Visa fullständig version : Little lost bear
Har ni sett dem?
Jättesöta, supermjuka nallar med magneter i händer (nåja ramar)
och ögon (leker tittut hehe, kan även hålla ihop händerna)
Fick en sån till lillan i julklapp. Hur gosig som helst! Ganska stora också.
Ser ut såhär
http://www.bearsbymail.com/img/med/little%20lost%20bear.jpg
bananabambi 2008-01-01, 20:24 Jag har aldrig sett dom förr, är det magneter i?
Skitsöt i alla fall :)
Min mormor tycker att alla barn ska ha en "riktig" nalle, så hon har köpt fina dyra nallar till båda mina barn. Det har hur många nallar som helst, men de älskar sina, så det är ju inget fel i det.
ja i sas händerna och ögonen.:love::D
Brossonen fick också en sån
Jag är lite misstänksam mot små barn och magneter efter att ha läst det där larmet om att vissa magneter är så pass starka att de kunde skada barnets tarmar om de råkade svälja en.
Så jag passar magnetdjuren.....
http://www.barnsakerhet.konsumentverket.se/mallar/sv/artikel.asp?lngCategoryId=1544&lngArticleId=5470
Jo men i det här fallet skulle dem i så fall få svälja hela nallen vilket är omöjligt. Sedan får ma nju leka med nallen tillsammans med barnet som med allt. Man lämnar ju inte ett så litet barn ensam med leksakerna
bananabambi 2008-01-01, 23:17 Mja, nog lämnar jag min son ensam med leksaker, annars skulle inte min tillvaoro fungera om jag hela tiden skulle passa på honom ifall leksaken inte är säker. De sakerna han har måste vara anpassade till hans ålder.
Vet inte hur gammal din son är men nu tänker jag mest på
spädbarn och ev något äldre.
Det man är rädd för är ju att magneterna av ngn anledning ska släppa så att barnet riskerar att äta upp dem, inte att barnet ska äta nallen!:p
Syftade på att magneterna sitter inne i nallen
squirlett 2008-01-03, 19:48 Vet inte hur gammal din son är men nu tänker jag mest på
spädbarn och ev något äldre.
Jason fick allt spendera några minuter per dag för sig själv även när han var pytteliten.
Hur skulle jag annars kunna duscha eller gå på toa.
Han låg i sitt babygym, i babysittern eller på en filt med lite leksaker.
Det går inte att vaka över dom varje sekund.
jag som är överbeskyddande kanske:D
squirlett 2008-01-03, 20:12 kanske;)
Nu e han snart 11 månader och kan leka själv på övervåningen ett bra tag medan jag pular på nedervångingen.
Grind har vi såklart, och inget "farligt" som han kan få tag på.
Syftade på att magneterna sitter inne i nallen
Det förstår jag också. Det jag syftar på är tillfällen då barnet ändå fått i sig magneter genom att ngn söm el. dyl har släppt och magneten blir "tillgänglig".
bananabambi 2008-01-03, 21:31 Jag menar båda mina söner. En på 6 månader och en på 20 månader.
jag som är överbeskyddande kanske:D
Fast du har väl inte fått ditt barn än? :)
Söt nalle var det i alla fall. Skulle gissa att min son skulle gilla den.
Nej inte än. beräknat i mars:idea: - lampa
Nej inte än. beräknat i mars:idea: - lampa
Spännande! Inte så långt kvar!
Nej :):banana:
Snart dags ju:bump:
|