Avel

Om hästavel, hästraser och avelshingstar. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Avel Hejsan! Jag undrar lite över dessa två hingstar. Detta är en stam på en häst jag har blivit lite nyfiken på, men jag vet inte ett...
Svar
9
· Visningar
1 264
Senast: alice
·
B
Avel Hej! Har ett sto e- Briar. Jag är nu lite nyfiken på om det finns någon som har eller vet något om hur hans avkommor "kan" vara...något...
Svar
10
· Visningar
1 221
Senast: Spider84
·
Avel Om man söker och finner en häst på ATG.se's hemsida. Då kommer en massa information fram och min fråga gäller Avelsindex. Vad står...
Svar
1
· Visningar
2 551
Senast: Bia
·
S
Avel hur länge växer hästar genrellt igentligen? det verkar som min 6 årinf fallit in i en växtperiod. han ligger mkt i boxen och är jobbig...
Svar
14
· Visningar
1 165
Senast: __Stilett__
·
Avel Ni som har avkommor efter honom och/eller har sett hingsten, kan ni inte berätta vad ni tycker om honom, sådär allmänt, både bra o...
Svar
8
· Visningar
1 530
Senast: neywaz
·
A
Avel Nu undrar jag hur det blir med fölet om stoet är minishettis och hingsten är normalstor. Får jag lov att registrera fölis i...
Svar
2
· Visningar
1 023
Senast: annele
·
Avel Har hört att han har ett humör som inte alltid är så roligt. Jag skulle vilja veta om/hur hans avkommor blivit... Har hans temperament...
Svar
8
· Visningar
1 144
Senast: Splittan
·
Avel Hur är han i temperamentet? Nån som har några foton på honom?
Svar
9
· Visningar
1 301
Senast: harryhook
·
Avel Hej å hå tog upp den här diskussionen för några år sedan och det verkar vara dags igen. Lär dagens ridskolor inte ut vad som är varmblod...
2
Svar
21
· Visningar
3 016
Senast: Mack_Lobell
·
C
Avel Har just ridit en underbar trakhener och blivit lite nyfiken på rasen. :love: Någon här som har erfarenhet av dessa hästar? Trevlig...
Svar
5
· Visningar
946
Senast: Mickis2003
·
M
Avel Vad anser ni här? Är det ökat anlag för skimmel sjukan senare i livet.? :confused:
Svar
10
· Visningar
2 345
Senast: Xeline
·
L
Avel någon som vet någon stor maffig dressyr fullblodshingst för avel?
Svar
5
· Visningar
1 044
Senast: Rodde
·
J
Avel Min lilla Cactus har hunnit bli nästan 10 mån och fått flytta ifrån mamma till en jämngammal lekkompis. Fölet åkte för 2 veckor sedan...
Svar
6
· Visningar
2 860
Senast: Jossan
·
Avel Har ett sto e. Nostradamus-Chapman-Marduc som jag själv har fött upp. Hon fick 46p på gångarter och 45p på hoppningen och är urtrevlig...
Svar
1
· Visningar
818
Senast: FT_ryttare
·
S
Avel finns trådar om det, men jag har ingen anning om vad det begräppet inebär. Någon som orkar förkara det för mig?
Svar
1
· Visningar
762
Senast: sussisus
·
F
Avel Finns det? Alltså hingstar som är "kända" för att inte nedärva så mycket av sina egna egenskaper eller utseende. Tvärtom är ju rätt...
Svar
19
· Visningar
1 750
Senast: Xeline
·
I
Avel Hej! Vet ej vart jag borde lägga denna tråd men jag lägger den här. Jag undrar om dte är någon som vet vad det var som hände med...
Svar
3
· Visningar
906
Senast: iinaz
·
Avel Det är ju väldigt populärt att använda skäckhingstar i halvblodsaveln idag, t.ex Zeb. Men ingen har ju gjort några imponerande resultat...
Svar
16
· Visningar
1 379
Senast: Mickis2003
·
Avel Jag tog ut vet för att testa dräktighet.När jag sedan ringde för att få reda på svar så sa de att det var negativt dvs ej dräktig.Då...
Svar
5
· Visningar
1 198
Senast: Hussen
·
M
Avel Någon som vill skriva något om den? Hur många hästar? Hur långt tillbaka i tiden t.ex. malu
Svar
5
· Visningar
799
Senast: Rodde
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Ännu en tråd om hundfoder
  • Black & tan?

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp