Avel

Om hästavel, hästraser och avelshingstar. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Avel Skulle vilja veta om någon vet något om honom? Jag vet ju stamtavlan, men skulle vilja veta lite mer om honom för jag har en valack...
Svar
6
· Visningar
841
Senast: ch791022
·
B
Avel Hej! Hur gör jag för att ta reda på / se bilder /få reda på inriktning / ras på härstamningen e.- Asterix-Krevad Tjing från rudis...
Svar
8
· Visningar
2 430
Senast: Stereo
·
Avel Ljusgrå ben med svarta hovar och svagt mörkare toning grått över knäna. Kroppens pälsstrån är mörkbruna innerst medan de ljusnar...
Svar
17
· Visningar
1 941
Senast: Plugghästen
·
F
Avel Jag undrar lite hur ni gör med era dräktiga ston, låter ni dem gå i samma hage som de brukar göra? I vårt stall har vi bara en hage och...
Svar
11
· Visningar
1 066
Senast: frizza
·
Avel Jag har ett c-ponny sto som jag funderar på att ta föl på. Hon är fullboldsarab, ca 137 cm. Hennes stam är Garanti - Mustapha - Bilbao...
Svar
11
· Visningar
1 159
Senast: Rodde
·
Z
Avel har hört, någonstans ifrån, att de flesta kalblod inte bör ridas in innan de är 4-5 år, för att de behöver mer tid på sig att...
Svar
8
· Visningar
1 106
Senast: Immer
·
M
Avel Hur hållbara är dom gemfört med halvblod??? alltså i snitt!!!
Svar
13
· Visningar
1 470
Senast: bengall
·
Avel Tänkte kombinera min lisa över halvblodshingstar med död, exp eller liknande. Så nu får ni hjälpa mig med lite i taget här: Första...
Svar
11
· Visningar
1 031
Senast: MissFideli
·
F
  • Låst
Avel Skillnad på \"blod\"?? JAg fick i dag en fråga av min sabmo som jag inte kunde svara på helt.... Så nu vill jag fråga alla experter...
Svar
1
· Visningar
735
Senast: ameo
·
Avel Jag undrar vilka hingstar som är godkända för ponnyavel. Halvblod eller andra bra dressyrhingstar.. Någon som vet någon? Vill betäcka...
Svar
13
· Visningar
1 692
Senast: Ramona
·
Avel Någon som vet något om honom och har info + bild? Kram Favina :bump:
Svar
2
· Visningar
1 353
Senast: ameo
·
Avel Min kompis islandshäst är mörkbrun (antagligen) med ett blått öga och nu börjar det dyka upp vita streck på honom, precis som nån haft...
Svar
8
· Visningar
1 255
Senast: Eila
·
Avel Ska skriva arbete i skolan nån som vet någon bra sida med bra fakta???
Svar
1
· Visningar
965
Senast: sthlm23
·
F
Avel Ett dräktigt sto \"brunst-blinkar\"! Jag har ett dräktigt sto (sex och en halv månad gången), som står och "blinkar" med slidöppningen...
Svar
7
· Visningar
3 647
Senast: Francess
·
S
Avel Hoppas på lite hjälp. Känner mig så där lagom vilse när det gäller sånt här. :angel: Gick in och tittade på Blup statistiken för Briar...
Svar
17
· Visningar
1 470
Senast: Görel
·
Z
Avel Hur tror ni den ungen blir? I huvudet? Exteriört? Kapacitetmässigt? Nyfiken bara då jag lånar en med den stammen just nu (7 mån...
2
Svar
22
· Visningar
2 884
Senast: Jet
·
P
Avel Stofamilj 23, nån som kan skriva nåt om den?
Svar
12
· Visningar
966
Senast: Peluso
·
L
Avel Någon mer som såg han som kom från belgien och körde fyrspann i helgen i globen?? Han hade tydligen just korsningen arab/frieser och...
Svar
15
· Visningar
4 089
Senast: **BORTTAGEN**
·
Avel Jag har precis fått veta att nästa år kommer hingstpremieringen för de små ponnyraserna att ligga på våren igen i stället för på hösten...
Svar
6
· Visningar
886
Senast: lila
·
L
Avel jag har tänkt på det att shettlandsponnyn säger man ju är en "barnponny" , men igentligen behöver det ju inte vara så. När dom ä...
Svar
9
· Visningar
1 058
Senast: mizz_perfect
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp