Visa fullständig version : Viktned-/uppgång 2008!
Sidor :
1
2
3
4
5
6
7
[ 8]
Vivaforever 2008-11-20, 08:11 Vilken skillnad! :bow:
Jag har gått ner 3 kg och nått ett delmål. Nu är det 7 kg kvar till målvikten :) Mitt nästa delmål blir minus 2 kg! Ska börja motionera mer.
Mumorsan 2008-11-20, 08:28 Wow, vilken skillnad :bow: Riktigt, riktigt bra jobbat!!
*Kl*
Jag håller på och går ner i vikt nu. Jag har inte många kilon jag vill göra av med (2-4 kanske) och är redan på god väg. Jag äter regelbundet var tredje timme, äter bara kolhydrater 1 gång/dag (frukost) och rör på mig mycket. Fungerar bra för mig, borde vara där snart.
Nu är det dock så att jag ska festa imorgon, och som vi alla vet är alkohol inte det allra bästa om man vill gå ner i vikt. Så min fråga är om det finns något som är "mindre illa" än det andra? Det borde ju vara bättre ur den synvinkeln att dricka shots (spritshots, inte blandade) än massa söta drinkar och öl? Eller vad dtror ni?
lethal_smile 2008-11-20, 14:51 Vilken skillnad! :bow:
Jag har gått ner 3 kg och nått ett delmål. Nu är det 7 kg kvar till målvikten :) Mitt nästa delmål blir minus 2 kg! Ska börja motionera mer.
Wow, vilken skillnad :bow: Riktigt, riktigt bra jobbat!!
Tack så mycket båda två!:laugh:
Ska börja skriva mat-dagbok nu för att se var boven till senaste månadens viktökning ligger. Gissar på kolhydraterna, men är inte säker.
Venus_in_Furs 2008-11-20, 16:15 Idag har det varit en hittills nyttig dag:
20 min prom.
Fullkornshavregrynsgröt med solroskärnor, ett äppel och mjölk
Grönsakssoppa
30 min prom.
En stekt chorizo med blomkål till
Ikväll blir det ett Styrka/medel-pass på F&S! :banana:
Just nu sitter jag här och tvingar mig själv från att inte gå och ta en av de där kanelbullarna som ligger i köket.. :crazy: Ska äta en nyttig och supergod smoothie efter träningen (naturell youghurt som mixas med frysta jordgubbar).
Hur ser mitt kcal-intag ut ni som är mer insatta än jag?
Jag tycker du äter alldeles för lite för att styketräna! Skulle rekommendera tonfisk eller lax, broccoli och korn/råris/dinkel eller dylikt till lunch innan styrketräning.. om du vill ha något resultat såklart ;) Vill du bara bli smalare så är ju konditionsträning mer givande...
strawberrysylt 2008-11-20, 17:26 kl
Hejsan alla grymt duktiga människor:bow:
Jag har ju skrivit en del i den hår tråden förut, men sen tja.. fattades mig motivationen.
Nu väger jag dock en del kilon mer än vad jag vägde innan, när jag tyckte jag var tjock o skulle ner. Och det håller inte, så nu är jag iaf superpeppad, de kan ju inte få vara kvar.
Men det är inte riktigt hela mitt problem nu.. utan istället det här;
Jag har alltid tyckt att det här med att gå ner i vikt, det är något pinsamt.. jag vet inte riktigt varför, men det är det. Det här med att berätta för folk att "jag tycker jag väger för mycket, jag ska gå ner i vikt". Nu har det dock blivit bättre, nu har jag en mycket öppnare dialog om det med iallafall mina nära vänner.
Problemet är att säga det till mina föräldrar, vilket ju kan behövas, eftersom jag bor hos min pappa. Och jag är trött på hans kommentarer om vad jag äter och inte äter. Det är små kommentarer här och där och aldrig några djupare samtal liksom, vilket gör det svårt för mig. En spärr, liksom. Det här känns ju löjligt, men tänkte höra om någon är likadan och/eller har något förslag på hur jag får ur mig det här?
Jag tror det är en viktig del för mig att få ut. Jag har jojo-bantat mycket tidigare, men aldrig gått ner och stannat på en lägre vikt, vilket jag VILL och SKA nu.
Tror ni att den här biten är viktig eller gör jag ett problem av ett problem som egentligen inte finns?
Igen, ni är superduktiga!:bow:
//r
Det kan inte vara så att du tycker att det är pinsamt att prata om det för att du då själv måste inse att du är över den vikt du vill ha? :) Jag skulle gissa att det är pinsamt att erkänna inför dig själv att du vill gå ned i vikt, annars borde det inte var speciellt pinsamt alls. Det kan ju också vara så att du inte alls är speciellt rund med att du själv tycker det och det därför blir pinsamt att säga att du tycker så? :idea:
Lycka till hur som helst :bump:
Mumorsan: Lång för att vara tjej :D Bra viktnedgång!
Samma gäller dig lethal_smile bra kämpat :)
Jag kanske laddar upp en för o efter bild på mig senare...
Jag har nu gått ner 10kg!:D:D
Mitt nästa mål är att få bort 10kg till! Så nu jäklar!
Jag tränar styrka hemma 3dagar/veckan...
Tänk på att du inte blir starkare av styrketräning när du går ner i vikt, musklerna måste ha mycket energi för att växa. Däremot ökar styrketräning metabolismen mycket mer än motionsträning och med rätt diet är detta ett mycket bra sätt att gå ner vikt. :)
strawberrysylt 2008-11-22, 17:32 Det kan inte vara så att du tycker att det är pinsamt att prata om det för att du då själv måste inse att du är över den vikt du vill ha? :) Jag skulle gissa att det är pinsamt att erkänna inför dig själv att du vill gå ned i vikt, annars borde det inte var speciellt pinsamt alls. Det kan ju också vara så att du inte alls är speciellt rund med att du själv tycker det och det därför blir pinsamt att säga att du tycker så? :idea:
Lycka till hur som helst :bump:
Neej, det är nog inte så det är heller. Att jag behöver gå ner i vikt det vet jag. Och jag vet att jag väger för mycket också, det är inte bara något som jag inbillar mig. Jag vet faktiskt inte varför det känns såhär.. men men.. Det blir väl bättre, hoppas jag. Det har det ju som sagt blivit också, nu kan jag ju iallafall prata om det med kompisar.
Kanske det känns såhär för att jag är en av de väldigt få i min kompiskrets som behöver gå ner? Fast jag vet inte..
Fast iofs, du är kanske inne lite på rätt spår, för lite har det nog varit så förut iallafall. Visst, jag har alltid sett mig själv som "lite större", men det är först nu jag har förstått att jag är överviktig. Förr insåg jag det nog inte riktigt, när jag tänker efter.
Då tyckte jag ändå inte att jag vägde så mycket mer än andra, det var mest det att alla i min kompiskrets var så smala, (och klagade förstås ändå på sig själva, fast de inte alls behövde, det var jag som behövde). Men det är jag ju. Nu har jag ju dessutom gått upp massa sen dess också. Men de ska bort nu, sakta men säkert, ingen stress den här gången.
Ursäkta ett flummigt inlägg..
och tack!
//r
Mumorsan 2008-11-22, 22:04 Mumorsan: Lång för att vara tjej :D Bra viktnedgång!
Förlåt mig nu, men ganska less på detta uttalande.. Ingen som kan tro det att jag kanske redan sett det? Inget elakt mot just dig, är bara så trött på detta eviga kommenterande..
Tack för det senare :bow:
|
|