Avel

Om hästavel, hästraser och avelshingstar. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Avel Har letat och letat efter någon tråd som man kan få liten fingervisning på vad unghästen kan tänkas sluta på. Vad har era hästar varit...
Svar
4
· Visningar
2 965
Senast: gylle
·
Avel hur vet man om en hingst e homozygot skäck eller lämnar 50/50 på sina avkommor? tacksam för svar
Svar
4
· Visningar
1 921
Senast: ameo
·
Avel Jag har spekulanter på mitt SWB föl som nu är sex månader. Jag har läst här tidigare om besiktning av föl och unghästar och vi är...
Svar
7
· Visningar
2 496
Senast: ameo
·
Avel Är det någon som har erfarenhet utav embryotransfer här i Sverige? Det känns som om det kommer mer och mer, även om det fortfarande är...
Svar
5
· Visningar
1 063
Senast: Daisy
·
Avel Kan inte sluta fundera över varför mitt sto kastade sitt föl mellan 17 och 90 dygnet.... Hon sprutades ju igång, finns det nån statistik...
Svar
6
· Visningar
1 389
Senast: bigganl
·
Avel Jag har ett sto på 6 år. Hon går och längtar efter föl och brunstar riktigt ofta. Om jag inom snar framtid har eget stall vill jag ge...
Svar
15
· Visningar
1 844
Senast: Cornelia
·
Avel Funderingar till val av hingst till sto E: Cortez - Ceylon. Skall vara hopphingts men det skall finnas en del gångarter också. Stoet är...
2
Svar
24
· Visningar
2 863
Senast: shady
·
Avel Man ser ju ibland "flaxade" SWB. Vilket betyder att vissa hingstar bär genen. Nån som vet vilka? Bara en undran som dök upp :laugh:
2 3
Svar
51
· Visningar
8 115
Senast: Gimlan
·
Avel Vi har en helt underbar avkomma till Sir Donnerhall II i stallet, född i år förstås. Men så gosig och lätthanterad :love::love: Hade jag...
Svar
0
· Visningar
1 348
Senast: MissFideli
·
Avel Cashmir blev jag väldigt glad för när jag såg honom på bruks, och stammen verkar fin i min värld. Jag har funderingar över hurdant...
2
Svar
20
· Visningar
3 649
Senast: Grandezza
·
Avel Jag och min dotter har precis köpt ett avelsto. Skulle vilja ha tips på lämpliga hingstar till henne. Hon är E.Cardento- Latus II. Har...
Svar
6
· Visningar
1 515
Senast: Monimaker
·
H
Avel Är det någon avelsmänniska som har stenkoll på Ashfield Festy? Jag hittar ingen information om honom förutom stamtavla och enstaka...
2
Svar
24
· Visningar
3 319
Senast: Seabaz
·
Avel Har ett sto som efter att ha varit dräktig och fölat har börjat bocka av sin ryttare. Innan hon betäcktes var hon snäll att rida. Någon...
Svar
8
· Visningar
1 671
Senast: Mitrolle
·
  • Låst
Avel Är det nån som har nån bild på nån avkomma efter Baltimore? Finns ett sto unghäst i vårt stall som är efter honom som ser ut att bli...
Svar
1
· Visningar
3 328
Senast: Görel
·
Avel hej ! Jag ska troligtvis betäcka mitt sto till våren född -91 som har två avkommor e. minotaurus. Hon är som en förminskad storhäst och...
Svar
5
· Visningar
1 550
Senast: Zuzzi
·
Avel Hej! Funderar på att betäcka mitt sto till våren och undrar om det är någon som skulle vilja ge mig några tips på bra hingst till...
Svar
4
· Visningar
1 671
Senast: Yttik
·
  • Låst
Avel Jag tar mig friheten att starta en ny tråd om våra fina fölisar eftersom den gamla blev för lång :) Igår så lämnade jag CC i boxen...
98 99 100
Svar
1 997
· Visningar
179 941
Senast: Görel
·
Avel Jag har tidigare avlat en del på halvblod men har ändrat inriktning till Islandshäst och har för avsikt att betäcka mitt 2-åriga sto som...
Svar
5
· Visningar
1 380
  • Låst
Avel Är fux dominant över brun tex? Hur är det med isabell och skimmel? Undrar Inelin :)
2
Svar
34
· Visningar
5 527
Senast: Görel
·
Avel nu har jag kollat halva google, och alla mojliga hemsidor.. så nu vänder jag mig till er! :p det verka inte finnas en enda ponny hingst...
Svar
3
· Visningar
1 473
Senast: Iglatjarn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattbilder #9
  • Uppdateringstråd 29
  • Emmi-pet ultraljudstandborste

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp