Hästmänniska

Om sådant som i första hand rör hästmänniskan, hästföretagaren. Ex.vis ekonomi, juridik, företagande, utbildning av hästmänniskan, ryttarhälsa samt mer lättsamma Gnägg-trådar. Huvudmoderator: ameo (Görel: Gnägg)

Filtrera med prefix:

H
Ekonomi & Juridik Har lite funderingar angående min verksamhet. Har just nu två ettåriga ston som ska bli avelsston framöver samt även gå i...
Svar
8
· Visningar
1 181
Senast: Miaa
·
J
Ekonomi & Juridik Om jag satt tråden fel så ber jag om ursäkt för detta hoppas någon kan flytta den isådantfall. Sedan vill jag inte ha några påhopp av...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
8 615
Senast: sona
·
Ekonomi & Juridik Hur gör ni med bädden?? Jag strör med halm och försöker hålla bädden fräsch, torr och ren men min grishäst gör en stor insats för...
Svar
2
· Visningar
966
Senast: Druvan
·
F
Ekonomi & Juridik Vad kan man använda för att få bort en större tjärfläck från ett vanligt betonggolv?? Hinken har läckt..:crazy: De är trätjära.
Svar
6
· Visningar
5 018
Senast: Fozzie
·
Ekonomi & Juridik Slogs av en funderning när jag fodra hästen. Värför sätter man inte ut hästen på livstidsfoder isf att ha förköpsrätt? Jag menar man...
2
Svar
27
· Visningar
2 824
Senast: salwi
·
Ekonomi & Juridik Har fått till mitt kompetensbevis nyligen. En av de "faktainlägg" som fanns med, förespråkade en spegel i hästtransporten. Detta för att...
Svar
13
· Visningar
2 528
Senast: Hussen
·
Ekonomi & Juridik Vad sägs om detta: Ni känner säkert igen program på tv som kniven mot strupen (eller ramsays original), lyxfällan, programmet där de...
Svar
8
· Visningar
1 267
Senast: Indiv
·
N
Ekonomi & Juridik Påverkas elen i stängslet av kyla eller är det troligen något annat problem? Finns ingen el i stängslet alls nu och folk säger att det...
Svar
15
· Visningar
4 427
Senast: horsefriend
·
P
Ekonomi & Juridik Hallå ! Tänkte göra en liten undersökning här. De som fick sin häst när de var i 14 år åldern och framåt, har ni betalat hästen för egna...
5 6 7
Svar
136
· Visningar
11 544
Senast: laeikinois
·
Ekonomi & Juridik Ja, frågan i rubriken. ;) Finns det skillnader i om det skrivs ett kontrakt eller inte?
Svar
19
· Visningar
3 480
Senast: Prick
·
Ekonomi & Juridik Jag är så dålig på att komma på bra/roliga ridövningar. så nu tänkte ja kolla vad andra gör:) Hästen jag rider och hästen min kompis...
Svar
1
· Visningar
773
Senast: Ecalyptuz_
·
Ekonomi & Juridik Jag har fått en del av mina stödrättigheter indragna pga att "det är dåligt betat" på en del av området och dessutom blivit...
Svar
6
· Visningar
1 926
Senast: Cheval
·
H
Ekonomi & Juridik Har läst lite kring folks motiveringar och funderingar kring detta heta ämne just besiktning av en häst, oftast i samband med ev...
2 3
Svar
50
· Visningar
13 005
Senast: pulkaskurk
·
E
Ekonomi & Juridik Satt och tänkte på en sak här om dagen... Finns det folk som tar emot läder för smörjning? Hur mycket kan dom tänkas ta betalt för...
Svar
13
· Visningar
1 321
Senast: SaraXX
·
E
Ekonomi & Juridik Jag skulle behöva hjälp angående lagar och regler för gödselhantering. Jag har försökt läsa mig till vad som gäller men är inte säker på...
Svar
7
· Visningar
1 460
Senast: Masse
·
S
Ekonomi & Juridik Hej! När ni köpte häst hur gjorde ni med besiktning då? Kom det ut nån eller åkte ni in och röntagde också? Vad hamnade prislappen...
Svar
4
· Visningar
1 347
Senast: Bartley
·
Ekonomi & Juridik Utrymmet där hästen transporteras ska vara utformat så att hästen kan stå upp och ligga ned i naturlig ställning. står det på...
Svar
17
· Visningar
2 031
Senast: Snowball
·
E
Ekonomi & Juridik Hur är det här med Norge & svenska hästar. Jag vill åka över och träna 1 vecka i Norge med min häst, vad är det för avgifter ...
Svar
5
· Visningar
1 241
Senast: Boj
·
G
Ekonomi & Juridik Jag är bara nyfiken på vad ni andra här på forumet tycker angående detta. Om någon känner igen vem/vilka detta handlar om så är jag glad...
Svar
10
· Visningar
2 589
Senast: gerbera
·
Ekonomi & Juridik Jag har hamnat i lite av en klurig sits. Har inte så stor koll på vad jag kan hävda och behöver därför hjälp. :) I augusti flyttade jag...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 159
Senast: Hedda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Hat
  • Boräntorna
  • Trött

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp