Visa fullständig version : Avramlingar

swing
2008-05-18, 12:30
-När ramlade ni av senast och vad hände?

-Hur ofta ramlar ni av och hur ofta rider ni?

Får väl svara själv också:

Ramlade av senast i torsdags, kom i full galopp, hästen blev skrämd och kastade sig åt sidan men inte jag som fortsatte rakt fram. :o

Rider ca 6 ggr/ vecka och brukar nog ramla av mellan 1-3 gånger år. Tycker jag flyger av jämt, mina kompisar har ramlat av 2 gånger på 10 år typ.:eek:;)

Kicki_83
2008-05-18, 12:35
Var ett tag sen nu...kanske ett år sen. Var ute och red och hästen blev rädd och snodde runt jag hann inte med så jag druttade av efter halva vägen.

Rider ca 5-6ggr/vecka och det är väldigt olika hur mycker ja ramlar av men kanske 1-2ggr per år.

Konstantine
2008-05-18, 12:43

Senaste gången var för lite mer än två år sedan då jag red en riktigt krävande ponny som verkligen kunde det här med att kasta av. Kom i galopp på en väg när hästen plötsligt flyger iväg i en serie bocksprång och sedan tvärnitar. Lyckades inte hålla mig kvar när han stannade.

Jag ramlar i princip aldrig av. Mycket sällan! Är det en situation där jag är på väg att åka av eller tycker att det blir för farligt så kastar jag mig hellre frivilligt av. Funkar mycket bättre.

Eve
2008-05-18, 12:43
de var i 3;an på gymnasiet, 2-3 år sedan. unghäst ville åt ett annat håll än jag.

ramlar aldrig av nästan, rider varje dag.

Emuliiaa
2008-05-18, 12:44
senast var när jag red barbacka på min häst, det var när jag haft honom ca. 1 månad. (haft honom 3 snart)
Dels ramlade jag av ca. 5 ggr i traven (hahaha jag vet xP) och sen en gång när jag skrittade, hästen blev skrämd, kastade sej åt vänster och jag flög åt höger..som sagt, det var inte så seriöst men det gjorde riktigt ont.

rider också 5 eller 6 ggr / vecka.. innan jag skaffade min häst ramlade jag av senast när jag var 7/8 år, nu ska jag fylla 15. Men nu när jag skaffat min häst var det bara den där gången, förshöppningsvis blir det inte så ofta framöve r :p:D

katarina_dacke
2008-05-18, 12:50
jag ramlade av 28 april och bröt smalbenet :mad:
jag var ute och red min unghäst i skogen, har ridit honom själv ca 5 gånger innan och travade på det "vanliga" stället, plötsligt så tvärstannar han och stegrar sej och när han kommer ner på backen i gen så kastar han sej åt högen och jag flyger åt vänster..

ja du jag ramlar av oftare nu än vad jag gjorde förr.. trots att jag har ridit i 2 unghästar innan och en av dom bockade jämt och håll på! men då satt man minsann kvar..
nu så är min unghäst väldigt snäll, han har inte testat att stegera mer en 2 gånger och bara gjort unghästbockar i början av en rid tur..
men jag rider oftast 2 gånger i veckan för unghästen skull, innan red jag ju 5-6 dagar i veckan så man var väl mer tränad då och så.. men jag ska komma i gång nu igen när man är frisk i benet (suck)
men jag trillar väl av 3 gånger på 6 månader..

iloveyou
2008-05-18, 13:16
2 veckor sedan. va ute och red på en äng och ponnyn fick dampryck och bockade iväg, jag som ALDRIG ramlar av i princip flög av rätt ordentligt.

förut vart det en del när ponnyn va ny, nu har jag lärt mig hans bockar osv så nu blir det inte ofta alls.

Ponnyfantast
2008-05-18, 13:37
för kanske två veckor sen, skulle hoppa en skolhäst, tjurigt sto som tvärnita på en studs o drog åt andra hållet o jag blev kvar...

beror helt på vilka hästar jag rider för tillfället... rider 1-2 hästar om dan

tralala
2008-05-18, 13:46
det var nog nästan två år sen, skulle hoppa och hästen gjorde något extra skutt efter hindret som jag inte var med på, kan tilläggas att jag ramlade av två gånger inom loppet av tio minuter :crazy: andra gången slog jag i ryggen och hade svårt att gå de närmsta dagarna

Det beror ju som sagt på vilka hästar man rider, har ramlat av 4 ggr de senaste 7 åren, så det är inte så ofta just nu :p
Är det en skolvecka så rider jag 2 ggr/vecka, annars rider jag minst en häst varje dag

TaylorSwift
2008-05-18, 14:10
För någon månad sedan, skulle miljöträna en unghäst son reste sig och jag gled ned över rumpan och landade på fötterna :D

Hade tydligensett väldigt kul ut:angel:

BancoB
2008-05-18, 14:31
Två veckor sen ungefär. En unghäst vi höll på och rida in råkade trampa ner bland några bommar och brakade lös :p

Jag ramlar väl av ungefär en gång i månaden, men nu har jag snällare häst så lär väl bli mer sällan. Jag rider ungefär 6 dagar i veckan.

Jardina
2008-05-18, 14:55
Senast jag TRILLADE av var nog på en hopptävling för ett år sen.
Vet inte vad jag gjorde :p, men på en träning för att par månader sen så stannade hästen, och jag satt helt fel, så jag hoppade av.

Trillar nästan aldrig av, det ska mkt till.
Rider varje dag.
Fast vi får väl se hur det blir efter idag, ska träna vattengrav för första gången :p

Mitrolle
2008-05-18, 16:10
Jag har ramlat av 2 ggr under 2007 och innan dess hade jag inte ramlat av en enda gång sedan 2002. Har hunnit med att rida in en unghäst däremellan dessutom :D

Normalt rider jag så gott som varje dag och tränar hoppning och dressyr samt terräng. Just nu rider jag inte alls då min häst är högdräktig och fölar inom en månad.

Mirre
2008-05-18, 16:16
Ramlade av i somras senast när jag
dressyrade lite med stoet barbacka.
Smäcker travare så inte så mycket att sitta på:D
Hon blev skrämd och gjorde en tvär sväng, då flög jag:grin:

Nu har jag inte ridit på ca ett år då jag varit gravid

jos
2008-05-18, 16:26
För någon månad sedan. Jag skulle skritta ut barbacka på min 19-årige c-ponny och tjugo meter från stallet blev han rädd för nåt och vände på en femöring. Jag hann inte med. :angel:

Jag ramlar bara av min ponny (peppar peppar) och därför rider jag knappt honom längre. På jobbet rider jag en-två hästar om dagen, fyra-fem dagar i veckan, nästan aldrig på ridbanan.

Speedway
2008-05-18, 16:27

Senast jag ramlade av, eller flög kanske man ska säga, var på tävling för ett par veckor sedan. Jag red för dåligt och vi kom alldeles för nära inpå ett hinder varpå den kloka hästen stannade. Det gjorde inte jag däremot. Lyckades landa lite elegant på fötter mitt i en oxer:rofl:.

Rider ca 3-4 gånger i veckan och har väl åkt av i snitt 1 gång per år under de senaste 10 åren. Förra gången (ca 1½ år sedan) slutade med ett par spruckna revben och ett sträckning i axeln men det är enda gången jag har skadat mig.

majabergman
2008-05-18, 16:32
Det var väl i April nångång, snön hade precis börjat smälta och det var hål i backen på ridbanan så trampar vi såklart ner i ett av dom. Både häst och Maja åkte i backen.

Kanske 1 gång i månaden typ, rider 5-6 dagar i veckan.

Svalan
2008-05-18, 17:31
Sist jag ramlade av var för fem år sedan på ridskolan när jag red utan stigbyglar då min häst blev rädd för något och sprang iväg.
Jag landade ganska hårt på rygg och tappade andan ett tag, men jag kom undan med en öm svanskota.
Jag har inte ramlat av så mycket på sista tiden, men har varit nära att göra det några gånger och jag rider 4-5 dagar i veckan.

Woih
2008-05-18, 18:27
För nån dag sen, puckad jag skulle gena på skoterspårsstig som går genom en myr, gissa vad som hände..

Ramlar aldrig av om jag rider riktigt, men när jag rider barbacka eller flamsar omkring händer det ibland ^^
Rider 5-6 ggr i veckan

Molle__
2008-05-18, 19:17
Idag, bushästen stack och bockade. Jag var oförberedd så jag ramalde av efter tredje bocksprånget. Dock var det bara mitt fel, kände att han tänkte ut bus. :p

Rider 4 dagar i veckan på egen busponny. Ramlar inte av så ofta ridit i 10 år och ramlat av 9 gånger :bump:

Heulwen
2008-05-18, 19:44
Tror det var i februari. Sadeln gled runt på min medryttarhäst för att jag hade spänt den dåligt och han sugit in magen ordentligt efter några minuters galoppträning.

Ramlar väl av en gång om året kanske, rider 3-6 dagar i veckan.

filipuss
2008-05-18, 20:02
För ca en månad sen
Pållen bockade, snubblade och gick ner på knä, och då satt jag inte kvar länge :p

Dock höll det på att sluta illa igår, ungpållan stegra sig när jag inte var beredd på det och höll på att slå runt. Jag kände hur rumpan lättade ur sadeln, men jag hade tydligen klisterbyxorna på mig då :p

Inte ofta, kanske 2 ggr per år. Rider 6 dagar i veckan ungefär, upp till 3 hästar om dagen, och jag är mkt förvånad över hur lite man åker av, men man måste väl ha bra balans då. :D

Tinuri
2008-05-18, 20:52
haha idag! jag red barbacka och hade hoppat av för att jag tappade mitt spö.. sen tänkte jag att jag skulle pröva att hoppa upp i farten, alltså då pållen min skrittade hemåt :idea: jag tog för mycket fart och landade på andra sidan av hästen :D

jag ramlar av kanske 5 ggr per år.. men 4 av de gångerna är helt mitt fel ;) .. jag rider 6 ggr per vecka, men ja har egen häst så jag kan rida 2 ggr per dag ibland oxå :) kan ju tillägga att jag rider myycket barbacka .)

aprilia
2008-05-18, 21:07
senast jag ramlade av var på hoppträning, nån gång i april. jag har ganska kass sits o vill gärna slänga mig fram före hästen hoppar. hästen hoppade stort o jag tappade balansen i landningen, han svängde vänster o jag flög till höger.. :rofl:

ramlar av ca 1 gång/halvår, men risken blir högre då vi hoppar.. :angel: rider ca 4-5 ggr/veckan.

Favina
2008-05-18, 21:11
När ramlade ni av senast och vad hände?

Ramlade av i söndags, för 1 vecka sedan på en hopptävling. Han hoppade alldeles för långt ifrån så han paddlade över oxern gick ner på bommarna och på knä, huvudet inbockad mot bogen och la sig på rygg m en bom mellan benen. Själv slog jag ordentligt i höften.

Hur ofta ramlar ni av och hur ofta rider ni?

Jag ramlar väldigt sällan av, det måste ha varit 4 år sedan sist, jag rider varje dag.

Eulif
2008-05-18, 22:02
Oj... Senast jag ramlade av var för 6 år sen. Skulle köpa min medryttare-häst och skulle prova en sadel. korkad som jag var kollade jag inte om den satt 100. så i galoppen bockade han vav mig på en hård åker ock jag landade på svandskotan. Kunde inte sitta ner ordentligt på ett halvår! Troligen fick jag en ordentlig spricka i svanskotan.

Nu är min foderhäst såld, innan dess red jag 5-6 ggr/ vecka. red dessutom in honom i vintras.
Har ramlat av typ 4 ggr/ på 16 år, så det händer inte ofta!

becca16
2008-05-19, 08:59
jag och hästen galoppera på volt och snubbla till vi gick omkull och rakt in i väggen. men det var bara att hoppa upp igen (hästen är gammal travare och fortfarande omskolas inga galoppmuskler än)

jag rider nästan varje dag och ramlar väldigt sällan av det har bara varit dom här 2 senaste veckorna som jag har ramlat av 2 gånger:eek:

Emor
2008-05-19, 09:06
Ramlade av i lördags.
Skulle hoppa stocken in till ängen där vi skulle trava lite (pålle har inga skor just nu, så det var det bästa underlaget )
dock har han stått i en vecka pga ovannämnd anledning och blev så glad av att äntligen få röra på sig att han satte av i n serie bockningar efter och ja, ja jag hängde inte med hela vägen.

Ramlar väl av någon gång per år, minst :angel:
Rider i snitt 6 dagar i veckan (egen häst)
hjälper även stallägaren med två av hennes hästar och kan därför rida 3 hästar per dag.

kirrekorv
2008-05-19, 12:45
förra året i augusti red in en unghäst som började att bockade så jag flög av

rider mellan 4-6 dagar i veckan
ramlar väldigt sällan av

pinky
2008-05-19, 14:03

Senast var nog någon gång i vintras.
Jag fick för mig att Elvira (4 år, ganska lite riden egentligen) var stadig nog att ridas över en äng istället för den vanliga välkända vägen till ridhuset, och till på köpet i trav... :angel:

Tyvärr "glömde" jag att hon var mitt i en ganska hysterisk period av markskygghet, så när den vita isfläcken uppenbarade sig mitt på stigen i morgonmörkret hängde jag inte riktigt med. När jag tappade balansen av det första kastet började hon dessutom bocka hysteriskt.

En öm höft och lite svårt att gå i en vecka, förmodligen tack vare säkerhetsvästen, blev den enda skadan av den vurpan på den hårda knöliga åkern. :angel:

Jag har haft ganska hög frekvens senaste året, eftersom jag ridit in min unghäst. Annars brukar jag inte ramla av så ofta, någon gång om året bara. Men jag rider inte varje dag, jag gör mycket annat också... ;)

Annika88
2008-05-19, 14:32
Jag ramla av senast jag skulle rida våran unghäst, var nog förra veckan, han blev rädd när jag fick hjälp upp och bocka rakt in i skogen :P

Jag ramlar av ganska ofta nu när jag ska rida in unghästen :) och rider ungäfer 4-5 gånger i veckan.

Nattis_
2008-05-19, 15:09

Ramlade av senast i lördag, jag och unghästen ville inte åt samma håll:p

Väldigt sällan jag ramlar av fakiskt, rider varje dag!

elefanten
2008-05-19, 15:10
Senast jag ramlade av var nog i början av hösten -07. Skulle hoppa och hästen tvärnitar. Flög som en vante :D. Ramlar nog av ca 2-3 ggr/år ungefär. Rider mycket olika hästar och den jag rider nu är duktig på att vägra. Honom ramlar jag i princip bara av när jag hoppar eller rider barbacka och han får ryck.

katarina_dacke
2008-05-19, 15:22
det ser ut som det är fler än jag som trillar av Unghästen ofta :rofl:
man är ju så klumoig bara och de är så smidiga..

Gaston
2008-05-19, 16:46
Mars, förra året. Längesen nu. Men skulle småskutta lite hinder för första gången sen hästen blivit frisk, det gick som det gick :p

Nu var det ju som sagt längesen, men för 2 år sen hade jag en period då jag ramlade av jättemkt. Nu skrittas endast min häst pga av behandling för hovledsinflammation, så någon gång ibland.
Med frisk häst rider jag i stort sett varje dag.

Apollo 13
2008-05-19, 16:56
senaste gången jag åkte av var för två veckor sedan ungefärg. hästen blev skrämd och skenade på volten. 2 meter från staketet börjar jag tänka över (eftersom han springer RAKT mot det och visar inte ett dugg att han tänker vända) precis då kastar han sog åt sidan, jag fortsätter framåt, klipper undre plankan och landar två meter utanför paddocken. sitter upp, skrittar, hästen flamsar och jag hamnar i obalans, rycker ut fötterna ut stigbygeln och hoppar av.

ramlar av aldeless för ofta. men det beror på vad vi pysslar med, men några gånger i månaden/veckan/dan beroende på om det är en bra eller dålig period. rider ung 6 gånger i veckan på mitt lilla monster (L)

Krulidut
2008-05-19, 16:58

Skulle skritta en runda i sommarhagen på unghästen som tyckte att det var dax att vända, jag var FAST besluten om att NEHEP... Han får rycket och leker elledning och börjar darra *skit läskigt, känns som att det går 1000 volt genom kräcket :angel:*
det hela slutar med att han sticker mot en stenmur där han viker av sekunden innan vi skulle kracha in i den, jag åker av lite brydligt sätter mig i en buske med eltråd igenom villket kändes då jag inte kom ur busken direkt, elen var desutomde på....

0-1 g per år ;) sitter nästan alltid kvar oavsett om det är bus eller missförstånd.

kawa01
2008-05-19, 19:39
Rider 3-4 ggr /vecka. Blev avkastad för 10 dar sedan med hjärnskakning och synrubbning som resultat. Är nu sjukskriven och väntar på att få träffa neurolog. Ibland kan det gå illa.... :crazy:

tindra
2008-05-19, 19:49
Åkte av för ett år sedan under en hopplektion. Red en lite väl piggelin häst och ridhuset var alldelles för litet för den fart vi kom i så instruktören skrek "väggen styr in i väggen" sagt och gjort :p flög fint in i väggen men hängde kvar när hästen girade och landade mjukt och fint på baken framför henne :angel:

Rider lite varierande, en dag i veckan åt minstone. Var mer förra året. Men senaste 2½ åren har jag inte åkt i backen fler ggr än ovanstående.

shorty
2008-05-22, 22:57

senast jag rammla av blev min medryttar ponny helt plötsligt rädd för jaa säg det!?! Har ridit samma väg flera gånger o han har alldrig blivit rädd för nåt där men men han såg väll nått läskigt :cool: i allafall var jag inte berädd o ramla av och lyckades slå knäna i revbenen hur man nu lyckas me det :crazy: hästen ställde sig på en tomt som låg nära till och betade o såg ut som typ varför ligger du där..:rofl:

brukar inte rammla av så ofta a red ganska mycket förut men nu rider jag ca 2 gånger i veckan

Bellafjella
2008-05-23, 00:03
Ja, jag har inte börjat ramla av ännu eftersom jag ännu inte börjat rida igen (ca 25 år sedan) men jag kan väl berätta om dottern min då :)

Vi har haft pålle i snart 5 år och hon har ramlat av 2 gånger.

Den första gången var lite pinsam för henne för det var väl mer en av-glidning eftersom hon inte spänt sadelgjorden :D

Andra gången var när hon "galoppade" barbacka i repgrimma på ett fält med högt gräs. Pålle tvärnitade för att äta och dottern flög iväg! :rofl: Man får ju skylla sig själv när man rider på det viset på en matglad kallbloding! :laugh:

Hästen rids 4-5 ggr i veckan.

dramatik_87
2008-05-23, 03:14

För ganska exakt ett år sen.
Jag hoppade med min busiga pålle och damp i backen, landade på rumpan och fick kot-kompression *ajajaj*

Nu rider jag nästan aldrig, blev rädd efter den gången, men det börjar bli bättre igen så jag börjar komma igång med ridningen nu.

Men innan skadan red jag varje dag och ramlade nästan aldrig av.
På 4 år ramlade jag av 5 gånger.(Har ridit längre)

hopp_o_galopp
2008-05-23, 04:50

Senast jag åkte av så gick jag o hästen omkull... Det var i somras 2007 med (då) nya hästen (hade köpt den 16 juni) - vi galopperade lugnt på en "traktorväg" som alltid haft bra underlag förut (trots regn) men som pga det urdåliga vädret förra sommaren tydligen ändå blivit dåligt för rätt vad det var fick han inget fäste och gick omkull :crazy: Hästen helt OK bortsett från några rispor från grus - jag åkte med fart in i dikeskanten med huvudet före och fick en mindre hjärnskakning och väldigt ont i ryggen. Tack och lov hade jag hjälm, handskar och säkerhetsväst - hade säkerligen mått ÄNNU värre utan dessa.

Jag rider året om på unghäst, 3-6 dagar i veckan. Åker inte av speciellt ofta. Men när jag väl gör det skadar jag mig nästan alltid eftersom det är i samband med omkullridning, häst som reser sig och slår över, krasch över hinder osv. Tack och lov inträffar det som sagt väldigt sällan.

Orzon
2008-05-23, 05:08
Jag faller aldrig av hästen. Jag håller mej kvar med allt vad jag kan.......och är feg så jag rider inte vilken avkastarkung som helst ;)

Som äldre tant med bräcklig kropp får man tänka sej för innan man sitter upp :D

Polly_Mulle
2008-05-23, 07:23
Jag åkte i backen för några veckor sedan. Var så upptagen med att rida (trav) att jag helt missade att hästen blev rädd för något och gjprde ett hopp rakt sidledes och där låg jag i sanden och var fortfarande inne i min övning innan jag fattade något...

Sen har jag åkt av ytterligare en gång i trav och en eller två i skritt det senaste halvåret...

opus
2008-05-23, 09:04
Onsdagen för 2 veckor sedan. Hade hopplektion. Landade i korsgalopp (med framdelen i höger) och jag skulle till vänster. HInner inte få till ett byte så han går på sidan och jag tar med mig hinderstödet och landar på vänsterhanden och ryggen.
Var bara ledbandet i handen som tog lite stryk.

Rider i stort sett varje dag. Ramlar inte av ofta.
Gångerna innan är 8 okt-06 (bröt nacken)
Juli- 05 (missförstånd vid ett hinder)
30 sep-1996 (blev jag sparkad, jag stod på marken) och innan dess så kommer jag inte ihåg.

tintilar
2008-05-23, 09:18
Senast tror jag att jag hoppade av. Hästen blev rädd och kastade sig ut framför ett led med bilar på en 90-väg. Jag drev honom över vägen och vi kom över med nöd o näppe, sen slängde jag mig av honom i ren förskräckelse. Jag måste erkänna att jag inte minns när jag ramlade av sist. Faktiskt. :o

Förr åkte jag av minst ett par ggr i månaden. Både på riskolan och på egen häst har jag haft en förkärlek för avramlingar och ska jag vara helt ärlig älskade jag det. :D Idag rider jag ca 4 ggr/vecka. Förr var det lite oftare 7ggr/vecka, ibland mer.
Senaste tiden har min häst och jag inte gått ordentligt på ett par år och det har gjort att man inte heller åker av så mkt. Det var nog snart 1 år sen jag åkte av på riktigt. Men det har varit nära några ggr. :)

sandra_fredag
2008-05-23, 12:13
Jag ramlade av för några månader sen. Min häst hade vilat eftersom han hade varit sjuk i kvarka, så vi skulle ut och skritta bara. Jag vet att han brukar kunna vara lite busig ut, och trots att vi bara skrittade ut och dessutom på kandarstång, så fick jag gå hem själv.

Jag rider oftast tre hästar om dagen. Trillar väl av ibland^^

Daredevil
2008-05-23, 20:14
Senast jag åkte av var i december 2005 (hästen dog januari 06),

Jag hade köpt nya thermoridbyxor och vi skulle rida barbacka, var säker 10minus ute så jag slängde på mig mina thermobyxor (STOORT misstag!) Hoppade upp på pollen å red iväg. Ca 10min in i ridturen kommer vi till en ganska brant backe, vi börjar gå upp för den och gissa vad, jag GLIDER av min stackars pålle (stubbad man, fanns inget att hålla i :angel:). Ledde honom upp för resten av backen och hoppade upp igen.

Sen efter ett tag så blev han rädd för en fågel, han flög rakt upp i luften, lika så jag! Bara det att vi landade inte på samma ställe...

Tredje gången så hade vi fattat galopp och jag och min kompis "tävlade" lite, då fick förståss hästjävel för sig att tvärnita, å jag flyger all värdens väg! Å gud vad arg jag var! Blöt å kall med massa snö innanför mina kläder. Men men, "the show must go on".

Haha, sista gången som jag "åkte" av den ridturen var precis efter att jag hade gett han långa tyglar så han fick sträcka på halsen, han stannade och skakade sig, å ja... jag gled av honom å landade under magen! Haha, "min" häst bara stod där å blängde ilsket på mig, "Men hallå, du ska ju inte av nu! Vad gör du då där nere?"

Mina thermoridbyxor åkte snabbt av och fick spendera sina sista minuter i livet i en så kallad "thermo mord brand" - dom eldades upp och jag blev torr och varm igen!! :devil::rofl:;)

Hela denna historia utspelade sig under 1 timme!

Rider 2 ggr/vecka på ridskola å 1-3 ggr/vecka på privathäst. Har inte trillat av sedan ovanstående, men skenet bedrar!

Energi
2008-05-25, 05:58
Snor knappen!

I tisdags tror jag. Red dressyr i paddocken och ramlade av (:o)
Satt på långa tyglar i galoppen och stod i fältsits, hästen sprang till höger och jag.... ja, jag tog andra hållet. :D

Jag rider 1-2 hästar per dag 7 dagar i veckan. Ramlar av typ 1 gång i månaden. Men nästan aldrig på ponnyn, jag har vant mig vid hans krumelutter och bockhopp. Den andra tjockisen däremot, ja jisses...

