Hund

Om och kring hundar. Moderatorer: Snurrfian

Filtrera med prefix:

Hundavel & Ras Finns det någon här som har en Norsk Buhund? Berätta gärna om den isåfall! Är ju en rätt "ovanlig" ras men själva hundarna verkar...
Svar
8
· Visningar
3 174
Hundavel & Ras För alla oss som har Golden, lägg in bilder osv. Själv ska jag på min första inoff utställning med min 4månaders valp:) Någon som kan...
8 9 10
Svar
180
· Visningar
25 608
Senast: Callax
·
W
Hundavel & Ras Jag och sambon har länge funderat på att skaffa hund och nu känns det som att det är dags. Vi är båda förälskade i schnauzern :love: men...
2 3
Svar
55
· Visningar
16 571
L
Hundavel & Ras Jag har funderat på mycket på den rasen, dem jag har träffat har varit stabila och fruktansvärt lugna, knappt sagt ett ljud och dem...
Svar
2
· Visningar
928
K
Hundavel & Ras Tog över en amstafftik som valp och denna skulle vara renrasig, men hade inga papper. Hmmm. Hon löpte första gången när hon var 5,5...
2
Svar
22
· Visningar
3 735
Senast: Modig_Korn
·
Hundavel & Ras Vill ha massa info om denna rasen :d Så bara ös på! Bilder hade oxå vatt kanoners! Någon som har en landseer här??
Svar
5
· Visningar
2 571
Senast: Casper
·
Hundavel & Ras Vilda förlöstes med kejsarsnitt imorse och fick åtta valpar. Men nu är hon vaken och livrädd för dom! Vad gör man? Kan man underlätta...
Svar
13
· Visningar
3 901
Hundavel & Ras Har märkt att här finns en del RR folk så tror och hoppas att jag kan få svar på min lilla undran här. Har en RR tik på 5 mån som...
Svar
5
· Visningar
859
Senast: TantAgda
·
Hundavel & Ras läste någon dagens metro? Min haka var nere vid knäna när jag läst artikeln. Nu lyckas jag inte hitta den på deras hemsida men det var...
Svar
8
· Visningar
1 214
Hundavel & Ras Jag har gått i hundtankar länge, och även om det inte än är aktuellt med hund så undrar jag om ni skulle kunna tipsa om lite raser som...
Svar
15
· Visningar
1 488
Senast: Grana
·
Q
Hundavel & Ras Hejsan! Jag är på väg att skaffa min först egna hund, endast haft hund i familjen hela mitt liv, hunduppfödning, utställning etc. Och...
Svar
1
· Visningar
725
Senast: sireen
·
Hundavel & Ras Hej. Vi förlorade vår schäferhanne väldigt hastigt i söndags.. :cry: Han fick akut magomvridning och det fanns inget att göra, vi...
2
Svar
20
· Visningar
2 165
Senast: martha
·
S
Hundavel & Ras Jag har en rottweiler tik på 8månader. Och hon väger nu 29 kilo. Egentligen ska hon nog väga ca 25, men eftersom hon var skadad i benen...
Svar
13
· Visningar
5 605
Senast: hastflicka
·
Hundavel & Ras Ja rubriken säger det mesta! Vilka nackdelar är vanliga och ovanliga? Hanen i fråga har aldrig parat förut(Vad jag vet då det inte...
Svar
3
· Visningar
2 599
Senast: vallhund
·
Hundavel & Ras Hittade detta på nätet; http://www.archive.org/stream/dogsofallnations00masorich#page/80/mode/1up Kanske har varit uppe på...
2
Svar
26
· Visningar
3 747
Senast: vallhund
·
L
Hundavel & Ras Hej! Tänkte starta en Grand Danois tråd. Vill veta allt ni vet. Tex medfödda saker, att tänka på vid köp, uppfödare. Allt är välkommet!
2
Svar
28
· Visningar
4 779
Senast: LillaMy84
·
Hundavel & Ras Hittade bara äldre trådar och behöver snabba svar... ska kolla på valpar imorgon som är 15v ska kolla åt min mamma och vill gärna...
Svar
4
· Visningar
944
Hundavel & Ras nu är det dags att röntga våran welsh springer spaniel hane då vi ska se om han kan verka i aveln! pratade med en jag känner som har...
Svar
17
· Visningar
1 829
Senast: Kibani
·
Hundavel & Ras En sak som slagit mig är att många inom min ras (saluki) har reggade kennelnamn, utan att ha tagit någon valpkull och utan att ha info...
Svar
8
· Visningar
1 294
Senast: Disen
·
M
Hundavel & Ras För 1½ år sedan sålde jag mina hundar till en svensk tjej i Finland. Det var två fina rashundar av rasen Bracco Italiano, som jag tyvärr...
2
Svar
25
· Visningar
2 692
Senast: martha
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hjälp mig utvärdera rasförslag?
  • Kattbilder #9
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp