Visa fullständig version : Black Coffee

Sidor : [1] 2

Danaa
2009-06-21, 13:11
Alla vi som har avkommor efter BC, Lägg in bilder och berätta om dom!
Om någon har film på honom får ni också jättegärna lägga in den!

Jag har ett sto som föddes iår e. Black Coffee ue. Master

Lägger in bilder senare ska iväg och jobba nu!

nellie96
2009-06-21, 14:42
Jag har ett underbart litet stoföl som föddes 3 juni.
Bilder finns här: http://www.pixbox.se/alb_show_id1074080_page0.html

Noelle är nu snart 3 veckor. Hon är modell mindre och blir nog inte jättestor. (Mamman är kring 1.60)
Hon är en snäll men lite blyg tjej, gömmer sig helst bakom mamsen om hon får välja själv. Men hon blir mer och mer social för varje dag som går. Hon är lätt att ha att göra med, lyssnar bra och verkar lättlärd. Har visat sig ha en fin luftig trav. Ska bli spännande att se hur den utvecklas :-) Galoppen och skritten ser trevlig ut också. Men det är väl svårt att göra en bra bedömning när dom är så små.

En film på BC skulle jag också gärna vilja se! Den på flyinges sida visar ju inte hur han går i dagsläget. Jag mailade dit tidigare och fick svaret att dom håller på att göra en ny film med honom där Susanne rider. Väntar med spänning på den!

Lizenz
2009-06-21, 16:49
Hej, har ett stoföl född 2/5 efter BC ,mamman är efter Milano-Lombard-Nepal.
Min tjej är inte blyg som många andra verkar vara efter honom,kan ju bero på
mamman som är mycket social.
Busan (arbetsnamn) är en rejäl bit,mörkbrun m bläs ,vit upp till kotorna fram
och halvstrumpor bak.
Hon blir nog runt 165,mamman är 160.
För tre dagar sedan visade hon upp en trav som jag inte trodde fölungar
klarade av,bakbenen in,rumpan ner och höga framben,i uppförsbacke.:love:
Jag totaltöverlyckligöver denna syn,då vänder hon tillbaka och kör samma
trav igen,men vem vet jag kanske aldrig får se det igen,men hon blev
väldigt dyr där i hagen;).
Galoppen är nog normal,skritten likaså.
Toknöjd är jag hitills i alla fall.
Ska försöka få till bilder också//K
Förlåt ihopskrivningen.

Masse
2009-06-21, 18:39
http://i39.photobucket.com/albums/e172/Enelund/Belsebub3rstonoBatte048.jpg
Belsebub e. Black Coffee - National Zenith XX på bilden tre år men är fyra i år.

http://i39.photobucket.com/albums/e172/Enelund/BlackPoohXX061.jpg

Galateia e. Black Coffee - Talinum XX bara någora daga på bilden men den är också från förra året.

http://i39.photobucket.com/albums/e172/Enelund/070520034.jpg

Den bruna hästen på bilden är Super Nove e. Black Coffe - Falluer på bilden är hon två år idag är hon fyra och snart mamma själv.

Danaa
2009-06-22, 10:06
Vad roligt med så många BC avkommor, men visst borde de finnas fler här på buke? Ingen som har någon film? Varför valde ni just honom?

nellie96
2009-06-22, 10:46
Ja det måste ju finnas fler! Men man verkar inte vara så intresserad av BC här på buke, det är min känsla i alla fall. I alla fall så är jag supernöjd med mitt hingst val. Jag ville ha en flyingehingst och blev rådd av Flyinge att välja BC till mitt sto. Han har ett superbra temperament, och mitt sto är lite vasst. Mitt sto har traven som bästa gångart och han verkar nedärva fin trav, så jag spann vidare på styrkan där hos båda. Han har svensk stam och det har mitt sto också (Neapel-Maraton), så jag tänkte det kunde vara kul med helsvenskt. Och lite fånigt kanske, men han är ju svart och jag gillar mörka hästar :-) så jag tänkte chansen var god att jag skulle få en mörk. Det blev en mörkbrun.
Synd han inte var med på hingstvisningen i år, det hade varit kul att se honom i alla gångarter och hur han går i dagsläget. Jag väntar med spänning på flyinges film där susanne rider! Hon rider ju fantastiskt trevligt och lyftar fram sina hästar på ett otroligt bra sätt.
Några BC-avkommor har visats på 3-års i år. De flesta har fått diplom eller klass 1.

Masse
2009-06-22, 11:03
Vad roligt med så många BC avkommor, men visst borde de finnas fler här på buke? Ingen som har någon film? Varför valde ni just honom?

Jag har valt honom först och främst för hans blodslinjer på fullblodssidan (Carnoustie) och att han för övrigt är svenskstammad.

Lizenz
2009-06-22, 11:59
Jag valde BC för hans svenska stam och fullblodsinslag,tänkte
det skulle bli en något lättare avkomma,men så fel man kan få.
Nu har jag en bild i mitt galleri,men vet inte hur jag ska visa den
i tråden här.
K.

Danaa
2009-06-22, 14:08
Okej! Nu bjuder jag på några bilder på min lilla tös:D

http://4.bp.blogspot.com/_23CQH9SFHCM/SjkMJgWiJII/AAAAAAAAARM/zcXmQkVDYtE/s400/DSC01768.JPG

http://1.bp.blogspot.com/_23CQH9SFHCM/SjdRVdz2ocI/AAAAAAAAAQs/GxEXLT-hFuM/s400/DSC01747.JPG

Dock är hon rejält mycket högre bak, men de kanske växer till sig?:)

nellie96
2009-06-22, 16:02
Sicken sötis! :) Hur fint springer hon, har du sett någon trav ännu? Hur är hon i temperamentet?

pastejja
2009-06-22, 16:13
Ja det måste ju finnas fler! Men man verkar inte vara så intresserad av BC här på buke, det är min känsla i alla fall. .
....

Nja mitt intresse ligger nog mest i dvala. Det har varit en av de sämre marknadsföringarna av hingsten, inte ens Flyinge som annars är så bra på marknadsföring har framhållit hingsten. Han visades inte ens för hand på hingstvisningen. Trist, redan vid hingstvisningen utlovades en ny film på hingsten ch sist jag kollade fanns det ingen.. Trevlig stam som nog skulle kunna passa mitt nya sto bra, men jag vågar inte. Jag kan ju inte annat än undra varför just han inte får vara med och glänsa lite?
Om nu knappast uppfödarna vet hur han ser ut och rör sig hur ska då eventuella köpare veta? Och hur ska jag kunna veta hur hingsten rör sig om jag aldrig får se och bedömma själv? Jag vet vilken mekanik jag letar efter och vill se det med egna ögon innan jag slår till.
/U

Danaa
2009-06-22, 16:19
Tack! Tycker hennes stjärn är lik din! Har inte sett så mycket trav men de jag sätt tycker jag hon har höga framben men svårt när hon är så liten! I tempramentet är hon en tuff liten dam, både matte och husse har fått känna hur hovarna känns;) Haha nej men väldigt nyfiken men om hon blir rädd så syns de:)

Danaa
2009-06-22, 16:19
Ja jag förstår de, tycker de är dåligt av flyinge att inte kunna marknadsföra honom om dom nu ändå valt att ha med honom i hingstprogrammet!

nellie96
2009-06-22, 16:28
Håller med dig! Hade gärna sett honom på visningen i år med tanke på att man väntade ett föl efter honom. Tydligen så har han dragit på sig en skada som gjorde att han inte kunde vara med på visningen. Han är dock på väg tillbaka och dom ska göra filmen så fort han är ok igen. Inte så kul att visa en halt hingst på hingstvisningen el i en film! Det florerar tydligen många mindre roliga rykten kring honom nu, att inte susanne vågar rida osv, och det är ju synd. Så skrev flyingechefen till mig i mailet. Men jag håller med dig att dom inte direkt framhållit honom så mycket. Det är mkt fokus på de yngre hingstarna just nu.

nellie96
2009-06-22, 16:31
Ja deras stjärn är väldigt lika! :) Är nog lite humör i min också, kommer nog att visa sig mer när blygheten släpper vilket den börjar göra nu. Har dock inte fått någon kick ännu. Men lätt i bakdelen är hon helt klart :)

Danaa
2009-06-22, 17:26
Ja min hon var ganska blyg ibörjan nu är de helt klart en annan tuffing, lägger öronen och kommer med rumpan så fort hon inte får som hon vill;) Vetitusan vad man ska göra, bäst att ignorera skulle jag tro?

nellie96
2009-06-22, 17:31
Vilken rackare! :) Ja det är nog bara att greja på med henne så mkt som möjligt så hon blir van med människor och förstår rangordningen, att hon är under er. Min hotar inte sådär, men man måste mer el mindre "anfalla" henne när man ska ha tag på henne. Kommer inte fram av sig själv ännu. Men när man väl har henne i grimma och pysslar med henne så tycker hon det är rätt mysigt, hon kan nästa somna mot armen när man håller henne. Tvångsmys helt enkelt :)

Danaa
2009-06-22, 18:25
http://www.youtube.com/watch?v=9KqHhgKaweA&feature=related

Hittade en snutt på honom som vi får trösta oss med:)

nellie96
2009-06-22, 18:29
Sådärja! Den traven gillar vi :) Det var bra plåster på såren, hade inte sett den filmsnutten tidigare. Tror det finns en till på flyinges sida från 2008 års hingstvisning också. Den här snutten kanske är från den, som en privatperson filmat...

black coffee
2009-06-22, 18:33
:rofl:jag visste inte ens att det fanns en hingst som heter " Black Coffee" :rofl:

Svenskt
2009-06-22, 18:50
Ja Black Coffee är snygg och fin häst. Black Coffee betyder Svart Kaffe eller hur?:) Jag har träffar Jaguar Mail. Han är snäll och gillar mig.:)

black coffee
2009-06-22, 18:56
Javisst betyder det "svart kaffe"....Det är säkert en snygg hingst :angel:måste kolla upp det.

Danaa
2009-06-22, 18:58
Ja men visst var de:) Jo har sett den från 2008 då visar dom honom för hand, och jag säger bara de, vilken trav!

Svenskt
2009-06-22, 19:36
Javisst betyder det "svart kaffe"....Det är säkert en snygg hingst :angel:måste kolla upp det.

Ja finns på www.flyinge.se. va du gillar kaffe?:)

black coffee
2009-06-22, 19:40
Ja finns på www.flyinge.se. va du gillar kaffe?:)

har kollat på hingsten..vilken snygging :love:
Jag är en riktigt kaffetant :banana: dricker många kaffekoppar om dagen hehehe...
men jag har tagit namnet efter en Line Dance-dans....

Svenskt
2009-06-22, 19:46
har kollat på hingsten..vilken snygging :love:
Jag är en riktigt kaffetant :banana: dricker många kaffekoppar om dagen hehehe...
men jag har tagit namnet efter en Line Dance-dans....

Okej. jag gillar Kaffe. jag är 18 år.

black coffee
2009-06-22, 19:47
:banana:Det är livets dryck :banana:

Svenskt
2009-06-22, 19:49
:banana:Det är livets dryck :banana:

Haha, du är rolig:laugh:

black coffee
2009-06-22, 19:52
Tackar tackar....:bump:
Man försöker i alla fall...ibland lyckas man och ibland inte...

Svenskt
2009-06-22, 19:56
Tackar tackar....:bump:
Man försöker i alla fall...ibland lyckas man och ibland inte...

Jag vet. hur gammal du? jag är 18 år.:rofl::bump:

black coffee
2009-06-22, 20:00
Jag är 41 år....18 år...ditt liv har börjat med andra ord :p

Svenskt
2009-06-22, 20:05
Jag är 41 år....18 år...ditt liv har börjat med andra ord :p

Okej. har du egen häst? jag har inget. jag bor i norrköping och söker medryttare med sällskap.

black coffee
2009-06-22, 20:12
Nej jag har ingen egen häst utan jag är medryttare på ett varmblodsto som jag har haft nu snart i 2 år.....
Finns det inga ryttarkompisar i Norrköping som du kan rida ihop med?

Svenskt
2009-06-22, 20:14
Nej jag har ingen egen häst utan jag är medryttare på ett varmblodsto som jag har haft nu snart i 2 år.....
Finns det inga ryttarkompisar i Norrköping som du kan rida ihop med?

Har inte tyvärr.:confused: jag är döv.

black coffee
2009-06-22, 20:16
Men skulle det vara något hinder? Jag menar om du är döv? Jag ser inte det som några problem.
Kan du läsa på läpparna?

Svenskt
2009-06-22, 20:20
Men skulle det vara något hinder? Jag menar om du är döv? Jag ser inte det som några problem.
Kan du läsa på läpparna?

Jag kan läsa lite bara. ja jag är ju döv.

Lizenz
2009-06-22, 20:30
Tack för den snutten av lycka,:love:hade inte lyckats hitta igen den
fast jag letar material om BC med ljus och lyckta.
Min Busa kom fram direkt när jag öppnade boxdörren,jag
har aldrig varit med om en så social unge.
Så det här med uppfostring,dom lär sig fort vad nej betyder
bara man säjer till vid rätt tillfälle.Skjut iväg rumpan lite
bestämt om den kommer hotfullt och säj nej,några
gånger så fattar dom,likadant med tänderna,picka till lite
fint med fingertoppen och säj nej.
Båda mina förstår när jag säjer åt dom(en hingstunge efter Ziezo
med 2½ timme mellan fölen),//K

black coffee
2009-06-22, 20:36
Ja det är ju synd att jag inte bor i Norrköping, men jag tror att och hoppas att du hittar kompisar i Norrköping som kan rida ihop med dig...det fixar sig alltid...det är mitt motto

Svenskt
2009-06-22, 20:37
Ja det är ju synd att jag inte bor i Norrköping, men jag tror att och hoppas att du hittar kompisar i Norrköping som kan rida ihop med dig...det fixar sig alltid...det är mitt motto

Okej. ja jag ska leta.

black coffee
2009-06-22, 20:38
:)Ja det tycker jag....jag håller tummarna för dig...

Svenskt
2009-06-22, 20:43
:)Ja det tycker jag....jag håller tummarna för dig...

Tack så mycket.

Danaa
2009-06-22, 21:16
Okej då ska jag testa de, hur gör ni med invänjning av grimman, jag har försökt tränat ikväll men hon behövde inte mer än se den så var de omöjligt att få tag i henne, sprang runt i boxen! Blir nog att ta in xtra hjälp!:)

nellie96
2009-06-22, 21:26
Min försöker också smita undan men jag bara går fram bestämt och tar tag i henne, håller henne om framdelen och rumpan, då går det bra. Kanske du kan ta hjälp av en vägg el ett hörn? Dom har ju en tendens att kasta sig bakåt när det inte är roligt.
Får se vad Lizenz säger, om hon har nåt bra knep till oss nybörjare :)

Min är superkittlig under magen och vid virveln när jag borstar, vild blir hon då :grin: Men som sagt dom lyssnar ju otroligt bra på röster och tonlägen, så det är ett bra medel tror jag.

Lizenz
2009-06-23, 13:45
Hej igen,grimman tar jag på första dagen,håller om runt manken,magen och halsen,man får parera lite och bara följa med tills det tar stopp
mot vägg,eller helst mammas kropp.
Det går ju faktiskt att styra dom ganska bra med sin egen kropp,
men akta erat eget huvud bara,för deras gulliga huven är ju
stenhårda,(egen erfarenhet av knockade ögonbryn och fläskläpp).
Killen har jag fått brottas med ganska ordentligt och det verkar som
dom tål en hel del,bara man inte skriker och blir arg.
När hovis kom slet han av mamman grimman,vände den upp och ned
och trädde den över huvet på fölet,sedan stängde han igen
nackremmen under magen,så hade han gjort en fölväska.
Fantastiskt enkelt och elegant att hålla i.:idea:
//K

Svenskt
2009-06-23, 14:00
Okej då ska jag testa de, hur gör ni med invänjning av grimman, jag har försökt tränat ikväll men hon behövde inte mer än se den så var de omöjligt att få tag i henne, sprang runt i boxen! Blir nog att ta in xtra hjälp!:)

Okej jag vet föl gillar inte har grimma på. Föl nära spark mig i huvud. fölheter Hjartur.

Monica61
2009-06-25, 15:03
Hej
va kul att läsa om era föl, har själv ett efter BC som föddes den 27/4, inte ett dugg blyg, tvärtom, mycket nyfiken o väldigt trevlig att ha att göra med. Hade hoppats på att hon skulle var mindre, tror att hon kommer att bli ganska stor...skulle ju så klart visa en bild på henne men jag vete katten hur man gör...hon visar inte så mycket trav än, det är antingen full fart eller vila som gäller men det lilla jag sett är det inget fel på...

nellie96
2009-06-25, 18:58
Hej! va kul. Vad är det för stam på mamman? Skulle vara roligt att se bild på ungen. Jag fattar inte heller hur man lägger in bilder här, men har lagt in bilder på www.pixbox.se och då att det bara att klistra in länken här i tråden.

Danaa
2009-06-25, 23:31
kl

http://4.bp.blogspot.com/_23CQH9SFHCM/SkPqPyEbwuI/AAAAAAAAASs/e7-yPKKaHXU/s400/DSC01863.JPG

2v:)

Danaa
2009-06-26, 22:27
Hej kära medmänniskor! Jag skrev till flyinge och frågade vad som skulle hända med Black Coffe och här är mitt svar!

Hej Diana,
Tack för visat intresse för Black Coffee.
Många har frågat samma som du och nedan ser du ett svar jag gav tidigare i våras:

”BC ådrog sig strax innan hingstvisningarna en skada i ett framben, som först
mest yttrade sig i ryggömhet, och vi trodde då att det var hela problemet.
När det inte ville ge med sig gjordes en ordentlig veterinärgenomgång som
avslöjade frambensskadan som han försökt avlasta. Han har fått behandling
och är påtagligt förbättrad. Dock är han ännu inte helt återställd, utan
fått förnyade behandlingar som fortfarande pågår. Vi hade hoppats på en
snabbare avläkning så att vi åtminstone nu i början på säsongen kunnat filma
honom i lite arbete och lägga ut på hemsidan. I det här läget måste vi dock
prioritera att få honom helt återställd och sedan försiktigt köra igång
honom igen. Därför vet jag nu inte hur länge det kan dröja innan vi har
honom igång så att vi kan göra ett nytt videoclip.
Jag har hört att det spekuleras i alla möjliga orsaker till att han inte
visats, bl.a. att han skulle vara oridbar, och att Susanne inte skulle våga
rida honom för att han skulle vara dum mm. mm. Jag kan försäkra att det inte
ligger någon sanning i sådana rykten. Jag såg honom under ryttare senast ett
par veckor innan skadan och han såg då mkt fin ut. Han har fortfarande kvar
sina grundgångarter som gav honom höga poäng på sitt bruksprov, och
framförallt sin mycket goda bogfrihet och höga frambensaktion.
Hur som helst vi skall försöka ordna något så fort det går, men det tar
säkert 4-6 veckor till, han måste ju också hinna ridas igång lite efter sin
konvalescens.”

Skadan och igångsättningen har dragit ut på tiden, och han är först nu igång mera regelbundet igen.
Jag pratade i går med Susanne Gielen, och hon trodde att vi skulle kunna göra en filmsnutt under nästa vecka, som vi sedan kan lägga ut på hemsidan.
Black Coffee är definitivt inte en hingst som vi medvetet satt i skuggan av några andra, utan vi skulle naturligtvis velat visa upp och marknadsföra honom fullt ut om det varit möjligt.

Med vänlig hälsning
Karl-Henrik Heimdahl
Avelschef
Flyinge AB

Lizenz
2009-06-27, 00:47
Hej igen,det var kul att höra om orsaken till frånvaron.
Är det bild på din,hon ser ut att ha mycket päls(ryssmössa),
det har min Busa,jättebra i 29 graders värme.//K

nellie96
2009-06-27, 10:35
Bra att han är på gång igen! Då väntar vi med spänning på den filmen :) "Den som väntar på nå´t gott..."

Danaa
2009-06-29, 20:32
Jag har lagt in nya bilder på min på bildtråden för föl 2009:)

marieke
2009-07-02, 23:01
Har kikat på ett sto f 2005 e: Black coffee ue: Mazarin.
Filmklipp finns på youtube under Annie & Channine.

Danaa
2009-07-02, 23:12
De var en häst i min smak:d

Såg trevlig ut för att vara ung:)

Torill
2009-07-04, 23:17
Jag var inne på black coffee till min foderhäst från början men ägaren tyckte att det skulle bli för mycket fullblod (stoet är 1/4 fullblod) men nu när jag räknar efter så hade det ju inte blivit så mycket. Dock fastnade jag för Flashdancer istället men om det blir något mer försök så är det möjligt att BC kan bli aktuell igen.

Danaa
2009-07-09, 12:08
Kl

Min stumpa i hagen!
http://www.youtube.com/watch?v=XyaSxxpm2hI

Updat. Grimman går nu mera väldigt bra att få på, är faktiskt duktig på att gå i grimskaft också! :)
Jag är så kär!

Hur går de med era bäbisar?

Lizenz
2009-07-10, 13:46
Hej igen,min busa har fortfarande inte fått något riktigt namn,det ska börja på B så ni får gärna komma med förslag.

Busan har börjat tappa fölpälsen (ryssmössan)på öronen och ner på
nacken,även lite på bogen,under fölpälsen är hon mörkbrun/svart.
Hon tycker om att bli kliad och pälsryckt.

Hovis har varit här och verkat och det gick mycket bra nu i onsdags.

Hon visar gärna upp sin fina trav:love:bogfri taktmässig luftig.

En bestämd men vänlig tjej.Jag är också KÄR.........

//K

Danaa
2009-07-10, 14:45
Åh du måste ju filma och visa oss!:)

nellie96
2009-07-13, 21:40
Min filifjonka börjar bli riktigt social nu och bra att hantera. En snäll tjej. Hon har fått en lekkompis, en hingstunge som är en vecka yngre. Hon blev mycket mindre blyg för oss människor sedan de började leka ordentligt.

Mätte henne idag och hon är nu 1.15 hög (6 v gammal). Hur hög kan hon tänkas bli tror ni? Svårt att veta i dagsläget misstänker jag. Bara att vänta och se :) Ska knäppa nya bilder i veckan och lägga ut i den här tråden.

Lizenz
2009-07-15, 09:31
Nu har jag lyckats filma Busan men då gick det förstås inte att
visa i datorn,suck.
Det var dessutom inte helt lätt att fånga nån trav värd att visa
upp.
Men hon är ju förstås lika vacker för det.
Är det någon som ska visa sin bäbis.Här i Sundsvall är det visst
inställt pga domarbrist ,så närmsta visningsställe är Bollnäs om
jag inte läst fel.
Jag tänker inte visa för jag har inte har ledigt då.//K

nellie96
2009-07-15, 10:08
Jag ska visa i Bollnäs, om jag får någon/några rutinerade hästmänniskor med mig som sällskap. Det är själva transporten som jag känner oro inför. Har aldrig transporterat sto och föl. Men det skulle helt klart vara kul att få en tidig bedömning på fölungen, och det är ju en bra erfarenhet också!

Danaa
2009-07-15, 10:34
Jag hade tänkt visa i sundsvall om inte mitt sto nu har dragit på sig en svår gaffelbandsskada:( Så vi får nog sattsa på treårs istället:D

nellie96
2009-07-21, 08:29
Har nu knäppt lite nya bilder på min "skabbräv": http://www.pixbox.se/alb1074080

Hur lång tid brukar det normalt ta att fälla fölpälsen?

Danaa
2009-07-21, 20:53
Söt hon är, hon blir väl svart? Vet inte hur långtid de brukar ta:D

Bilder finns på min på fölen födda 2009:D

nellie96
2009-07-22, 08:50
Ska genast in och titta på den tråden :) Roligt att våra fått samma teckning på huvudet.

Ja hon kanske blir svart! Det ser ut som det blir väldigt mörkt det som kommer fram. Men hon är liksom ljusbrunaktig i fölpälsen. Jag trodde dom skulle vara mer "grådaskiga" när dom blir svarta?
Bara att vänta och se :-)
Vilken färg får din tror du? Din är ju mer brun än min och ser ljusare ut. Blir hon mörkbrun då?

nellie96
2009-07-22, 09:08
Hon ser jättefin ut din unge! Trevlig stamtavla får hon också! :-)

Danaa
2009-07-23, 07:41
Tack, jo den blir inte så tokig:)

Vet ni hur de är med registreringsansökan? Ska man inte få något underlag till den från flyinge när man betalat levande föl?

nellie96
2009-07-23, 08:25
Ja jag har inte fått mina registeringspapper från Flyinge ännu. Har inte heller fått någon faktura på levande föl-avgiften, trots att min fölade redan i början av juni. Tror dom har rätt mycket att göra där nere just nu så dom ligger väl efter med administrationen. Hoppas bara man får papprena innan sommaren är slut så att man kan registrera när det kostar minst pengar.
Har du fått själva fakturan eller har du betalt ändå på nåt annat sätt?

Lizenz
2009-07-23, 11:54
jag fick fakturan i juni, sedan kom regpapperet ganska fort.
Va fina era ungar är:)//K

nellie96
2009-07-23, 14:05
Tackar :) Har du fler bilder på din unge?

Mailade Flyinge idag och dom har tydligen inte fått min rapport tidigare, därför har jag inte fått några papper el faktura. Måste ha blivit nåt knas med postgången..

Lizenz
2009-07-23, 20:08
Med lite tur finns det snart mer bilder i mitt galleri.
Mitt andra föl, e: Ziezo kommer med också,fast bara liggandes.
Det är inte helt lätt att få till bra kort måste jag säja.
//K

nellie96
2009-07-24, 08:32
Den ser fin ut! Men jag får bara fram 1 bild. Hur gör jag för att se de andra 3?
Nädu det är inte lätt att fånga dom på bild och definitivt svårt att få bra bilder i rörelse. Man får ligga och smyga i en buske :-)

Lizenz
2009-07-24, 10:47
Jaha,inga bilder.kan jag skicka MMS med mobilen i stället,den kan
jag hantera något så när i alla fall.
Jag har kollvägt (mätt) och avmaskat båda fölen.
Bus vägde 158 kg och den andra 142 när dom var 11 veckor,
något sent avmaskat ,men jag blev lite feg om jag skulle klara
det själv,men det gick väldigt bra,speciellt Bus som ville äte upp
sprutan.:)
Ska göra nytt försök med bilder.//K

Lizenz
2009-07-25, 10:53
Det lyckades,nu finns det 2 bilder till i mitt galleri.//K:laugh:

http://www.bukefalos.com/g/browseimages.php?do=member&imageuser=62476

nellie96
2009-07-27, 14:12
Jättefina båda två!
Hur hög är din BC-avkomma nu? Född när? Den ser mkt större ut än min.

Lizenz
2009-07-27, 15:25
Hon är ca 1,25 på manken (tror jag)och strax över 1,30 bak.
Baken är ungefär 5 cm bredare än Ziezo-ungens bak,
så hon är en stadig bit.
Dom är födda 2 maj båda två med 2½ timmes mellanrum,
svettig natt, men allt gick ju bra tack och lov.
Det är roligt att dom är födda samtidigt med alla
jämförelser man kan göra.
Killen har börjat dra ifrån på höjden några cm,han blir
bra mycket lättare i typen verkar det som.
Dom har väldigt roligt tillsammans och håller reda på vart
den andra är någonstans,sover tillsammans och äter hö
ur samma tuss,men gunåde den som går till fel mjölkbar.
//K

GardenAngel
2009-07-27, 21:54
KL,
roligt med en BC-tråd! :D
Har ett sto i stallet som just nu försöker på till det med BC. Gjorde ultraljud i torsdags, tyvärr var det ingenting då.. men påt igen. :9 Kul att höra så mkt bra om hans avkommor då han är stoets första.

Miaa
2009-08-03, 15:10
Hej kära medmänniskor! Jag skrev till flyinge och frågade vad som skulle hända med Black Coffe och här är mitt svar!

Hej Diana,
Tack för visat intresse för Black Coffee.
Många har frågat samma som du och nedan ser du ett svar jag gav tidigare i våras:

”BC ådrog sig strax innan hingstvisningarna en skada i ett framben, som först
mest yttrade sig i ryggömhet, och vi trodde då att det var hela problemet.
När det inte ville ge med sig gjordes en ordentlig veterinärgenomgång som
avslöjade frambensskadan som han försökt avlasta. Han har fått behandling
och är påtagligt förbättrad. Dock är han ännu inte helt återställd, utan
fått förnyade behandlingar som fortfarande pågår. Vi hade hoppats på en
snabbare avläkning så att vi åtminstone nu i början på säsongen kunnat filma
honom i lite arbete och lägga ut på hemsidan. I det här läget måste vi dock
prioritera att få honom helt återställd och sedan försiktigt köra igång
honom igen. Därför vet jag nu inte hur länge det kan dröja innan vi har
honom igång så att vi kan göra ett nytt videoclip.
Jag har hört att det spekuleras i alla möjliga orsaker till att han inte
visats, bl.a. att han skulle vara oridbar, och att Susanne inte skulle våga
rida honom för att han skulle vara dum mm. mm. Jag kan försäkra att det inte
ligger någon sanning i sådana rykten. Jag såg honom under ryttare senast ett
par veckor innan skadan och han såg då mkt fin ut. Han har fortfarande kvar
sina grundgångarter som gav honom höga poäng på sitt bruksprov, och
framförallt sin mycket goda bogfrihet och höga frambensaktion.
Hur som helst vi skall försöka ordna något så fort det går, men det tar
säkert 4-6 veckor till, han måste ju också hinna ridas igång lite efter sin
konvalescens.”

Skadan och igångsättningen har dragit ut på tiden, och han är först nu igång mera regelbundet igen.
Jag pratade i går med Susanne Gielen, och hon trodde att vi skulle kunna göra en filmsnutt under nästa vecka, som vi sedan kan lägga ut på hemsidan.
Black Coffee är definitivt inte en hingst som vi medvetet satt i skuggan av några andra, utan vi skulle naturligtvis velat visa upp och marknadsföra honom fullt ut om det varit möjligt.

Med vänlig hälsning
Karl-Henrik Heimdahl
Avelschef
Flyinge AB

Konstigt att det fortfarande inte kommit någon film på honom ?

Mia

Danaa
2009-08-03, 20:50
Ja jag har också börjat undra.. Hade varit roligt att se istället för en gammal film, dom hade ju åtminstonde kunnat lägga in den från hingstvisningen ifjol:/

nellie96
2009-08-04, 08:26
Mycket irriterande tycker jag det börjar bli. Jag har skickat ett till mail och frågat. Snart blir man väl stämd för trakasserier :-/ Som sagt, en nyare film har dom ju, varför inte lägga ut den!
Undrar hur många ston han haft i år. Detta måste ha påverkat antalet...

Lizenz
2009-08-04, 08:41
Kollar också efter nya filmen men inte då.:confused:
Kan han vara skadad igen kanske?
Busan har varit på promenad med sin mamma,ända till
postlådan (ca 70m enkel väg) det var mycket spännande.
Åsså har hon ju fått ett namn ,Barraboza, så får vi
fortsätta kalla henne Busan.
//K

Miaa
2009-08-04, 09:33
Tror abslout det påverkat stoantalet , har själv för något /några år sedan funderat på Black Coffe men varit fundersam både på ägarens och även Flyinges dåliga lansering av honom :crazy:

Mvh Mia

Miaa
2009-08-04, 09:34
Busan heter min ena hund ;)

Mia

Danaa
2009-08-04, 09:54
Ja kan då tala om att jag är besviken på hur dom liksom låtit honom hamna i skuggan, ingen reklam för honom alls..

celu
2009-08-04, 11:48
ja mitt sto missade de iaf, eftersom han inte presterat nåt vill jag åtminstone se hur han rör sig idag, inte för några år sen :crazy: På hingstvisningen på Strömsholm ( i mars) sa de att de skulle filma honom på nytt o spontant sa jag till min kompis "det tror jag när jag ser det". Tycker det börjar bli lite pariodi på det hela... :grin:

pastejja
2009-08-04, 13:34
**KL**
Mödernet till det stoet jag betäckte i år har lämnat mycket bra med både Bellini och Chapman och det var en av anledningarna till att jag hade honom som tänkbar kandidat till mitt nya sto. Jag har sett honom på videon, filmad i någon knasig snett framifrånvinkel där man inte kan bedömma bakbenen (men frambenen ser man ju) och så har jag sett honom riden av S.G på hingstvisning förra året (var det det?) där han inte rörde sig på ett sådant sätt som jag önskar, och i år dök han ju inte upp alls. Tyvärr är det ju svårt att låta bli att fundera på varför?
Nu kan det ju vara min miss att jag inte bara litar på vad som skrivits, men jag är kall och cynisk, det har jag fått höra förr ;).
Vi kan ju bara hoppas att avkommorna snabbt får komma ut och visa vad de går för istället :)
/U

Fiorano
2009-08-04, 16:01
Ja jag har också börjat undra.. Hade varit roligt att se istället för en gammal film, dom hade ju åtminstonde kunnat lägga in den från hingstvisningen ifjol:/

Men han visades inte riden förra året heller... Åtminstone inte på Flyinge. Då hette det att SG inte hade "ridit in sig" på honom än. Visades a la celle av Pelle H om jag inte minns helt fel. Han travade då vackert i fram, men var verkligen vad man kan kalla i "två delar". Bakom manken hände absolut ingenting.

nellie96
2009-08-05, 09:25
Han var ju skadad när hingstvisningen genomfördes och är förmodligen inte riktigt igång ännu. Man kan ju förstå att dom vill han ska vara 100 % innan dom lägger ut ny film och marknadsför honom. Men det är i alla fall frustrerande att man inte får någon uppdatering på hur han går och vad som händer framöver! Han är ju premierad AB 2009 ut. Måste väl sedan visa prestation el tillräckligt med avkommor för att få kvarstå i aveln?

Danaa
2009-08-05, 10:36
Ja de vore ju väldigt tråkigt för oss om han tas ur avel för då är väl våra föl värda lika med noll...

nellie96
2009-08-05, 11:10
Mycket tråkigt!
Hoppas han kommer igång nu snart och att det är många som visar sina föl i år samt vid 3-års nästa år.

Fick nyss meddelande från Flyinge att han haft 23 ston i år. Över 60 förra året, så visst har antalet minskat!

Danaa
2009-08-05, 16:34
Oj de var en rejäl sänkning! Jag tror som er andra att de beror på dem MYCKET dåliga marknadsföringen av honom.. Tråkigt om han tas ur avel för då är ju våra föl knappt något värda..:/

nellie96
2009-08-06, 10:01
Ja ska man sälja i år så påverkas värdet en hel del. Jag ska dock behålla min fölunge och är för övrigt jättenöjd med henne och tror jag kommer att ha mkt kul med henne. Men visst är det tråkigt att dom inte har marknadsför hingsten bättre! Förhoppningsvis ordnar det upp sig och han kommer i gång här under hösten. Jag tror inte att Flyinge skulle ta hem en hingst dom inte tror på för framtiden.

Danaa
2009-08-06, 10:25
Nej jag ska inte heller sälja min fölunge har motsvarat mina förväntingar mer än väl!:) Trodde inte hon skulle bli så fin, jag ska också behålla min eftersom de blir stoets enda och sista, så då passade de bra med ett sto:P Sen vad som blir av henne i framtiden de får vi se:D

Danaa
2009-08-24, 07:28
Hallå alla ni med BC avkommor har någon av er hunnit visa sina? Hur gick de i så fall?:)

nellie96
2009-08-24, 13:02
Kolla på resultaten i landet via asvh hemsida. Blandade resultat för coffee-bäbisarna.

nellie96
2009-09-04, 20:36
Nya bilder på min BC-tjej. Hon är en otroligt trevlig fölunge, så himla snäll och kelig!
http://www.pixbox.se/alb_show_id1074080_page0.html

Danaa
2009-09-05, 08:45
Hennes vita tussar i öronen:love:

nellie96
2009-09-05, 09:13
Ha ha ha..ja hon har extremt mycket hår i öronen :-)

Har du nya bilder på din lilla?

Miaa
2009-09-05, 09:37
*KL*

Är nyfiken på era BC avkommor kan ni inte filma lite så man får se hur de rör sig ;)?

Och har någon av er fölbedömt era avkommor . Resultat stam ?

Mia som funderar på BC till nästa år ,men vill ha mer på fötterna innan pga av att man inte kan se honom på film själv och dåligt med visade avkommor .

nellie96
2009-09-05, 09:48
Ska försöka filma lite. Mitt problem är att jag har inte henne hemma hos mig och när jag kommer ut till henne så vill hon bara kela heela tiden. Jag har lyckats se lite trav och den ser lätt och fin ut med bra takt. Men som sagt, jag ska göra ett försök med videokameran.
Jag visade aldrig henne på fölvisningen. Fick inte med mig rutinerad medhjälpare så jag hoppade över det där.
Noelle har vidare Neapel och Maraton bakom sig på mödernet. Mamman diplom i hopp och klass 1 dressyr. Ska bli kul att se om den här lilla kan hoppa också :-)

Förstår du vill ha mer på fötterna om BC! Jag räknade med att man skulle få se mer av honom nu när han kom till Flyinge, därför chansade jag på att ta honom trots att jag inte sett honom så mkt. Får se till hösten om han kommer igång lite mer!

Lizenz
2009-09-05, 11:44
Hej! Fiiin unge:).
Jag ringde Flyinge för jag fick en räkning i år också på betäckning,
jag som inte betäckt ,
när jag tittade efter var det med Contender?,passade då på att
fråga om BC, han ska tillbaka till ägaren,men jag vet inte om det är
för gott.
BC var visst stallets myshingst o det låter ju mkt bra.

Busan växer så det knakar,det gör förstås den andra ungen också.
Dom är chippade och dna-ade, och dom uppförde sig exemplariskt.
//K

nellie96
2009-09-05, 16:33
tack, jag är supernöjd med henne :) framförallt hennes temperament är gudomligt. Lite försiktig är hon, men det är nog mest hennes hönsmammas förtjänst! Men det kommer väl en tid när hon prövar mig också kan jag tänka mig :)

Jag misstänkte Coffee skulle tillbaka till ägaren. Inte ett ord har dom skrivit om honom på hemsidan på hela tiden och det verkar ju inte som han kommit i riktig tränings- och tävlingsform heller med tanke på skadan. Dom är ju väldigt flitiga att skriva om sina andra hingstar. Hoppas ägaren har en bra ryttare som kan visa honom framöver! Vi får se då vad som händer.

Har du nya bilder på hur din ser ut nu? Skulle vara kul att se.

Miaa
2009-09-05, 19:38
Tack Nellie väntar med spänning och jag hoppas på att få se fler avkommor på film efter honom ;)

Mia

Danaa
2009-09-06, 08:37
Såg att någon efterslyste bilder på avkommor, kunde ej filma henne då de var lite gegigt i hagen! Hon tog ett galoppsprång och de fick jag på kort:P Men lovar att filma henne så fort underlaget tillåter!:)
Nu ska ni få se bilder på en som skiftat färg!:D

http://1.bp.blogspot.com/_23CQH9SFHCM/SqNXTRWaPkI/AAAAAAAAAhY/ShCSsLVQ2dY/s400/DSC02477.JPG
http://3.bp.blogspot.com/_23CQH9SFHCM/SqNXOm9_OII/AAAAAAAAAhQ/a2pjDn6qm3k/s400/DSC02472.JPG
http://3.bp.blogspot.com/_23CQH9SFHCM/SqNXKlIT2GI/AAAAAAAAAhI/6URvbho9U0M/s400/DSC02469.JPG

Inte så lätt att fota någon som helst är på en hela tiden eller står med huvudet i marken:)

camhag
2009-09-06, 13:33
Vilken gullunge! Jag har fastnat för Black Coffe, finns ju som sagt lite dåligt med filmer på honom att se, men jag gillar det jag sett hittlls. Vet att många tycker han har ett fult huvud, men avkommorna är ju super söta ändå! :)

Flippeti
2009-09-06, 13:58
Är också nyfiken på att se film på både BC själv och på hans avkommor. Hoppas det inte är nedärvbart det här med att inte kunna få fram en film... ;) :D

Danaa
2009-09-06, 20:13
Lite filmer, svårt att filma med en dålig digitalkamera!:P
http://www.youtube.com/watch?v=2O534uO7V-U&eurl=http%3A%2F%2Fwww%2Eyoutube%2Ecom%2Fuser%2FDia nasverklighet&feature=player_profilepage
http://www.youtube.com/watch?v=gaWEEl9BegU&eurl=http%3A%2F%2Fwww%2Eyoutube%2Ecom%2Fuser%2FDia nasverklighet&feature=player_profilepage
http://www.youtube.com/user/Dianasverklighet#play/uploads/3/hhy6xSerwOo

http://1.bp.blogspot.com/_23CQH9SFHCM/SqP5X6-EhDI/AAAAAAAAAhg/yzodQtk5WOE/s400/DSC02486.JPG

Danaa
2009-09-06, 20:13
forts.

http://2.bp.blogspot.com/_23CQH9SFHCM/SqP5dh6qjhI/AAAAAAAAAho/jlmubu5sxgc/s400/DSC02498.JPG
http://3.bp.blogspot.com/_23CQH9SFHCM/SqP5sI4haZI/AAAAAAAAAhw/a8Y4s5ytWtM/s400/DSC02499.JPG
http://1.bp.blogspot.com/_23CQH9SFHCM/SqP5v5h4ejI/AAAAAAAAAh4/KpcU7etALac/s400/DSC02509.JPG
http://2.bp.blogspot.com/_23CQH9SFHCM/SqP6AWX3fII/AAAAAAAAAiA/DWZvet3RyTQ/s400/DSC02520.JPGhttp://3.bp.blogspot.com/_23CQH9SFHCM/SqP6FzmCDfI/AAAAAAAAAiI/Ky1FqWE28Ks/s400/DSC02521.JPG

Min sambo som myser med våran lilla gullunge!:)

Miaa
2009-09-06, 20:50
Tack snälla Daana Vad fin han är :love: Hur gammal är han och vad är det mer än Master i ditt sto?

Jag har Master i min Dinah också;)

Mia

Danaa
2009-09-06, 21:11
De var så lite! Synd bara att man aldrig kan få till filmena så som man vill, de är fullgalopp eller slötrav!:)
De är ett sto och hon blir tre månader den 11 september!:) Mitt Mastersto är e. Marabou x vad kul att du också har ett Mastersto man får ju lixom lite förkärlek till dom:P Vilken hingst har din föl efter i år?

Miaa
2009-09-06, 22:01
Mitt sto är De Niro Master:) Och har en avkomma efter Rosevelt .

Mia

rebeckasff
2009-09-07, 10:30
(Hoppas att du inte misstycker Masse)

Har en trevlig val E: BC, tog lite nya kort häromdagen när vi löshoppade:
http://www.stallenegarden.se/upload/pictures/Belsebub2.jpg

http://www.stallenegarden.se/upload/pictures/Belsebub1.jpg

nellie96
2009-09-07, 10:35
Jättefin! Kul att se en vuxen avkomma. Hur gammal är han? Hur är han i temperamentet osv? Berätta lite :)
Hoppar han trevligt?

rebeckasff
2009-09-07, 10:49
Han är 4 år, Ue: National Zenith**

Trevlig och lättlärd kille som alltid gnäggar till mig i stallet och kommer springandes i hagen :love:

Trygg i all hantering men där är dock nerv i honom i ridningen, pigg att rida.
Älskar att hoppa:angel: och ja, han gör det bra om än lite fort i löshoppningen. ("så man hinner en runda till :P")
Känslig för skänklen, avslöjar en direkt om man inte sitter okey i sadlen!
Gången är sådär, har lite jobbit med sin trav och faller hellre in i galopp för att "försvara sig" men när man får honom att slappna av så är traven helt ok, men blir ingen dressyr stjärna. Galoppen är bra och i uppförsbacke, väldigt skön att sitta i :idea:

Ända jag kan komma på är väl att han om möjligt skulle haft liiiite längre hals om det skulle bli propertionerligt med resten, men det är ju inte så det stör, och han har ett nätt fint (cob storlek) huvud

nellie96
2009-09-07, 10:53
Sicken snygging! :) Måste försöka få till en film på min också, men hon vill ju bara stå och gosa så jag får sällan se några rörelser när jag är ute och hälsar på.

nellie96
2009-09-07, 10:56
Ok :) Blir säkert en jättetrevlig poppo av denna. Traven kan man ju träna upp med tiden.
National zenith, är det hopphingst eller dressyrhingst?

rebeckasff
2009-09-07, 11:08
Vet faktiskt inte vilket han har lämnat mest i ...
Tror att mamman har gått hopp dock, vet att han har flera syskon från samma mamma där dom i ridbar ålder tävlas i hoppning tror jag.

Masse
2009-09-07, 12:27
Ok :) Blir säkert en jättetrevlig poppo av denna. Traven kan man ju träna upp med tiden.
National Zenith, är det hopphingst eller dressyrhingst?
Han var ju grunden en galopphäst och hans mest framstående avkommor har gjort bäst ifrån sig i fälttävlan och hoppning. Men t ex Ulla Håkansson har/haft en avkomma och ridit dressyr på. Så han är representerad i alla disciplinerna En multihingst med andra ord ;)

rebeckasff
2009-09-07, 13:18
Tack Masse!

(uppfödare och ägare till pållen på korten:))

*Hoppas att det inte gjorde något att jag la upp korten på honom*

Masse
2009-09-07, 13:31
Tack Masse!

(uppfödare och ägare till pållen på korten:))

*Hoppas att det inte gjorde något att jag la upp korten på honom*

Nej det gör absolut inget, bara kul att han också får vara med lite ;)

nellie96
2009-10-31, 16:36
*knapplån*

Har Black coffee fått en delägare? Thora Pollack.
Kan inte minnas att det namnet har stått som ägare tillsammans med Elise Fredriksson tidigare. Såg det på blup.se
Vem är denna Thora? Amerikan?

Ska bli intressant att se om dom har en ny ryttare till honom nu när han inte ska vara kvar på Flyinge.

Min lilla snörpa har växt som sjutton, 5 mån på tisdag. Och mycket vilja har hon också! :)
Blir väldigt mörk, mycket mörkare än jag trodde..
Jäklar va snabba dom är dom där fölungarna, kastar om på ett ögonblick. Hade en hov som svischade förbi pojkvännens ansikte här om dagen..

Danaa
2009-11-03, 19:13
Jag har ingen aning om de faktiskt hoppas han får vias upp sig lite mer nu!:)

Idag har jag fått mitt pass så nu heter hon officiellt Guenerina DE :D

nellie96
2009-11-03, 19:57
ja det får vi hoppas!!

Jag fick också passet idag. Noelle är det officiella namnet och hon tillhör stofamilj 27 :)

Danaa
2009-11-03, 20:41
Åh vad kul! Inga nya bilder på fölis?:)

nellie96
2009-11-04, 09:07
Tyvärr har jag legat på latsidan vad gäller fotografering. Ska ta tag i det där när vi skiljer av och jag flyttar hem henne i december.
Hon är ju inte direkt snygg för tillfället heller, hon växer mycket i bak just nu och delarna sitter inte riktigt ihop! Ganska lång hals ser hon ut att ha. Men det är ju svårt att säga hur det blir i slutändan..

Men kul att hon blev så mörk, fölpälsen var ju så ljus att jag trodde hon skulle bli brun.

Noelle sover numera i egen box. Läskigt i början tyckte hon men nu är hon lugn och tillfreds. Mamma häst verkar mest tycka det är skönt att slippa henne några timmar så hon får äta i fred :-)

Lizenz
2009-11-04, 12:05
Hejsan igen BC-are, kul att höra att det går bra med era småttingar.
Mina två är precis nyverkade för dagen, Busan var den lugnaste, som
vanligt, jag tror jag får börja kalla henne för kramis i stället för bus.

Hon fortsätter visa en härlig spänst i traven, åsså har hon ju visat att hon kan hoppa, alla fyra fötter 1,50m upp i luften, var det farfar som hade 10-or
i hoppning va!!!;)

Ska strax sätta i mellanväggarna så morsorna får lite lugn o ro.
Bilder ....ska försöka..vänta bara. Jag ska lyckas till slut.

K

nellie96
2009-11-04, 12:38
Hon är jättefin din lilla!
Har det kommit fram en mörk där under fölpälsen hos er också?

Kan säkert finnas lite hoppförmåga hos våra små! BC hade ju ändå 7:or på kvalitets och som sagt farfar hoppade ju kanon.

Jag är "rädd" för att jag fått en hopphäst. Hon vill bara galloppera :-) Har först nu fått sett lite trav och den ser förvisso trevlig ut.
Å andra sidan kan det vara trevligt med en allroundhäst om man ska ha den som fritids-/sporthäst, vilket är min ambition.

Spännande att se hur dom utvecklas till enskilda individer nu. Jag märkte stor skillnad på min när vi började sära på dom på natten, hon tar för sig mer nu och har fler åsikter om saker och ting. Det är väl tonårstrotset som börjar nu!

Myhr
2009-12-09, 19:39
Okej, efter att ha läst om andra avkommor så har jag bestämmt för att ta henne :D Hon ska få stå kvar hos uppfödaren. :) Men nu är det bestämt, har ju trots allt sett henne sen hon föddes för snart 2½ år sen :)

Lizenz
2009-12-09, 20:06
Kan bara gratulera och hoppas du blir nöjd med ditt val, vi här
i tråden verkar ju vara mer än helnöjda hittills.
Fixa nån bild, jag är nyfiken hur dom kan se ut när dom
börjar bli vuxen så är du jäättteesnäll./K

nellie96
2009-12-10, 13:05
Har två nya bilder i pixbox på min lilla. http://www.pixbox.se/alb_show_id1074080_page0.html Undrar när tofsarna i öronen ska ramla bort?? :)

Noelle är fortfarande snäll och gosig men det har visat sig finnas temperament i henne också, hon blev sturskare när hon fick bo i egen box på nätterna. Temperamentet kommer med all säkerhet mer från hennes mamma än från pappa :)

Hon ska skiljas från sin mamma om ca 1 vecka och jag är lite nervös inför det, men det är som det är och jag får försöka hålla lugnet. Hon har i alla fall sovit i egen box i mer än en månad så hon är ju lite avskiljd redan.
Ska bli kul att få hem henne så jag får träffa henne varje dag och lära känna henne mer ordentligt!

Myhr
2009-12-10, 13:58
Jag kan lägga upp lite bilder på pixbox :) Det kommer nog bli bra med henne, har inte hittat någon som inte är nöjd med honom :)

nellie96
2009-12-28, 09:27
Nu har Noelle bott hemma i 1,5 vecka och hon visar ett suveränt temperament. Har anpassat sig jättebra och kommit in i flocken på ett bra sätt. Hon har ätit bra hela tiden och inte tappat något i vikt vad jag kan se. Avskiljningen från mamsen gick bra! Hon var lite svårlastad men när hon väl var där inne stod hon som ett ljus hela vägen. Mamma brydde sig inte ett dugg. Det känns bra!

Noelle har haft fina ben hela tiden men nu har hon tendens till lite x-benthet. Dock inget allvarligt, utan detta kan hovslagaren rätta till vid nästa besök. Hon har växt mycket i bak den senaste tiden! Fram ser ut att vara på gång nu.

Hur ser benen ut på era fölisar?

nellie96
2009-12-31, 10:00
Lite nyheter om Black Coffee. Jag har haft mailkontakt med hans delägare i USA. Han kommer att vara tillgänglig för avel i USA fr o m 2010, på fryst. Han befinner sig just nu i Tyskland för träning och förhoppningsvis ska vi få se lite resultat från honom framöver. Hon hade träffat honom för några månader sedan och då såg han jättefin ut skrev hon. Hon skulle prata mer med Elise fredriksson i helgen för mer detaljer, och sen skulle hon höra av sig igen. Kul att det verkar hända grejer!

Danaa
2009-12-31, 11:47
Det låter ju jättebra! Hoppas vi får se lite mer av honom då, men risken är väl att han försvinner? Men bra så länge han får vara kvar i aveln:)

rebeckasff
2010-01-01, 14:28
Noelle har haft fina ben hela tiden men nu har hon tendens till lite x-benthet. Dock inget allvarligt, utan detta kan hovslagaren rätta till vid nästa besök.

Man kan ej rätta till eventuella fel i benställningen efter 90 dygn då tillväxtzonerna sluter sig på en häst..
Du kan kanske rätta till det för ÖGAT, men felet består:crazy:

celu
2010-01-02, 08:55
Kotans zoner sluter sig vid ca 3 mån men carpus vid 5-6 mån (fick jag lära mig förra sommaren när min fölunge var rejält x-bent och opererades.)

kl
men vid den här tidpunkten på fölungar ( om de inte är väldigt sent födda)borde det vara för sent att rätta såna fel.

nellie96
2010-01-02, 15:07
Hon har haft korrekta ben ända sedan hon föddes, det är först nu när hon växt mycket som hon har visat liten tendens. Hovslagaren menar att han kan korrigera detta genom verkning. Har även haft kontakt med en veterinär ang detta. Så det du påstår går nog att diskutera... Man kan göra väldigt mycket med en skicklig hovslagare, och detta är inget som vi behöver operera.

rebeckasff
2010-01-02, 16:36
Kotans zoner sluter sig vid ca 3 mån men carpus vid 5-6 mån (fick jag lära mig förra sommaren när min fölunge var rejält x-bent och opererades.)

kl
men vid den här tidpunkten på fölungar ( om de inte är väldigt sent födda)borde det vara för sent att rätta såna fel.
:bow::bow:

celu
2010-01-02, 19:58
nej det är inget vi behöver diskutera men jag har sett plåtar på fölben på både kota och karpus vid åldern 5 veckor, 2 mån,3 mån och 5,5 mån och har sett förändringarna och jag har största förtroende för den veterinären och hovslagaren på Strömsholm som hjälpte oss.

Hoppas ni får ordning på benen.

Danaa
2010-01-04, 12:23
Kl
Bilder på min numera 1åring;)
http://3.bp.blogspot.com/_23CQH9SFHCM/S0HM6iyN1gI/AAAAAAAAAss/vLOsWwjB3kg/s400/DSC02776.JPG
http://4.bp.blogspot.com/_23CQH9SFHCM/S0HL_9MNvvI/AAAAAAAAAsk/KGItRVckhb0/s400/DSC02774.JPG
http://2.bp.blogspot.com/_23CQH9SFHCM/S0HLAUrtg_I/AAAAAAAAAsc/lp9wqZge-TI/s400/gullis.jpg

Hon har fritillgång på hösilage och äter 1kg groov90 om dagen, hon är som en liten köttbulle:) Men de tycker jag är bra hon ska ju växa och bli stooor (hoppas matte). Eller ialla fall runt 165 är lagomt:P

Hur går de med dom andra BC bäbisarna? Vad äter era? Bilder?:bump:

nellie96
2010-01-04, 13:36
Men vilken liten ulltuss! Supersöt :)
Är hon brun eller mörkbrun?

Jag ska knäppa nya kort på min och lägga ut här.
Min har ju blivit brunsvart! Och det står mörkbrun i passet. Hoppas det inte kommer att ställa till problem i framtiden.

Vi har tyvärr fått tag i hösilage med dåliga proteinvärden, så hon måste tyvärr få ganska mycket kraftfoder. 1,5 kg havre och 1 kg krafft plus grön samt mineraler och vitaminer äter hon per dag. Hon har fri tillgång hösilage. Börjar se mer och mer ut som en liten häst istället för föl. Men det är väl nu man kommer att vilja gömma undan henne, för föl är ju inte direkt vackra i den här åldern (7 mån) :)

Danaa
2010-01-04, 15:29
Ja hon är en riktig liten hårboll!:D Jag tror hon är brun har lite röda nyanser i pälsen. Ja nu väntar jag med spänning på era bilder?;) Jag har ju visat min lilla ankunge:P

nellie96
2010-01-05, 14:04
Här kommer dagsfärsk bild på min ankunge :) Två bilder. Hon är nu 7 månader, har en jätterumpa och en smal räkhals :)
http://www.pixbox.se/pic_show_id30188685.html

Danaa
2010-01-05, 15:26
Ja hon ser söt ut, går hon också på lösdrift? Ja dom ser ut som små räkor:P

nellie96
2010-01-05, 16:44
Ja förhoppningsvis kommer fram och bakdel passa ihop i framtiden :cool:
Min sover i stall på nätterna, men dom går ute mycket. Hade först tänkt ha henne på lösdrift men sen flyttade vi till gård med stall och jag har en inhyrning som har en 1,5 åring och ett avelssto som hon går med. Dom leker bra ihop och dom lär henne veta hut :)

Danaa
2010-01-05, 18:06
Ja jag hoppas ju också på det:P Haha! Okej de låter ju perfekt, min hon går med två äldre ston och en 19årig valack. Tror det är han som tagit över uppfostringen nu, han står inne på lösdriften medans hon vilar:)

Danaa
2010-03-21, 07:47
KL puttar upp tråden lite!

Är det någon som vet vad som händer med BC nu?
och hur går det med era små?

Min lilla tjej busade runt i hagen häromdagen, inte så ofta man ser det. Hon är mest som en filbunke lugn och harmonisk! Är imponerad av vilket coolt temprament hon verkligen har!

nellie96
2010-03-21, 19:02
Hej!

Han är kvar i Tyskland hos beridaren som ska träna och så småningom tävla honom. Kommer inte ihåg hans namn men det är ett ganska känt namn. Så har jag fått det beskrivet av hans amerianska delägare, som jag för övrigt blivit lite polare med efter all mailväxling :-) Hon är supertrevlig!
Tillgänglig för avel i USA. Här i Sverige vet jag inte. Jag ska skriva till henne igen och fråga hur läget är.

Hoppas många visar sina 3-åringar i år så att han får blup-index.
Min unges blup hänger på det. Hon blev ju inte visad som föl, men hennes mamma har blup. Som jag har förstått så kommer då Noelles samtidigt som han får sitt.

Min lilla filifjonka växer som sjutton just nu och är trött. Men skulle inte direkt kalla henne cool. Hon är en väldigt vaken tjej som även tar ton ibland. Hon kräver sin ledare! Det gör hennes mamma också, så hon har nog fått humöret från henne :-) Lillan t om mopsar upp sig mot gammelvallacken ibland. INte för att hon har nåt att säga till om, men att hon ens försöker! :-p

Har inte gjort så mkt mer än det vardagliga med henne. Hon behöver sin vila när hon kommer in från hagen, hon är så trött nu.
Men tanken är att jag ska börja promenera med henne och till våren börja lastträna och tömköra lite smått..

Cat_and_rat
2010-03-21, 19:36
Tror Black Coffee är hos
Falk Rosenbauer (http://www.gestuet-groenwohldhof.de/de/falk-rosenbauer.html)

F.ö. har fölresultat inget med Blup att göra.

Miaa
2010-03-21, 19:47
Tror Black Coffee är hos
Falk Rosenbauer (http://www.gestuet-groenwohldhof.de/de/falk-rosenbauer.html)

F.ö. har fölresultat inget med Blup att göra.
Varför tror du det ?

Mia

Danaa
2010-03-21, 20:11
Jaha oj om det är så, så är det ett lite små lustigt sammanträffande Falk Rosenbauer tävlar mitt avelsstos bror (samma mamma) Jamiro Rosso har bla tävlat i falsterbo. :)

Hittade detta på hemsidan är det någon som kan tyska och kan översätta? Mit seinem Nachwuchspferd Jamiro Rosso wurde er neben dem bereits erwähnten Sieg im Deutschen Championat der Berufsreiter vierter bei den Deutschen Meisterschaften.

Cat_and_rat
2010-03-21, 20:19
http://www.beallspringfarm.com/images/0HORSES/FOALS/Black%20Ice%2007/BlackIce2010-190.jpg
Black Ice f.2007

Bilden ovan är hämtad från ägarens hemsida (http://www.beallspringfarm.com)
och där finns också uppgiften om att han är hos Falk.

nellie96
2010-03-21, 21:02
Ja det stämmer, han är hos Falk..

Trodde fölresultat påverkade blup, men det är alltså inte så? Man lär sig nåt nytt varje dag :-)
Men har jag fattat rätt att min åring får blup om black coffee får blup?

p.s har ni sett att min lilla noelle är med på ägarens hemsida :) d.s

Miaa
2010-03-21, 21:34
Tack ;)

Så går det när man inte läser ordentligt .

Mia

Danaa
2010-03-22, 08:30
Ja men vad kul, du har inga nya bilder på henne?
Ja jag kör mest vardaglighantering med min också, lyfta hovar, borsta osv. Men hon har haft tömkörningsgjord och träns på sig. Min transport är ner monterad så jag kan inte lastträna men så fort den är färdig ska jag börja!:D

Men vad händer med BC AB nu när han inte står i sverige och det var väl endast giltigt till 2009?

Är det för att han fått en amerikansk delägare som han är tillgänglig i USA? Intressant att se hur många ston han får där..

:bump:

nellie96
2010-03-22, 09:01
Har inga nyare bilder, men kan ta några. kalasfina dagar nu så man kan knäppa fina kort. Skulle vilja komma åt att filma henne under rörelse också, men hon står oftast bara och myser och äter. Det är en lugn tjej som helst är med dom äldre i flocken och softar :)

Ja jag undrar också vad som händer med Black coffee och hans avelsverksamhet i sverige. Jag antar att han måste bevisa på något sätt att han är duglig för att få förlängt AB. Hur det går till vet jag inte. Det är väl därför han är hos beridare nu, dom satsar nu på att visa upp honom på tävlingsbanorna.

Någon annan som vet hur det går när AB ska förlängas efter att tiden gått ut??

Ja det är sannolikt den amerikanska delägaren som sett till att han blivit tillgänglig där. Hon har ju fler av Elises hingstar också som hon tar in sperma från..
Ska bli mkt intressant att se hur han går i USA!

nellie96
2010-03-29, 10:02
Här kommer info om vad som är aktuellt gällande BC:s AB...

Svar från ASVH:

"Hingsten Black Coffee har en hel del avkommor, men många är fortfarande unga och har inte kommit till bedömning. I väntan på fler bedömda avkommor och därmed också ett index gäller hans AB även för betäckningssäsongen 2010."

Danaa
2010-03-29, 10:05
Okej hoppas att dom som har avkommor visar dom på treårs och kvalitén i år då:)

nellie96
2010-05-25, 13:14
7 avkommor visade på 3års i år, vad jag kan se.
5 klass 1 och 1 diplom. Han borde vara uppe i minst totalt 15 st visade avkommor nu och därmed få blup!
(I skåne var det en avkomma som fick 10a på traven :)

Danaa
2010-05-25, 16:23
Det ser ju bra ut!

Miaa
2010-05-25, 19:36
Vad heter avkommmorna ? och vad fick de för poäng ?

Har följ testet på Black coffe men inte hittat mer än 3 visade .

Mia

Miaa
2010-05-25, 20:53
Vad heter avkommmorna ? och vad fick de för poäng ?

Har följ testet på Black coffe men inte hittat mer än 3 visade .

Mia

Svarar mig själv :D

Av 15 bedömda avkommor så har han

3 dressyrdiplom 8 dressyr klass 1 2 st hopp klass 1

Grattis Black Coffe ;)

Mia

Danaa
2010-05-26, 21:12
Det måste väl ändå vara ett ganska bra resultat med tanke på hur många visade han har?:)

Miaa
2010-05-26, 21:47
Han har ju 73,5 % i klass 1 och Diplom och det är väll bra om inte lysande ?

Sen kan ju detta iof vara stor felmarginal på eftersom det endast är 15 avkommor statistiken är på .

Dessutom så tror jag inte han kanske har fått de bästa stona pga av att han dels inte marknads förs och haft naturligbetäckning ?

Väldigt roligt ;)

Hoppas detta fortsätter när de stora årgångarna kommer och de som valde honom genom flyinge visar sina hästar och då torde fått bredare spektrum på stomatrialet .

Mia Nya bilder på fölis ?;)

Danaa
2010-05-27, 08:39
Låter ju bra det!:D

Här kommer några bilder på min skrutt!

Guenerina DE
Black Coffee - Master
http://2.bp.blogspot.com/_23CQH9SFHCM/S9_Q7PmIXOI/AAAAAAAAA20/DkhYArrQF6k/s400/DSC00825.JPG
Innan hon började fälla, väldigt osmickrande bild;)
http://4.bp.blogspot.com/_23CQH9SFHCM/S9_QXwYXFpI/AAAAAAAAA2s/do2dMH0MBnA/s400/DSC00817.JPG
Ser ut att ha ett stort huvud i denna vinkeln!:D
http://1.bp.blogspot.com/_23CQH9SFHCM/S_UIvgiXXuI/AAAAAAAAA3s/uTFbCBCGZKI/s400/DSC03369.JPG

Bonusbild på hennes fina mamma:)
http://3.bp.blogspot.com/_23CQH9SFHCM/S-RzrHPQsPI/AAAAAAAAA3U/Uohzqn6Zaog/s400/9cfd509f399f2aa18f30538df7967722_364_600.jpg

nellie96
2010-05-27, 09:33
ja framtiden får utvisa.
Tror också han har fått bättre ston nu i samband med Flyingevistelsen.
Tidigare årgångar är det nog lite av varje bland stomaterialet. Men jag tror han passar bäst till relativt rena dressyrstammar. Tror inte han ger multitalanger på samma sätt som t ex Lambo.
Men jag är å andra sidan ingen expert på området :)

nellie96
2010-05-27, 09:36
Fin hon börjar bli! Blir mer och mer lik en "riktig" häst. Hur hög är hon ungefär?
Min börjar ta sig också. Liite mer massa har kommit på den lilla räkhalsen och den börjar komma upp bättre. Hon är dock inte stor. Har växt mycket i bak och förhoppningsvis kommer framdelen i kapp här under sommaren. Hon blir väl en liten storhäst som sin mamma. Och lagom till mig :)

Danaa
2010-05-27, 09:59
Ja hon var ju väldigt snygg som föl men har nu under vintern varit inne i en växtperiod där hon har varit riktigt ful. Baken har varit hög och framdelen låg, men nu börjar det ta sig! Som du säger börjar hon mer och mer se ut som en häst:)
Jag har inte mätt henne men skulle tro att hon börjar närma sig 150 snart. Har du inga bilder på din?

nellie96
2010-05-27, 10:11
Ja men det är väl så under den första vintern. Dom är fula ankungar som sedan blir vackra svanar. Förhoppningsvis! :)

Hur hög tror du att din blir som vuxen?
Jag läste någonstans att dom oftast uppnått 90 % av sin vuxna storlek vid 1 års ålder. Det betyder i så fall att din blir ca 165.. (?)
Jag måste mäta min snart. Men det är så svårt när man bara har måttstock.

Ska knäppa lite nya bilder innan jag skickar iväg henne på bete! Lägger ut dom här när det är gjort.

Ja hon var ju väldigt snygg som föl men har nu under vintern varit inne i en växtperiod där hon har varit riktigt ful. Baken har varit hög och framdelen låg, men nu börjar det ta sig! Som du säger börjar hon mer och mer se ut som en häst:)
Jag har inte mätt henne men skulle tro att hon börjar närma sig 150 snart. Har du inga bilder på din?

Danaa
2010-05-27, 12:26
Jo det är väl så, men så kollar man på vissa 09or på buketråden, finns ju vissa som varit riktigt fina och så kommer man ut till sin egna lilla pälsboll!

Jag skulle tro att hon kommer ligga runt 165 (hoppas i alla fall). Kanske måste mäta henne snart så jag inte sitter här och drömmer;) Hon blir ju 1år den 11 juni har din blivit 1? Ja jag är jättenyfiken på hur hon ser ut!

Miaa: Har BC stått på naturligt? Men håller med om att marknadsföringen har varit under all kritik!

Hoppas han får komma ut och prestera lite nu när han bytt tränare!

nellie96
2010-05-27, 12:53
Jadu, vet inte hur många gånger jag stått och kliat mig i huvudet och undrat vad det ska bli av min lilla ankunge. Men härom dagen tyckte jag mig se att halsen börjar komma upp och bli lite "hårdare" på nåt vis. Så det kanske finns hopp trots allt :)
Men du har rätt att många 09or man sett här är superfina och så välutvecklade.

Min fyller 1 år den 3 juni, så hon har några dagar till på sig att växa sina 90 % ;)

Ska knäppa lite bilder ikväll när vi släpper dom i en ny gräshage. Då brukar dom springa fint och det blir härliga bilder :)

Jo det är väl så, men så kollar man på vissa 09or på buketråden, finns ju vissa som varit riktigt fina och så kommer man ut till sin egna lilla pälsboll!

Jag skulle tro att hon kommer ligga runt 165 (hoppas i alla fall). Kanske måste mäta henne snart så jag inte sitter här och drömmer;) Hon blir ju 1år den 11 juni har din blivit 1? Ja jag är jättenyfiken på hur hon ser ut!

Miaa: Har BC stått på naturligt? Men håller med om att marknadsföringen har varit under all kritik!

Hoppas han får komma ut och prestera lite nu när han bytt tränare!

Lizenz
2010-05-28, 22:25
Hej, vad kul att höra av er igen. Det är riktigt kul också med BC:s resultat
med sina treåringar, 10a på trav är ju inte kattskit om man säger:love:.

Min lilla Bus blev 1 år 2/5, hon var 1.51 fram och 1.54 bak, mätt med
tumstock och spö, Ziezo-ungen var 1.54 fram och 1.59 bak.
Jag kan väl inte påstå att dom känns så små längre, men dom är ju förstås
fortfarande småbäbisar för mig.

Bus har varit skapligt fin hela vintern, men med en björnpäls utan dess like.
Hon är fortfarande väldigt snäll och social med folk, men mopsar upp sig
mot killen (som blev kastrerad för 2 månader sedan) ibland.

Mvh//K

nellie96
2010-08-31, 12:49
Har era BC-bäbisar växt på sig fint under sommaren? Det börjar ju bli häst av dom nu. Min börjar se så vuxen ut och det har varit bra för både kropp och själ att gå på bete.
Jag tog premiärskogsturen med Noelle igår och hon skötte så sig bra! Vi hade gammelstoet med som moraliskt stöd. Stötte på en del "läskiga" saker efter vägen men hon höll sig i skinnet så himla bra! Jag är nöjd :)

Men det är lite klös i henne. Hon försöker ta komandot i hagen trots att hon är absolut yngst (hon går med tre seniorer). Speciellt en lågrangad vallack har fullt sjå med att hålla henne borta :) Men det är bra träning för honom att träna ledarskapet :) och noelle blir rejält tuktad av ledarstoet när hon tar ton.

Jag ska se till att få upp staketet kring ridbanan och efter det ska jag släppa henne lös och försöka få till en film som jag kan lägga ut här.
Nån annan som har nån färsk film?

Miaa
2010-08-31, 14:15
Film ?!?!? Har jag väntat på i 1år nu och väntar fortfarande .....

Mia

nellie96
2010-08-31, 14:19
F'låt :o
Skaa komma inom kort! :)
Så svårt att få fart på henne i hagen. Måste ha henne på banan om jag ska filma

Film ?!?!? Har jag väntat på i 1år nu och väntar fortfarande .....

Mia

Miaa
2010-08-31, 15:33
Lysande väntar ett tag till då :D

Mia :-)

F'låt :o
Skaa komma inom kort! :)
Så svårt att få fart på henne i hagen. Måste ha henne på banan om jag ska filma

Danaa
2010-08-31, 21:45
KL

Ja nog har hon växt men bara lite!:P

Tog två bilder med mobilen, ska fixa några bättre sen!
http://4.bp.blogspot.com/_23CQH9SFHCM/TH1cMr9G6-I/AAAAAAAABAw/B1npn1by8QI/s400/DSC00966.JPG
http://2.bp.blogspot.com/_23CQH9SFHCM/TH1bYY1xRTI/AAAAAAAABAo/xxI99GjN8_M/s400/DSC00963.JPG

Miaa
2010-09-01, 06:59
Oj vad hon har växt på sig och blivit stor och fin .;)

Mia

Anita HH
2010-10-18, 20:56
Jag har fått förmånen att låna Coffees mamma i år. Hon har ett vackert stoföl efter Damino SD vid sin sida och en Florencio-föl i sin mage.

Jag har ägt mormodern till honom en gång i tiden och haft en del uppfödningar på den stolinjen. Har varit trevliga och ridbara individer.

Danaa
2010-10-19, 08:51
Sånna där inlägg är totalt förbjudna utan bilder:p

Skulle vara roligt att se BC mamma och självklart hennes bäbis!:d

Danaa
2010-10-19, 10:59
Bilder på min Guenerina

http://2.bp.blogspot.com/_23CQH9SFHCM/TL1FXD8OG3I/AAAAAAAABEo/RLDFmSAPin0/s400/DSC04104.JPG
http://2.bp.blogspot.com/_23CQH9SFHCM/TLsjgyP5fCI/AAAAAAAABEY/yR78xqGHkAw/s400/DSC04126.JPG

Miaa
2010-10-19, 21:35
Dubbelinlägg

Mia

Miaa
2010-10-19, 21:36
Vad hon har växt på sig ;) Hon är jättefin .

Jag har tittat på några fölisar igår och därbland dessa en Black Coffe unge .

Den rörde sig mycket trevligt :love: och hade jag inte haft en Black Coffe i Metallicas mage så hade jag nog valt den trots att den var lite underutvecklad pga av en sjuk mamma .

Men valde en Zuindenwind avkomma istället så nu har min lilla Magica fått en lilla syster ;) Och det känns inte helt fel heller med tanke på det gått för honom på Championatet .

Mia

Anita HH
2010-10-19, 23:02
Ja, du! Hade det varit lika enkelt att lägga in bilder här som det är att lägga in till annonserna på Buke, så hade jag nog fixat det. Nu får jag ta till experthjälp. Kompisen har tagit en del fina bilder på henne och jag vet att hon har många fina bilder som hon tagit på Black Coffee himself. Hon håller på att skanna in för brinnande livet och lägger dem på sin facebook-sida vartefter under EC-Horses. Tålamod, tålamod, så kommer de. Jag gör ett inlägg när de är på G

nellie96
2010-10-20, 13:37
Vi har väntat lääänge på nya bilder på black coffee och hade nästa gett upp hoppet! och så kommer du med detta besked! :-)

Kul att du har hans mamma! har du lånat henne som avelssto och ska betäcka till våren?

Om man vill se bilderna. Vilket namn söker man på på face book?

Anita HH
2010-10-20, 14:24
Ja, jag har det trevliga nöjet att låna Coffees mamma Amandla av ägaren. För massor med år sedan så ägde jag Amandlas mamma Hedvig xx. Hennes dotter Mintouche xx e. Mintage xx ingick i köpet av Hedvig xx. Jag fick bara en uppfödning u. Hedvig xx, hingsten Baryshnikov 867. Året efter honom så kastade Hedvig xx tvillingar trots att hon var ultraljudad. Sen blev jag tyvärr tvungen att sälja Hedvig xx pga olika omständigheter. Som tur var så hamnade hon hos en ägare som har sett till att ta till vara på detta härliga sto i avelsboxen. Hon fick precis sitt Elit, postumt förstås, vilket är bra jobbat för ett fullblod.

Jag använde hennes dotter i aveln i några år och de blev trevliga och ridbara individer. Nu har jag tyvärr inget sto kvar efter Hedvig xx då barnbarnet fick ett hingstföl som sista avkomma. Därför uppskattar jag väldigt att jag får använda Amandla i aveln i år. Det är som att backa tiden tjugo år, när man kommer ut i stallet på morgonen, då hon är väldigt lik sin mamma. Hon är betäckt och konstaterat dräktig med Florencio, så nu är det bara för mig att hålla tummarna att det blir ett underskönt stoföl som föds till sommaren;). Blev en lång historia

Anita HH
2010-10-26, 08:28
Nu börjar det rassla in bilder på Coffee och några av hans avkommor på EC-horses facebook. :)

Danaa
2010-10-26, 08:43
Då ska jag kolla det på direkten! :)

nellie96
2010-12-22, 09:17
Knapplån.

Nu har Black coffees blup-index kommit!
och min lilla skrutta har fått sitt också...

Danaa
2011-01-05, 11:52
Ja såg hans blup - jag är så dålig på att förstå det men som jag uppfattat det är det inte lysande? men kanske inte heller dåligt?

Jag tror inte min är berättigad till blup-än, hon ska väl gå 3års först?

nellie96
2011-01-05, 15:31
Jag är inte heller så bra på blup, men dåligt har han inte. Gröna staplar är bra! Och han har fått bra på framförallt traven. Men hans blup är ganska osäkert än så länge, han har ju inte så många visade avkommor och själv har han ju inga tävlingsresultat som påverkar. Men förhoppningsvis så kommer det! Fast det verkar gå jäkligt trögt för ägaren att få ut honom på banan...

Miaa
2011-01-06, 10:51
Han har ett helt alldeles okey blup;)

Med 100 som referensvärde och Black Coffe ligger med på dressyr på 126 och har så fina som 141 i traven . Dessutom om jag inte minns fel så håller han sig ganska jämnt i staplarna .

Nu kan jag ju inte uträkningen på blupen men jag tror iallafall med tanke på stomatrialet som han fått innan eftersom han stått på naturlig betäckning .

Man säger ju att man räknar med det i blupen men hmmm jag är fundersam på hur det går till och sen stämmer ;)

Det som är negativt är att han verkar ge små avkommor :crazy:

Jag är fruktansvärt nyfiken på min avkomma som vi får i år.

Mia

Danaa
2011-01-06, 15:36
Ahhh nej säg inte så! Jag lever fortfarande på förhoppningen om att min ska växa över 1,60 måttet och hon har inte kommit upp i 1,50 än!:/

nellie96
2011-01-06, 16:07
Vi får nog en varsin minihäst du och jag :-/ Men jag tröstar mig med att svenska stammen verkar växa långsammare :-) Dom måste ju bli 1.60 åtminstone!

Miaa
2011-01-06, 16:49
Fast att svenskstammat växer långsammare stämmer väll ganska väl ?

Det är det enda jag har ågren för med Bc är att han nu verkar ge smått ....

Inga nya bilder /filmer på era Mia nyfiken juuu:)

Mia

nellie96
2011-01-06, 20:25
ja dom säger ju att det är så...

Hade man vetat att han gav litet så hade nog jag tänkt annorlunda med mitt lilla sto eftersom jag vill ha en större avkomma än mamman.
Men nu har jag den här lilla godbiten hemma och jag ångrar inte att hon kom till världen!
Hon är underbart snäll och bra att handskas med, och söt. Hon verkar bli av det smäckrare slaget och det känns bra, så man inte får en liten pansarvagn :-)

Ska knäppa lite nya bilder nån fin dag.
Tyvärr är hon inte i den vackraste fasen just nu, överbyggd och ser allmänt rolig ut. Men det börjar hända lite grejer fram nu, halsen börjar ta sig.
Film har jag svårt att ge nu där man ser henne röra sig i annat än skritt. Jag vill inte släppa henne på banan nu med risk för halka, och i hagen går dom som ett lämmeltåg i stigar (vi har massor med snö) :-) man ser inte många travsteg om dagarna. Antingen äter dom hö, eller så står dom och hänger i en dunge och äter pinnar/träd

Jag tror du kommer få en jättefin unge och kommer säkert bli nöjd! Din kanske inte alls blir så liten som våra. Ska bli spännande att se vad du får! :-)

grimman
2011-01-06, 20:47
Med tanke på storleken då kanske det är BC jag ska betäcka mitt sto med nästa gång (om det blir ngn). 7-åringen efter Bocelli är 170 cm, 2-åringen e. Baltimore ännu bara ca 155 cm och 1-åringen e. Hip Hop(6 mån på riktigt) är ca 145 cm.
Kan ju bara säga det att mina med helsvensk stam har vuxit minst lika fort om inte fortare än de med annat (jmfr 1- och 2-åringen)

Fast med tanke på att hon är Nostradamus-Chapman så kanske det blir väl mkt...

Chapman i led 3*3
Ganesco i led 3*6
Utrillo i led 5*5*6

eller så blir det jättebra :banana:

Danaa
2011-01-06, 21:30
Den kombinationen tror jag skulle bli spännande!!:)

Min är väldigt ofärdig i kroppen, fortfarande högre bak även om hon börjar komma ikapp. Mätte henne ikväll 1,50 var hon så kanske kanske om jag har tur växer hon lite till!:P Min dam är inte av den nättare typen, inte just nu ialla fall hon har ganska mycket mage:)
Men hennes temperament är helt fantastiskt!:)

Lizenz1
2011-01-07, 18:13
Hej allihopa BC-are, jag har äntligen kommit in på Buke igen, fast med
lite ändrat namn.
Först vill jag berätta att Bus inte finns längre, hon skadade troligtvis
halskotepelaren ute i hagen med inre blödningar som följd.
Detta hände i mitten på November, en stor chock för oss alla som
delade hennes alltför korta liv.
Som ni redan vet hade hon ett kanontemperament, alltid go o glad.

Hon var ca 157 cm hög veckan innan detta hände, så hon var ju inte
så liten, hennes mamma är 159 cm.
Jag skulle gärna betäcka med BC igen om jag bara visste om han kommer
att finnas tillgänglig 2011, annars funderar jag på Master, men är lite
fundersam på temperamentet. Vet du Danaa nåt matnyttigt om det

Mvh/ K

nellie96
2011-01-08, 15:57
Gud så tråkigt att höra! Beklagar verkligen :(

Hur är det med din andra 09a? Visst är den efter ziezo? Jag har en kompis som fick föl efter honom i somras. En fin unge, fux, med humör! ;)

grimman
2011-01-08, 16:48
Men du, det där med mycket mage har jag oxå på min -09:a just nu så de är väl inne i just den växtperioden.
Tror alltid jag ska få taxar men det slutar med att det är jättehästar ändå på ngt vis. Håller tummarna för att båda våra småttingar växer till de är dryga 160 cm i alla fall...

Danaa
2011-01-08, 16:55
Hej Lizenz och välkommen tillbaka!

Vill börja med och beklaga det som hänt, fy verkligen jättehemskt. Kan inte äns tänka mig hur hemskt det måste ha varit.

Ang Master så kan jag bara tala om min egna uppfattning om honom. Jag gillar honom verkligen jättemycket, mitt sto hade verkligen alla kvalitéer som man kan önska. Hon hade ett bra temperament, lugn och snäll och väldigt ambitiös, ville alltid vara tilllags. På tävling kunde det väl hända att hon spände till sig men hon var aldrig dum (och att hon spände sig var pilotens fel och väldigt mycket orutin runt tävlande) Det enda jag skulle vara noga med är att inte lägga honom på ett sto som har en endaste tillstymmelse till veka kotor. Jag har alltid sagt att jag ska någongång äga ett Mastersto igen! :) :)

Danaa
2011-01-08, 17:00
Haha jag tror de är bra med lite mage nu när dom laddar upp för att växa minst 10cm till ialla fall:P Men de är skönt att ha lite hull på dom tycker jag. Jag har ju min på lösdrift så det är bra att de finns lite hull när de är kallt -30 och hon verkar helt oberörd:)

nellie96
2011-01-09, 12:56
Knapplån...

Här kommer två dagsfärska bilder på min lilla spökplump. Döpta till jan 2011.
http://www.pixbox.se/pic_show_id32004204.html

Har inte lärt mig hur man lägger in bilder direkt här i tråden. Hur gör man?

Lizenz1
2011-01-09, 13:10
Bra att få veta om kotorna och temperamentet, ska höra med hovis vad han
tycker,jag har världens bästa hovis:bow:.

Stoet är nog rätt normal i kotorna, och temperamentet är :love: så jag
kanske inte behöver bekymra mig om det.

Nellie: Ziezo-ungen växer och frodas, 162 cm fram och 167 cm bak, kommer
nog att sluta på 170 cm +- någon cm, han är snäll och mycket känslig,
har visat hopptalang i hagen, sen har han en busläpp så man ser direkt
när det är dags för hopp o lek.
Hans mamma kommer ur samma stolinje som Master.

Jag borde väl egentligen försöka sälja honom för han blir för stor för mig,
men jag är ju lite nyfiken vad det ska bli av honom, å jag är ju en usel
försäljare, förtjust i honom är jag också.

Era ungar ser bra ut tycker jag, verkar trevliga också.

Mvh/ K

Miaa
2011-01-09, 15:30
Hon ser jättefin ut :love: Hmmm längtar gör jag och nyfiken är jag på vad som kommer ut ur Metallbiten ;)

Mia

Danaa
2011-01-09, 18:23
Nyaste från min

http://3.bp.blogspot.com/_23CQH9SFHCM/TSHINVZ6_uI/AAAAAAAABJs/EjwRVnox_zI/s400/DSC01102.JPG
http://1.bp.blogspot.com/_23CQH9SFHCM/TSHI8KwdI8I/AAAAAAAABJ8/BSsf3I4aUhQ/s400/DSC01103.JPG

Har någon bild där hon har sadel också men har inte hunnit ladda ner de från telefonen:)

Flippeti
2011-01-09, 18:47
Knapplån.

Är det någon som vet var B C håller hus nuförtiden? Senast jag hörde så var han i Tyskland (efter att han stått på Flyinge). Har han tävlat något där, är han kvar där, hur är framtidsplanerna? Finns det inga nyare bilder (de som finns på FB är ju jättegamla...) och ffa finns det någon nyare ridfilm på honom?

nellie96
2011-01-09, 22:35
Sötis! Och den långa halsen känner jag igen :-) har en likadan här hemma. Blir bra att hålla balansen med!

Noelle hade sadel på för första gången ikväll. Inte en reaktion, helt cool!

Flipetti: senaste om bc var att han var i Tyskland för vidare utbildning. Var hemma i Sverige över sommaren och verkade inom aveln. Sen vet jag inget mer. Verkar hopplöst att få tag på info. Jag har tröttnat på att jaga och struntar i det nu. Men givetvis bubblar nyfikenheten!

Danaa
2011-01-09, 23:50
Ja!! Jag älskar den långa halsen, kanske mest för att jag inbillat mig att den kommer ge oss bra poäng på 3-års:angel: Haha!

Ja klart man undrar vad som kommer hända med BC, är fortfarande lite ledsen över att de inte engagerar sig mer med marknadsföringen, en film kunde man väl ändå få se?

nellie96
2011-03-03, 12:48
Nu finns det film på black coffee på EC-horses sida på face book!! En "ny" ridfilm. Eller i alla fall en film man inte sett förrut!
Skynda in och kolla :-)

Cat_and_rat
2011-03-03, 13:14
Om man inte vill koppla upp sig på Facebook,
då kan man alltså inte få se bilder och filmer på BC och Lambo?:mad:

Vem är det som rider, så man vet om det är den gamla filmen?

nellie96
2011-03-03, 13:29
Just nu är det nog så illa tyvärr.
Men den amerikanska delägaren får nog snart filmen från kvinnan som har gjort den (den som finns på FB) och då kommer den ut på den amerikanska hemsidan. Du hittar den om du googlar på black coffee 1063.

Det är Gustav Johansson som rider...

zztop
2011-03-03, 15:43
Om man inte vill koppla upp sig på Facebook,
då kan man alltså inte få se bilder och filmer på BC och Lambo?:mad:

Vem är det som rider, så man vet om det är den gamla filmen?

Har inte heller Facebook, men blev nyfiken och googlade på ec-horses, det går att se både på BC och Lambo:D Både filmer och bilder.

Cat_and_rat
2011-03-03, 17:14
Det var Gustav som red honom innan han stod på Flyinge, då är det väl den gamla (och enda) ridfilmen...den har funnits på Flyinges sida. Flyinge lyckades ju aldrig göra en egen ridfilm på honom...

BC har ju varit/är i Tyskland på träning så jag hoppades att det var någon ny film.

Cat_and_rat
2011-03-03, 17:20
Okej, den hade jag inte sett.
Direktlänk:
http://www.youtube.com/watch?v=igbQ8iVZqfs

ec-horses
2011-03-04, 01:21
Nej den lilla filmen har legat i mina gömmor sedan hingstvisningen i Helsingborg 2006!! Och såvida inte nån från flyinge satt bredvid mej o filmade samtidigt då, så är det inte den filmen...
Jag valde att göra min sida på facebook mest för att visa vad jag presterat med kameran och mina uppfödningar, har ingen som helst vinning av varken foto och filmer annat än att jag värnar om våra fina svenska linjer, och har därför varit generös med användandet av mitt material. Du behöver inte koppla upp dej på FB, det går att se alla filmer och foto ändå...texten blir skum bara...

Danaa
2011-03-04, 08:53
Åh vad kul med en film man inte hade sett! Jag tycker fortfarande att han är rikitgt snygg, de enda som är tråkigt är att min verkar bli så liten! Invigde cobtränset i veckan på dom innersta hålen!:P

Men man skulle vilja veta vad som är planen för honom nu, om han ska tävlas eller vad som händer med honom.

nellie96
2011-03-09, 09:03
Ja han en riktig snygging!
Kul att se lite galopp också.

Min har växt på sig lite nu. Kanske den här stammen växer långsamt och länge. Vi får hoppas på det! :-p

Han börjar ju bli till åren nu, så vi får verkligen hoppas dom visar upp honom snart innan det blir för sent!

Daana, hur lägger man ut bilder direkt i tråden?
Har för mig det fanns en tråd med beskrivning hur man gör, men nu hittar jag den inte.
Har knäppt ny bild på Noelle som jag skulle vilja lägga här.
Hon är dock så rund om magen så jag nästan skäms! :-p

Åh vad kul med en film man inte hade sett! Jag tycker fortfarande att han är rikitgt snygg, de enda som är tråkigt är att min verkar bli så liten! Invigde cobtränset i veckan på dom innersta hålen!:P

Men man skulle vilja veta vad som är planen för honom nu, om han ska tävlas eller vad som händer med honom.

Danaa
2011-03-10, 19:57
Åh jag som är så dålig på att beskriva men gör ett försök!

Högerklicka på bilden och gå på egenskaper. Kopiera url adressen den långa som jag tror börjar med http. Klicka sen på bilden där man lägger in bilder här (en gul med ett berg) och klistra in texten och publicera! Färdigt!

Du får pröva och se om det funkar, vill gärna se en ny bild på henne! :)

Lizenz1
2011-03-10, 20:46
Hejsan, jag pratade med BC:s matte idag, både BC och Lambo ska finnas tillgängliga på Tai i år.
Jag tar nog BC på Busans mamma, och Lambo på det andra stoet.
Det känns :love: fantastiskt härligt att ha bestämt sig.

Mvh /K

nellie96
2011-03-11, 08:25
Kul att du bestämt dig för dom!!
Sa hon nåt annat intressant om hingstarna? :-)

Har du några nya bilder på Ziezon? Är så nyfiken. Har ju en kompis som har en avkomma efter honom också. Väldigt snygg långbent sak!

Danaa
2011-03-11, 18:28
Men vad typiskt... Ja du måste ha den uppladdad på internet för att de ska finnas..

nellie96
2011-03-11, 19:12
Aha! Man måste ha nån slags hemsida eller?

Bilden finns på hennes blupsida också.
Svårt att fota henne för hon är så mörk, det blir bara en svart plump! :-p Är din tjej rund om magen nu? Noelle är väldigt lättfödd! Får bara hö och lite soja och havre nu och är ändå tjock. Bådar inte gott inför betet...

Danaa
2011-03-15, 13:36
Mäh vad konstigt, nej jag har bilderna på min blogg och de finns ju dom som sätter in bilder från sitt FB så det borde ju gå. Tog du bort http:// i bild rutan så det inte blev dubbla?

Jodå min är rund om magen!

Dagsfärska, inte alltför bra bilder då hon ät omöjlig att fota. Ska helst stå ovan på en eller så står hon skitdåligt så hon ser muppig ut!

http://3.bp.blogspot.com/-eWJH8cQlwVM/TX9XunnzyKI/AAAAAAAABOs/Blo9Sr6TzLc/s400/DSC04328.JPG
http://3.bp.blogspot.com/-V_CF70dtwlg/TX9W0BNZzmI/AAAAAAAABOk/1_AyN9XSXwU/s400/DSC04326.JPG
http://2.bp.blogspot.com/-IyjVUwLeaoE/TX9WpQpPawI/AAAAAAAABOc/fVgZbdKoAoA/s400/DSC04311.JPG

nellie96
2011-04-27, 15:40
kl

testar att lägga in bild...http://archive.pixbox.se/arkivet/synligt_34/32000000-32009999/640x480/32004204.jpg

nellie96
2011-04-27, 15:41
Ha! nu gick det :-)
Fick ett bra tips på hur man kunde ta bilder från pixbox och lägga in här direkt.
Ska knäppa nya bilder på henne nu och lägga ut här

nellie96
2011-04-27, 16:19
en till :-)

http://archive.pixbox.se/arkivet/synligt_34/32340000-32349999/640x480/32342213.jpg

Anita HH
2011-05-01, 22:07
Sånna där inlägg är totalt förbjudna utan bilder:p

Skulle vara roligt att se BC mamma och självklart hennes bäbis!:d

http://a8.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc6/165364_123182191085452_100001810146250_175843_4510 530_n.jpg

http://a7.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc6/167680_123182111085460_100001810146250_175839_2390 076_n.jpg

http://a6.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash1/179257_123182134418791_100001810146250_175840_6658 225_n.jpg

Äntligen har jag lärt mig att få in bilder på forumet, så här kommer några bilder på Black Coffees fina mamma Amandla och hans lillasyster Izabella e.Damino SD, här endast tio dygn gammal.

Danaa
2011-05-03, 08:46
Aha nu förstår jag vart min fått sin bruna färg ifrån! och sin förstora underläpp:D

Stiligt sto och vilket snyggt stoföl! Långa ben och högrest! :)

Danaa
2011-05-03, 08:48
Blir spännande att se vad de blir av våra små! Var i helgen och kollade på treårstest och drömde mig bort om skyhöga poäng och dipolm :D Haha drömma får man väl alltid göra?? :)

Remaining
2011-05-10, 08:48
Har ganska nyss köpt en BC avkomma :)

Ett 5årigt sto som är E Black Coffee - Wildvogel.
Som 4åring hade hon ett föl e. Tsarevitj.

Har ganska nyss ridit in henne, köpte henne av uppfödaren oinriden. Snällare, lugnare och tuffare tjej får man ju leta efter. Hon går från klarhet till klarhet. Ska bli väldigt spännande att följa henne.

Hon är dock inte så stor än bara 161cm.
I stallet har vi 3 till BC avkommor, allt från 161-168cm. Alla 4 har ett väldigt lugnt temprament och älskar kel och gos.

Här kommer lite bilder på min tjej
http://cdn02.dayviews.com/59/_u3/_u1/_u3/_u8/u31384/fs_489507788_22840_1304871143.jpg

http://cdn02.dayviews.com/56/_u3/_u1/_u3/_u8/u31384/fs_489578445_25519_1304967116.jpg

http://cdn02.dayviews.com/56/_u3/_u1/_u3/_u8/u31384/fs_489578505_23008_1304967149.jpg

http://cdn02.dayviews.com/56/_u3/_u1/_u3/_u8/u31384/fs_489578515_28288_1304967152.jpg

http://cdn02.dayviews.com/59/_u3/_u1/_u3/_u8/u31384/fs_489578538_47179_1304967162.jpg

http://cdn02.dayviews.com/54/_u3/_u1/_u3/_u8/u31384/fs_489578563_50169_1304967179.jpg

http://cdn02.dayviews.com/72/_u3/_u1/_u3/_u8/u31384/fs_488185541_48810_1302813015.jpg

nellie96
2011-05-10, 12:48
Vilken fin tjej!
Kul att se bilder på fler avkommor. Lägg gärna ut bilder på dom andra hästarna i stallet också! :-)

Vad har du för plan för din häst? Dressyr, hopp eller både och?

Remaining
2011-05-10, 14:20
Kan kanske få upp några bilder i kväll på dom andra. Tyvärr inga super nya bilder men hyffsat iaf:)

Min plan är både hopp och dressyr faktiskt. Hon har modet för hoppning och bra gångarter så vi får se helt enkelt var vi hamnar.

Danaa
2011-05-10, 15:57
Hon ser jättetrevlig ut! Den sista ridbilden på ängen är hon riktigt fin! Ska se om jag får upp några bilder på min snart:) Idag har jag ialla fall tagit sista stygnen så snart kanske hon kan få komma iväg och löshoppa lite! :)

Danaa
2011-05-11, 19:03
Bild på min från idag

http://a8.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash4/224278_1707098599450_1297592654_31424753_6518619_n .jpg

nellie96
2011-05-12, 09:08
Fin hon är!
Hon verkar ha utvecklats mycket under vintern.
Dom blir så mycket finare nu när vinterpälsen släpper. Ser ut som "riktiga" hästar.
Hur läker benet?

Jag har provat longera min ett par gånger. Det funkar bra, men jag måste avgränsa banan på nåt sätt. Hon blir lite busig på öppna delen och drar iväg :-)
Ska även prova löshoppa henne nån dag. Men jag har inga större förväntningar på talangen där :-p

Miaa
2011-05-12, 12:48
Håller med Nellie att hon ser fin ut och växt till sig :)

Nu är det bara 28 dagar kvar till min BC unge kommer ut :banana:

Mia

Danaa
2011-05-12, 15:35
Tack! Jo jag är jätte nöjd med henne, jo nu är stygnen tagna. Hon är så snäll, hur många tvååringar tar man stygnen själv på i hagen? det var inga problem hon stod som ett ljus! Jag tror ibland hon är lite för vuxen det är sällan hon busar eller far! Det blir säkert när hon ska ridas in, hon spar på krutet:D

Miaa: Jo men hon är fortfarande högre bak så jag har fortfarande förhoppningar på iaf 1.60. Ja det ska bli så spännande att få se din BC -bäbis! :)

nellie96
2011-05-12, 16:36
Så där lill-gammal är min också. Kanske ett släktdrag? :-)
Eller kanske det beror på att dom går med vuxna lugna hästar i flocken?

Ska du rida in din själv?
Jag köper in den tjänsten! Så det blir rätt gjort :-) Jag har ingen erfarenhet av inridning alls.
160 blir nog både din och min tror jag.
Kanske ge lite anabola så blir dom 165 :-p

Miia: Gud så spännande! Och den enda 11:an får du också, för det är väl bara en reg betäckning från förra året?. Det måste betyda den blir speciell :-) Rapport och bild så fort den kommer tack!

Danaa
2011-05-12, 17:10
Ja men BC avkommorna verkar ju vara väldigt lugna om man läser annonser och dyl. Men säkert också att dom är i en trygg flock och får rätt uppfostran!

Jag har en liten kompis som jag hade tänkt skulle få hjälpa mig om hon vill:) Men vi får se, jag har ju inbillat mig att de kommer gå enkelt, haha:) Hur ser planen ut för din?

Jag hade tänkt att min ska börja löshoppas snart och till hösten börja sittas in. Innan dec vill jag att hon ska kunna ridas i skritt, trav och galopp sen hade jag tänkt ge henne vila över de värsta vintermånaderna för att sen förbereda inför treårs om allt går som det ska:) Ja 165 vill jag att min ska bli, det är lagomt! Växtnäring tack!:D

Hörreni har ni läst nyaste ridsport om Starby dressyrstall?

nellie96
2011-05-12, 18:26
Ja jag har också bara läst om trevliga avkommor så han nedärver säkert sitt milda temperament.
Min tanke är att noelle ska ridas in i höst, skritt trav galopp, sen vintervila och sedan förberedelse för treårstestet.

Vad står det om starby?! Jag har inte tidningen och hittar inget på nätet...

Görel
2011-05-12, 21:34
Det finns en diskussion om de döda hästarna på Starby på hästnyheter, fortsätt diskussionen om dem där.

hälsar moderatorn

Remaining
2011-05-13, 10:27
Här är bilder på dom andra BC avkommorna i stallet. Dock gamla bilder, ska fixas nya bilder i helgen på någon av dom iaf. Det är inte mina hästar utan stallägarens.

Sto e. Black Coffee-Lavirco
http://h24-resize.s3.amazonaws.com/27580/3735896-HQwCl.jpg

http://h24-original.s3.amazonaws.com/27580/884858-zKLYA.jpg

Val e. Black Coffee - Chirac.
http://h24-resize.s3.amazonaws.com/27580/3735963-A2c5H.jpg

Val e. Black Coffee - Testarossa
http://h24-resize.s3.amazonaws.com/27580/3735922-luKLn.jpg

http://h24-resize.s3.amazonaws.com/27580/3735942-Px6Tw.jpg

Fanns ett helsyskon till min tös också. Den såldes 2009 tror jag det var.
Val e. Black Coffe - Wildvogel
http://cdn02.dayviews.com/58/_u3/_u1/_u3/_u8/u31384/fs_374585762_74773_1243950852/Malin_Karlberg_Delicous_Coffee.jpg

http://cdn02.dayviews.com/52/_u3/_u1/_u3/_u8/u31384/fs_357798586_65760_1240170291/Malin_Karlberg_Delicous_Coffee.jpg

Anita HH
2011-05-13, 13:11
Den e.Black Coffe-Wildvogel var det den som tävlade i Eslöv förra helgen? Var en med den stammen som vann LB:1 och kom trea i LA:1. Kul att det börjar att tävlas lite avkommorna nu, speciellt när de sköter sig så bra ;)

Remaining
2011-05-13, 13:45
Det kan mycket väl stämma att det var den. Hon som äger den har tävlat en del och det brukar gå bra för dom :)

Ja det är skoj när dom kommer ut, den som är black coffee- lavirco ska ut och tävla om två veckor och min ska på pay and jump och kanske någon tävling i slutet av sommaren :D

Remaining
2011-05-14, 19:27
Tog försäljningsbilder på "Molly" BC - Lavrico idag, tänkte att ni kan få se dom också :)

http://cdn02.dayviews.com/57/_u3/_u1/_u3/_u8/u31384/fs_489820416_90789_1305393247.jpg

http://cdn02.dayviews.com/55/_u3/_u1/_u3/_u8/u31384/fs_489820434_37941_1305393259.jpg

http://cdn02.dayviews.com/57/_u3/_u1/_u3/_u8/u31384/fs_489820436_72273_1305393262.jpg

http://cdn02.dayviews.com/59/_u3/_u1/_u3/_u8/u31384/fs_489820438_59589_1305393265.jpg

http://cdn02.dayviews.com/51/_u3/_u1/_u3/_u8/u31384/fs_489820440_77544_1305393268.jpg

http://cdn02.dayviews.com/57/_u3/_u1/_u3/_u8/u31384/fs_489820446_14050_1305393274.jpg

Danaa
2011-05-14, 22:37
Ojoj vad fin den var! Borde inte vara några problem att sälja!

Visst var det din du hade lagt upp bilder på i dressyrtråden! Hon var riktigt snygg ialla fall! Hoppas min blir så! Alla ser väldigt rörliga ut! :)

nellie96
2011-05-15, 12:11
Jättefin!! Kul att se ridbilder :-)

Remaining
2011-05-19, 20:31
Ja jag la upp en bild på henne där :D

Löshoppade Dolly idag, hennes första gång. Hon fixade det super bra!

http://cdn02.dayviews.com/57/_u3/_u1/_u3/_u8/u31384/fs_490094726_78760_1305826493/Dolce_Vita_3.jpg

http://cdn02.dayviews.com/53/_u3/_u1/_u3/_u8/u31384/fs_490094732_41728_1305826495.jpg

http://cdn02.dayviews.com/56/_u3/_u1/_u3/_u8/u31384/fs_490094745_94251_1305826500.jpg

http://cdn02.dayviews.com/58/_u3/_u1/_u3/_u8/u31384/fs_490094777_64038_1305826512/Dolce_Vita_3_Det_var_super_nyttigt_for_henne_att_l oshoppa_Hon_behover_backa_av_lite_mot_hindrena_sa. jpg

http://cdn02.dayviews.com/51/_u3/_u1/_u3/_u8/u31384/fs_490094750_61951_1305826502.jpg
- Skoj att se henne hoppa lite "högre" tekniken finns ju helt klart där :)