MissOnly
2008-05-26, 15:31
måste vara typ ett eller flera år sen. Min nuvarande häst har jag haft i 9 månader och än har jag inte trillat av :p

Imail
2008-05-26, 16:17
Ramlade av 2 ggr i onsdags på hoppträningen då jag och min ponny inte hade samma åsigt om vart vi skulle eftr en kombination. Hon kastade sig lite åt höger efter språnget och ville inte alls vänster som jag ville. . så de slutade i backen. Samma sak hände 2 ggr dessutom ;angel:

Fast jag åkte av min 3-åring första gången i fredags också. Ridit han i nästan ett halvår . såå de kanske var på tiden ;)

Har iof en film från i onsdags med båda avramlingarna :o :angel:
http://www.youtube.com/watch?v=k-G9SlTjAKc

och en gammal goding på mig och @ i höstas :rofl:
http://www.youtube.com/watch?v=uAZ9KFgJlfI

För ett tag sen ramlade jag av min ponny väldigt ofta. men nu är det inte såvärt ofta länge. Rider nästan varje dag

Tinen
2008-05-26, 16:30
sist jag ramlade av måste varit sommaren 2005...
Red då in en unghäst och andra gången jag satte mig upp på henne och vi skulle gå framåt så gick det som det gick.. FULL rodeo :crazy:
Hemskt mycket aj kan jag ju säga. Vet inte om hon blev biten av något eller vad som hände.

Kommer i perioder när jag rider... Hmm, på lov och sommaren blir det ju flera gånger varje dag. Men hösten 2006 flyttade jag upp hit utan häst, så nu blir det bara på lov och helgdagar typ, men desto fler hästar.

JeLiS
2008-05-28, 12:47
De va på en hoppträning för ca en vecka sedan och jag tänkte ta ut svängen mot ett hinder . Men min lilla polle trodde då att vi skulle åt andra hållet så han drog ditåt lyckades dock vända tbx honom åt rätt håll men då vände han så snävt så jag rammla av :rofl: .

Jag kan säga såhär : Jag har haft min polle i ca 1 och ett halvt år och rammlat av Ca 10 ggr xD

mazariin
2008-05-28, 14:27
I förra veckan. Var ute och galopperade i skogen och det gick rätt fort när pålle plötsligt får syn på nånting "faaarligt" i en buske, skyggar kraftigt åt vänster medan jag fortsätter rakt fram. Fastnar såklart med ena foten i stigbygeln och har släpar runt mig, bockar och trampar en stund tills jag lossnar. Har vid det laget dessutom tappat tyglarna så han lever glada loppan en stund och springer sen hem till kvällsmaten.
Jag får travla de 2km hem genom skogen på egen hand. Kom undan med blåmärket och lite småsår den här gången, värst var nästan skavsåren jag fick av att gå tillbaka till stallet i ridstövlar. :p Ingen hud kvar på hälarna.

rider ca 5 dagar i veckan och brukar ramla av typ 2 ggr i året. På senare tid har det av nån anledning hänt lite oftare...

lynxlady
2008-05-30, 15:24
B]-När ramlade ni av senast och vad hände?

-Hur ofta ramlar ni av och hur ofta rider ni?[/B]

Jag for av i vintras, då hästen for ner och satte sig i djupsnön..:D Jag satt brevid sadeln då hästen låg halvt på sidan helt plötsligt.. Då släppte jag taget och lutade mig av.. Byebye hästen som sprang iväg..:rofl:

Jag har ramlat av två ggr de närmaste 2 åren, rider ca 5 ggr/vecka, dock inte nu då hon står och vilar.

sillys
2008-05-30, 17:22
ssenast jag åkte av var två vecckor sen tror jag.. min ponny tvärnita när vi joggade av lite ute i skogen och så tvärnitade hon och kastade sig åt andra hållet, jag som satt helt avslapnad hängde inte med:rofl:
för när jag hade min haflinger ramlade jag av minst en gång när vi hade hoppning men kunde hända ibland att jag kana av ca 10 gr:angel:.
men nu har jag inte henne kvar har en ung ponny som kan göra hennes tvärnit ibland men börjar lära mig sitta kvar:p men inte det lättaste..

JoJimbo
2008-05-30, 17:31
Du vill inte veta :angel: Jag skulle hoppa upp på hästen barbacka utan pall. Tog ordentlig sats, hoppade hööögt och flöööööög upp på hästen....och ner igen på andra sidan :D Inte så dramatiskt kanske, men jag är glad att ingen såg det ;)

Jag rider kanske 3 ggr/vecka, de andra dagarna jobbar jag från marken. Sist jag ramlade av var för en vecka sen, innan det var det förra sommaren... Tror jag ramlat av runt 15 ggr under de snart 9 år jag ridit, varav 70% av avramligarna skedde på shettisen jag skötte som 11:åring ;)

cassic_bambi
2008-05-31, 10:55

Ramlade av i slutet på Februari i år, red en av problemhästarna på jobbet var ute o travade i frid o fröjd, han kör igång med sina "roligheter"= reser sig- bockar i nersprånget och slänger sig åt vänster i landing, runt och upp, runt upp, upprepade ggr tills jag var av, tog ett tag men tillslut blev det som en avsittning på fel sida landade på fötter så fint bredvid helt odramatiskt men pålle bestämmer sig för o vända och springa rakt över mig, jag vägrar släppa :angel: Skiiitförbannad var jag, märkligt nog är det ända han trampar på torts en god bits åkande under hästen min ena fot som visserligen så gott som dör o det blev ett par v på kryckor men inge mer. Det hela slutade lyckligt, 10 min efter mig ramlade min chef av på samma sätt :angel:

-Hur ofta ramlar ni av och hur ofta rider ni?[/B]
I februari var första gången sedan 2002. Ramlar så gott som aldrig av, red ( rider ej nu sedan april pgav hästbrist + gravid) 3-6 hästar per dag 7 dagar/v. Har gått omkull ett par ggr däremellan, men då har man inte så mkt o välja på.

Jonna_NB
2008-05-31, 11:25

Det var i mitten av februari. Ingen såg vad som hände och jag minns ingenting men troligtvis har hästen lagt av en bockserie utan dess like. Det slutade med en spricka i skulderbladet och rejäl hjärnskakning för min del i alla fall.

Jag har med min äldsta ett snitt på en avramling vartannat år ungefär. Med unghästen får vi väl se vad som händer :p Rider min äldsta 3-4 dagar i veckan, unghästen ska ridas in nu...

blohme
2008-05-31, 13:03
Ramla av för någon månad sen .
Kom in i en 3-kombination, hoppa första hindret bra och la perfekt till 2an , men där blev ett tvätstopp och sen kasta han sig åt sidan. Jag gjorde en fin avsittning o ställde mig på fötterna och var uppe på ryggen igen innan jag fattat att jag åkt av ;)

Jag ramlar inte av så ofta, innan den gången var det i början av sommaren när mitt sto kommit in i en stopp-period.
Så 2-3 gånger / år.
jag rider 5-6 dagar i veckan .

Lazio
2008-05-31, 20:33

Jag minns inte senast. Kan ha varit förra sommaren när jag red barbacka och hästen svängde åt ett håll men inte jag utan jag fortsatte framåt och sen ner i marken.

Senast jag ramlade ur vagnen var nån månad sen. Satt och skrittade och råkade köra på en skitstor sten så vagnen höll på att välta. Självklart ramlade jag ur och fastnade med benet i tömmarna. Präktigt sår jag hade på låret dagen efter. Thank god att mina hästar är väluppfostrade.

Ramlar sällan av, nån gång per år och häst typ. Rider 2-3 ggr i veckan bara, kör mer.

Whiplashr
2008-06-08, 22:31

I onsdags. Hoppas med en häst på ridskolan som kan bli väldigt het vid hoppning, men hoppar alltid. Det hade gått bra under lektionen , visst var han het men det gick hyfsat bra. Sedan hoppade vi bana. När vi kom mot det sista hindret bara galopperade han fortare och fortare. Jag kunde inte stanna honom alls och han gick inte att styra undan heller. Trodde att han skulle hoppa så jag ställde mig i trepunktssits men måste ha gjort ngt med handen , för framför hindret (kryss på 40 cm) tvärstannar hästen, och jag flyger självklart rakt ned i hindret . Fick ett stort blåmärke på höften och en smäll på muskeln vilket relusterade i att jag fick stryka mig från tävlingen som jag skulle ha deltagit i idag :/

Inte så ofta . Har ramlat av typ 3 grr på tre år , så runt 1 gång/år. Rider 2 v/ridskola .

Monsterkyss
2008-06-08, 23:20
måste säga att alla är ju helt otroliga! är det bara jag som flyger av åt höger och vänster? :rofl:

Senast jag ramlade av var väl... förra veckan, skulle jag tro :D var väl samma gamla vanliga; ponnyn kände för att busa så han låtsades bli rädd och jag flög som en liten vante... eller så kände han för att sticka med mig, och jag med min underbara balans red säkert barbacka... :angel: Eller så blev det bara en vanlig avtrillning därför att någon där uppe tycker att jag passar bättre på marken :grin:

Just nu rider jag 7 ggr/vecka (6 dgr), och jag ramlar väl av... varje gång jag rider ponnyn, ungefär! :rofl:

aleksis
2008-06-08, 23:27
Jag har inte ramlat av på flera år, kommer inte ens ihåg när jag ramlade av sist

Rider dagligen

Faust_86
2008-06-09, 08:22
Ramlade av 21 januari. Hoppade en studs, hästen river lite, tror han får bommen mellan benen och blir livrädd, bockar som en tok...
Jag valde att hoppa av innan väggen... :grin:, den såg så hård ut..
Missbedömmer fallet, då hästen svänger tidigare än jag "planerade"
och landar hårt på nacken...

Fick sättningar och bannor av kir när jag väntade 3 månader med att gå dit... :o Har fortfarande (efter 4 kir besök) lite problem...

Rider mitt fullblod 3-6 dgr/vecka hela året...
Har fallit av honom 3 ggr på 2 år... :banana:

Faust_86
2008-06-09, 08:23
måste säga att alla är ju helt otroliga! är det bara jag som flyger av åt höger och vänster? :rofl:

Senast jag ramlade av var väl... förra veckan, skulle jag tro :D var väl samma gamla vanliga; ponnyn kände för att busa så han låtsades bli rädd och jag flög som en liten vante... eller så kände han för att sticka med mig, och jag med min underbara balans red säkert barbacka... :angel: Eller så blev det bara en vanlig avtrillning därför att någon där uppe tycker att jag passar bättre på marken :grin:

Just nu rider jag 7 ggr/vecka (6 dgr), och jag ramlar väl av... varje gång jag rider ponnyn, ungefär! :rofl:
Ha. ha :rofl:

Balansträning kanske?? :D :idea:

Madde_padde
2008-06-09, 08:54
Ramlade av sist för 1.5 år sen då min unghäst bockade av mig :p

Rider väll hmm lite just nu men har fram till för nån månad sen haft egen häst så rider mycke! FÅr hem nya pärlan på lördag så då lär de väll bli ett par turer till!

Maxkingen
2008-08-25, 21:23
jag ramlade av idag, hästen vart skrämd av att det blåste upp en plastpåse framför och kastade sig åt sidan - vi galopperade, så ja var inte beredd och flög av. skadade ena handen - som det redan e en spricka i hrm, så nu ska vi på röntgen i morron bittie...., slipper iaf plugget....
Får egentligen inte rida för min läkare men..., vem kan låta bli?

Van Remo
2008-08-25, 21:30
Köpte min första häst för snart 6 år sedan & har inte ramlat av en enda gång på honom!:o
Ponny jag hade innan min häst, slängde dock av mig var & varannan dag & tack vare den fick jag relativt bra balans - de gånger jag inte åkte av, lärde jag mig ju att hålla mig kvar.:D

Min nya häst har jag haft i snart ½ år & inte ramlat av hittills, men det kommer nog skulle jag tro, dock "ser jag inte direkt fram emot det" då han är väldigt hög, gör nog ont att ramla av från Mount Everst:angel:

Cambiaso
2008-08-25, 21:38

I våras. Skulle fatta galopp och lyckades på ngt sätt tappa stigbyglarna. Föll inåt väggen med två revbensfrakturer som resultat...

En gång per termin är väl snittet hittills på mina ynka 1 nybörjarlektion / vecka. Hade fram till i våras dock kommit undan med endast ont i de mer stötdämpade delarna (i.e arslet...).

strenua
2008-08-25, 22:14
Jag ramlade av idag :P Vi travade på en grusväg och Jullan tvärstannade när hon såg några får i en hage. Jag ramlade väl inte av precis jag mer gled av, men jag landade på fötterna :D :D

Mysaan
2008-08-25, 22:20
*kl*

Jag ramlade av i dag. Skulle rida damen för 5 gången. Tar fram henne till min uppsittarsten. Hon vill inte stå kvar ordentligt så när vi valsat ca 10 varv så står hon bra men lite långt bort men jag tänkte att det går nog bra. Precis när jga skjuter ifrån från stenen bestämmer sig damen för att flytta närmare mig vilket resultera i att jag får övervikt och hamnar i någon skum hängposition över hennes rygg. Hon blir nervös och börjar trampa runt och jag klamrar mig fast och frösöker komma upp i sittande vilket inte lyckas. Så tillslut gled jag med huvudet före ner i backen. Blev inte skadad men gav stallägaren ett gott skratt. Såg säkert skitkul ut.

Min förra häst jag hade ramlade jag av så där en 10 ggr per ridtur i början mot slutet efter 3 år så ramlade jag bara av 1 gång i månaden. Fast normalt så ramlar jag av väldigt lite han var undantaget.

Just nu rider jga inte så mycket eftersom min lilla dam inte är inriden ännu.

Vira Blatira
2008-08-25, 22:26

Senast jag ramlade av var på en hoppträning. Vira kunde inte bestämma sig för om hon skulle hoppa eller försöka springa på sidan, Så hon hoppade samtidigt som hon svängde åt sidan så att jag ramlade in i hinderstödet och ramlade av. Gjorde iaf inte illa mig ^^

Rider ungefär 6 dagar i veckan. Barbacka hälften av dom. Var ett tag sedan jag ramlade av nu ;)

EjanKolifejan
2008-08-25, 23:14
senast? jaa, de va 4 år sedan, från min nuvarande häst. Hade precis fått henne & kände henne inte så väl, va ute å travade i en kolsvart skog å tvärstopp vid kohagen. & Över halsen flög jag. Det är enda gången jag flygit av henne ;P :grin:

Rider i stort sätt varje dag, å har la i mitt liv ramlat av drygt 5-6 gånger. Senast för 4 år sedan. All barbacka ridning har gett mig en sju-h*lvettes balans.

Ör_Hjalmur
2008-08-26, 10:13

det var i våras, red på min foder häst och han gick på en lerig kant så vi "gled" omkull

svårt att säga lite olika, detta året 2 grr, en omkullridning + att foderhästen stack iväg och blev sedan livrädd och gjorde en u sväng i 110:D samanlagt genom min 6-7 år ca 8-11 grr?
har ridit 1-3 ibland 4 hästar om dagen varje dag detta året, just nu rider jag bara 3-4 dagar veckan,är häst lös:( just nu

Cigam
2008-08-26, 12:34
Senaste gången jag ramlade av var när jag provred en häst för kanske 5 månader sedan! Jag red runt lite dressyr inne i ridhuset men så kom hästen fram till att den inte ville ha mig kvar på ryggen så den bockade en lång rad med riktiga rodeobockningar! Var rätt läskigt för det kom så plötsligt! :crazy:

Rider så gott som varje dag. Min förra ponny ramlade jag aldrig av och honom hade jag i 3 år! Fast tidigare var det nog lite oftare, så i genomsnitt kanske det blir en gång om året! ;)

trazel
2008-08-26, 12:43
För ett år sedan ungefär. Red en ponny som hade sadeltvång. Hoppade upp och åkte i backen lika fort. På ett ungefär.

Det blir väl nån gång per år, rider ett par dagar i veckan.

Ranger
2008-08-26, 13:44
I början av sommaren var jag på kvällsridläger för vuxna. Under en av lektionerna galopperade vi utan stigbyglar. Galoppen gick bra men när hästen plötsligt bröt av till skumptrav så blev det i komination med centrifugalkraften (eller är det centripetalkraften som verkar utåt?) för mycket. Hade lite ont i nacken några dagar efter men inga övriga skador.

Det var första gången på de två terminer jag ridit hittills. Rider 1-3 gånger i veckan.

pompa04
2008-08-26, 16:47

Ramlade av senast i torsdags, kom i full galopp, hästen blev skrämd och kastade sig åt sidan men inte jag som fortsatte rakt fram. :o

Rider ca 6 ggr/ vecka och brukar nog ramla av mellan 1-3 gånger år. Tycker jag flyger av jämt, mina kompisar har ramlat av 2 gånger på 10 år typ.:eek:;)
Ramlade av, el rättare sagt gick omkull med hästen i söndags när vi var ute o galopperade o hoppade vattenpölar. Hade just hoppat över en stooor pöl när hästen snubblade o gick ned på knä för att sen ramla helt. Jag satt kvar o fick hästen över mig. Trodde först att jag var död och att hästen brutit nacken el benen men både hon och jag måste haft änglavakt. Jag har i vuxen ålder nästan aldrig ramlat av fastän att jag ca 5 dar i veckan:angel:

Findy Lee
2008-08-26, 17:34

Senast jag ramlade av var på en hopplektion för typ... 2år sedan tror jag. Jag styrde alldeles för snävt på ett litet räcke och hästen stannade men det gjorde inte jag.;P

jag har ridit i 12 år allt från 1-5gg i veckan och ramlat av 7ggr tror jag:confused::p men jag vet inte säkert:angel:

Dexdemonia
2008-11-01, 22:36

Idag. Kom i galopp o några barn skrämde min pigga häst...

Rider ca 3-5 dagar/vecka på egen häst (har ny sen 2,5 månader men haft egen de senaste 6 åren). Ramlar av nån gång per år kanske av olika anledningar...skrämd häst, omkullridning vid hoppning, vägring i hoppning osv.

Litet härligt bildbevis från idag:

http://archive.pixbox.se/arkivet/synligt_31/24470000-24479999/640x480/24473902.jpg

_satelit_93
2008-11-01, 23:33
Sist jag ramlade av var i ridhuset när vi larvade omkring och hade skoj, min ponny tyckte nog det var lite för kul så han drog gärnet och jag gled av (Barbacka), dock slog jag mej inte uten upp igen :D var kanske två-tre veckor sen.

Jag kan säga att jag nästan aldrig ramlar av, (har ju världens man att hålla i om det kniper :angel:) dock har jag en rejäl svaghet och det är om hästen helt plötsligt kastar sej åt sidan, då sitter jag inte kvar helt enkelt. Annars brukar jag kunna sitta kvar i både bocksprång och annat. rider 5-7 dagar i veckan

murran
2008-11-02, 01:07
Jag ramlade av för nån vecka sen..Skulle rida ikapp sonens envisa häst, som tvärvänt och tänkte trava hem till stallet med sonen på ryggen. Kom ikapp honom och bad honom räcka mej tyglarna. Böjde mej framåt och kände hur sadeln började glida...:eek: Den snurrade runt i ultrarapid och jag drattade i backen. Båda hästarna tvärstannade och såg fundersamma ut...Den lille trodde nog att jag tänkte överfalla honom uppifrån!:rofl:

Jag brukar ramla av en gång per år ungefär, men det här var faktiskt första gången jag trillade av just den här hästen...Och det var helt mitt eget fel, som inte dragit efter sadelgjorden...

flummtokan
2008-11-02, 08:59
hmm..för tre eller fyra veckor sen, hästen bocka av mig ute i skogen och fortsatte i bocksprång och full fart, han vela väll testa på hur det var och varra cowboyhäst :D
sen några dagar efter det gick jag omkull med honom och flög över halsen, men det gick bra, ingen av oss blev skadade förutom min handled som blev bra efter någon vecka.
Rider ca 5 dagar i veckan på min häst, har inte haft han så länge och ridit på ridskola och privathästar innan, ramlar kanske av 2-3 gr per år utan egen häst..;)

studs_boll
2008-11-02, 09:19
sist jag flög av var när jag skulle galoppera på unghästen. Han fick sån jävla fart och började bocka,jag flög som en vante och landade på en bom:grin:

Pansi
2008-11-02, 09:53

Åkte av senast på våren 2006 tror jag, red en unghäst för andra gången, alltså hästen var riden mer men jag hade bara suttit på den två gånger. Han ville inte vända så jag kickade till honom med ytterskänkeln och vips satt jag på marken och han var 10 meter bort :rofl:

Just nu rider jag kanske en gång i veckan och trillar aldrig av, innan red jag varje dag på olika hästar och trillade heller nästan aldrig av. Kanske en gång om året, fast ibland kommer man in i ett stim av avtrillningar. Min förra häst var vild och den åkte jag av en gång på två år, hästen jag red efter det var snäll men hade av mig två ggr första månaden, det varierar. Sällan men regelbundet brukar jag säga!

Bellaan
2008-11-02, 13:24

Åkte av senast i somras då jag & hästen töltade på en väldigt fin grusväg men varken jag eller hästen såg de där förbaskade djupa hålet som han såklart lyckades trampa i. Ena frambenet bara försvann så jag gjorde en kullerbytta & landade på rumpan :angel:

Rider varrannan dag (låter hästens muskler få återhämta sig), rider ganska hårt då vi har en tävling i November :D Det är inte så ofta jag ramlar av faktiskt :eek: Tur är väl de ;)

Wembley
2008-11-02, 20:20
Senast var i samband med en terrängträning. Min häst blev tittig på ett lågt terränghinder (verkar se lägre hinder sämre) och vägrade, men ångrade sig och hoppade i alla fall och då var jag inte med på noterna :angel:

Jag gör ofrivilliga avsittningar runt 2-5 ggr per år. Tror att jag borde vara uppe i de 100 gångerna nu eftersom jag har ridit i 32 år. 32 x 3,5 = 112 ggr :eek:

Rider = OFTA

Mariiee
2008-11-09, 22:53
Förra el förrförra sommaren när kusen.. ehm, blev rädd för nåt? ;) Vände runt och hoppade omkring, var oförberedd eftersom att det inte fanns nåt där men red barbacka så gled av och landade på fötterna :)

Rider typ 4-6 gånger i veckan (beror på när mina skötare kan ta och så) Ramlar typ aldrig av, jag brukar lyckas klänga mig kvar på nåt sätt ;) Har haft en ponny som var avkastar kung så jag har lärt mig att hålla mig kvar xD

FeatherCloud
2008-11-09, 22:59
*kl*

några veckor sedan. foderpållan gick omkull när vi galopperade.

gången innan var ytterligare några veckor innan, när jag hoppade den andra hästen jag rider. skulle se om vi kom över en liten murdel :angel:, jag går fram något galoppsprång för tidigt istället för att rida hela vägen fram till hindret, och hästuschlingen (:D ) tar chansen att sticka på sidan i sista sekunden. för att vara en fetknopp är han RUSKIGT snabb i sidled. höll mig kvar tills vi hade passerat själva muren och sen damp jag i backen.

de här två gångerna (och någon tredje, också vid hoppning nån vecka ytterligare innan) är första gången jag ramlat av på drygt 3 år. (och har då ridit 2-4 gånger i veckan)
innan dom här tre åren ramlade jag inte av mer än någon enstaka gång på 2 år, ungefär. (red 4-5 gånger i veckan)
innan det ramlade jag av jämt och ständigt, minst en gång i veckan. (red kanske 2 gånger i veckan:D )

royal_ascot
2008-11-09, 23:23
Den 13:e maj. Min lilla pålle tog bettet och kastede sig av (galopp)banan med mig hängandes åt andra hållet. Fastnade i stigbygeln men kom loss ganska fort.
Gjorde illa foten och red inte på över 2 månader efteråt

Har inte ridit på 2 mån men förut red jag mellan 4 och 7 ggr/vecka.
I år har jag ramlat av 2ggr, ovanstående och en knappt inriden 2åring med lynnesfel. Förra året ramlade jag av en eller 2 ggr. Jag ramlar alltså inte av särskillt ofta :)

Madde_padde
2008-11-10, 10:43
3 år sen.... hästne var överlycklig vi hoppade ett hinder sen levde han om å bockade av mig trampade på mig och ja bröt tre revben :p

Så härdanefter håller ja i mig...HÅRT! :D

Har aldrig sett nån se så skräckslagen ut som min sambo efter den vurpan :p

rider med hela hästar å allt de där ca 5-6 ggr veckan...
Ramlar av så sällan ja bara kan :D

zavannah
2008-11-10, 12:18
Är 6 år sedan jag ramlade av sist . Hästen fick spel och bockade som en tok ,hängde kvar ,men då tvärvände hästen och stack åt andra hållet. Resulterade i sprickor i revbenen och en riktig smäll i ryggen .

Ramlar inte av särskilt ofta. Rider 5-6 ggr i veckan.

hopparparino
2008-11-10, 12:24
det var typ i september, red min dåvarande foderhär på 4år. fattade galopp, det blev fel skulle bryta av, men det ville inte han så han drar ner huvudet och börjar bocka som en tok. Jag flyger av. Det var hans sätt att visa att han inte ville vara kvar på skolan. Han fortsatte med det tills han lämnade stallet (kollat rygg osv). Men nu är han en glad häst igen :D
jag ramlar inte av ofta. FÅR inte :P för då kommer mina knän gå total sönder. rider 3-6 dagar i veckan ungefär, beror på om jag är hemma i örebro eller på skolan

panaccea
2008-11-10, 12:41
Jag treillade senast av förr torsdagen :p första gången på två år! så det var väl dags :angel:

Fjanten tog en cavalettiserie som ett 130-hinder.. matte var inte beredd :D