Visa fullständig version : Övrigt: ridskolan i sverige i framtiden.

Virrpannan
2009-08-29, 22:48
Vad vill kunderna? Hur tycker just du att framtidens ridskola skall vara? Är ridskola som vi ser den idag mestadels förenings driven den ridskola vi vill ha eller hur tror just du din ridskola skall vara driven? Tycker du att ridskolan idag ger dig det du vill ha? Är du beredd att betala mer för din hobby och vad vill du i såfall få för de pengarna. Skriv gärna dina tankar kring ämnet är nyfiken på hur andra resonerar.

gunhild
2009-08-30, 16:17
Det stora problemet tror jag är det att folk vill ha ridskolor med bättre hästar, bättre tränare med utbildning, bättre anläggningar osv men det är inte många som är beredda att betala vad det faktiskt kostar att hålla en sån nivå. Jag tror att ridskolorna måste bli mer "nischade" och mer inriktade på en viss typ av kunder. En van ryttare vill inte rida samma typ av hästar som nybörjaren. En del vill rida ut och ha kul i skogen andra vill träna och utvecklas inom sin gren. Jag tror att många känner att de "växer ur" sin ridskola, man kommer till en viss nivå sen kommer man inte längre utan att ha egen häst eller medryttar häst. En ridskola som kan ta hand om även de ryttarna som kommit lite längre är säkert bra att satsa på, det är inte alla som vill eller kan ha häst men de flesta vill utvecklas.

Hannapirat
2009-08-31, 16:11
Fins redan många liknande trådar...sök:)