Grenar

Generellt om tävling och om grenarna: Distans, Dressyr, Fälttävlan, Hoppning, Islandshäst, Körning, Trav, Western samt Övriga grenar såsom galopp, working equitation, voltige, handikappridning, polo, gymkhana m.fl. Huvudmoderator: lizan (Görel: Fälttävlan, ameo: Körning)

Filtrera med prefix:

M
Distans Hur rids det på en distanstävling? Hur mycket trav/galopp och skritt blir det? Hur lång tid tar det att rida t.ex. en fem milare? Är...
Svar
3
· Visningar
1 573
Senast: Trail
·
Distans Min klubb funderar på att anordna en PP distans för bara klubbens medlemmar. Vad är det man skall tänka på och finns det speciella...
Svar
4
· Visningar
1 616
Senast: **BORTTAGEN**
·
B
Distans hej alla hästvetande. Hur börjar man om man vill ställa upp i en distanstävling, behöver man liknande gröna kort å sånt? å vart får man...
Svar
4
· Visningar
1 465
Senast: CosmicQueen
·
Distans Hej. Funderade på att anmäla mig till Karolinerritten men såg då i proppen att samtliga hästar vet. bes. dagen före tävlingen. Det...
Svar
11
· Visningar
2 017
Senast: havreflinga
·
B
Distans hej blev välldigt intresserad av att prova tävla distans vad är ålders gränsen på ryttare som rider d-ponny samt ålders gränsen på...
Svar
4
· Visningar
1 557
Senast: mahlmt
·
S
Distans Vad använder man för skyddsväst som inte är för klumpig? Har distansryttare speciella västar :confused:
Svar
5
· Visningar
1 743
Senast: Desert_Wind
·
Distans Jag har ett litet problem, eller rätt stor kan man säga....gäller benskydd till min häst. Han sparkar sig själv väldigt ofta, mestadels...
Svar
12
· Visningar
2 202
Senast: **BORTTAGEN**
·
Svar
1
· Visningar
1 502
M
Distans Hoppas att det inte finns alltför många sådana här trådar, brukar inte vara här inne nämligen. Det här med distans verkar himla kul :D...
Svar
7
· Visningar
1 701
Distans Kom o tänka på en sak...när man pulsar i förbesikningen... Om hästen har 60 eller över i puls då...blir man utesluten direkt då...
Svar
11
· Visningar
2 006
Senast: daysi
·
D
Distans Jag är ännu helt oerfaren inom distans, men funderar starkt på att börja, så lite frågor får ni stå ut med :p Vid ridning av en CR på...
Svar
11
· Visningar
4 734
G
Distans Har läst lite olika åsikter om hurvida hästen ska få kraftfoder eller ej när man tävlar. Brukar ni ge era hästar kraftfoder som vanligt...
Svar
11
· Visningar
2 258
Distans Hej! Här har ni en islandsryttare som har en liten undring: Hur många av er rider bomlöst? Har hört att det visst är ganska vanligt inom...
Svar
5
· Visningar
2 704
Senast: skuggi
·
Distans Var kan man köpa det? Är det på apoteket eller? Vad kostar det? Måste inskaffa ett snabbast möjligt, annars har jag ju ingen aning om...
Svar
7
· Visningar
2 918
Senast: daysi
·
S
Distans Om jag betäcker mitt sto i mars-april och ställer upp på en clearround 40 km i maj, är det nån fara för fostret då? Eller man kanske...
Svar
10
· Visningar
3 137
Z
Distans Gör man det? Hur gör man i sådana fall? :confused:
Svar
13
· Visningar
2 579
Senast: Trail
·
Distans Ni som tävlar distans, använder ni benskydd? I så fall vad för några?
Svar
10
· Visningar
2 764
Senast: angelaL
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Ännu en tråd om hundfoder
  • Black & tan?

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp