Visa fullständig version : Skräckfilmer
Frankiie 2008-04-13, 15:25 Hejsan :D jag är typ galen i skräckfilmer, men typ alla jag ser är ofta konstiga lr överdrivna osv. Vet ni nån bra skräckfilm?
Har sett dom mesta The Grudge, The ring osv.:rofl:
Den börjar segt, men man hoppar allt till.
September tapes. Det är som Blair witch, fast ändå inte. Den spelas in i Afghanistan.
Frankiie 2008-04-13, 15:39 Den börjar segt, men man hoppar allt till.
September tapes. Det är som Blair witch, fast ändå inte. Den spelas in i Afghanistan.
okej, ska komma ihåg den:rofl:
jag hatar skräckfilmer! Jag har bara sett två...:o Det var Club Dread & Hills have eyes(Minns inte riktigt men tror det stavades såhär:D)
Chardonnay 2008-04-13, 15:46 Morden vid Wolf Creek är inte direkt någon skräckis, snarare en rysare. Den är helt okej att titta på om man inte har något bättre för sig.
Frankiie 2008-04-13, 15:47 jag hatar skräckfilmer! Jag har bara sett två...:o Det var Club Dread & Hills have eyes(Minns inte riktigt men tror det stavades såhär:D)
okej :P var dom läskiga? :D hah, ja gillar att kolla på dom men efter är man alldelles skakig xD
Hills have eyes var inte riktigt Farlig men inte njöt ja heller! Den handlar om nån militär som far till något radioaktivt ställe där ett par missfoster lever som är brutala!! http://www.cdon.com/main.phtml?navroot=902 sök på hills have eyes 2
Club dread handlar om en stor skara folk som har fasnat på en ö utan någon som helst kontakt med resten av världen! Och så springer nåt psyko omkring med en konstig dräkt och dödar alla! Kunde inte hitta på svenska! http://movie-list.com/trailers.php?id=clubdread
The hills have eyes stavas den för att få vara lite ordpolis. ;)
Dessutom är det en etta och en tvåa och de från 2006 och 2007 är nyinspelningar av orginalfilmerna från 70- och 80- talet. Bättre om TS söker på The hills have eyes på cdon bara, då får hon upp alla versioner av filmen, istället för att förvirras.
G-uldlock 2008-04-13, 16:35 Blair witch project Inte speciellt läskig, mer obehaglig :crazy:
belladonnas 2008-04-13, 17:29 Wrong turn 1 är inte så läskig
Men Wrong turn 2 får mig att skita i brallan!!
exorcisten den äldsta och oklippta verison är endå en klass för dig själv!
Morden vid Wolf Creek är inte direkt någon skräckis, snarare en rysare. Den är helt okej att titta på om man inte har något bättre för sig.
Men den är bara pinsamt dålig...
Frankiie: Det är ju en klassiker :D
An American Haunting. Den är baserad på en verklig historia med, om jag minns rätt. :)
Jag glömde att jag sett en halv skräckis också! Jag har sett halva Thirteen ghosts:eek:
För inte så länge sen fick jag reda på att exorcisten var verklighetsbaserad!! Då blev ja skraj! Har inte sett den men hört om den...
Knasibas 2008-04-13, 18:51 Min favoritskräckfilm är The Shining. fast den passar inte alla, jag tror det krävs att man är ganska vuxen för att den ska va läskig :p Alienfilmerna är också skitbra, fast inte så läskiga. sen finns det en massa gamla bra skräckisar; typ Dracula från 1931, Nosferatu från 1922, Repulsion från 1965 (RIKTIGT äcklig!:eek:) och vill man ha nåt mer lättsmält kan man ju se Halloween.
vad handlar Repulsion om?:D
DropdeadBeauty 2008-04-13, 19:12 House of 1000 Corpses måste nog vara den sjukaste,äckligaste och mest skrämmande skräckfilm jag sett! :eek:
Koggamojj 2008-04-13, 19:13 The Eye (kinesiska originalversionen alltså, INTE den amerikanske re-maken med Jessica Alba) tycker jag är grymt bra :D Sen finns ju One Missed Call, Tale of Two Sisters m.m. Asiatiska skräckisar is the shit :D Oftast mycket konstigare, läskigare och mer oförutsägbara.
Knasibas 2008-04-13, 19:15 Repulsion handlar om.. det är svårt att förklara, för alla upplever den på olika sätt. men för mig handlar den om en ung tjej som blev sexuellt utnyttjad som barn och som därför avskyr män och sex. i filmen får man se när droppen liksom rinner över bägaren, hon blir totalt galen och gör riktigt hemska saker :eek: den här filmen är så djup att många typ inte fattar den, de tycker bara den är tråkig. men för mig var den fantastisk och fruktansvärd på samma gång :D
Jag hatar skräckisar, men mina kompisar tvingar mig. Vihar bl a kollat på The Grudge1, SAW1, SAW2, SAW3, House of wax, sen kollade vi på någon mer som jag inte minns namnet på ^^
Frankiie 2008-04-13, 19:41 Jag hatar skräckisar, men mina kompisar tvingar mig. Vihar bl a kollat på The Grudge1, SAW1, SAW2, SAW3, House of wax, sen kollade vi på någon mer som jag inte minns namnet på ^^
ååhw House of wax är så himla äcklig! Jag var nog halvdöd efter den hehe, Nån som sett BLOODY MARY?
Frankiie 2008-04-13, 19:47 nu är ja inte Kravlare längre (a) O nu är ja beronde x)
soft mee islandshästar 2008-04-14, 15:32 1408, men den är inte så läskig som den verkar. Dock sitter man och väntar på att något ska hända och stressar upp sig själv så när det verkligen händer något får man nästan hjärtinfarkt :rofl: Iaf jag :angel:
Disturbia , SKITBRA film :D spännande iaf :D
SomewhereOverTheRainbow 2008-04-14, 16:21 Usch jag hatar the ring :s
Iaf, nån nämnde The Shining (regi Stanley Kubrick) som är världens bästa, den MÅSTE man se om man inte sett den!!
Exorcisten är ganska äcklig, jag tyckte den var läskig bara första gången, andra ggn var den läskig+äcklig haha men min kompis tyckte att den var tråkig :p
Terror på Elm Street är också läsk/äcklig :s
Psycho är jätteläskig(och då tänker jag inte på duschscenen bara) men jag somnade tyvärr mitt i filmen (vi såg den vid 2-tiden så jag var lite pömsig)
Silence of the lambs/När lammen tystnar är också läskig!
Ett axplock!
Alla Saw filmer, jag hatar dom!
Hannibal-filmerna är åxå hemska (mest när lammen tystnar)
Mest äckligt hemska
_CorpseBride_ 2008-04-14, 16:31 Vad menar du med att man måste vara vuxen för att tycka att the shining är läskig?:p
Disturbia , SKITBRA film :D spännande iaf :D
Vad heter du? :D Funderar bara... fö ja kommer från sursik jag å:rofl:
Knasibas 2008-04-14, 16:41 Vad menar du med att man måste vara vuxen för att tycka att the shining är läskig?:p
alltså... det var så för mig iaf. jag såg the shining när jag var 6-7 år och blev inte rädd. men så såg jag den igen när jag var 16 och då var jag så rädd att jag nästan sh!t my pants :p den är ju väldigt djup, så jag fattade den väl inte när jag var liten.
Koggamojj 2008-04-14, 16:51 1408, men den är inte så läskig som den verkar. Dock sitter man och väntar på att något ska hända och stressar upp sig själv så när det verkligen händer något får man nästan hjärtinfarkt :rofl: Iaf jag :angel:
Jag tycker den var skitdålig :( Började bra men spårade ur totalt
_CorpseBride_ 2008-04-14, 17:01 Aha mjo, då förstås jag.:D
belladonnas 2008-04-14, 18:53 Och djurkyrkogården! Usch det var 2 år sedan jag såg den och jag har fortfarande problem med att sätta ner fötterna nedanför sängen och drömmer i bland mardrömmar om det :angel:
alltså... det var så för mig iaf. jag såg the shining när jag var 6-7 år och blev inte rädd. men så såg jag den igen när jag var 16 och då var jag så rädd att jag nästan sh!t my pants :p den är ju väldigt djup, så jag fattade den väl inte när jag var liten.
Aa, precis!
Man förstår liksom inte "stämningen" som ligger i hela filmen när man är så liten.
Frankiie 2008-04-14, 19:25 Och djurkyrkogården! Usch det var 2 år sedan jag såg den och jag har fortfarande problem med att sätta ner fötterna nedanför sängen och drömmer i bland mardrömmar om det :angel:
aa, den har jag, när ja var liten hade jag chinchillor som dog o dom begravde jag på gården (där alla mina begravda djur ligger, som i en cirkel av höga buskar), då trodde ja att dom skulle komma på kvällen o bita mej eller nåt x):angel:
Lawendel 2008-04-14, 19:31 Jag har inte sett den, men efter att min farsa sett den äldre versionen av Exorcisterna så mådde han skitdåligt hur länge som helst, och att han fortfarande inte kan se den :p :crazy:.. Och att även min bror (som är typ immun mot att bli rädd när han ser skräckisar) tyckte att den var för jävlig... Så jag ska nog inte se den :angel:
Och bara man kommer in på ämnet skräckisar så drar pappa upp Exorcisterna, och säger nästan panikslaget att vi aldrig ska se den :p... Jag vet inte hur läskig jag skulle tycka att den är, men för att vara på den säkra sidan så skiter jag i att se den :angel:
Frankiie 2008-04-14, 19:33 haha ja blir sugen på den där Exorcisterna men vet att ja kommer dö av en fluga efter :angel:
belladonnas 2008-04-14, 19:34 tänk på att det är mycket viktigt att du får ta i gamla verisonen då, den oklippta!! De andra är inte alls lika läbbiga
Haha, nu har du just gett mig & mina skräckfilms-sugna kompisar en nyhet :D
Tror du att den nya versionen inte är lika läskig?
