Visa fullständig version : Tips om hästfilmer!
CarolineNSV 2008-04-07, 19:20 Skulle gärna vilja ha tips på hästfilmer. Är så sugen på o se!!
Dom jag vet är
Black beauty både den äldre och nyare.
Hidalgo
national och -international velvet
spirit - hästen från vildmarken
Det är en film jag tänker på som jag inte vet vad den heter, men den verkar bra!
hm, tror den är rätt sorglig? och hon har nån häst som hon tvingas skicka iväg? klipper av sig håret?? :crazy: :crazy: ;)
hahaha
KOM GÄRNA MED FÖRSLAG!!!!
kram på er alla!!! :love:
seabicuit kanske? den handlar om en galoppör och är jättehärlig att se :D
Flicka har du ju glömt:)
Gilly
CarolineNSV 2008-04-07, 19:52 åå det ska ja genast kolla upp!!! :love:
startpompe 2008-04-07, 19:54 running free
hästen från havet
svarta hingsten
MONOCERUS den mystiska enhörningen
den kom med pollux boklubb vet inte om man kan få tag på den på annat håll??
men den e bara såååå bra!!!
kimmis87 2008-04-08, 20:38 kl*
the young black stallion
jag tror jag måste titta på lite hästfilmer jag oxå. jag blev så himla sugen
:D
zuperzandra 2008-04-12, 00:29 dreamer helt underbart bra film=):love:
http://www.imdb.com/title/tt0418647/
sen så såg jag dark horse mkt när ja va liten kommer dock inte ihåg så mkt om den=)
http://www.imdb.com/title/tt0104054/
sen var det nån som hette typ smokey eller nått liknade... den brukade gå 1 gång om dagen kommer dock inte i håg nått bara att den började med att en puma attackerade "smokey" å hans mamma så hon dog....
sen så är ju vilda hjärtan kan inte krossas riktigt bra =)
http://www.imdb.com/title/tt0103262/
vita hingsten kommer dock ej ihåg mkt av..
http://www.imdb.com/title/tt0091411/
"Fullblod" finns d också en film som heter, tyckte den var jättebra för längesen...inte sett den på flera år så jag kanske ändrat åsikt:D
Skriver för att bevaka tråden ^^
Åh, vad heter den där filmen om en tjej som har en uppvisning som går ut på att hon rider upp för en hög ramp och sedan - tillsammans med hästen - dyker ner i vatten från toppen av den? Jag lyckas alltid glömma bort titeln på den filmen! :crazy: Men jag vill minnas att den är ganska bra (iofs. var det säkert tio år sedan jag såg den sist, men ändå. ;)).
CarolineNSV 2008-04-12, 09:21 Åh, vad heter den där filmen om en tjej som har en uppvisning som går ut på att hon rider upp för en hög ramp och sedan - tillsammans med hästen - dyker ner i vatten från toppen av den? Jag lyckas alltid glömma bort titeln på den filmen! :crazy: Men jag vill minnas att den är ganska bra (iofs. var det säkert tio år sedan jag såg den sist, men ändå. ;)).
den har jag nog missat!! har missat de allra flesta ser ja... så har ja mycket att se fram emot :d
Ja, fast den är ganska gammal så den är kanske lite svår att få tag på. Jag vet inte, för just nu kommer jag ju som sagt inte ens på vad den heter. :p
Över alla hinder
Mannen som kunde tala med hästar
Wind dancer
Hoppla Mama Mia
Vinnare och förlorare
Hmm..finns en till som jag inte kommer på namnet på just nu...får återkomma om det.
Faust_86 2008-04-12, 20:07 Åh, vad heter den där filmen om en tjej som har en uppvisning som går ut på att hon rider upp för en hög ramp och sedan - tillsammans med hästen - dyker ner i vatten från toppen av den? Jag lyckas alltid glömma bort titeln på den filmen! :crazy: Men jag vill minnas att den är ganska bra (iofs. var det säkert tio år sedan jag såg den sist, men ändå. ;)).
Jag vet vilken du menar! men vad tusan heter den :confused:
KL
Tittade på Hidalgo innan, gud vilket underbart slut den hade, tårarna rann massor!
ä inte det Stuntryttarinnan ?
har inte sett den men läst om den här...
Åh, jag hittade den nu när jag googlade på Stuntryttarinnan. :bow: Wild hearts can't be broken är originaltiteln. :)
Sherdil (är visserligen svensk och lite töntig - men det är en hästfilm)
Mannen från Snowy River, utspelar sig i Australien och är lite western - cowboy inspirerad
ä inte det Stuntryttarinnan ?
har inte sett den men läst om den här...
Stuntryttarinnan är ju underbar!
Lawendel 2008-04-13, 11:05 MONOCERUS den mystiska enhörningen
den kom med pollux boklubb vet inte om man kan få tag på den på annat håll??
men den e bara såååå bra!!!
Och jag som tycker att Monocerus är så otroligt fruktansvärt DÅLIG :crazy::crazy:... Har sett den en gång, det räckte!
*kl*
Men SEABISCUIT, den är helt :love:
Vi får ju inte glömma Sherdil också!
Mumorsan 2008-04-14, 15:26 De 2 absolut bästa är:
Seabiscuit och Ruffian :love::love:
Hejsan!
Jag skulle vilja veta vad filmen som handlar om en tjej som rider o tävlar med sin blinda häst !? var väldigt länge sen jag såg filmen och vill väldigt gärna sé den igen !:)
Tacksam för svar !:)
Sherdil
Flicka den bruna mustangen
:p
kickthecat 2008-04-17, 21:47 Bluegrass finns det en galoppfilm som heter.
Hästen i den grå flanellskjortan hette en film som gick en förmiddag på TV en sommar för 15 år sen, har letat ihjäl mig efter den sen dess, men vet inte den engelska titeln. handlade om än äldre man som hade en grå hopphäst som jävlades med han, men det vare en tjej oxå som red och tävlade med den sen, det var ju ett tag sen så jag minns inte riktigt...
Oooh...vad kul med en sådan här tråd.:)
En film jag varmt rekommenderar är Super Zebran.
Och the derby stallion. Den är bra. :)
belladonnas 2008-04-29, 08:33 Mannen som kunde tala med hästar
Den är verkligen :love::love:
Lillan_tuff 2008-04-29, 08:56 *skriver för att bevaka tråden, ska skriva av era tips när jag kommer hem sen*
Lillan_tuff 2008-04-29, 12:25 En film jag varmt rekommenderar är Super Zebran.
Jag :love:ÄLSKAR:love: den....
Lite barn-varning på mig kanske???
:laugh::D Då är det så med mig med. Barnvarning asså.
Jag får gåshud så fort jag ser den. :D:p
HannaAderhjelm 2008-05-05, 22:48 Flicka har du ju glömt:)
Gilly
Åh Flicka, grinar varje gång jag ser den. Är så bra!:love:
Lillan_tuff 2008-05-06, 17:20 Jag höll på att skratta ihjäl mig när jag såg den. SÅ himla bra!!!
Bäst är när han kapplöper med brevbäraren tycker jag!:love:
Det är ju självklart det bästa med filmen. :love:
Taxi mamman 2008-05-12, 20:23 Finns en film som heter ryttare fast den är nog dock för oss lite äldre :o:o:o
Smokey har jag också sett. Letade efter den på imdb, men orginaltitlen måste vara någon annan.
En jätte bra film tycker jag. Är nog från 60- 70-talet tror jag.
Smokey är en vild mustang, svart, som blir i infångad av en cowboy. Vänskap uppstår mellan dem. En annan cowboy slår Smokey, som i sin tur dödar cowboyen. Smokey anses farlig och skickas iväg. Sen handlar filmen om hur vännerna försöker återfinna varandra.
Annars är Svarta hingsten min favorit. :love: Den är så otroligt vacker.
Du menar denna The Horse in the Gray Flannel Suit (1968)
http://www.imdb.com/title/tt0063091/
*kl*
Ngn som vet var man kan få tag i Bluegrass (eller fullblod som den hette på svenska) älskade den filmen som liten och vill ha båda delarna igen!!!
galen i hästar
shergar
flicka - den bruna mustangen (2006)
my friend flicka (1943)
thunderbird - son of flicka
den lilla enhörningen
hidalgo
seabisquit
sherdil
wind dancer
vinnare och förlorare
wild hearts can't be broken (sv. titel: stuntryttarinnan)
svarta hingsten
svarta hingsten kommer tillbaka
running free
black beauty (1994)
black beauty (1971)
loppet är kört
a day at the races (sv. titel: en dag på kapplöpningarna)
winkys hemlighet
dreamer
sen finns ju serien Stallkompisar på dvd också
CarolineNSV 2008-06-25, 21:37 Nu har jag verkligen kommit på en film jag vill se! Kommer ju inte ihåg vad den heter, såg den när jag var mindre hos en kompis.
Kan försöka få nån handling av det jag kan komma ihåg. Kan säkerligen komma ihåg fel.
En indianpojke skäms för att han är indian. har någont minne av att hästar ska skjutas någonstans i slutet men pojken eller någon annan kommer till undsättning? å det var knepigt att minnas... tänk på alla filmer med indianpojke i..hästrelaterat typ... hmm..
:)
katarina_dacke 2008-06-25, 22:02 Raderat
*tiotiotio*
Sherdil
Flicka den bruna mustangen
:p
Flicka -Den bruna mustangen:love:
Gick på canal+ för inte så länge sedan.. Åh fy vad jag grät.. så fin film!
Jag gillar Dansar med vargar . Är en del hästar med i den. :D
Vi får ju inte glömma Sherdil också!
Jag har letat överallt efter den filmen! Såg den för ett antal år sedan, men skulle jättegärna vilja se om den igen. Men hittar den inte.. Vakren att ladda ner eller hyra/köpa.. :(
Alltså det här är ingen film men en serie som gick på SVT för en väldans massa år sedan.
Den urspelade sig på Island, och det var en massa människor som red en tur runt omkring på Island.
Och det var någon svart hatt som betydde otur och något med någon spökryttare som härjade.
Det var två tjejer i huvudrollerna.
Nån som minns?
Sandrizs 2008-08-16, 11:45 Vet två till filmer en som ja tror heter Ready to run och en som heter running free.
*kl* Vad heter filmen över alla hinder på engelska? eller den var svensk?
royal_ascot 2008-08-25, 21:32 Alltså det här är ingen film men en serie som gick på SVT för en väldans massa år sedan.
Den urspelade sig på Island, och det var en massa människor som red en tur runt omkring på Island.
Och det var någon svart hatt som betydde otur och något med någon spökryttare som härjade.
Nån som minns?
Jag kommer ihåg den! Men inte namnet :confused:
Finns det inte en film där någon kan prata med hästar? inte mannen som kunde tala med hästar, utan den personen kunde snacka riktigt med hästen. precis som vi snackar med varandra. Jag tror det hade nåt med galopp att göra i filmem, och hästen kan inte springa utan musik.. och den är svart! antingen så har jag blandat ihop två filmer lr så hör allt detta ihop. jätteförlåt för VÄLDIGT rörigt inlägg, men är det nån som vet vilken jag menar? :p
Och typ i slutet så vill inte hästen springa så sätter dom på musik i högtalarna och då springer den jätte snabbt och vinner.. haha, låter kanske lite konsigt med jag har inte sett hela utan bara slutet och vill gärna se den. om nån nu kommer på vilken jag menar och om den går att hyra :D
Libertine 2008-08-25, 23:20 Alltså det här är ingen film men en serie som gick på SVT för en väldans massa år sedan.
Nån som minns?
Den Trettonde Ryttaren?
trevligtjej86 2008-08-25, 23:38 Jag känner igen den filmen men kan tyvärr inte komma på namnet... Ska tänka på de kanske det dyker upp i minnet igen :d
juni_cool 2008-09-12, 21:42 Den har jag sett ngåra gånger på TV fan har glömt bort namnet. men´hästen är dressyrhäst och heter Tolo och blir blind, pappaan sticker med bilen , mamman och dottern säker jobb och stallplats och hamnar hos Mary Louise eller vad hon nu heter ! :O vad i helvete heter filmen!
juni_cool 2008-09-12, 21:43 Vera med flera heter ju gng hästiflm med islandshästar också :S
CarolineNSV 2008-09-17, 12:58 kl.
vet ni någon bra typ av "fakta" filmer om hästar?
CarolineNSV 2008-11-01, 10:56 Tänkte bara vara snäll och säga att på tv1000 plus one, börjar en verklighetsbaserad film (drama) om den legendariska kapplöpningshästen Ruffian.
klockan 11.
BallsOfSteel 2008-11-01, 12:30 Åh gud så sorglig film.
Fick mig en tår i ögat!
Dreamer med Kurt Russel och Dakota Fanning
Long shot, jättebra film!
Stuntryttarinnan, också bra
CarolineNSV 2008-11-01, 13:42 Åh gud så sorglig film.
Fick mig en tår i ögat!
Jag med, låg här o grät! :cry:
vilken häst! :bow:
V_Lyster_V 2008-11-07, 13:01 Jag tror att filmen heter Ready to run. Hästen i filmen heter Thunderbird och det är en spansk flicka (vars pappa ridit galoppörer men dog under ett lopp) som rider Td som hästen kallas.
Sen finns det ju Trigger med som gick på tv1000 för inte så länge sedan.
Western_Ivy 2008-11-07, 15:19 den stavas smoky...
har den på vhs någonstans vid mamma, inspelad från tv... superbra film
kickthecat 2008-11-07, 17:45 Kung! precis den är det!, knäppt att jag inte provat med den enkla översättningen själv..
|