Visa fullständig version : Lillerud !

MyownGucci
2008-05-12, 13:26
Jag har sett en massa trådar om en massa olika gymnasium, men aldrig någon om Lillerud. Så min fråga , Går du på lillerud ? Eller har du sökt ? Funderar kanske fortfarande ? :)

Själv har jag sökt, men är inte 100% säker ännu. Men jag tror det blir så. Har sökt NV/häst. Skulle vara kul att få kontakt med någon som går där/ tänker gå där :)

MyownGucci
2008-05-12, 16:53
Men jag kan väll inte vara den ända här på buke ?

putt putt :bump:

Royal_Horses
2008-05-12, 17:04
Jag ska gå Lillerud med inriktning NV/ Häst och jag är rätt säker på att jag kommer in. :D

MyownGucci
2008-05-12, 17:19
Jasså, samma som mig då :) ska du bo på internatet ? ha med egen häst/hund ?

Royal_Horses
2008-05-12, 20:26
Ja jag ska bo på internatet tillsammans med två kompisar i ett trippelrum. Jag och en till ska gå NV/Häst och min andra kompis NV/djurhållning. Har jag hunnit köpt en häst tills dess så ska jag ta med den och hund ska både jag och en kompis ta med :D
Och du, ska du bo på internat eller ta med hund/häst?

MyownGucci
2008-05-12, 21:52
okej, ja då får vi säkert bo i samma byggnad om du också ska ha hund ;) jag tar med min lilla jack russel.
Ska också ha med en av unhästarna :)
Ska bo tillsammans med en kompis som ska gå djurvård, hon tar också med sej häst och hund på deltid :D

MyownGucci
2008-05-13, 09:52
Ingen annan som ska gå Lillerud? :D

puttar lite :bump:

sweetiiiee
2008-05-13, 15:24
Jag har gått där. Och det är en superbra skola :bump: Rekomenderas varmt :love:
Dock bodde jag inte där utan pendlade. Men lärarna var superbra tycker jag.
(Gick hästhållning, NV fanns inte på min tid :angel:)

Så är det nått ni vill veta svarar jag gärna :laugh:

MyownGucci
2008-05-14, 15:29
Så är det nått ni vill veta svarar jag gärna :laugh:

vad bra ! :D jag undrar om sak om hund. Jag vet ju att hunden får vara i rummet på lektionstid, men finns det ingen möjlighet till hundgård där den får vara med andra hundar ?:)

sweetiiiee
2008-05-14, 15:53
Jo när jag gick där så fanns det de. Du fick då välja om du ville ha din hund själv eller tillsammans med en annan förutsatt att ägaren till den andra hunden vill det. Har för mej att dom hade som ett hus i varje hundgård som dom kunde gå in i om dom ville det.

Royal_Horses
2008-05-15, 15:57
vad bra ! :D jag undrar om sak om hund. Jag vet ju att hunden får vara i rummet på lektionstid, men finns det ingen möjlighet till hundgård där den får vara med andra hundar ?:)

Det finns små hundgårdar med ett litet hus och jag TROR att du får ha fler hundar tillsammans. =)

MyownGucci
2008-05-16, 12:25
okej =)

tio

Italyme
2008-07-04, 23:26
Vore synd om alla Lillerudstrådar ska dö hela tiden.... Jag är så nyfiken på er ettor!! Jag börjar tvåan nu till hösten så fråga på om det är något och berätta gärna om er själva! :D

Appetax
2008-07-04, 23:30
Jag kom in men jag ska tacka nej! Men jag känner många som kom in och ska gå :D

Italyme
2008-07-04, 23:38
Du tackade nej till världens roligaste skola! vart ska du gå istället?

Appetax
2008-07-05, 00:22
Du tackade nej till världens roligaste skola! vart ska du gå istället?

Hemma eller i hagfros (Älvstranden) helt vanlig Sam!

_smiles
2008-07-24, 15:08
Jag har sett en massa trådar om en massa olika gymnasium, men aldrig någon om Lillerud. Så min fråga , Går du på lillerud ? Eller har du sökt ? Funderar kanske fortfarande ? :)

Själv har jag sökt, men är inte 100% säker ännu. Men jag tror det blir så. Har sökt NV/häst. Skulle vara kul att få kontakt med någon som går där/ tänker gå där :)

Jag gick ut i år, gick nv/häst, bodde på skolan samt hade häst där, och kan säga att det var de 3 bästa åren i mitt liv. Har lärt mig otroligt mycket och fått vänner för livet.

Vill du veta något så fråga bara :)

Camisado
2008-07-24, 15:14
jag var oxå tråkig och tackade nej ;P

Thunder_rose
2008-07-24, 17:05
Jag har gått där! Det var de 3 bästa åren mitt liv typ:bow:

Gick Hästhållning, bra hästar, bra lärare och underbar miljö!!
Utvecklades mkt i min ridning och lärde mig massor.

Italyme
2008-07-24, 17:20
Hehe ja Lillerud är underbart..... jag har två år kvar :D ska bli så skönt att inte vara yngst längre!

western_boy
2008-07-24, 21:44
Jag sökte Nv/djurhållning, kom in och tackade Ja.. jag ska kanske ta med mig en häst men det är inget som ja vet säkert..
Men ja kommer iaf från Sthlm, så jag kommer bo på skolan, blir lite långt att pendla annars.. haha skulle va kul o få lite kontakt med några andra ettor innan man kommer ner dit lixom:angel: :banana:

Italyme
2008-07-26, 17:37
Jag kommer också från stockholm:P vart i stockholm bor du? Vad för häst tar du med dig? ska du stå på Gammla södra, nya södra eller Norra?

western_boy
2008-08-04, 09:47
Jag kommer också från stockholm:P vart i stockholm bor du? Vad för häst tar du med dig? ska du stå på Gammla södra, nya södra eller Norra?

okej kul:D jag bor mellan Vh och nynäs, norra sorunda? inte direkt centralt:angel: haha vart bor du själv? :)
de e absolut inte nått som är säkert.. just nu lutar de åt att ja inte tar med den hästen. men den som isf ska med om nån häst ska med är ett halvblod, ett stort halvblod:o:rofl: och vart ja ska stå har ja inte en aning om xD

Hudd1k
2008-08-05, 14:24
Jag ska börja på Lillerud till hösten ;)

Ska gå NV/Djur tror jag:angel:

Vill ta med min hund men hon blir inte 1 år förräns i januari så hon får väl följa med till våren istället;)

grodan21
2008-08-05, 14:53
kul att det är lite folk här inne som ska börja på skolan!! ska själv börja sista året till hösten!!! går nv häst, har väldigt bra lärare och bra klasskommpisar. pendlar nu, men bode på skolan ett och ett halvt år, men fick sen nog. blev så dyrt när jag hade hästen hemma och åkte hem nästan vaje dag än då. men det är väldigt roligt att bo på skolan, //Anna

western_boy
2008-08-05, 18:02
Jag ska börja på Lillerud till hösten ;)

Ska gå NV/Djur tror jag:angel:

Vill ta med min hund men hon blir inte 1 år förräns i januari så hon får väl följa med till våren istället;)

najs:) då kanske vi blir klasskompisar då:D

vart i sverige kommer du ifrån då?:laugh:

Hudd1k
2008-08-05, 23:32
najs:) då kanske vi blir klasskompisar då:D

vart i sverige kommer du ifrån då?:laugh:

Kommer från en liten "byhåla" :angel: utanför Hudiksvall... ;) Vart kommer du ifrån då?

lilstar
2008-08-05, 23:49
*KL*

Jag har gått på lillerud, delvis med _smiles. Fast det finns nog risk att man kommer se mig ibland i höst också, fast kanske jag inte syns lika mycket utan mina galna vänner :p hur som helst är det en jättebra skola med underbara lärare och en fantastisk rektor!

Italyme
2008-08-06, 00:10
Hejsan förlåt att jag svarar lite sent... har vart mycket! Jag bor i södertälje så jag bor ju också en bit från stan:P Ni har ingen aning om vilket coolt år ni har framför er..... haha jag ryser lite faktiskt när jag tänker på allt som ni inte hade förväntat er.... Men bli inte kompis med några Treor.... man blir helt lost när de tar studenten!!

_smiles
2008-08-06, 00:13
*KL*

Fast det finns nog risk att man kommer se mig ibland i höst också

Vad ska du göra där i höst??

_smiles
2008-08-06, 00:15
Men bli inte kompis med några Treor.... man blir helt lost när de tar studenten!!

Mig kommer du inte bli helt av med iaf ;)
kommer att svänga förbi så ofta jag kan när jag är på väg hem :p

Vilket stall ska du stå i?

Italyme
2008-08-06, 17:47
haha skönt att höra:P säg till när du är påväg:P Jag ska stå på Nya södra.... Håller tummarna för ev spolspilta.....:D!! Hur går det för dig då?? går du högskolanu elr?

_smiles
2008-08-06, 18:26
haha skönt att höra:P säg till när du är påväg:P Jag ska stå på Nya södra.... Håller tummarna för ev spolspilta.....:D!! Hur går det för dig då?? går du högskolanu elr?

självklart :)
det är jättefint i det nya stallet, fast de var inte helt klara när jag var och tittade där nere sist, men man kan ju hoppas på en spolspilta så ni slipper gå ända till skolstallet varje gång (skulle inte förvåna mig att ni får en nu när vi som tjatat i 3 år har lämnat skolan)

Jag ska börja på karlstads universitet nästa onsdag så snart är det matte och kemi för hela slanten :p
Hur går det med dig och din lille pöjk då?

Italyme
2008-08-06, 23:12
åhh vad bra!! Jodå Edmond mår rätt bra,, han är lite skadad nu... men bara ett ytligt sår på knäet! Vi har tävlat lite och han har gjort bra ifrån sig! Han är ju bara 7 år men gjorde en jättefin debut i regional hoppningen i Juli!

Din då? hur går det för er? Och prince mår han bra? :p

_smiles
2008-08-06, 23:23
Va synd, hur lyckades han den här gången då?
Roligt att det går bra för er, grattis!! Det ska bli kul att få se er båda igen :)

Mina mår fint, nu iaf. Victoria har precis hämtat sig från en lätt hälta men innan det så har vi börjat på allvar med att lära in byten och det verkar som att det börjar sitta nu (man kan lära "gamla" hästar :D ) och så har vi tävlat på stångbett för första gången i år och fått rätt bra resultat.
Prince ligger i träning nu för att kunna tävlas lite nästa säsong (hoppas, hoppas)

lilstar
2008-08-06, 23:44

Då ska du tacka mig, jag bar nämligen ut 5 ton skrot därifrån för att det skulle kunna byggas om :mad: ;)

_smiles ska du bo i Karlstad nu då eller pendlar du? Vi måste synas och ta en fika eller nåt!

Italyme
2008-08-07, 00:31
Åhh vad kul att det går bra för er:P Jo det var ju lite storm här och då passade min häst på att skrapa knäet! Och du vet ju hur svullenhan blir av sår..... så hela benet är stort som en ballong... men det börjar avta nu så i morgon ska jag skritta en bit på han tänkte jag:P Ska verkligen bli jättekul att se dig sen igen! Vem vet.. jag kanske till och med ber dig köpa foder på vägen;)

Italyme
2008-08-07, 00:34
Haha och medans du gjorde det så stolpade jag sommarhagen:p Men varför gjorde ni det? Ha det bäst // Italyme

_smiles
2008-08-07, 17:19
Jag ska pendla:crazy:, kan inte bara lämna hästarna och hunden hemma i tre år..
Klart vi ska ses, ta med miniräknaren så kan vi rita åxå :angel: :p

_smiles
2008-08-07, 17:23
Jo jag minns hur han ser ut efter minsta lilla rispa.
Haha, ja då har jag ju ytterligare en ursäkt att svänga förbi. :p

lilstar
2008-08-07, 22:50
Jaa Bråke älskar träd! Och nu har han fått ett festligt glitterfodral också så han är extra glad :D

Italyme: För att bonnläpparna sa att vi skulle göra det, i början av tvåan. I ettan stängslade jag också, fick en inflammation i tummen som tack :mad: Men nu vet jag i alla fall hur man sätter upp ett ordentligt stängsel vilket många inte vet :idea:

MyownGucci
2008-08-12, 19:58
Så, nu är det inte långt kvar tills det börjar :)vilka är vi nu då som kommer att gå på lillerud ? :D

western_boy
2008-10-28, 18:22
JAg går redan där:D men de kanske du vet?:rofl: