Avel

Om hästavel, hästraser och avelshingstar. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Avel Som nybliven halvblodsägare till ett liten ettårssto undrar jag vad jag har för tillställningar att sikta in mig/ oss på i...
Svar
1
· Visningar
786
Senast: Lintrollet
·
Avel Jag har köpt ett nordissto av travarstam. Hon är svartbrun med vit kota v.b. Inga mer tecken. Jag undrar om någon vet någon godkänd...
Svar
6
· Visningar
1 237
Senast: Imzevimz
·
L
Avel Köpte mig ett sto och ska i första hand rida henne men då prognosen för mitt knä är lite ovisst så är föl ett alternativ. Vad tror ni om...
Svar
7
· Visningar
1 518
Senast: FadeAway
·
Avel Igår kunde man hitta på ASVH´s sida årets betäckningssiffror. Vad säger ni om den? http://asvh.se/avel/siffror-och-statistik
Svar
1
· Visningar
1 291
Senast: cirkus
·
Avel Finns det någon lägre gräns för hur litet ett svenskt halvblod får vara ? funderar på att köpa ett sto av en kompis kompis, som tyvärr...
Svar
15
· Visningar
2 236
Senast: Görel
·
Avel Mitt sto var på betäckning i somras och de blev 2 ston betäckta innan mitt sto. De andra stoet och mitt sto är icke dräktiga. Nu är de...
Svar
15
· Visningar
1 716
Avel Undrar lite över det där med skimmelanlag och melanom. Jag har ett skimmelsto som jag funderar på att betäcka med en skimmelhingst men...
Svar
3
· Visningar
1 502
Senast: avur
·
Avel Hur funkar det egentligen? Får de vara med? Om man kollar på asvhs reglemente så ska ju hästen ha gröna (vit,gul) papper, men hur...
2
Svar
23
· Visningar
2 276
Senast: Masse
·
Avel Är det någon som har kolla på hur det går för Don Olymbrio på 30 dagars provet? Eller om ni har nån sida jag kan kolla upp hur det går...
Svar
2
· Visningar
1 042
C
Avel Nu vill jag reda ut det här en gång för alla :D Jag har blivit erbjuden en häst, gratis, som är efter Syndikat (Strohman-Grannus). Jag...
Svar
1
· Visningar
1 270
Senast: KickiH
·
Avel Hjälp mig spåna efter en hopphingst med lätt typ, försiktighet, elastisitet och såklart gärna stort scoop! Pris har ingen betydelse...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
6 197
Senast: theJohanna
·
Avel Jag har letat men inte hittat många avkommor e Loredes. Så nu undrar jag om du har en eller träffat någon? Utseende, storlek...
2
Svar
21
· Visningar
3 409
Avel Hur lång karens är det när man har sprutat mot abortvirus?
Svar
5
· Visningar
910
Senast: Equilibrium
·
P
Avel Hej jag ska eventuellt köpa en häst e: Palotus och undrar om någon annan här har häst efter honom? Tänkte hur eran är i kropp och psyke...
Svar
3
· Visningar
1 458
Senast: Censur
·
Avel Jag är inte intresserad av avel alls, men har alltid undrat varför man bara talar om hingsten? Varför måste man inte ha godkänt sto...
Svar
6
· Visningar
1 323
Senast: -Remont-
·
J
Avel Jag funderar på om min D-ponny ska betäckas nästa år, men eftersom att jag förhoppningsvis (:p) flyttar hemifrån samma år som fölet isf...
Svar
2
· Visningar
819
Senast: JLW
·
Avel Det hade varit intressant att veta vad ni som känner hingsten och avkommor till honom har för erfarenhet ev dem. Vilken typ av ston tror...
Svar
1
· Visningar
914
Senast: Behati
·
Avel Någon som har något intressant att säga om honom? Hittar inte så värst mycket information om honom men tyckler han verkar trevlig. :)
Svar
6
· Visningar
1 043
Avel Har ett sto som kom hem ifrån hingsten för ca 7 veckor sedan. Hon är ej konstaterat dräktig men igår såg jag att de hade runnit något...
Svar
0
· Visningar
808
Avel Låt säga att en ras har två avelsinriktningar, trav och ridning. Ni ska avla fram en avkomma (efter en travras) som enbart skall...
4 5 6
Svar
102
· Visningar
9 380
Senast: Imzevimz
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp