Visa fullständig version : Viktned-/uppgång 2008!
Sidor :
[ 1]
2
3
4
5
6
7
8
Den andra tråden är på hela 45 sidor så jag uppdaterar en ny!:D
Vad händer 2008? Skall ni gå upp eller ner i vikt? Vilken metod kör ni?
Tänkte att denna tråd delar vi med oss av tips och erfarenhet av det vi testat och funkat osv samt det största av allt PEPPAR varandra.
Själv skall jag köra igång på GI metoden. Jag har själv testat Cambridge men tycker inte den fungerade för mig. Att äta bara 3 ggr dag var inte min grej, medans den fungerade fint för min kusin som gick ner 11 kilo:bow:
Jag tänkte även motionera före frukost med 1 timmes promenad om jag inte rider, då tar jag den på kvällen istället. Gym och sådana grejer är inte min grej och jag har inte tid, så lite situps och armhävningar hemma måste ju gå utmärkt:banana:
Tänkte att innan sommaren skall jag väga runt 65 kg. Jag är 167 cm lång idag och först och främst skall jag väl minska byxa/tröja/BH måtten och om jag väger då 68 kg men är nöjd så är jag nöjd, inte stirra sig blint på vikten.
Nu kör vi igång!
Jag ska försöka komma ner minst 10 kilo till sommaren, helst skulle jag tappa 15, men vill ha ett inte alltför omöjligt mål ;)
Jag kommer inte följa någon speciell diet utan öka på motionen m.h.a promenader varje dag, komma igång med gruppträning på sportcentret och så ska jag rida de dagar jag har tillgång till häst.
I övrigt ska jag lägga om kosten så jag äter mindre fett och mer frukt och grönsaker. Äta regelbundet med 5 mål om dagen och laga all mat själv. Jag gjorde så här i våras och tappade faktiskt 10 kilo, men gick upp en del under semestern och lite till i höstas när jag var totalt anti allt som handlade om matlagning osv.
Violator 2007-12-27, 19:41 Jag ska ner till 55, helst 50 kg innan året är över. Jag vet inte hur pass fort det kan gå men jag ska i alla fall göra mitt bästa, för nu ska övervikten bort. Punkt. Har gått och gnällt så länge men aldrig orkat göra något åt det.
Har väl ingen konkret plan för hur jag ska göra, det jag kört på hittills är att äta mindre: stor frukost med mycket frukt inkluderat, och sedan middag på kvällen i form av sallad. På så sätt håller jag mig mätt längre och kommer undan det där förrädiska småätandet.
I övrigt blir det raska promenader, minst 2 timmar varje dag. Ska även försöka komma över min benbrytarfobi och börja rida hästen igen.
En sån där allmän fråga: har någon koll på om det är bättre att motionera innan frukost? Jag vet att jag hört det någonstans, men av vem och hur väl det stämmer/varför det skulle vara bättre har jag ingen som helst koll på.
NagelacksBeroende 2007-12-27, 19:44 Jag ska gå ner, ungefär tio kilo har jag tänkt mig.
Ska sluta med allt godis (äter inte såå mycket godis nu heller, men ja) och mackätande :D, och försöka röra på mig lite mer. Det borde nog hjälpa en hel del.
Mackorna är värst. Jag älskar mackor :angel:.
innan frukost är bäst om man ka bränna fett, för då kommer ämnesomsättningen igång.
jag gick alltid 30min före frukost i våras. rasade i vikt som en galning!
och sedan 30 min på kvällen.
gör dinkelbröd, det är gott och nyttigt :D
Violator 2007-12-27, 19:50 Vad bra, då ska jag lägga om motionstiderna!
ja, min vikt är det ingen fara med, är "normalstor" mitt mål är väl att få bort "bilringen" så man inte skämms nu i sommar då bikinin ska på :angel:
se till att gå så du känner att du blir varm.. bäst är att man blir svettig.. för det är då det bränner... så du inte "slö" går som vissa andra som jag känner gör och tror att det ska bränna...
Jag ska gå ner 10kg för jag har blivit så jävla fet efter att ha varit sjuk i ett halvår...
Metod? Inte ta buss någonstans inom stadsgränserna samt bli SOCKERFRI!
Jag ska även lära mig att stå 5 min framför spegeln varje dag och säga att jag är vacker. Hahaha
Aningsfull 2007-12-27, 20:00 Jag ska ner. Målet är att ha bebiskilona borta till 1:a juli och vara nere på 50 kg då. Bebis kommer i februari så det borde inte vara ett omöjligt mål. Har gått upp 8,5 kg hittills.
Jag ska nog gå ner några kg. Typ 10 :p Hur vet jag inte, för jag har sagt samma sak i flera år nu men jag kommer verkligen aldrig igång. Men det blir väl som dom flesta säger - äta bättre och röra på mig.
Bättre lycka 2008 :D
Har jag tur börjar jag jobba i ett stall, då lär väl lite försvinna iaf :angel:
så var ju jag dom 2 första åren också.. vissa veckor försökte jag, sen gick det inte, sen försökte jag igen, och det gick inte.. osv..
tills jag försökte en sista gång och DET GICK :D
yey! :banana:
när jag började hade jag en sockerpåse i skafferiet som var över ett år gammal på slutet, tills pojkvännen tog det till te :p
ska försöka slå det rekordet, men pojkvännen tar allt socker :cool:
Det verkar som vi flesta skall öka motionen och äta nyttigare!
filiduttan 2007-12-27, 20:22 Jag ska träna, jag bryr mig inte om vikten. Jag har nog lite längre mål än beach 2008 ;) jag tänker några fler år frammåt, jag behöver fixa mina sneda höfter, bygga om mig helt typ.... sjukgymnastik å sånt. Sen kondis och styrka... sen går det inte som jag vill tar jag plastikkirurgen igen och det skäms jag inte för. Jag förtjänar det så som jag kämpar ;)
flugskit 2007-12-27, 20:44 kl
Jag har gått ned flera kilo redan, från 65 till 61 kg. Det enda jag har gjort är att jag tagit bort det onyttiga till en viss del och det fungerar super. Jag får nog tacka min höga förbränning för det :)
Mitt mål för sommaren är att jag ska få bort så mycket överflödigt fett som möjligt och komma i mina gamla byxor. Som det ser ut nu har jag jeans för 5000kr som bara ligger, så av ekonomiska skäl ska jag banne mig komma i dom snart :)
Målvikten är 57-58kg som jag vägde sommaren 06.
Madde_padde 2007-12-27, 20:46 jag ska oxå ner! med hjälp av syster och mamma då vi ska utmana varandra! :D dock procentuellt då ja har litem er än dom andra...men
ska ner 30 kg innan nyår tänkte jag!
fuskar nog och kör igång ca 3 veckor med cambridge i mitten av januari! funderat lite på gi men är inte så insatt!
farmförallt viktklubben på expressen!
ska även lösa nytt gymmkort så fort ja kommer hem igen efter vistelsen hos mamma över jul!
*kl*
Alla som har skrivit i den här tråden ska ner i vikt, men jag ska UPP! :D
Väger idag 57 kg och ska upp till 60 :bump:
men det är lättare sagt än gjort eftersom jag har vart kvar på 57 kg hela hösten...
jag ska i alla fall sluta att hoppa över måltider och äta minst 2 mellanmål per dag! :)
först o främst gå ner de 5kg jag gått upp under hösten i England :angel:
sen hade jag ínte blivit missnöjd om det försvann runt 5kg till, men det spelar inte så stor roll...
Ska framförallt bli mer vältränad och få bättre kondis, så om vikten förblir detsamma men byxstorleken minskar är jag nöjd ;)
Blir lättare att låta bli småätandet nu när jag börjar jobba 7-4 igen och kan bestämma på morgonen vad jag ska äta o sen inte ha mer mat med mig...
MalanMjöl 2007-12-27, 21:01 *kl*
Har nu tagit tag i min vikt igen efter att sedan slutet av september då jag åkte hit (Frankrike) helt enkelt inte brytt mig om den. Men efter all deras mat som är dränkt i smör eller grädde, plus massa croissanter har jag samlat på mig lite mer än jag behöver för att trivas...
Ska jag dessutom få rida löp här gäller det att jag skärper mig, har inte införskaffat en våg än men misstänker att det är ca 5 kg som ska bort igen... Kommer dock bli ett litet uppehåll igen över nyår då jag har två kompisar som kommer hit.
Haha- nu är jag också med... Av ekonomiska skäl... Tur att man bara köper saker man kan använda från år till år...
Har kommit på att jag köper dyrare kläder när jag är "smalare"
Nu är jag riktigt trist faktiskt- unnar mig inget.
Ska gå ner minst 8kg- gärna det dubbla...
elefanten 2007-12-27, 21:06 Jag bryr mig inte så mkt om vikten men jag ska minska fettet på kroppen och öka muskelmassan avsevärt! Har fått massor extra fett under sista halva av 2007 så behöver bränna det :). Min metod ska bli av träna & rida mer:) Och äta nyttigare.
Jag ska gå ner ca 5-7 kg tills i vår. Har gått upp en del under julen och hösten då jag skippat träningen och ätit mängder med godis och glass.
Nu är det andra bullar och jag känner mig väldigt taggad!
Jag har införskaffat mig gym och spinningkort och ska träna gym, spinning och jogga 3-4 dagar i veckan. Ska även gå promenader så ofta jag hinner. Börja gå kilometern till busshållplatsen istället för att få skjuts.
Jag ska inte äta något godis, glass eller andra sötsaker.
Anna Skipper har ett URGOTT bröd utan socker och jäst! Kan skriva ner receptet om nån vill ha. Superlätt att göra också.
Skriv ner det!:bow:
Du börjar bra, bara dela med dig av det du har!
Tänkte på en annan sak, jag äter endast 1 måltid lagad mat om dagen. Tänkte ersätta den andra med makrill i tomatsås, det måste väl funka?
Jag hatar nämligen att laga mat. Sedan har jag lax i frysen, någon som har tips på hur jag tillagar den på bästa sätt?
vansinnet 2007-12-27, 21:28 kl
Bäbis kommer i början av mars om allt går som det ska, så jag hoppas väl att vara nere på någorlunda normal vikt innan sommaren iaf. Vägde ungefär 58 kg innan jag blev gravid.
Vet inte hur mkt man kommer att orka engagera sig, men det ska väl förhoppningsvis bli en hel del ridning och lååååånga raska promenader.
har ett pizza recept som kommer från anna skipper också.. kan skriva ner det här jag med om någon vill ha det
Jag vill gärna ha receptet på brödet!
Zandrix: Pizzan med!
Gör förresten en ny tråd.
Jag ska ner 11kg (har redan gått ner 5kg på 4,5vecka) kör GI-metoden samt promenerar ca 4 dagar i veckan på morgonen (45min) & mellan 3-6 dgr på kvällen (45-1h) går även med stavar ibland samt har fått en motonscykel i julklapp.
Ska ner till 60kg & så smal har jag inte varit på ca 10år ... vägde väl iof 62-64kg innan barnen...
sockerdricka 2007-12-27, 22:27 Knapplån!
Ska ner cirkus 5 kg... men det är inget löfte, utan ett mål.
Ska försöka dra ner på sockret! Förstår inte vad som hänt med mig och socker alltså. haha,.
Satsumas 2007-12-27, 23:17 Jag hoppas kunna gå ner runt 8 kg fram till sommaren.
Gillar att träna så det lär inte bli några problem, men måste däremot börja äta bättre. Hoppas att kunna äta onyttigt max en gång i veckan, mm.
Jag ska gå ner så mycket som möjligt.. Har 30kg+ att gå ner minst, men det får ta den tid det tar.
Har gjort ett träningsschema över 20 veckor, satt som mål att ha gått ner 10kg då. Jag ska ut och promenera i raskare tempo, börja träna på min orbitrek igen samt börja äta nyttigare. Ska sluta äta godis och enbart unna mig något under helgerna.
Ska försöka fixa ihop en pärm med nyttiga och enkla recept också (tips mottages tacksamt!:bow:)
Mitt projekt är litet och förhoppningsvis lättfixat: Efersom att jag ofrivilligt gått ned 4 kg i höst ska jag satsa på att gå upp minst 2 kg (max 4) jag börjar bli alldeles för skinny. Bara min mage och jag kan leva i symbios så ska de 2 kg gå fort att åtgärda.
Jag ska fortsatt träna med sammma rutin som hela hösten, dvs 3-4 timmar i veckan på friskis + situps och armähvningar hemma+promenader de dagar jag inte åker till friskis. En vilodag i veckan dock.
T'nkte gå ner det jag har gått upp under året bara, ca 4-5kg.
Jag har sagt det hur många gånger som helst, men nu ska jag faktiskt ta tag i det här. Jag vill gå ner i a f 5 kg, helst mer ... och självklart bli fastare. Ska försöka börja röra på mig mer utöver ridningen, och självklart ändra min kost som är största boven i dramat.
Vita_N_6520 2007-12-28, 00:15 Jag är inte 100 bestämd än men jag vill gå ner ca 5 kg.
Har dock lite smått börjat med "styrketräning" (utan redskap) och håller på att sätta igång hästen igen så risken finns att jag mer går upp i vikt än ner och blir mindre fläskig. :p
Gick ner ca 10 kg från i början av sommaren till oktober eller så. Nu senaste månaden har det nog gått upp ett par kg :p
Så ja, nu när julen är över ska jag gå ner lite till hade jag tänkt. Målet är väl ca 15 kg ner totalt men det beror ju på när jag känner mig nöjd också.
Kör GI-inspirerat och börjat träna en hel del. Promenader, box, step up och gym. Blir en del joggingturer när det inte är vinter också.
Jag ska också gå ner i vikt under 2008, och börja träna ordentligt igen och skaffa mig en sund och tränad kropp. Jag siktar nog på typ 15 kg ner, men först och främst vill jag gå ner 10 kg tills Thailandresan 29/2.
Den 1a januari sätter jag igång och då ska jag verkligen fokusera under två veckor, för det är de två första veckorna som är jobbigast... Det blir promenader fram och tillbaka till stallet minst 4 ggr/vecka, jogging 3 ggr/vecka (enligt kom-igång-schema) och Friskisjympa eller spinning 1-2 ggr/vecka. Och lågkaloridiet på det!
Jag är superpeppad!! :bump:
Knapplån.
Nyttiga brödet
2,5 dl dinkelmjöl
1 dl grahamsmjöl
1,5 dl rågsikt
1,25 dl fyrkornskross
0,5 dl vetegroddar
½ tsk havssalt
2 tsk bikarbonat
2.5 msk brödkryddor
½ liter fil
0.5 dl sirap
Blanda alla torra ingredienser. Rör ner filen och sirapen.
I ugn ca 60 min, 175*
Jag brukar använda en 1½ liters liten avlång form.
Och använda låglaktosfil istället för vanligt.
Har tänkt komma igång med träningen ordentligt då jag mår så otroligt mycket bättre om jag rör på mej. Blir helt knäpp och kan inte koncentrera mej om jag sitter still för mycket ---> mkt påfrestande för omgivningen:p.
Ska även försöka att träna upp magen lite då mina stackars ryggmuskler behöver all avlastning dom kan få.
Har inga planer på några stora viktförändringar men lär gå ner några kilo så fort jag kommer igång.
californication 2007-12-28, 10:25 Jag har ingen speciell målvikt, jag väger redan 45kg till mina 163cm :angel:
Jag vill dock bli fastare i kroppen och få bort magen som faktiskt finns. Detta genom att promenera mer, skaffa gymkort och börja träna balett igen. Okej, i all ära. Jag har inte råd med balettlektionerna den här terminen, men ett litet pass hemma på 15min varje dag kan jag köra. Jag har ju inte glömt hur man gör. ;)
Mådde så sjuuukt mycket bättre i våras när jag rörde på mig hela dagarna (stallpraktik), red 2-5ggr/v och balettade 1 gång/v. Har gått ner mig psykiskt så totalt när jag slutade :eek: Träningen gjorde :bow: för psyket.
Okej, pepp pepp. Maten skiter jag i. Jag har hööög förbränning. Jag vill bli fastare och få mer muskler helt enkelt. :bump:
Grandiola 2007-12-28, 11:03 Känns som den perfekta tråden att inviga mitt nya användarnamn :D
Jag ska bli lite smalare under 2008, det är väl en 5-6 kg som ska bort. Vägde 52 innan jag flyttade hemifrån i höstas och då var jag supernöjd, men sedan började skolan och helt plötsligt är mage och lår lite större än vad jag trivs med. Dessutom vill jag bli mer vältränad, det har blivit alldeles för mycket stillasittande den här hösten.
Metoden är helt enkelt att äta sundare, inte bara för att gå ner i vikt utan det gäller för resten av livet. Jag äter så mycket socker, så mycket halvfabrikat och så oregelbundet. Ska försöka kapa av så mycket kolhydrater som möjligt och försöka laga maten själv (GI-inspirerad mat så ofta jag bara hinner). Dessutom ska jag köpa friskis&svettis-årskort, för där har jag och en kompis som nyårslöfte att avlägga minst tre besök varje vecka.
Det lilla målet är att komma i mina smal-byxor (då väger jag kanske 52-53) innan mars. Det stora målet är att behålla den vikten hela 2008 genom att äta sunt och träna!
Jag har redan börjat träna på min självdisciplin, för jag bakade chokladrutor i går och jag tänkte börja äta bättre from. idag. Hur dum får man vara? :mad: Jag måste försöka ge bort dem...
Jag ska ner i vikt jag med, de kilona jag la på mig som främst invaderat låren och rumpan ska bort genom sockerförbud. I början har jag sagt att jag får äta en gång i veckan, något litet såklart bara för att göra det enklare. Dessutom så ska jag springa minst 3 ggr/vecka utöver träningen med hästarna.
Idealvikten vore att hamna under 50 igen, men det tror jag knappt går men det är det jag ska kämpa mot iaf :D
*Gotlandsrusset* 2007-12-28, 13:06 jag ska få fastare kropp. börja träna på gym igen fem ggr i veckan och äta bra mat. Nyårslöfte så det startar på tisdag 00.00.01 :) jag och pojkvännen.
Jag ska ner några kg, men framförallt ska jag fixa till mina muskler vilket säkert kommer resultera i mer vikt.
Men för min egna del är det viktigare med det som syns än vad vågen säger.
Väger nu 63 kg till mina 171 cm och vill ner till 59-60 kg,
men som sagt vill jag ha tillbaka min tvättbräda och armmuskler. :love:
Jag kommer inte anstränga mig mer än vad jag gör nu egentligen,
tror jag kan förlora en del vikt bara genom att dra ner på godis och några andra onödiga mål.
Jag kör så att jag äter när jag är hungrig, vilket brukar resultera i 3-4 mål per dag.
Och då äter jag mig mätt på de målen jag äter, vill inte chansa och sedan bli hungrig 1 timma efter.
Mellan de här målen är jag i stallet och rider (m.m) på mina 2 hästar,
cyklar de 10 km det blir för mig fram och tillbaka till universitetet samt går en kvällspromenad för att kunna sova bättre.
Jag är ingen person som tänker på vad jag äter utan äter varierande och det jag tycker är gott, och det funkar.
Sen tänker jag sluta med att dricka så mkt alkohol som jag gör vilket resulterar i bakfyllemat = inget bra i längden.
Sen bara äta godis 1 gång i veckan och försöka komma in i att inte äta för sent på kvällen.
Och äta en större ordentligare frukost så jag håller mig längre under dagen.
Jag har inte tänkt mig viktuppgång i alla fall.
Inte nån större nedgång heller, men däremot ska jag försöka bli lite sundare och kanske börja träna nåt så man får lite muckler.:D
Rutor på magen kanske hade vart trevligt.. Men det kan man ju bara drömma om.. :devil:;)
Nu ska jag tjuvstarta min 2008-års-hälsoresa med en joggingtur med pojkvännen. Han är så himla hurtig, så nu ska jag banne mig hänga på varje gång han ska ut och jogga. Tänkte inleda lite lätt med att jogga 1 min, gå 1 min och upprepa detta 11 gånger. Heja mig! ;)
YaHilweh 2007-12-28, 18:01 Jag har börjat bli ganska duktig på att äta regelbundet nu mera :)
Vilket har gjort att jag har gått ned en hel del kilon. Från 80.6kg till 75.2kg
Min mål vikt är 70kg.Men jag tänker inte att jag ska banta. utan att jag ska äta hälsosamt för att orka mer :)
MissCrazy 2007-12-28, 18:21 Jag ska gå ner vikt, ca 10 kg i alla fall.
Äta mindre, och träna ännu mer, framför allt börja träna på gym igen, när jag förhoppningsvis flyttar igen, och nu när man har körkort så man kan ta sig till ett =)
Sen sluta ta bilen bara för att det är regn och rusk ute. Finns inget dåligt väder, bara dåliga kläder!
pannkakssmet 2007-12-28, 18:37 Jag skulle vilja gå ner 2-3 kilo igen, så att jag befinner mig där jag mår som bäst.
Förmodligen går det också lätt om jag drar ner på godiset och upp på motionen. :rofl:
kl
Dinkelbröd
1 bröd
-20g jäst
-3.5 dl vatten (37grader, använder ni torrjäst ska det vara varmare, men det står på torrjästen)
-1tsk havssalt.
-1tsk flytande honung (brukar ta mer, för då blir det mer smak på brödet :D)
-2msk linfröolja (på receptet står det raps olja, men jag tar linfrö)
-500g dinkelmjöl (fullkorn).
1. Rör ut jästen i vattnet, tillsätt salt, honung, olja och 3/4 av mjölet
arbeta degen väl ca 5min maskin och 10 min för hand.
2. tillsätt resterande mjöl och arbeta till en smidig deg, den ska vara ganska lös.
3. stjälp över degen i en smord (riktigt smör) bakform (1.5l).
Låt jäsa i rumstemp i ca 75min.
4. Grädda brödet på nedersta falsen, 220grader i ca 25 min, stjälp brödet ur formen och låt det svalna på galler.
Jag brukar göra 4 bröd, så det är bara å gångra allt med 4 när ni gör det om ni gör lika mycke som mig.. och formarna har jag köpt på dollar :angel::banana:
Nyttiga pizzan
-20g jäst
-3dl kallt vatten
-2tsk salt
-500g dinkel sikt
Tomatsås
-olja
-1 stor lök, finhackad
-2msk tomatpuré
-2 burkar krossade tomater
-2msk oregano, basilika och timjan
-2 vitlöksklyftor, pressade
-salt och svartpeppar
-7dl riven ost (brukar ta fetaost)
Byt ut vetemjölet i vanliga pizza degen mot dinkelsikt.
Byt ut den feta pizzaosten mot soja ost, fetaost eller getost.
Fyll pizzan med färska tomater, chamoinjoner och örter (man kan fylla pizzan med vad man vill, som man tycker är gott och nyttigt)
toppa med ruccola
Ugn 220-240 grader tills det blir färg på kanterna
(hur man gör pizzadeg finns oftast i alla receptböcker...)
Och denna pizza blir suuuupergod :d
KL
Jag har även ett bra recept på tonfiskröra som är supergott!
Tonfiskröra:
1 burk tonfisk i olja
60 g färskost (cream cheese)
1 kokt ägg
hackad persilja (ta det ni känner för)
1 tsk citronsaft
Till detta så är det sallad och oliver.
Hacka persiljan och ägget väl, sedan rör du om allting i en bunke och sedan är det klart, tog mig 10 min första gången, med andra ord snabbt och enkelt.
jag ska gå ner 10kg hade jag tänkt.
tänkte börja med nutrilett igen, och gå 1-2 timmar innan eller efter stallet, sen hade ja tänkt börja simma också om jag orkar ta mej dit..simma eller gå till gym. varje dag.
Tänkte inleda lite lätt med att jogga 1 min, gå 1 min och upprepa detta 11 gånger. Heja mig! ;)
är de inte jobbigare att jogga så? jag tycker de är lättare att jogga på hela tiden även om jag i princip står på stället o joggar för så fort ja slutar så blir ja hur trött som helst o kommer inte igång igen.
fast de är väl olika antar jag.
Kissing Spine 2007-12-29, 22:33 kl
För mig blir det nedgång. Jag har sagt det upprepade gånger och det har aldrig hållit i sig speciellt länge, men nu måste jag ta tag i mig själv. Jag växer ur kläderna, har ständig huvudvärk och är ständigt trött, mår dåligt psykiskt och har noll motivation. Jag vet att allt detta inte kommer ge med sig bara genom träning och nyttigare mat, men det är ett steg på vägen åtminstone.
Jag kommer att ha ett relativt enkelt mål- under januari månad ska jag inte äta vare sig godis, dricka eller "sötsaker". Jag velar om jag ska få äta chips eller inte, risken finns att jag inte pallar annars... Dessutom är det socker jag är beroende av, inte chips som jag äter ganska sällan trots allt. Det kommer bli mycket dipp och grönsaker istället.
Jag ska dessutom äta mindre (just nu äter jag massor verkligen). Kommer jag dessutom igång med ridningen och slipper hjärnskakning/brutna ben, ser till att använda mitt simkort en gång/vecka samt går ordentliga promenader så ska det nog ordna sig.
Idag väger jag runt 68 till mina 1.69 cm. Mitt "mål" är 60, det kommer nog synas ganska ordentligt.
_vizzla_ 2007-12-29, 22:42 Jag ska ner. Men först och främst ska jag få kondisen tillbaka, bli lite tränad, önskar få fastare rumpa och mage. Komma igång ordentligt med ridningen igen, promenera, och försöka låta bli kaffebrödet, som är så svårt. Älskar att knapra på ngt gott till kaffet.
Skulle vilja gå ner ca 7 kilo. Jag är inte överviktig lr så, men trivs inte riktigt med dallret på rumpan och magen. Tränar jag, och lyckas få rumpan och magen fast, så spelar inte vikten ngn roll egentligen.
Jätte bra tråd detta. Jag ska sätta fart efter nyår, på onsdagen hade jag tänkt. Så att jag hinner planera in ridning, promenader osv, i "schemat".
Lycka till alla!
Du borde ju egentligen kunna motivera dig själv eftersom du motiverar andra så bra. Du sparkade ju igång min viktnedgång på 25 kilo ;)
Jag SKA ner till 48kg (varken 1kg mer eller mindre) innan min 21års dag 10 juli.
Genom bra kost och daglig träning så ska 6kg rinna av.
Har du inga före- och efterbilder på den viktnedgången? Låter grymt mycket! Duktigt av dig!
är de inte jobbigare att jogga så? jag tycker de är lättare att jogga på hela tiden även om jag i princip står på stället o joggar för så fort ja slutar så blir ja hur trött som helst o kommer inte igång igen.
fast de är väl olika antar jag.
Hmm... Jag vet inte, men för mig känns det mycket mer "överkommligt" att jogga i intervaller än att jogga allt i ett sträck. Men det kanske är mest mentalt? :o Aja, huvudsaken är att jag kommer igång :idea:
Tog en efterbild nyss, bara för eran skull :D
Ansiktet är nästan det ställe det syns bäst på, men det fick inte vara med.
Före:
http://i2.photobucket.com/albums/y42/Jjeennkkaa/namnls2.jpg
Efter:
http://i2.photobucket.com/albums/y42/Jjeennkkaa/namnls-2.jpg
Jag gick ner lite för mycket så jag råkade bli underviktig, nu har jag jobbat upp mig några kilon och trivs jättebra. Dock så har jag fått världens ämnesomsättning så jag måste äta som en vuxen karl för att inte gå ner igen. Lyxproblem, haha :D
MittNyaJag 2007-12-31, 15:05 *kl*
Jag ska (vill) gå ner (minst) 10 kilo innan året är slut (2008, annars blir det lite väl bråttom nu. ;)). Helst minst 5 kilo innan det blir badtemperatur på vattnet. ;)
Hur?
Promenera till stallet en gång om dagen -helst- alla dagar i veckan. Tar ungefär 20-25 minuter enkel promenad. Låta bli att ta om när jag äter och försöka låta bli att ta stora portioner.
Hoppas det fungerar... :)
Försöka låta bli kakor, bullar och godis i så stor mån det går.
sockerdricka 2007-12-31, 15:10 Bilderna funkade inte :(
sockerdricka 2007-12-31, 15:11 Hur gick du ner allt förresten? :D
Testar igen, men ni får vara snabb o kolla, vill inte ha dem ute på photobucket för länge :D
Före:
http://i2.photobucket.com/albums/y42/Jjeennkkaa/DSCF0159.jpg
Efter:
http://i2.photobucket.com/albums/y42/Jjeennkkaa/julafton21302.jpg
Jadu, jag har promenerat en timme varje dag, oavsett vad det varit för dag :D Eller, på julafton och min födelsedag vilade jag, och nu på nyår, och nån gång då och då. Men jag älskar o promenera så det har inte blivit så många "vilodagar". Och så har jag nån gång i veckan gymmat eller gått på pump eller så.
Äter grymt mycket frukt och grönsaker, älskar det. Dricker inte mycket annat än vatten och lightläsk, inte druckit vanlig läsk på ett och ett halvt år nu. Käkar alldeles för lite till mellanmål. En vanlig dag kan se ut så här för mig:
Frukost: Vaniljyoghurt med ett stort päron, grönt té, en fullkornsmacka med solroskärnor (rostade) och skinka.
Lunch: Skolmaten med minst halva tallriken grönsaker
Mellanmål: En apelsin
Middag: Hemlagat oftast, eller en veggoburgare, eller annat gott.
Kvällen: Ett äpple.
Nåt som hjälpt mig jättemycket är tuggummi. Lite beroende :D Så när familjen sitter o vräker i sig godis och chips fredag - lördag sitter jag och toktuggar toy.
Fy faaan vad duktig du är!!!!!:bow::bow::bow::bow:
Vilken skillnad! Hur länge är det mellan före och efter bilderna?
sarabara 2007-12-31, 18:00 Det var imponerande som sjutton ! Hoppas verkligen bara att du mår bra av det !
Åh, va duktig du är! :bow:
Jag undrar också, hur länge är det mellan före, och efter bilderna?
Nu kommer mina blåsta frågor.. Vad handlar GI metoden om egentligen?
Mitt mål är att motionera mer, kanske gå ner 2-3kg bara.
Vill även börja äta nyttigare. Men jag är så himla dålig på att veta vad som är nyttigt, och vad som inte är nyttigt.
Så tips nu på en bra FRUKOST t.ex?
Andra nyttiga saker?
:bow:
flugskit 2007-12-31, 18:43 Alltså fy fan vad snygg du är. Du har verkligen kämpat. Jätteduktigt :)
*kl*
Alla som har skrivit i den här tråden ska ner i vikt, men jag ska UPP! :D
Väger idag 57 kg och ska upp till 60 :bump:
men det är lättare sagt än gjort eftersom jag har vart kvar på 57 kg hela hösten...
jag ska i alla fall sluta att hoppa över måltider och äta minst 2 mellanmål per dag! :)
Jag ska också gå upp, minst 8 kilo innan jag är nöjd. ;) Ska ha med mig frukt eller nötter till skolan och äta ifall jag blir hungrig innan/efter lunch och ALDRIG mer hoppa över frukosten. Sen ska jag äta något strax innan jag lägger mig också. :)
Målet är att alla mina jeans ska sitta tight, det ska inte finnas något överblivet tyg att nypa i. :D Eller ännu bättre att jag måste ha en större storlek. :angel:
sundance 2007-12-31, 19:12 Kanske gå ner ett par kg, för de småsmå ponniernas skull :D
Men framförallt lägga om mina kostvanor.
* INTE äta halvfabrikat (typ Findus portionsförpackningar) minst 3 mål/v, snabbmat á la pizza och mc donalds minst 2-3 mål/v, luncha ute ca 2 mål/v.
* LAGA mat mer än 2-3 mål/v.
* INTE äta chips och godis varje dag. Blir ca 1 kg godis/v och 1 chipspåse. Dricker ca 5 l läsk/v.
tillägger att jag inte är överviktig, har 20.8 i BMI. ser rätt normal ut, lite breda axlar bara. men tänk vad mycket bättre jag skulle må (och vad mycket pengar jag skulle få över).
nåt som jag blivit mycket duktigare på på senare år är att äta frukost! antingen innan jag åker hemifrån, eller ta med och äter kl 9-10.
istället ska jag
* bara äta godis och chips 2 dgr/v.
* laga mer mat hemma.
* dricka mineralvatten istället för läsk. tyvärr är kranvattnet inte gott alls här, och juice och sånt är nästan lika illa som läsk.
det som jag kommer bli svårast är att hitta tid till att laga mat...
Jag har gått ner 4-5 kg i vikt; från 61 kg (177 cm lång) till 56-57 kg.
Jag vill gå upp till lite över 60 igen helst med muskler också.
Kommer försöka röra på mig mer och äta mer nyttigare - fetare saker.
sarabara 2008-01-01, 00:48 Jag borde egentligen gå upp lite, iaf till 51 :D för nromalvikt, egentligen till 56-57 :o, undre delen av det då, men det går aldrig, haha. Min kropp vill inte väga så mkt, för hög ämnesomsättning tror jag, dessutom får det inte plats så mkt i den :)
Jag MÅSTE ändra mina matvanor, även om jag nästan aldrig lyckas.
kl
Jag ska börja träna igen. har tappat massor med muskler, främst magmuskler så ryggen min blir lidande :crazy: har tänkt att inte fokusera så mkt på vikten utan tänka på att röra mig o äta nyttigt!
Har väl tänkt att jag ska gå ner 3-5 kg, men vem vet jag kanske går upp för att jag får mer muskler? så jag hakar inte upp mig på det utan jag ska se till att jag mår bra!
Hur jag ska nå mitt mål:
* Gå till en dietist (2-4 ggr) för att få bukt med mina matproblem
* Gå till naprapat o behandla ländrygg, bröstrygg o nacke. jobba för att få bort snedheten!
* Börja träna, gruppträningar. (Yoga, spinning, dans m.m.).
* Gå promenad varje dag, 30 min minst.
* Träna lite styrketräning själv + så småningom börja jogga (ska springa Tjejmilen 2008!)
:bump:
sockerdricka 2008-01-01, 13:19 Vilken skillnad! Fyfan vad duktig du är! :bow: Du är jättesnygg!
jag vill ner typ 5kg, haha men jag har så dålig självdisciplin :angel:
Jag vill ligga över 50 kg stadigt hela nästa år.
*k*
Sakta men säkert gå ner minst 5 kilo till hösten till 55 och få en fastare kropp.
*Cykla oftare till skolan och tillbaka, minst tre gånger av fyra skolveckor( 2*2,2 mil)
*Tänka på vad jag äter och avstå från tomma kolhydrater och onyttigt fett.
*På helgerna motionera innan frukost och när det blir ljusare även innan skolan.
Fortsätta med situps varje dag som nu.
Jag vill verkligen nu!:banana:
Madde_padde 2008-01-03, 18:13 KL hur går de för er?!
här kämpas de på för fullt!
har vart ute och gått 8 km på morgonen idag , och nu p em vart på promenad med mamma!
Violator 2008-01-03, 18:19 Det går sakta men säkert åt rätt håll.
Har tappat 2,5 kg på en vecka och är för tillfället nere på 61. Mindre motiverad känner man ju sig när man inser att det är minst 11-15 kg kvar, men den här gången ska jag i alla fall försöka att inte ge upp.
(Fast känner jag mig själv rätt kommer jag snart sitta där med en läskflaska och femtio skålar popcorn och gå upp allt förlorat igen. :angel:)
filiduttan 2008-01-03, 18:25 är inte 61 en bra vikt? är du typ 140 cm lång eller?
plasticdarling 2008-01-03, 18:40 jag ska fortsätta träna ca 3-5 ggr veckan men börja äta ännu nyttigare! inget godis typ. och sen försöka dra ner på festandet. så förhoppningsvis väger jag snart runt max 52.
det rullar på som vanligt för mig, prommis morgon och kväll.. och ska försöka börja komma tillbaka på det nyttiga ätandet, men det är litre segt.. är lat just nu på att laga en massa mat =P
Violator 2008-01-03, 18:42 Nej, 61 är uppenbarligen ingen bra vikt.
sockerdricka 2008-01-03, 18:47 Knapplån.
Aurrgh. Jag vet inte riktigt hur jag ska ta mig till med min viktnedgång. Så fort jag börjar träna går jag upp i vikt....kanske börjar äta mer? Kan inte rå för det, blir ju så mkt hungrigare! haha.
Jag är ju inte överviktig egentligen, men vill bara få en fastare kropp..hmm. Och bli av med lite kärlekshandtag som tycks komma krypandes! :p
filiduttan 2008-01-03, 18:57 Jag skulle tro att det är som för många andra...
Vad jag menar är att man stirrar sig blind på vågen...
Skulle tippa på att du är den enda som tycker du behöver gå ner i vikt.
Tänk vad man kan lägga energi och många många tusentals timmar av sitt liv på något som inte en käft bryr sig om.
Släng vågen och stå framför spegeln och lär dig uppskatta allt det fina :banana:
filiduttan 2008-01-03, 18:59 varför spelar det för roll vad vågen säger? Om du tränar och går upp så är det förmodligen vätska och muskler inte fettprocenten som ökar ;) Och det är väl det viktiga inte de jävla siffrorna på en maskin man sätter fötterna på?
VÅGA VÄGRA VÅGEN!
Violator 2008-01-03, 19:00 Alltså ledsen men jag orkar inte ta den diskussionen, det leder ändå ingen vart.
Jag kan i alla fall säga så mycket som att jag är grovt överviktig och övervikt är inget jag tycker är fint eller accepterar, så det ska bort no matter what. Punkt.
filiduttan 2008-01-03, 19:07 Grovt överviktig på 61 kilo... ?
Vad är målet då? 30-35? :smirk:
Tänk när du är gammal och tittar tillbaka på livet och du inser hur mkt energi du satt på att nå en viss siffra... Jag hoppas du hinner med att njuta av livet också inte bara sträva efter en viss vikt... :banana:
Vad ska du göra då du nått målet? Alltså vad är målet med målet?
sockerdricka 2008-01-03, 19:09 Jag mår dåligt av vågen så nu har ja inte vägt mig på en vecka. Det är nog rekord.
Haha.
Ja det är sant, siffran är väl skitsamma men vill väl komma i mindre kläder då ^^,
Violator 2008-01-03, 19:11 Du behöver inte smirka.
När jag blir äldre kommer jag, om jag lyckas med viktminskningen, kunna se tillbaka på min ungdom och vara stolt över att jag gjorde allt jag kunde för att må bra och ha en snygg kropp. Vilket underförstått även är meningen med hela grejen, jag tänker inte sitta där som 35-åring med en fet ohälsosam kropp för att jag aldrig orkade ta tag i det som ung.
Finns det ett förbud mot att ha roligt när man bantar?
filiduttan 2008-01-03, 19:14 Äsch......
jag ger mig :banana:
Lycka till!
Hoppas du når ditt mål. Låt det inte gå över styr bara.
Och 61 kg är inte fetma... tryck inte ner dig själv så mkt!
Violator 2008-01-03, 19:17 61 kg kan mycket väl innebära övervikt likaväl som undervikt.
Som du själv sa: stirra dig inte blind på vågen, alla är inte byggda likadana.
Lilljessicah 2008-01-03, 20:01 knapp
Jag ska upp till minst 50 och tamejfan stanna där hela j*kla 2008! ;)
Guldaskig 2008-01-03, 20:01 knapplån...
Jag hakar på i tråden!
Mitt mål är väl egentligen att gå ner 5 kg. Men framförallt vill jag få fastare kropp och bli mer vältränad! Jag är inte överviktig på något sätt så det kommer nog räcka med att äta nyttigare och röra på mig mer, jag har gjort så förr och vet att det fungerar. Men godis och chips är ju så gott :angel:
Armani__ 2008-01-03, 20:09 knapplån...
Jag hakar på i tråden!
Mitt mål är väl egentligen att gå ner 5 kg. Men framförallt vill jag få fastare kropp och bli mer vältränad! Jag är inte överviktig på något sätt så det kommer nog räcka med att äta nyttigare och röra på mig mer, jag har gjort så förr och vet att det fungerar. Men godis och chips är ju så gott :angel:
Hahaha, det låter som att det är jag som skrivit det där :p, precis vad jag ska göra under 2008, och precis så min kropp ser ut: inte överviktig, men inte så fast som jag vill vara :D
Och jag vill också gå ner 5 kg, passar även mig helt perfa.
flugskit 2008-01-03, 20:19 kl
Det går framåt för mig :banana:
Imorse vaknade jag av att pojkvännen låg och strök mig över magen, höfterna och sedan utbrister han överraskat: men vad SMAL du har blivit! Man känner ju benen helt tydligt!
Tack för den. :D Jag har även fått på mig ett par jeans jag tidigare inte kunde ha. Jippi!
MittNyaJag 2008-01-03, 21:57 *kl*
Jag har gått ungefär 5 km om dagen sedan den 28 december nu, nej, jag fuskade på nyårsafton.
Men annars har jag gått till stallet och mockat/fixat/ridit och sedan gått hem igen. Jag har inte kännt av att jag haft ont i knäna en enda gång!
Sen så försöker jag att ta mindre mat, inte äta så sent, äta frukost och (nu när julgodiset är slut) äta något nyttigt mellanmål.
Gick in på affären på väg hem från stallet i dag och gick hem med två matkassar (kanske 4-5 kilo var). Bananer, frysta hallon/blåbär och fil. Nu ska jag äta smoothies. ;) (Inte NU alltså, utan till frulle o mellis!)
Om man räknar på att jag numer går 2-3½ mil mer i veckan än vad jag gjort innan. I raskt tempo. Borde inte det göra någon skillnad då? *hoppas*
Jag har konfigurerat mitt mål lite efter ett samtal jag och sambon hade härom kvällen. Nu har jag som mål att väga max 65 kilo innan eventuell inpregnering i sommar. :D
kl
frustrerad :mad:
jag kan inte gååååå :cool:
Tindrande 2008-01-06, 20:47 Jag ska också vara med. Vågar inte ställa mig på vågen men sist jag ställde mig där visade den på för mkt, tror dessutom jag gått upp mer sen dess...
Så ska ner 5 kg.
Genom att motionera mera, bara äta godis mm en gång i veckan.
Har gjort det förr och det ska gå igen. Nu har jag draghjälp också.
Vågar kanske ställa mig på vågen om en vecka. Då ska det uppdateras här.
Hakar väl på "Tindrande" som förhoppningsvis ska vara min draghälp i vinter ;)... Jag har tidigare gått ner till en "målvikt" men gått upp igen :(. Jag vill nu gå ner ca 10 kg som är mitt "drömmål", 5 kilo mindre än förra gången...
Men som sagt 10 kg bort fram till Sommaren 2008. Mindre portioner, motion varje dag (promenader eller träning), inget godis, vatten till maten, 3 huvvudmål-2 mellanmål. Popcorn är tillåtet! Sen får jag se om jag trivs på den vikten eller om jag ska gå upp ett par kilo...måste ju testa iaf :).
Midnight 2008-01-06, 21:03 Jag skaffade egen häst för drygt en månad sen och har gått ner 2kg:) Tänkte att det kanske räcker o lalla runt i stallet varje dag, det går ju ändå åt lite energi o rida o mocka och allt runtomkring. Däremot har jag börjat äta som en häst, blir jättehungrig hela tiden!
Hoppas lyckan fortsätter bara:angel:
kl,
tänk att man känner sig så otroligt peppad med att börja gå och börja ta tag i maten igen, för det fungerade så bra för ett år sedan att gå ner dom där 15kg..
men nu kan man inte gå och mitt konto är tomt tack vare csn... snacka om att motivationen bara försvinner..någon som kan peppa mig lite så jag inte börjar bli en "soffliggare" (ingen chans, men det ser så mörkt ut nu när jag inte kunnat röra mig sen i lördags)
säg hur bra deyt går för alla er andra så får jag lite pepp :D
Jag kanske kan peppa en smula? :)
Första veckan, jag kör med viktklubb kombinerat med en gratissida om träning och kost och räknar kalorier och tränar och det går skitbra. Jag väger mig varje mnådag och nu första vägningen hade jag gått ner 3,2kg!!!!! Var tvungen att väga mig tre gånger, men vågen visade samma alla gånger och min karl vägde lika mycket som han brukar, så jag kan bara konstatera att det måste vara en synnerligen effektiv metod. Även om det säkerligen är mest vatten som försvunnit så känns det ändå jävligt bra! :bump:
Nu ska jag promenera till stallet, 1 h enkel väg och ikväll ska jag åka längdskidor eller jogga. Jag är kanonpeppad!! :D
Spessartit 2008-01-08, 11:00 Jag ska gå upp massor. 171 cm lång och väger ynka 51 kg. 13 kg ska jag gå upp. Käkar något som kallas super mass, äter minst en stor chocklad kaka varje dag. Mat i massor och träning fyra ggr i veckan. Jag har inte gått upp ett dugg än. Fattar inte vad som e fel?
Jag har också bestämt mig, för att gå ned i vikt!
Ca 10 kg innan sommaren är målet, 5 kg i taget.
Min diet:
Frukost: en smörgås med skinka, 2 kokta ägg
Lunch: pulver måltidsersättning
Middag: pulver
Övrigt: 1 skål med kokta grönsaker (broccoli, blomkål)
1 banan, 1 äpple/päron
Kört en vecka nu, känns bra, får se på torsdag dock om det ger resultat... tänk om det inte gör det... :crazy:
Jag har svårt att tro på "pulverdieter" men är nästan beredd att köra på det ett tag själv. Om man går ner några kilo och känner sig "fräschare" så blir det nog en spark i arslet att ta tag i det andra med.
Jag har så himla svårt att komma igång. Minns från när jag gick ner fem kilo på några månader hur jävla hårt jag tränade. Visserligen "gick jag väl upp" några muskelkilon så jag tappade mer, och det är ju inte vågen man ska stirra sig blind på, men nej.. 5-6 timmar på gym i veckan+ut och jogga är inget jag orkar nu.:cool:
kör på... du kan ju byta ut ett mål om dagen mot pulver, så du fortfarande äter lunch som vanligt tex...
Man får (förhoppningsvis) en rejäl kickstart, så blir det roligare att göra resten sen, jag går på detta nu i max en månad, mer är inte bra för kroppen
delvis kl
Jag är också på! Inte direkt att jag är stor, men skulle ta på mig mina chaps i stallet och fick knappt runt dem om låren :eek: De ska vara sådär perfekta, men nu jäklar har låren traskat upp nån cm i omfång... Vill ju gärna flåsa lite mindre efter backen + 3 trappor upp till jobbet också ;)
Så nu har jag min pålle varannan dag och de dagar jag inte har honom ska jag försöka ta mig ut med hunden, men det är sådär motiverande att gå ut efter jobbet, bäcksvart ute :cool: Har också ett lagom jobbigt träningsprogram att göra varje dag, sjukgymnastik för rygg, mage och knä (ben blir det ju då).
Men en kickstart med rejäl bantning, nån pulverdiet eller så, så att man ser en tydlig skillnad tror jag stenhårt på! Då ser man ju vad som komma skall, man är skitnöjd och sen tanken på att det ska bli ÄNNU bättre är ju sporrande som attan, för mig iaf. Jag är en sån som vill må bra på insidan, får nästan en kick av nyttig mat haha. Så dieter är inget för mig i det långa loppet, men att tappa två kilo eller så på kort tid är definitivt en morot.
Kan du inte PMa den gratissidan?
Vad för pulver kan ni rekommendera? Sånt man inte spyr av efter 3:e gången..
Madde_padde 2008-01-08, 12:15 KL nu har ja viktkämpat precis en vecka och tappat 3 kg :banana: visserligen är de säkert som någon över skrev mästadels vatten men va tusan! väldigt peppande att se resultat hur som! skulle gå till stallet nu och ut å rida!
men tränset ligger neplockati smådelar i olja..och orkar inte plocka ihop de när de endå regnar så förbaskat! å så ska mamma å ja iväg å handla så har lite brått så de blir ingen promenad dit heller men tanken var god :cool:
dock ska väll hunden ut lite längre ikväll pluss att ja redan tagit en 30 minuters promenad!
Madde_padde 2008-01-08, 12:16 Vad för pulver kan ni rekommendera? Sånt man inte spyr av efter 3:e gången..
haha de bror nog helt på va man är för person här har du en till som spyr direkt hon dricker pulver...de spelar ingen roll vilken sort ja spyr endå! urs!
jo faktiskt, jag känner hur jag bara vill ut å gå och ta igen alla förlorade dagar nu :D
men jag börjar bli bra i benen nu, så jag kan nog ta med hunden ut på en lugn prommis ikväll.. får ju inte överanstränga musklerna nu när jag är påväg att bli bättre.. kanske det bara blir värre :crazy:
någon som vet vad en sån här träningboll kostar? som man sitter på och håller balansen.
eller vad heter dom bollarna framförallt, om ni förstår vad jag menar för boll:D
filiduttan 2008-01-08, 12:19 cambridge...
filiduttan 2008-01-08, 12:20 pilatesboll, medicinboll, balansboll?
aha, många namn :angel:
men jag tycker den verkar bra om man har lite rörelsehinder just nu :p
Fast en medicinboll är väl en sån där brun, tung och halvstor boll man hade på gympan ibland? :D
Skulle oxå behöva en sån (pilatesboll) känner jag, för mina knäövningar. :)
knäövningar på en sådan boll?
hur gör du dom övningarna på bollen? :p
Jag hade tänkt använda bollen för å sitta på å hålla balansen, jobbar man uinte med "rump" muslkerna då :angel:
Då ska jag ligga på rygg med ena foten på bollen (som bör stå mot en vägg för att inte rulla iväg) och andra sträckt framåt bredvid bollen. Så ska jag göra du vet "höftjuck", dvs lyfta upp min kropp från marken med hjälp av benet som är på bollen. Det andra benet ska vara rakt och "sparkas" mot taket.
Man brukar göra såna övningar på aerobicspass, fast då med båda fötterna i golvet och 'jucka' höfterna mot taket.
:p
aha, då förstår jag :D
ja jag ska bara sitta på bollen hade jag tänkt mig.. man kan ju kolla på tv samtidigt :bump:
Ja jag brukade göra mina övningar framför tvn :) Nu är det lite trångt för det...
Är så roligt att vara hemma på gården igen, höleveranser, springa efter hästarna och hunden osv. Lite smått aktiv hela tiden är sååå mycket roligare än att alltid dega framför tvn eller nån bok! Och det gör skillnad direkt, är mer hungrig nu än innan dessutom.
thinisin 2008-01-08, 17:35 Mitt mål är att gå ner 10 kg till sommaren.
Jag tänker använda mig av tallriksmodellen och motion, jogga 5 km ca 3 gånger i veckan, cykla till stallet (ca 1 mil) och något friskis och svettis i veckan.
Har provat pulverdieter men det slutar alltid med att man går upp i vikt. Vill ändra mina matvanor för alltid.
Ett tips för er som rider mycket är att gå bredvid hästen istället för att sitta på när ni skrittar fram/av, för mig blir det lite plusmotion.
Är det någon som har en boxningssäck hemma? hur funkar det och vad har ni för träningsupplägg?
har inge sådan säck, men jag vet att kickboxning är väldigt effektivt när det gäller att förbränna fett, tar verkligen på krafterna :p
alltså, man är två och två, den ena håller i så kallade boxkudde eller vad det kallas medans man boxar och sparkar och knäar kudden, om ni förstår ^^
Madde_padde 2008-01-08, 22:10 jag har tränat mycke kickboxning grymt jobbigt och fruktansvärt skoj! helt klart att rekomendera! nur har ja dock inte riktigt någon att träna med tyvärr men!
miss_madness 2008-01-08, 22:13 Mitt främsta mål är att gå ner till 48 innan sommaren, vilket inte borde vara helt omöjligt! :bump: jag är peppad.
Hmm, många här som ska ner bara ett par kilo. Skulle inte bry mig om jag vägde så lite. Själv har man ju betydligt mycket mer att gå ner :crazy: Försöker mig på GI-metoden nu i alla fall, ska försöka komma igång med motionen också och gå ner så mycket vissa väger här, galet.
Violator 2008-01-08, 22:31 (Fast känner jag mig själv rätt kommer jag snart sitta där med en läskflaska och femtio skålar popcorn och gå upp allt förlorat igen. :angel:)
För min del kan meddelas att profetian som väntat slog in! Det positiva är väl att jag har alldeles för dålig självkontroll vad gäller junk food för att någonsin kunna bli anorektisk, men ändå liksom. :D
Är nu nere på 59 vilket dock lär vara ett minne blott under nästa PMS-period, men det är alltid något.
10 kg till så ska jag nog ge mig, för det börjar kännas lite i skallen nu.
Ska du bara väga 49 kg?! :eek:
Det är inte särsklit mycket.. hur lång är du?
Madde_padde 2008-01-09, 16:53 hur går de för er?!
här är vi tillbka hunden och jag efter att ha vart me ute och gått me min super pigga häst som kompisen red!
1timme och 45 minuter var vi ute! så jobbigt me blötsnön dock!
Jag ska försöka gå ner 6-7kg innan sommaren.
Kanske inte låter så mycket, men för mig är det svårt :cool:
Ska "bara" försöka äta nyttigare, godis bara på helger + mensveckan:angel:.
Ska försöka motionera MINST 3ggr/vecka.
Det gör jag genom att rida, träna på gym/gruppträningar och vara med seriöst på idrotten.
För mig går det faktiskt helt ok :) Har helt plötsligt blivit mkt mer diciplinerad med matintag, dock är det inte riktigt lika bra med motionen... men jag ska ta tag i det med! Just nu står vågen på 56, blä, gick upp 2 kg när jag kom hem...
odogmatist 2008-01-09, 17:22 Jag ska försöka gå ner 6-7kg innan sommaren.
Kanske inte låter så mycket, men för mig är det svårt :cool:
Ska "bara" försöka äta nyttigare, godis bara på helger + mensveckan:angel:.
Ska försöka motionera MINST 3ggr/vecka.
Det gör jag genom att rida, träna på gym/gruppträningar och vara med seriöst på idrotten.
Harris & Benedict-ekvationen är väldigt bra att använda om du vill räkna ut ditt basala kaloribehov per dag.
Män: 66.5 + (13.75 x kg) + (5.003 x cm) - (6.775 x ålder)
Kvinnor: 655.1 + (9.563 x kg) + (1.850 x cm) - (4.676 x ålder)
Siffran du får fram är vad din kropp förbrukar per dag - i vila. Sedan multiplicerar du siffran med 1,2 till (en dag framför datorn) 2,0 (en elitidrottare) beroende på aktivitetsfaktor.
Jag vill gå ner ungefär 2 kilo, till 55.
Tycker inte att det borde vara så svårt, men jag har JÄTTESVÅRT
att hålla mig borta från sötsaker och snabbtmat....
Ska försöka hålla igen, samt rida mera och ut och jogga lite.
Hoppas det funkar!!
*peppa peppa*
Jag ska ner till 48 kg igen, har till i sommar på mig. Det är bara två kilo, men jag ska försöka få bort en del fett och byta ut mot muskler och det är lättare sagt än gjort :angel:
thinisin 2008-01-09, 19:21 För mig har det gått dåligt idag, åt pizza till lunch och sen lite choklad :smirk: Imorrn blir det nya tag :banana:
Fan jag har sån ångest nu,för sedan sommaren har jag gått upp 4 kg. Jag är inte överviktig, men vad fan hjälper det när man inte får på sig byxorna, och de som förr var baggy, nu är tighta?! Likaså små lovehandles ovanför byxkanten, fan, jag vill inte!
Och nu jobbar jag i Norge och de har så lustiga matvanor, och jag kan ju mest äta det de har hemma och så. Och eftersom de äter så lustiga tider (är au pair) så går jag och småäter. Vad ska jag göra egentligen! För att stoppa småätandet?
Förr hade jag sån disciplin! var är den?
Madde, ska vi köra igång och träna ordentligt nästa vecka?! :)
Förresten, jag hittade en kul grej som man kan ha för att se sin viktnedgång:
http://tickers.TickerFactory.com/ezt/t/wKVUX2X/weight.png
Den sporrar mig! :banana:
K*
Har varit sjuk ett tag nu= ingen motion als knappt( om inte från toan till sängen räknas:angel::p)
Knappt ätigt nått alls under dom dagarna, men är på bättringsväg:banana:
oooh, va hitta du en sån? eller har du gjort den själv? eller ja.. sääääg :p
jag är mer peppad nä någonsin, FÖRUTOM jag har inte blivit så pass bra att jag kan gå :cry:
Ska försöka komma igång och träna lite mer med hjölp av min kompis som är personlig tränare:d
Behöver väl egentligen inte gå ner särskilt mycket i vikt, vill bara göra det för att känna mig lite frächare, särskilt till sommaren. Ska som sagt satsa på att träna, äta bättre och förhoppningsvis komma under 60 kg:D...och uppnå en bättre kondis!
Rosenblad 2008-01-10, 11:01 Vintern 2006 började jag äta p-piller och gick upp i rasande takt. Fick ett onaturligt matsug och åt i kopiösa mängder. Medan kompisarna åt 2 hamburgare i skolan, åt jag 5 :angel: Jag började unna mig mer och mer onyttigt på alla myskvällar med pojkvännen. I samma veva blev jag även skadad i muskelfästet och kunde inte träna. Jag vägde då 73 kg som mest.
På våren bytte jag till ett par andra p-piller och på hösten började muskelfästet att bli bättre och bättre, vilket gjorde att jag kunde börja träna lite försiktigt. Jag skojdrömde lite om att försöka gå ner till 65 kg, men jag visste att det inte skulle gå.
Idag, ett år senare väger jag 66 kg och har inte gjort mer än att träna lite då och då, dragit ner lite på maten men unnar mig fortfarande massa gott ;).
Bara ett kilo från mitt mål och jag har knappt ansträngt mig :love:
nä. imorogn ska jag på en fest.. inte så nyttigt, jag vet :angel:
men jag festar inte ofta så detta förtjänar jag,.. träffamina vänner (för en gång skull) och ha riktigt kul!!!
har bestämt mig för att vila denna helg ut.. sedan ska jag testa om jag kan börja gå igen.. och går det, ska jag börja försiktigt och sedan ska jag ta igen allt jag missat!
Madde_padde 2008-01-10, 15:04 hahav a söt grej!
tyvärr kommer jag inte hem förren 19de :( men iv kan juh boka in träning redan den 20de då!? eller va tycker du?!
Jepp, 20:e köööör vi! :bump:
aaah, om ni visste hur skönt det är att gjort bort det, även fast det var svårt, jobbigt, tog sin lilla tid... och många gånger ville jag bara gå i idé och aldrig komma ut igen :D Men NU är jag ju en helt ny människa, jag började må så mycket bättre psykiskt när jag blev smal också. Trots att så många säger att det inte hjälper psykiskt och att man aldrig blir nöjd.
Vad kul att det gått bra för dig! :)(minns lite trådar från förr där du inte mådde så bra)
Visst kan det hjälpa mycket att gå ner i vikt. Den period när jag tappade en del kilon kände jag mig mycket bättre tillmods och tyckte att jag var riktigt het. ;) Hoppas på att komma dit igen, och det ska nog inte vara omöjligt...
beauspirit 2008-01-11, 16:29 KL.
som mest i somras vägde jag 65 kg. min idealvikt ligger på 50-52.
gick upp dessa kilon under 06-07 då jag slutade rida, flyttade hemifrån och åt dåligt mm. (jobbade på donken)
sen i juni träffade jag min nuvarande pojkvän och jag är nästan 10 kg lättare! tack vare bättre och sundare matvanor, ingen egentligen mer träning men bättre rutiner helt enkelt!
:bow::D
mitt mål är nu att gå ner från 56 till 52 kg samt att få bättre kondis.
känns inte helt omöjligt.
jag har en unghäst på 3 år nu, så ridningen kommer ju snart igång. sen ska jag börja simma 1 gång/vecka sen träna lite mer än det.
har ett bmi på 21,3 så det är ju bra men jag vill få bort lite mage och lovehandles :)
Pettsson 2008-01-11, 17:08 Vi kan säga så här: jag ska bli vältränad sen om jag går ner eller upp det vet jag inte :D Jag vill få en mer "fit" kropp, jag eftersträvar att leva sunt och att ta hand om min kropp.
Detta får dock vänta liiite till, håller precis på att sluta snusa. Tredje dagen helt utan nu vilket innebär att jag köpt godis tre dagar i rad :crazy:
När abstinensen lagt sig så tar nästa projekt vid!
Jag har ju tränat som fan nu under 2 år..
vintern, dec 05 så vägde jag 82 kg :eek: (som mest)
Sommaren 06 så vägde jag 75 kg
vintern 06 68 kg
dock så blev jag sjuk på sportlovet, så jag gick ner 7 kg på en vecka (61) Men gick upp till 64-65 när jag väl fått tillbaka kraften.
I sommeras vägde jag 67,7 kg, DÅ bestämde jag mig för att ta tag i detta än en gång.. Dock så lyckades det inte så bra, slutade väga mig i september å höll mig borta från vågen. (Jag drack 2,5-3 liter mjölk per dag, som ÖVER 1000 kalorier.)
Sen började jag tänka på både kalorier, träning, GI, tallriksmodell, ej små äta (sen slutet av november)
Sista pizzan var v.42 och sista mc donalds var i sommeras. Äter aldrig något onyttigt längre.
NU så äter jag
Frukost: Fil, musli, hackad frukt och grov macka
Lunch: max en potatis, kött och 1/3 (av tallriken) grönsaker
Kvällsmat: kött, morötter, PÄRON, äpple, sallad och pyttelite potatis/ris/pasta
Dricker BARA té eller vatten, har inte druckit cola sen november och mjölk kanske MAX 0,5 dl / dag.
+ mkt träning varje dag
Äter INGET där emellan, och aldrig något godis!
Och det har gett resultat!!!!!!!:bump::banana:
I tisdags vägde jag mig för första gången sen september, jag vägde 60,3!!!!!!:banana:
I sommar ska jag ner till typ 56-57 kg ;)
Är 164 cm.:) (var 160 när jag vägde 82 kg)
beauspirit 2008-01-11, 18:13 bra jobbat :)!!
Madde_padde 2008-01-11, 18:25 vecko vägning nyss! har tappat 3.2kg denna vecka! :banana:
MalanMjöl 2008-01-11, 20:06 Har också kommit igång på allvar nu. Köpte mig en våg och även om jag var beredd på det värsta fick jag en liten chock. Vägde ungefär 59-60 när jag åkte hit och vågen visade 65... :crazy: Har kämpat som tusan för att gå ner de kilona under tre års tid och har mått som bäst när jag har ridit löp och legat runt 56-57. :cry: Men det är bara att ta tag i det igen och nu visar vågen iaf runt 64, jag började i söndags eftermiddag efter att mina kära vänner åkt hem igen. Innan min födelsedag den 2 feb ska jag vara nere på minst 59 igen. Sedan får vi se vad som kommer att krävas för att få rida löp här nere, men att ligga stadigt på 56 hade inte varit helt fel. Har dock riktigt svårt för att hålla min vikt. Då jobbar jag ändå i ett galoppstall och rider 5 hästar per dag. De jag bor med äter typ dubbelt så mycket som mig och förstår inte hur jag kan äta så lite och tycker det är konstigt att jag har gått upp istället för ner... :smirk: Visst om man hade haft den ämnesomsättningen.... :D
Vad duktiga ni är alla! :banana::bow:
Själv äger jag inte ens en våg, så det sket sig redan i starten så att säga..:angel:;)
Din viktuppgång SKULLE kunna bero på att du fått mer muskler.
Muskler väger mer än fett.
Det låter troligt eftersom du ökat i vikt efter att du börjat hålla igång med detta.:idea:;)
Vår_Vinter 2008-01-11, 22:39 Mitt mål är att till den 31 Maj så ska jag ha gått ner MINST 10 kg ( bör gå ner iaf 20-25 kg) Jag o mamma tävlar lite. Om båda går ner MINST 10 kg tills dess så kommer både jag och mamma åka till Dublin. Misslyckas en får den andre åka själv o får betalt av den som misslyckats. :D
Så nu har jag ett mål MINST 10 kg så jag kan få åka till Dublin. :banana:
Så min plan är att följa T*stelines smal mats recept. Motionera mer, ska gå i minst 30 min innan jag åker bussen till jobbet o äter, vilket betyder att jag får kliva upp kl 4.45 för att hinna. Sen ska jag gå/simma i 30-60 min innan middagen. *suck* blir sena middagar eftersom jag inte kommer hem försen kl 19.
På helgerna så ska jag MINST gå i 2 tim eller åka skidor en hel dag.
på måndagar rider jag dock så då skippar jag promenaden på kvällen.
Ja så mycket mer än så är det inte. :bump:
Madde_padde 2008-01-11, 22:55 oj akta så du inte körigång för hårt så du lessnar!
men jag hejjar på dig de där klarar vi!
Vår_Vinter 2008-01-11, 23:12 oj akta så du inte körigång för hårt så du lessnar!
men jag hejjar på dig de där klarar vi!
Tack så mycket. Jag är lite tvärtom, antingen måste jag ladda tll 100 % lr. inget alls. Måste se att jag går ner något kilo iaf i veckan annars så lessnar jag fort. Men jag tänkte varva på helgerna m. slalom/läng/ridning/promenad. Svårast kommer bli att ta mig upp på morgonen ;)
På kvällarna kan jag alltid stå o studsa på min dansmatta oxå, som jag fick i julklapp. Eller köra lite stryketräning
Mitt största problem är väl o komma bort från läsken :eek: Men jag har en idé, eftersom jag har kontorsjobb, så ska jag ALDRIG ta med mig kortet till jobbet, blir lätt att man köper något då. :D
Jag ska klara det, för varje 10 kg vi går ner så hittar vi på något. Åker någonstans jag o mamma. :love:
Så 20 kg på ett år ska jag väl klara. Bara jag skärper mig och får lite peppning :)
De är juh bara 2kg /mån.
Hejjar på dig med!
MalanMjöl 2008-01-12, 14:56 Din viktuppgång SKULLE kunna bero på att du fått mer muskler.
Muskler väger mer än fett.
Det låter troligt eftersom du ökat i vikt efter att du börjat hålla igång med detta.:idea:;)
Visst en del är säkert muskler men jag höll på med galopp i Sverige också och även om jag rider fler hästar nu, så var jobbet i Sverige nästan mer fysiskt ansträngande. Känner min kropp såpass väl också efter de gångerna jag har varit tvungen att gå ner i vikt för att jag skulle rida löp att jag vet att jag lagt på mig, det syns på magen om inte annars... :( Men men, som sagt bara att ta tag i det igen! Det får vara slut på croissanter och liknande ett tag framöver... :angel:
Ja.. då är det nog kanske croissanterna då som är boven. ;)
Men jag hejar på dig för fullt!
Heja heja nu!
MalanMjöl 2008-01-12, 15:25 Tack! :) (10 ggr om det nu ska vara så viktigt.... :p)
eternalsunshine 2008-01-12, 18:26 Jag ska gå ned 5 kg fett och upp mer i muskler :)
Tidigare så red jag och tränade kampsport=vältränad
Fick sluta med ridningen för över ett år sedan pga av flytt till skolorten och slutade kampsporten i somras eftersom alla slutade vilket har resulterats:
Tappat alla muskler ungefär
Gått upp en massa vikt
Fått tillbaka smärtan i knät sedan jag slutade träna
och blivit såååå trött
Har äntligen hittat en lösning så att jag kan skaffa häst igen! Helt wonderbart! Rider hos en jättesnäll människa tills det blir verklighet.
och så ska jag börja gå på promenader och springa igen så att benmusklerna byggs upp. Har någon annan något kul tips?? :idea:
NagelacksBeroende 2008-01-15, 22:33 kl
Idag har jag varit superduktig :D :angel:.
Först cyklade jag 1 mil på motionscykeln i ganska raskt tempo medan jag såg på tv :D. Sen gjorde jag massa situps, armhävningar, någon benövning (har tappat namnet , jobbigt är det iaf ;)) och lite annat. woo :D.
Harris & Benedict-ekvationen är väldigt bra att använda om du vill räkna ut ditt basala kaloribehov per dag.
Män: 66.5 + (13.75 x kg) + (5.003 x cm) - (6.775 x ålder)
Kvinnor: 655.1 + (9.563 x kg) + (1.850 x cm) - (4.676 x ålder)
Siffran du får fram är vad din kropp förbrukar per dag - i vila.
Sedan multiplicerar du siffran med 1,2 till (en dag framför datorn) 2,0 (en elitidrottare) beroende på aktivitetsfaktor.
tack så mycket! :bow: :)
Så en dag jag tränar på gymmet / spinning eller liknande ska jag ha kanske 1,6? :confused:
karingreen 2008-01-16, 01:39 2007 rasade jag i vikt. gick ner typ 12 kilo (vilket är rätt mkt när utgångsvikten är omkring 60)... hade iofs gått upp 7 kilo eller något hösten 2006 när jag bodde i USA och åt bagels och pizza varje dag. :) men nu är jag mest som en otränad sladdrig pinne. brösten försvann ju såklart. mitt mål 2008 är att TRÄNA mig upp från ca 48 till omkring 52. alltså gå upp i muskelmassa, inte fladderfett. :) vill verkligen inte gå ner, tycker redan att jag ser lite väl skranglig ut.
Strindlund 2008-01-16, 13:07 kl
Sedan jag sålde min häst för 4 år sedan har jag i princip inte gjort så mycket. Det händer att det kommit perioder då jag toktränar och inte äter något, men som jag sedan fallit tillbaka på det gamla igen.
Nu, tror jag äntligen att jag har lyckats hitta den här motivationen som jag saknat så länge. Dels beror det på att när jag för 10 kg sedan sa att mer än så här, det skall jag aldrig väga.. Så blev det en smärre chock när vågen visade just dem här +10 kg, samt för att jag en dag eventuellt skulle vilja ha barn.
Nu finns det mer extrema fall, men jag ligger ändå i riskzonen.
Det här är mitt sätt att lyckas:
Motivera dig till varför du vill gå ner i vikt, och bestäm dig!
Skynda långsamt! Just nu är mina mål regelbunden motion, regelbundna måltider och inget kvällsfika.
När du sedan gjort det här till en vana, och du börjar gå ner lite smått i vikt kommer motivationen att höjas och nedgången sporrar dig att, tex sluta äta karameller eller börja med mörkt bröd istället för vitt.
Det här är något som fungerar, eftersom det fungerade alldeles ypperligt för mig en sommar för några år sedan. Jag gick ner 6 kg på 10 veckor, och detta på grund utav det jag nyss skrivit.
Fast detta, är ingen hemlighet. Det gäller bara att man hittar den rätta motivationen!
Strindlund 2008-01-16, 13:08 För övrigt så vill jag gå ner 15 kg, åtminstone till att börja med. 20-25 kg, till min längd vore förstås ypperligt!
:bow:
va bra skrivet jossan!
kunde inte ha skrivit det bättre själv :angel:
för börjar man följa ett mönster och man börjar se att det ger resultat så får man mer ork och vilja att fortsätta!
Var ju så jag tappade mina 15 kg ^^
det ger en så mycket också, när man är å köper kläder och ser att man måste köpa en storlek mindre för att det ska sitta bra. då får man motivation å fortsätta..
var å köpte två tröjor igår.. och då fick jag lov å köpa XS för att det skulle sitta bra.. :D
förut kom jag knappt i S:crazy:
GallantSpecial 2008-01-18, 17:20 Vad händer 2008? Skall ni gå upp eller ner i vikt? Vilken metod kör ni?
Brukar inte skriva i vikttrådar, men nu ska jag göra ett undantag. :)
Jag är 158 cm lång och min vikt har minst sagt pendlat senaste halvåret. Jag gör inget speciellt mer än att äta när jag hungrig och låta bli att äta om jag inte är hungrig. Jag lagar i princip ALDRIG mat hemma utan lever på skräpmat eller om nån kompis bjuder mig på makaroner och korv typ. :angel: Vissa dagar äter jag tre gånger, andra dagar blir det frukost runt tiden för bolibompa och sen inget mer. Skulle jag va med i "Du är vad du äter" så skulle väl det där blonda fruntimmret få hjärtsnörp i sin kamp att få mig att äta normalt...
Min vikt senaste tiden (inga exakta datum):
Aug -07: 58 kg
Nov -07: 49 kg
Dec -07: 52 kg
Nyårsafton: 55 kg
Nu: 51 kg
Målet är att ligga på ca 50-51 kg, där känns det bra. Men om jag väger nåt kilo mer så gråter jag inte över det. Brukar inte bry mig nämnvärt mer att jag konstaterar hur sjukt mycket "upp och ner-gångar" jag har gällande min vikt.
Lycka till med er vikt allihopa! Sorry för mitt onödiga inlägg, men ibland blir det så. :o
Over and out!
:D
Strindlund 2008-01-18, 17:55 Thank you ;)
Bestämde med karln idag att vi skulle fotografera mig i BH & trosor, från sidan, bak- och framsidan. Och om ett halvår skall jag ta nya kort för att jämföra och se om det blivit någon förändring. Mitt mål är att gå ner de där 20 kg till min nästnästa födelsedag, som är den 26e januari 2009.
Idag promenerade vi en timme, och det var riktigt skönt. På något sätt känns det befriande att jag inte behöver gå 1 timme i morgon, om jag inte känner för det, bara jag kommer ut en stund över huvud taget. :) Mitt svåraste mål just nu, är faktiskt att sluta fika på kvällen. Kan inte äta någon frukt eller något i och med att jag är allergisk mot princip alla frukter..
Har någon förslag på OM man kan äta något annat? Kan man göra en bra bärsmothie, eller vad tror ni? Banan skulle ev. gå bra! :)
Jag vill gå ner 15-20 kg. Ska träna 3 gånger i veckan och inte äta så mycket godis, annars kommer jag äta precis som vanligt.
förut då jag skulle bli av med sötsuget åt jag popcorn på kvällarna istället för godis.. jag åt och åt.. tillslut tröttnade jag på popcorn och då hade mitt godissug försvunnit.. vet ej om det fungerar på alla, men på mig gjorde det :angel:
man ska ju se till så man poppar i rätt olja, jag poppade i linfrö ölja ^^
Madde_padde 2008-01-18, 23:05 haha ja de skulle ja nog kunna köra! popcorn är juh asgott! :p msteh andla hem de bannemig!
Jag ska inte börja väga mig och krångla, utan målet är att komma i ett par svarta byxor jag har, så de känns behagliga och så inget "fettkant" bildas över dem.
Ska vara stenhård.
Mindre fett och socker, mer frukt och grönt och mer motion.
Egenträning blir det då jag är aupair nu och inte har råd med träningskort.
Fan om jag inte klarar detta. Vill ha de gamla byxorna!!!
inte för mycket salt, det är en tyst mördare :crazy:
Nu har jag bestämt mig förr att gå ner i vikt.
Startvikt: 80,8kg
midjemått: 90 cm
längd: 169cm
Bmi: 28,3
Vill gå ner 20 kg och har som mål att ta minst def örsta 10 innan sommaren. Detta ska jag göra genom att börja äta efter fasta rutiner, dra ner på onyttigt och motionera mer. Har även blivit medlem i viktklubb.
Vill gärna ha så mkt peppning som möjligt då min karaktär inte är den bästa :crazy:
Nanzzoni 2008-01-19, 15:41 Startvikt:73kg ( gick upp 3 under jul:crazy:)
Längd: 166 cm
Målvikt:60 kg
modzan
jag skall gå ner 13 kg helst till sommaren. jag e oxå medlem i viktklubb.
Jag har hållit på lite halv seriöst i 4 vecko o har gått ner nästan 4 kg:D
Vi kan ju kanske byta erfarenheter både här o på viktklubb.Så kan vi peppa varandra. Du kan ju pm:a mig
lycka till alla som skall gå ner/upp i vikt:bow::bow:
Jag tänkte också gå med i Viktklubb!
Nanzzoni 2008-01-19, 15:51 mizzcat
Ja det tycker jag att du ska göra. jag tycker att det fungerar jätte bra . Alla peppar alla + att du får en massa bra information och recept och kan även göra egna.
Vi kan ju peppa varandra vi oxå ju fler desto bättre;)
PEPP!!!! jag är iaf sjukt peppad idag.. och jag vill hålla denna låga uppe hela våren ända till sommaren, shit va jag kommer bränna!!!
Svetten rinner nästan från mig just nu, och det är bra för då betyder det att kroppen bränner :D
Jag började imorse. gick ut min vanliga runda.. 30min, men hunden.. men då åt jag och min sambo semlor ikväll.. och det gjorde mig sjukt peppad att förbränna den förbannade semlan!!! :D
Så jag drar med min sambo ut, och tar med hunden.. börjar gå i raskt tempo,, sedan känner jag att det tar typ INGENTING!så jag tar hunden ifrån sambon och börjar jogga.. det är en låång raksträcka,, jag jogga fram och tillbaka.. springer ibland men joggar för det mesta.. medans sambon bara går och går och går, och min hund zita tycker det är sjukt roligt :banana: tycker jag med för den delen ;)
och så självklart joggar man upp för trapporna i trapphuset till lägenheten ^^
och så när jag kommer in, så ber jag sambon grugga mig med en handduk på bilringen (för att få upp blodcirkulationen) på det stället där fettet vägrar försvinna..
och sedan gör jag så många situps (min style) som jag orkar på raken.. blev 80st :angel:
brukar göra 200 om dagen ;)
och sedan testar jag en annan övning som tar på magen under naveln :angel::D
hur går det för er andra???!!!
plasticdarling 2008-01-19, 23:07 knapp.
jag väger 54 nu :D två kg kvar.
*KL*
Jag ska upp i vikt, minst 10 kg. Sambon där emot ska ner i vikt så vi får väl peppa varandra.
Jag hoppas att några kg kommer av sig själva när jag slutar amma.
Vägde 47 kg när jag blev gravid.
Vägde 62 kg på förlossningen.
Vägde 49 kg efter 10 dagar, höll även det till efterkontrollen när sonen var 2 månader och 1 vecka.
Sonen blir 3 månader på tisdag och jag är nere på 44 kg. Ett BMI på 16,4 :cry:
Jag mår skit över det men vill ju samtidigt inte sluta amma.
Lamborghini 2008-01-20, 16:04 Varför slutar du inte bara amma då? Du har ju ändå gjort det i 3 månader :)
För det är så mysigt :love: dessutom är maten alltid med, den har rätt temperatur, det är ingen risk att det helt plötsligt tar slut och detta upptäcks när affären stängt, den kostar ingenting, går snabbt att plocka fram, behöver inte jaga vattenkokare eller micro.
Inte orkar jag gå upp mitt i natten eller tidigt på morgonen för att tillaga ersättning.
Rasmus reagerar direkt om jag inte valt laktosfritt, och ersättning som inte är gjord på komjölk kostar MASSOR och finns bara på apoteket.
Sen är han ett kräkbarn ;) Och han tycker ersättning smakar blä.
Idag har if jag fått kontakt med en jätte bra kostrådgivare och jag ska dit en dag och få tips, råd och en massa recept :bow:
Och vet ni vad det sjuka är, att jag fick mens igår, de är ju det första som försvinner om man är undernärd ;)
Lamborghini 2008-01-24, 19:06 Haha jaja :)
NagelacksBeroende 2008-01-24, 19:29 kl
Idag var jag duktig och gick i raskt tempo i ungefär 50 minuter :) :bump:.
Har blivit duktig och cyklat en mil på träningscykeln ibland också :).
På lördag börjar praktiken, på ett hunddagis :D, så det kommer bli mycket motion för min del. Och ska vara hundvakt denna helg och sen om nån vecka igen :).
:banana:
åååh, längtar tills allt slask försvinner och värmen kommer tillbaka.. ut å cykla med the doggi!!! :D
*kl*
Mitt mål är -10 kg (tror jag - har ingen våg) till sommaren.
I mått innebär detta iaf 5-7 cm i midjan, 7 cm på höften och 8-10 på stussen. Mina mått jag vill tillbaks till där är 63-83-93, bysten har jag inte räknat med här...
plasticdarling 2008-01-26, 01:09 vad är dom tre olika måtten för någonting? typ midja, nåt, höft?
63 i midja vill jag med ha! är (ganska) nöjd med asset (90) och brösten (84) men midjan alltså :(:( BUU
flugskit 2008-01-26, 05:24 vad är dom tre olika måtten för någonting? typ midja, nåt, höft?
Boobies, rumpan och midjan.... eller vad menar du?
Lamborghini 2008-01-26, 11:12 KL
Vägde mig igår för första gången på länge. Fan najs alltså :D
Vägde 65 sist jag stog på en våg, nu stog den på 59 kg. Ska inte klaga :)
plasticdarling 2008-01-26, 11:42 jo men att ha måtten 63 runt bröst, 83 runt midja och 93 runt höfterna låter väl ändå lite weird? om det skall va i den ordningen alltså. haha
Jobbar du dessutom inte med att köra taxi? Det kanske skulle va nått för mig, sitta stilla "hela" dagarna.
Jag ska träffa kostrådgivaren på måndag :D Och har fått order av BVC att börja ge ersättning för inte bli hlet "uppäten"
Violator 2008-01-26, 12:08 Kort uppdatering: Det går åt helvete.
Jag ligger stadigt på 58 kilo och kommer varken upp eller ner och det är tio fucking kilo kvar på bara några månader. Eller jo, upp kommer jag nog om jag bara vill, och det gör jag inte. :smirk: Så särskilt mycket pepp som visst var en av huvudpoängerna med tråden kan jag då inte bidra med.
Hej förstörd sommar och obefintligt självförtroende i minst ett år till.
Fan att man inte är Hollywoodkändis och har råd att anställa en egen tränare. :D
Lamborghini 2008-01-29, 17:25 Jobbar du dessutom inte med att köra taxi? Det kanske skulle va nått för mig, sitta stilla "hela" dagarna.
Jag ska träffa kostrådgivaren på måndag :D Och har fått order av BVC att börja ge ersättning för inte bli hlet "uppäten"
Jo jag kör taxi :) Å går ner i vikt haha...
Lamborghini 2008-01-29, 17:26 Kort uppdatering: Det går åt helvete.
Jag ligger stadigt på 58 kilo och kommer varken upp eller ner och det är tio fucking kilo kvar på bara några månader. Eller jo, upp kommer jag nog om jag bara vill, och det gör jag inte. :smirk: Så särskilt mycket pepp som visst var en av huvudpoängerna med tråden kan jag då inte bidra med.
Hej förstörd sommar och obefintligt självförtroende i minst ett år till.
Fan att man inte är Hollywoodkändis och har råd att anställa en egen tränare. :D
Ska du ner till 48? Hur lång är du då? 155?
flugskit 2008-01-29, 17:28 kl
Tjohoo, jag väger bara 59kg nu. Ska kirra lite bilder till ikväll. Jag tror faktiskt jag ser en minimal skillnad :D
_vizzla_ 2008-01-29, 17:41 Hej igen
Går inte alls bra för mej. Får inte "tummen ur" så att säga. Är väll lite på gång med ridningen, vädret är ju inte bra, men nu går det iaf att trava o galoppera, och arbeta mera, då det mjuknat lite i backen. Hästen måste nämligen också komma igång, så jag sattsar på skogsridningen först och främst.
Som jag skrev i första inlägget så vill jag bli fastare, mera tränad, det är det viktigaste för mej. Men om jag till på köpet går ner ngra kilon, så är det bara ett kul.
Ett stort plus är iaf att jag inte väger så mkt som jag trode. Skrev i första inlägget att jag ville ner ca 7 kilo, men vågen visar att jag bara har 4,2 kilo ner till "drömvikten", ist för 7 som jag trode.:bump:
Denna månad hade jag planerat att köpa ett par ordentliga joggingskor, så jag kunde börja jogga så smått ngra dagar i veckan. Men ekonomin går absolut inte med på det, så jag får köpa skorna i februari ist. Får promenera tills dess, vilket iofs kanske bara är bra, då jag inte riktigt vet om jag orkar med en joggingrunda, har fått så kass kondition.
Jätte bra att denna tråden finns. From nu har jag bestämt att jag ska kika i denna tråd varje dag, blir mera träningssugen när jag läser här. För just nu bara vill jag, men inget händer, har nol motivation.
Lycka till alla!
*kl*
Såg att jag hade visst skrivit här i början :D
Jag har iaf gått ner lite mer än 3 kg sen början på året. Har egentligen inte ansträngt mig så värst mycket för det, men nu tänkte jag bättra mig och få av dom resterande 7 också :D
*knapplån*
Jag kör med ät nyttigt och rör på dig metoden.
Började igår, så inget resultat än.
Målet är 53 kilo, och jag är inte ens nära än.
Singoalla 2008-01-29, 18:10 Kl
Jag är smal så en viktnedgång är ingenting jag eftersträvar. Var däremot välsvarvad en gång i tiden, den tiden är förgången :angel: Så jag ska försöka äta nyttigt och träna så ofta jag hinner. Idag har jag slängt att onyttig mat som fanns i lägenheten :D
vad är dom tre olika måtten för någonting? typ midja, nåt, höft?
63 i midja vill jag med ha! är (ganska) nöjd med asset (90) och brösten (84) men midjan alltså :(:( BUU
Oj, ja, jag ser nu att det lät lite konstigt. Det var alltså mått för midja-höft-stuss. Bysten har jag inte räknat med för det mesta extraspäcket sitter på nedre delen av kroppen.:angel:
Violator 2008-01-29, 18:55 Ska du ner till 48? Hur lång är du då? 155?
Ja, det ska jag.
Nej, det är jag inte.
OnT: Vågar man skaffa gymkort och börja träna fast man är helt ur form, eller kommer man bli utskrattad så fort man kommer innanför dörrarna? :o
kl
Här går det framåt. Kommer i en klänning som jag inte kom i tidigare. Tror inte jag har gått ner så mkt men lite fastare och mer kondis har jag fått, har lagt på minst 2kg på varenda övning på Bodypumpen, 12 kg på bröst delen nu :banana:
Har ingen våg men ska väga mig när jag åker hem och hälsar på mamma och bror nästa helg
Strindlund 2008-01-29, 19:54 kl
Jag har gått ner 1.2 kg på två veckor, och mitt mål är 0.5 kg/vecka i snitt! Har bara börjat promenera, slutat med en massa läsk och försökt att äta regelbundet.
*kl*
Nu ska jag också skriva här, för jag behöver verkligen pepp!
Längd: 155 cm
Startvikt: Ingen aning, men kanske 59...? Midjemåttet låg iaf på 75 :(
Målvikt: Blir glad om vågen står på 52 när jag är klar, men det viktigaste är att jag känenr mig smalare och får på mig mina gamla kläder!
Ska också börja ta mig i kragen och rida mer, men vädret är ju så TRÅKIGT! Har iaf fått lite elever nu, och jag är en sån där ridlärare som inte kan stå still i ett hörn, jag springer med mest hela tiden :D
Sen ska jag börja ta långpromenader med vovven 3 dagar i veckan också, nyttigt värre. Mer än så pallar jag inte träna, jag har alldeles för mycket annat för mig och dessutom är jag laaaaaat....
har ganska bra koll på hur jag BORDE äta. Skipapr kolhydrater så långt det går, äter mest kött och grönt. Probelmet är det där j*vla godissuget osm komemr på kvällarna. Outhärdligt!
Vad finns det för ngt gott som man "får" äta eg.? Jag är ingen sucker för frukt tyvärr, tycker det är ospännande och slabbigt att äta ;)
Nej, men, nu jäklar är det bara att köra. Får väl tugga på morötter dagarna i ända! SKan og gå och ta en nu, faktiskt....
Iaf, tänkte ställa mig på vågen första gången i april, tills dess är det måttbandet som gäller! I slutet på maj ska jag ha nått målet...!
KL
Jag har gått ner från 64-65 till ungefär 59, man väger ju så olika hela tiden! Eller iallafall jag. Kan skilja 2 kilo från morgon till kväll. Men har lite kvar, dock har jag ingen målvikt, utan kollar i spegeln istället.
jag ska NER i vikt iaf:D
kör stenhårt på nutrilett och frukt^^ har inte ätit godis på en hel månad nu:eek::bump: och knappt inga andra sötsaker heller, kan fuska nån helg om man ska ut och fika el nåt bara :angel:
har kört på den här dieten i en månad nu, ska hem i helgen och väga mig så då får ja se om d funkar...hoppas d iaf:crazy:
sen ska ja börja träna mer..1h crosstrainer/dag 200-300situps till att börja med, powerwalk + ridning:D
ja ska va fit till sommarn;)
filiduttan 2008-01-31, 08:59 KL
Jag har gått ner från 64-65 till ungefär 59, man väger ju så olika hela tiden! Eller iallafall jag. Kan skilja 2 kilo från morgon till kväll. Men har lite kvar, dock har jag ingen målvikt, utan kollar i spegeln istället.
Man ska aldrig väga sig på kvällen.
Väg dig EN gång i veckan, näck, nykissad på morgonen.
kl
Här går det sådär... Vågen står still men jag ser skillnad. Beror väl på all träning men segt iaf :p
Madde_padde 2008-01-31, 11:40 Här går de sådär står still på vågen!
men har tappat totalt 4.6 kg sen nyår!
samt - 7cm runt midjan!:banana:
*kl*
Ingen aning hur det går, men spinning är kul! :) Denna vecka blir det 3 spinningpass! Idag ska jag iväg och styrketräna!
filiduttan 2008-01-31, 12:19 heja heja det är ju hur bra som helst! :bow:
Madde_padde 2008-01-31, 16:00 heja heja det är ju hur bra som helst! :bow:
tack! :banana:
*kl*
Jag försöker lära mig att äta lite mer än sådär två-tre gånger om dagen :D Är det "okej" att äta såhär om man vill tappa ett par kilo?
Frukost ca 7: en lingongrova (ost eller skinka) och ett glas yoghurt.
"Frukost" ca 11: en tallrik Kellgos red berries + frukt, alt två knäcke + frukt
Lunch ca 13: gårdagens middag, eller paj eller liknande
Mellanmål ca 16-17: frukt
Middag ca 19: vanlig middag typ haha
_vizzla_ 2008-02-02, 21:38 KL
Hallo!!
Hur går det för alla? Var ngra dagar sedan det var liv i denna tråden.
Jag för mej går det bara bra (hmmm, har iofs bara gått två dagar, lr jag började med mitt nyttigare liv i går), men känner mej otroligt taggad till detta med ett nyttigare liv, röra lite mera på mej osv.
Inget godis lr kaffebröd för min del.
Äter yoghurt med musli klockan 7, sen två knäckemackor vid 10-11, ordentlig husmanskost vid 13, frukt lr yoghurt på em, sen lättare mat sen em/kväll, lr vanlig mat fast mindre portion än vad jag tidigare käkat.
Äter i stort sett vad jag vill i matväg, men inge pizza lr annan snabbmat, och inget småätande, t ex godis mellan måltiderna.
Har idag promenerat, och det var sååå skönt!
Ska försöka promenera varje dag, men imorgon verkar det bli ont om tid, men ska försöka att ta en kortare promenad iaf.
Sen ska jag börja styrketräna lite försiktigt till veckan, får se hur det går, men har lovt mej själv att ta det mkt försiktigt. Brukar annars tänka "nej men detta var ju inget", o så kan jag knappt röra mej i flera dagar efter. Nej, lugnt ska jag börja, så kroppen hinner med.
Lycka till alla! Och kram på er!
Ska tillägga att startvikten är 64 kilo. Ska ner till 59-60, men själva vikten är inte det viktigaste, vill komma i form och få tillbaka konditionen som jag en gång hade, sen får vikten bli vad den vill, bara kroppen mår bra och blir fastare.
strawberrysylt 2008-02-02, 21:55 Hej alla:)
Jag har inte skrivit i tråden tidigare, men hoppas det är OK att jag också ansluter mig.
Jag började mitt "nya liv" igår, alltså den 1a. Har innan dess ätit väldigt,väldigt onyttigt i säkert fyra månader. Jag är en "allt eller inget" person. Äter jag dåligt gör jag det med besked.
Har däremot motionerat bra på sistone då jag praktiserat på en restaurang som servitris och hade också en timmes promenad enkel väg dit.
Men nu gör jag inte det längre, så nu blir det annan motion + att jag då såklart har börjat äta bra.
Ska hålla mig till att låta bli att småäta, äta massor med frukt och grönsaker och ingen snabbmat eller godis. Blir jag akut godissugen och tappar motivation blir det torkad frukt och nötter som gäller.
Igår och idag har det gått bra med maten och så har jag tagit promenader, igår ca 45 min och idag ca 3 h sammanlagt, först ca 1 h och så 2 h med två kompisar:banana:
Är på jakt efter en ny mp3 så jag kan börja ut och gå/springa själv mer också, utan musik går jag helst inte.
Ska också försöka låna gå-stavar då och så, så tränar man ju armarna med. :)
Mitt mål med det här är att må bättre, vilket jag redan nu känner att jag gör. Att bli slankare och komma i ett par byxor jag inte längre kommer i, så de sitter skönt löst och med ett par leggins under, och så en klänning som sitter fult nu är också mina mål.
Vad gäller vikten så skulle det vara härligt att gå ner lite också, just nu tror jag att jag väger runt 70 kg till mina 162 cm, det mesta sitter då på magen.
Brukar pendla mellan 68-70. 65-66 har jag också vägt då och då.
Att gå ner till 62-64 kg till sommaren och stanna där skulle därför vara underbart. :banana: Vill få fin rygg och mage. :love:
//r
kl
jag vill gå ner fyra- fem kilon.
främst vill jag ha tid o pengar att börja med kickboxning två gånger i veckan. samt börja äta nyttigare, märker direkt när jag äter så som jag ska och när jag inte gör det..
äter förtillfället helt fel, lite snask på kvällen, kanske två- fyra bullar om dagen, ibland spaghetti. jag blir så hungrig så jag blir yr och tror jag ska svimma, så jag äter tills jag storknar.. och sedan upprepar sig allt. väger mellan 61- 62 kg, är 1,64. hade gärna vägt runt 58 eller mindre. Eller kanske inte väga mindre men iaf bli smalare. är rätt fläskig nu.
tänkte ta tag i detta, snart.
_vizzla_ 2008-02-02, 22:14 Så härligt att du också kommit igång!! Låter som om du och jag har nästan helt lika mål med detta, inget godis och småätande och så!
Kanske kan vi peppa varandra extra mkt, tack vare att vi är inne på lite samma väg:)
Har också ett par gåstavar, kan varmt rekomendera sådana. När jag går med mina så går jag så mkt ordentligare. Längre kliv, rakare i ryggen, och svettig blir jag mkt fortare. Man kan liksom inte gå o "såsa" med gåstavar, man vill bara ta i och gå "fortare" hela tiden känns det som.
Köp ett par lite billigare först, lr låna, så du får prova och se om det är ngt för dig. Dumt att köpa lite dyrare, och så blir de inte använda. Jag köpte jätte billiga, och de håller, och funkar kanon för mej.
Lycka till!
jooohannan86 2008-02-02, 22:28 KL
Började ta tag i mitt liv för två veckor sen... låg då på 73 kg till mina 168 cm:eek: med mått 95-68-103..kände mig inte så vältränad alls trots gym 3-4 dgr i veckan men åt bara skräp
nu efter 2 veckor
70 kg
0.5 % ner i fetthalt
95-66-100 i mått
Mer ska det bli, målet är 60-64 kg och 5-8% ner i fetthalt
svåraste är att få ihop en bra lunch då jag oftast är i skolan, brukar bli en diet dryck, sallad, sushi.. men allt är ganska dyrt, nån som har tips på en billig, nyttig, kall lunch?
pepp pepp till alla!!
strawberrysylt 2008-02-02, 22:58 vad duktig du är!
lunchen är väl det bästa att laga mat hemma och ta med, överlägset billigast och nyttigast.
pastasallad är ju gott att äta kallt. Lax (vilket jag sj inte äter iom vegan men ändå) är skitgott att ha i pastasallad och nyttigt också :)
bulgur/couscous kan man ju också ha i goda kalla sallader.
//r
strawberrysylt 2008-02-02, 23:01 Visst kan vi göra det!
Vore jätteroligt och bra också för motivationen, våra mål är ju lika i mycket.
Japp, precis är så jag tänkt med gåstavarna. Går jag utan blir det mest att jag går lite saktare. Har bara gått med stavar en gång, men tyckte det kändes väldigt bra, inget såsande där inte.
Go oss!
//r
Lamborghini 2008-02-03, 01:57 KL
Exakt samma som mig :) Har också lite kvar o ingen målvikt.. Men man känner sig lite mjuk lixom!
Mirabell 2008-02-03, 02:48 Hmmm nu efter middagen å massa gott i soffan så kunde jag helt plötsligt inte se mina fötter :S
Nä skämt å sido..... jag måste dra ner på sockret, känner att jag har en viss beroende av detta socker, kan lätt bli grinig om jag inte får min sockerkick :( Jag kollar inte på vågen, jag kollar på hur jag ser ut.. för jag e rätt så grov i kroppen(benstommen).. lite muskler å så där... :P
Farligt..... :S *tar mig i kragen*
strawberrysylt 2008-02-03, 11:03 Vad finns det för ngt gott som man "får" äta eg.? Jag är ingen sucker för frukt tyvärr, tycker det är ospännande och slabbigt att äta ;)
hmm.. nötter tycker iaf jag är gott, och det är ju inte onyttigt, om man inte äter i stora mängder då. Mina favoriter är pistagenötter och macademianötter:d
finns det inga frukter du tycker om? man kan ju göra en fruktsallad och käka med sked så blir det ju inte så slabbigt, roligare blier det också.
torkad frukt är också gott, tycker jag. Det i |