Visa fullständig version : Viktned-/uppgång 2008!
Sidor :
1
2
3
4
5
6
[ 7]
8
KL
Idag åt jag youghurt med banan i, en kopp grönt te, juice och en avokado till frulle.
Ska nu käka korv med grönsaker till lunch!
Har druckit en stor latte fran McD också.
Idag blir det ridning och en promenad eller joggintur som träning.
Igår mådde jag sjuuuukt dåligt! Var bakis så in i bomben och unnade mig chips och dipp :angel:
Men ibland får man faktiskt äta det också! :D
lethal_smile 2008-04-25, 13:46 Igår mådde jag sjuuuukt dåligt! Var bakis så in i bomben och unnade mig chips och dipp :angel:
Men ibland får man faktiskt äta det också! :D
Precis!:bow: Man kan ju inte leva på selleri hela livet.;)
Haha nä preciiiis!
Dessutom går jag ju inte upp några kilon av en chirrepåse så länge jag aktiverar mig ^^
KL
Igår sprang jag halva min runda, som är på 5.5 kilometer, och var inte ens andfådd när jag stannade men jag fick håll:p Sen gick jag resten.
__Jeanette 2008-04-25, 18:48 jag pendlar ganska olika i vikt, på grund av min ledsjukdom så kan jag röra mig olika mycke. jag har dock aldrig varit kraftigt överviktig men triv bäst runt 58-62kg, och är 175cm lång.
http://archive11.pixbox.se/arkivet/synligt_20/18650000-18659999/640x480/18658756.jpg
detta var jag i sommras, tror att jag vägde runt 67kg där..
http://archive9.pixbox.se/arkivet/synligt_20/14480000-14489999/640x480/14484000.jpg
jag i september, runt 65kg..
http://archive.pixbox.se/arkivet/dolt/640x480/20050939.jpg
http://archive.pixbox.se/arkivet/dolt/640x480/20051125.jpg
http://archive.pixbox.se/arkivet/dolt/640x480/20051124.jpg
detta är jag nu, på 62kg, skulle vilja ner till 60kg.
sorry för dålig kvalité på vissa bilder!
NagelacksBeroende 2008-04-26, 10:38 kl
Jag är glad nu! Har gått ner 2 kilo :bump:.
kl
Jag är glad nu! Har gått ner 2 kilo :bump:.
Grattis :banana::bow:
Själv märker jag att inte bara boobsen minskas utan även magens omkrets verkar ha blivit mindre :bump:
Idag är det dock frossardag så sitter här med en liten påse lösgodis, fast det är med hyffsad måtta, bara drygt 300g :angel:
Ikväll blir det helt hemmagjorda hamburgare, egenbakat bröd och egengjorda burgare. Smaskens. 215kcal/styck :d
http://bp3.blogger.com/_fDfkx6FmvS8/SBHGFy2Rv0I/AAAAAAAAAWc/djhOuDnFUGQ/s320/020.JPG
Silverfalk 2008-04-26, 12:35 kl
Haha, i torsdags gick jag ner 10 kg :D
Sant faktiskt. Men när jag vaknade dagen efter hade jag gått upp lika mkt igen, vad fasen berodde det på?
Var ute och joggade i 7.5 km så antagligen var det väl vatten som försvann men såå mkt vatten kan man väl inte ha i kroppen?
Edit: Så måste jag lägga till att mina lår minskat med 1 cm :banana:
Alltså det är omöjligt att pendla 10 kilo på ett dygn. Jag gissar på en knasig våg.
kl
går inge vidare för mig, vet inte vad det 'är för fel.. jag har börjar vandra sakta upp i vikt igen..
jag äter inge onyttigt och rör på mig som vanligt.. kanske inte lika mycket som förut, men jag sitter ju inte stilla direkt...
så jag vet inte vad jag gör för fel.. jag tänker VERKLIGEN på vad jag äter.
Silverfalk 2008-04-26, 13:11 Nej, den funkar bra. Har hänt 1 gång förut och jag rasat i "vikt" under en dag och sedan gått upp lika mkt nästa dag :crazy:
kl
går inge vidare för mig, vet inte vad det 'är för fel.. jag har börjar vandra sakta upp i vikt igen..
jag äter inge onyttigt och rör på mig som vanligt.. kanske inte lika mycket som förut, men jag sitter ju inte stilla direkt...
så jag vet inte vad jag gör för fel.. jag tänker VERKLIGEN på vad jag äter.
(vet int om ja har skrivit i den här tråden nåt men ja hängde i en annan ett tag för ett tag sen iaf^^)
men ja..d går dåligt för mej med, precis som du så går ja långsamt upp igen efter att ha gått ner några kilo :( ja vill inte >.<
Nej, den funkar bra. Har hänt 1 gång förut och jag rasat i "vikt" under en dag och sedan gått upp lika mkt nästa dag :crazy:
Det låter helt otroligt, 10 kilo är ju skukt mycket. Visst att man kan förlora vätska, men inte 10 kilo.. Får jag fråga vad du väger? För det har ju viss betydelse då 10 kilo är procentuellt sett olika mycket för olika människor.
Om du nu tappat 10 kilo och sedan gått upp det till nästa dag måste du ju ha ersatt dessa 10 kilo? Och jag antar du inte druckit 10 liter vätska?
Silverfalk 2008-04-26, 13:30 Det låter helt otroligt, 10 kilo är ju skukt mycket. Visst att man kan förlora vätska, men inte 10 kilo.. Får jag fråga vad du väger? För det har ju viss betydelse då 10 kilo är procentuellt sett olika mycket för olika människor.
Om du nu tappat 10 kilo och sedan gått upp det till nästa dag måste du ju ha ersatt dessa 10 kilo? Och jag antar du inte druckit 10 liter vätska?
Ja, just nu väger jag 56 kg (blää, har gått upp). När jag vägde mig efter joggingen i torsdags vägde jag 46-47 kg. Duschade och åt sedan två knäckebröd med mjölk. På morgonen vaknade jag och vägde 57 kg igen. Fattar ingenting.
Alltså ledsen, men jag tror inte att det hänt. Antingen har du sett fel eller så är vågen knasig. Det kan omöjligt hända att du tappat mer än 1/6 av din vikt på bara en joggintur. Det är helt omöjligt.
Silverfalk 2008-04-26, 13:50 Nej, det är lite svårt att tro. Jag vet inte varför det hände men ska prova med andra vågar och kolla nästa gång jag springer.
kampargladje 2008-04-26, 14:05 Det spelar ingen roll hur jag gör, jag blir ändå aldrig nöjd. Jag måste blunda när jag duschar om jag så väger 44 kg eller som nu 54, jag spyr på mig själv.
Och jag måste erkänna att jag inte alltid är hälsosam med detta beror på att jag finner eller återvänder till gamla vanor som jag vet fungerar som bestraffning.
Hela jag suger, hoppas ni klarar er bättre :crazy:
Stackars liten, hela 54kg? Hur lång är du? >_>
Det låter som om det snarare sitter i huvudet, och då hjälper ingen viktnedgång i världen...eller du kanske vill öka vikten? Finns ju de som behöver det också.
Lycka till i varje fall, sund mat och motion är aldrig fel i vilket fall. ^^
(säger jag som lever på marabou och cola...)
lethal_smile 2008-04-27, 01:02 KL*
Nu blir det bilder från mig.
Från i somras!
http://images1.bilddagboken.se/13/_u1/_u1/_u7/_u3/_u3/u117330/96109_1186783353.jpg
Och från i fredags (POSARN!)
http://archive1.pixbox.se/arkivet/synligt_25/20070000-20079999/640x480/20073169.jpg?0
Lite skillnad är där väl?;)
om det var en vikttråd så var det väl min tråd :p
den blev så så lång så det startades en ny ^^
fast i denna är jag inte lika aktiv :angel:
lethal_smile 2008-04-28, 16:50 Ny vecka = Nya mål
Eller hur är det?;)
Så vad har ni för mål med denna veckan?:banana:
Motionera motionera motionera! Det är mitt mål det.
Dagen till ära så ska jag gå två promenader med häst respektive hund :) Kommer klämma in en långtur på torsdag, då blir det också mycket gå. Och så är jag duktig och gör mina ryggövningar varje dag, ska försöka orka med att göra lite mag- och benövningar (benen är mest för knäets skull men me likey mer muskler).
EvelinaSkoldenborg 2008-04-28, 19:53 Vad jag har hört så ska man motionera för att kroppen förbränner det du stoppar i dig efteråt på ett bättre sätt. :)
Silverfalk 2008-04-30, 20:35 kl
Usch, känner mig jättedeppig. Har gått upp 3 kg (:eek:). Tror dock att det är muskler då jag ändå inte ser större ut men vill ju så gärna gå ned till 50 kg till midsommar. Men 8 kg på typ en månad? Går ju knappast.
Dessutom har jag varit sjuk hela veckan nu och knappt kunnat gå uppför trappan utan att få flås så träningen ligger ju nere också. Ska dock börja springa 2-3 dagar i veckan när jag blir frisk.
lethal_smile 2008-05-01, 14:30 Okej uppdatering från mig:bump:
Har ätit lite bättre denna veckan, blev väl frukost iaf varannan dag.
Fast veckan är ju inte slut än. ;)
Motionen går inte så bra, är bara ute och går med hunden och cyklar till stallet, jag gör alltså inte mer än vad jag "måste".
Men det känns att det går bättre med cyklingen iaf! Nu har jag i en högre växel och det känns ganska lätt ändå! :laugh:
Vikten går neråt (positivt ju:D) sedan senaste vägningen så har jag gått ner ett halvt kilo, det går inte snabbt, men det går.
Idag kommer jag inte att göra mer än vad jag "måste" då vädret är rent ut sagt SKIT!
/lethal_smile
KL
Ja, det är ju bara att konstatera att det går dåligt för mig. Riktigt jäkla dåligt. Det har hunnit bli maj och jag har fortfarande inte fått den där platta magen och de smalare låren som jag velat ha. I suck :(
MittNyaJag 2008-05-03, 13:50 *kl*
Nere på 68.6 kilo ungefär nu, så det är väl minus strax över 5 kilo sedan nyår. Går mycket långsammare än jag någonsin kunnat tro, men det går åt rätt håll hela tiden och jag gör egentligen inte så mycket för det så jag är rätt nöjd. Nu har jag slutat äta p-piller, får se om det gör någon skillnad... Kanske, vad vet man. Men nu ska jag äta lasagne. :D
kl
Vet inte riktigt om man får göra såhär, men, gå in på icas hemsida, där har de bra (och enkla recept) på nyckelhålsmärkt mat. Även mycket vegetariskt. Vet ej hur det ser ut för veganer.
Jag håller inte mitt träningschema alls. :( Men går desto fler promenader, med hunden. Har helt slutat med läsk och godis, äter dock mörk choklad, men hur ofta är man sugen på det? Får däremot äta tårta, fast det äter man inte särskilt ofta. Har inte vägt mig alls, men fick höra av både av min syster och en kompis att jag har fått smalare ben :D så har det börjat synas så är jag ju på rätt väg.
Hej hopp!
Jag märker skillnad jag :) Värmen gör ju att jag går in i lågenergiläge. Äter ganska lite nu. Igår åt jag frukost vid 10, sen var jag aktiv i flera timmar utomhus, och åt inte förräns vid kl sex tror jag :o Och sen en smoothie vid nio.
Jag tycker mig märka resultat, lite slankare i allmänhet, inte sådär uppsvullen. Är min mage full av mat hela tiden så ser jag rätt stor ut faktiskt. På morgonen är det inte alls samma kropp! Har den fantastiska "sjukdomen" uppsvälld mage, speciellt när jag ätit nåt dumt (typ varma mjölkprodukter).
Min pålle är halt så har inte kunnat rida på över en vecka, men kämpar tappert ändå. Lite promenader, ska nog ut och jogga ikväll om inte knäet säger nej. Har varit lite struligt det sista.
Fast du är ju jävligt het ändå, så det gör ju ingenting att du inte har fått den där platta magen och snygga låren som du säkerligen redan har ;)
Själv har jag varit ute på minst en långpromenad om dagen varje dag i en vecka nu! Har varit hundvakt åt min grannes tre pudlar så det har blivit en hel del promenerande.
Nu kommer de hem imorgonbitti så jag ska försöka fortsätta med motionen fastän jag inte har några hundar som tvingar mig. :p
Maten har det gått rätt kasst med. Hade extremt dålig aptit i början av veckan och i slutet fick jag stort godissug..
Men men, jag frossade bara en dag iaf.
Jag ska verkligen inte lägga några av mina kära slantar på godis eller cigg den här veckan. Det har jag inte råd med och dessutom är det inte braaaa :D Tror faktiskt jag ska köpa ett tiokort på gymmet istället nu när jag ändå har pengar. Det är så kul att gymma ju :banana:
nu jävlar
efter av att helt plötsligt "börjar gått upp i vikt av en konstig anledning" har jag börjat ta tag i hårdhandskarna igen..
jag går 3 gånger om dagen, efter varje pass gör jag 50 situps, rygglyft och 50sek plankan. nog bllir man svettig alltid :devil:
och då bränner man ^^
KL
Varför försvinner inlägg härifrån?
Fast du är ju jävligt het ändå, så det gör ju ingenting att du inte har fått den där platta magen och snygga låren som du säkerligen redan har ;)
Nää, sist jag tittade i spegeln så var dom inte där. Tror det är de berömda sambokilona har sagta men säkert bosatt sig på mig ;)
Hej hopp här är en duktig Chiliplanta!
Igår gick jag lunchpromenad ~20 min, 2 km vid kl 18 och joggade 2 km vid kl 22. Tjo!
Under dagen åt jag inget onyttigt och trots att jag åt pyttipanna till middag gjorde jag en rejäl sallad och åt den innan. Mums :d
Idag blir det lunchpromenad igen (till tandläkaren :p), frukt, och kanske en joggingtur igen men iaf en 2 km promenad med pålle.
lethal_smile 2008-05-11, 00:34 Duktig du är!:bow:
Jag kollade vågen idag! 74.4 Det är en nedgång på totalt 10 kg! :D Bara några få kilo kvar nu.
Peppdans: :bump::banana::bump::banana::bump:
/lethal_smile
KL
Hela förra veckan var jag jätteduktig och åt nyttigt och skippade småätandet. Dessutom tränade jag varje dag. Men så kom helgen... :angel: På helgen fååår man ju äta onyttiga grejer, eller hur? :angel: Så nu känns det som om jag är tillbaka på ruta ett igen. Provade kläder idag och insåg att mina lår är hemska :crazy: Så nu tänkte jag och sambon göra ett storkok på nyttiga soppor, mums :)
knapp .
Jag joinar gänget här då..
Jag vet inte riktigt vad jag väger med det vill jag inte veta heller så ni får gott låta bli att undra. :rofl: haha.
Men kan ju säga att jag inte är smal och kommer heller aldrig bli så smal som jag vill. :mad: det har jag att tacka både min mor och min far för. Jag hatar arvsgener! :devil:
Men hur som helst. Jag vill i vilket fall som helst gå ner ett par kilo men hur många vet jag inte ännu. :D
Ska verkligen pressa mig så att jag kommer ur sängen någon timme tidgare och ut och gå en sväng, sedan börja cykla/gå till stallet de dagar då det inte ösregnar. :angel: Och så funderar jag på om jag ska ta och köpa det där kortet på badhuset som gör att man får simma femton gånger.. I sånt fall blir det att simma en till två gånger i veckan eller när jag känner för det.
skulle kunna köpa ett natulis kort men jag skäms ju så grymt att träna bland folk sååå.. :crazy:
Ibland önskar jag att jag var stenrik så jag kunde fettsuga mig. :rofl: haha
Men hur som.. Vill gå ner kanske ett par kilo tills skolavslutningen om en dryg månad. :bump:
EDIT: Glömde att jag ska sträva efter att inte småäta och dra ner på överflödiga fetter, socker osv..
lethal_smile 2008-05-14, 23:44 Jag känner mig duktig när jag ser resultatet på vågen. 11 kg ner :bump:
MEN när jag tänker på vad jag har ätit, och när jag har ätit det så är jag inte lika nöjd, jag hoppar över frukosten, äter lite lunch, kommer hem och fikar på té och kakor. Nu går hästen på sommarbete hos min granne så jag får ju inte motionen som innan. Senare under eftermiddagen och kvällen blir det massvis av småätande på godis och liknande innan det är dags att sova.
Jag måste verkligen få lite rutin i mitt ätande, och inte minst på motionen. Eftersom hästen är på bete så kommer jag ju inte att cykla till stallet(3km) utan jag går 100 meter så är jag framme. Men att han är på bete gör ju inte att jag inte kommer att rida. Det kommer nog att bli många turer, men ingenting denna veckan, har varit sjuk och käkar antibiotika med stränga restrektioner från läkaren att jag inte ska anstränga mig.
Jag känner nu att min kropp är på väg att då in i väggen eller något sådant, jag blir lätt förkyld, äter dåligt, motionerar inte så mycket. Som idag när jag gick hem från tåget, visst det är uppförsbacke hela vägen, men det går ju. Brukar ta mellan 7 och 10 min, normaltakt, nu tog det 15 och min puls var uppe i topp! Det känns inte bra alls, så så fort jag får motionera så blir det att öva upp kondisen lite.
Dock har jag inte så långt kvar! :banana: mitt mål var precis under 70. Startvikt 84.4, i morse var jag exakt 11 kg lättare, jag har alltså gått ner lite mer än 5/8 av totala nergången. :)
Känner mig peppad nu! Spec. när det gäller maten!
/ O
Att din puls sprang iväg och att det var jobbigt beror ju på att du är/varit sjuk. Kroppens resurser går ju till att se till att du blir frisk :) Men du är jätteduktig! 11 kg är mycket!
Själv känner jag mig inte så jätteduktig, har väl märkt en allmän uppstramning men inte mer.
Kryptonit 2008-05-15, 10:37 Jag vill bara tipsa om Nautilus.
Här i stan ingår simning när man har Nautiluskort. :D
*Gotlandsrusset* 2008-05-15, 11:20 Nää, sist jag tittade i spegeln så var dom inte där. Tror det är de berömda sambokilona har sagta men säkert bosatt sig på mig ;)
usch ja :eek: de borde inte få existera. :cool:
jag va minsann vältränad o slank innan jag flyttade ihop med min sambo, men icke. dock börjar de släppa nu igen efter att jag börjat rida...red tre hästar igår...jisses vad glad jag är att jag kan GÅ idag ;)
Jag vill bara tipsa om Nautilus.
Här i stan ingår simning när man har Nautiluskort. :D
Mjo, har får man också bada och får tillgång till en relaxavdelning..
Solarium, mer 'privat' bubbelpool och så såndär bastu där man eldar typ. :rofl:
Men det är när det kommer till själva träningen, jag anskyr att springa/träna när folk ser mig. Men jag får la se. Kanske får med mig mamma eller en kompis. :D
lethal_smile 2008-05-18, 21:46 Att din puls sprang iväg och att det var jobbigt beror ju på att du är/varit sjuk. Kroppens resurser går ju till att se till att du blir frisk :) Men du är jätteduktig! 11 kg är mycket!
Själv känner jag mig inte så jätteduktig, har väl märkt en allmän uppstramning men inte mer.
Jo det är ju för att jag var sjuk, men det känns ju så himla konstigt när det gör så, som tur är så är jag frisk nu, men ska för säker hets skull vila denna veckan oxå så att jag blir riktigt frisk innan jag börjar anstränga kroppen.
Sen blir det träning! Blandad kondis och styrka! Allt för att komma i toppform innan mina nya jeans kommer i Juli! :bump:
http://www4.jcpenney.com/jcp/X6.aspx?DeptID=50434&CatID=52084&GrpTyp=SIZ&ItemID=13496cd&attrtype=&attrvalue=&CmCatId=50434|50452|52084
Och
http://www4.jcpenney.com/jcp/X6.aspx?DeptID=50434&CatID=53683&GrpTyp=SIZ&ItemID=1363e39&attrtype=&attrvalue=&CmCatId=50434|53652|53683
:love::love:
lethal_smile 2008-05-21, 15:20 PUTT! :bump:
Hur går det för alla?:banana: Snart är det sommar på riktigt och ni vet vad det betyder! ;)
Har "latat" mig en månad (det har varit först en rejäl förkylning, sen en jäkla massa pollen) men nu är jag igång med träningen igen, men det är inte klokt hur fort man tappar både kondis och styrka..
Kryptonit 2008-05-21, 16:57 Fasen vad det där lät lyx! :D Usch hatar också att springa och gå,
men löpbandet är väldigt kul. :angel:
För mig går det väl sådär. Har väl inte ätit så exemplariskt, men jag försöker så gott jag kan:p
CarelessWhisper 2008-05-25, 23:39 Hur går det för alla? :)
Det går skit!
Har varit ute och sprungit 3 km kanske två gånger och sedan har jag väl varit ute och gått en dag i veckan bara. Sedan har väl inte sockret varit så lite heller.
Men jag ska skärpa mig, inget övrdrivet socker fram till skolavslutningen om ca två veckor och så ska jag banne mig bli av med sötsuget!
Ut och gå varje dag har jag bestämt mig för, vare sig det spöregnar eller ej! :mad:
jodå.. jag har gått UPP (?!) 3½ kg den senaste månaden, och nu vill jag gråta :(
Ska jag behöva leva på sallad?!
lethal_smile 2008-05-26, 15:43 KL*
Jag har stått stilla nu i några veckor, har inte haft tid/ork/lust/intresse av att motionera..
Men nu så! Nu är det snart sommarlov och mitt mål är att vara i toppform när jag kommer tillbaka till skolan till hösten. :)
fakeblonde 2008-05-26, 17:33 Jag har varit sjuk sedan jag kom hem från semestern för en månad sedan. När jag inte kan träna tappar jag tyvärr all motivation att äta nyttigt också (självdisciplin, vad är det? :crazy:).
Vägde mig imorse för att starta om och tackar högre makter för att jag inte har gått upp mer än 1,5 kilo. Vi får se hur det blir men jag känner mig iaf peppad idag. :)
strawberrysylt 2008-06-02, 15:36 halvt kl eller så
Hejsan allihop!
Nu var det verkligen ett bra tag sen jag var aktiv i den här tråden.. och det märks. Tyvärr.
Jag gick ju ner ett tag, men nu har jag gått upp igen och mer därtill. Fy sjutton. Ordnade mattider har jag glömt vad det betyder och träning också tyärr. Eller jag har ridit några gånger (första gångerna sen jag slutade skolan för 2 år sen och det är faktisktk KUL! Har jag kommti på lagom tills terminen är slut, yeey) men annars är det dåligt.
Jag skulle ju ha gått ner nu ju och snart ska jag utomlands då vill jag inte se ut såhär.
Jag har inga orimliga krav, men lite bättre vill jag må iallafall och känna mig lite snygg. Helst vill jag ju såklart också att det ska bestå.
Det jag skulle behöva göra är sluta med SMÖRGÅSAR med massor av pålägg!! Bort, puts väck! Och så äta normal mat vid normala tider, inte småäta skitmat hela dagarna.
Jag behöver massor med pepp, hoppas ni är villiga att ge mig den!:love::banana:
Det var mitt klag, nu till er, hur går det?? Går det bra? Jag hoppas det!:banana::bump:
//r
Jag har nu gått ner 10kg!:D:D
Mitt nästa mål är att få bort 10kg till! Så nu jäklar!
Jag tränar styrka hemma 3dagar/veckan (mån, ons, fre) och använder orbitreken 3 dagar (tis, tors, lör). Förutom det är jag ute och går så mycket jag kan i det underbara vädret.:love: Blir dock inte så raska promenader, det är det alldeles för varmt för! Men all motion är av godo så varför inte:D
Jag äter nyttigare, slutat nästintill helt med läsk. Mer grönt till maten! Dessvärre äter jag långtifrån bra än.. Men det kommer!
:bump::banana::bump::banana:
Jag har haft ett halvår med upp- och viktnedgångar som heter duga. Först svalt jag nästan ihjäl mig pga. ny matkultur och pga. att jag mådde risigt, sen åt jag mängder med fett och rörde inte på mig som hemma= gick upp säkert 5-10 kg. Nu har jag börjat nrma mig min normalvikt igen och det känns SÅ bra. Jag äter nästan bara grönsaker och protein, dricker ingen läsk och har dragit ner rejlt på sockret. Dock rör jag inte på mig som jag gör hemma dr jag har två hästar att härja med, men tar promenader när jag hinner. Nu har jag knappt två veckor kvar i Spanien, och ska njuta av maten och vinet, och sedan ska jag rida tills jag dör när jag kommer hem :D
Åh, det går inte alls bra. Sedan hästen blev halt och efter det svaret från röntgen har mina matvanor varit allt annat än normala. En vecka åt jag ungefär lika mycket som jag normalt gör på en dag och efter det har jag nästan bara goffat sötsaker :crazy:
Fick en hjärnskakning förra helgen också så har haft strikt förbud mot all träning men tänkte faktiskt ta en rejäl kvällspromenad idag. Längtar efter att kunna jogga! Men hjärnskakningen tog rätt hårt på mig så blir helt slut, värmen gör ju sitt till också... Bara jag kommer igång och rör på mig ORDENTLIGT så kommer vikten rasa!
Dessutom åker jag till Serbien till morfar om en vecka och där kommer väl matvanorna vara allt annat än sunda :p Men har planerat in mååånga promenader och joggingrundor i byn, men mest för att få en snygg bränna ;)
lethal_smile 2008-06-02, 16:34 Du är ju duktig ändå! Du klarar ju av det! :bump:
Halvt KL*
Här har det mest gått neråt, jag har gått ner 11 kg sedan i höstas. Och det är ju bra! :idea: Fast nu i våras så rasade allt! Vänerförhållande rubbades, skolan blev jobbigare och jag blev extremt stressad, vilket ledde till att jag inte åt, och när jag väl åt något så var det inte något bra. Jag blev socker beroende för att ens klara av dagarna.
Nu har jag ett avtal med en annan bukare att om vi inte sköter maten eller motionen så får vi ett "straff" :devil: Hitintills har det fungerat, maten började vi med förra veckan och denna veckan startar vi med motionen. Jag är ganska peppad nu!:bump:
Det första som ska ske är att jag ska bli av med mitt sockerberoende.
/lethal_smile
MittNyaJag 2008-06-02, 17:29 Jag ligger mellan 67,4 och 68,7 ungefär nu och har legat där i över en månad... Har åandra sidan inte motionerat särskilt mycket heller! Jag fungerar inte när det är så här varmt men har ändå försökt cykla till stallet när jag ska dit och sådär. Känns som det kan bli ganska slött nu när hastarna ska ut på bete dock... Då "behöver" jag ju inte till stallet varje dag. Ska dock försöka ta mig ut på promenadrundor ändå. Vi får väl se hur det går. Hade ju varit trevligt att komma ner på normalt bmi under sommaren (dvs. 64,8 kilo). Men e g e n t l i g e n så har jag uppfyllt mitt första mål, för det var att gå ner fem kilo under året och nu har jag gått ner strax över 6 kilo. Men mycket vill ha mer. ;)
Pepp pepp till alla!!!
Fiffilump 2008-06-02, 18:30 Förra sommarem höll jag på att bli tjock, tycker jag. Åt typ godis och onyttigt hela tiden, var på väg uppåt 50 kg, vilket jag aldrig i hela mitt liv vägt. I vintras bestämmde jag mig för att ta tag i det och började träna lite smått hemma med areolates och sitt ups osv osv. Nu är jag nere i 43 kg. Bara för att alla inte ska undra, jag är 14år (smög in här ifrån Ungdom) och är ca. 155-160 cm. Hoho.
lethal_smile 2008-06-02, 19:03 Duktigt att du tar tag i det, men som du sa: du är 14 år:eek: då är det naturligt att gå upp i vikt eftersom att du fortfarande växer. 43 kg till 155-160 cm är ganska lite.
Fiffilump 2008-06-02, 19:21 hoho ja, jag vill inte att folk ska få massa fördomar och tro att jag typ har någon sjukdom eller så :) men jag tycker det är bra att man tränar, man mår bra av det! jag har dansat innan, men efter att vi fått ny lärare som tex. filmade oss osv (kille) typ höll på så slutade jag. Just nu var det ett tag sedan jag tränade men är rätt nöjd med min vikt nu. Kollade någon sån där sida, var tydligen underviktig.
Knapp
Nu hakar jag på här! Hoppas på peppning av bukare:bow:
Steg 1 är att gå ner 5 kg :banana:
Bangsi87 2008-06-14, 23:06 Ett bra tips att gå ner i vikt är att göra slut och bli glad igen ;)
Levde i ett mindre bra förhållande tidigare och blev tja... lite mullig och så, men sen vi gjort slut så har jag gått ner 6 kg utan att egentligen göra någonting speciellt, kanske äter mindre godis och så, är ute mer...
Är iaf så här glad nu :D:D:D
Men jag har problem med lite "överblivet skinn" även om jag har rätt ok magmuskler så är det ändå som en massa lös hud, inte extremt men så man kan "ta tag" i det om ni förstår...
Tips på hur man blir fastare..?
Tycker ni att 65 kg är normalt om man är 1,65 lång?
Haha, jag skulle säga precis tvärt om! Mitt bästa bantingsknep är att bli dumpad och må så dåligt att man knappt kan äta. Jag gick hösten 06 ner just 6 kg på runt en vecka, och jag har konstigt nog inte gått upp dom än! Annars brukar man ju få tillbaka kilona om man gått ner dem så fort... :cool:
Bangsi87 2008-06-14, 23:16 Beror ju på hur man är som person, jag blir lätt sån som "tröstäter" om jag mår dåligt, bara måste ha en chokladbit, eller 5, varje kväll.... :crazy:
Men är jag glad så äter jag typ frukt istället :p
Knapp
Någon som har koll på hur många kcal frukter innehåller?
Tex. äpple, banan eller jordgubbar:d
Puttar:banana: Passar också på att fråga ungefär hur mycket man bränner om man tar en rask promenad på drygt en timme? :)
kl
Jag har gått ner 10 kg sen jag började (dock verkar det vara mkt vätska)....:banana: Ska ner ca 6 kg till sen är jag nog nöjd:banana:
Grattis! Bra kämpat:banana: Hur har du gått ner allt?
lethal_smile 2008-07-04, 14:46 Puttar med en uppdatering!
Jag har totalt gått ner 12 kg, men under en period i våras slutade jag att äta, och gick då ner ett eller två kilo (det var bara två veckor) när jag sedan började äta igen så gick jag upp så att den totala nedgången bara var 10 kg.
Nu trivs jag mycket bättre med min kropp, även om jag (enligt mig själv, har en bit kvar. Har 67 kg som mål) så är jag ganska nöjd. Nu är mitt mål att bli vältränad, dvs. ut och jogga minst 4 mornar i veckan, gå med hunden, cykla in till stan (1,6 mil) och tillbaka. Om jag går ner under tiden så är det bara en stor bonus!
:bow::bow: Till alla duktiga!:D
Jag säger tack för mig!
Lamborghini 2008-07-04, 14:50 KL
För första gången känner jag mig rätt nöjd, då säger sambon att jag är mjukare än vanligt. hahaha, lovely! Man han skrattar bara. Ska nog hämnas på nåt sätt ;)
Bild, bah... (http://m1kae1a.blogg.se/images/2008/linne_12396438.jpg)
Vet inte exakt vad jag väger men 58-62 kg o 167 cm lång
Knapp
Någon som har koll på hur många kcal frukter innehåller?
Tex. äpple, banan eller jordgubbar:d
en banan ca 100 kcal.. de andra frukterna innehåller lite mindre men jag vet inte exakt...;)
KL
Jag är ute och springer nästan varje dag sen cyklar jag 8 km varje dag, så skönt när man märker att kondisen börjar komma. Dock har jag gått upp lite av de 10 kg jag gick ner, men nu ska här trimmas:banana:
Haha, jag gick ner till 41 kg när jag blev dumpad :D det va lagom :p
Jag ska gå ner 5 kg nu, har gått upp av medicinerna jag har ätit så, 45 är mitt mål.
Guldaskig 2008-07-04, 15:47 Knapplån!
Här vill jag vara med! Jag är 160 cm och väger 60 kg, jag vill gå ner till i alla fall 55 kg. Mest för att bli lite fastare :laugh: Kul med en tråd där man kan peppa varandra! :banana: Nu när jag har semester försöker jag gå ut och gå varje morgon innan frukost. Jag tränar på friskis och svettis varje måndag och onsdag och jag ska försöka ge mig ut och springa nån gång ibland också. Sen jag fick semester (drygt en vecka sen) har jag inte ätit en enda godisbit eller något liknande. Jag har fikat en gång och ätit en tårtbit :D Mycket nöjd och glad med mig själv!
"Lite mindre" är cirkus 50 kcal :p
Jag har kommit ner till 50,4 kg, och HÄR är jag faktiskt nöjd! Visst, det vore trevligt att väga 5, eller t.o.m 10 kg mindre men då vet jag att det är sjukdomen som talar.
Så, nu stannar jag. Hoppas jag.
Vad skönt det är att läsa att du är nöjd!:)
Salasolen 2008-07-07, 14:54 Knapplån
Hej allihoppa, vad duktiga ni är! Får jag oxå vara med här? Jag skulle vilja gå ner typ 20kg. Tror aldrig det kommer hända men jag kanske kan lyckas gå ner en del av det... Mitt boot camp börjar idag :devil: Planen är att det ska ha försvunnit 5cm runt midjan till nästa fredag!
Oj, 5 cm så fort? Går det verkligen?
får jag va med ? :D
jag planerar på en viktuppgång då jag tycker att 55-58 kilo inte passar på min 170 långa kropp! Jag skulle vilja väga runt 60-62 kanske för jag tycker personligen de är snyggare med en lite "mjukare2 kropp!!
Jag äger en våg men vet dock inte vart den är men ja ska väga mig nu och försöka gå upp nått kilo men de kommer bli svårt eftersom jag har skitsvårt att öka i vikt :(
/A
Salasolen 2008-07-07, 16:05 Jag har bestämmt att det går! Typ 10cm runt midjan har jag gått upp sista månaderna så jag tycker att eftersom jag har gått upp dom fort borde en del kunna försvinna fort!
Vildvittra_ 2008-07-10, 22:34 Knapplån.
Jag är så kass! Är väl 3e gången jag skriver i den här tråden att jag ska ta tag i det hela (och har vägt mer och mer för varje gång :o) men nu ska det hända nått!
Väger i dagsläget ca 58 kg. Kring 171 cm lång. Vill ner till kansk 54-55 som jag brukar väga. Har i vinter gått och lagt på mig lite extra så att säga. Målet är dock att ta mig i mina gamla jeans! Helst innan sommaren är slut. Jag får verkligen göra ett ryck nu!
GallantSpecial 2008-07-20, 08:16 Min vikt senaste tiden (inga exakta datum):
Aug -07: 58 kg
Nov -07: 49 kg
Dec -07: 52 kg
Nyårsafton: 55 kg
Nu: 51 kg
Det skrev jag i februari. Sen dess har det pendlat vidare på samma sätt och from februari har jag som minst vägt 47 kg och som mest 52 kg. Upp och ner, som sagt. Stadigast har jag legat runt 49 kg men nu väger jag 51 kg igen. Tjo!
GallantSpecial 2008-07-20, 08:36 För sent ute för hinna med en edit på förra inlägget så jag postar såhär.
Insåg att jag tappat seriöst i vikt när jag fick se denna bild på mig själv...
http://archive.pixbox.se/arkivet/synligt_23/22180000-22189999/640x480/22181756.jpg
Jämfört med tex denna då jag låg runt 55 kg.
http://archive.pixbox.se/arkivet/synligt_18/08110000-08119999/640x480/8117987.jpg
Liiite skillnad kanske. Försökte hitta liknande bilder men insåg att jag ganska sällan är med på bild och ännu mer sällan helkroppsbilder, så detta var vad jag kunde uppbringa.
(om nu nån ens bryr sig förstås :grin: )
DaydreamBeliever 2008-08-12, 14:52 knapp
jag tänker ge järnet i höst och slutmål är 10-12 kilo .
har inte tränat på gym på hur länge som helst nu :o , så
gymkort är det första jag ska införskaffa när jag flyttar in till stan
om några veckor. Tills dess får man köra på det naturen har att erbjuda :p rejäl motion varje dag (och ridningen gälls inte)
Min vikt = X
1:a delmålet - 31 augusti
X minus 3 kilo.
Frukost
Dagen började bra, åt en sen frukost på omelett på 2 ägg, och en fullkornsmacka, och ett glas vatten.
Dagens motion
Tänkte ge mig ut på en rask långpromenad strax.
Middag
Tänker äta direkt efter, och det ska bli nutrilett om jag har, annars får jag fixa ihop någon sallad, eller wok.
Kväll
Sen ut i stallet och rida, och hem och ta en frukt till kvällsmat.
Ska försöka uppdatera här i alla fall varannan dag.
strawberrysylt 2008-08-12, 17:53 halvt kl, till alla
Oj, finns det fortfarande liv i den här tråden! Det var längesen jag skrev här nu.. Vad ni är duktiga!:banana:
Jag skulle verkligen behöva ta ett ryck till.. eller ja, jag har insett att det går faktiskt att se ut så här som jag ser ut, fast grejen är att jag har hoppat av "veganeriet" nu och käkar mjölk-produkter och ägg igen. Väldigt dumt. Har levt på chips och yoghurt ett tag nu, och tja, det syns på min hy och känns i kroppen.
Vet också att jag mår så sjukt bra om jag går ner litegrann..
Men nu blir det först en vecka i Grekland:love: med icke-vegansk mat, yeey.
Sen när jag kommer hem har jag tänkt träna och bli nyttig tills i dec och nästa resa.
VIlle bara skriva in det här nu så att ingen återvändo finns.
Och så ge er en pepp-dans såklart:banana::bump::banana:
//r
DaydreamBeliever 2008-08-15, 22:10 Dag fyra har nu passerat, och jag tycker jag har skött mig ganska bra.
Delmålet är redan uppfyllt, trots att datumet för delmålet är om 2 veckor :p
På fyra dagar är min vikt X minus 3.5! Men tyvärr så går man ju inte ner fett den första tiden, och sen kommer det gå mycket trögare efter ett tag.
Ätit nyttigt, och ätit mindre. Motionen har jag varit lite sämre på , får skylla på att jag haft ont om tid, och nästa vecka kommer bli bättre på den fronten.
Och om två veckor så har jag förhoppningsvis flyttat in till stan och kan skaffa gymkort igen :bump:
lethal_smile 2008-08-15, 23:35 Jag har lagt upp ett strikt schema som jag ska försöka hålla. Jogging 6 mornar i veckan, 45 min promenad med hunden var dag, intervallträning 1-2 kvällar/veckan, gym 2 ggr/veckan.
Och lite strängare med vad jag stoppar i mig.:mad: Det har inte fungerat så bra innan, men nu ska det gå!
Jag gick ner 12 kg först, sen gick jag upp 2, ner 1, och upp 2 igen. men nu är jag påväg ner igen. Just nu ligger vågen på 74 och jag ska under 70. Mitt mål är någonstans mellan 65 och 67. Alltså en nedgång på mellan 7 och 9 kg. Men det viktigaste är såklart att jag mår bra. :)
Peppdans till alla::bump::banana::bump::banana:
Jag ska fan börjar köra igång nu!!
Väger idag 73 kg till min 178 långa kropp.
Känns skamligt och säga att för ett 1 år sedan vägde jag 68, och för 4 år sen vägde jag 55-58 kg! Nån cm kortare då iofs. :eek:
Har iofs fått mer former men inte nämnvärt, så kan alltså inte skylla på de.
Delmål 31/8 - 71 kg, borde jag klara eftersom de är mest vatten o sånt som försvinner då väl? :confused: :o
Vid nyår ska jag väga 65 kg, basta, helst mindre men de är väl rimligt tror jag.
Ska lägga av med sötsaker (godis, chips, glass, kakor osv) helt o hållet, även dra ner på snabbmat, annars äter jag nyttigt.
Börja träna mer.
Aeternum 2008-08-16, 12:58 Nu är jag peppad som fan.
Skadefri, äcklad av mig själv och pigg.
Nu ska jag sätta igång.
I'm gonna stop eating untill I become beautiful
KL
Jag har verkligen noll självdisciplin.
Om en månad åker jag utomlands och då måste jag har blivit liiite smalare om låren och ha plattare mage. What to do? Det har låtit såhär ända sen i mars nu. Suck... jag är hopplös.
Allt flöt på bra under semestern när jag bodde hemma hos mamma och pappa. Jag promenerade, cyklade och joggade. Men sen jag kom hem igen... :crazy: Räcker det om jag säger att jag har vräkt i mig onyttigheter varje dag senaste veckan. Godis, chips, popcorn, läsk... Allt! Nu får det verkligen vara nog. På måndag (ja, jag vill ju ha en sista dag med allt det goda) är det nyttiga livet som börjar.
Har fått tillbaka vår Orbitrek igen så jag ska försöka hinna gå på den varje dag. Sen skulle jag också vilja börja om med joggingen men det är så tråkigt att jogga själv... Ska göra sit ups/träna med abslider varje dag och bara äta frukt på kvällarna. Hur låter det?
lethal_smile 2008-08-16, 20:28 Jag har nog dragit på mig en liten ätstörning, vissa perioder äter jag knappt någonting, har ingen aptit och är inte hungrig. Så var det i våras och någon vecka i somras.
Och nu är jag inne i en "ät-period", jag är alltid hungrig, alltid sugen på något, och äter OFTA:eek: Jag som ska ner i vikt, inte upp!
Varför? Jag har aldrig bantat. De 12 kg jag gick ner, tappade jag bara för att jag köpte häst och cyklade till stallet var dag samt gjorde allt stallarbete. Jag har ju aldrig svält mig.
Ne nu jävlar ska jag äta ordentligt. Lite och ofta, på bestämda tider, för att hålla igång förbränningen. Och nyttigt ska det vara!
edit: lite bilder på min viktnedgång, inte så bra, men man ser lite iaf :)
http://www.bukefalos.com/f/showpost.php?p=11112640&postcount=9
Ett tips för den som vill gå ner i vikt.
Börja cykla :)
Jag har cyklat i 2 månader med min kompis och han har gått ner 5 kg. Utan att ändra kost, han är då kock så han käkar väl inte så nyttig mat och går och provsmakar den hela tiden.
Vi har inte cyklat överdrivet mkt. Kanske 2-4 ggr i veckan ca 50 min. Dock håller vi ett högt tempo när vi cyklar. Cyklar så hårt vi orkar :)
Jag har inga förebilder då jag mådde så dåligt av att se hur jag såg ut att jag raderade dem.
Men jag har i alla fall lyckats gå upp från 44 kg till 49 kg :bump:
filiduttan 2008-08-17, 08:44 Du är ju hur fin som helst på bilden i blått linne..... gå inte ner mer, det där är ju perfekt!
filiduttan 2008-08-17, 08:46 Herre jisses vilken låg målvikt..... :eek:
du är ju lååååååååååång då är definitivt inte det du väger mkt :)
Fili uppmanar alla att slänga sina vågar och satsa på en viss klädstorlek istället :banana: Själv har jag några cm kvar tillls mina drömjeans sitter snyggt :banana:
kl
jag vill gå ner lite i vikt men mest vill jag se mer "fit" ut. Som det är nog ser jag väldigt pluffsig ut tycker jag. Jag har redan kört igång, ingen läsk utom möjligtvist något på helgen. Skurit ner massor på godis och börjat springa. Har ju inget direkt mål, utan bara att det ska se bättre ut..
När jag började
90 cm (under naveln ungefär)
nu 87,5! på två veckor ungefär..
det märks rätt mycket redan tycker jag. Är kort (158) men det bästa är att kläderna sitter såååå mycket snyggare :)
lethal_smile 2008-08-17, 13:54 Du är ju hur fin som helst på bilden i blått linne..... gå inte ner mer, det där är ju perfekt!
Tack. :laugh:
Jag har lite kvar. Efter att den bilden togs gick jag upp igen och nu ska det bort. Gärna lite till eftersom att jag ligger och väger mellan två klädstorlekar nu. Dessutom är jag så otränad nu att mitt mål är att bli mer vältränad, sen vad som händer med vikten får vi se då.
lethal_smile 2008-08-17, 13:56 Ett tips för den som vill gå ner i vikt.
Börja cykla :)
Jag har cyklat i 2 månader med min kompis och han har gått ner 5 kg. Utan att ändra kost, han är då kock så han käkar väl inte så nyttig mat och går och provsmakar den hela tiden.
Vi har inte cyklat överdrivet mkt. Kanske 2-4 ggr i veckan ca 50 min. Dock håller vi ett högt tempo när vi cyklar. Cyklar så hårt vi orkar :)
cykling till och från stallet gjorde att jag tappade 12 kg :D
Så jag kan också rekomendera cykling;)
Cykling är skitbra!!! Intesiv cykling och intensiv joggning/löpning är bland det bästa ur kaloriförbrukningssynpunkt!
Jag cyklar i stort sett oavbrutet 8-17 på vardagar. Rätt mkt backar och jag cyklar snabbt med bra tempo.
Jag har inte märkt ett skit :p
Nirak
strawberrysylt 2008-08-21, 11:14 kl
Nu är jag hemma igen och vill köra igång.
Någon som känner för att kanske ha såna där "tävlingar" som vi hade förr några stycken? Det att man kommer överens om att man ska träna på ngt sätt, t ex promenad, simma etc och båda/alla måste göra det den dagen/varje dag.
Jag vill gå ner lite fort nu eftersom jag inte känner mig så fit och ska tillbaka till "min" grekiska ö asap och vill känna mig finare då. Sen om jag går upp det sen är det lugnt, då kan jag gå ner långsammare sen.
Vad duktiga ni är alla!:banana::banana:
//r
Eleonora 2008-08-21, 12:42 KL
Vill också vara med! Ska gå ned ca 5 kg. Nu väger jag drygt 56 kg, vilket kanske låter lite men ser mycket ut på min kropp (är väldigt kort och har tunn benstomme).
Har alltid vägt dryga 50 och trivts bra med det. Sedan sålde jag hästen och började plugga medicin= mycket stillasittande på läsesalen ;)
Jag tänkte sluta äta onödiga kalorier (glass, choklad, kakor...) och köra mer förbränningsträning som promenader och löpning. Ska även fortsätta styrketräna som jag alltid gjort för att förhindra muskelnedbrytningen under viktnedgången!
Har ingen våg, vill inte fixera mig för mycket på vikten utan mer på hur jag ser ut i kroppen, men jag tänker uppdatera så ofta som möjligt och matintag och träning :laugh:
strawberrysylt: jag är gärna med på sådana tävlingar! :laugh:
strawberrysylt 2008-08-21, 14:35 Vad roligt!
vad ska vi bestämma att vi ska göra? Idag har jag gått i en timme och så ska jag åka o simma sen. Ska börja på friskis&svettis med en kompis också och jogga lite.
Ska vi bestämma att vi måste göra något varje dag så vi blir svettiga eller något. Vad tycker du?
//r
Blueeyes 2008-08-21, 14:39 Jag har en tävling med familjen, alla har olika hälsomål (jag tex. ska väga 62 kg, killen ska gå upp 5 kg muskler osv.) till jul!
Den som vinner kommer att få något av den andra som hjälper hälsan! Tillsammans skriver vi i en blogg!
Snacka om taggande!
strawberrysylt 2008-08-21, 14:42 Åh! Det var ju jättebra.. jag borde också skaffa mig en blogg, det kunde ju faktiskt vara bra!
Lycka till!:banana:
//r
Blueeyes 2008-08-21, 14:44 Tack, jag började med 11,6 att gå ned, nu har jag 8,6 kvar att gå ned!
karatefisken 2008-08-21, 14:47 jag ska gå ned fem kg. har gått ner ett nu.
på jobbet ska en kille gå upp tio och en ner tio.. de ska bli intressant. fram till jul. men de går inte så bra just nu haha
strawberrysylt 2008-08-21, 15:01 Vad duktig du är!:banana::banana:
karatefisken; haha.. ojoj, inget av det lät lätt direkt.. lycka till du med!
//r
Eleonora 2008-08-22, 18:13 Nu har jag ätit ganska nyttigt i två dagar :laugh:
Träningen tänkte jag sätta igång med imorgon, idag har jag suttit på tåget halva dagen så jag är lite trött och dåsig, inte alls träningssugen. Men imorgon gäller det!
Ska vi komma överens om att vi försöker göra något aktivt varje dag i en timme, det kan vara promenad, jogg, styrketräning.. you name it! Och så skriver vi i tråden vad vi tränat och hur länge? Eller vad säger du?
Jag cyklar i stort sett oavbrutet 8-17 på vardagar. Rätt mkt backar och jag cyklar snabbt med bra tempo.
Jag har inte märkt ett skit :p
Nirak
Klocka hur mkt faktiskt tid du cyklar!
Eleonora 2008-08-23, 12:07 knapplån
Idag har jag tränat styrka i 40 min och spinning i 45 min :banana:
lethal_smile 2008-08-23, 12:21 KL*
Miniuppdatering!
Jag är nu förkyld så jag kan inte träna. Detta leder till att jag är hemma och tycker synd om mig själv. Jag har gått upp ytterligare 1 kg nu. Så fort jag blir friskt blir det att träna :D
/o
Salasolen 2008-08-23, 15:11 Oh en tävling vill jag vara med på! Stegräknare kanske??? Usch jag skötte mej typ 2 veckor men sen försvinner varenda tanke jag har på att äta nyttigt... skulle behöva någon som peppar mej varenda morgon tror jag. Jag har typ 5kg till del mål 1. (15-20kg är målet).
strawberrysylt 2008-08-23, 17:06 Det blir jättebra! Och nu är jag på att faktiskt käka också! Nu har jag bestämt att jag ska vara glad istället för ledsen.
Vad är bra mat? Ägg är bra till frukost eller? Jag tänkte köra på samma linje jag körde på förut, ta bort spannmål/kolhydrater, det funkade bra för mig.
Idag har jag inte tränat något faktiskt:o Men igår joggade jag en ca 2,5 kilometersrunda samt promenerade i ca en timme i rask takt. Dagen innan gjorde jag samma sak + simmade några längder och bastade lite.
Salasolen: vad kul! Åh, min stegräknare borde jag verkligen använda mer, den bara ligger.. :crazy: Jag är på! Ska vi räkna alla steg vi tar eller ska vi komma överens om ett visst antal steg vi ska ta på en dag?
Usch, så mycket som jag väger nu tror jag aldrig jag vägt förr så här kan det inte fortsätta.. massa alkohol, god mat/skräpmat har gjort sitt till..
//r
Eleonora 2008-08-23, 17:40 Vad du är duktig som både sprungit och promenerat och simmat :banana: :bump: Då kan du absolut unna dig en vilodag idag! :laugh:
Jadu vad är bra mat... Jag försöker äta mycket grova grönsaker (typ broccoli, blomkål, squash, kål etc), kyckling, tonfisk, ägg, makrill, lax, frukt, bönor, linser... Dvs mycket protein och nyttiga fetter. Kolhydraterna tar jag inte bort helt eftersom jag tror att kroppen behöver dem till träningen, men jag fyller t ex inte tallriken med pasta, ris, potatis utan äter bara lite grann. Dessutom väljer jag fullkornsalternativ och gärna bulgur, quinoa som har högre proteinhalt.
Till frukost äter jag havregrynsgröt med bär, ibland även ett ägg eller frukt.
Om jag blir sötsugen äter jag keso/kesella med frysta bär- mums!
Hur mycket satsar du på att gå ner i veckan? Hur många kilon vill du gå ner totalt?
Vi kommer klara detta, nu kör vi :banana:
strawberrysylt 2008-08-23, 17:51 :laugh:Tack för peppen!:laugh:
Jag är inte så väldigt påläst när det gäller sånt där, det är mest det att äta proteiner som jag vet är viktigt. Kött och fisk äter jag inte, har precis börjat käka ägg (har vart vegan) så det tänkte jag köra på nu, tror jag.
När jag tog bort kolhydrater under en månad eller så förr när jag försökte märkte jag att jag blev mättare och att mitt sug verkligen minskade så det var bara positivt! Gick ner fort också utan att vara hungrig, kände/såg skillnad fort!
Hmm... ja.. nu har ju som sagt ett litet delmål - min resa som går av stapeln den tionde september. Den går till samma ställe som kom hem från i onsdags.. haha, lite korkat, men ja.. skulle gärna känna mig lite finare där.
Kilon vet jag väl inte.. Så mkt hinner man kanske inte gå ner på tre veckor.. men skulle gärna väga tre kilo mindre än nu, nu väger jag som sagt mer än nånsin, tror jag. Brukar ligga på tre kg mindre. Tror ni man skulel hinna gå ner 6 kg på 3 veckor? Det känsn lite väl mastigt eller hur? Nog för att jag skulle vilja, men jaa..
Allt som allt skulle jag gärna gå ner kanske 12 kg.
Men mitt delmål där är 7 kg.
Och du?
//r
*kl
Jag har haft en bra sommar, där jag lyckats få tillbaka min forna kropp som jag förlorade under min utbytestermin i España. Jag har gått ner cirka 2 kg, men då hade jag tappat alla mina muskler, så det ser mer ut än vad det låter. Från att ha haft en mage som stod utanför brösten om man såg i profil, så har jag nu min gamla vältränade mage och armar med riktigt bulliga biceps :banana:
strawberrysylt 2008-08-23, 18:05 Vad roligt!:laugh: Grattis til dej!:laugh::banana::banana:
//r
Tack! Det känns verkligen härligt, framförallt eftersom jag bara motionerar medan jag gör annat- jobbar och rider. På så sätt har det gått enkelt, men när jag var i Spanien kändes det helt omöjligt... Lägger in någon bild också, det kanske kan glädja någon :p
I spanien:
http://i120.photobucket.com/albums/o165/annaalthen/Valencia178.jpg
Idag:
http://i120.photobucket.com/albums/o165/annaalthen/Juni08090.jpg
Salasolen 2008-08-23, 21:47 Mmm min har legat ien låda ett tag nu. Jag bestämmer att jag ska gå si och så många steg men efter ett tag så blir det inte av längre... Jag vet inte vad som är bäst faktiskt. Kan vi inte ha typ per vecka elr nått? Jag jobbar så konstiga pass, kan vara på jobbet 48h, blir inte så lätt att gå mycket dom dagarna...
flugskit 2008-08-23, 22:02 Kl
Var ett tag sedan jag visade mig här. Har iofs inte haft någon anledning, med tanke på att allt går i fel riktning. Har gått upp till 60kg nu, har inte tränat (förutom ridningen/ngn promenat/ngt gympass) på hela sommaren. Har inte riktigt haft motivationen, men jag ska försöka leva och äta sundare nu när skolan börjar då man får lite rutiner. Tror jag ska investera i ett gymkort också.
Eleonora 2008-08-23, 22:13 6 kg på 3 veckor låter lite väl mycket... är nog inte så hälsosamt att gå ned så snabbt! Men 3 kg kan absolut gå, med kalorisnål mat och mycket träning!
Jag vill gå ner 5-6 kg i alla fall, hoppas att kunna klara det på ett par månader...
lethal_smile 2008-08-24, 18:00 KL*
Bra träningslåtar? Har ni tips på det? Mycket tempo och beat, tack :D
drekaflúga 2008-08-24, 20:01 KL
Nu joinar jag truppen här!
Har i sommar gått upp 4kg. Det syns väl när man är kort och liten i benstommen. jag är mer korvformad och har varken bröst eller rumpa så kilona sätter sig på konstiga ställen. Mina jeans passar inte längre! Innan sommaren hade jag den vikt som passar ultimat till min kroppstyp så jag kämpar mot målvikten som jag hade innan sommaren.
Men främst är målet två månader framöver är att börja ta hand om mig själv. Jag är nämligen ganska bra på att hoppa över en måltid och äta godis istället. jg bor själv och äter mest skitmat. Typ fil och flingor dygnet runt. Sen har jag blivit lat, rör mig minimalt vilket har resulterat i att jag jämt är trött och har SJUKT lågt blodtyck.
så jag började med mjukstart förra veckan med 30min prom innan frukost och tre riktiga måltider/dag.
Klämmer mig in på ett litet hörn..
Jag skulle vilja gå ner minst 5 kg. Min motion består just nu av 5 min cykling till bussen, 5 min cykling från bussen och 40-60 min ridning ungefär varje dag. Försöker att ut och gå/jogga i ca 40 min nån gång i veckan.
Är ganska lat av mig och tycker det är ganska tråkigt att gå/jogga. Fundera lite på hur långt/länge man ska cykla för att det ska ge något?
Och finns det nått "sätt" man kan rida/arbeta med hästen för att bränna lite mer (Hur rider/arbetar man med hästen så man bränner så mycket som möjligt)? Vill gärna utnyttja tiden jag är ute vid hästen på bästa sätt, eftersom jag tycker det är roligare och trivsammare vid hästarna än att träna (t ex gå/jogga) ensam.
Blueeyes 2008-08-25, 07:07 Är ganska lat av mig och tycker det är ganska tråkigt att gå/jogga. Fundera lite på hur långt/länge man ska cykla för att det ska ge något?
Det beror på vad du stoppar i dig i matväg.
Brukar äta lite fil/yoghurt och en liten macka (på grovt bröd) till frukost.
Lunch är väldigt olika beroende på om det är skoldag eller ej, men det blir lagade måltider.
Mellanmål, en till två mackor (oftast grovt bröd) ibland en macka och en frukt.
Kvällsmat är lite olika oftast rester från vad mamma och pappa hade till lunch..
Mellanmål, brukar avsluta dagen med en banan eller annan frukt..
:crazy:
strawberrysylt 2008-08-26, 23:38 Jo, jag tror också det. Det kändes lite magstarkt.
Och jaha, nu har jag inte skrivit här på några dagar igen. Alltså.. min motivation är inte på topp just nu. Den borde vara det. Speciellt efter att jag sett bilder från semestern som jag inte alls trivs med. Det känns inte bra det här. Suck.
Jag borde verkligen ta tag i det här, men ja, som sagt, den rätta motivationen vill inte infinna sig. Det kan hoppa från ingen mat alls till hetsäta pizza på ett par timmar.
What to do what to do. Tid till att träna och laga bra mat har jag ju. Blä på mig.
Förhoppningsvis blir det lite lättare när (om?) jag flyttar snart och kan bestämma själv vad som ska finnas hemma i matväg och vad som inte kommer innanför dörren. Men det är ju inget jag kan hänga upp mig på heller.
Suck. Tips, någon?
//r
Summercloud 2008-08-27, 15:58 KL
Nu får jag väl joina er i denna tråden och ge mig tillkänna ;)
Just nu ligger vikten på cirkus 63kg, har varit uppe och vänt på 65 när det var som värst. Är 164 lång och min idealvikt ligger väl på sådär 58 kg, då ser det sunt och lagom ut :)
Har de senaste månaderna ersatt en del fett mot muskler då jag börjat på ett väldigt fysiskt och tungt arbete, lite bonus sådär ;) Men skulle behöva lägga på ytterligare ett kol... Men det känns ju så trögt nu när hösten kommer med stormsteg, det regnar utanför fönstret och man inte har någon att motionera med :grin:
Men det är väl bara bita ihop och slänga på sig regnkappan och släpa med den motvilliga hunden och ge sig ut i rusket ;) Fläsket ska bort! :D :o
Eleonora 2008-09-02, 16:44 *putt*
Hur går det för er allihopa? Tråden verkar stannat av lite... ;)
För mig går det långsamt. Kosten funkar väl ganska bra, men jag har inte motionerat alls så mycket som jag tänkt. Cyklar 4 km varje dag till och från skolan ( 2km enkel väg), och sedan har jag väl varit på gymmet/sprungit/promenerat/spinnat ca 2 ggr/veckan. Vilket för mig inte är tillräckligt.. tror att det krävs mer än så för att de sista envisa kilona ska lossna!
Funderar lite på LCHF, det är väl ett par stycken här inne som kör på det? Har ni lust att berätta lite om det kanske?
lethal_smile 2008-09-02, 18:20 KL* Mini uppdatering.
Idag var jag på gymmet för första gången på länge! (Får det gratis genom skolan, två dagar i veckan) Ska dit imorgon igen. Som tur är så har jag sällskap av min kompis så det blir aldrig tråkigt.
I övrigt så går jag med hunden och cyklar till stallet (3 km dit, totalt 6 km) Maten går ganska ok, äter ordentligt med frukost och har börjat ha med frukt till skolan nu.
/O
Salasolen 2008-09-02, 18:34 Jag startade igår igen, efter att som vanligt ha gett upp efter att ha varit seriös i typ 4 dagar... men nu SKA jag inte ge upp... och om det skiter sig SKA jag ta nya tag direkt och inte efter 2 månader... Jag satsar på nyttig mat i små mängder och massor av prommenader.
kl
Har börjat promenera, har egentligen ett ganska strikt schema, men har svårt för att få tiden att räcka till vissa dagar, så har tagit bort en dag nu (går då 5 dagar x 1h/ vecka), har dessutom börjat promenera till stranden, och gå i sanden där. Så att jag förhoppnigsvis får i gång förbränningen mer.
Äter mycket bättre, vill bara få i mig mer bönor och grönsaker samt frukt.
Har fått komplimanger om att jag ser ut att ha gått ner i vikt, fastän det inte stämmer, men det sporrar en :D
Är ganska lat av mig och tycker det är ganska tråkigt att gå/jogga. Fundera lite på hur långt/länge man ska cykla för att det ska ge något?
man brukar ju prata om att alla bör motionera minst 30 minuter om dagen, och då handlar det om minst 10 minuter per tillfälle för att det ska "räknas". varför just den gränsen vet jag inte.
för att kroppen ska producera endorfiner verkar det som att man behöver hålla en puls på minst ca 70% av maxpulsen i minst 20 minuter. det är inte plågsamt jobbigt, men inte vilsamt heller precis :-) har du möjlighet att mäta pulsen kan du utgå från att din maxpuls är ungefär = 220 - din ålder i år.
*KL*
Har kämpat på nu ett tag med "min förnyade livsstil". Har tänkt gå ner från 71 till 65kg. Är 173 cm lång! Tränar på Friskis&Svettis 2 pass/vecka och går en timme varje dag. :)
Har tänkt unna mig något till helgen men funderar på vad. Är 100g 70% mörk choklad bäst i godisväg eller kan jag lika gärna köpa lösgodis?
lethal_smile 2008-09-03, 21:08 *KL*
Har kämpat på nu ett tag med "min förnyade livsstil". Har tänkt gå ner från 71 till 65kg. Är 173 cm lång! Tränar på Friskis&Svettis 2 pass/vecka och går en timme varje dag. :)
Har tänkt unna mig något till helgen men funderar på vad. Är 100g 70% mörk choklad bäst i godisväg eller kan jag lika gärna köpa lösgodis?
:eek::eek: Vi sitter i samma båt!;)
Mörk choklad är bättre än lösgodis. (Dessutom godare;))
:eek::eek: Vi sitter i samma båt!;)
Mörk choklad är bättre än lösgodis. (Dessutom godare;))
Häftigt. ;) Då får vi peppa varandra lite extra :)
Ja, MUMS för mörk choklad med egengjord fruktsallad till! :love:
lethal_smile 2008-09-04, 09:26 Halvt KL*
Nu pekar vågen på 75 efter att de underbara semesterkilona satt sig.:grin: Iaf så håller jag fast vid mitt tidigare mål på 67 kg. Som delmål har jag satt 71 kg till vecka 44. För att nå mitt mål kommer jag att gå på gym 2 ggr/veckan, går ut med hunden minst 30 var dag. Cykla till stallet 6 km / dag. (3 km enkel resa). Sen ska jag börja jogga när jag orkar, sen ska det ökas på så att jag joggar ca 30 min var morgon.
Maten är det gamla vanliga, fast med lite förbättringar: Fullkornsbröd, fullkorns pasta/ris, inte så mycket friterat, och inte för mycket fett och socker. Samt dricka mycket vatten!
Over and out/O
karatefisken 2008-09-04, 10:21 gått ned iaf två kilo på en månad nu :)
gick ju upp sesådär 8-10 kg på ett år. jag är absolut inte tjock eller inte ens mullig men åt så ohälsosamt.
idag iaf så har jag hunnit vara ute och rida en timma och ätit en naturdiet, det var det jag hann. Ska väl göra en riktig lunch sen!
KL
Hmm, nu surfar jag runt och läser lite och då står det att man ska göra av med mer energi (kcal) än vad man stoppar i sig under en dag. Håller ni på och räknar det? :crazy: Jag börjar tvivla på att jag kommer gå ner när jag "bara" äter nyttigt och promenerar/tränar. :grin:
Är detta OK att äta en dag? :
Gröt på fiberhavregryn med solros- & linfrön. Halv banan.
Stekt kycklingfilé med keso. Mycket gurka och tomat till.
Två knäckebröd & en avokado.
Salasolen 2008-09-04, 12:52 ett hett tips är att ha i hela psyllium frön i gröten och pumpakärnor. Det blir nyttigare än det du har i. psylliumfröna tas inte upp alls av kroppen :) dessutom sväller de i tarmarna och tar med sig lite extra ut :)
linfrön tas inte heller upp, i alla fall inte hela linfrön (de krossade eventuellt). dessutom ser det ut som att hon äter extremt lite i alla fall, så hon kan behöva energin från de där solrosfröna.
Salasolen 2008-09-04, 15:49 Då fick jag lära mej något nytt! :) Självklart är både krossade psyllium och linfrön tas upp dock. Javisst hon äter alls mycket! Tyckte hon kunde testa pumpan frön ist i gröten bara för att jag tycker det är så gott :d har ingen aning om hur de är näringsmässigt.
:) jag vet inte heller hur det är med pumpakärnor... som solros- kanske?
jag har för mig att det som är nyttigt med både lin- och psylliumfrön är att de bildar någon slags gele runt sig som är bra för tarmen på nåt sätt...
Tack båda för tipsen!
Glömde skriva att jag äter frukt som mellanmål också. ;)
hoppas det är mycket frukt, för det lät då inte som mycket mat annars!
Nu är det äntligen helg och imorgon ska jag unna mig något riktigt gott! :laugh: Någon som har något tips? Funderar på mörk choklad & fruktsallad till det, men där tar min fantasi i stort sett slut. :D Tips tips tips! Vad har ni tänkt äta för mumsigt?
Salasolen 2008-09-05, 20:29 jag vill oxå ha sånna tips. bär är gott.... men sen är mina ideer slut. iofs kesokaka är jättegott och nyttigt!
lethal_smile 2008-09-05, 21:11 svarar båda: mörk choklad, fruktsallar med lättsockrad yoghurt, bär och yoghurt
Eleonora 2008-09-05, 21:42 Kesokaka låter gott! Har du något recept? :d
För mig har det gått helt okej denna veckan. Har tränat ungefär varannan dag, och ätit bra. Någon bit mörk choklad då och då har väl slunkit ner, men det är okej ;)
Funderar på att införskaffa mig en våg. Är dock lite rädd för att man blir lite väl fixerad vid vikten då...
MalinArnells 2008-09-05, 21:51 KL
Ni som käkar linfrö. Komihåg MAX en matsked linfrö per dag. Det bildags giftiga gaser när man tuggar på dem.
DenLillaSkimmeln 2008-09-05, 22:55 *Kl*
Såg att ni skrev lite om solrosfrön där uppe, så jag undrar bara, hur nyttiga/onyttiga är de egentligen?
*KL*
Just nu har jag väldigt dåligt samvete! :confused: var precis på affären för att köpa 100 gram mörk choklad, och kom ut med 450 gram lösgodis istället!! Så nu måste ni hjälpa mig, kan jag äta det utan att ha såhär dåligt samvete? Idag har jag:
Cyklat 1 mil innan frukost
Frukost: 100 g kesella & müsli, ett ägg
Gått 65 min (6 km)
Lunch: Lax i ugn, sparris & keso
Har visserligen ätit nyttigt hela veckan utan något sött/onyttigt. Men såhär mycket lösgodis?! :crazy:
Solrosfrön innehåller väl ganska så mycket kcal och nyttiga fetter. Alltså så ska man väl äta "rimliga mängder" av dem. Det är det enda jag vet. ;)
lady_mike 2008-09-06, 18:20 *kl*
Ja det är väl dags att jag kastar mej in i en vikt tråd. Har gått upp stadigt den senaste tiden. (6 månader)! Inte mycket. ca 1 kg månaden. Men varje kilo känns. Kläderna börjar bli trånga. Vissa kjolar kommer jag inte alls i längre. Jag har ca 12-15 olika byxor som börjar bli små. Flera linnen, tröjor mm har hamnat långt in i garderoben tills bättre tider.
Det fula är att jag oxå de senaste året ätit nyttiagre än någonsin. Jag rör på mej mer. Jag äter inte så mycket varje måltid.
Förr kunde jag vräka i mej chips, pizzor, hamburgare och många många liter läsk varje vecka utan att mina kilon en rubbades.. Hade den "perfekta" kroppen.
Nu dricker jag endast vatten. Inget slabb som läsk eller annat. Äter kanske chips 1 gång varannan månad lika med snabbmat.
Äter mycket mer frukt. Bananer framför allt. Äter fil och solrosfrön till frukost. Under dagen äter jag frukt och nån smörgås (lingongrova eller knäckebröd). Lunch blir det sällan då jag har konstig rutin på dygnet med tanke på att jag jobbar nätter och ibland dagar.
Middag är väldigt olika. Men fisk och kykling är favoriter. Det kan det bli flera gånger i veckan. Har nu dragit ner oxå på såser, ris och annat till maten. Äter endast mat med fibrer, fullkorn mm. Äter inget vitt bröd.
Jag motionerar mer. Jag har börjat ta längre prommisar och springer mer. Jag rider som vanligt.
Men går bara upp. Och det är INTE muskler för jag har alltid haft en fin platt mage. Men den är mullig numer. Även låren är "fläskigare"..
Det enda som skulle kunna påverka är att jag festar mer än förr. Men inte så mycket mer. Och dricker sällan mej "full". Det är inte varje helg eller så.
Börjar känna mej lite frustrerad!
Har gått från fina 58-59 kilo till ca 65 kg. Och jag vantrivs.
Även om jag inte på en fläck är fet så vantrivs jag.
lethal_smile 2008-09-06, 18:25 Klart att du kan äta godiset utan att skämmas! Du har ju varit hur duktig som helst!:bow:
ExcaliburII 2008-09-06, 18:48 Kastar mig in i tråden jag med, men jag behöver gå upp i vikt:crazy: Jag blev typ utbränd förra hösten och rasade i vikt (var redan innan ganska tunn) jag har gått upp till 49 kg och är 170 cm lång men jag behöver gå upp några kg till. Jag äter mycket och ofta men tränar varje dag (rider varje dag o simmar 1 g i veckan) jag är nästan jämt hungrig men som sagt äter jag mycket...
Någon som har tips om hur man går upp i vikt?
Tack! :) Det läskiga var att jag kunde inte äta så mycket innan jag fick huvudvärk och spykänslor. :eek: Undra om det kan bero på att kroppen inte alls är van nu vid en sådan "sockerkick". Har du ätit nåt mumsigt (men kanske nyttigare än mig) idag? :D
lethal_smile 2008-09-06, 20:30 Mumsigt: Ja. Nyttigt: Nej.
Har ätit bland annat: Hemmalagad potatisgratäng och stekt lax. Massvis med choklad. Och jag har gått upp ännu mer! :mad:
Nej nu ska det gå ner istället för upp!
ExcaliburII: Vad äter du? Super nyttigt eller blandat? För att få bästa resultat så ska man ju äta balanserat. Vare sig man ska upp eller ner. Jag kan nästan ingenting om att gå upp i vikt, men hoppas att du lyckas nå ditt mål. :)
När jag vägde mig i morse hade jag gått ner mellan ett halvt kilo sedan i måndags! Frågan är väl hur det har gått efter idag.. :grin: Men som sagt har jag varit duktig hela veckan så då tycker jag att jag måste få unna mig en dag i veckan. Jag tycker inte att den dager borde kunna "förstöra" hela vikiminskningen, eller har jag fel?
lethal_smile 2008-09-06, 21:40 Du ska aldrig stressa ner vikten, det mår du inte bra av. (Du vet säkert redan detta, bara påminnelse) Men du kan inte alltid äta supernyttigt, man måste synda ibland. Alltså är det bara bra att du har en "syndar dag" i veckan.
Du är ju jätteduktig! *önskar att det kunde smitta av sig lite*
All creds till dig:bow::bow:
Tack! Kämpa på du också, jag vet att du kan! :) För att peppa mig själv googlar jag runt för att hitta en massa goda, nyttiga förstås, recept. Finns hur många som helst som verkar helt unedrbara!:love:
*Smittar av mig*
lethal_smile 2008-09-07, 10:11 Tack :D Men ännu har det inte smittat, sitter just nu och kränger det sista från chipspåsen vi hade till filmen igår:grin: Iofs "less fat" Men mindre fett betyder mer socker, och dessa chipsen smakar sött.
Edit: Bor ff hemma så jag kan inte göra vad som helst i köket.
Men snart är det ny vecka, nya tag, ny motivation! :)
Idag fyller min lillebror år och då ska det bjudas på prinsesstårta. Jag har bestämt mig för att göra ett mycket nyttigare (och enligt mig godare) alternativ! :laugh: Ska skära äppelbitar, lägga i en form och strö över ett mar msk honung, kanel, fiberhavregryn och hackade mandlar. :love: Serveras med vaniljkesella. Snabbt, enkelt och underbart gott! Ett litet tips från mig var det ja. ;)
Vad blir det för motion idag då? :)
lethal_smile 2008-09-07, 11:04 Åh va gott! :d
Det blir det gamla vanliga: Gå 30 min med hunden. Cykla 6 km (till och från stallet) och rida.:laugh:
Jag har ätit relativt nyttigt idag ock gått samanlagt 120 min, så jag är nöjd med dagen. Ser faktiskt fram efter en nyttig vecka nu! :laugh:
Eleonora 2008-09-09, 11:35 *knapp*
Nu är jag igång igen på allvar! Har fått in vanan med gymmandet igen, så skönt! Igår var jag på det jobbigaste spinningpasset i mitt liv, intervallspinning -med stående intervaller på ca 5 min. Var uppe i 95% av maxpulsen! Idag ska jag på ett annat konditionspass, HiPuls, och efteråt på ett Core-pass. :banana:
Maten har nästan varit lite väl kalorisnål, igår t ex när jag räknade ut mitt kaloriintag på kvällen kom det upp i ca 800 kcal! Detta trots att jag hade ätit rätt mycket, men jag har en tendens att välja lite väl kalorifattiga alternativ. T ex åt jag en wok på aubergine, squash och blandad svamp till middag -nästan inga kalorier alls. Så jag unnade mig en skål B&J på kvällen för att få upp kaloriintaget lite ;)
Idag ska jag ut på stan och se om jag kan hitta någon billig våg...
Hur går det för er andra? :bump:
Oj, vad du är duktig! :laugh::bow:
Vad äter du till frukost? :)
Jag kämpar på för fullt, försöker gå minst 45 min varje dag & tränar på F&S två pass i veckan. Skulle vilja mer men tiden räcker inte till tyvärr. :( Har ändrt mina matvanor helt nu och försöker så smått lära mig det här md att träkna kcal, men HUR ska man göra för att räkna ut t.ex. hur många kalorier Korv Stroganoffen jag åt igår innehöll? :crazy:
Salasolen 2008-09-09, 12:04 Man får helt enkelt räkna alla kalorier och väga maten innan man lagar... Här går det rätt segt :( äter ganska nyttigt men motion har jag inteden minsta lust till just nu... om inte någon hängde en tårta på ett snöre framför mej eller nått sånt...:grin:
Oh, då känner jag mig inte helt dum som åt sisådär 40 gr choklad efter frukost/lunchen som bestod av soppa... Då har jag ju kommit upp i hela 400 kalorier ännu sålänge, och sen blir det frukt och soppa igen ikväll! Då kan jag ju inte precis få i mig för MYCKET, kanske snarare tvärtom? (Inte för att choklad är det bästa man kan äta, men det händer inte alltför ofta heller..)
Jag är sjuk för tillfället, så jag får inte i mig så värst mycket annat än soppa nämligen, men helgen var desto roligare- Oslokryssning med gourmetmiddag ;) Kanske lika bra att hålla igen lite nu en vecka.....
Fick en chock när jag var hos doktorn häromdagen och fick se vad jag vägde.... 7 kg mer än för 1½ år sedan, och redan då kände jag attj ag behövde gå ner i vikt :S
Så, nu ger jag järnet fram till jul, med nyttig mat, någon syndardag här och där, och promenader, gym och cykling till/från stallet. Det ska väl ändå ge resultat!
Eleonora 2008-09-09, 14:13 Tack :laugh:
Till frukost äter jag nästan alltid havregrynsgröt, oftast med tärnat äpple och kanel. Vill jag ha variation äter jag som idag, en macka med leverpastej/köttpålägg och två ägg. Till det en stor kopp kaffe :d
Jadu, det där med kaloriräkning är ju lite tidskrävande. Man får ha en hushållsvåg och en lista med kaloriinnehåll (livsmedelsverkets hemsida) till hands. Men jag tycker bara att man behöver vara sådär noga om man typ deffar inför fitnesstävlingar och sånt. Annars kan man ofta räkna på ett ungefär -t ex om jag vet att jag brukar äta ca 75 g havregryn (som innehåller ca 300 kcal/100g) så vet jag att min frukost innehåller ca 225 kcal(havregryn) +50 kcal(äpple)=275 kcal. Jag menar, man behöver inte väga gröten vaaarje morgon ;)
Det finns även sidor på nätet som man kan lägga in vad man ätit och så räknar den ut kaloriinnehåll och E% i kolhydrater, fett och protein. Sådana sidor är t ex hälsovakten, eworkouts, minmat etc.
Eleonora 2008-09-09, 14:19 Klart att det kommer ge resultat! Pepp pepp pepp :bump::banana::bump:
Om du har fått i dig 400 kcal och endast äter soppa och frukt ikväll får du nog i dig lite för lite mat idag... Kanske kan äta något nu på eftermiddagen också, en skål yoghurt eller nåt?
Min erfarenhet är att om man ligger alldeles för lågt i kaloriintag i några dagar, får kroppen "´cravings" efter något riktigt onyttigt. Och helt plötsligt börjar man äta alldeles för mycket, och eftersom förbränningen då gått ner i och med att man legat så lågt ett tag -så går man upp i vikt igen.
Det bästa är ju att ligga på runt 1500 kcal, man jag tycker också att det är svårt att hitta den där balansen...
Krya på dig förresten!
Eleonora 2008-09-09, 14:22 Bra att du äter nyttigt i alla fall! :laugh:
Kan du inte försöka gå ut en liten promenad ikväll, så får du i alla fall lite motion? Bara en halvtimme eller så?
Ja, jag tänkte mest ta en "kickstart" och försöka äta mig mätt på just soppa, frukt och sånt en vecka, max. Sen blir det till att blanda in kyckling, kött och bakad potatis :love:
Tänk, varför skriver jag inte i den här tråden ALLTID? Det är ju tusen ggr bättre än alla viktklubbar som finns!
Eleonora 2008-09-09, 15:06 Aha okej, låter bra! Vad är det för slags soppa du äter?
Ja vi får se till att hålla denna tråden vid liv nu! :laugh:
Alla möjliga, burksoppa, pulversoppa, pås-soppa ;) Då blir jag inte trött på det :)
Igår var det gulsch och sen ärtsoppa, imorse americana-soppa. Ikväll blir det nog tomatsoppa med parika och creme fraiche :d
Sen har jag ett tips på hur man får frukt att vara lite roligare! Tärna äpplen och släng in i ugnen, man kan ha på lite musli eller likn. också om man vill. Sen sockrar jag med canderel och häller på massa kanel- och vips så blir det nästan äppelpaj, men ack så nyttigt! Häller gärna på lite yoghurt efteråt också :)
Sen funkar det ju såklart att inte ha in det i ugnen med, om man har brått....
Men om du gör så att du bara äter soppa så kommer kroppen ställa in sig på svält och du kommer att gå ner mindre än om du "äter" rätt.
Det allra bästa sättet för att gå ner i vikt är att äta normalt och träna mycket. Till en början går det lite trögt men ju mer muskler kroppen bygger ju mer energi förbukas och plötsligt så börjar du gå ner i vikt ordentligt.
Har slutat att banta och tränar istället, kan äta vad jag vill och går ner i vikt ändå.
Eleonora 2008-09-09, 16:12 Eller så kör man med både träning och minskat kaloriintag ;) Det är ju inte riktigt så att kroppen "ställer in sig på svält" utan man får helt enkelt en något lägre metabolism när man äter lite. Men den kan man hålla på en högre nivå genom att träna.
De som har gått upp i vikt att ju uppenbarligen legat på en positiv kaloribalans, dvs fler kalorier in än ut. Detta måste ju ändras på -för att hitta en kaloribalans som funkar även om man inte har tid att förbränna 500 kcal om dagen.
lethal_smile 2008-09-09, 16:19 KL*
Idag gymmade jag på F&S, väldans trevligt. Ska dit imorgon igen.:)
-Catherine- 2008-09-09, 17:26 Hoppar in här jag också :)
Jag har gått ned 39kg under 2008, känner mig som en helt ny människa :banana:
Min metod var enkel; 5 månader av pulversmaskande (modifast) och efter det en försiktig igångsättning av ätandet enligt GI.
Numer äter jag inte nitiskt efter GI, jag unnar mig lite gott och onyttigt då och då :)
Exakt. Jag har ju gått upp, dvs- jag måste ändra på mina matvanor.
Dessutom har jag inte tid att träna så mkt som jag vill tyvärr.
jag får helt enkelt se till så att det kommer in lite mindre kalorier än vad som förbränns. Och när jag tränar blir det såklart mer som får komma in än vad det blir när jag inte tränar- som nu när jag är sjuk och bara ligger på soffan ;)
Sen så var ju soppgrejen nu bara ne vecka. För som sagt, för kickstart och för att vänja mig vid att äta lite mindre och inte lika mumsigt hela tiden ;)
Just det ja, jag är just nu proppmätt på tomatsoppa och grönsaksdipp gjord på lättkesella. Mumma! :banana:
Eleonora 2008-09-09, 17:49 wow, vad duktig du har varit! Hur mycket mer vill du gå ner?
Åt du bara pulver i 5 hela månader? Vilken disciplin! :eek:
kl
jag trycker prinsesstårta
:o
det går sådär för mig alltså. men det är bara den här veckan. jag behöver tillåta mig såna här saker. annars kommer jag bara tycka att det är kört om jag gör något snedsteg, och ge upp.
KL
Nu känner jag mig onyttig igen... :crazy: Var ute på stan idag med en kompis och vi bestämde oss för att äta där. Det blev en gyrossallad. Hur många kcal tror ni att den innehöll? Det var ca. 200 g kött, kanske 100 g sås, sallad, tomat, gurka och majs.
-Catherine- 2008-09-09, 20:15 Jo, jag är tjurig så det gick riktigt bra med pulvret. Värst var att avgifta sig från allt socker de första veckorna, men sedan gick det bara fint. Mkt frukt blev det mellan påsarna, man måste få tugga lite också :)
Nu har jag nog nått en vikt (63kg) som är rätt hälsosam för mina 163cm, men om jag tappar tre-fyra kilo till så gör det ju inte ngt förståss :)
-Catherine- 2008-09-09, 20:17 Inte tror jag det var så himskans onyttig inte, oroa dig inte. Det var väl isf såsen som kunde vara lite mindre nyttig, men så illa var det nog inte.
Upp med hakan bara! :)
-Catherine- 2008-09-09, 20:18 Klart att man måste unna sig lite gott ibland också, annars blir det väldigt tradigt.
Ta dig en kvällspromenad så går du av dig kalorierna och så sover du gott inatt :)
KL
Nu känner jag mig onyttig igen... :crazy: Var ute på stan idag med en kompis och vi bestämde oss för att äta där. Det blev en gyrossallad. Hur många kcal tror ni att den innehöll? Det var ca. 200 g kött, kanske 100 g sås, sallad, tomat, gurka och majs.
Sålänge man inte käkar pommes eller dyl så har jag hört att kebab/gyros är den absolut bästa snabbmaten. ;) Det var ju inget bröd heller så det ska ju vara lungt. (sen beror det ju på hur fet såsen var kanske... ;) )
KL
Jag vill gå upp 4-5 kg så jag väger strax under 50 kg till mina 1, 60 cm:ar. Småäter, småäter och småäter kan man väl säga. Under sommaren har jag iallafall lyckats äta på mig 3 kg genom att ha typ 2cm bregott på mackorna plus gräddost och något mer pålägg. Jag lovar att en mager o tanig kropp är lika förhatlig som en rund och det här är inget skämt heller nåt hån mot er som är överviktiga.:cry: Önskar er alla lycka till oavsett om ni är bantare el viktklättrare.:banana:
YorkWann 2008-09-09, 21:03 grattis! :) Vad är det för pulver du ätit av då?
Tack för svaren!
Var och handlade innan och passade på att kolla på kcal i godiset (inför helgens unnande :grin:) Och jag såg inte en enda utan ett skyhögt kcal-värde! :eek: Nu kollade jag visserligen inte på alla sorter såklart, men är det någon sort ni vet som är lite bättre (alltså nyttigare) än var de flesta är?
Bara en sån sak som russin innehöl hur mycket energi som helst, och då börjar jag fundera på om jag lika gärna kan äta nåt onyttigt såsom t.ex. plopp?
jag har för mig att druvsocker (russin) har ett högre GI än vanligt socker, så på så vis så är ju ploppen att föredra... men å andra sidan är ju russin relativt naturliga. jag skulle välja det jag var sugen på! det handlar ju ändå om något du ska unna dig.
KL
Jag vill gå upp 4-5 kg så jag väger strax under 50 kg till mina 1, 60 cm:ar. Småäter, småäter och småäter kan man väl säga. Under sommaren har jag iallafall lyckats äta på mig 3 kg genom att ha typ 2cm bregott på mackorna plus gräddost och något mer pålägg. Jag lovar att en mager o tanig kropp är lika förhatlig som en rund och det här är inget skämt heller nåt hån mot er som är överviktiga.:cry: Önskar er alla lycka till oavsett om ni är bantare el viktklättrare.:banana:
lethal_smile 2008-09-09, 22:11 Men det är ju duktigt att du kommit en liten bit på vägen! Önskar dig lycka till :D och kan bara hålla med dig: Lagom är bäst, varken för smalt eller för kraftigt.
-Catherine- 2008-09-09, 22:51 Jag köpte "Modifast".
Det finns på apoteket, men är mkt billigare att beställa direkt på nätet. Chokladvarianten är riktigt god, och ännu godare blir den om man mixar ned en banan :d
Idag har det varit en hittills nyttig dag:
20 min prom.
Fullkornshavregrynsgröt med solroskärnor, ett äppel och mjölk
Grönsakssoppa
30 min prom.
En stekt chorizo med blomkål till
Ikväll blir det ett Styrka/medel-pass på F&S! :banana:
Just nu sitter jag här och tvingar mig själv från att inte gå och ta en av de där kanelbullarna som ligger i köket.. :crazy: Ska äta en nyttig och supergod smoothie efter träningen (naturell youghurt som mixas med frysta jordgubbar).
Hur ser mitt kcal-intag ut ni som är mer insatta än jag?
Garagefynd 2008-09-10, 19:04 KL
Nu hoppas jag också in i den här tråden!
Efter en fruktansvärt onyttig (men ack så härlig) sommar och 5 extra kilo, har jag äntligen tagit mig i kragen. Jag har skaffat mig personligtränare som hjälper mig med både träning och kost! Var på mitt första pass i måndags och Shit vilken dålig kondis jag var i. Jag har sån sjuk träningsvärk och jag ska dit igen på fredag! Men nu är jag i alla fall på gång!
Hurra för alla hurtiga och duktiga!:banana:
Kastar mig in i tråden jag med, men jag behöver gå upp i vikt:crazy: Jag blev typ utbränd förra hösten och rasade i vikt (var redan innan ganska tunn) jag har gått upp till 49 kg och är 170 cm lång men jag behöver gå upp några kg till. Jag äter mycket och ofta men tränar varje dag (rider varje dag o simmar 1 g i veckan) jag är nästan jämt hungrig men som sagt äter jag mycket...
Någon som har tips om hur man går upp i vikt?
Ät mer och träna mer helt enkelt :)
Jag tränade inte på en vecka under semestern och då gick jag ned 2 kg trots att jag fikade 2 ggr om dagen och åt mer än brukligt.
Så för mig funkar träning bättre. Jag går visserligen inte upp men jag går inte ner iaf ;)
Tränar man regelbundet och äter ordentligt(& nyttigt) så hamnar man på en naturlig vikt för din kropp. Dvs, den kan variera lite från person och vad man har för kroppsbyggnad.
väldigt lågt ser det ut som!
men givetvis är det ju omöjligt att veta utan att veta mängder och ingredienser.
Delvis KL
Jag har ätit så i snart två veckor, NÄR kommer jag börja se något resultat på vågen?! :crazy:
Eleonora 2008-09-11, 11:28 Jag har inte heller sett några resultat på vågen än, fastän jag har ätit mycket mindre (och nyttigare) samt tränat väldigt mycket. Man blir verkligen så sjukt opeppad :(
Ligger på exakt samma vikt som i somras när jag knappt tränade och åt vad jag kände för...
Men jag tänker fortsätta ett par veckor till i samma stil, och om det fortfarande inte har hänt något då så får jag väl tänka överväga om jag ska testa andra metoder.
Tycker dock att jag ser smalare ut i spegeln, men det kan ju lika gärna vara önsketänkande ;)
Pepp till dig och alla andra, hoppas ni får en härlig (och nyttig ;) )dag!
Salasolen 2008-09-11, 12:53 Titta på midje måttet ist för vågen. Tränar du är det klart du går upp i vikt, muskler väger mycket mer än fett! :laugh:
*kl*
Såg att jag hade visst skrivit i tråden i början :D
Jag har sista tiden slutat med mitt "fantastiska" överätande och äter normala portioner numera. Bara på det har jag tappat en sådär 2 kg på 1½ vecka. Ska börja med dom där nedrans promenaderna nu också, ska bara fiska fram lite motivation :angel::D
http://img2.mysmiley.net/imgs/smile/confused/confused0024.gif (http://www.mysmiley.net)
det är ett mysterium även för mig. men det kan ta ett tag, det är det inget konstigt med. håll ut några veckor till och se vad som händer!
delvis kl
Tack för svaren & all pepp från er! :bow::laugh:
Ska mäta midjemåttet idag och se hur det förändrar sig istället. Samtidigt som jag började äta mindre/nyttigare började jag ju också träna och då kanske jag bygger muskler och att det är därför jag inte går ner. Svårt det där med vikt, hade varit toppen med en våg som vt hur mycket fett som har försvunnit. ;)
Eleonora 2008-09-11, 17:15 Fast muskler byggs inte vid ett kaloriunderskott, det krävs ett överskott av energi. Jag tränar dels för att förbränna fett och dels för att bibehålla de muskler jag redan har.
Men det var ett bra tips med midjemått, ska se om jag kan hitta ett måttband någonstans...
Eleonora 2008-09-11, 17:16 Duktig du är! :banana:
kl
har just gjort ett medelpass på friskis, mår som en KUNG! nu känns det som att jag börjar få ordning på träningen. struktur och rutin. gött.
apocalypsze 2008-09-12, 15:13 *kl*
Fasen vad duktiga ni är. Själv sitter man och har hävt i sig ännu en kebabtallrik... :(
Blueeyes 2008-09-12, 16:09 KL
Har gått ned 3,8 kg än så länge! :banana:
Grattis! :bow:
Nu har jag inte följt tråden så hur har du gjort/hur lång tid har det tagit? :)
Själv har jag ätit lite idag, gröt till frukost och morötter och en halv vegetarisk korv till lunch. Så nu unnade jag mig 250 g lösgodis. :angel: Det är ju trots allt fredag och allt. Blir promenad nu snart också! ;)
Blueeyes 2008-09-12, 17:02 Tack :D
Jag har hållt på i 1 månad ungefär!
Tack :D
Jag har hållt på i 1 månad ungefär!
Okej! :) Vad ändrade du? T.ex att du äter nyttigare, inget godis osv..?;)
Hur går det för er nu när det är helg?
Hittills har det (sedan igår) blivit lösgodis och idag blev det en näve nötter och glass. Lite ångest över det faktiskt, men har varit ute och gått rätt långt så det känns bra ändå. Imorgon får det bli nyttigare.. ;)
lethal_smile 2008-09-13, 21:35 Grattis! :bow:
Nu har jag inte följt tråden så hur har du gjort/hur lång tid har det tagit? :)
Jag började i oktober. Mellan oktober och maj gick jag ner 12 kg. Anledning: Jag köpte häst och cyklade till stallet var dag. Åt lika dant, men motionen gjorde att jag gick ner.
Blueeyes 2008-09-14, 08:15 Mindre och nyttigare protioner, mer motion och nästan hoppat godis/chips osv helt.
Eleonora 2008-09-14, 13:55 Jag har haft vilo- och "ätar"dagar nu fredag och lördag. Jag har absolout inte tryckt i mig några mängder, utan kanske legat på mitt normala dagsbehov. Har inte gymmat, utan endast vardagsmotion som promenader. Jag kände jag behövde de här dagarna, för i torsdags på träningen (boxning) kände jag hur min kropp verkligen gick på sparlåga, och utan krafter får man ju inte ut något av träningen. Så nu är glykogenförråden fyllda och redo för ännu en vecka ;)
I eftermiddag är det styrketräning och sedan spinning som gäller :bump:
Vikten har börjat röra lite på sig nu, något kilo har jag tappat i alla fall. :laugh:
Eleonora 2008-09-14, 13:56 Hur långt cyklade du varje dag? :laugh:
Hur långt cyklade du varje dag? :laugh:
Det är väl ointressant ?
Fråga istället om tiden hon cyklade och hur intensivt, det som avgör hur mkt man förbränner :)
Eleonora 2008-09-14, 14:51 Såvida man inte har pulsklocka på när man cyklar till stallet (vilket de flesta nog inte har) så är det nog svårt att svara på frågan hur intensivt hon cyklar. Jag var bara nyfiken på vilken sträcka hon cyklar varje dag på en vanlig cykel i normalt tempo :laugh:
Mja, hon kan väl avgöra om hon är helt slut efter cykelpasset eller bara lite lätt svettig utan pulsklocka ?
Sen är ju en sträcka på 10 km bra långt på grusväg/skogsterräng. Medan det inte är mkt på landsväg.
Känns som hela min helg blivit lite väl onyttig. :crazy: Har dock ätit nyttig mat men däremot har det blivit godis, nötter, glass & choklad. Men men, har gått sammanlagt ca. 2 timmar varje dag i varje fall. Sen så måste man väl ladda upp sig inför den kommande veckan? :angel:
Eleonora 2008-09-14, 19:06 Men det är ju väldigt subjektivt vad man blir helt slut av eller inte. Beror ju på form, vikt, kondition osv osv.
Sjukt onödig diskussion :p
Såg tidigare i tråden att du cyklar, hur går det själv med träningen? Vad har du för ambitioner? Tävling eller bara för din egen skull? :laugh:
Eleonora 2008-09-14, 19:12 Tycker inte att du ska ha dåligt samvete, ibland måste man unna sig något gott. Tänk istället att du har varit jätteduktig som varit ute och gått så länge varje dag och ätit bra mat! :banana:
lethal_smile 2008-09-14, 20:44 Hur långt cyklade du varje dag? :laugh:
6 km. 3 km dit och 3 hem.
Jag orkar inte cykla långsamt, det är tråkigt, så det går så fort som kroppen pallar. Men jag har aldrig varit helt slut, men är nästan alltid svettig. Har ingen koll på tiden öht.:confused:
Blueeyes 2008-09-14, 21:21 Har joggat 2,5 km idag samt gått en promenad på 60 min!
KL
I helgen var jag på fest och badade badtunna, och sambons ena kompis frågade honom om jag tränade för han tyckte jag hade så vältränad och fin kropp :D Jag blev så glad när jag fick veta det att jag med gott samvete kunde trycka i mig både popcorn, chips och godis igår :angel:
Har faktiskt stigit upp kl sju och farit ut och joggat en runda, känner verkligen att kondition blir bättre och bättre :)
KL
Jag äter nyttigt och motionerar varje dag. Ändå händer det ingenting med varken vikt eller midjemått vad jag kan se. Känns rätt hopplöst just nu. :(
Hur går det för er?!
Eleonora 2008-09-17, 16:17 Det går okej. Försöker att inte dra ned på maten för mycket, för jag blir så trött då. Istället tränar jag i stort sett varje dag. Inte heller här har det hänt så mycket med vikt eller mått, känns som om kilona sitter ordentligt fast ;) Fast jag är absolut inte överviktig, och då är det ju svårare att gå ned i vikt. De som har övervikt kan ju lätt gå ned 1-2 kilon i veckan genom att bara göra små ändringar i kost och motion. Orättvist :mad: :p
Men men, jag kämpar på. I helgen ska jag hem till Sverige och föräldrarna, får se om jag lyckas hålla nere matintaget... Har ju inte gymkort där så jag ska försöka promenera och springa istället.
Jag är riktigt sugen på att baka något nyttigt nu till helgen. Vad har ni för tips? :d Helst utan vitt mjöl, socker och margarin.. ;)
Uppdatering från mig: Äter fortfarande nyttigt och motionerar. Ingen förändring på vågen. Ska kämpa vidare ett bra tag till tills något händer! Hur går det för er?;)
menar du något sött? googla i så fall efter raw food-tårtor. där använder man frukt och mandlar och dadlar till exempel, som sötningsmedel, och inga "behandlade" råvaror.
|