sånt med om du tycker om det.
Mellanmål igen, frukt eller en macka eller så.
Middag, gör samma som på lunchen.
Sen äter du nåt litet ett par timmar innan du ska sova.
Du kommer inte bli sugen på choklad alls! Jag lovar.
Är laktosintolerant och laktosfri fil är dyrt..
Jag vet ju hur jag ska äta, problemet är sötsuget. Kommer jag bara förbi det en vecka eller två är det inga problem. Att ''småäta'' nyttigt hela tiden funkar inte på mig, jag blir chokladsugen trots att magen är mätt och blodsockret borde vara jämnt. :3 Dessutom har jag ett nytt jobb och har inte riktigt kommit in i hur mycket jag kan ta tid för mig själv än. (personlig assistent).
att äta varm mat som luch är jättebra, det vet jag. Men att laga den när jag vet at jag får varm mat någratimmar senare går bara inte. x)
Jag har egentligen lätt att gå ner i vikt, har gjort det förr. Det är så fort godiset spökar som det blir fel.
Men duhar egentligen helt rätt i det du säge,
KL
Jag har märkt att mitt sötsug ökade markant efter Åre-resan där jag åt en massa kolhydrater och godis..!
Nu ska jag försöka vänja mig av med det igen, det gick rätt fort första gången =)
Idag ahr ajg varit lite onyttig men jag tog en promenad iaf! Jag är ju fortfarande sjuk så jag vill itne anstränga mig för mkt. Imorgon blir det promenix igen.
lethal_smile 2008-04-18, 14:27 KL*
Ny uppdatering från mig..
Jag har gått ner lite till så nu ligger jag på 76 kg till mina 176 cm. :)
Men motionen är samma som innan, skolidrott en gång i veckan och cykeln till stalet. Nu måste jag skärpa mig! Ska gå upp innan frukost och gå med hunden. Då kanske jag blir hungrig så att jag kan äta frukost oxå.
Maten går det inte så bra med, hppar ofta över frukosten, äter jättelite på lunchen, småäter och äter sent på kvällen.
Skulle behöva lite pepp när det gäller maten:)
over n' out! /lethal_smile
kl:
Måndag: Två timmars promenad (avklarat)
Tisdag: Svullade i mig massa mat, men det är inget jag ångrar
Onsdag: En timma promenad (avklarat)
Torsdag: En timma gym samt en promenad på ca 45min (avklarat)
Fredag: En timma gym (avklarat)
Lördag: Vilodag, kanske blir en promenad dock
Söndag: En timma ridning
Jag vet inte om jag vågar gymma mer.. Haha, får alltid massa (oönskade) ragg i gymmet :p
Försök så gott det går att börja käka frukost!
Jag åt ingen frukost under hela gymnasiet, det gick bara inte. Knappt nån lunch och massa småätande på kvällen efter middagen. Inte bra alls.
Försök att vända om vanorna så du äter frukost och en rejäl lunch, det är bättre att käka under dagen så du har energi att förbränna än att käka på kvällen och sen inte förbränna det du käkat.
Sen får du mycket mer energi när du äter bra. Så du orkar motionera också :)
Nu har jag nyss varit ute och gått 5 km!
Ska strax ut och rida en sväng också.
Till en väldigt sen frukost åt jag scrambled eggs, grönt te och ett glas juice.
Käkar nu kyckling med massa goda grönsaker.
Ikväll blir det nån sorts gryta pappa har gjort.
Känner mig nyttig idag! :banana:
Åhej åhå, ska försöka vara med och uppdatera lite här jag med! Har inte varit med från början eller så men jag försöker också bli fit for fight. :) Veckan har sett ut:
Måndag: RIdtur ~40 min, mest trav/galopp.
Tisdag: Kortare ridtur.
Onsdag: Kort promenad på lunchen + kort promenad kvällen.
Torsdag: Ridtur med mycket klättring - känner av benen idag :p
Fredag: Lunchpromenad + Promenad/jogging ca 2 km
Lördag: Vet ej.
Söndag: Lång ridtur, runt 2 h.
Jag har lämpligt nog kommit in i en av mina årliga svältperioder :p Kroppen vill inte ha mat när det är fint väder ute. Åt macka, ett ägg och en skål flingor till frukost, proppmätt tills lunch. En köttbullebaguett till lunch, mättmättmätt. Några kakor på fredagsfikat - nu vill jag dö så mätt jag är. Igår var jag proppmätt i 6 h från lunchen, det händer typ inte egentligen.
Detta är nada av vad jag brukar äta... Hoppas kilona rasar fort :angel:
lethal_smile 2008-04-18, 16:02 Försök så gott det går att börja käka frukost!
Jag åt ingen frukost under hela gymnasiet, det gick bara inte. Knappt nån lunch och massa småätande på kvällen efter middagen. Inte bra alls.
Försök att vända om vanorna så du äter frukost och en rejäl lunch, det är bättre att käka under dagen så du har energi att förbränna än att käka på kvällen och sen inte förbränna det du käkat.
Sen får du mycket mer energi när du äter bra. Så du orkar motionera också :)
Tack!:bow::bow:
Jag går just nu första året på gymnasiet, börjar kl 8 på morgonen, bussen går kl 7. Alltså är jag först upp av alla i familjen. Innan (på högstadiet) var jag sist upp, och då var frukosten färdig på bordet. Nu får jag ju fixa min egna frukost, det är därför det har blivit såhär.. :(
Men TACK igen, ska fösöka äta bättre!:bow::bump:
Fixa egen frukost går ju på ett kick :) Jag brukar fixa och äta frukost på 10 min ungefär. Eller är det inspiration du behöver? Själv är jag vrålhungrig på morgonen så jag har inget val :D
lethal_smile 2008-04-18, 16:23 Fixa egen frukost går ju på ett kick :) Jag brukar fixa och äta frukost på 10 min ungefär. Eller är det inspiration du behöver? Själv är jag vrålhungrig på morgonen så jag har inget val :D
Det gör ju det. På högstadiet hade mamma alltid gjor havregrynsgröt när jag gick upp, men nu är jag först upp så ja.. :(
Men det brukar vara så att jag kommer in i köket, sätter på thé-vatten, tar en runda till brödet, kollar på det och konstaterar att det inte finns något gott där, går till kylen och kollar in där och ser filen, men känner att jag inte är sugen på det, går tillbaka till thé-vattnet som nu är klart och gör thé, dricker det.
Går sedan och fixar mig, går till bussen.
Jag tror att det är inspiration jag behöver. så kom gärna med bra, goda frukosförslag :)
Jadu, jag vet ju inte vad du gillar... Jag äter iaf alltid ungefär samma sak så det går snabbt och enkelt att göra. En skål med flingor/musli och mjölk/fil/yoghurt. Sen två mackor med leverpastej, ost eller skinka på. Enklast möjligast men köper alltid olika muslisorter och goda yoghurtar så jag tröttnar inte på det. Sen så äter inte jag frukost förrän jag är klar, så jag har hunnit vara vaken runt 45 min innan frukosten. Tror det är bra, man är lite för groggy för att äta direkt tycker jag.
Annars kan du ju göra en god smoothie på kvällen och ta på morgonen. Gör den matig med t.ex. havregryn så mättar den mer. Eller hugg iaf med dig någon frukt att äta på bussen!
lethal_smile 2008-04-18, 16:40 Fil och flingor/müsli är gott, men jag tröttnar lätt på det. tyvärr.
Mackor är jag riktigt trött på. Är vegetarian så tycker inte att detär så lätt att variera mig, blir oftast ost och gurka. (Äter dock fisk och fågel så kalkon har jag haft ett tag, men tröttnade snabbt på det.)
Havregrynsgröt är gott:d men orkar inte göra det.
Ska nog prova att göra några smoothies. Det lät gott.
