Visa fullständig version : Jobb sökartråden

Sidor : [1] 2 3 4

Zandrix
2008-04-27, 08:51
Ja, jag misstänker att det inte är bara jag och livng_dead är dom enda som söker jobb som idioter?

finns det några fler?
och hur länge har ni varit arbetslösa?

vad jag vet har jag inte sett en sån hör tråd förut.. :confused:

jag är ju inte "arbetslös" pluggar fortfarade, men slutet av maj har jag verkligen ingenting å göra..
igår sökte jag 2 jobb på mindre än en timme.. och fredag kanske det blir å ta bilen å fara runt å leta ännu mer ;)

living_dead
2008-04-27, 08:58
Har ju ett jobb men nu ska ju jag och sambon flytta så då måste man hitta ett nytt.

*Putt putt på er människor*

Zandrix
2008-04-27, 09:04
ja.. ett jobb är bättre än ingenting..

men att inte ha nått jobb r väl bättre än värdelös jobb?

för jag skulle aldrig klara av ett jobb där jag mår skit =/

Shetlandskusk
2008-04-27, 09:19
Jag ska leta jobb. Är visserligen tilltänkt som vikarie för ett graviditets vikariat, men eftersom allt inte är 100 så måste jag söka jobb.

Har jobb nu, fram till förste september. Är inte orolig, jag vet att jag får jobb :)

Eliine
2008-04-27, 09:38
Jag sökte som en liten dåre tills jag äntligen fick ett :D Börjar veckan innan midsommar, vilket betyder att jag inte kommer få nåt sommarlov öht, men wtf...!

Zandrix
2008-04-27, 10:42
sommarlov kan jag gott hoppa, bara jag får tag i nått jobb.. det jobb jag verkligen inte vill ha är att sitta i telefon.. för d ska man kunna bra engelska, och jag å prata med engelska snubbar i telefon= falskt :rofl:
det är en annan sak å prata med folk irl för då kan man använda mycket kroppspråk :D

Zandrix
2008-04-27, 10:44
ja så vill man ju ha, veta att man har nått.. men jag som har utgifter måste verkligen få nått jobb.. så jag inte hamnar hos kronofogden, men får man inget så får man väl gå på socbidrag tills man hittar nått...

som det är nu klarar jag mig prick varje månad med mitt bidrag och lån.. och har jag tur och fårett jobb till sommaren kanske jag har råd med första hyran också på en lägenhet som jag kommer å behöva då...

Zandrix
2008-04-27, 14:54
gaah, ja min kille verkar få ett litet påsidan om jobb... bli vaktmästare här där vi bor nu när litauerna har köpt stället.. det är väl bra, men på ett sätt sinkar det flytten till sundsvall... =/

så jag känner mig kluven...

tindra
2008-04-27, 14:57
ska iof plugga i 2½ år till men söker jobb som en tok iaf, har bara ett års csn kvar nämligen...

Violator
2008-04-27, 15:00
Jag har varit arbetslös i ungefär ett halvår, toksöker och tvivlar på att jag någonsin kommer hitta något där man inte blir mobbad och får en lön som man åtminstone kan äta sig mätt för.
Att man sedan har problem med den sociala biten gör inte det hela lättare.

Zandrix
2008-04-27, 15:04
ett csn år kvar?

finns det nått stopp? om du förståtr vad jag menar :p

Zandrix
2008-04-27, 15:06
Jag har varit arbetslös i ungefär ett halvår, toksöker och tvivlar på att jag någonsin kommer hitta något där man inte blir mobbad och får en lön som man åtminstone kan äta sig mätt för.
Att man sedan har problem med den sociala biten gör inte det hela lättare.

mobbad? tror du verkligen att du blir det?
så ska man ju inte tänka..
jag har själv problem med den sociala biten, då jag aldrig varit ute på ett riktigt arbete själv direkt.. men det är ju en tränings sak..
man lär väl sig när man kommer ut i arbetslivet..

har du haft jobb förut någongång då?

tindra
2008-04-27, 15:08
ett csn år kvar?

finns det nått stopp? om du förståtr vad jag menar :p

240 veckor.

Jag har liksom redan läst i uhm. 5 år :p

fatta vad välutbildad jag bör vara... :rofl:

Aconite
2008-04-27, 15:08
Innan jag fick mitt som antagligen klassas som ett skitjobb sökte jag över 80 jobb på två månader. På det jag har är det pissig lön, arga kunder hela dagarna och höga krav från arbetsgivare. Kundtjänst via telefon och vi ska sälja lite också. Men det gör mig inte så mycket, det är och har varit en lärorik period som gjort att jag utvecklats väldigt mycket.

Börjar iaf på mitt nya jobb i början av juli och sen i höst börjar jag plugga :bump::D

Lycka till iaf och spark i ändan ;) :)

Violator
2008-04-27, 15:09
Några få, och jag har haft otur med samtliga (ett undantag) arbetsgivare och/eller medarbetare. Det har inte varit någon obetydlig osämja heller utan verkligen regelrätt mobbning och nedtryckning. Lagom kul när man hunnit flytta och allt.

Men någon gång ska väl trenden vända.

LaMaya
2008-04-27, 15:22
Jag har varit arbetslös sen december, men ska nu i maj börja jobba vilket jag är sjukt glad för!
Vill inte räkna in mig som arbetslös egentligen då jag pluggat vid sidan av,
dock har jag inte fått någon som helst inkomst sedan november eftersom jag pluggar på kurser där man måste ha fyllt 20 för att få csn :grin:.

Zandrix
2008-04-27, 15:51
jaha, då fick jag lära mig nått nytt iaf :p

Zandrix
2008-04-27, 15:55
ja, då har du haft riktigt otur å hamnat på skitställen, för man ska trivas och bli behandlad bra på en arbetsplats.. visst. det kan finnas hårda krav och press på en, men det är ju inte samma sak som direkt mobbning..
jag skulle genast anmäla företaget om jag utsattes för mobbning/trakasserier. har man varit utsatt i hela grundskolan så HATAR man verkligen sånt nu!

Jag tror och hoppas det kommer vända för dig.. Lycka till och fortsätt söka vet ja ;)

Zandrix
2008-04-27, 15:56
vad är det för jobb du ska börja på då?

LaMaya
2008-04-27, 16:12
Jag sa börja jobba som tågvärd, fast det är bara ett sommarvikariat.
Men vi får se till hösten hur det blir :).

Sedna
2008-04-27, 16:16
Jag letar jobb, men förhoppniningsvis har jag kirrat ett vikariat i sommar. Jag är inte arbetslös än, pluggar fortfarande och ska bo hemma hos mapa i sommar så även om jag inte får jobb klarar jag mig gott och väl ekonomiskt.. ska läsa en sommarkurs och ta bidraget om inte annat.. men.. det känns ju onödigt att lata sig heeeela sommaren, även om det är sjukt skönt. :D

Zandrix
2008-04-27, 19:04
ja, dom två jobben jag sökt är sommarjobb.. men det är ju heltid och fast lön.. så det duger till mig :D

så länge.. om man får något av dom vill säga..

Zandrix
2008-04-27, 19:05
skönt å lata sig ja :D särsiklt på sommaren då man kan lata sig ute i en båt å fiska hela dagarna :angel:

ja jag klarar mig inte ekonomiskt om jag inte får nått jobb, då blir det väl soc bidrag =/

living_dead
2008-04-27, 22:28
Nu har jag hittat hit igen. Städandet tog musten ur mig :D
Har sökt två jobb jag, IKEA och Subway. Hoppas på att jag får jobb på IKEA då blir jag riktigt glad! :laugh:

Sedna
2008-04-27, 22:54
skönt å lata sig ja :D särsiklt på sommaren då man kan lata sig ute i en båt å fiska hela dagarna :angel:

ja jag klarar mig inte ekonomiskt om jag inte får nått jobb, då blir det väl soc bidrag =/

Ja det är ju lyxigt att vara ledig, men förra sommaren var jag ledig 10 veckor :D och det känns onödigt att lata sig denna sommar också, vill ju kunna spara pengar, inte leva av besparingar. MEN! Det är skönt att veta att jag inte behöver ha ett jobb för att klara mig. :)

Zandrix
2008-04-28, 08:32
ja, jag latade mig halva sommaren :angel:

och det är skönt, men jag väljer jobb och pengar före lata sommardagar, det kommer ju helger om inte annat ^^

Zandrix
2008-04-28, 08:32
ja jag städade också :D

och gick en prommis på 9000steg ;)

Villintemer
2008-04-28, 09:23
Jag har varit arbetslös i 5 månader och hu vad hemskt det är...Har ingen färdig gymnasie utbildning helller så det ser inte så ljust ut, t.o.m Burger King nobbade mej:cry:
Ger väl snart upp....man blir verkligen hjärndöd av att sitta hemma ensam hela dagarna....

Zandrix
2008-04-28, 09:30
jadu, jag har gått gym, men fick lite flr många Ig :angel:

men det var faktiskt inte mitt fel :p
och det finns jobb för alla. jag fick ju buss städarjobbet.. var iof ett sommarjobb, men ju fler sommarjobb man får och bra referenser från dom jobben så kommer det gå vägen..
när jag söker nått jobb har jag det jobbet som referens, för dom ville ha tillbaka mig och min kompis, för vi var så duktiga :D

doglover
2008-04-28, 09:32
Kunde ha jobbat i sommar om jag bara hade haft barnvakt.

Är mammaledig.

Kicki_83
2008-04-28, 09:36
Jag har väl nästan varit arbetslös sen jag tog studenten 2002. Jag har inte haft något "riktigt" jobb än. Men har varit timvikarie som Personlig assistent och nu är ja timvik inom lokalvården. Har även haft praktik på ridskolan här i byn. Helst av allt vill jag att det ska bli något ledigt jobb inom lokalvården jag kan få och det vet man ju aldrig om det blir...ganska hög medelålder på städerskorna här. Annars söker ja jobb på ams.se eller annat ja får nys om. Men nog skulle det sitta väldigt fint med ett "rikigt" jobb så man inte behöver fundera på hur mycket pengar man får varje månad...om man får så man klarar sig eller inte.

Midi
2008-04-28, 09:36
sätt ut en annons eller så finns det väl företag som har barnpassning?

doglover
2008-04-28, 09:47
Han är bara 7 ½ månad, så dagis eller dagmamma från kommunen fungerar inte.

Och har redan kollat upp alla alternativ. Morfar, farmor och moster.

Midi
2008-04-28, 09:54
jag har fått för mig att det finns företag med utbildad personal som kan ta hand om städning, barnpassning m.m
här tex (http://www.hemfrid.se/Vara_tjanster/Barnpassning/)det får du ju dra av i deklarationen också :idea:

Villintemer
2008-04-28, 10:05
Jag gick 4 år i gymnasiet p.g.a flytt och blev lite väl skoltrött tillslut:crazy:
Jo nån gång får jag väl jobb men det får gärna komma snart då...innan jag lägger in mej själv på ett mentalsjukhus;)
Har ju haft sommarjobb innan men vet inte om man får ange svartjobb som referens? har för mej jag läst nånstans att man inte får det...Blev dessutom blåst på lönen på två av dom så nu blir de inge mer svart för mej även om jag har möjlighet att få jobb på det viset:cool:

Hayah
2008-04-28, 10:33
Jag ansluter mig till skaran som söker jobb.

Jag har ett jobb egentligen fast det är ett extrajobb som jag är sjukskriven ifrån pga en bilolycka för 10 månader sen.

Jag vill ju dock flytta ihop med pojkvännen och då är det lite tajt med endast sjukpenningen varje månad. Så försöker förgäves hitta ett jobb som jag kan klara av trots jag har svårt att gå. :(

Zandrix
2008-04-28, 10:34
ja svart då är det helt kört.. det är därför man INTE ska jobba svart.. jag och en kompis jobbade svart med att lägga gräs på en fotbolls plan.. vi skulle få 100kr var, tror jag.. (lite jag vet, men vi var inte så gamla)
men han luktade sprit och vi fick 50 kr var med hjälp av pappa.. :angel:

Zandrix
2008-04-28, 10:36
kontorsjobb?, då sitter man väl mycket.. om det finns sånna jobb vill säga, men det är ju så att det är ju bara en liiiten del av alla jobb som finns, finns på ams...
resten måste man ut å prata med företagen om.. eller andra jobbsökar sidor.

doglover
2008-04-28, 11:14
300 spänn i timmen????

Det blir 1200 om dan ungefär!

doglover
2008-04-28, 11:15
Det har inte vi råd med just nu.... Jag får hitta ett annat deltidsjobb.

*söker som attan*

Midi
2008-04-28, 11:31
en fd klasskamrat hade svartjobb. Han fick 16 000 kr i handen för att måla om en byggnad (tillsammans med några andra). Mån-fre, 8 timmar om dagen förutom när de regnade, då va de lediga.

Villintemer
2008-04-28, 11:47
Nej nu ångrar jag ju de såklart men då kändes de så bra, ingen skatt!:crazy: Men de blev ju värre, förlorade 3.000 första sommaren+att min"chef" tog med sej massor av mina grejer, dyra sådana med...Andra gången var det 7.000 som jag skulle fått men icke då:(

Volvobruden84
2008-04-28, 11:53
Ska börja söka nytt, trivs inte här så...
Vet inte vad jag vill göra dock :confused:

living_dead
2008-04-28, 12:08
Jag hatar mitt nuvarande jobb. Trives som fisken i vattnet innan vi fick en ny chef som började kränka oss på arbetsplatsen :mad:

Zandrix
2008-04-28, 17:24
ja men då har man ju tur att det är ärliga, annars kan dom dra utan att betala.. finns ingen hjälp å få direkt =/

Zandrix
2008-04-28, 17:25
men man kan ju slippa skatten ändå.. jag slapp min skatt. dom gav mig semesterersättningen senare :p

jooohannan86
2008-04-28, 17:37
jag trodde jag skulle vara helt körd i sommar då mitt vanliga sommar jobb la ner sommar verksamheten. Men tvärtom jag har nu haft 5 jobb erbjudanden där alla har velat haft mig och det har varit bra betalt. Så har nu 2 jobb i sommar. Ska bli jätteskoj!

Uppdaterade mitt CV och persnliga brev till lite mer proffsigt och jobben strömmade in

Shetlandskusk
2008-04-28, 17:40
Åhhh, vad jag hoppas att någon hör av sig angående detta jobbet. Ju mer jag tänker på det, ju mer vill jag ha det jobbet istället. Ansökningstiden går ut den andre maj. Det enda jag har som talar emot mig är att jag inte kan börja förrens den 1/9 :-(

Zandrix
2008-04-28, 21:37
proffsigt? jaha.. hur gjorde du det då? jag tycker mitt är så bra som det kan bli. eller menar du

Mer jobb meriter = proffisgare? :p

Zandrix
2008-04-28, 21:39
manar du graviditets vikariatet? annars ringer du ;)

jooohannan86
2008-04-28, 21:54
proffsigt? jaha.. hur gjorde du det då? jag tycker mitt är så bra som det kan bli. eller menar du

Mer jobb meriter = proffisgare? :p

jag gjorde om layouten på CV och skrev in vad jobben jag haft innan innebar, mer utförlig beskrivning än tidigare.
Sen hade jag en kaxigare attityd i mitt personliga brev. Mesade inte så mkt och sa att anställde de inte mig gjorde de ett "big misstake".:D

Tog även på mig lite extra uppgifter genom universitetet som såg bra ut på CV.

Zandrix
2008-04-28, 22:17
aha, ja då finns det inte så mycket å ändra på, på mitt då :p jag har sktrivit att, när vi väl har läst måste ni anställa mig för jag vet vart eran postlåda bor :rofl: nä. men jag har bara haft ett jobb, så det får jag väl beskriva på ett helt A4 :angel:

jag är trött.. och magont ska gå å lägga mig så jag slipper det :p

Zandrix
2008-04-29, 07:52
Nu har jag sökt ett jobb till.. på en bensinmack, sommarjobb och helgjobb är det..
ja, 3 jobb på en vecka.. det är ju bra ;)

huvudsaken att det är i sundsvall :D

Hayah
2008-04-29, 08:49
Jo precis men alla såna jobb är antingen telefonförsäljare med provision eller typ högutbildade jobb. :(

Zandrix
2008-04-29, 08:58
nejdå.. det finns kontorsjobb utan sånt, min mamma jobbar på ett, hon sitter mycket. men hon går å hämtar lite saker också, emn det är inge ansträngande promenader precis

Zandrix
2008-04-29, 08:58
men alltså. allvarlig skulle jag inte utbilda mig mycket för att sedan sitta i en stol resten av livet :p

muppia
2008-04-29, 09:25
Jag tillhör den skaran, har sökt 5 hästjobb, ett var inget för mig (lustigt, det stod stallarbete i annonsen men var att åka med på internationella tävlingar som hästskötare) ett av dem har bett mig återkomma i mitten av maj, så ska ringa henne nästa vecka typ. Sen är det helt dött. Kollat ams.se, horselink, här på buke samt equippa. Blir INTE klok. Har även kollat lite mer vanligare jobb men de flesta tycks kräva B-körkort vilket jag INTE har. Gör ju saken lättare :( Kanske försöka satsa på att jobba hos Posten i sommar. Jag vet inte..

anna_bpj
2008-04-29, 10:02
Söker jobb febrilt. Blir typ 2 om dagen. Har visserligen fast anställning men trivs verkligen inte med chefen och känner mig lite desperat att få ett nytt jobb. :crazy:

TCJ
2008-04-29, 10:22
Arbetslös sedan 0507 :eek:
Jobbat vid stall emellan men ser inte det som ngn anställning direkt.. no pay..
Ska börja nästa vecka som försäljare för viasat :eek:
Håll tummarna - kanske är jag back on track!

living_dead
2008-04-29, 11:01
Söker jobb febrilt. Blir typ 2 om dagen. Har visserligen fast anställning men trivs verkligen inte med chefen och känner mig lite desperat att få ett nytt jobb. :crazy:

Då är vi två! Har sökt till 3 st ställen nu i Sundsvall. Jag har ju inte B-körkort så de flesta jobb som jag skulle kunna söka går bort. Tråkigt nog :(

muppia
2008-04-29, 11:49
Det är ju surt om man inte ens själv har råd med körkort och tänker ta körkort när man jobbat ett tag för att sen kunna ta körkortet :mad: Jobb ger ju pengar - pengar ger körkort.
Får se hur jag löser allt, har lite ångest för hur jag ska kunna behålla min häst också. Sthlm är svindyr, mamma betalar en massa redan (hon har köpt häst och transport till mig) och pappa ska vi inte behöva prata om :grin:
Men får ta o lösa det på nåt sätt. Prostituering? :rofl: I o för sig är det ju snabba pengar :angel:

Zandrix
2008-04-29, 13:40
ja, det 'är det som gäör det svårt för många, att man MÅSTE ha körkort..

jag har ju som tur är.. så det öppnar mer vägar för mig, och så har jag ecdl datakörkort.. det kan också göra så jag hoppar före många i jobbkön..

living_dead
2008-04-29, 16:17
Jag har aldrig hört talas om det där datakörkortet, ingen av mina datanördar till kompisar har hört talas om det heller :confused:
Är det en Norrlänsk uppfinning kanske? :angel: :idea:

Muppia: Visst är det sämst?! Tycker det är lite diskriminering för oss som inte har körkort. :mad:
Prostituering kanske inte är en sådan jäkla bra idé :rofl:

Chili
2008-04-29, 16:24
Jag har också ECDL ;) Det är ett riktigt datakörkort. European Computer Driving License. :D

Zandrix
2008-04-29, 19:00
Jag har också ECDL ;) Det är ett riktigt datakörkort. European Computer Driving License. :D

precis, så heter det ja ;)

living_dead
2008-04-29, 19:18
Mysko :eek:

Jag har symaskinskörkort! De ni :D

Zandrix
2008-04-29, 19:19
aaah! ska vi byta :angel:

noo waaaay!

Granen
2008-04-29, 19:21
Mysko :eek:

Jag har symaskinskörkort! De ni :D
Har du skrivit det på din CV också? :rofl:

living_dead
2008-04-29, 21:22
Haha nej, jag kanske borde göra det :rofl:

muppia
2008-04-30, 00:20
Jag är ju från Sthlm, kan nog lätt hitta torskar där :angel:
Nej men strippa känns lockande, just för de snabba pengarna men... Nej tack, jag är inte mkt för o visa upp mig själv, pryd :D

Ja, önskar att det fanns nåt jobb som kunde ha en period utan körkort sen ska man ha, t.ex man får jobbet men behålla det får man bara om man tagit körkort inom 6 månader, känns ju peppande och man får verkligen chansen att visa vad man går för!

Zandrix
2008-04-30, 09:42
Har du skrivit det på din CV också? :rofl:

:rofl::rofl:

alltså.. L_D kommer ta alla jobben med det kortet.. :p

L_D: du vet väl att det är en stor efterfrågan på människor med just det kortet, tänk va alla syr sig i fingrarna, bara för att dom inte har kortet :p

Zandrix
2008-04-30, 09:43
du, förresten, glöm inte å skriva ihop ett cv till på fredag!

säger jag som knappt har börjat :angel:

Zandrix
2008-04-30, 09:45
Jag är ju från Sthlm, kan nog lätt hitta torskar där :angel:
Nej men strippa känns lockande, just för de snabba pengarna men... Nej tack, jag är inte mkt för o visa upp mig själv, pryd :D

Ja, önskar att det fanns nåt jobb som kunde ha en period utan körkort sen ska man ha, t.ex man får jobbet men behålla det får man bara om man tagit körkort inom 6 månader, känns ju peppande och man får verkligen chansen att visa vad man går för!

ja, det hard varit nått, har aldrig sett någon som haft så men, det kanske man kan göra upp om när man börjar :p

men för att över huvudtaget ha råd med körkort som arbetslös måste man hitta nått jobb för å få in pengar ju..

men jag kom på en sak..
ams kan hjälpa folk med C kort och liknande OM dom kan visa upp att dom kommer få 6mån anställnign efter det..
borde det inte gå med körkortet också? :p

Zandrix
2008-05-01, 20:24
Äntligen mitt CV klart.. :D

living_dead
2008-05-01, 20:36
Men du och jag kanske kan bli pimps? :idea:

muppia
2008-05-01, 20:42
Men du och jag kanske kan bli pimps? :idea:

:idea: Det var en skitbra idé, vi ska ha egna horor och gigolos. Undra om vi hittar några här på buke? :D

muppia
2008-05-01, 20:45
ja, det hard varit nått, har aldrig sett någon som haft så men, det kanske man kan göra upp om när man börjar :p

men för att över huvudtaget ha råd med körkort som arbetslös måste man hitta nått jobb för å få in pengar ju..

men jag kom på en sak..
ams kan hjälpa folk med C kort och liknande OM dom kan visa upp att dom kommer få 6mån anställnign efter det..
borde det inte gå med körkortet också? :p

Smart, är det ekonomidelen man får hjälp med? Alltså typ bidrag för körkort? Men det är ju C som man får hjälp med, tror chansen är liten för B eftersom det är det vanligaste och det är många som saknar det... Måste iaf kollas upp!

living_dead
2008-05-01, 20:46
Jag kan tvinga Zandrix :devil: Vi får ragga lite, vi ska bli Bukes egna Pimps :D

muppia
2008-05-01, 20:48
Det får vi :D Bada i champagne och pengar sen. Men jag tycker att Zandrix kan slippa, hon är ju upptagen. Eftersom jag är emot otrohet så vill jag bara hitta singlar :p

living_dead
2008-05-01, 20:51
Hm, men hon kan ju ta 500 kr för att få titta på henne? :idea: I så fall blir det ingen otrohet. :laugh:
Det finns säkert några singlar här på Buke som vill ställa upp.

Hur går det för dig och jobbsökandet? :laugh:

Granen
2008-05-01, 21:02
Smart, är det ekonomidelen man får hjälp med? Alltså typ bidrag för körkort? Men det är ju C som man får hjälp med, tror chansen är liten för B eftersom det är det vanligaste och det är många som saknar det... Måste iaf kollas upp!
Man får inte hjälp med C-kortet från arbetsförmedlingen längre pga. alla besparingar.. Jag fick ta det själv på körskola, så jag vet..

Zandrix
2008-05-01, 21:09
nja. man borde kunna få om man har intyg att man får jobb, bara man har B,, men det kanske man kan prata med dom om.. om det skulle fungera..

Zandrix
2008-05-01, 21:10
för att titta på blior det 10000 :devil:

muppia
2008-05-01, 21:56
Hm, men hon kan ju ta 500 kr för att få titta på henne? :idea: I så fall blir det ingen otrohet. :laugh:
Det finns säkert några singlar här på Buke som vill ställa upp.

Hur går det för dig och jobbsökandet? :laugh:

Ja, titta men inte röra. Av hennes 500 vill jag ha 400 :devil:

Jag och jobbsökandet är tyvärr ovänner. Jag har dissat den för lite grillparty igår, idag har jag knappt hunnit med annat än stallet. Nu sitter jag o peppar mig själv inför helgen, ska på meeting o tävla hela helgen :bump:
Men snart ska jag få iväg nya ansökningar, har kollat lite i tisdags men inte hittat några kul o söka till.
Men jag kan ju kolla om det kommit nya annonser under den senaste tiden. :)

muppia
2008-05-01, 21:58
för att titta på blior det 10000 :devil:

Ingen kommer ha råd med att titta på dig då :p du vill väl bli påtittad? :angel:

Zandrix
2008-05-01, 22:02
jag kräver bara dom bästa kunderna, ju större bröst ju mer hundralappar :angel:

hah nä, men vetefan.. :rofl:

Zandrix
2008-05-01, 22:03
Ja, titta men inte röra. Av hennes 500 vill jag ha 400 :devil:

Jag och jobbsökandet är tyvärr ovänner. Jag har dissat den för lite grillparty igår, idag har jag knappt hunnit med annat än stallet. Nu sitter jag o peppar mig själv inför helgen, ska på meeting o tävla hela helgen :bump:
Men snart ska jag få iväg nya ansökningar, har kollat lite i tisdags men inte hittat några kul o söka till.
Men jag kan ju kolla om det kommit nya annonser under den senaste tiden. :)

ja jag och L_D ska åka till svall å söka jobb, ams har som sagt väldigt lite jobb av allt som finns.

håll tummarna för oss :D

muppia
2008-05-01, 22:08
Det kommer gå bra för er!
Jag tycker att ams är skit, bara för de är dåliga med hästjobb, men jag har också kollat vanliga men det är bara tråkiga eller jobb jag inte klarar av (kontorsjobb, inomhusarbete) så jag ger upp, försöker hitta andra på eget håll, får hjälp av min kille också han kollar runt i Varberg typ. Jag har sökt jobb lite här o var i Sverige, det enda kravet jag har är att jag får ha med mig min häst och att de kan fixa bostad åt mig.
Men det är så jävla svårt..

Midi
2008-05-01, 22:16
Man får inte hjälp med C-kortet från arbetsförmedlingen längre pga. alla besparingar.. Jag fick ta det själv på körskola, så jag vet..

stämmer inte, en vän t mig fick både lastbil och släpkort av ams. hon körde upp i februari/mars

living_dead
2008-05-01, 22:35
Jag hoppas verkligen att vi får positiva besked imorrn, känner verkligen att jag måste få gå vidare med mitt liv. Orkar inte med som det är just nu. Usch.

*Tänker positiva tankar*

muppia
2008-05-01, 22:57
Nu har jag sökt till ett lagerarbete :angel:
Jag är stark :devil:

Men jag orkar inte leta fler jobb nu, många jobb som kräver körkort men ingen utbildning *suck* Nåja, löser sig!

NU: Packa, peppa mig själv o sen sova! Hoppas ni får en bra helg :D

Zandrix
2008-05-02, 08:26
har du kollat gronajobb.se?

Shetlandskusk
2008-05-02, 08:28
manar du graviditets vikariatet? annars ringer du ;)

Behövs inte, träffar chefen fyra dagar i veckan ;)

Zandrix
2008-05-03, 10:43
aha, i see :D

då pratar du.. häller krokben och pratar :angel:

Zandrix
2008-05-03, 10:46
ah, känner mig ganska stolt efter igår..
skrev ut 7st CVn..

mitt mål med dagen var att lämna ifrån mig alla CVn. och det gjorde jag också..

jag lämnade Cv hos Ikea, Djuraffären Arken, Hööks, djurkompaniet, mio möbler (bara för att:p), plantagen, media market :D

dom som var mest positiva var Ikea, djurkompaniet och plantagen (var det så dom hette) :rofl:

froppe
2008-05-03, 11:32
Jag pallar inte ens söka sommarjobb för det är v'll ändå ingen som vill ha mig så jag besvärar mig inte att få nobben!!!!!!

Zandrix
2008-05-03, 12:25
what? vadå ingen som vill ha dig? varför säger du så?

Zandrix
2008-05-04, 11:32
putt, tråden får ej dö.. hur går det för alla?

ska kolla ams nu tänkte jag :p

muppia
2008-05-04, 12:03
gröna jobb.. inte kollat eller hört om men ska göra det sen.
jag har inte ens cv.. vet inte vad jag ska skriva i den :rofl:

muppia
2008-05-04, 12:06
förresten, farsan har varit o åkt o gjort reklam för mig därhemma och två har nappat.. Ska snacka med de två..

Men jag är inte sugen på o flytta hem. *suck*

Zandrix
2008-05-04, 12:33
gröna jobb.. inte kollat eller hört om men ska göra det sen.
jag har inte ens cv.. vet inte vad jag ska skriva i den :rofl:

ja, det finns ju dom jobben som namnet säger, grönajobb.. djur och natur jobb, finns mycke hästskötarjobb där.. mycke utomlands och sånt.. men svenska jobb kan vara där också.. r evigheter sen jag kollade sidan, så det kan ju ha dykt upp nått intressant där ^^

muppia
2008-05-04, 12:43
Nej, ingenting med hästar där nu :( Bara grisar och kor, jag kan ingenting om dem, förutom att grisar = bacon och kor = mjölk :angel:
Utomlands vill jag inte. Har alldeles för stor röra i mitt liv just nu, men det blir i såna fall en senare fråga.
Ska ringa el maila en snubbe om jobb i det stallet han är stallchef i, tyvärr dressyrstall men bättre än inget (jag vill hålla på med hoppning!)

Zandrix
2008-05-04, 22:18
aha, men du hittade iaf om kor och grisar där du bor.. jag hittar ingenting där jag bor :rofl:

Joel_vbg
2008-05-05, 00:56
:idea: Det var en skitbra idé, vi ska ha egna horor och gigolos. Undra om vi hittar några här på buke? :D

:rofl::rofl::rofl:
Ja, du kan ju alltid auktionera ut din pojkvän i såna fall fast tror inte det kommer dra in några rekordsummor.:p:D

Tyvärr tror jag inte amv sponsrar för B-körkort.

Aeternum
2008-05-05, 01:18
*kl*

Lätt bästa inledningen på beskrivning av jobb, ever!

"Djurskötare sökes till Karsholms Gård utanför Kristianstad.

Tycker du inte om djur?
Är du en ensamvarg?
Hatar du att ha roligt på jobbet?
Tycker du trevliga arbetskamrater är det värsta som finns?
Stämmer detta på dig?

Sök då inte detta jobbet."

Tigertofflan
2008-05-05, 02:53
Hahaha, jag läste också det nu precis! Skön annons men jag tror faktiskt inte jag vill jobba där bara på grund av det, haha!

muppia
2008-05-05, 07:59
Nej men jag kolla i hela Sverige, vetetusan vart jag ska bo efter skolan, är uppvuxen i Sthlm men jag vill INTE flytta tillbaka, men som det ser ut får jag räkna med att bo där IGEN :(

muppia
2008-05-05, 08:00
Nej det är klart att amv inte sponsrar B-körkortet, vi pratar om amS sötnos ;) :D

Och jag tror jag undviker att auktionera ut min pojkvän, vill inte dela med mig. ;)

Zandrix
2008-05-05, 09:33
:rofl:

då ska inte jag söka det jobbet alltså :angel:

nä skämtar ju :p

Zandrix
2008-05-05, 09:33
jaha, hela sverige!

ja jag brukar bara kolla in dit jag VILL flytta.. och finns det inget så brukar jag stänga ner på en gång.

living_dead
2008-05-05, 11:44
Men Muppia vi har ju världens chans här ju! Joel anmäler sig som frivillig. :D
Vi får köra det där att man får kolla på honom men inget mer! :laugh:

Nu är jag världens tönt och har sökt jobb på McDonalds :p Bye bye Max och hej McDonalds :rofl: Jag är för evigt dömd att jobba inom snabbmatsbranschen :angel:

muppia
2008-05-05, 11:45
Jag vet var jag vill flytta men bara för att ha kvar min egna häst o kunna fortsätta tävla måste jag ha ett jobb, då kvittar det vart det är i Sverige, dit jag vill flytta kan jag fixa jobb senare, just nu är bara ett jobb viktigare än vart jag vill.

muppia
2008-05-05, 11:46
Mc Donalds... Kanske nåt för mig, inte direkt i kassan men steka o göra hamburgare... *tänka till*

Och ja, vi kan ju ta o låta folk titta på Joel, det kan jag stå ut med :D

Joel_vbg
2008-05-05, 11:54
Ams amv låter ju lika tråkigt båda två...:D

Usch, McDonalds? Iof, du skulle ju kunna leva på cheeseburgare...:rofl:
Roger vill nog ha en hjälpreda på resturangen annars, diskare, städa och sånt, handlar väl om 100kr i timmen och kanske 30timmar i veckan?
Jag har jobbat med sånt och gör det fortfarande hos roger när det behövs, det är inte så farligt som det låter + man får gratis mat...:D

Aha, är det så det är, folk får se men inte röra?:p:rofl:

living_dead
2008-05-05, 11:56
Jag är så less på snabbmat så det finns inte! Har egentligen ingen lust att jobba på McDonalds men det är bättre än inget, vill ju flytta så snabbt som möjligt.

Då kan vi ta mycket pengar för att folk ska kolla på honom. Han är en charmerande karl :D Vill han inte vara charmerande tvingar vi honom :devil:

living_dead
2008-05-05, 11:58

Roger vill nog ha en hjälpreda på resturangen annars, diskare, städa och sånt, handlar väl om 100kr i timmen och kanske 30timmar i veckan?
Jag har jobbat med sånt och gör det fortfarande hos roger när det behövs, det är inte så farligt som det låter + man får gratis mat...:D

Va? Jag vill också ha 100 kr/h! Jag är chef och har 89 kr/h. Jäkla mobbning :mad:
McDonalds är inte så glamouröst men det ger ett plus i kanten på CV:n och pengar att leva för.

Jajemen, se men inte röra. Det är ett bra erbjudande, ta det! :D

doglover
2008-05-05, 12:14
*kl*

Jag söker som en idiot.

Jag fick ett erbjudande om att jobba i sommar som jag tyvärr är tvungen att tacka nej till. Det löste sig inte med barnvakt. :(

Nu söker jag kvällsjobb. Från 18.00 och framåt, men jag hittar ingenting.

Ska man fortsätta leta som en idiot eller ska man annonsera och leta?

Zandrix
2008-05-05, 12:33
Jag vet var jag vill flytta men bara för att ha kvar min egna häst o kunna fortsätta tävla måste jag ha ett jobb, då kvittar det vart det är i Sverige, dit jag vill flytta kan jag fixa jobb senare, just nu är bara ett jobb viktigare än vart jag vill.

ja självklart.. vissa saker går före allt annat :D

Zandrix
2008-05-05, 12:36
ja både och kan man väl göra.. jag letar som en galning jag med.. men nu n'r jag tänker efter.. om jag får nått jobb. hur ska jag göra med boende :confused:

muppia
2008-05-05, 18:15

Jag funderar starkt på att ta det jobbet, om jag nu inte får nåt annat. Men det där får vi ta privat. Kanske blir mer som ett backup-jobb i sånna fall... Det ser helt jävla dött ut på min front förutom att jag ska ringa ett par personer.. :( VILL VILL jobba hos Levin..

Å andra sidan - verkligen inte fel med att leva på cheeseburgare :D O så kan jag börja se efter larver i salladen så ingen råkar ut för några larver i sina Big Mac :D

muppia
2008-05-05, 18:17
Ja men precis, nu prioriterar jag att kunna behålla min älskade häst. Tvingas jag sälja henne vet jag inte vad jag gör. Blir bara gråtfärdig av att bara ens tänka tanken :(

Men det får fan ta o lösa sig på nåt sätt. Hade jag inte haft häst hade jag ju prioriterat annorlunda :) Att flytta dit jag vill blir en andrahands prioritering.

Zandrix
2008-05-05, 18:37
precis..

ja jag prioriterar att flytta dit jag vill och få lön :p

har varit å sökt om soc bidrag. OM jag inte skulle få nått jobb. =/

muppia
2008-05-05, 22:58
Hur lång tid tar det att få svar ang socialbidrag?
Hur mkt pengar är det då? :crazy:

Joel_vbg
2008-05-05, 23:30

Tror socialbidraget ligger på ca 5-10k i månaden?
Jag ska kolla på Roger och se vad han säger, tror inte han säger nej, du kan ju inte direkt stå i kassan men dom behöver vara 3pers när det är mkt att göra (Mån. Ons. Fre. Lör. och Sön.) sen får du ju jobba när du kan helt enkelt...

Jag letar vidare också på andra jobb.
Sen vet du att här finns betesplats och allt sånt...:)

muppia
2008-05-06, 00:00
Men har jag jobb o råd att tävla vill jag inte ha Liostra på bete, hon går inte ihop med andra hästar heller. Så om hon ska stå på bete får hon ha egen hage, vill inte riskera för mkt nu när jag har en guldchans med henne.

Kolla gärna med Roger, han får inte tacka nej till mig :p Jag vill ändå inte stå i kassan, då diska o sånt kan jag göra. Inga problem.

Joel_vbg
2008-05-06, 00:45
Jaaaa, förlåt att man hjälper dig...:p:devil:
Vet att du vill ha henne i egen hage och det ordnar vi, redan sagt det till Karin.

Och jag ska kolla med Roger, det är ju ett bra extra jobb även sen när du fått tag på något riktigt. :)

muppia
2008-05-06, 07:54
Ahh nej men du får ju gärna hjälpa mig :D Men hon får inte bli fet vilket hon kommer göra, sen så orkar inte hästarna gå för fullt om de står på bete och blir tjocka, så jag vill ha henne i box på nätterna. :)

Ja, jag dör väl inte av att diska :angel:

Midi
2008-05-06, 09:17
Jag var hos AF igår och fick en vecka på mig att hitta arbete..Då gäller det att gasa på.

Midi
2008-05-06, 09:19
Om en chef tjänar 89 kr/t borde du nog söka nytt...:cool: Chefslöner brukar ligga minst på 170-200 kr/h (kanske inte på gyllene måsen?)

Zandrix
2008-05-06, 09:21

Ja jag har ju fått papper. men det måste skickas in..
och hur mycet det r vet jag inte.. får väl så pass att jag kan klara mina utgifter och få till hyran och mat..
mer kommer jag nog inte få..

men det är bara ifall jag INTE hittar ett arbete innan sommaren.. annars behöver jag inget sånt ^^

Zandrix
2008-05-06, 09:22
fick? värsta kravet? hur går det till? du KAN väl inte bara hitta ett arbete, det gäller väl för arbetsgivanrna att dom vill anställa dig också..

vad hnder om du inte hittar ett jobb denna vecka då?
hur länge har du varit arbetslös?

living_dead
2008-05-06, 09:27
Jag jobbar på Max. Slavstället nr 1.

Zandrix
2008-05-06, 09:31
ja, fick vi inte mer på bussjobbet?

living_dead
2008-05-06, 09:41
Jo 94.64 kr/h var det väl? Eller vad kom vi fram till? :D

Slavarbete har jag iaf. Blä.

Zandrix
2008-05-06, 09:42
gaaah! mail från IKEA, fast då var det bara att du tagit och tackar för min ansökan..
HOPPSA HOPPAS jag får jobb på IKEA!!!

först när jag skulle lämna CV var jag lite velig om att lämna där, men nu vill jag bara ha jobb där :p
ett steg nrmare mitt mål ju..
och får jag jobbet, då är det frågan.. vart ska jag bo :angel:

Zandrix
2008-05-06, 09:43
fan, bussstädare skulle ju jag vara på heltid om det alltid var den lönen.. men det kändes verkligen inge bra å tacka nej till veolia :(

Midi
2008-05-06, 09:47
fick? värsta kravet? hur går det till? du KAN väl inte bara hitta ett arbete, det gäller väl för arbetsgivanrna att dom vill anställa dig också..

vad hnder om du inte hittar ett jobb denna vecka då?
hur länge har du varit arbetslös?

Min handläggare tycker jag är för ung för att vara arbetslös, så en vecka har jag på mig.
Jag har varit till o från arbetslös i typ 1.5 år

Midi
2008-05-06, 09:49
och hur mycet det r vet jag inte.. får väl så pass att jag kan klara mina utgifter och få till hyran och mat..

men det är bara ifall jag INTE hittar ett arbete innan sommaren.. annars behöver jag inget sånt ^^

man får några hundralappar om dagen, tror det stod på min lapp 3000 kr i månaden+2-3000 kr t hyra.
Förutsatt att du sålt allt du kan sälja. Annars är det stopp.

muppia
2008-05-06, 10:09

Det är bra å veta för mig också ifall jag inte fått jobb.
Måste göra ägarbyte så det är mamma som äger hästen, annars är det omöjligt o få socialbidrag :cool: För då säger de bara att jag ska sälja hästen så har jag råd...

Ett ex kompis fick 3000 men han bodde hemma.

muppia
2008-05-06, 10:11
man får några hundralappar om dagen, tror det stod på min lapp 3000 kr i månaden+2-3000 kr t hyra.
Förutsatt att du sålt allt du kan sälja. Annars är det stopp.

Det där visste jag :devil: Att jag skulle tvingas sälja min häst annars får jag inga pengar.
Såg det där efter jag skrivit mitt inlägg..

Zandrix
2008-05-06, 10:52
jadu.. allt jag har som kan vara värt nått måste jag ju ha.. bilen och datorn.. det är det enda som kan vara värt nått.. och det kan man ju inte sälja..

ingen bil, nästan inga jobb =/

Zandrix
2008-05-06, 10:53
me alltså, vadå en vecka har du på dig!! det låter som nått jävla hot :p

vad händer annars?

living_dead
2008-05-06, 11:10
fan, bussstädare skulle ju jag vara på heltid om det alltid var den lönen.. men det kändes verkligen inge bra å tacka nej till veolia :(

Tommy & Leif! Saknar dem faktiskt. Och Sven, lilla virriga Sven. :love:

Zandrix
2008-05-06, 11:12
virriga sven ja :D

tänk att han ville ha tillbaka oss..

Tommy och leif hade säker förberätt med en stor fest.. i 2401 :angel:

living_dead
2008-05-06, 11:19
Näe nu måste vi åka dit Sandra! Vi måste ena Tommy och Leif och se till att Leif bygger klart sitt gågelbo och att Tommy slutar gå och fika hela tiden.

Hoppet är ute för Sven, han är som han är :D

Midi
2008-05-06, 11:20
me alltså, vadå en vecka har du på dig!! det låter som nått jävla hot :p

vad händer annars?

tortyrkammare? :D jag vet inte...

Zandrix
2008-05-06, 11:28
ja det låter ju nästan som det :p

hitta ett arbete innan denna veckas slut, annars!!!!!! :D

jag skulle bara skratta åt han.. och säga..
"lätt för dig å säga, du har ju redan ett arbete, sitta här å tvinga mig leta er när jag redan letar" :p

Zandrix
2008-05-06, 11:29
Tommy är nog ledsen, Leif ignorerar säkert han då han ska fika.. vi blev ju trött på han, och det gillade han..

alltså.. avbryta hjälpen till oss bara för att han ska fika :rofl:

Svalan
2008-05-06, 11:30
Jag har varit arbetslös sen jag tog studenten för två år sen och har fortfarande inte hittat nåt eftersom jag fick inte mycket hjälp av arbetsförmedlingen i Huddinge, men jag ska ta kontakt med Unga F vid Globen istället.

living_dead
2008-05-06, 11:40
Tommy hade ju en liten crush på dig och jag fick Leif :rofl:
Fy fan vilken weird sommar det va :D

Zandrix
2008-05-06, 11:44
har du varit runt på oliak företag å lämnat CVn? för man ska inte lämna hela sitt liv åt ams direkt.. det största ansvaret ligger på ens egna fötter lixom..

Zandrix
2008-05-06, 11:45
crush det tror jag väl inte :rofl:

han var ng bara trött på oss och våra kylsprayar :rofl:

muppia
2008-05-06, 11:49
:banana:
Ringde till stallchefen hos det dressyrstallet pappa snackat om, och ombads att skriva mail istället, lät också som de ville träffa mig också.
Alltid nåt! Jäkla skit bara att stället ligger utanför Sthlm :/

Hinner inte knåpa ihop en mail nu, ska iväg o träna med min hoppehäst. Har förresten inte hört nåt från de jag sökt till. Men jag tänker inte ge upp, jag SKA ha jobb, om det så nu skulle vara diskarjobbet eller hästjobb :p Ibland får man börja på bergsfoten, men det går alltid att gå mot toppen om man vill :)

living_dead
2008-05-06, 11:50
Tommy loved you and you broke his heart! Damn you woman! :mad:

Var ju inte vårat fel. Om folk slutar kladda tuggummi precis överallt så skulle vi inte hämta kylsprejer stup i kvarten. :p

Sandra jag vill jobba där igen :(

Zandrix
2008-05-06, 12:00
det låter ju super :D

fixa till mailet sedan fort som bara den ^^

ja sitter mest här och är nervös tills man hör nått från IKEA. det är som när man söker till ett gymnasium eller nått :rofl:

Zandrix
2008-05-06, 12:02
haha, han var ju gammal, såklart jag krossade hans hjärta :p

ja, jag också. men dom har nog hittat några andra.. =/
opch det drar verligen i mig.. flytta eller ett underbart jobb. det är svårt.. DU!! ska vi åka till svall till veolia där och tvinga tommy, leif och sven att flytta :D

living_dead
2008-05-06, 12:07
Självklart vi tvingar dem att flytta!

Jag tror inte att de har hittat några andra, och jag vill verkligen jobba där igen. Daniel ska bo kvar här i våran lägenhet förmodligen och sommarjobba på sin praktikplats.

Fan jävla bajs ångest!

Zandrix
2008-05-06, 12:10
ja, denna lägenhet blir också kvar hela sommaren.. då hittar vi ett boende i svall och bor DÄR i sommar ^^

living_dead
2008-05-06, 12:16
Seriöst jag vill verkligen jobba där igen. Nu slits man åt för många håll.

Zandrix
2008-05-06, 12:32
jo, jag vet precis hur du känner..
men ja.. jag slits också, men för mig står sundsvall i högre kurs.. =/

living_dead
2008-05-06, 13:27
För mig kvittar det. Jag vill hem till Uppsala men Daniel vill inte flytta dit än. Men ja... jag längtar hem.

Shetlandskusk
2008-05-06, 17:33
*kl*

Ännu har ingen hört av sig angående det jobbet. Sucksuck...

Zandrix
2008-05-06, 17:44
ja, säg någon som inte vill till Uppsala igen.. men det kommer aldrig gå :mad:

så Sundsvall får det bli än så länge.. jag drar mig mer och mer söderut för varje år :p

muppia
2008-05-06, 18:01
Var bor ni nu? :D

Jag söker mig lite söderut-västerut kan man säga :p Fast jag har bara kommit 15 mil bort, har ca 45 mil kvar o röra mig på :angel:

squirlett
2008-05-06, 20:00
*kl*

Hoppar in i tråden.:bump::bump:

Är arbetslös sedan i mitten av mars. (Usch, länge nu)
Söker jobb som en tok och har idag varit på intervju för Karamellkungen. Besked väntas på fredag eller i veckan.
*håll en tumme för mig*:bow:

Zandrix
2008-05-06, 20:18
jag bor i tråkiga kramfors :angel:

om du vet vart d ligger.. annars gå in på hitta.se :D

Zandrix
2008-05-06, 20:19
*håller tummen och våldhåller alla andras tummar* :D

kan ni göra förmig om IKEA jobbet också :P
fast där vet jag inte när man får besked.. innan slutet av maj iaf ^^

Thuzze
2008-05-06, 20:46
här e en till som e arbetslös :(

kände mej asduktig häromdagen när jag skickade en jävla massa ansökningar och fick svar på alla redan dagen efter:D

det jobbiga var att i vartenda mail jag fick så stod det att dom inte kunde öppna mitt cv jag skickade med:cool:

Zandrix
2008-05-06, 20:48
hm.. va konstigt? har dom inte word i datorerna :p

var det word?

squirlett
2008-05-06, 20:50
Åh, IKEA skulle jag kunna tänka mig.
Tydligen så planeras det ett bygge av ett nytt IKEA här i knutarna om typ 2-3 år.
Får hålla ut till dess.:bump:

SofiaOfSweden
2008-05-06, 20:50
Haha surt!

Vilket antiklimax: tror att alla visat intresse och så kan de inte ens se CV:t :mad: ;)

Thuzze
2008-05-06, 20:51
ja xD ja hade tydligen en nyare version av word så dom kunde int öppna d..vafan? företag borde la uppdatera sej:angel:

men aja, bara att göra om och spara som gammalt worddokument o skicka om till alla :/

Thuzze
2008-05-06, 20:52
JA :mad::rofl:

SofiaOfSweden
2008-05-06, 20:52
Kan tillägga att jag också är arbetslös och har skickat in massor med jobbansökningar nu eftersom att jag tar studenten nu i vår.

Har fått napp på ett hästjobb i Danmark och jag hoppas verkligen att jag får det bara för att ha något och så får jag syssla med något jag tycker är roligt.

Nej, nu får jag inte ha några förväntningar för så fort jag börjar hoppas så går det käpprakt åt helvete :grin:

Thuzze
2008-05-06, 20:53
ja tror du kmr få d :D *håller tummarna*

Thuzze
2008-05-06, 20:56
btw så söker ja jobb som ja hoppas kunna ha över sommarn iaf..

för till hösten vill ja så gärna börja plugga men det är inte säkert att ja kmr kunna göra d.. snackade med dom förut idag och det är tydligen inte tillräckligt många sökande till den orten för att det ska kunna gå igenom:(

Zandrix
2008-05-06, 20:57
det är sjukt.. tycker det borde gå å öppna även om det är gjord i ett nyare.. dt är ju word lixom :p

suisyola
2008-05-06, 21:51
har fram till idag sökt 52 sommarjobb,idag säkte jag det 54 och fick det :) börjar redan imorgon så ngt sommarlov blir det inte men men
E BARA SÅ JÄKLA GLAD!!

squirlett
2008-05-06, 22:03
GRATTIS!!!:bump::banana:

Thuzze
2008-05-06, 22:07
ja el hur =O xD

SofiaOfSweden
Grattis!

Vad är det för något? :bump:

Thuzze
ååh GRATTIS :bump::banana::banana::bump:

dramatik_87
2008-05-06, 22:37
Jag sökte ett jobb som kläckeriarbetare i förrgår, igår hörde de av sig och tyckte jag skulle komma på intervju och imorgon kl. 14.00 ska jag vara där!

Gud vad jag hoppas att jag får jobbet sen!

Någon som vill hålla en tumme eller två?;)

suisyola
2008-05-06, 22:38
tack tack!!

suisyola
2008-05-06, 22:38
tackar!
servitris på en mindre kvarterskrog 40/veckan!

suisyola
2008-05-06, 22:39
håller tummarna allt vad det går redan!

dramatik_87
2008-05-06, 22:41
Åh, tack!:laugh:

Det behövs nog:crazy:

Thuzze
2008-05-06, 23:12
oh =O klart man håller tummarna =D

hoppas allt går bra:)

dramatik_87
2008-05-06, 23:17
Tackartackar!:laugh:

Ja det hoppas jag också.

Får skriva här imorgon hur det gick på intervjun sen:D

_FiA_
2008-05-07, 00:29
jag är också arbetslös,eller ja timansälld men med väääldigt få timmar. Blir tokig på att gå hemma och inte ha några pengar, mina päron är inte så glada dom heller. har sökt precis allt jag kommit över, sökt 16 jobb ikväll så nu håller jag tummarna. :S:(

muppia
2008-05-07, 01:05
*kl*
har nu mailat dressyrstallet. Nu återstår det att se.

Sovdags nu.

Zandrix
2008-05-07, 08:47
har fram till idag sökt 52 sommarjobb,idag säkte jag det 54 och fick det :) börjar redan imorgon så ngt sommarlov blir det inte men men
E BARA SÅ JÄKLA GLAD!!

ja, vissa har tur. grattis :D

muppia
2008-05-07, 08:58
min tur att ha tur :angel:

Zandrix
2008-05-07, 09:03
jaha.. manar du med det, att du VILL ha tur.. eller har du tur nu så f¨år du berätta :D

jag hoppas på att min tur kommer tillbaka efter 4 års frånvaro :rofl:

muppia
2008-05-07, 09:07
Jag vill ha tur :D Det behövs också!
Hittat ett par nya ställen att prova på, får se när jag orkar ta tag i det, är i en dålig period, deppig över allt så.. Men kanske ikväll när jag ändå inte har nåt o göra. Måste hålla mig igång så jag tillslut får nåt jobb.

Zandrix
2008-05-07, 09:32
jo, ibland är man bara så less så man vill gräba ner sig, men det är oftast DÅ MAN SKA söka och stå i :D

UnderOath
2008-05-07, 09:59
Trådkapning.

Har haft panik för att ja inte fårr tag på något sommarjobb, men nu ringde dom från ett äldreboende.

Jag ska på arbetsintervju imorgon !!! :banana::D:D

Lillan_tuff
2008-05-07, 10:14
*knapplån*

Jag lägger mig i tråden också,
har varit på en personlig intervjuv på en nöjespark. De ska höra av sig snart...

Och på fredag ska jag och träffa en butikschef så håll tummen.

Om jag får välja så skulle jag vilja ha jobbet i butiken, men vi får se!

living_dead
2008-05-07, 10:18
Jag ska hålla mina tummar tills de fattar eld! :D
Lycka till och spark i rumpan.
Du får inte säga tack! Det betyder otur :eek:

Zandrix: Det blir nog inge Sundsvall, varken jag eller Daniel känner för att flytta dit. Vi funderar på Uppsala, finns många jobb till både mig och Daniel. Mamma och Pappa känner en åkare så Daniel kanske kan få jobb där. Får se hur det blir med allt. Båda två är bara jävligt less.

Lillan_tuff
2008-05-07, 10:19
Kör din kille lastbil???

living_dead
2008-05-07, 10:45
Jajemen, han tar studenten nu i juni :laugh:
Hur kommer det sig att du undrar? :)

Joel_vbg
2008-05-07, 10:46
*knapp*

Jag kom på det nu, jag är ju också arbetslös...:(

Har haft några strö jobb dom senaste 3månaderna men inget fast, just nu går jag som hopp-in chaufför på ett företag i Falkenberg.
Börjar få grymt ont om pengar, försöker bli av med massa skrot som står men ingen har nappat, har väl bilar och reservdelar för ca 100k som bara står och rostar.:angel:

Jag trodde ärligt talat att folk skulle slita mig åt alla håll när jag hade BECE körkort men nepp, har ringt varenda åkeri i varberg utan minsta napp.

Har fast jobb med helt ny EGEN lastbil i November men ibland undrar jag om det är en sån körning jag vill ha, men har inte råd att vara kräsen just nu.

living_dead
2008-05-07, 10:52
Daniel trodde också att han skulle få jobb hur lätt som helst. Men i Sundsvall verkar de vara helt ointresserade.

Lillan_tuff
2008-05-07, 11:21
L_D och Joel:

Ni är inte intresserade åt Gävle hållet?
Kan ju iaf försöka höra mig för.

Tycker att det är lite lustigt att ni inte fått jobb för åkeribranschen skriker ju efter folk (vad jag vet)

Min kille har aldrig varit på arbetsförmedlingen, han slutade gymnasiet, ringde en åkare dä rhan fick nej, ringde nästa som sa "Kom hit i morgon så jag får se vad du är för någon" och sen dess har han jobbat. Så nu börjar han känna sig som en inventarie.

Örebro är också ev ett ställe där jag kanske vet om någonting. Men det beror ju helt på vad ni är intresserade av.

dramatik_87
2008-05-07, 11:24
Inget napp?

Hördu, flytta till skåne vettja;)

Här skriks det efter åkare....

living_dead
2008-05-07, 11:27
Jag och Daniel funderar på att flytta hem till Uppsala igen. Eller Gävle går också bra för den delen.
Här i Norrland verkar det finnas överskott på åkare. :crazy:

Lillan_tuff
2008-05-07, 11:28
Ja den uppfattningen har jag också fått. Åkerinäringen går på knäna.

Och min kille fick jobb utan någon som helst erfarenhet förutom gymnasiet... Så tappa inte sugen ni med c-kort!

*peppar*

living_dead
2008-05-07, 11:31
Tack för peppet!
Daniel har både BE & CE men ingen är intresserad bara för att han inte har någon arbetslivserfarenhet. :crazy: Sämst. Hur ska man då komma ut i arbetslivet?

dramatik_87
2008-05-07, 11:35
knapp

Ah....alltså jag sitter här och är helt nervös inför intervjun senare idag.
Men det är mest för att där är så många bygganeder och jag är osäker på vilken jag ska gå in i:crazy:

Living_dead

Det där har jag också funderat mycket på.
Tycker det är sjukt för även om man har ont om arbetslivserfarenhet så behöver inte det innebära att man inte skulle vara duktig på jobbet man sökt.
Nej, tyvärr får man ont om chanser här i världen.

Lillan_tuff
2008-05-07, 11:43
Hör med honom om han kan tänka sig Örebro. När jag flyttade pratade jag med en bekant vars granne blivit av med sin förare.
Bytjobb Örebro-Skåne tydligen. Han var då helt desperat efter någon.

Kan försöka få tag i personen i fråga om det är intressant.

Zandrix
2008-05-07, 11:46
kl

VEEEOLIAAAAAAAAAAAAAAAAAA!

l_d FR FYLLA PÅ, JAG SKA ÄTA NU :D

Lillan_tuff
2008-05-07, 11:49
Fick du det???:bump:

living_dead
2008-05-07, 11:58
Zandrix och jag har blivit erbjudna vårat gamla sommarjobb som busstädare. Tyvärr tackade vi nej för vi hade planerat en flytt. Nu ser det inte ut att bli något. Så Zandrix ringde till AMS och frågade om jobbet fanns kvar. Och det gjorde det!! De hade t.o.m lagt undan sommarjobbet till oss för de visste att vi skulle ringa tillbaka. Så vi ska ringa Sven imorrn.

Vi är så jävla glada!!! :banana: :banana: :banana:

dramatik_87
2008-05-07, 12:01
Åh, vad kul för er!
Grattis!:D

living_dead
2008-05-07, 12:08
Tackar :D

*tiosmåjävlatecken*

Zandrix
2008-05-07, 12:08
Ja, det är så underbart, det var så otroligt roligt jobb!!!!

"städa bussar, det är väl inge kul" tänker många, men det var helt underbart :D

Vi måste göra äppelkaka denna sommar å bjuda dom på :D

living_dead
2008-05-07, 12:12
Det är vi skyldig dem eftersom vi aldrig kom tillbaka och hälsa på dem med kladdkaka. :angel:

Zandrix
2008-05-07, 12:24
ja självklart ^^

Lillan_tuff
2008-05-07, 12:24
Haha ni två är för söta....

Interna skämt om Sven och ja, vem vet? Vi andra fattar typ ingenting men jag skrattar ändå!

GRATTIS!!!

muppia
2008-05-07, 12:25
Grattis till dig och Zandrix :D

Hmmmm har ett företag o maila till. Men vet fan inte vad jag ska skriva till dem. "Hej jag vill ha jobb. Har ni nåt?" :D :rofl:

living_dead
2008-05-07, 12:27
Haha oj tack :o

Jag och Zandrix är lite knäppa. :D

Zandrix
2008-05-07, 12:28
haha, ja.. sven.. veolia chefen där, och dom två mekanikerna.. tommy och leif.. det bevisar ju bara att det var ett underbart jobb :D

Zandrix
2008-05-07, 12:31
ja, maila och säg attdu söker jobb och vill veta om dom har nått..

det knns alltid konstigt å ta kontakten, man vet inte hur man ska formulera sig lixom.. förra sommaren då jag skulle ta kontakt med denna sven, så var pulsen på högsta nivå.. "tänk om det är en sur gubbe som bara tjatar och surar" men icke då.. han är bara en gammal förvirrad sven :D

muppia
2008-05-07, 12:32
:rofl: vilket tjat om Sven. Haha.