Jag tycker alltid att de gamla versioneran är jobbiga att kolla på :P
Lawendel 2008-04-14, 19:38 Fråga belladonnas istället, jag vet inte ett dugg :p ;)
Cryptorchid 2008-04-14, 20:10 Finns massvis med bra rysare/skräckisar
Mina favoriter: Rose Red, När lammen tystnar, Saw 1 (resterande i serien är urkassa), Drömfångaren, Köplust, Excorsisten, 1408, Seven, Lida
De s.k skräckfilmer jag absolut INTE rekommenderar är nog: The grudge (urlöjlig), The Ring (likadant där), Black sheep (skrattade mej igenom hela filmen), Wrong turn 1&2 ( fattar inte det läskiga i dom, enbart slafsiga) m.m.:)
Lawendel 2008-04-14, 20:14 Visst ja, en skräckis som är urdålig är typ 28 Weeks Later eller vad den heter :p! Visst, den var lite slafsig, men inte 17 var den läskig heller! Fast det kunde ju ha berott på att den är ganska rörig i de "äckliga" scenerna, och då hänger inte min stackars hjärncell med :angel:..
Men nej, ingen film jag rekommenderar. Orkade inte ens se klart hela.
MyownGucci 2008-04-14, 20:20 Jag hatar skräck filmer ! Jag klarar inte av o kolla även om det är dagsljus runt om kring mej.
Det läskigaste film jag har sett i hela mitt liv är Jurassic parc ( stavning ?? ) :o:o
A Tale Of Two Sisters som någon nämnde innan är ruskigt bra, men den är rätt konstigt. Man får se den ett par gånger innan man fattar allt tror jag.
För er som gillar splatter och och störda saker sådär så är Begotten något sevärd. Den är något dryg, men vissa stunder är den riktigt obehaglig.
Kan även rekommendera två andra skräckisar:
Jeepers Creepers 1 & 2.
Ettan är klart läskigast, men tvåan går inte heller av för hackor!
Vad heter du? :D Funderar bara... fö ja kommer från sursik jag å:rofl:
du har pm :p
HBKbruden 2008-04-14, 21:32 Jag är som dig, älskar skräckisar. Favoriterna är Saw 1-4 kanonfilmer!
haha ja blir sugen på den där Exorcisterna men vet att ja kommer dö av en fluga efter :angel:
:rofl::rofl:
Jag har en kompis som såg exorcisten när hon var 15 år. Idag är hon 18 år och har fortfarande mardrömmar av den! :eek:
Finns massvis med bra rysare/skräckisar
Mina favoriter: "blablabla" 1408, "blabla"
1408? :eek: Den är väl ingen skräckis? Det skulle inte jag säga att den är iallfall :p Tycker den mest är Psycho :angel:
Cryptorchid 2008-04-15, 18:11 Ne men det är en rysare ;)
Finns massvis med bra rysare/skräckisar
Tyckte den va jättebra, ingen man blir rädd av men bra:)
Fial0tta 2008-04-15, 18:39 *Kl
Älskar skräck!!:love:
Men,HOSTEL 1&2! Fyfan, hatar dom filmerna :eek:
Men några bra skräckfilmer är nog; köplust, saw 1 , The shining , The grudge 1&2 och massa mer :D
Jag hatar skräck filmer ! Jag klarar inte av o kolla även om det är dagsljus runt om kring mej.
Det läskigaste film jag har sett i hela mitt liv är Jurassic parc ( stavning ?? ) :o:o
Vi kan säkert grund en klubb!:rofl: Vi som hatar skräckisar!;)(Har dock sett 3 st.:angel:, men det var grupptryck...:D)
MyownGucci 2008-04-15, 21:32 Vi kan säkert grund en klubb!:rofl: Vi som hatar skräckisar!;)(Har dock sett 3 st.:angel:, men det var grupptryck...:D)
haha , jaa :P Har också nästan blivit tvingad att kolla, såg på fem minuter av hostel sen klarade jag inte mer :crazy:;)
Äh :p Det är den inte heller :angel: Den är bara... sjuk! :D
Cryptorchid 2008-04-15, 22:55 Tycker den är bra eftersom jag hatar slafs filmer som bara går ut på att visa så mkt blod / inälvor och tortyrmetoder som möjligt (t.ex Saw 2-4), det blir bara fjantigt till slut.:cool:
Ne tacka vet jag filmer baserade på Stephen king's berättelser, såsom 1408, Lida, Rose Red och Drömfångaren :d
Hah, visst var den bra, men jag hatar när det blir så psyco som den xD Det skulle finnas en egen kategori för sånna filmer, där skulle bla 1408, 23, den osynlige osv. platsa ;D
Det värsta med skräckisar är ju när man börjat se den känns det som att man måste se den klar!!:crazy:
Frankiie 2008-04-16, 12:56 Hah, visst var den bra, men jag hatar när det blir så psyco som den xD Det skulle finnas en egen kategori för sånna filmer, där skulle bla 1408, 23, den osynlige osv. platsa ;D
hahaha 23 är PSYKO :O
Cryptorchid 2008-04-16, 17:41 Ja man MÅSTE ju få veta vad som händer, hur förutsägbart det än kan vara :D :angel:
Ni alla som tycker om skräckfilm ska den vara:
-Rå, typ slår huvudet av en annan och styckar kroppen osv.
Eller
-Skrämmande, Typ någon hoppar fram och ropar till lr nåt så man blir skraj
Eller
-BÅDA:devil:
Cryptorchid 2008-04-17, 13:31 - Båda :D
så länge den inte blir fjantigt rå
Linnea_89 2008-04-17, 13:34 håller med båda*
så länge det inte blir överdrivet måste vara en slags handling i filmen*
Jag vet en hel del :D är också skräckfantast ;)
Thirteen ghosts, The Orphanage, House of voices, One Missed Call-filmerna (de japanska), A tale of two sisters, Haunted Forest, Dead Silence, Dead Mary, The Messengers, The Reaping, House on Haunted Hill, House of blood, Are you scared, Ghost game, Silent Hill... det är dom jag kommer på bara sådär :)
smultronfot 2008-04-17, 14:00 Jag är också skräckis galen.
En film som jag såg för någon dag sedan var house of wax.
Den tyckt ejag var helt ok, handlar om några ungdomar som ska se en fotbolls match.
De är en lång väg de ska åka och de beslutar sig för att övernatta.
Sen händer de lite obehagliga saker. ;)
Paris Hilton och en av de snygga killarna i Supernatural är med i den filmen!
Värd att se tycker jag.
vet inte om någon skrivit denna, men Stepfather måste ses! :D
Fun_light 2008-04-20, 18:44 *Kl
Älskar skräck!!:love:
Men,HOSTEL 1&2! Fyfan, hatar dom filmerna :eek:
Men några bra skräckfilmer är nog; köplust, saw 1 , The shining , The grudge 1&2 och massa mer :D
nästan alla skriver upp filmen köplust ! har aldrig hört talas om den men nu e jag ju jätte nyfiken .. vad handlar den om ?! :):):)
Cryptorchid 2008-04-20, 21:47 nästan alla skriver upp filmen köplust ! har aldrig hört talas om den men nu e jag ju jätte nyfiken .. vad handlar den om ?! :):):)
http://sv.wikipedia.org/wiki/K%C3%B6plust_%28film%29
:)
Första skräckisen jag såg var "jag vet vad du gjorde förra sommaren". Jag var elva år och på övernattningsparty. Kunde inte sova på flera dagar :crazy: :p
Frankiie 2008-04-21, 16:41 Jag personligen tycker att Stephen King filmer är bra, såg en i somras, en rätt kort film kommer inte ihåg vad den heter... den handlar iallfall om ett par som är ute o åker, dom ska nån stans, då kommer dom fram till en stad (påväg dit blir det mörkare o mörkare) liksom´killen dras dit, men iallfall så heter stan Rock Heaven och allt ser perfekt ut, med lilla gammeldagsa glassbaren och allt, men det händer lite konstiga saker där, sen blir den liksom kuslig, fast egentligen är det inte det, men tillräckligt för att man ska känna sej lite obehaglig innan man somnar. Klart en film värd att ses, tror den heter rock heaven, ska kolla på wiki xD okay, ja hittade inte rock heaven, heter nog nått annat, aja.. nån som sett den ?
Fun_light 2008-04-21, 17:53 ohh, den lät ju bra köplust ^^,
Cryptorchid 2008-04-21, 20:14 Det är den :);)
Du skulle kunna se på The Gravedancers och kanske Deadbirds...de är ganska bra, förta är dock bättre, tycker jag
EjanKolifejan 2008-04-23, 18:52 Evil Dead! Haha såg den första gången när ja va 10 år, då va ja rädd kan man säga. Den är sjukt dåligt gjord men ändå lite av en favorit!
Sen måste ja nog säga att Hostel är blan d de vidrigaste ja sett, URS :(
Bettan_G 2008-04-23, 19:41 The ring sätter sig i hjärnan. Jag tänker hela tiden att hon står och tittar på mig i mitt rum när jag ska sova..
HannaAderhjelm 2008-04-23, 20:31 Tycker Stay Alive är bra :)
Är inte så mkt för skräckfilmer men.
Är så rädd så jag somnar i princip. :angel:
kolla på Hostel.. något psyko men bra iaf :)
Annna_91 2008-04-25, 15:30 Jag hatar skräckisar, men en som faktiskt är bra är "Hemligheten under ytan", direkt översatt från den finska titeln, men jag vet inte vad originaltiteln är.
Hejsan :D jag är typ galen i skräckfilmer, men typ alla jag ser är ofta konstiga lr överdrivna osv. Vet ni nån bra skräckfilm?
Har sett Dawn of the dead, Shawn of the dead :rofl:, samt Irresisteble (stavning?) och Hide and seek men dom e mer rysare :p
Är inte mkt för skräckisar, blir livrädd för min livliga fantasi :angel:
En film du verkligen INTE ska se om du vill bli rädd är KAW! Den är urdålig och inte ens jag blev rädd :rofl:
Frankiie 2008-05-10, 15:35 Har sett Dawn of the dead, Shawn of the dead :rofl:, samt Irresisteble (stavning?) och Hide and seek men dom e mer rysare :p
Är inte mkt för skräckisar, blir livrädd för min livliga fantasi :angel:
En film du verkligen INTE ska se om du vill bli rädd är KAW! Den är urdålig och inte ens jag blev rädd :rofl:
SHAWN (sean?) of the dead är så jädra kul :rofl:
hannanilsson 2008-05-14, 13:33 kl
om du vill se en riktigt laskig skrackfilm sa tycker jag att du ska se rec, as bra !:D
Den allra bästa skräckfilm man kan tänka sig är The shining! jag verkligen äääääälskar den filmen<3
Mimmi__91 2008-05-15, 14:50 shit älskar den filmen asså;)
Hopplapolle 2008-05-15, 15:26 The Mothman är scary. Fast inte för utan lagom;)
Ghostship gillar jag med:)
Hopplapolle 2008-05-15, 15:27 Är SAW filmerna bra?
SHAWN (sean?) of the dead är så jädra kul :rofl:
Jaa :p Simon Pegg Är väldigt bra..har nån sett Hot Fuzz?
Har nån sett Black Sheep? Den älskar ja :love:
Camisado 2008-05-18, 15:59 texas chainsaw massacre, the beginning... kan nämna att modiga jag aldrig vill se den igen :grin:
Creep måste du också se! :D
Kryptonit 2008-05-19, 18:35 Ja det tycker jag fast inte direkt läskiga, snarare lite småäckliga. :)
Fial0tta 2008-05-20, 18:43 Ååh, Stay Alive är riktigt bra! Skit bra skådespelare också! :love::d
Kan ju tipsa om en av dom sämsta skräckfilmen jag någonsin sett :p
Dumplings heter den, japansk.. Handlar om en kärring som äter foster inbakade i degknyten för att bli.. ung, skulle säkert kunna gå att göra en bra film av det, men grejen är att man sitter och väntar på slutet hela tiden.. och när slutet väl kommer så är det bara så.. segt :D
Ett annat sömnpiller är Man thing, dåligt gjord, dålig handling (om man ens kan kalla det handling) och ja, allmänt dålig :p
lachevalle 2008-06-15, 19:50 Jag gillar mer såna skräckisar med mord oxh så. Typ fredagen 13:e.
Kommer en i sommar som heter All boys love mandy lane som det står är som O.C. och friday 13th.
Annars är the others jättebra om man gillar mer spökiga filmer
RosaBananen 2008-06-15, 20:31 Jag har du aldrig sett nån riktig skräckfilm.. hehe,
klarar inte av det:D
-kl
Såg på Rose Red i förrgår, riiiiktigt bra:love:
Dock är det en miniserie, så den var 4 timmar lång, men inget slår ju Stephen King alltså!
Verkligen ett tips för er som gillar det paranormala också :d
Decibell_Lover 2008-06-15, 22:18 Den enda jag har sett är 1408, och den är väl ingen riktig skräckis? :p Mer rysare isf ;) Den var iaf grymt bra!
Fiffilump 2008-06-15, 22:23 Jag gillar inte såna överdrivna skräckfilmer. De ska vara lite "lagom" sådär, lite spänning och spökerier!
Några bra är "Från andra sidan" och "The legend of lucy keys".
Kommer inte på fler just nu.
startpompe 2008-06-15, 22:23 Har inte sett den men vill Det värkar jätte bra!:laugh:
Pamancou 2008-06-16, 16:00 An American Warewolf in London, Graveyard Shift :rofl: Helt skruvade
Jag och min klass var hemma hos en kille klassen och kollade på film, sista kvällen vi var tillsammans innan sommarlovet:cry: (vi är bara 12 stycken i klassen, så det var inte smockat hemma hos honom:p)
Vi kollade på Bride of Chucky, tror jag den hette.
Haha, vi satt och garvade åt den. inte direkt läskig:D
Annars One missed call 3 har jag ju sett. Och Final destination 3. Inte så farliga men ändå.
Saw 1-3 är ju äckligt sjuka:crazy:
Maxkingen 2008-06-16, 18:48 Ghost :devil:
CoopervsJimmy 2008-06-17, 16:20 Jga klarar verkligen inte av skräckisar.
Har sätt två stycken.
Saw 2
och Head and Seak. (den ligger iförsäg på Thirller men jag tyckte den var som skräckis, känner ni igen repliken. Charlie, come from come from where ever you are?sägs i barnröst)
beaslillatuss 2008-07-12, 23:04 Jag sa se min första skräckfilm snart O.o
Jag vet vad du gjorde förra sommaren blev det
Jga klarar verkligen inte av skräckisar.
Har sätt två stycken.
Saw 2
och Head and Seak. (den ligger iförsäg på Thirller men jag tyckte den var som skräckis, känner ni igen repliken. Charlie, come from come from where ever you are?sägs i barnröst)
Heter den inte Hide and seak?
Heter den inte Hide and seak?
Jepp, det gör den
Debuterade The Shining för några dar sen med några kompisar. Trodde aldrig jag skulle våga se den, men den var inte så läskig som jag trott, snarare obehaglig men gav ändå mig ngra sömnlösa nätter (som vanligt när det gäller skräckisar):crazy:.
beaslillatuss 2008-07-27, 16:31 Hehe. Jag har fortfarande inte sett I know what you did last summer. Dock har jag sett 3 andra.
Sleepy Hollow - Grymt bra! Dock skulle jag inte sätta in den i kategorin skräck.
The return - Dålig film. Man blev inte ett dugg rädd.
The village - Den var bara tråkig.
Jag är nog inte så lättskrämd som jag trodde. Jag trodde att jag skulle kissa ner mig såfort jag såg en skräckis :rofl:
the mesage är jätte bra !
Capricornia 2008-07-27, 17:46 dom här filmerna tycker jag är bra :)
creep
wrong turn
final destination (1, 2 och 3)
saw filmerna
shutter
Sleepy Hollow - Grymt bra! Dock skulle jag inte sätta in den i kategorin skräck.
Nej, den passar verkligen inte in som skräck. Den har ju till och med jag sett.
(Jag tänker aldrig se en skräckfilm, så det så :D)
*kl*
Jag såg House of wax igår. Fyfan säger jag bara. Den filmen var ju vidrig, verkligen äcklig. Uscha.
Capricornia 2008-08-01, 21:22 äh, den är väl inte så hemsk :p tycker inte ens att den passar in i skräckgenret!
beaslillatuss 2008-08-01, 21:27 Häromdagen såg jag 28 dagar senare. Ingen film jag gillade. Den var bara... konstig. Och brutal.
:p
doglover 2008-08-01, 21:34 *kl*
Children of the corn -alla
Terror på Elm Street 1 t o m 7.
Freddy vs Jason
Hellraiser 1 - 8
Fredagen den 13-e.
Nikita4evR 2008-08-01, 22:42 *kl*
vet inte vilka ni skrivit men iaf
Funny games
Saw
Den onda dockan
Det
The decent
13 ghost
A tale of two sisters
Shutter
The hills have eyes 1-2
Wrong turn 1-2
Ils
Hostel
30 days of night
Halloween
Hellraiser
Exorcisten
Jeepers creepers
Mimic
Campfire tales
The dentist
Acts of death
Black christmas
Black water
Cats eye
Creep
Cube
Children of the corn
Captivity
Motorsågs masakarn
Terror på elm street
The hitcher
See no evil
Scream
Stay alive
Satans little helper
Shadows puppets
Riding the bullet
Resident evil
P2
Primeval
Pumkinhead
Dog soldiers
Maximum overdrive
Living death
Land of the dead
Haunted forest
House of wax
Grave dancers
Ghost of mars
Number 23
Pet sematory 1-2
Cloverfield
Dead silence
The ring
Dead mary
Grudge
Silent hill
nåra iaf ^^
Den är inte läskig. Den är äcklig.
Mm, verkligen, men vad kan man förvänta sig när Paris Hilton är med... :crazy: :p
Du menar Hide and Seek?
Och "come out, come out wherever you are"
Ja, jag stör mig på såna fel....
och den är inte läskig :p
Älskar skräckisar jag också ! :D
Halloween H2o är bra ! Men inte 1:an av den.. :P Wrong turn är ju en men den är inte så himla bra .. :P
Jag sa se min första skräckfilm snart O.o
Jag vet vad du gjorde förra sommaren blev det
Den är rättså bra ju :D
skuggan_ 2008-08-05, 13:04 House of 1000 Corpses måste nog vara den sjukaste,äckligaste och mest skrämmande skräckfilm jag sett! :eek:
Håller med, såg den när jag var hemma i Serbien. Hel sjuk film alltså:crazy:
lachevalle 2008-10-23, 13:16 kom och tänka på den här tråden när jag såg att Låt den rätte komma in börjar på bio imorgon. den verkar läskig, men inte så där splatterläskig. ska se om jag vågar se den på söndag kanske :)
MissOnly 2008-10-23, 13:45 House of 1000 Corpses måste nog vara den sjukaste,äckligaste och mest skrämmande skräckfilm jag sett!
Håller med :eek: Den är inte direkt skräckis-läskig, men helt VIDRIG :crazy:. FYFAN.
Jag är också skräckis galen.
En film som jag såg för någon dag sedan var house of wax.
Den tyckt ejag var helt ok, handlar om några ungdomar som ska se en fotbolls match.
De är en lång väg de ska åka och de beslutar sig för att övernatta.
Sen händer de lite obehagliga saker.