Jag brukar fixa till mig efter frukost, men kanske borde göra det innan istället..
Jag ska börja gå upp en timme tidigare och gå ut med hunden innan frukost. Då kanske det blir lättare att äta frukost?:idea:
Ja jag tror definitivt du arbetar upp mer aptit med en promenad :)
Men kan du inte göra gröten i micron då? Det gör alltid jag, och pappa gör sådan gröt varje morgon. In 5 min, rör om, in 1 min till. Klart! Tycker inte det blir nån större skillnad mot att göra på spis. :)
lethal_smile 2008-04-18, 16:53 Då måste jag börja göra det! Då har jag lite motivation till att gå på morgonen:).
Ska testa att göra gröten i mikron. :) Hoppas att det blir lika gott! :D
Tack igen! :bow::love:
KL
Haha, idag har inte varit någon superdag. Först åt jag några frallor, sen Yalla, sen LITEN bit pizza, sen en liten cit choklad, sen middag:p Sen frukt med, haha.
Lamborghini 2008-04-19, 10:21 Måndag: Gym 45 min (avklarat)
Torsdag: Promenad eller liknande (dålig på promenader ;))
Fredag: Gym 45 min (avlarat)
Lördag: Gym
lethal_smile 2008-04-19, 10:23 Idag hade jag morgonen i stallet så jag var där innan fukost. Blev ganska hungrig så idag blev det en ordentlig frukost!:laugh::laugh:
Lamborghini 2008-04-19, 10:28 Jag måste verkligen säga att även om jag inte direkt tycker att jag har gått ner något så är jag iaf gladare, och lite piggare :)
Samma här! Händer nog inget på vågen men det känns bättre!
KL
Idag började jag med en underbar promenad i skogen i detta underbara väder! Hade nog 25 grader minst på framsidan! Sen åt jag lite yoghurt:) Dock ska jag på 75-årskalas idag så får se vad som bjuds på:p
KL
Till frukost idag åt jag ett kokt ägg, en avokado, en knäckemacka med korv på, ett glas juice och grönt te.
Hade hellre ätit scrambled eggs idag igen, men pappa hade gjort ordning frukosten så jag fick käka det som bjöds :p
Ska snart ut och rida en sväng. Funderar på om jag ska rida två hästar idag och sen göra lite styrketräning kombinerat med motionscykeln.
Jag hostar fortfarande lite, men jag känner mig frisk i övrigt.. Kan ju inte vara så farligt att träna lite då?
Dessutom ska jag ut ikväll och då får jag ju i mig massa spritkalorier :p Dem får jag dansa bort.
lethal_smile 2008-04-20, 12:58 KL*
Idag var jag uppe tidigt (7:40) Och var VRÅLHUNGRIG (!) så det blev frukost direkt, sen var jag på ridskolan vid 8:30 stog som funktionär, vi blev bjudna på mat där så vid 10:40 så ble det paj! :laugh: Riktigt god, vegetarisk paj, med MYCKET sallad:d
Jag ÄLSKAR sallad!:banana:
Sen cyklade jag hem därifrån (pappa körde mig dit, med cykeln), det är ca. 5 - 6 km dit. Mycket backar oxå, ungefär lika många uppför som nerför.
/lethal_smile
Thunder_rose 2008-04-20, 19:02 Jag håller oxå på att gå ner i vikt:banana:
Har gått från 67 kg till 64,5 på 2 veckor:bow:
Mitt delmål: 62 kg
Slutmål: 59 kg
det jag ahr ändrat är att från att ha suttit stilla ganska mkt till ett jobbmed hästar och hårt arbete..snacka om att chocka kroppen:eek: Har haft den hemskaste träningsvärken någonsin..huu
Jag försöker alltid att äta en rejäl frukost med 1 ägg och macka eller fibergröt med äppelmos:d
Sen mellanmålen kör jag någon frukt, morot eller knäckebröd...nu har jag slarvat ganska mkt med lunch o så..men jag ska försöka bättra mig:cool:
Oftast blir det typ nudlar eller makaroner:o
ALLA här är sjukt DUKTIGA!! Beröm till er:bow::)
Lamborghini 2008-04-20, 19:09 Måndag: Gym 45 min (avklarat)
Torsdag: *host...*
Lördag: Promenad 40 (avklarat)
Söndag: Arrangera tävling (PUST!) samt promenad 70 min. (avklarat)
CarelessWhisper 2008-04-20, 19:16 Knapplån
Nu var det ett litet tag sedan jag skrev, internet fungerar inte så jag använder mammas ett par minuter om dagen bara.
Det går inte så bra just nu, eller det kunde vart värre, men ja..
Har nästan inte tränat något denna veckan, ridning 1 timme, skolidrott 2 timmar (två tillfällen) och en promenad bara. Får väl delvis skylla på skolan, har jättemycket just nu, men jag är lite lat med. Maten går iallafall bra, pew.
Ska göra mina övningar ikväll iallafall och imorgon efter skolan blir det en promenad på minst 1 timme (går jag med en kompis blir det nog ca 2-3 timmar iallafall).
Gör ett veckoschema nu som jag SKA följa:
Måndag: Långpromenad
Tisdag: Jogga ett par km
Onsdag: Ridning 1 timme
Torsdag: Promenad 1 timme
Fredag: Kortare promenad
Lördag: Jogga på morgonen, promenad
Söndag: Promenad
+ övningar nästan varje dag
Hur går det för alla? :)
Lamborghini 2008-04-20, 19:18 Det låter ju inte alls dåligt, man ska inte överträna då lessnar man bara. Bättre att göra nånting än ingenting! :)
Torsdag: *host...*
Lördag: Promenad 40 (avklarat)
Söndag: Arrangera tävling (PUST!) samt promenad 70 min. (avklarat)
Ap ap ap :p
Ska väl iofs inte säga nåt, har inte varit aktiv idag, alls.
Igår blev det ju dricka och därmed en massa socker (söta drinkar/groggar).
När jag vaknade blev jag bjuden på smörgås, jag åt tre. Samt drack cola till (ajabaja!)
Sen åt jag lax med pressad potatis och en hel massa salta pinnar.
Nu på eftermiddagen/kvällen har jag suttit framför datorn och tittat på Scrubs och proppat i mig tre avokados, en halv chokladkaka och en stooor bit cheesecake :crazy:
USCH!
Imorgon ska jag banne mig jogga en runda och göra lite styrketräning. Samt rida.
Ska göra något varje dag nu veckan som kommer. Åka inlines om det är fint väder, promenera om jag har träningsvärk och jogga några rundor. Styrketräningen ska jag försöka göra varje gång jag joggat.
Skulle behöva lite pepp just nu eftersom lingonveckan gör att jag svullnat upp så jag känner mig hur fet som helst :(
Hallonsoda 2008-04-20, 22:44 Jag känner att jag lagt på mig lite för mycket... är 173 och väger väl typ 63 nu, så egentligen är jag lagom smal, men det stör mig att mina byxor sitter mycket mer obekvämt nu än de gjorde när jag vägde under 60. Så det är mitt mål, att väga 59. Då har jag ett BMI på 19,7 vilket inte är underviktigt...
Anledningen till att jag fått mer ben och magfett är att jag rest så förbannat mycket och ätit massor hela tiden där... Annars håller jag mig ganska aktiv med hästen. Idag red jag dressyr 1,5 h, behövde trimma lite :angel: samt cyklade en halvtimme (till och ifrån stallet) och i stallet promenerade jag väl ca 30 min. Jag åt:
en banan och vaniljyoughurt till frukost + en portion turkisk youghurt med massa sylt :crazy:
risnudlar och gryta till lunch
bulgur och samma gryta till middag
typ 5-7 godisar
en härlig blandning av socker, kakao och grädde för att pigga upp mig inför kvällens plugg.
okej, tror det vore bra för mig om jag skrev upp det jag äter här så jag får svart på vitt vad det är för skit jag stoppar i mig. Tror inte det är så lätt att droppa de här kilona och måste verkligen inse att jag inte får stoppa i mig godis.
Visst är det bra att tänka på vad man stoppar i sig, men ha också i åtanke att kroppsformen ändrar sig lite hos kvinnor:)
Förstår känslan av byxorna, men du har en sund vikt nu:laugh:
Hallonsoda 2008-04-20, 23:46 Visst är det bra att tänka på vad man stoppar i sig, men ha också i åtanke att kroppsformen ändrar sig lite hos kvinnor:)
Förstår känslan av byxorna, men du har en sund vikt nu:laugh:
Jo jag vet... Fast jag vet också att de inte skulle sitta så irriterande illa om jag inte hade levt på typ 5000-kaloriersdagar då jag var bortrest... Jag har mig själv att skylla. Och palla köpa en hel ny byxpark :D.
knapp*
Jag känner mig jätteduktig :D Jag har haft en aktiv vecka som jag aldrig någonsin hade orkat med för 3 månader sedan. Jag har ridit 5 dagar, resterande två var det jogging en dag och promenad den andra.
I lördags var jag dessutom 'hästskötare' på tävling åt en kompis, det var gå gå gå med hästen hela tiden. Sjukt trött, men red ändå efteråt på kvällen *klappa på axeln, duttig Chili* :p
Igår var jag också utomhus och aktiv hela dagen mellan tolv och sju-halv åtta, gjorde stolp och satte staket, sen en ridtur på 2 h. Så just nu bryr jag mig inte om jag unnar mig lite då och då, som glass igår kväll. Att jag öht orkar med detta och ändå kunde gå upp till jobbet idag utan träningsvärk eller helt dödstrött, det är en enorm vinst för mig! Längtar tills jag blir sådär härligt vältränad igen, man mår så bra då!
Längtar sjuuukt mkt tills jag litar så pass på mitt knä att jag kan åka inlines igen :love:
KL
Idag åt jag två kokta ägg, en kopp te och en avokado till frukost.
Nu käkar jag nån sorts kött och grönsaker till lunch, dricker vatten till.
Åt två avokado som mellanmål också. Jag har börjat käka sjukt mkt avokado :eek:
Men det är nyttigt va?
Har varit ute och sprungit en runda och snart ska jag ut och rida också. Känner mig duktig idag :D
Va duktig du är!! :D
Jag längtar också tills jag är så där vältränad som jag var en gång i tiden, jag var så mkt gladare och piggare då :)
Peppdans för oss :banana: :banana: :banana:
Aeternum 2008-04-21, 15:09 *kl*
Äntligen! Nu har jag också kommit igång.
Var på gymmet en sväng i lördags och cyklade, gick på bandet och tränade knäna. Upptäckte även att jag har nada underarmsmuskler :D
Har även fått låna en "Crosstrainer" som jag stod på en halvtimme igår.
Måndag: Crosstrainer ½h.
Tisdag: Crosstrainer ½h. Promenad 1h
Onsdag: Hoppträning 1 ½h. Crosstrainer ½h.
Torsdag: Promenad 1h. Crosstrainer ½h
Fredag: Crosstrainer ½h.
Lördag: Ridning 1h.
Söndag: Ridning 1h
Samt en övning ur träningstråden varje dag.
Och så blir det gymmet två dagar.
lethal_smile 2008-04-21, 15:37 Åt två avokado som mellanmål också. Jag har börjat käka sjukt mkt avokado :eek:
Men det är nyttigt va?
Jo det är nyttigt! :D och så HIMLA gott!:love::d
lethal_smile 2008-04-21, 15:40 Idag var första dagen på ett tag som jag skulle upp själv och göra frukost, gick upp lite tidigare än jag brukar och hann då bli lite hungrig så det blev en tallrik fil med müsli och en kopp té
Till lunch blev det pasta med ngn sås med qournfärs i:d Och såklart SALLAD!;)
nu när jag kom hem stekte jag lite qournbitar och åt, jag var EXTREMT hungrig!
