Visa fullständig version : DilleBarn??
Blir det några nya sånna i år :D
Isåfall, vilka är ni??
Vad har ni för förväntningar på skolan och dylikt!
det här är helt enkelt DILLE tråden ^^ :banana: :angel:
Malin
okej nu ska jag skämma ut mig som vanligt men Dille?? va betyder de??:o:angel:
Sandraaa 2008-05-02, 16:40 Det är ett islandshästgymnasium :) I Jämtland.
ahaa! okej då hör jag nog inte hit!:rofl:
Nämen? Dillefolk här? :)
Går på torsta annars jag då, kanske har setts nåt om du går på dille nu?
Helt OT, sorry:p
lovely_piff 2008-05-02, 20:06 Shit, jag har skrattat åt denna tråd i en halvtimma nu.
Inget personligt men haha Dillebarn. :rofl: Det låter för jävla sjukt!
Shit, jag har skrattat åt denna tråd i en halvtimma nu.
Inget personligt men haha Dillebarn. :rofl: Det låter för jävla sjukt!
HAHA :rofl: :rofl: :rofl:
Vi är ju lite knäppa här på Dille, så det är lugnt ^^
HAHA :D
Nämen? Dillefolk här? :)
Går på torsta annars jag då, kanske har setts nåt om du går på dille nu?
Helt OT, sorry:p
Hehe, ok :D
Hm, inte så troligt (har hållt mig inne i mitt lilla härbre på Dille jag xD HAHA ) hehe, fast kanske ^^
har typ bara träffat några av "skogisarna" och "jaktisarna" på Torsta jag :angel:
Vilket år går du?
hahaa, jaså :p
HAHA, ja dom brukar vara uppe på dille ibland har man hört :angel:
Rätt säker på vem/vilka du träffat också. höhö.
Första året går jag:)
Marcolio 2008-05-03, 12:52 dille (vard.) 1 delirium, fyllerigalenskap, fyllenoja 2 häftigt begär, omättlig vurm, pippi, passion, mani, envis förkärlek, fixidé, fnatt; hobby, fluga
:angel::angel:
Silfurfaxi 2008-05-03, 13:37 ååå jag önskar att jag kunde gå på dille :(
ååå jag önskar att jag kunde gå på dille :(
varför kan du inte gå här då??
dille (vard.) 1 delirium, fyllerigalenskap, fyllenoja 2 häftigt begär, omättlig vurm, pippi, passion, mani, envis förkärlek, fixidé, fnatt; hobby, fluga
:angel::angel:
:rofl: :rofl: :rofl:
hahaa, jaså :p
HAHA, ja dom brukar vara uppe på dille ibland har man hört :angel:
Rätt säker på vem/vilka du träffat också. höhö.
Första året går jag:)
Haha :rofl: :rofl:
[Du kan ju hälsa Oscar från Malin ^^)
jo, o några från trean har ju också varit och hälsat på lite :angel:
Silfurfaxi 2008-05-03, 16:11 De är rätt så dyrt att gå där när man både behöver bo där och en boxplats plus att jag inte vill lämna min valp hemma så jag ska tyvär gå på ngt annat program :(
HlínLover 2008-05-03, 16:33 Men det går ju alltid ha på lösdrift...=) Fast du kanske vill ha box??
Hundar får man ha med men, du Malin(Hammond) det väl mer om den biten?
Silfurfaxi 2008-05-03, 18:19 Han måste ha box eftersom han har exem så de är inte så bra att han är ute hela tiden :( aha okej de är juh bra att man kan ha med hundar .. :) vet nån vad intagningspoängen är för i år ??
HAHA. Jo det är ju en historia för sig :angel:
Nämen det kan jag ju göra ;)
HlínLover 2008-05-03, 19:32 Jaha okej..
Intagningspoängen var runt 140 trr jag...
Silfurfaxi 2008-05-03, 20:02 Okej de var juh bra :D då kan juh jag komma in
HlínLover 2008-05-03, 20:14 Jadu =) Jag tycker ju att du kan föröska iaf =D
Hästarna får ju inte tas med från början, iaf inte ettorna...:p
Silfurfaxi 2008-05-03, 20:17 hmm de var juh inte så bra :( vill juh inte lämmna han hemma då får jag nog tänka efter ett tag ! Går du på dille nu ?
Han måste ha box eftersom han har exem så de är inte så bra att han är ute hela tiden :( aha okej de är juh bra att man kan ha med hundar .. :) vet nån vad intagningspoängen är för i år ??
Fast hunden måste vara minst 12månader gammal
Silfurfaxi 2008-05-03, 20:19 Okej .. då tror jag nog att gör går på samhälls med hästinriktning .. skulle inte kunna lämna alla mina djur hemma :(
de vore för trist !
hmm de var juh inte så bra :( vill juh inte lämmna han hemma då får jag nog tänka efter ett tag ! Går du på dille nu ?
Hästarna får komma efter ca. 4-5 tror jag det är.
Bara för att eleverna skall kunna komma in sig i skolan först.
Så det är ju egentligen rätt så smart, tycker jag i alla fall.
Plus att då har man tid att lära känna varandra och skolhästarna först. :laugh:
HAHA. Jo det är ju en historia för sig :angel:
Nämen det kan jag ju göra ;)
Haha, jo precis :rofl:^
Hur trivs du på torsta då? :D
Silfurfaxi 2008-05-03, 20:48 aaa de är smart !
HlínLover 2008-05-03, 21:01 Ja jag går på Dille =) Precis som Hammond
Haha, jag funderade också på vad Dillebarn var ett tag. Till slut var jag tvungen att öppna tråden för jag blev så nyfiken :D
Lamborghini 2008-05-03, 22:06 Smyger in från ÄU, blev mäkta paff måste jag säga!
Min sambo heter (kallas) Dille :rofl: Don't touch! :D
Haha, jag funderade också på vad Dillebarn var ett tag. Till slut var jag tvungen att öppna tråden för jag blev så nyfiken :D
Ingen kan motstå Dille :angel:
Smyger in från ÄU, blev mäkta paff måste jag säga!
Min sambo heter (kallas) Dille :rofl: Don't touch! :D
:rofl: HAHA :D
kan bara glädja dig med att vi är inte h*ns barn i alla fall :angel:
:rofl: :rofl: HEHE
Lamborghini 2008-05-03, 22:57 :rofl: HAHA :D
kan bara glädja dig med att vi är inte h*ns barn i alla fall :angel:
:rofl: :rofl: HEHE
Tack gode gud :D Nädå han är 23 så det hade varit svårt ;)
Tack gode gud :D Nädå han är 23 så det hade varit svårt ;)
Haha, jo precis :rofl:^
Hur trivs du på torsta då? :D
Hahahaa. Jomen det är toppen för de mesta :D Bakis som ett as nu bara. mohaha, onsdagar = torstafester ><
Heej =)
Joo, d här var ju en seriös tråd... :P Men verkar som om jag kommer x-månader efter alla andra med mitt inlägg ^^
Men men, Nora heter jag o har planer på Dille. Har inte bestämt mig ännu (!) men har ju några veckor kvar. Ni som går där, vad tycker ni om stället? Bra undervisning o bra polare eller?
Antar att man bara kan ha en häst med sig, annars så skulle ju "alla" ta med sig hela stallet ;) Rider för tillfället tre hästar dagligen så jag måste gallra lite isf...
Verkar iaf som en bra skola o vad jag har hört o sett så var den d =) Kan d bli bättre? Omringad av hästmänniskor o ett eget ridhus på gården?!!!:D:D
mitt ute i skogen där de knappt går några bussar!:rofl:
Tjingeling xD
Soo, nu har jag NÄSTAN bestämt mig för Dille!! Känns fett =)
MEN, vad har ni för tränare? Camilla är väl snart mamma ledig o så?
Under Camilla Heds mammaledighet rider vi för Berit Edvardsson, hon är mycket duktig och pedagogisk! :)
Silfurfaxi 2008-10-06, 07:52 nu kan man säga att jag ångrar mig rejält att jag inte valde dille men vad ska man göra?
inte så lätt att övertala mina föräldrar heller att jag ska få börja där de tycker att jag kommer att ha rejält
svårt att få jobb sen men hur är det egentligen med det?
Hehe behöver något bra för att kunna övertala dem nu :D
LilianMadde 2008-10-14, 17:39 Ingen som går på dille som kan slänga in lite allmän fakta om skolan? ;) :bump:
KeridFranFjallgarden 2008-10-14, 18:08 Går 9:an nu och ska söka till Dille, vill verkligen gå där :D
Syster går där och hon trivs så bra där nere ;)
Jag tycker som dig, In med info! Insiderinfo, foton, jag vill veta Mycket! :D
KeridFranFjallgarden 2008-10-15, 15:42 Om ni vill ha lite info om Dille så besök deras hemsida www.Dille.se, där finns lite info om skolan :D
Jag tror jag har lite bilder från Dille, som mamma har fotat när hon var och hälsade på syster. Kan ju lägga in dom på datorn och på min pixbox och länka dit så får ni lite bilder från Dille gård ;)
KeridFranFjallgarden 2008-10-16, 16:48 Inatt har ett hus brunnit ner på Dille gård, min syster sms:ade.
Det var ett hus som hade blivit renoverat och skulle säljas tydligen.
Det fick en verkligen att tänka på vad som har hänt nyligen. :(
KeridFranFjallgarden 2008-10-16, 22:10 Förlåt nu är jag lite virrig :crazy:, det var INTE på Dille huset brann.
Min syster är på praktik på en gård utanför Stockholm det är där det har brunnit. :confused:
LilianMadde 2008-10-18, 08:37 Dilles sida har jag kollat in sen jag gick i 6:an, så jag har sett allt där. (galen?) haha:angel:
MEn jag vill ju ha rolig fakta, är det ingen som vågar berätta nått?:bump:
LilianMadde 2008-10-18, 13:01 JA länka till bilderna :laugh:
KeridFranFjallgarden 2008-10-18, 15:40 Mamma har inte fotat bilder från Dille :(
Hon hade inge batterier o kameran så då fotade hon inget, jag trodde det men nä, mne ska be syster fota MASSA bilder från Dille gård :D
LilianMadde 2008-10-18, 18:28 Haha otur ;) Sin syrra får leka fotograf åt oss Dille-sugna :rofl:
KeridFranFjallgarden 2008-10-18, 20:34 Ja det får hon göra, men det är ju roligare att se det med egna ögon :D
Ska nog dit ner i slutet av året och hämta upp systers häst, så då får jag se det ;) Kan ju fota massa biler därifrån då :laugh:
LilianMadde 2008-10-19, 17:29 Jaa, du får gör det :laugh: Vad roligt att någon annan än jag vill till dille, det verkade lite tunt om dillebarn här;)
Tänkte åka dit på öppethus, men hinner inte :mad:
KeridFranFjallgarden 2008-10-21, 15:28 Okej :)
Jag, en till som bor här och en från Kiruna ska söka till Dille, så vi blir ju några stycken som söker dit ;)
Norrberge 2008-10-21, 19:06 kl.
Jag ska också söka till dille! :D
KeridFranFjallgarden 2008-10-21, 19:56 Vad kul att det är så många som verkar intresserade av Dille gård :D
LilianMadde 2008-10-21, 20:43 Jag bor i kiruna:D haha och vet en till härifrån som ska söka dit:)
Jag tycker det är lite tråkigt att det fortfarande finns platser kvar på dille, alltså att det inte sökt tillräckligt många dit..
Vilken "inrikting" är ni intresserade av?
Ska ni på öppet hus?:)
KeridFranFjallgarden 2008-10-22, 14:14 Jag ska gå inriktningen Islandshäst, vilken inriktning ska du gå ?
Det är verkligen synd att inte så många söker dit.
KeridFranFjallgarden 2008-10-22, 14:15 Jag vet inte opm jag ska på öppet hus där, får se, men hade iaf velat.:D
Ska du på öppet hus ?
Norrberge 2008-10-22, 15:00 Jag ska söka inriktning islandshäst och jag ska nog på öppet hus och ev. dit vid ett annan tillfälle.
KeridFranFjallgarden 2008-10-22, 20:34 Jag ska ju troligtvis dit ner när vi hämtar systers häst, så jag far nog inte på öppet hus, men vi får ju se, det hade ju vart kul att fara på öppet hus då det är massa andra där som har funderat på att söka till Dille :D
KeridFranFjallgarden 2008-10-26, 11:26 PuttPutt :)
Nu står den här tråden still, kom igen, skriv era tankar om Dille gård :D
KeridFranFjallgarden 2008-10-27, 20:05 PuttPutt :D
KeridFranFjallgarden 2008-10-30, 01:04 PuttPutt :)
LilianMadde 2008-10-31, 09:16 Haha oj, jag har varit utan dator ett tag men nu är jag tillbaka!:)
Jag ska nog ner på öppet hus ifall jag får med mig någon. Och jag ska söka inrikning islandshäst btw:D
KeridFranFjallgarden 2008-10-31, 12:48 Jag vill också ner till Dille på öppet hus 5 december, men tror inte jag kan :(
LilianMadde 2008-11-01, 17:57 Vet du om det är många som har med egen häst dit eller är det bara några? Ska du ha med häst?:)
KeridFranFjallgarden 2008-11-01, 21:14 Jaaa :love:, jag ska nog ner till Dille 5 december på öppet hus, någon mer som ska ner dit då ?
Jag tror det är ganska många som har med egen häst faktiskt, men inte alla.
KeridFranFjallgarden 2008-11-02, 13:48 Jag sak ta med min häst om jag börjar på Dille :D
Norrberge 2008-11-02, 17:54 Jo jag ska också på öppet hus :)
Jag ska också ta med en häst. Dock vet jag inte vem ännu. Försöker få mitt sto sålt nu så jag kan köpa en lite finare :)
LilianMadde 2008-11-02, 19:33 Okej:) Jag ska föröka övertala mina föräldrar om att skaffa en ny häst tills jag börjar på dille, eller ja om jag nu kommer in. ska ju inte ha allt för bra själförtroende. :angel:
KeridFranFjallgarden 2008-11-03, 20:23 Okej, men visst skulle du ner på öppet hus dit 5 december ? :)
LilianMadde 2008-11-04, 16:25 Jag tror det, men vet inte säkert :)
jag vill nog också gå på Dille fast det är ju en bit att åka därifrån jag bor.Fast man bor ju på internat .Har kollat på hemsidan om Södra o Norra.Men hur många delar rum? Har en tjekompis i pralellklassen som också gärna vill till Dille.Kan bo samma rum då fast jag är kille.Ok om det bor andra där också förstås.Finns det dusch på rummet eller sepc duschrum för alla?
E de nåt mer jag ska veta?
KeridFranFjallgarden 2008-11-06, 00:51 Jag sak nog ändå inte ner till Dille på öppet hus eftersom jag ska dit när vi hämtar upp systers häst, och så har det kommit annat emellan :crazy:
jag brukar träna på dille. räknas det?? :angel:
:D
LilianMadde 2008-11-07, 20:13 Jag tror man har gemensam toa och dusch..
LilianMadde 2008-11-07, 20:15 jag brukar träna på dille. räknas det?? :angel:
:D
Ja, det tycker jag;) vad har du för uppfattning om dille?:)
Helt ok m gemensam dusch för min del . Men de kostar ju en del Billigast e du ju om man bor 4 st ihop.Så det blir väl det då för mej.De e ju mest tjejer som går där så för mej e det helt ok o dela rum m tjejer.Hoppas det är OK vad tror du.Jag gillar ju islandhästar också Så bra om det fanns dusch/bastu när man vatt i stallet.Hoppas det finns
LilianMadde 2008-11-10, 16:30 Jag vet inte hur dom löst det där med kille/tjej boende. :P Vilekn inriktning ska du välja?
naturturism ligger nog bäst till.Du då??
LilianMadde 2008-11-11, 10:18 ISLANDSHÄST såklart:D
LilianMadde 2008-11-12, 20:51 Nu håller trden på att försvinna i forum-rymnden! Skriv vad ni tänker och tycker :)
|