Jag tänker att Mani, Manisk och Psyk snarare anspelar på psykiska sjukdomar och därför kan ses negativt av andra snarare än att folk tycker det är konstiga namn. Psykisk ohälsa är ju ett stort, viktigt och ibland känsligt ämne och att "skämta" om det genom att döpa sin hund till ovan namn kan troligtvis ses som okänsligt och respektlöst av vissa.
Tar någon illa upp för att jag döper en hund till tex Mani eller Psyk så får det vara deras problem.
Det är ett namn på en hund.

Jag bryr mig te om vad folk döper sina djur till.
Vill någon döpa sitt djur till cancer så får väl den personen göra det.
Jag kallar min katt för Hitler, det antar jag att du också tycker är hemskt?
Du får såklart ge dina djur vilka namn du vill, jag ville bara flika in att folk kan ta illa upp av namn som Psyk och Mani, om de används som komplement till typ Skrik. Just för att det är namn som "hör hemma" inom psykisk ohälsa, som redan är ganska stigmatiserat för många.

Sen om du väljer att inte bry dig är ju det helt upp till dig. Jag skulle t.ex. inte ge mina hundar namnen Leukemi och Anorexia, för det känns fel och jag vill inte att andra ska bli illa till mods pga namnen. Men det är ju jag.

Du får såklart ge dina djur vilka namn du vill, jag ville bara flika in att folk kan ta illa upp av namn som Psyk och Mani, om de används som komplement till typ Skrik. Just för att det är namn som "hör hemma" inom psykisk ohälsa, som redan är ganska stigmatiserat för många.

Sen om du väljer att inte bry dig är ju det helt upp till dig. Jag skulle t.ex. inte ge mina hundar namnen Leukemi och Anorexia, för det känns fel och jag vill inte att andra ska bli illa till mods pga namnen. Men det är ju jag.
Vi är alla olika :)