Visa fullständig version : Tjuvlyssning ger ett gott skratt!
Jag satt på bussen och hörde tjejer bakom mig! De har ridit men är inte bra alls på något med hästar!
Tjej 1: En jag känner har en häst som stegrar i boxen när hon ska rykta, och gissa vad hon gör! Det är så korkat, hon tog ut hästen och ryktar den för att få mer plats! Jag menar, man kan ju inte vara ute och rykta!
Tjej 2: Det är det dummaste jag har hört!
:rofl:
Är det bara jag som tycker att denna lösningen är bland det smartaste man kan göra?
Har ni något liknande roligt?
Inte så likt men igår när vi satt på läktaren i Scandinavium och tittade på hoppning, satt det två små (typ 10-11 år gamla?) tjejer en bit bort.
När hästen på banan rev så utbrast den ena tjejen "YES!!" :rofl:
Kompisen "Va SA du..?!!".
Tyckte det var lite småroligt faktiskt.. :D :o Det var uppenbarligen inte den ryttaren hon hejade på.
Haha! Vem hejade hon på? Hindret och marken? :D
man kan få hör mycket dumt när man tjuvlyssnar.. det e jätte kul :angel:
(kan dock inte komma på nått nu som passar in i denna tråden)
Vimsevilja 2008-04-26, 22:15 Inte just en sån händelse men en liknande, jo det var så att jag skulle på hopptävling och pappa satt inne i cafeterian som har STORA speglar på väggarna så det är som en läktare oxå då.. Och så kom jag in på banan med min lilla tjocka ponny (hihi) och då säger några som sitter bredvid pappa
(Asså inte vid samma bord men iaf)
som inte visste att han var min pappa dårå, men dem sa såhär:
"Den där hästen är så fet att den inte ens kommer över första hindret"
och
"Jag slår vad om att dem vägrar ut sig på första hindret"
och en massa sdana där taskiga saker :mad:
och då flinade pappa och tänkte
*Haha! Då känner ni inte min dotter och hennes häst, snart får ni se på grejjer!* eller nått sånt x'D
och så gick startskottet och jag skänklade på min tjockis i snabb galopp och vi flög över första hindret, hoppar stillastående från andra och flyger högt över resten av hindrena!
HAHA säger jag, pappa berättade allt detta för mig
och när dem såg att jag klarade hela banan felfritt och fick rosett så tappade dem hakan rejält, det är sååå roligt när folk får rejäl näsbränna, haha :devil:
Så roligt x'D
TaylorSwift 2008-04-26, 22:36 Haha,
Idag på skandinavium satt det två tjejer i 11års åldern bakom mig varpå den en tjejens mamma ringer under hoppningen.
Tjejen viskar: Men mamma, du kan ju inte ringa nu...
-tjjjyyyy, de hoppar ju viskar ännu lägre :D
Skitsöt var verkligen så rädd att hon skulle störa hästen på banan medans folk busvissla och klappa händer.
Förövring råkade jag skick ett sms med texten:
Grattis byxmyndig!
Älskar dig!<3
till stallägaren, lagom pinsamt att träffa henne sen :grin:
:rofl: båda t¨å av dem var lite kul faktist.. :p
Inte just en sån händelse men en liknande, jo det var så att jag skulle på hopptävling och pappa satt inne i cafeterian som har STORA speglar på väggarna så det är som en läktare oxå då.. Och så kom jag in på banan med min lilla tjocka ponny (hihi) och då säger några som sitter bredvid pappa
(Asså inte vid samma bord men iaf)
som inte visste att han var min pappa dårå, men dem sa såhär:
"Den där hästen är så fet att den inte ens kommer över första hindret"
och
"Jag slår vad om att dem vägrar ut sig på första hindret"
och en massa sdana där taskiga saker :mad:
och då flinade pappa och tänkte
*Haha! Då känner ni inte min dotter och hennes häst, snart får ni se på grejjer!* eller nått sånt x'D
och så gick startskottet och jag skänklade på min tjockis i snabb galopp och vi flög över första hindret, hoppar stillastående från andra och flyger högt över resten av hindrena!
HAHA säger jag, pappa berättade allt detta för mig
och när dem såg att jag klarade hela banan felfritt och fick rosett så tappade dem hakan rejält, det är sååå roligt när folk får rejäl näsbränna, haha :devil:
Så roligt x'D
Haha! Där fick dom en knäpp på näsan! :rofl:
zuperzandra 2008-04-30, 23:01 nått liknande har jag åxå vart med om...!
var på hopptävling med min fjording på en ridskola.. red in på banan å mamma stod bakom 2 ryttare typ 15 år.. när de såg att det kom in en fjording så började ena gap skratta å idiot förklara oss
- hur kan man ens få för sej att rida en sån sak fick hon fram tillslut å tilllade snabbt att jag fattar inte hur föräldrar kan va så dumma att köpa en fjording till tjejjen när hon verkar vilja tävla...
vi klara det ena efter det andra hindret å snabb som en vessla va hon åxå hästen min gick felfria å omhoppning direkt varpå mamma tar fram mobilen å "låtsas" ringa å säger
-gud vad kul zandra blev felfri men hör av mej sen så får vi se vilken placering hon fick ... Mamma sa det sen att du skulle sett minen på de när ja började prata de pep i väg väääldigt snabbt... roligast av allt var att ja på min fjorda kom två å en av tjejjerna på deras trimmade hopp ponny kom trea:D:rofl:
Kan bidra med en anekdot från tornerspelsbanan.
Jag har ett jättefan ute i publiken som vrålar och hejar på mig - självklart uppmärksammar jag det under spelet och visar lillkillen uppskattning. När spelet sen är över och jag tar av mig min hjälm och brynjehuva, släpper ut det långa håret och ska snacka med publiken hör jag bestört (!!) från den här lilla killen:
Meh!! Det var ju en tjej ju, då hejar ja inte på han längre!
Jag gjorde honom väldigt besviken tror jag :(
squirlett 2008-05-01, 13:17 Kan bidra med en anekdot från tornerspelsbanan.
Jag har ett jättefan ute i publiken som vrålar och hejar på mig - självklart uppmärksammar jag det under spelet och visar lillkillen uppskattning. När spelet sen är över och jag tar av mig min hjälm och brynjehuva, släpper ut det långa håret och ska snacka med publiken hör jag bestört (!!) från den här lilla killen:
Meh!! Det var ju en tjej ju, då hejar ja inte på han längre!
Jag gjorde honom väldigt besviken tror jag :(
:rofl::rofl::rofl:
helt klart sååå bäst!!
Lägger in en anekdot från mig.
Jag skulle träna med en haflinger jag red ett tag.
Det var vinter och hästen såg ut som en nallebjörn i pälsen...
Träningen var i ridhuset på naturbruksskolan, på läktaren satt det alltid tjejer från hästprogrammet. Så även denna kväll.
När jag rider in så kläcker den ena tjejen ur sig
- Kolla på den där, den har ju päls!!!:eek:
Av årtalen på deras skoljackor kunde jag avläsa att dom gick 3:e året och man tycker ju att de på 3 år ska ha lärt sig att hästar har päls:grin::rofl:
Haha! Undra vad hon tänkte? Kenesiks nakenhäst? :rofl:
squirlett 2008-05-01, 13:29 Kan va så...
Kom på en sak till.
Skulle in på hööks och köpa ett bett till nämnda haflinger.
Hade testat ett bett på honom, men inte tagit mått på det det.
Frågade då om hjälp
Hööks Tans: Vad är det för en häst som ska ha bettet?
Jag: En haflinger
HT: Vad är det för nått???:eek:
När jag efter en låååång suck la till att jag testat ett bett som stallkompisen hade till sitt halvblod men att det var något för stort så var tanten snabb på att plocka fram ett som sakert skulle passa...
Precis som om alla halvblod har samma storlek??:crazy:
Och om man jobbar i en hästsportaffär kanske man ska vidga sina vyer lite utanför halvblodens "magiska" värld...:grin:
Blev inget bett den dagen...
då undrar man hur många häste hon sett i sitt liv... :d
Hahaha! jag har väl allid tyckt att hästgymnasium är överskattade :p
Kan va så...
Kom på en sak till.
Skulle in på hööks och köpa ett bett till nämnda haflinger.
Hade testat ett bett på honom, men inte tagit mått på det det.
Frågade då om hjälp
Hööks Tans: Vad är det för en häst som ska ha bettet?
Jag: En haflinger
HT: Vad är det för nått???:eek:
När jag efter en låååång suck la till att jag testat ett bett som stallkompisen hade till sitt halvblod men att det var något för stort så var tanten snabb på att plocka fram ett som sakert skulle passa...
Precis som om alla halvblod har samma storlek??:crazy:
Och om man jobbar i en hästsportaffär kanske man ska vidga sina vyer lite utanför halvblodens "magiska" värld...:grin:
Blev inget bett den dagen...
Hur kan man jobba i en hästaffär och inte veta vad en haflinger är för något? :crazy::rofl:
squirlett 2008-05-01, 17:12 Hur kan man jobba i en hästaffär och inte veta vad en haflinger är för något? :crazy::rofl:
Tydligen var det inget krav i "vår" hööksbutik...:grin:
Tydligen var det inget krav i "vår" hööksbutik...:grin:
Var ligger den?
Puttar på lite roliga tjuvlyssningar!
antiloop8 2008-05-02, 10:04 KL
På Gbg HS satt 4-5 tjejer bakom oss. de kan ha varit mellan 13-15 år.
1 av dessa tjejer var tydligen inte så jätteinsatt i detta med hoppning o tävlingar.
Tjej1: "Vad betyder allt som står på den stora datorskärmen i taket?"
Tjej2: "Alltså, först står namnet på ryttaren, sen på hästen, sen landet och tiden."
Tjej1: "Aaa, men det namnet som står under tiden då? (eller vart det nu stod)"
Tjej3: "Ameh, det är ju deras reservhäst"
:rofl: :rofl: :rofl:
Det var ju hästens pappas namn :D
Samma tjejer på eftermiddan:
Tjej1: "Min sköthäst var ju helt dum i huvet o hoppa när han hade benskydden från Börjes!"
Tjej2: "Aaa, jag såg det, han bara vägrade!
Tjej1: "Mmm, men sen köpte jag nya åt han från Hööks och nu hoppar han som en gud."
Tjej3: "Det är därför som proffsen har massor med benskydd. De väger ju olika mkt så ska dom hoppa hinder som är höga så tar de dom lättaste benskydden."
Tjej 1 & 2: "Aaaaaa."
Stackars tjejer :D
MySweetRocky 2008-05-02, 11:10 KL
1 av dessa tjejer var tydligen inte så jätteinsatt i detta med hoppning o tävlingar.
Tjej2: "Alltså, först står namnet på ryttaren, sen på hästen, sen landet och tiden."
Tjej1: "Min sköthäst var ju helt dum i huvet o hoppa när han hade benskydden från Börjes!"
Tjej1: "Mmm, men sen köpte jag nya åt han från Hööks och nu hoppar han som en gud."
Tjej3: "Det är därför som proffsen har massor med benskydd. De väger ju olika mkt så ska dom hoppa hinder som är höga så tar de dom lättaste benskydden."
Hahah:rofl::rofl::rofl: Klockrena
Mumorsan 2008-05-02, 12:15 Hahaha :rofl::rofl:
Tack för ett gott skratt!
squirlett 2008-05-02, 12:25 Var ligger den?
Då låg den i Trollhättan...
Nu i Uddevalla, men personalen följde med. Tanten jag pratade med jobbar öven kvar...
Behöver jag säga att jag aldrig frågar om hjälp längre...:angel:
KL
:rofl: Så grymma! Tack för ett härligt asg!
Cindybell 2008-05-10, 22:30 En väldigt kul grej som våran "ridelev" frågade idag när Cindy pruttade: Är hon arg eller är det roligt?? :grin:
Haha! Hur länge har hon jobbat med hästar? :rofl:
En dag när jag och min kompis var i stallet hörde vi två tjejer diskutera....
Tjej1: Ska du inte helklippa din häst? (han var klippt på halsen och bogen)
Tjej2: Varför då?
Tjej1: Så kan vi se om han har samma färg på hela kroppen...
Det tyckte vi var lite småroligt...=)
*KL*
Jag och en kompis skulle rida i ridhuset som bara är för "dressyrtanter", och jag rider barbacka med repgrimma och hästen med jättepäls. Efter ett tag kommer det en tjej med en "finare häst" än våra, så går hon förbi mig och säger: titta (hästens namn), en sån där har du aldrig sett förut (med överlägsen min). Jag fick min hämd när det flög en fågel i ridhuset och hennes häst blev skogstokig och min bara tittade.
När jag köpte min första häst så frågade ägarens son var jag skulle rida, i skogen svarade jag och då frågade han jätte förvånat: finns det skog i STOCKHOLM????????
Det tyckte jag var superkul:rofl:
Beatrize 2008-07-02, 20:32 Haha! Där fick dom en knäpp på näsan! :rofl:
JAg håller med
Bea:bump:
det stället är helt hopplöst, har tjuvlyssnat en del när folk bett om hjälp o man blir mörkrädd. Själv frågade jag om de hade ja vad det nu var o det visste de inte ens vad det var så jag fick visa i en av deras kataloger. Jag ber aldrig om hjälp.
Jo man hör mycket på bussen:)
Jag vet när jag kom o ledde 2 hingstar en på 3år o en på 2 till hagen,de var snälla att leda så det var inget problem, men så kommer 2 ponnyryttare på vägen. De fortsätter emot mig så jag ropar åt dem att stanna i en korsning en bit bort för jag ville inte möta dem eftersom jag ledde hingstar. De ropade åt mig att jamen de kan väl få hälsa???. JAg ropar att nej det får de inte och så släpper de förbi mig. Sen hör jag en av dem muttra: - det var en snorkig jäkel, min häst får alltid hälsa på dem han möter. Det är väl inget?
Suck säger jag.
Jo man hör mycket på bussen:)
Jag vet när jag kom o ledde 2 hingstar en på 3år o en på 2 till hagen,de var snälla att leda så det var inget problem, men så kommer 2 ponnyryttare på vägen. De fortsätter emot mig så jag ropar åt dem att stanna i en korsning en bit bort för jag ville inte möta dem eftersom jag ledde hingstar. De ropade åt mig att jamen de kan väl få hälsa???. JAg ropar att nej det får de inte och så släpper de förbi mig. Sen hör jag en av dem muttra: - det var en snorkig jäkel, min häst får alltid hälsa på dem han möter. Det är väl inget?
Suck säger jag.
:rofl::rofl::rofl::rofl:
Kulla123 2008-07-03, 08:02 *knapplån*
Två småtjejjer snackar på bussen på väg till stallet ca12år.
-Men du är ju så duktig på att rida. (första tjejjen till den andra)
-Ja, min häst har skenat flera gånger med mig.
Skrattade så jag höll på att dö
*knapp*
På senaste tävlingen:
Tre tjejer står vid banskissen och försöker klura ut banan (det tog minst 10 min för dem att reda ut vad som var upp och ner, trots att det tydligt stog "insläpp", "utsläpp", "framhoppning" osv).
Tjej 1 (som också var den som skulle rida, kläderna att döma): Jamen, här står ju "start" igen?!
Tjej 2: Ja, det är till omhoppningen! (vilket var rätt)
Tjej 3 tillägger snabbt: Men den behöver du bara rida om du vill!
Jag var på framhoppningen med en av mina samtidigt som denna tjejen och hennes "medhjälpare", och efter att ha hoppat mer eller mindre oavbrutet i 20 min går hon in på banan och stannar ut sig på första...
Hon skriker då till sina kompisar:
- Kan jag rida omhoppningen nu??
Faust_86 2008-07-03, 09:00 Jo man hör mycket på bussen:)
Suck säger jag.
ööhhh....
Jag låter inte ens min valack hälsa på tränarens hästar...:o
Dels smittorisk och dels för att det mesta blir en massa pipande och sparkande..
Kanske inte tjuvlyssnat men ändå...
Mamma leder båda våra fullblod upp från hagen. bakom kommer 2 tjejer på cykel(ca 18 år) , och kör i princip rakt upp i rumpan på hästarna innan de svänger... :eek: De hade säkert inte mera än 50 cm tillgodo...
Varpå mamma säger, oj, oj, det där var modigt att cykla så nära! Med en mycket talande röst..
Tjejerna bara kollar konstigt på henne..
2 dagar senare händer samma sak.... :rofl:
Ingen koll på att de kan sparka.... :confused:
Gulle__Fjun 2008-07-03, 11:47 Kanske inte riktigt en tjuvlyssning men tänkte att den får vara med här ändå. Det har skrattats åt det på skolan under mina tre år.
Det var en häst som såg lite hängig ut och ägare bad sin kompis att kolla om han hade feber. Varpå kompisen tar handen och sätter den mot pannan på hästen och utbrister "Ja han känns lite varm faktiskt" :bump:
Hört längre bak i ledet under ett ridläger för hundra år sedan:
Vi red ut och kom till en hage med hästar i, några vanliga bruna kom fram till staketet och hängde när vi red förbi.
Tjej 1, mycket sakkunnigt: "Det här är bara travhästar."
Tjej 2, imponerad men något tveksam : "Hur vet du det?"
Tjej 1, lite lagom nedlåtande: "För att det bara är travare som har svarta ben!"
Det roliga är att de ju faktiskt var travare, men det var ju knappast de svarta benen som avslöjade dem, utan snarare siffrorna på halsen, typ... :angel::rofl:
Camisado 2008-07-03, 14:30 på tävling:
en grov stor ponny med mycket hovskägg står och väntar på att få komma in på hoppbanan.
gubbe: *viskar* DEN hästen kan väl inte hoppa! den kommer aldrig över!
tant:*viskar* nee! aldrig
varpå hästen går in, kommer ut felfri och vinner sin klass :D
fan vad härligt det va att se :D
Camisado 2008-07-03, 14:33 KL
måste prova såna benskydd ;D
SoffiProppi 2008-07-03, 14:38 Oj oj, haha, har en bra sån historia. :D Red julkadrilj på fd foderhästen inför ca 150 åskådare. Jag o en annan var lucior, resten änglar. Hursomhelst, Medici (min häst) är totalt livrädd för blixtar så när vi börjar rida smattrar kamerorna och Medici stegrar, galopperar iväg o flyger runt o är dörädd. Själv kan jag knappt sitta kvar. Mina kompisar står i publiken och bredvid dom står det en liten grabb ~8 år gammal.
Pojken: Pappa
Pappan:Ja?
Pojken: Kooooontroll. Man måste ha kontroll. *syftar på mig o hästen*
Mina kompisar dör, av skratt
SoffiProppi 2008-07-03, 14:45 Kanske inte riktigt en tjuvlyssning men tänkte att den får vara med här ändå. Det har skrattats åt det på skolan under mina tre år.
Det var en häst som såg lite hängig ut och ägare bad sin kompis att kolla om han hade feber. Varpå kompisen tar handen och sätter den mot pannan på hästen och utbrister "Ja han känns lite varm faktiskt" :bump:
inte heller tjuvlssnat, men men.
Sambons lillasyster lånade en häst av en tjej. Hästen var 27 år, tunn och knappt nån päls, så jag sa till henne att hon behövde läga på henne ett äcke. (detta var på smällkalla vintern). Sstern ringde till ägaren och frågade om hon hade ett täcke till henne, varpå ägaren svarar:
-ja jag har ett täcke, och egentligen skulle hon behöva ha det, men hon får loppor så fort hon har täcke....
f.ö. har jag ocksåhört den med att bara travare har svarta ben! Den är ungefär lika som den at det bara är tjurar som har horn, inte kor!
ööhhh....
Jag låter inte ens min valack hälsa på tränarens hästar...:o
Dels smittorisk och dels för att det mesta blir en massa pipande och sparkande..
Kanske inte tjuvlyssnat men ändå...
Mamma leder båda våra fullblod upp från hagen. bakom kommer 2 tjejer på cykel(ca 18 år) , och kör i princip rakt upp i rumpan på hästarna innan de svänger... :eek: De hade säkert inte mera än 50 cm tillgodo...
Varpå mamma säger, oj, oj, det där var modigt att cykla så nära! Med en mycket talande röst..
Tjejerna bara kollar konstigt på henne..
2 dagar senare händer samma sak.... :rofl:
Ingen koll på att de kan sparka.... :confused:
Kom och tänka på en sak när jag läste detta, inte tjyvlyssnat alls men jag hoppas att det inte gör någonting!
ute vid vårat stall finns det MASSOR av moppe-pojkar som åker fram och tillbaka på vägen i 110. Jag kom och red mot stallet en dag, varpå jag ser en moppe komma farandes med två killar på. De saktar ner lite, men precis när vi möts gasar han på så att gruset sprutar! Vänder mig sedan om och ser att killen där bak gör samma sak, och väntar sig se en häst i full sken. Han såg väldigt besviken ut när han såg att Liona skrittade precis lika lugnt som innan. Hon rörde inte en min. ÄGD! :bump: :rofl:
Min kompis tjyvlyssnade på två yngre tjejer (kanske.. 12-13 år) på en tävling när jag red.
Tjej 1 - Kolla vilken lång man!! (Tar några kort)
Tjej 2 - Åh wow, det måste vara en hingst!
Tjej 1 - Ja, bara hingstar har så lång man.
Förvisso är det ofta så, men Liona var i alla fall sto sist jag kollade :cool:
F.ö kallar folk ALLTID Liona för "han" :mad:
Jag käner igen det om 110! De tfinns en röd motorcykel på vår väg! Han gasar som 17 och blåser förbi! :mad:
"Det är bara hingstar som har lång man!" :rofl: Mammas häst har lång man... han är vallack, visserligen tror ha natt ha ne hingst men mitt sto har lång man också! :laugh:
IronWill 2008-07-03, 22:40 Haha :rofl:
Påminner mig om när jag skulle leda in min uppskrämda ponny från ridbanan, moppebarn som körde som idioter.
Tjej: Woow det där måste vara en hingst pappaaa, kolla vad den hingstar sig (ponnyn taktar och frustar :angel:)
Tjej: Vänd mot mig; åååh kan inte jag få klappa hingsten?
Jag: Nej du kan inte klappa, och det är ingen hingst det är ett sto.
Tjej: (med händerna på höfterna) Det är klart att det är en hingst, den har ju kjedja i tränset :mad: Låt mig klappa NU!
Jag: Nej du får inte klappa henne, gå iväg nu. (Uppskrämd ponny+barn är inte speciellt säkert.)
Tjejen börjar vråla och skrika över att hon inte får klappa och att jag är dum i huvudet :rofl: Det roliga är att pappan inte säger något alls utan ser bara lika arg ut som sin dotter...
karatefisken 2008-07-03, 23:16 den vanligaste är ju om man går med exempelvis två skäckar i olika storlekar
"Är de hennes barn?"
Tjej: (med händerna på höfterna) Det är klart att det är en hingst, den har ju kjedja i tränset :mad: Låt mig klappa NU!
Bewildered 2008-07-04, 01:38 *kl*
inte tjuvlyssnat men ganska gulligt.. Mamma var ute och red med lilla lektionsryttaren och lite större lektionsryttaren i skogen varvid det bestäms att de ska galoppera uppför en backe... Rätt som det är hör mamma från lilla lektionsryttaren;
"Hon skenar! Hon skenar!" varvid morsan vänder sig om i sadeln och flinar till.
"Nejdå, hon galopperar!"
och lilltösen svarar;
"Jaha..." ..och galopperar glatt vidare på den rundlätta shettisen.. :angel:
dramatik_87 2008-07-04, 03:08 knapp
Men gud vilken härlig tråd!
Många skratt:rofl:
Camisado 2008-07-04, 11:02 *kl*
inte tjuvlyssnat men ganska gulligt.. Mamma var ute och red med lilla lektionsryttaren och lite större lektionsryttaren i skogen varvid det bestäms att de ska galoppera uppför en backe... Rätt som det är hör mamma från lilla lektionsryttaren;
"Hon skenar! Hon skenar!" varvid morsan vänder sig om i sadeln och flinar till.
"Nejdå, hon galopperar!"
och lilltösen svarar;
"Jaha..." ..och galopperar glatt vidare på den rundlätta shettisen.. :angel:
hahahahaha nawww :3
En dag när jag och min kompis var i stallet hörde vi två tjejer diskutera....
Tjej1: Ska du inte helklippa din häst? (han var klippt på halsen och bogen)
Tjej2: Varför då?
Tjej1: Så kan vi se om han har samma färg på hela kroppen...
Det tyckte vi var lite småroligt...=)
HAHAHHAHA!!!:rofl:
*kl*
Inte heller direkt tjuvlyssnat men roligt var det...¨
Min kompis köpte i sep förra året en travare på 12 år, jätte trevlig och snäll pojke. När detta hände hade hon haft honom kanske 2 veckor och inte ridit mer än provridningen.
En dag står vi och håller på att förbereda pållarna för att vi ska rida då hon utbrister:
- Men va fan, hon har lurat mig
Jag svarar -vadå?
- Han har ju inga tänder här, han har ju tappat en massa tänder här på sidorna.
-Nä...Det tror jag inte svarar jag
-Jo! hon har fan lurat mig, ska fan i mig ringa och skälla ut henne...
Jag börjar skratta och frågar henne om hon läst boken hon lånade av mig (basic bok som typ Hästägarens handbok)
-Nä det har jag inte svarar hon.
-Gör det säger jag och visar henne sen på min egen tant att där inte ska vara tänder där hennes "saknade" sina...
en annan dag fjantar hästen när hon kratsar hovarna
- Nä, Ninni han är halt, han har jätte ont när jag drar kratsen där i hoven..
Jag går bort till hästen lyfter upp hoven och kollar och kratsar färdigt hoven, hästen drar till med hoven och min kompis:
- SE!! Han har ont, hon har lurat på mig en skadad häst!!
- nä, han bara fjantar sig svarar jag
- men du såg ju att han drog för han har ont!
-Nä han bara fjantar sig svarar jag medans jag börjar knacka med kratsen på på hoven och han rör inte ett öra.
SoffiProppi 2008-07-04, 11:50 kl
Bara för denna tråd går jag runt o lyssnar hela tiden. :D Detta hördes igår på tåget.
Två små flickor pratar. Bägge är ~10 år
Flicka 1: Vet du, mamma o jag ska ner o bada med våra hästar imorgon!
Flicka 2: Nähä!? Oh, det skulle jag aldrig våga.
Flicka 1: Varför inte?
Flicka 2: Jammen, har du inte hört om sjöhästar?
Flicka 1: Jooo, men..?
Flicka 2: Det är vanliga hästar!! Men när de kommer i kontakt med saltvatten så spricker dom och blir flera tusen sjöhästar!
Flicka 1: NÄHÄ!?
Flicka 2: Jo, det är sant. Det har min mormor sagt.
Flicka 1: Aha. Okej. Ja, det verkar ju vettigt. För mamma säger att hennes fötter får sprickor när hon badar...
*fortsätter resan i tystnad, bägge djupt försjunkna i sina egna tankar*
dramatik_87 2008-07-04, 15:17 :love::rofl:
Men stackare:rofl::bow:
lynxlady 2008-07-04, 15:31 *knapplån*
Jag har en.. Vi skulle ta med kompisens fuxfärgade nordis-sto på ridskolan och hon skulle ställa upp i en mini-midi. Stoet gillar inte att åka transport och mannen som körde tog det inte så lugnt som han borde, så stoet var genomsvettig när hon kom fram. Vi gnuggade henne med en handduk, och strax efteråt kommer det förbi ett par och mannen undrar till kvinnan " vad det där är för ras?" Kvinnan funderar och spekulerar högt som en vaaan hästmänniska och konstaterar med snorkig min att "det är en sån där lockig curly-häst." Hon är helt säker och ler självbelåtet:grin:. Vi skrattade så vi höll på att dö...:rofl:
Hästen ifråga..
http://archive9.pixbox.se/arkivet/synligt_25/14320000-14329999/640x480/14321006.jpg?0
HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA:rofl::rofl::rofl::rofl:
Jag hörde ponnyungarna disskutera "tjej/killhästar" på ridskolan för massssa år sedan:
-Men hur ser du att det är en kille?
-På hovskägget såklart! :p
Jag tyckte det var urgulligt! KLart det bara är killhästar som har skägg!;)
Inte direkt en tjuvlyssning utan jag läste det på stallet.se. Det stod om O's(som vi kallar henne) sköthäst.
Det stod så här:
Han är väldigt slö i traven men har jätte skön galopp.Han är en redig latmask! Slööööiga gångarter. Snäll o sööt. Mjuk långsam galopp! Sömntuta! man får snurra igång han.
Jag kanske ska testa det nästa gång på en slö häst; att snurra igån h*n :P
HAHAHAHA :rofl::rofl::bump:
fenny_92 2008-07-04, 18:49 de här måste ju vara den roligast tråden någonsin:bow:
jäkligt många skratt här!:rofl:
Vi rider ofta förbi Dagis när vi ska ta oss någonstans och det är händelserikt vill jag lova:
Det är kallt och jag rider barbacka på ett blått täcke.
Barn: Nämen titta pappa, hästen har plåster!
Det är långt till staketet och barnet undrar...
- Vad heter hästen?
- Dajan
- Majsan, jaha det var ett fint namn.
- Ja, tack så mkt... säger jag och ler tillbaka, så fel det kan bli :P
*kl*
Jobbad tidigare lite på en ridskola och hade bland annat hand om nybörjargrupper.
En dag när vi delade ut hästar tyckte en tjej:
"Vilken häst ska jag ha?"
"Den här", säger en annan tjej som jobbade där och visar henne till hästen.
"Vad heter den?"
"Han heter Mökkvi", svarar hon som jobbade där (inte det minsta otydligt).
"Jaha."
Senare hör man hur den lilla tjejen står och pratar med en annan i gruppen:
"Vilken häst ska du ha?" undrar den andra tjejen.
"Mört", blir svaret.
Ungen envisades med att kalla hästkraken för Mört så länge jag jobbade där, tror jag :grin:
Det här påminner mig om när jag och en kompis för mååånga år sedan var utanför hagarna vid ridskolan. En kvinna kom gående med grimma, vi är nyfikna och ropar "Vad ska du göra?"
Svaret vi fick var (eller så hörde iallafall vi) "Jag ska hämta min häst som håller på dör!"
Hon lät väldigt glad också :eek:
... Det tog flera år (och mer koll på privathästarna...) innan jag fattade att hon skulle hämta hästen som heter Ör :rofl:
Gulle__Fjun 2008-07-05, 01:37 Idag var jag ute och körde med ett gäng som är på besök på gården.
Körde våran Irish Cob hingst med tre personer till i vagnen. Varpå hon som sitter brevid mig utbrister "Är det här en travhäst?". Tidigare under kvällen var vi ute på betet där våra föl går med sina mammor och några ston utan föl också. Där finns det två travhästar och jag pratade då med den tjejen om travhästar, skillnaden på dom och Irish cobarna. Och det såg hon mycket väl skillnaden på. Hon frågade mig också tre gånger på rad om det var min häst, en av travarna. Och jag svarade nej varenda gång, "Den vita hästen där borta är min".
Jag undrar om folk tänker ibland?
Hahaha, så fel det kan bli :rofl: men du klurade ut det till sist i alla fall :D
Man får f.ö. höra ganska mycket kul när man har med små barn och hästar att göra:
En gång när vi hade en grupp på ridbanan är det en av hästarna som brallar till och sticker iväg tvärs över banan (dock inte i något hårt tempo).
Ryttaren (en liten, men jäkligt tuff tjej) lättar nästan en halvmeter i sadeln för varje litet språng och tjuter "Han är så vild!!" och ser stormförtjust ut :D Hon lyckades i alla fall få stopp på hästen sen ;)
Bangsi87 2008-07-05, 02:04 Inte tjyvlyssnat heller men ja :p
En tjej i min barngrupp när hon fick se mig rida första gången:
Lilltjejen: Va kan du rida??
Jag: Ehm jaa, jag brukar ju rida..?
Lilltjejen: Jahaaa, jag trodde du bara kunde leda hästar!
Haha så sött :p
Och ja de i hästaffärer är ibland himla kul, speciellt en tant när hon hörde att jag red islänning.
- Jaha då måste du ju köpa sporrar, dedäe hästarna är ju så jäkla envisa och lata!
Hahaha, trodde jag skulle dö av skratt :rofl:
Undra vilken stackars less turhäst hon måste ha ridit :p
Martenix 2008-07-05, 09:44 Då låg den i Trollhättan...
Nu i Uddevalla, men personalen följde med. Tanten jag pratade med jobbar öven kvar...
Behöver jag säga att jag aldrig frågar om hjälp längre...:angel:
Den där tanten har jag också träffat ett antal gånger.. Ett riktigt stolpskott... Skulle köpa ett träns till min B-ponny ,welsh med ganska litet huvud...
Jag: Finns detta träns i strl ponny eller är det slut?
Hon: *letar lite planlöst* Nej, det finns inte men ta cob istället!
Jag: men det är en liten ponny, han kan ju inte ha cob...
Hon: Jo men ta cob det passar nog...:grin:
Emuliiaa 2008-07-05, 09:50 Den där tanten har jag också träffat ett antal gånger.. Ett riktigt stolpskott... Skulle köpa ett träns till min B-ponny ,welsh med ganska litet huvud...
haha :rofl:
hon ville väl bli av med tränset :grin:
*Knapplån*
En liten tjej jag hade i min och min kompis hästlektis grupp envisades med att säga "krascha hovarna" istället för att kratsa hovarna. Jag talade tydligt om varje gång vi skulle göra det att: "nu ska vi kratsa hovarna" Tjejen tyckte det var jätte roligt att göra det och sa varje gång: "Jaa krascha hovarna!!!" :D:rofl:
Jag och min kompis hade den gruppen i ca ett år och det var inte för ens sista veckorna hon insåg att det inte hette krascha hovarna.:rofl:
Emuliiaa 2008-07-05, 10:14 haha så söt :rofl:
Gud vilken rolig tråd, får skrattkramp snart. Och av det jag läst har jag kommit fram till ett det jag tagit för ett sött islandssto egentligen är en travarhingst (???) Svarta ben och lång man var det, ju... Eller :confused:?
http://www.123minsida.se/picture.aspx?id=20326374
Men hur får vi ihop ett diande föl med denna långa man? Tror jag får gå en kurs innan jag tar fler föl...
http://www.123minsida.se/picture.aspx?id=19652777
En händelse på ridskolan jag red på när jag var tonåring. Jag hade teori med en grupp små ryttare på 6-8 år och vi skulle prata om ridvägar. Gick till läktaren där vi hade satt upp lappar med olika uppritade ridvägar på sargen. I manegen rider just då ridskolechefen på sin tävlingshäst, sin vana trogen iförd keps. barnen undrade förstås över detta som de ansåg coola ekipage. Jag förklarar då att man ska inte göra som de vuxna utan ALLTID ha hjälm bla, bla, bla och har man ingen hjälm så har man heller inget att skydda.
Efter vår lektion skuttar en av tjejerna fram till ridskolechefen och kungör morskt följande slutsats av mitt föredrag:
- Vet du, Ninni tycker att du är dum i huvudet!
:rofl: Haha, man måste passa sig med vad man säger till barn! Eller ja, lägga fram det på rätt sätt, kanske ;)
roadkilled 2008-07-05, 19:55 Jag får jämt och ständigt höra (exempel): "Vilken fin nordsvensk/kallblodstravare du har! Vad heter han?"-Ja.. Poosh heter hon och det är en tinker/irish cob.
"Men han måste väl ha lite nordsvensk i sig?
-Nej HON har inget sånt i sig:p Det är jag säker på..
"Men han ser ut som en sån!"
-Jo... Det gör hon väl då.
Bara för att hästen är nästintill svart ÄR det en valack/hingst. :angel:
Vissa människor är det ingen idé att fröklara att det är ett sto:D
Absolut skönaste kommentaren fick en fd kamrat när hon var lägerassistent på ett ridläger för små barn. Två av barnen (pojke och flicka) sprang alltid och kissade efter att de hade galopperat.
K frågade då när de fikade varför de gjorde så.
Barn: Men det kittlar så skönt när man galopperar..
K kunde knappt hålla sig för skratt då;)
Min chef (som inte kan så mkt om hästar) frågade mej vad det var jag tävlade i ocjh varför det var så mycket under en period.
Jag: Jo men det är hoppning.
Han: Jaha är det nån lagtävling eller så?
Jag: Mja. Division 3 är det.
Han: Jaha.. Gärdsgårdshoppning...:D
Jag: Hahahaha! :rofl:Precis;)
*kl
Underbar tråd! :bow::rofl: Mera, mera!!
Hade varit och tävlat själv med halvblod på 1.75 och stannade på vägen för att hämta min kompis dotter som var på ponnytävling med sin D-ponny. Vi lastade ponnyn och gick för att fika. När vi kom tillbaka stod två tjejer i 10-års åldern och tittade in i transporten. De tittade på D-ponnyn och sedan på jättehästen då den ena tjejen säger: "Den där han är säkert nedmätt...". :D
dramatik_87 2008-07-05, 20:38 :rofl:
Ja en rätt rejäl bit dessutom:rofl:
kl
Bara för denna tråd går jag runt o lyssnar hela tiden. :D Detta hördes igår på tåget.
Två små flickor pratar. Bägge är ~10 år
Flicka 1: Vet du, mamma o jag ska ner o bada med våra hästar imorgon!
Flicka 2: Nähä!? Oh, det skulle jag aldrig våga.
Flicka 1: Varför inte?
Flicka 2: Jammen, har du inte hört om sjöhästar?
Flicka 1: Jooo, men..?
Flicka 2: Det är vanliga hästar!! Men när de kommer i kontakt med saltvatten så spricker dom och blir flera tusen sjöhästar!
Flicka 1: NÄHÄ!?
Flicka 2: Jo, det är sant. Det har min mormor sagt.
Flicka 1: Aha. Okej. Ja, det verkar ju vettigt. För mamma säger att hennes fötter får sprickor när hon badar...
*fortsätter resan i tystnad, bägge djupt försjunkna i sina egna tankar*
Underbart! :rofl::rofl:
Vimsevilja 2008-07-05, 20:59 Haha! Där fick dem så dem teg x'D Fjordingar och tjockisar kan faktiskt hoppa >8)
trevligtjej86 2008-07-05, 22:01 Jag hörde ponnyungarna disskutera "tjej/killhästar" på ridskolan för massssa år sedan:
-Men hur ser du att det är en kille?
-På hovskägget såklart! :p
Jag tyckte det var urgulligt! KLart det bara är killhästar som har skägg!;)
Jo men om jag inte minns fel så hade alltid kill my little ponys hovskägg det kan vara därifrån dom har fått för sig att kill hästar är de som har hovskägg... :rofl:
trevligtjej86 2008-07-05, 22:15 Gud vilken rolig tråd, får skrattkramp snart. Och av det jag läst har jag kommit fram till ett det jag tagit för ett sött islandssto egentligen är en travarhingst (???) Svarta ben och lång man var det, ju... Eller :confused:?
http://www.123minsida.se/picture.aspx?id=20326374
Men hur får vi ihop ett diande föl med denna långa man? Tror jag får gå en kurs innan jag tar fler föl...
http://www.123minsida.se/picture.aspx?id=19652777
Japp så är det, en travarhingst är det du har..... Det har jag oxå fått lära mig av den här tråden... Undrar hur du lyckats ta ett föl på en travarhingst.. Det återstår att klura på... haha :rofl:
Detta var iaf den roligaste tråden jag läst här på Buke... Hoppas på många fler inlägg :D
Ska även ta å lyssna mig för lite å se om man kanske hör något roligt :)
fenny_92 2008-07-05, 22:18 kom på en kul grejj ja och en tjej i stallet var med om vid samma dagis som där dajan red förbi.
massa barn springer fram: hästen har blåa ben!
VUXEN fröken: nej han har inte blåa ben, de är vatten som dom har ridit i som sitter kvar
:rofl: nää blue spray kallas de:rofl: vuxen dagisfröken med mkt vettig förklaring till MÖRKT BLÅLILA ben. jo men visst fixa sånt mörkt vatten du:angel:
trevligtjej86 2008-07-05, 22:27 Vad tycker du om min varmblodshingst då? hahahaha...
http://www.pixbox.se/pic_show_id21423905.html
Tjock e hon oxå så självklart kan hon inte hoppa heller... ;)
(hon hoppar 1meter utan problem)
Tjej 1: (tittar på en affisch med Jan Brink o Briar), asså han är så hiiimla cool som håller på med två sporter!
Tjej 2: Va gör han??
Tjej 1: Ja, asså han rider på somrarna och åker skidor på vintern!
Det är lite pinsamt men tjej 1 är jag (för många många år sen kan tilläggas) när jag hade råkat blanda ihop Jan Brink med Jörgen Brink.
Emuliiaa 2008-07-05, 22:53 :rofl:
(f.ö. har jag hört någon berätta den "historien" en gång.. :p )
Vimsevilja 2008-07-05, 23:14 KL!
Nu har jag tre roliga saker att berätta =)
Första:
Jag satt o mejlade med en tjej på s.se, Där finns det en såkallad avelsfunktion så att man kan avla med låtsashästarna som finns där ^^
Man kan ladda upp bilder o.s.v till hästarna så att det blir lite verkligt, iaf. Jag fick ett mejl av henne, Läs nedifrån och upp, det första mejlet är från henne sedan är det varannat.
När jag sedan säger att jag tror henne o.s.v är för att jag ville få ur henne vad hon pratade om och se ifall hon ljög eftersom jag inte hade det blekaste om vem hon var och jag vet att hon inte känner min häst x'D
ja
---
o___O'
---
japp
---
menherregud o.O
Jag vill inte prata med dig om du bara håller på så där! Tror du allvarligt att jag, en 13 årig tjej som håller på med hästar och fotografering, är en mördare? det är ju helt sjukt
---
jo jag kan anmäla dig till stallet.se mördare
---
NEJ >.<
---
jo
---< br>nejdet är jag inte o.O'
---
nej men du är en mördare
---
Ja asså om han är känd så gör det ju inget om man frågar vad han heter x'D
T.ex om jag skulle säga att jag kände en person som är känd artist, och du skulle fråga vem?? och jag skulle svara Magnus Uggla,
Liksom, alla vet ju typ vem Magnus Uggla är -.-'
och NEJ jag är varken mördare, våldtäcktsman eller annat. Jag är en vanlig tjej på 13 höstar.
---
ja du frågar ju namn och det är sant
---
ehm? seriöst -.-'
---
han är med i lordis band jag tror du är en mördare för att du undrar namn
---
ok, heter??
---
det är sant det är en i min klass som har en pappa som är rock stjärna
---
eller hur -.-'
---
jag med
---
Jag känner Micke Fritz och en massa andra från olika rockband o sånt
---
jag har parnilas,madonnas,martin stenmark,lena ph
---
Jaha! Det skiter jag i x']
Vettu.... Jag har MBs autograf, Lena PHs Autograf och The Poodles autograf och Papa Dee tyckte jag var skitsöt när jag var bebis och lekte med mig när jag och mamma o mormor var på ett fik inne i stan >8)
---
Ja ha men malin är bättre
---
men oj x'O Min mamma födde upp en av hästarna som Peter Ericsson har ägt (känd ryttare)
---
jag villskryta
---
men varför har du sagt det hela tiden då? x'O
---
Jag vet
---
men det har ju inte med den här saken att göra
-.-' Malin Baryard har ingenting med Tussilago att göra x'O
---
Nej jag käner Malin Baryad
---
menar du att du känner ägaren till hästen på bilden IRL? (svara snabbt)
---
ja
---
Tussilagoär en häst i mitt stall här på s.se -.-'
Eller menar du att du känner ÄGAREN till hästen på bilden eller vad? Jag fattar inte x'O
---
ja
---
Tus silago?
---
Jag menar att det är en mäniska
---
Va? x'O nu fattar jag inte? Du säger att du känner hästen och sen säger du en mänsika? eller står hästen hos en vanlig person? uttryck dei lite x'D
---
nej en mäniska
---
Okej då jag tror dig x'O Hur länge har du känt hästen? Står den på en ridskola nära dig eller? <3
---
okej tro mej inte
---
Men ofta du känner den hästen IRL x'D Det vet jag att du inte gör x'D
---
Tussilago
---
medvem? x'D
---
du jag är vän på riktit i verkle hetten
---
ehm ,tack men jag vill faktiskt inte avla x'O och om du vill avla med mina hästar så får du ansöka det kostar inte så mkt att avla med Tussilago ^^
---
JO FÖR JAVELS ZIMBA HAR FÖRÄLDRAR DITT STALL ÄR SÅ FINT
---
Nej ._.'
---
hej vill du avla med någon av mina hästar
-------------------------------------------------------->
Kul sak nr 2:
Jag satt mot stallväggen och gosade med en kattunge när en kompis pratade om dressyr med en annan kompis mamma, jag var trött och inte med i samtalet och hörde dem bara säga typ LA, sedan följde detta;
Jag: Vilken höjd är det?
Mamman: På staketet? 30 cm, haha.
Jag: ööh?
Kompisen: Vi pratar om dressyr!
Jag: Oj :o Jahaa... *skratt*
sen smög jag därifrån med katten x'D Usch så pinsamt :o
---------------------------------------->
Kul sak nr 3.
Mamma, jag, mammas jobbarkompis och hennes dotter hade åkt till vårt stall för att hennes dotter skulle få prova rida på henne.
Min ponny är väldigt rund om magen, och jag hämtade henne medans dem andra väntade i stallet, när jag kom in i stallet med hästen så utbrister dottern:
"Den där kan jag väll INTE rida på!?"
Jag: "Varför inte?"
Hon: "Den har ju en BÄBIS i magen!?"
Alla: *ASG*
Jag säger lågt: "Nej hon är bara tjock..."
Hoppas detta gav er några skratt x'D
Allaharviotur 2008-07-05, 23:41 Haha många skratt i denna tråd:)
Krockodil 2008-07-06, 00:18 För typ 6-7 år sedan stod min häst i ett mindre stall med bara 5 boxar. Hästen var ett svart halvblod som hete Korint men kallades för Korven. :p En 10 årig pojke som börjat hänga mycket i stallet den sommaren stod och pratade med mig när jag höll på med Korint och frågade. "Ska du inte ta in Korint snart?"
Jag tittade förvånat på honom. "Det här är Korint". Pekade på hästen.
Ungen ser sig förvirrat omkring. "Men var är Korven då?" :rofl:
Samma unge frågade om han fick sitta på Korint när jag tog ut honom från stallet innan ridningen. (Vi hade 5-6 meter i tak) Och jag sa visst och höll fram en hjälm. Ungen ser förskräckt på mig.
"Nej, då förstör jag frisyren!" haha!!
Några år senare flyttade jag Korint till ett mycket större stall. Han var inte direkt känd för sitt milda humör och speciellt inte vid mattiderna. Jag hade precis tvättat hela hästen och eftersom han var svart så blänkte han mycket vackert! :D Två små flickor i typ 9 års åldern stannar utanför hans box och gick fram till gallret (som alltid var stängt) och suckar...
"Åh, han ser precis ut som svarta hingsten!"
"Jag tycker han ser ut som Black Beauty!"
Varpå min älskade lilla häst som stått längst in i boxen snor runt och kastar sig mot boxgallret med öronen platt bakåt och smäller framhovarna i boxväggen.
Bör jag nämna att flickornas fötter befann sig minst en meter ovan mark? :P Förskräckta så halvspringer dom iväg och jag hör hur dom osäkert nämner "Oj, va arg han va..."
Hehe... Och där står jag och skäms över min häst....
På dressyrtävling:
- Vad är det här för klass?
- Lätt A.
- OK, då blir det väl Tung A sedan.
(Jo, det är det uppdelat i viktklasser. ;))
Vid ett annat tillfälle frågade en liten tjej (6-7 år) hur många gånger jag hade ridit. Hon hade minsann ridit si och så många gånger på ridlekis. :love::D
KL
måste också tacka för ett gott skratt, asg xD
Gulle__Fjun 2008-07-06, 13:43 Fem eller Sex gånger har jag fått frågan om min söta lilla Andalusier är en Islandshäst. Både av folk som är hästkunniga och okunnigt folk.
http://archive.pixbox.se/arkivet/synligt_20/12190000-12199999/640x480/12192453.jpg
http://archive.pixbox.se/arkivet/synligt_20/18150000-18159999/640x480/18156108.jpg
voltigehoppare 2008-07-06, 14:17 *kl*
Jobbad tidigare lite på en ridskola och hade bland annat hand om nybörjargrupper.
En dag när vi delade ut hästar tyckte en tjej:
"Vilken häst ska jag ha?"
"Den här", säger en annan tjej som jobbade där och visar henne till hästen.
"Vad heter den?"
"Han heter Mökkvi", svarar hon som jobbade där (inte det minsta otydligt).
"Jaha."
Senare hör man hur den lilla tjejen står och pratar med en annan i gruppen:
"Vilken häst ska du ha?" undrar den andra tjejen.
"Mört", blir svaret.
Ungen envisades med att kalla hästkraken för Mört så länge jag jobbade där, tror jag :grin:
låter som när min killkompis envisades med att kalla sin turridnings-isis Skioni för "Skåning" (med skånsk uttal) :D
älskar dena tråden, haha asg xD
Fullblod 2008-07-06, 14:22 *kl*
Visserligen inte nån tjuvlyssning men väl en skön kommentar.
I mitt förra stall så ingick hö och havre i stallhyran om man ville eftersom de odlade detta själva. När jag en dag var hemma hos mina föräldrar så frågade en dam i det stallet vad vi hade för stallhyra och vad som ingick i den.
Jag: Jag betalar 1100kr/mån och då ingår hö och havre i det.
Hon: Varför inte pellets då?
Jag: Nä det är bara sånt de odlar själva som ingår.
Hon: Men varför odlar de inte pellets då?
Samma dam frågade även min pappa om skomakaren kunde komma och klippa naglarna på deras ponny när han ändå gjorde det på hans häst:D.
Ibland undrar man om folk verkligen har en aning om vad de pysslar med.
Kommer ihåg när päronen skulle köpa två fjordingar hos en gammal man. De kommer dit och det ser ut som om hästarna blöder ur munnen båda två och pappa får en chock.
Nejdå lugnar mannen de har bara ätit blåbärssoppa innan ni kom:D.
När sen det var dags för provridningen så kom det dessutom några väl valda ord.
Pappa: Vi kan sadla och göra de iordnig själva så ser vi hur de fungerar.
Mannen: Ja kläderna ligger i rummet brevid.
Pappa funderar en stund och förstår sen att det är sadel och träns han menar. Vi sadlar och gör iordning hästarna och tar ut de på stallplanen.
Mannen: Jag vet inte om tramporna sitter på rätt höjd men det kan ni säker ordna själva.
Återigen får vi fundera på vad han menar men kommer sedan på att det är stigbyglarna och lädren han menar.
Så vansinnigt go gammal gubbe men som hade så fullständig total noll koll på allt. Att hästarna ändå var både välskötta och OERHÖRT högt älskade gick inte att ta miste på.:laugh:
lynxlady 2008-07-06, 14:44 Jag: Nä det är bara sånt de odlar själva som ingår.
:rofl::rofl:
Tänk vad mycket gott det finns för små hästar:D, en äldre man i vår by fodrade sina hästar med potatis istället för vanligt kraftfoder men även hans hästar var högt älskade!
Min roliga historia rör sig från en utav de första gångerna vår hingst skulle betäcka efter att vi köpt honom... En kompis son på 3-4 år då var med och såg på det intressanta:o, och när Curre var som mest upphetsad utbrister pojken att: -Men! Han har ju nästan lika stor som pappa:eek:.
Det är snart 10 år sen men något jag aldrig lyckats glömma!
caramelle 2008-07-06, 18:27 Min roliga historia rör sig från en utav de första gångerna vår hingst skulle betäcka efter att vi köpt honom... En kompis son på 3-4 år då var med och såg på det intressanta:o, och när Curre var som mest upphetsad utbrister pojken att: -Men! Han har ju nästan lika stor som pappa:eek:.
:rofl::rofl::rofl::bow:
kimmis87 2008-07-06, 18:38 jag hoppas för "mammas" skull att hans pappa inte har så stor :o
eller var det en väääldigt liten häst?
Bangsi87 2008-07-06, 19:28 Fem eller Sex gånger har jag fått frågan om min söta lilla Andalusier är en Islandshäst. Både av folk som är hästkunniga och okunnigt folk.
http://archive.pixbox.se/arkivet/synligt_20/12190000-12199999/640x480/12192453.jpg
http://archive.pixbox.se/arkivet/synligt_20/18150000-18159999/640x480/18156108.jpg
Hahaha! Vad får de det ifrån?
Hon är ju inte lik en islänning någonstans :rofl:
Tänk vad mycket gott det finns för små hästar:D, en äldre man i vår by fodrade sina hästar med potatis istället för vanligt kraftfoder men även hans hästar var högt älskade!
Min roliga historia rör sig från en utav de första gångerna vår hingst skulle betäcka efter att vi köpt honom... En kompis son på 3-4 år då var med och såg på det intressanta:o, och när Curre var som mest upphetsad utbrister pojken att: -Men! Han har ju nästan lika stor som pappa:eek:.
*asg* :rofl::rofl::rofl: Jag tror jag avled en smula nu.
HanSomFlyger 2008-07-06, 20:35 KL
Gud vilken rolig tråd :love:!! Har suttit här och gapskrattat ett bra tag nu.
Kan kanske bidra med en grej, ingen tjuvlyssning men iaf.
Jag hade hand om barnen på ett ridläger (med bara isisar). När jag hade en ledig stund hämtade jag min häst som stått ensam i en hage, lite gömd. När han kommer in i stallet utbrister en tjej: Är det din häst?
Jag: Jaa. Han heter Gymir
Tjejen: Men... Han var ju söt? :confused:
Helt förvånad över att min häst var söt XD :(
Såå liten är han inte:angel:, Curbitz är D-ponny och helt normalt utrustad... för en häst vill säga:o!
Det här var nog en av de roligaste trådar jag läst på länge:bow:, mer sånt! Jag och syrran har skrattat ikapp åt vissa inlägg:bump:!!!
Fem eller Sex gånger har jag fått frågan om min söta lilla Andalusier är en Islandshäst. Både av folk som är hästkunniga och okunnigt folk.
ojå vilken islandshäst;)
diggiloo 2008-07-06, 22:17 inte direkt tjuvlyssning men lite kul... det finns en tjej i mitt stall som är 11 år och vet ALLT om hästar. hon är verkligen BÄST. tycker hon då. och hon gillar att visa vad hon "vet":p
grej 1:
jag står och borstar en av ridskoleponnyerna när tjejen kommer in i boxen.
t: visste du att jaimoe är appaloosa? det ser man för hon har vita prickar här *pekar brevid manken*
jag: nja, hon är faktiskt renrasig welsh. de där prickarna är från att hon haft skav av sadeln. då blir håren vita när de växer ut över skavet.
t: *tvekar lite* men hon har appaloosa i släkten
jag: nej, hon är renrasig
grej 2:
jag står och borstar på min häst när t kommer.
t: holly har haft skav här på halsen för hon har vita hår.
jag: det är faktiskt en frysmärkning. holly har varit travhäst och då har de såna. fast siffrorna syns ju inte längre, utan det är bara små vita fläckar nu när hon har vinterpäls.
kanske en vecka senare när jag står och borstar min häst kommer tjejen in i boxen igen.
t:holly har varit travhäst, det är därför hon har små vita fläckar på halsen, det är egentligen siffror.
jag: jag vet, det var jag som berättade det för dej för några dagar sen. :rofl:
snacka om ÄGD xD men tyckte faktiskt lite synd om henne, hon är för det mesta bara gullig men ibland orkar jag bara inte med hennes besserwisser fasoner. :p
Hahahaha vilken ägd unge :devil:
Ursäkta mig men hon lät lite nördig :devil: :angel:
Jo men om jag inte minns fel så hade alltid kill my little ponys hovskägg det kan vara därifrån dom har fått för sig att kill hästar är de som har hovskägg... :rofl:
Jag tror inte ens det fanns my little pony då...:grin:
kl*
Detta är väl inte direkt roligt men.
På akuten sitter jag och väntar och tjuvlyssnar lite på en mamma och hennes dotter brevid.
Mamman: Jaha men du red med en sån där gummisnodd.
Flickan: Ja och han samlade sig jätte fin, men han ville inte gå fram så jag smälde till honom med spöet.
Mamma: jo jag hörde att han var envis.
Flickan: Ja men jag är iaf stolt över att jag fick honom i form.
Mamma: Jo det såg bra ut, synd att han inte ville trava bara.
:eek::cry::mad::rofl:
Tyckte bara synd om den stackars ponny.. rätt åt flickan att han senare hade bockat av henne:devil:
dramatik_87 2008-07-06, 23:34 Tänk vad mycket gott det finns för små hästar:D, en äldre man i vår by fodrade sina hästar med potatis istället för vanligt kraftfoder men även hans hästar var högt älskade!
Haha jag hade nog inte heller kunnat glömma något sånt...:rofl:
SoffiProppi 2008-07-07, 01:10 Den där tanten har jag också träffat ett antal gånger.. Ett riktigt stolpskott... Skulle köpa ett träns till min B-ponny ,welsh med ganska litet huvud...
Har mött henne med. :angel: Eller ja, just denna gången var det pappa. Han skulle köpa ett bett till mitt halvblod jag hade då. En stor madame på 5 år. Jag hade sagt att 12,5 är nog lagom.
Men, de hade inga i den storleken o när pappa berättade om mitt halvblod så tyckte hon men oj oj, vilken bjässe o pappa kom hem med ett 15,5. Tja, vi fick plats med 2 hästar på det bettet. :cool:
Sen skulle vi kika på sadel. Vi skulle bara prova för min del, storlek på sits o om jag ville ha flatback lr inte. Hitta en sån passade MIG bra o då visste vi, ja, 17" skulle jag ha. Hon skulle hjälpa till men vi förklarade att vi bara skulle kolla sitsen, den sadeln var minsann för bred för våran häst. Hennes svar "jammen stoppa upp med lite kuddar över ryggen så passar den allt. :grin:"
Martenix 2008-07-07, 07:43 Har mött henne med. :angel: Eller ja, just denna gången var det pappa. Han skulle köpa ett bett till mitt halvblod jag hade då. En stor madame på 5 år. Jag hade sagt att 12,5 är nog lagom.
Men, de hade inga i den storleken o när pappa berättade om mitt halvblod så tyckte hon men oj oj, vilken bjässe o pappa kom hem med ett 15,5. Tja, vi fick plats med 2 hästar på det bettet. :cool:
Sen skulle vi kika på sadel. Vi skulle bara prova för min del, storlek på sits o om jag ville ha flatback lr inte. Hitta en sån passade MIG bra o då visste vi, ja, 17" skulle jag ha. Hon skulle hjälpa till men vi förklarade att vi bara skulle kolla sitsen, den sadeln var minsann för bred för våran häst. Hennes svar "jammen stoppa upp med lite kuddar över ryggen så passar den allt. :grin:"
Hur sjutton fick hon jobb i en hästaffär?
Kommer ihåg när päronen skulle köpa två fjordingar hos en gammal man. De kommer dit och det ser ut som om hästarna blöder ur munnen båda två och pappa får en chock.
Pappa funderar en stund och förstår sen att det är sadel och träns han menar. Vi sadlar och gör iordning hästarna och tar ut de på stallplanen.
Mannen: Jag vet inte om tramporna sitter på rätt höjd men det kan ni säker ordna själva.
Återigen får vi fundera på vad han menar men kommer sedan på att det är stigbyglarna och lädren han menar.
Så vansinnigt go gammal gubbe men som hade så fullständig total noll koll på allt. Att hästarna ändå var både välskötta och OERHÖRT högt älskade gick inte att ta miste på.:laugh:
HAHAHA så enort underbart. Började tokskratta åt "tramporna" :D:D:D
*KL*
Ingen tjuvlyssning, men det lät kul!
Stod i stallet och borstade min arab som är skimmel, väldigt arabtypisk och dessutom d-ponny. Så kommer en granne in i stallet, han tror att han är en riktig fena på hästar.
Han kommer fram till min häst och säger 'jaha! Och detta är en gammal travare förstår jag!'
Inget illa mot travare... men ja tycker inte direkt att likheten är slående :
http://archive.pixbox.se/arkivet/synligt_23/20450000-20459999/640x480/20459501.jpg
:rofl: Klart det är en gammal travare! Nu har du allt fått det om bakfoten ;)
*kl*
men en sån sööt gubbe :)
Visar ju att man inte behöver göra allt på det "vanliga" sättet för att det skall gå bra :) ;)
skulle se snyggt ut om det bara sorang runt arber på trav banan:P
undra va de fik likheten ifrån
Du har blivit grundlurad :eek:
Du trodde att du köpte en fin arab men du fick en gammal travare istället! Dessutom har de frysmärkt hela hästen för att maskera den :eek: Skriv till Plus!
;)
(Inget ont om travare)
Martenix 2008-07-07, 16:01 *KL*
Ingen tjuvlyssning, men det lät kul!
Stod i stallet och borstade min arab som är skimmel, väldigt arabtypisk och dessutom d-ponny. Så kommer en granne in i stallet, han tror att han är en riktig fena på hästar.
Han kommer fram till min häst och säger 'jaha! Och detta är en gammal travare förstår jag!'
Inget illa mot travare... men ja tycker inte direkt att likheten är slående :
http://archive.pixbox.se/arkivet/synligt_23/20450000-20459999/640x480/20459501.jpg
Klart det är en travare, tror faktiskt det är en kallblodstravare till och med... Hur lika som helst ju!:eek:
sandra_fredag 2008-07-07, 18:12 Haha, vilken rolig tråd! Jag har en liten sak att berätta, det var roligt^^
Min häst har ett ljus blått flugtäcke och tillhörande blå flughuva. Bredvid hästarnas sommarhage går en cykelväg. Jag råkade precis vara ute i hagen för att fylla på vatten åt hästarna när en mamma med barnvagn och ett litet barn går förbi på cykelvägen,
då säger barnet: "Mamma, mamma.. Vad heter den blåa hästen?!"
Gulligt! :D
Du har blivit grundlurad :eek:
Du trodde att du köpte en fin arab men du fick en gammal travare istället! Dessutom har de frysmärkt hela hästen för att maskera den :eek: Skriv till Plus!
;)
(Inget ont om travare)
Undrar om jag kan reklamera henne efter 15 år... :idea:
Undrar om jag måste lämna tillbaka priserna som jag vann på arabcupen förra året :eek:
Har någon en sulky att låna ut? :D
HanSomFlyger 2008-07-08, 18:18 Dagens roligaste kommentar jag har hört idag:
Jag var ute och red i skogen. Red igenom ett ställe där några personer campade, två flickor ville klappa min lilla häst och det gick bra. Då kom det fram ett gäng vandrare och frågade:
Är det där en sån prewalskishäst (jag kan inte stava till det för fem öre)? Jag bara: Eh, nej.. Det är en islandshäst :p
Här är då min lilla prewalskihäst ^^,
http://i64.photobucket.com/albums/h183/HanSomFlyger/GymirLouise.jpg?t=1215533919
lynxlady 2008-07-09, 00:06 *kl*
Ingen tjuvlyssning men en rolig kommentar.:p
En man i 40årsåldern stod och tittade på våra hästar i hagen.
Sen säger han stolt "men det där är en travare, det ser ju jag." Framför honom står två kallblodstravare och en varmblodig travare.. Men kallbloden var något annat de..:D
"De är travare alla fyra" svarade jag och fnissade inombords när han stirrade på shettisen..:rofl:
http://archive9.pixbox.se/arkivet/synligt_25/21240000-21249999/640x480/21242303.jpg?0
Inte tjuvlyssnat men kul ändå:
Jag letade efter ett bettlöst träns typ sidepull eller bitless bridle inne på en ridsportbutik. Hittade inget så jag frågade expediten som efter en stunds funderande på vad jag egentligen snackade om utbrister:
"Menar du grimma?!". Idiot :rofl:
En till kom jag på nu:
Var ute och betade med min häst brevid en grusväg i mars någon gång förra året. Hon var spårklippt och kolsvart över ryggen och beige grå på det klippta. En jättesöt tant kommer cyklande, stannar och utbrister "Vilken häftig färg din häst har!" Eh ja... tack svarade jag och funderade på hur naturlig "teckningen" måste sett ut...
Hahaha :rofl:
Får jag fråga hur du beskrev sidepullet? :p :)
*kl*
Drog med sambon ut på turridning med islandshästar. Han har typ sett häst på bild tidigare. Tanten som var ledare var kanske inte världens mest pedagogiska :crazy: Sambons häst springer iväg med en jäkla fart och stannar sen i rumpan på min häst. Tanten blir skitsur och säger åt honom att
"korta tyglarna". Sambon flyttar händerna så att det blir kortare EMELLAN dem. Tanten skriker
"KORTA TYGLARNA" och sambon som nu sitter med händerna tätt ihop framför magen skriker tillbaka
"DET GÅR FÖR FAN INTE ATT KORTA MER" och visare upp att händerna är så tätt ihop det går. Då blir jag tvungen att bryta in och säger
"Ta tag i snörena närmare hästens mun så att du kan dra så stannare den".
"VAFAN KLÄCK UR ER DET PÅ DIREKTEN DÅ" sambon smackar på hästen och muttrar
"korta tyglarna, jädra kärring"
KL
När jag var i en hästbutik i går, hörde jag hur en dam kom och frågade om de hade sadelgjordar på metervara :crazy: :rofl:
Njaa.. det finns nog inte fick hon ju till svar. Stackars expidit.
Men vet ni nån annan butik som har sadelgjordar på metervara? Frågade damen då.
Nää.. De säljs nog bara i färdiga storlekar.
Men snälla, ge dig liksom. Fast stackarn var väl inte hästkunnig någonstans. Hon kan aldrig ens ha sett en sadelgjord på bild.
mammaBerg 2008-07-09, 10:58 *kl*
Vissa här är ju jätteroliga :rofl:
Förra året: Jag och gubben står och pratar med en kund. Kunden vill ha "hö i plast". De har nyligen köpt gården och där är en vall så nog ska de kunna få hö. :D
men när hon frågar om priset och gubben förklarar att det kostar si och så att hugga, ev sprätta, stränga och sen pressa så avbryter hon honom och säger: - strunta i allt det. Du kan tröska direkt. Bara jag får baler.
Jag, som tyckte att gubben var omständig när han började förklara insåg ju att hon verkligen inte visste någonting, var tvungen att gå och sätta mej i bilen för att inte börja asgarva åt henne.
Den här kunden är inte ung, har bott på landet tidigare och haft häst sådär i 20-30 år. Hur fararo har hon lyckats?
Kan sedan nämna att de satt staket runt hela vallen som fick rivas ner för att kunna komma till med traktor. Och att de inte lägger gödning för det behövs inte, hästarna skiter ju på vallen när de får beta när höet är borta.:grin: Så i år var där nästan inget gräs alls så det blev inget hö.:angel: Då var hon lite tvär mot gubben och sa till honom att han tog för mycket hö ifjol. :p
Emuliiaa 2008-07-09, 10:58 hahahaha
hon kanske ville "sy" själv? ;)
På tal om det där, det har varit en väldigt pratglad man (jag vill säga gubbe..) och jobbat vid stallet, han vet allt om hästar (tycker han).
Han är väldigt förtjust i dem och pratar högt och mycket om sina ardennrar han hade förut mm.
Han kan också ge bra kommentarer.
-Det där är en så'n där D-ponny va?
-Nä det är en häst..
-Jaja jag ser väl att det är en häst, men det är en D-ponny va?
-Hm, nej..
Kusen är ju för fasen 1,80 hög och hovar som dasslock.. :D
Visste ni att om man vill ha hästarna pigga, ska man ge dem havre och snus?
Sen stod han 1 cm ifrån och inspekterade när hovslagaren var här och skodde våra hästar.
Han var väldigt intresserad av skorna.
-Nämen titta här då, har dom skruvhål i skorna nu för tiden också *skrockar*
-Det är broddhål.
-*funderar* Jahajajaja, där ser man!
:p
Vad mycket tokigt :D Kan dra några jag med:
1. När jag var yngre och red ponny så fanns det en hel del småtjejer som gillade att hänga med oss äldre och lyssna på vad vi tjejer snackade om. En gång hade tydligen en av tjejerna lyssnat på en diskussion om dressyr, och sade till en av sina kompisar "Joker, han är jättebra att rida! Han är superlätt att få springa i tygeln"...
2. Var inne på Hööks i Sundsvall och ett gäng på 3-4 tjejer i 11-12 årsåldern kikade på bett.
Tjej 1: Wow, kolla! Vad är det där? (pekar på ett hackamore)
Tjej 2: Ja, det där är ett "hekkamorr"! Det är skitsvårt att rida på!
Tjej 3: Äh, det är väl inte så svårt! Jag har ridit på det och det gick ju jättebra!
Tjej 1+2 suckar av beundran...
3. På travshopen i Östersund är en mamma och dotter (kanske 9 år gammal) och botaniserar.
Dottern: Mamma, jag vill ha den här grimman! Den är ju så fin!
Mamman: Men hon behöver ju inte en till grimma. Du har ju redan femtielva stycken till henne.
Dottern suckar och går och kollar på annat medan mamman fortsätter att kolla på grimmor. Plötsligt hittar hon en som hon uppenbarligen gillar jättemycket, och fyrar av ett riktigt hästtjejs "åååh....". Man växer aldrig upp/ifrån habegäret ;)
mammaBerg 2008-07-09, 11:22 KL
När jag var i en hästbutik i går, hörde jag hur en dam kom och frågade om de hade sadelgjordar på metervara :crazy: :rofl:
Men snälla, ge dig liksom. Fast stackarn var väl inte hästkunnig någonstans. Hon kan aldrig ens ha sett en sadelgjord på bild.
fast sadelgjord är ju ngt som används inom textilslöjd iallafall. Ursprungliga sadelgjordar var och såg ut som den sadelgjorden som man köpa ibland textil. Som liten var man tvungen att göra pyssel i skolan.:grin:
Googla på sadelgjord så får du upp bla en Bruno Mattson-stol
*Knapplån*
En liten tjej jag hade i min och min kompis hästlektis grupp envisades med att säga "krascha hovarna" istället för att kratsa hovarna. Jag talade tydligt om varje gång vi skulle göra det att: "nu ska vi kratsa hovarna" Tjejen tyckte det var jätte roligt att göra det och sa varje gång: "Jaa krascha hovarna!!!" :D:rofl:
Jag och min kompis hade den gruppen i ca ett år och det var inte för ens sista veckorna hon insåg att det inte hette krascha hovarna.:rofl:
Påminner mej om ett ridlägerbarn jag hjälpte förra sommaren. hon envisades med att säga krafsa hovarna HELA tiden! Samma lägerbarn gick och sadlade min isabell färgade privat ponny. När jag frågade vad de höll på med(mamman och barnet) fick jag svaret
- Men vi skulle ju sadla en brun häst!
*suck* sa jag o sadlade av min ponny. haha:P
Magrinette 2008-07-09, 13:08 Roligaste tråden på länge! :)
KL
Fast här tror jag nog att det är du som missuppfattat!;)
Det finns en typ av vävt, grovt band som heter sadelgjord. Påminner lite om de gamla "brandslangsgjordarna" som var vanliga förr. Används bl.a vid möbeltillverkning -renovering och till annat hantverk.
Användes säkerligen som även som just sadelgjord förr, innan det blev mer moderna material.
Det är lite svårt att få tag i nuförtiden, därför var nog denna kund "på turne" för att hitta någon som säljer. Och hur ska någon som inte håller på med hästar veta att man inte använder sadelgjord som sadelgjord längre? :idea:
majabergman 2008-07-09, 18:40 Jag hade ponnyridning i fredags och då kommer en pappa och en unge fram och frågar om dom får klappa på hästen. Ungen klappar för glatta livet och pappan står oc hser fundersam ut, han frågar sedan;
- Vadå, blir den inte större? :confused:
Hästen ifråga är 11 år...
helt underbar tråd!
Lite som jag hört genom årens lopp...
Hade "gröna korten kurs" och hade gett grupperna i uppgift att skriva ned vilka kläder man hade på en tävling(på den tiden var det kavajtvång). det räknas upp ridbyxor, skjorta ,kavaj, stövlar ,hjälm osv.. då säger en tjej irriterat:
-Ja jag bryr mig inte om er, men jag har iallfall trosor på mig ...:love::D
Samma tjej avbryter mig mitt i en mening och säger:
Men hur ska jag kunna styra om hästen hela tiden ska GÅ PÅ tygeln???:rofl:
Eller dotterns ena pojkvän som frågade:
-Är verkligen den där ponnyn 11 år?
-Ja, svarar jag.
- Och ponnyer är små hästar? Blir följdfrågan.
- Rätt svarar jag lite disträ.
- Hur gamla ska dom va för att bli hästar då?:rofl:
majabergman 2008-07-09, 19:23 och just ja...en kompis kom till stallet idag för att låna pengar till bussen hem. Kompisen kan ingenting om hästar.
Jag står och borstar min häst och hon säger;
- Va fin han är! Vilken mjuk päls han har, fast det kanske är för att han så gammal?
Jag bara - ööööh.. nää han är 3...
*kl*
Min pojkvän satt intill när jag satt och kikade på annonser för ett tag sedan.
I en annons står det något i stil med "Årsföl, 5-gångare etc." och han säger:
"Vaddå 5-gångare!? Måste man inte rida en häst för att veta om den har gångarter?"
Tyckte det var gulligt ;)
Kusebuse 2008-07-09, 20:19 Vilken rolig tråd!
Jag lämnar ett bidrag;
För några år sedan jobbade jag och min ponny på en ridskola. En eftermiddag, hästarna hade nyss släppts in, när jag hörde att det kom någon in i stallet. En snabb koll; två tjejer på ca 10 år varav den ena var elev på ridskolan och den andra hennes kompis som kanske skulle börja rida.
Tjej 1 berättar lite om varje häst de passerar när de går stallgången fram.
(Jag sitter nedhukad i en spilta och kollar ett framben och lyssnar på tjejen.Tjejerna vet inte att jag är där.)
...den här sparkas...den här är snäll osv...
tills de kommer fram till min ponny då tjejen säger:
Det här är H*s (min) häst och den får man inte slå!::eek::p
:rofl: :crazy:
jaja det stämde ju iaf ;) :angel:
Vilken rolig tråd!
Jag lämnar ett bidrag;
...den här sparkas...den här är snäll osv...
tills de kommer fram till min ponny då tjejen säger:
Det här är H*s (min) häst och den får man inte slå!::eek::p
va får man inte:eek::eek::p:angel:
HanSomFlyger 2008-07-09, 21:16 KL
Guuud vad härliga citat alla har :rofl: :bow:
Kan bidra med en grej, ingen tjuvlyssning men så urbota korkat.
Jag och en jag jobbade hos innan hade lämnat en häst hos en tränare. Påvägen tillbaka får vi bensinstopp. Chefen utbrister: Men, det stod ju att bensinen skulle räcka enda hem... Kan det vara radion som drar?
Jag: Ehm... Det är transporten :rofl:
Eller som min mamma när hon såg att min häst var halvklippt. Efter ett tag utbrister hon fundersamt: Alltså... Gymirs päls kommer ju aldrig bli jämn igen...
Till mammas försvar kan hon inget om hästar ;)
som när jag var hos ett par kompisar (till min mamma alltså en vuxen) hon hade tydligen arbetat p åen ridskola för länge sen och hon berätta att
hon hade råkat släppa ut skimmlarna i paddocken utan täcken så hon fick ta in dem och borsta bort all lera o sen kunde de inte gå lektion på kvällen så hon fick massa skäll :confused:
kan inte en lite skitig skimmel gå på lektion? :D:p
Emuliiaa 2008-07-09, 23:15 men det var ändå rätt smart tänkt av din mamma :D;)
kl
Hahaah, så mycket roligt det sägs! :rofl: Har själv en hel del att bjuda på :P
1. Min hovslagare som varit hos oss i något år nu tror ALLTID att min vallack är ett sto! Alltid så säger han något i stil med "Nu får du rida ut över nejderna med henne!" eller något annat med "henne". Liksom, han föder upp tävlingshästar och han är jätteduktig, borde han inte se att det är en vallack? xD Menar, han borde väl ha sett "något" när han lyfter bakbenen iaf? xD
2. När jag red på ridskola kom det en ny häst dit. En ganska grov skimmel, säkert någon ponnykorsning med lite grövre häst i. Han var ganska "het" och orlolig först, och han hade jättesvårt för att fatta galopp vilket gjorde att han alltid slängtravade när man skulle fatta galopp. Det skapade ryktet om att han var en gammal travhäst! Självklart, han travar ju som en travhäst, klart det är en travhäst! Haha, försökte lite snällt förklara att han med stor sannolikhet inte hade varit travhäst. Liksom, en grov/tjock skimmel i ponnystorlek xD
2. Åh, lite till från ridskolan. Blev väldigt informerad där av en jämårig tjej. Ett russ som var väldigt kraftig med en stor tjock hals: Han kan inte gå på tygeln förräns man bantar bort den här halsen alltså! Nänä, inte så att hästen faktiskt är BYGGD så! xD
Och nästa, samma ponny som började bli lite till åren och hade lite vita hår på halsen: Jaha, jag tror minsann han börjar bli skäck! Kolla, han börjar bli vit!
Och nänä, inte så att hästen hade varit brun i hela sitt liv men xD Försökte lite snällt förklara att det inte riktigt funkar så men fick alltid ett bestämt "JO, han börkar bli skäck" till svar :rofl:
Och när jag hade min ponny i det stallet (ridskola med privathästdel) kom det ju självklart fram en massa barn som tyckte min ponny var söt och ville klappa honom. Självklart fick dem klappa, han är ju så snäll. Men det såg lite roligt ut när de små barnen verkligen klänger sig fast i mulen på honom med den här minen: :eek:
Haha, kom på alla gånger man har hört:
"Är det en såndär shetlandsponny?"
"Jaha, är det en såndär travhäst eller?"
"Åh, är det en ardenner?"
Kommer alltid något sånt när man visar min New Forest för icke hästkunniga :rofl:
Haha, och en gång red jag förbi en av mina grannar. Dem hade typ party där och en man kom fram när jag red förbi. Han bara:
"Oj, att du vågar rida på en så stor häst!"
Jag: Ehm, jaa..
Han: Tävlar du något med den? I trav va?
Jag: Eeeeeh, visst
Haha, hade inte så stor lust att försöka förklara vad det var för häst jag hade :P
Pantalon 2008-07-10, 15:36 *knapplån*
Två småtjejjer snackar på bussen på väg till stallet ca12år.
-Men du är ju så duktig på att rida. (första tjejjen till den andra)
-Ja, min häst har skenat flera gånger med mig.
Skrattade så jag höll på att dö
hahahaha! Haha!:rofl::bow:
inte tjuvlyssnat men hittade en tidning som min kompis hade glömt hoss mej, i den fanns det ett korsord.
Det stod som fråga: Gör islandshästen.
hon hade skrivit: Kultar:rofl: hahahhaha höllt på att dööööö
(hon har egen häst och tränar hoppning så hon är inte helt ovetande om hästar)
Pantalon 2008-07-10, 16:11 *kl*
I mitt förra stall så ingick hö och havre i stallhyran om man ville eftersom de odlade detta själva. När jag en dag var hemma hos mina föräldrar så frågade en dam i det stallet vad vi hade för stallhyra och vad som ingick i den.
Jag: Jag betalar 1100kr/mån och då ingår hö och havre i det.
Hon: Varför inte pellets då?
Jag: Nä det är bara sånt de odlar själva som ingår.
Samma dam frågade även min pappa om skomakaren kunde komma och klippa naglarna på deras ponny när han ändå gjorde det på hans häst:D.
Ibland undrar man om folk verkligen har en aning om vad de pysslar med.
Tänk vad roligt det hade varit om hon tagit gulasidorna och ringt skomakaren själv:bow:
Pantalon 2008-07-10, 16:20 :rofl::rofl::rofl:
tårarna sprutar!!
olgaklara 2008-07-11, 21:56 *kl*
Konversation mellan mig och sambon på tävling :crazy:
Det kommer in en skäck på banan och han utbrister:
-Kolla nu kommer det in en sådan där häst som ser ut som en ko, en sådan där skräck
Jag kände mig så här :o
Eller varför inte den gången när en liten pojke frågade om hästarna hade rånarhuvor på sig när de i själva verket hade flughuvor :rofl:
Och det allra roligaste jag avrit med om är när ett X till mig skulle hjälpa till att sätta på ett täcke på tävlingsplatsen.
Han var mycket noga och knäppte täcket mycket väl under svansen, det var bara det att han satt det fram och bak :rofl:
*halft knapplån*
Bakåfram!! :rofl: det måste ha sett jätteroligt ut! hahaha
Som min far, för många herrans år sen när han inte var så hästvan. Han skulle hjälpa till att sadla, bara det att han satt sadeln bak och fram.
Mamma sa: nä, men den ska vara åt andra hållet
Pappa ser fundersam ut och vänder helt på sadeln så att den blir uppochner också! haha :D
Sen har vi våran granne som envisas med varje gång man träffar honom med att vi har en ardenner. Vi hade då en fjording, en liten new forest och min haflinger, och jag tror han syftade på våran bruna new forest också, hmmm...lite fel där...efter några gånger gav man upp och bara "jaja"....:rofl:
Lägger in lite saker som min 5 åriga lillasyster har sagt på sista tiden:
*När vi var på tävling så stod hon och höll min häst medans mamma borstade av honom. Min syster tyckte väl att det blev jobbigt och sa då: -Mamma var kan jag hänga hästen?
*När hon red på en shettis som är 27 år, så kom det en tant och sa: -Men vilken liten häst du har. Min lillasyster väldigt självsäkert: - Ja, men när han blir stor så kommer han nog bli ungefär 140 cm.
*När vi hade en häst som hade fölat i hagen så kollar hon ut genom fönstret, och säger: - Men mamma, vad kom den lilla hästen ifrån??
HanSomFlyger 2008-07-11, 23:06 Lägger in lite saker som min 5 åriga lillasyster har sagt på sista tiden:
*När vi var på tävling så stod hon och höll min häst medans mamma borstade av honom. Min syster tyckte väl att det blev jobbigt och sa då: -Mamma var kan jag hänga hästen?
*När hon red på en shettis som är 27 år, så kom det en tant och sa: -Men vilken liten häst du har. Min lillasyster väldigt självsäkert: - Ja, men när han blir stor så kommer han nog bli ungefär 140 cm.
*När vi hade en häst som hade fölat i hagen så kollar hon ut genom fönstret, och säger: - Men mamma, vad kom den lilla hästen ifrån??
Guuud vad härligt :love:
Bambilino 2008-07-11, 23:26 Som många andra redan sagt: :rofl::bow:
Har några bidrag för tillfället:
1
Min kompis häst blev björnriven för några år sedan i bogen, den klövs i tvådelar på mitten och ca 5-7 cm djupt och kunde inte sys p.g.a var det satt. Så såret glipade regält men läkte fint eftersom vi skötte det efter konstens alla regler. Det är sommar och hästen har flugluva på. Det vallfärdades för att se på denna stackars krake, som man såg det förfärliga såret på. Tillslut fick vi höra av traktens barn att hästen blivit attakerad av en björn och fått huvudet bandagerat!:grin:
2
Min kusin trilskades med att kalla min häst Leo för Leijo:confused: Avancerat namn...
rolig tråd!
Min killkompis frågade mig förrut vad man gör med hästarna på vintern, jag fattade inte vad han menade. Men han trodde man inte kunde rida på vintern :p
lynxlady 2008-07-12, 14:17 *kl*
Konversation mellan mig och sambon på tävling :crazy:
Det kommer in en skäck på banan och han utbrister:
-Kolla nu kommer det in en sådan där häst som ser ut som en ko, en sådan där skräck
Jag kände mig så här :o
Eller varför inte den gången när en liten pojke frågade om hästarna hade rånarhuvor på sig när de i själva verket hade flughuvor :rofl:
Och det allra roligaste jag avrit med om är när ett X till mig skulle hjälpa till att sätta på ett täcke på tävlingsplatsen.
Han var mycket noga och knäppte täcket mycket väl under svansen, det var bara det att han satt det fram och bak :rofl:
Tjejer i stallet en gång för många år sedan:
Tjej i 15-årsåldern 1: -Stahl är så fin! Världens bästa valack!
Tänker en stund. -Finns det haflingerston?
Tjej i 15-årsåldern 2: -Ja! det är ju klart det finns! Hur trodde du annars Stahl kom till??
Tjej 1: -men han är ju inget sto?!
Tjej 2: - Nej, men hans mamma kanske var ett sto rentav?!!
Tjej 1: - Jahaaa.
Tänker lite till.
Tjej 1: -men...menar du alltså att det finns ston av alla raser??
Tjej 2: -jag ger upp, du e ju bara dum.
(jag är böjd att hålla med tjej2. Alla i fikarummet började fnssa hysteriskt. Tjejerna stod utanför och tjuvrökte och hade denna "diskussion")
/malin
/Malin
Niklasson 2008-07-16, 06:30 ÅH... Vilken rolig tråd!:rofl:
Får göra ett snabbt inlägg jag oxå. Stod i cafeterian på hopptävling i helgen. Liten kille på kanske ca 5-6år kommer och vill köpa Festis.
"Vill du ha apelsin el äpple?"
"Vad smakar apelsin?"
:confused::D Jag höll mig för skratt och svarade ngt fundersam att den smakar APELSIN. Killen tänker en stund och frågar sen
"Och äpple, hur smakar den?"
roadkilled 2008-07-16, 07:21 *kl*
Kom på en sak till. Jag var iväg med min pojkväns släktingarochskulle ta in deras hästar. En kompis till nån släkting följer med. Båda ca 13-14 år.
När vi kommer fram och hoppar ur bilen går framtill hagen tvärstannar plötsligt den ena tjejen (ej så hästvan) och säger:
T1: Men hjälp!! Den har ju inga ögon!:eek:
T2 (lite mer van): VA?
T1: Ja ser du inte! Den har ju inga ögon!
T2: Meh, den har ju bara ett skynke över ögonen för att inte flugorna ska irritera.
T1: Jaha..:crazy:
Hästen i fråga var en skimmel med vit flughuva.
:D
*KL*
Jag har berättat detta en gång förut, men jag drar det en gång till:
Min mamma ringde mig, mycket upprörd efter att ha läst lokaltidningen där en hästtandläkare var med...
Mamma- Har du haft någon som har tittat till hästarnas tänder?
Jag- Näää!
Mamma- Deeet måste du, Loppan har ju jättemycket tandsten.
Jag- Näää, det har hon väl inte?
Mamma- Jooo, det har jag sett...Hennes tänder är alldeles bruna!
ExcaliburII 2008-07-16, 09:39 När jag hade tränat min new forestponny i grannens ridhus för flera år sedan kom en liten pojke (han var nog ca 10 år då) och frågade
"är det där en vit fjording?"
Jag brukar träffa honom ute på hopptävlingar nu (han är 17 år nu) och jag brukar ta upp det där och snacka om att han blir röd i ansiktet:rofl:
Hästen:
http://archive9.pixbox.se/arkivet/synligt_23/10610000-10619999/640x480/10617815.jpg?0
lynxlady 2008-07-16, 10:02 *KL*
Jag har berättat detta en gång förut, men jag drar det en gång till:
Min mamma ringde mig, mycket upprörd efter att ha läst lokaltidningen där en hästtandläkare var med...
Mamma- Har du haft någon som har tittat till hästarnas tänder?
Jag- Näää!
Mamma- Deeet måste du, Loppan har ju jättemycket tandsten.
Jag- Näää, det har hon väl inte?
Mamma- Jooo, det har jag sett...Hennes tänder är alldeles bruna!
*asgarv* :rofl:
*kl
Inga tjuvlyssningar, men ett par roliga händelser från tiden på ridskolan.
Det skulle vara prova-på-ridning för ett gäng oinvigda och en av dem skulle få rida en gammal trotjänare vid namn LiLi. Av någon anledning, som jag inte minns, stod ridskolechefens svårdressyrhäst i LiLi's spilta den dagen. Helt ovetande gör killen i ordning hästen, med viss hjälp från småtjejerna i stallet (som inte heller kände igen hästen) och gör sig redo för en ridtur. Gissa om chefen höll på att få en hjärtinfarkt när hon senare ser sin fina dressyrhäst utanför stallet med LiLi's utrustning och en karl på ryggen. :rofl: Han fick hoppa av fortare än kvickt!
En annan lite rolig grej hände för ett par år sen. Vi har en white board i stallet där vi kan skriva meddelanden till varandra. Det har blivit att man automatiskt alltid kolla på den när man kommer in i stallet.
En dag när jag kom upp stod det med stora bokstäver: "Xxx ska bli skötare på Marillo (min häst), ring mig 073-xxxxx" :rofl: Ungar idag är inte blyga! Jag ringde aldrig :p
min brorsdotter som är 4 år skulle följa med mig till stallet en dag och rida. hon pekade på att hon skulle rida den nya hästen som är
175 cm. när vi hade gått en sväng så sa hon:
-nä nu tror jag jag vågar rida de stora hästen faktiskt..
jag: men det gör du ju redan, och förklarade att flizan bara är 154cm.
hon tänkte en stund sen sa hon -ja men du har ju haft henne länge då måste hon vara störst :rofl::rofl:
JumpForMyLove 2008-07-17, 17:38 Lägger in lite saker som min 5 åriga lillasyster har sagt på sista tiden:
:rofl: söt tjej!
CORNHEAD 2008-07-17, 18:43 Detta är inte heller direkt tjuvlyssnat, men det har lett till många goda skratt ute i vårt stall, som är ett tävlings/beridarstall som ligger ganska nära ett villaområde. En liten tjej på ungefär 8 år, aka "Lille Skutt", från det villaområdet hade ett tag för vana att klampa in i stallet och störa allt och alla och vara allmänt irriterande.
T.ex: två personer provade ut en sadel till sin unghäst.
Person 1: - men denna ligger ju bra, eller vad tror du?
Innan person 2 hinner svara hör man "Lille Skutt" som dykt upp från ingenstans sakkunnigt säga: - ja, den ligger bra. så ska en sadel sitta!
En annan gång var jag ute och red med en kompis på mina hästar Muskot och Pinnen. "Lille Skutt" står utanför en av stalldörrarna tillsammans med två av våra kompisar som väntar på skjuts hem. När vi kommer skrittandes mot stallet deklarerar "Lille Skutt" högt och tydligt:
- Här kommer Pinnen, som börjar på P! Och Lille Skutt, som börjar på K!
För det första heter min häst Muskot och för det andra börjar Lille Skutt på L. Men så fick "Lille Skutt" sitt smeknamn i alla fall! :D
HAHAHA älskar den här tråden alltså! :D
Har inte varit med om något lika roligt som ni har men fnissade ju såklart lite när en 12-13årig tjej (vintertid) frågade när shettisvalacken jag skötte om skulle föda :o Visst, han var lite tjock men inte som ett högdräktigt sto ju XD
Jag rider med en tjej och när ridläraren gick på toaletten skulle hennes pappa ta över ridlektionen en liten stund.
Hans lektion började med att ***** skulle korta skorna?!
Sen skulle vi rotera?! :D:D Det var en av de roligaste lektionerna.
Caduz, en av min ridlärares hästar, som jag lagt ut en bild på på bdb, med hans stamtavla. Det stod helt klart Hingst. Fick sen en kommentar av en tjej med egen häst, "När ska hon föla?" :D
Min förra häst var en appaloosa korsning, skimmel med mörkbruna prickar på rumpan.
För att kunna rida en runda så var man tvungen att rida förbi/genom ett litet villaområde, red där just denna dagen...
Red förbi ett hus där tre barn var ute och lekte i trädgården under pappans uppsyn, när den ena flickan får syn på mig och min häst utropar hon:
Titta, titta PIPPI LÅNGSTRUMPS HÄST!!! :D:rofl:
hoppetoss 2008-07-23, 19:13 Eller varför inte den gången när en liten pojke frågade om hästarna hade rånarhuvor på sig när de i själva verket hade flughuvor :rofl:
det påminner mig om nåt jag hade glömt:)
det var för länge sen, i vår hage gick ett antal hästar med flughuvor. jag står i närheten av cykelvägen som går utanför och en dam kommer förbi och frågar: "varför har de sånna där på huvudet? det måste vara för att de inte ska se något va?"
ja, jo visst, det verkar ju jättelogiskt:D
Påminner mej om när jag var på en hopptävling...
Tjej *1: "Varför har de sånnadär Strutar på öronen?
Tjej *2: "Men shit, vet du inte det?"
Tjej *1: "Nä.."
Tjej *2: "För att de inte ska höra nått, Fattar du väl?"
Tjej *1: "jaha..."
Tjej *2: "Bara kolla här!" tjejen tar fram en plastpåse ur fickan och smäller den. :eek:
Hästen på banan börjar stegra och bocka..
Tjej *2: "Ojdå.. Nu fick hästen ont nånstans"
Hur dum får man vara?!:mad:
|