Ja, de ggr jag skickat ansökan har jag presenterat mig o sagt vad jag är ute efter för jobb (självklart ljuger jag lite bara för att de ska tro att jag är ute efter just det jobbet jag egentligen inte vill ha :angel:)

Zandrix
2008-05-07, 12:36
ja sven ja.. han är speciell :angel:

nä men då när folk frågar om vad jobb sökartråden är för nått, det enda du kan säga..

-sven..... :rofl:

Joel_vbg
2008-05-07, 12:37
Grattis till jobben Zandrix och L_D... :banana::D

Angående chaufförs jobb så skriker dom efter oss överallt sägs det men jag har inte märkt något alls.
Finns jobb i storstäderna tex Halmstad, Göteborg och Örebro vet jag har stor brist på chaufförer...

Men jag vet inte, vill helst inte flytta, har inte råd att flytta just nu.
Annars hade nog Örebro intresserat mig lite, ligger ju mitt i sverige och dom jag träffat därifrån verkar alltid jävligt sköna...:)
Även norra skåne är intressant, speciellt om Muppen får jobb där.:angel:

Problemet är att jag har fast jobb i November så behöver egentligen bara ett tillfälligt...
Men börjar tvivla på om jag vill ha det jobbet, kommer köra Göteborg-Södertälje fram och tillbaka med flis och det känns rättså tråkigt men vet jag skulle tjäna och trivas bra...
Skulle dock bli rättså fet.:rofl: Och sen får jag nog ligga ute ett par ggr i veckan...:(
Fast nu känner jag bara att jag har fan inte råd att vara kräsen.

Rotade fram alla åkerier som finns i Varberg nu på Eniro, ska börja ringa varje åkeri nu efter lunch.
Fast med min tur får jag väl ringa Manpower igen.:p

Lillan_tuff
2008-05-07, 12:59
Så skulle jag har gjort! Dock lite mer utförligt.

Hej.
jag är en tjej som söker jobb, tänkte skicka ett brev till er och berätta att jag finns i fallni skulle ha behov av någon....

Typ...

Lillan_tuff
2008-05-07, 13:02
Annars hade nog Örebro intresserat mig lite, ligger ju mitt i sverige och dom jag träffat därifrån verkar alltid jävligt sköna...:)

Klart att vi är!!!:idea: (Jag är Närking från början)

BTW: Det är när man ligger ute på veckorna som man tjänar pengar (om jag har förstått rätt)
Norra Skåne kan jag KANSKE nosa upp något om. Men jag vågar inte lova nåt.

Zandrix
2008-05-07, 13:08
Tack, känns bra, fast allt är ju inte klart än.. 99% säger att vi har jobbet i en liten ask, sen finns det den där lilla 1% som kan säga annat =/

Joel_vbg
2008-05-07, 13:16
Hahaha, vad gör du i Gävle då?:D

Visst tjänar man mest när man ligger ute men vet en person som inte skulle tycka det vore så kul...
Fast ja, jag anser själv att det är bra, man får vara för sig själv lite och sakna sin älskling.:)

Jo, men som det är nu så kan jag inte ta jobb någon annanstans än Varberg, har inte råd att flytta, har inte ens råd att pendla.:(

dramatik_87
2008-05-07, 13:34
knapp

Nu ska jag bege mig till intervjun:crazy:

Jag är så nervös att jag har ont i magen.
Men det blir säkert bättre när jag väl är där hoppas jag:crazy:

Ah, hoppas nu jag hittar rätt byggnad och rätt person och att jag får jobbet sen!

Wish me luck;)

muppia
2008-05-07, 13:42
Det är bra om du ligger ute ett par dagar, för då hinner man som sagt sakna, samt jag kan leva rövare hemma under tiden :angel:

Och jag ska säga, flyttar du till Örebro kan du glömma att jag flyttar dit. Jag BLÅVÄGRAR bo i Örebro. Eller i närheten. :D

Så lika bra att du håller dig där du bor, eller åtminstone längs Västkusten :D

muppia
2008-05-07, 13:43
Good luck!

Lillan_tuff
2008-05-07, 14:13
Joel och Muppia: Staffanstorp (Skåne) kan det vara något???

Hörde ryktesvägen om att det ev skulle behövas 11 nya chaufförer...

Joel: Nä, du vet... Den där kärleken... Man kan visst göra lite vad som helst för den:love:
Så då tar man sitt pick o pack o drar. Men jag had eint så mkt att förlora, med mamma i Skelelfteå, pappa i Årjäng, syrran i Borlänge, en brorsa i Linköping och en annan i Hallsberg som jag knappt hann träffa så var det inte så mkt att fundera över...

muppia
2008-05-07, 14:17
Ja det kan vara något om det finns jobb för mig :)

Lillan_tuff
2008-05-07, 14:21
Skåne, är det inte hästar överallt där??:D

Joel_vbg
2008-05-07, 14:24
Hahaha... så lät det inte första gången vi pratade om det.:p
Och du, om jag kommer hem och du ställt in en sån där ful soffa så kommer jag bokstavligt talat köra över den med lastbilen.:devil::rofl:

Oki, skiter i Örebro då.:D
Fast spelar ju mindre roll om du hamnar i sthlm igen...:cry:

Lillan_tuff: Staffanstorp lät mysigt.:D
Fast nu har jag nog fått jobb...:banana:
Ska köra betong/cement bil, hans chaufför slutar på fredag nästa vecka.
Egentligen ska bilen säljas men jag har jobb där tills den är såld och det kan ta ett par månader med lite tur.:D

Och jo, jag känner igen det där med kärleken...
Har sagt jag ALDRIG vill flytta från Varberg men funderar allvarligt på det nu beroende på var mupp hamnar...

Joel_vbg
2008-05-07, 14:25
Laholm ligger i Skåne hjärtat...:angel:

Lillan_tuff
2008-05-07, 14:27
Och jag sa att jag flyttar dit jobben finns... Och hamnade tydligen i den kommun som hade störst arbetslöshet i heal Sverige :rofl:

Du får väl höra av dig om du ändå vill ha Staffanstorp. Jag har ju lite kontakt med din brutta vet du! (hon o jag snackar samma språk nämligen)

muppia
2008-05-07, 14:28
Inte ens säkert om jag får jobb där ens. Så kvittar var vi snackar om. Jag har sökt jobb men vetetusan vart jag hamnar. Värmland, västkusten, skåne, kronobergs län, stockholm.

dramatik_87
2008-05-07, 14:31
Skåne, är det inte hästar överallt där??:D

Jo det stämmer bra.;)
Sjöbo (där jag bor) är sveriges hästtätaste kommun:p

dramatik_87
2008-05-07, 14:33
Så, nu har jag varit på skitintervjun.

De bara berättade om jobbet, vilket tog ca 5 min frågade mig typ 3 frågor sen var det över.

Jag kan nog se mig i stjärnorna efter det jobbet.

Suck, bara att börja söka igen då....

Joel_vbg
2008-05-07, 14:33
Hahaha, smidigt...:D

Njae, skiter nog i staffanstorp, vill inte komma så nära Malmö.:rofl:
Men tack endå!:)

Joel_vbg
2008-05-07, 14:34
Oki... Verkar som du kan hamna lite överallt?

Har du kollat Sander, Samhall och godisfabriken?:)

Lillan_tuff
2008-05-07, 14:42
Muppia: Du kan ju ta alla jobbet så kan ju Joel åka runt med lastbilen efter???

muppia
2008-05-07, 14:51
Inte ringt nåt idag. Men jag ska kolla med Sander, Samhall men jag kan ju inte kolla med godisfabriken om jag inte vet vad den heter?? :p

Lillan_tuff: GOOD IDEA :D

Joel_vbg
2008-05-07, 15:21
Oki... ska kolla upp namnet på godis.:)

Joel_vbg
2008-05-07, 15:26
Warberg Candy Group AB

* Tel. 0340 - 67 33 33

muppia
2008-05-07, 15:49
DET NI, NU JÄVLAR ska jag bli en gottegris. :D

Lillan_tuff
2008-05-07, 16:01
En som jag pluggade ihop med har tidigare jobbat på Karamellkungen. Där hade de stenkoll, inte en gidibit kunde man ta...

Men hon sa att det var bästa stället hon jobbat på någonsin. Hon trivdes hur bra som helst!

Hoppas att du också trivs om du får det Muppia!