Mitt stoskrälle är idag på dygn 380 utan att det händer något. Flera av er vet att jag väntar en höstbebis, men tanken var att den skulle komma i början av september medans det fortfarande var varmt ute och solen sken, inte lagom till snön!
Kom igen med era rekord nu så att jag inte känner mig så ensam. Har trott - seriöst - under iallafall 3v tillbaka i tiden att det har varit något på gång och "kanske kanske denna natten" så jag har inte sovit sen Gud skapade världen känns det som.
Hon var alltså beräknad till 12 september, och en barnrumpa kan inse att det var längesen.... Hon är utfylld i juvret, slapp baktill, släppte bäckenbanden för en månad sedan och är allmänt färdig, men jäklar om inte skrället står med hasarna i kors på kvällarna
Hennes rygg kan man duka en te-servis för en hel släkt på, men vart är manken??
Tror jag håller på att bli tokig av sömnbrist. Snälla snälla, kan någon hjälpa mig att skrämma slag på stoet med hejaramsor så att vi får se Bukes sista 2006års Fölskördsbäbis innan årsskiftet!
Mitt stoskrälle är idag på dygn 380 utan att det händer något. Flera av er vet att jag väntar en höstbebis, men tanken var att den skulle komma i början av september medans det fortfarande var varmt ute och solen sken, inte lagom till snön!
Kom igen med era rekord nu så att jag inte känner mig så ensam. Har trott - seriöst - under iallafall 3v tillbaka i tiden att det har varit något på gång och "kanske kanske denna natten" så jag har inte sovit sen Gud skapade världen känns det som.
Hon var alltså beräknad till 12 september, och en barnrumpa kan inse att det var längesen.... Hon är utfylld i juvret, slapp baktill, släppte bäckenbanden för en månad sedan och är allmänt färdig, men jäklar om inte skrället står med hasarna i kors på kvällarna
Hennes rygg kan man duka en te-servis för en hel släkt på, men vart är manken??
Tror jag håller på att bli tokig av sömnbrist. Snälla snälla, kan någon hjälpa mig att skrämma slag på stoet med hejaramsor så att vi får se Bukes sista 2006års Fölskördsbäbis innan årsskiftet!
Man ska inte ge dom så mycket mat... :smirk:
Det är klart snarare än du tror.. Nu kan det ju inte dröja länge till ändå tycker man. Inget är som väntans tider...
Jag håller tummarna.
Va kul, jag hade glömtv att du väntade sent föl. Tänkte precis att: Gud va tråkigt Buke är den här årstiden Alla forum går på sparlåga.
Så tack för att du förlänger avels sässongen för oss andra
Hon är verkligen kopiöst sälartad!
Det blir en stor, tjock och vacker cob, "med manke"
Ja, vad gör man inte för att glädja er andra
Mina ögon är kroniskt röda och rinner. Idag kanske spenarna har kommit sig liiiiiite till men det är så ytterst lite så det är inget att skryta över. Ödem har hon så det räcker och blir över, men på enbart ödem livnär man ingen unge. Allteftersom dagarna går växer ju också rädslan över att den ska bli för stor, inte gå att föda fram, fastna med läbbiga fellägen mm mm. Är van vid ston som går över, men inte att dom visar förestående förlossning under flera veckor som hon har gjort nu.
Veterinär är inkopplad men dom säger att allt är lugnt så länge stoet mår bra och det gör hon ju egentligen. Kanske att man ska vara beredd med lite plasma om den verkar uttorkad.
Och i helgen väntas storm och 50-års kalas. Som bäddat för fölning också tycer ni inte
I mitten av nästa vecka åker andra matte till Aruba två veckor, och hade väl tänkt att fölungen vid det laget skulle vara en månad gammal kanske, men nu är det frågan om den hinner födas överhuvudtaget
Med det väder som väntas komma in i morgon så skall du se att mitt i det så får du en fölning, oväder säger dom ju är effektivaste sättet att få stona att föla (lite konstigt med tanke på att de gärna kniper för bättre väder på våren). Så vi ser fram emot en rapport mitt i stormen när lill*n tittat ut (om vi har el vill säga).
kan trösta dig med att vi hade ett sto i stallet som hade blivit tjuvbetäckt hon fölade på julaftonskvällen det va 20 minusgrader ute då och flera dagar..men det blev ett piggt och busigt lite sto
Verkligen väldigt länge...
Och hon är dräktig?
Ingen felräkning?
När jag såg bilden tyckte jag att
magen borde vara längre bak men bilden var ju inte det bästa.
Jodå, hon är dräktig.
Bilden var mest för att visa hennes kolossalt breda rygg Det är inte undra på att en fölunge kan gömma sig däri. Hon är rektaliserad i maj och då fanns där ett foster iallafall.
Här hittar ni en förklaring: http://www.bukefalos.com/f/showthrea...ht=h%F6stf%F6l
Ikväll kan man faktiskt ana att spenarna kommit ner sig ännu mera, och hennes hunör var sig inte likt. Hon brukar tala om vem det är som är drottning i stallet lagom till kraftfodringen, men nu stod hon tyst och snäll längst inne i boxen och väntade på sin tur... INTE likt henne. Kanske blir det lördag då *hoppfull*
Gäääsp!
Går och lägger mig nu och snusar ett par timmar. Ställer kl på 2 igen för fram tills dess vet jag att jag har folk som vakar. Så får jag avgöra då hur hon verkar. Nu ikväll har hon jamsat runt en hel del och är allmänt rastlös. Men denna kicka har agerat Skådespelare mot oss i flera veckor så man vet aldrig om hon menar allvar eller inte
Nattis!
Inget föl, hon bara driver med oss
fy farao vad sliten och trött jag är, underbart att det är helg så man åtmonstonde kan få dåsa på dagarna och orka vara uppe på nätterna. Det minsta hon rör sig i kameran gör ju att man vaknar till när man ska försöka somna på kvällarna.
Juvret är verkligen helt färdigt men imorse hade hon nog ont för vi fick inte lov att ta på henne. Stakkas pålla, men men bara hon ger upp så slipper hon eländet sen
stackars er..vet hur det är, en av mina föl gick 2 veckor över tiden o man blir tröööt. Men hoppas det kommer snart, spännande med fölning nu nör det börjar bli hösttrist, lycka till
prillan
sparkar under svansroten? *S* jag är nog för trött jag förstår inte.
Nepp, har inte sett något direkt liv i magen utöver det vanliga.
Önskar man kunde ta en stor sugpropp och bända fram fölet, det är ju definitivt färdigbakat iallafall
Jösses, det låter jobbigt. Men det är inte så roligt heller när de fölar för tidigt och ungen dör...
Fast det är ju spännande med ett föl på G, (för en annan som slipper vaka ). Lycka till! Håller tummen för att bebis kommer snart och att det går kalasbra!