Paris Hilton och en av de snygga killarna i Supernatural är med i den filmen!
Värd att se tycker jag.
:rofl: Kan inte koncentrera mig på filmen när jag ser den, skrattar bara åt Paris hela tiden :p.
Tycker Stay Alive är bra :)
Är inte så mkt för skräckfilmer men.
Är så rädd så jag somnar i princip. :angel:
Ååh, Stay Alive är riktigt bra! Skit bra skådespelare också!
Stay Alive var typ läskig första gången jag såg den, hade det där ljudet som låter (haha) när hon häxan/whatever kommer i hjärnan i veckor efteråt :p.
Är ingen skräckfantast direkt, men jag äslkar att kolla på skräck tillsammans med andra och sitta och skrämma upp dom :rofl:
Wrong turn 1 är inte så läskig
Men Wrong turn 2 får mig att skita i brallan!!
exorcisten den äldsta och oklippta verison är endå en klass för dig själv!
Det är pinsamt att The Hills Have Eyes har typ tagit ALLT från Wrong Turn. Eller kanske Wrong Turn som tagit från dem äldre veriasionen av The Hills have Eyes. Pinsamt iallafall! Identiska filmer.
Silent Hill är bra, inte läskig från min synvinkel (tycker dock inga skräckfilmer är läskiga längre). Mirrors är också ganska bra, fast lite små dryg.
Har nån sett Black Sheep? Den älskar ja :love:
Jo, nog har jag sett den, men frågan är: Är det en komedi eller en skräck?
Jag och min kompis skrattade sönder oss när fåret körde bilen. Har aldrig sätt något så sjukt och roligt!
Ankpower 2008-10-30, 17:27 Jag skriver upp en bunt filmer åt dig haha...
One missed call
REC (orginalet)
Mirrors
Ils (kan heta them med)
Wrong turn
The babys room
Broken (inte riktigt skräck, men vidrig.)
Wrong turn
Jeepers creepers
Freddy Krüger filmerna
Maxkingen 2008-10-30, 18:56 *Ghist Ship
*Haloween filmerna
Någon har nämnt An American Haunting, den är bra tycker jag :) och The Others, tror ingen har sagt den, fast det kanske bara är jag som tycker den är bra :p
Jag älskar skräckflmer så jag hakar på denna tråden :D
Några filmer ja kan rekomendera är:
*Hostel 1 (2:an SUGER :()
*Alla SAW filmerna (snart kommer SAW 5 , JIIIIIPPIIIE)
*Alla children of the corn filmerna
*CREEP (mer psykisk skräck)
*Chucky filmerna!! (HATAR dom, läskiiiiigt!!!)
*Kujo
*Dead silence
*Silent hill
*Stay alive
Kommer inte på några mer :eek:
studs_boll 2008-10-31, 09:18 såg på the village för nån da sen,och den va rättså läskig,men väldigt sorglig,tyckte allafall att den va bra:D
*silent hill
*the breed
*the haunting(något överdriven i slutet)
*dead meat
*sleepy hollow
har sett många men kommer inte ihåg så värst mycke så här "tidigt":p
förresten,har nån sett lake placid,har inte riktigt förstått om det är skräck eller komedi:crazy:
MissOnly 2008-10-31, 20:05 tycker det är en riktig B-film :rofl:. Älskade den när jag var typ 12 :p.
Fire-Eye 2008-11-01, 10:12 Jag såg Låt den rätte komma in igår,
FYFAAAAAAN vilken film. :crazy:
Den är en av dom filmerna som ligger nära en själv då den är så verklig.
Usch, usch, usch. Sevärd! :bow:
Fire-Eye 2008-11-01, 10:13 En till är "The Reeker", som också är riktigt creepy!
[Rec]
Cloverfield (vet inte om den räknas till skräck, men läskig var den!)
studs_boll 2008-11-01, 10:24 det är väl inte direkt någon skräckfilm,men jag tycker ändå att ondskan är väldigt hemsk:eek:
I know what you did last summer är väl inte heller så oläskig:grin:
Camisado 2008-11-01, 11:04 någon som vet vad filmen heter där en blind tjej bor i en liten by mitt ute i skogen och det är massa 'monster' runtomkring? kommer ihåg att hon ska hämta medicin och måste gå igenom skogen x)
Camisado 2008-11-01, 11:10 svarar på min egen fråga, kom på att den heter ju The village :p
smurfen93 2008-11-02, 10:18 Mina favoriter är The Grudge fast helst tvåan fast min absoluta favorit är Gothika.
Många här på buke verkar gilla Blair witch project men jag gillar den inte alls jag fattar typ ingenting och tycker inta att den är läskig heller.
isabeeelle_ 2008-11-02, 12:19 En skräckfilm jag aldrig glömmer , kommer bara inte ihåg vad den heter :confused: Någon kanske vet om jag förklarar. den heter något med The --village elr nått. (INTE the village) Men den handlar iaf om en helt vanlig familj som ska flytta och hittar ett jättehus i skogen. Nnär de kommer dit börjar det hända massa saker och flickan i familjen börjar prata med någon som ingen ser. sen händer det massa läskiga saker.. måste komma på vad den heter !! ^^
Har Hört att House of 1000 corpses ska vara rent ut sagt vidrig, aldrig sett själv dock. Vet inte om jag vill det heller :crazy::o
Hejsan :D jag är typ galen i skräckfilmer, men typ alla jag ser är ofta konstiga lr överdrivna osv. Vet ni nån bra skräckfilm?
har sett Hostel tror jag den hette...den var ganska läskig och inge kul :crazy: då jag är ganska lätt skrämd... men du kanske gillar den!:)
Jaa o tandläkaren!! :eek: Kollar enbart på skräckis/rysare typ men minns aldrig vad dom heter när nån frågar!:D Men kom på- storm warning (?) Black christmas o the little eye(inte kinesiska version utan en helt annan film.) Dom vart bra!
Gillar man skräck och vampyrer är ju inte true blood helt fel. de har lite info på http://www.trueblood.se värd ett besök kanske :)
Somett Jehu 2008-11-04, 18:51 Gillar man skräck och vampyrer är ju inte true blood helt fel. de har lite info på http://www.trueblood.se värd ett besök kanske :)
Åh! Det har jag börjat sett på :D Tycker det verkar bra, men inte direkt läskigt .. lite småroligt ;)
Somett Jehu 2008-11-04, 18:54 Btw, mkt bra tråd det här .. ;) Jag är fruktansvärt lättskrämd, så många filmer som jag sett är enbart rysare .. och som ni har dragit upp här redan ;)
SoffiProppi 2008-11-05, 14:00 hugger knapp
The Village är jätteotäck eller bara fånig, beroende på vad man brukar titta på. Jag dock tyckte den var riktigt otäck. På ett psykiskt sätt liksom.
SoffiProppi 2008-11-05, 14:14 Gillar man skräck och vampyrer är ju inte true blood helt fel. de har lite info på http://www.trueblood.se värd ett besök kanske :)
ÄLSKA! :love::love::love:
beaslillatuss 2008-11-05, 22:31 hugger knapp
The Village är jätteotäck eller bara fånig, beroende på vad man brukar titta på. Jag dock tyckte den var riktigt otäck. På ett psykiskt sätt liksom.
Jag tyckte att den var sjukt tråkig :angel:
SoffiProppi 2008-11-05, 22:34 Äh, du bara hittar på :angel:
beaslillatuss 2008-11-05, 22:41 Hahah, okej - jag satt ärligt talat och skrattade åt den :angel: Men sen är jag ju liite onormal också :D Kanske inte beror på filmen utan på mig?:rofl:
BallsOfSteel 2008-11-06, 09:09 Men några bra skräckfilmer är nog; köplust, saw 1 , The shining , The grudge 1&2 och massa mer :D
Har fortfarande mardrömmar av The Grudge, den där lilla killen är hemskast av dem. Huvva!!!!!
SoffiProppi 2008-11-07, 01:13 Gillar man skräck och vampyrer är ju inte true blood helt fel. de har lite info på http://www.trueblood.se värd ett besök kanske :)
Jag är sur nu. Har bara sett avsnitt 1 och är helt fast. Vet inte vilken kanal de går på så jag har laddat ner alla avsnitt men avsnitt 2 vill inte ladda ner sig! KRIS! Jag måste veta hur det går!!
lillsmurfagirl 2008-11-07, 16:52 vet exakt vlken du menar men kommer inte på just för stnden vad den heter:S jo the amatyville någonting?
lillsmurfagirl 2008-11-07, 16:53 an american crime
kanske inte rysare men usch vad hemsk film, mådde riktigt dåligt efter att ha sett den filmen:(
beaslillatuss 2008-11-07, 20:13 *kl*
Min storebror kom precis med en skräckfilm till mig som han tyckte att jag borde se. Terror på Elm Street :eek: och jag et inte om jag vågar se den :angel: Någon som sett den och kan berätta lite om den?
Somett Jehu 2008-11-08, 19:10 *kl*
Min storebror kom precis med en skräckfilm till mig som han tyckte att jag borde se. Terror på Elm Street :eek: och jag et inte om jag vågar se den :angel: Någon som sett den och kan berätta lite om den?
Det enda jag vet är att Depp är med i den ;) Tror jag :angel:
Knasibas 2008-11-08, 19:32 Det enda jag vet är att Depp är med i den ;) Tror jag :angel:
japp det var johnny depps första film :) han var 21 och och såg ut som 16 :D
filmen är bra men rätt läskig.. dock lite "barnsligt" läskig. den handlar om några ungdomar som har en hemsk gubbe, freddy kreuger, som jagar dem i drömmarna.. vill inte säga mer :p men kolla på den! ett tips är dock att inte se den om du måste sova efteråt :angel: jag tror jag sov sammanlagt 2 timmar efter att ha sett den :angel: men jag var nog 15 eller nåt då...
|
|