Nu ska jag iaf iväg till stallet och rida ut en runda! :D
/lethal_smile
fakeblonde 2008-04-21, 17:38 Jag tänkte klämma 7 kg på 6 veckor.
Så där, då var det klart. I övermorgon åker jag på minisemester som räcker resten av veckan, men sen ska jag sätta ett nytt mål.
fakeblonde 2008-04-21, 17:51 Klarade du det?:)
Jepp, med marginal. :)
Åh, grattis:) Har en fråga, ser du stor skillnad? För jag har gått ner 8 kilo, men känns som om jag inte ser någon skillnad:crazy:
fakeblonde 2008-04-21, 18:26 Tackar!
Jag ser lite skillnad, men jag är fortfarande så tjock att det krävs en del till för att några kilon hit eller dit ska göra någon större procentuell skillnad. ;)
Aeternum 2008-04-21, 20:26 Måndag: Crosstrainer ½h. 10x3 knäböj. [Avklarat]
Tisdag: Crosstrainer ½h. Promenad 1h
Jaaaa vi är så duktiga ju! :banana:
Mamma har fått för sig att banta nu också (hrm...) så det blir rätt nyttig mat hemma nu. Hennes jojobantning är alltid lika roande, men iaf inte sådär extrem så den är hälsoskadlig :p
Igår njöt jag av solen på kvällen, och tog en prommis med vovven. Var grymt sugen på kladdkaka men motstod suget, känns som om man kommit över en bergstopp när man vaknar på morgonen och inser att man lagt ännu en nyttig dag bakom sig :D
Blir nog en lunchpromenad idag i det fina vädret, man får ju passa på! Och massor av ridning, promenader och jogg resten av veckan. I'm on fire! :D Det härliga vädret ger ju hur mycket energi som helst.
Ja vädret ger en verkligen skäl för att inte sitta inne hela dagarna!
Själv lyckades jag inte med att träna idag, motivationen låg under nollan..
Men jag red iaf en liten runda på en liiiiiten ponny idag, och jag hoppade faktiskt av och gick den sista biten hem när jag skrittade av henne.. Vill ju inte trötta ut flickstackarn när jag bara ska lära henne nya saker :D
Har ätit bra idag iaf, bara nyttigt och endast lite kolhydrater. Dock känner jag mig hur uppsvälld som helst, min mage vill leka gravid av nån anledning! :mad:
Igår däremot var jag hurtig!
Joggade/gick raskt (ungefär fifty fifty) 5 km på förmiddagen. Red dressyr efter det och på kvällen gick jag en promenad genom skogen med en kompis :)
Imorgon blir det nya krafttag!
:banana:
Aeternum 2008-04-23, 00:23 Måndag: Crosstrainer ½h. 10x3 knäböj. [Avklarat]
Tisdag: Crosstrainer ½h. Promenad 1h. Bensaxen 10x3 [Avklarat]
Måndag: Crosstrainer ½h. 10x3 knäböj. [Avklarat]
Tisdag: Crosstrainer ½h. Promenad 1h. Bensaxen 10x3 [Avklarat]
:D det där ser ju fin fint ut ^^
jag cyklar iaf varje dag från fotolinjen, blir en cykling på kanske 2 mil..
när det blir varmare kanske jag ska cykla till foto också..
det tar iaf 1 timme å komma hem, försöker å bara vila en gång ^^
Duktigt duktigt :) Jag går en bit på varje ridtur nu, i mitten om det är långt eller hela avskrittningen. Det är det lilla som gör det!
Var ute över en timma och red igår, mycket klättring och galopp i fältsits, härligt för benen :D Jag är så sjukt besluten om att få en schysst kropp, såhär motiverad har jag inte varit på evigheter, och träningen har inte varit såhär rolig på länge heller!
Middag igår + lunch idag var/är en massa rotfrukter i salig blandning och kycklingklubbor stekta i ugn :d
lethal_smile 2008-04-23, 09:12 Havregryns gröt och té till frulle idag :D
Mumorsan 2008-04-23, 09:59 Det blev 4 husmanmackor och te för mig :p
Inget smör eller nåt på, så det blir ca: 160 kcal till frukost :)
Ska göra kyckling och couscous till middag, så nyttigt där med :D
Blir även långprommis i finvädret :D
Åtminstonde en timma tänkte jag klämma in!
Lilljessicah 2008-04-23, 10:40 kl
Bakslag igen.
Ner 3 kg på 2 veckor.
:mad:
Plan: Fett, fett, fett :d
YaHilweh 2008-04-23, 10:55 *Knapp*
Jag vill oxå vara med. Sticker jag till Usa under tre månader strax. Men motionen kommer förhoppningsvis vara lika flitig där som hemma.
Nu väger jag 78kg med frukost i magen dock.
Mitt mål är 68-70kg.
Och dom kilorna ska jag ha gått ned när jag kommer hem från Usa (augusti).
Tänkte böja att ta tag i mitt liv idag, i vanliga fall äter jag uselt. Kanske en macka på morgonen om jag äter frukost alls, lunch och inget på kvällen (inte så bra). Så nu ska jag börja äta frukost lunch och middag, äter dock ganska mycket frukt hela tiden. Men jag måste verkligen få bort mitt söt sug.
Tänkte försöka chocka grabben när jag kommer hem och va nöjd med min kropp :angel:
Behöver dock massa pepping då mina sådana här ideer brukar ge upp efter några dagar :crazy:
Jag hade en down i motivationen igår, men nu är den på väg uppåt igen :D
Ska rida två hästar idag och springa en runda på eftermiddagen!
Frukosten blev lika nyttig som vanligt, jag lyckad alltid med frukosten. Har börjat småäta på kvällarna igen, iofs inga onyttigheter.. Men jag känner att jag blir så uppsvälld!
Jag gissar på att det är den där veckan i månaden som gör att jag vill småäta. Morr!
Jag måste dock ändra mina sovvanor. Går och lägger mig alldeles för sent och sover alldeles för länge. Jag vill inte vakna elva! Jag vill gå upp åtta, nio och kunna käka frukost i lugn och ro och ändå ha tid på morgonen..
Ikväll ska jag lägga mig tolv! Bannemej!
Uuuh, hur kan du va uppe så länge :p Innan elva är jag definitivt däckad, oftast runt tio-halv elva haha.
Men nu när det är så ljust så hinner man ju med lite inomhus, städa och sådär, innan stallet. Och städa är ju också nyttigt :D Så det ska jag göra idag, och rida en sväng.
Har precis tagit min lunchpromenad, en sväng på området, blev alldeles lagom då jag var proppmätt efter maten :o
lethal_smile 2008-04-23, 13:45 Jag vill oxå vara med. Sticker jag till Usa under tre månader strax. Men motionen kommer förhoppningsvis vara lika flitig där som hemma.
Oj oj oj! Jag vill tillbaka till USA!
Enda felet var bara att jag gick upp 4 kg på de tre veckorna vi var där.:eek: Visst jag motionerade inte som jag brukade, men håll ett öga på maten! Även sallader som kan verka oskyldiga är proppfulla med fett och socker.
Men genom att välja vad du äter och motionera så klarar du det nog! :bump:
Tänkte försöka chocka grabben när jag kommer hem och va nöjd med min kropp :angel:
Lycka till! Peppdans::banana::bump::banana::bump::banana:
KL
Vad ska alla äta idag?:) Jag har gjort en god falukorv som är innen i ugnen nu:d
lethal_smile 2008-04-23, 14:11 Frukost: Havregrynsgröt och en kopp té
Lunch: Vegetarisk sallad på biblioteket (fetaost, sallad, pasta)
Middag: Ingen aning, blir ngt som mamma lagar.
|